Hirdetés
-
Miniképernyős, VIA-s Epomaker billentyűzet jött a kábelmentes szegmensbe
ph A megfizethető, szivacsokkal jól megpakolt modell ötfajta kapcsolóval és kétféle színösszeállítással/kupakprofillal szerezhető be.
-
Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
it Küszködik az EV-kölcsönzés miatt a Hertz Global, még több EV-t adnak el.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
A topik mindazokhoz szól akik foglalkozni szeretnének, vagy már foglalkoznak vasútmodellezéssel. Nem csak szegecs számláló technikákról szól az oldal, elfér rajta minden ami modellvasút. Vagyis a legpontosabb, profin kivitelezett modelltől, a házilagosan, papírmasé-fűrészpor technikával készült terepasztalig bármi.
Új vagy régi, digitális vagy analóg, bárki bármilyen témával jelentkezhet, hogy a közösség okuljon, szórakozzon általa. Kiállításokon készült képekkel, vagy a saját alkotásokról készült fotókkal és persze megfelelő magyarázó szöveggel a képekhez.
Új hozzászólás Aktív témák
-
MODERÁTOR
Legyen ez a ''Nagy modellvasút topik''.
A témát átneveztem.
Köszönöm.Samsung Galaxy A54
-
Aaron14
őstag
Sziasztok!!
Nekem van egy 3 mozdonyból, 12 kocsiból és 5-6 méter pályából álló szettem ,amit most alakítottam át és imádom. Egyébként 14 éves srác vagyok és asszem már 2-3 éve megvan a kis szettem amit azóta szépen gyarapítok. Mind ROCO által gyárott modell.
Képet is akarok majd belinkelni de egyenlőre nem fog menni!!!
Mindenkinek további jó vasútmodellezést!!!Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
Aaron14
őstag
Sziasztok!!!!
Most nagyon kezdett érdekelni eza maglev vasút ügy, igaz nem modellvasút ,de külön vaút vagy maglev topik nincsen
Érdekes lenne ezt megcsinálni modellben és úgy hogy az is mágneses lenne Bár szeritnem ez lehetelen de jólmutatna.
Más:
Most kezdenék neki egy terepasztal építésébe! Mit ajánlotok ,hogy kezdjek neki? Méret H0-ás és egy nem kicsi de nem is nagy pályát szeretnék. Látványosság szempontjából én arra gonodltam ,hogy lenne benne egy nagy hegydarab, egy viadukt is mellette és a világítás ami még szerintem fontos ,hogy a házak és az autók meg az egyebek világítsanak sötétben.
Várom a javaslatokat
Ja ami majdnem lemaradt: Tudtok olyan jó odlalt(magyart) ahol meglévő pályákról vannak fotók és rajzok, lehetőleg H0-ás. Én egyáltalán nem találtam ilyen oldalt
Nemtudjátok a vasutaknál a DR jelzés mit takar?? az tudom hogy a DB - németeknél a Die Bahn(na ez a fránya umlaut) a társaság neve, ÖBB - osztrák vasúttársaság vagy mi ,de a DR-t nem tudom. Aki tudja írja meg!
[Szerkesztve]Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
Aaron14
őstag
Na megint én!!!
Olyan gondom lenne ,hogy egy teljesen új ÖBB Siemens Taurus modonyom elég fura kattogást ad ki néha :S Majd linkelek be róla videót.
Ha valaki esetleg tudja mi baja LEHET az írhatna. Ezt ált. akkor csinálja amikor kanyarból érkezik egyenesbe.
ÜdvSony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
Aaron14
őstag
UP a topiknak, nemigaz ,hogy senki nem vasútmodellezik a PH-n!
Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
Aaron14
őstag
UP!
Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
Longjohn
csendes tag
Üdv mindenkinek!
Pályatervrajzok témában a javaslatom a következő lenne: Ha nem konkrétan egy adott állomást, vagy vasútvonalat akarsz lemodellezni, akkor Nézelődj a neten terepasztalokról készült képek ügyében és tervezz egy pályát ami a te igényeidnek és a rendelkezésre álló hely méretének is megfelel. Ha H0, akkor el kell döntened milyen vágányrendszert akarsz használni. Hagyományos PIKO, ez a legolcsóbb, vagy ROCO, stb. A netről le lehet szedni pályatervező programokat, wintrack, winrail, stb. Ezekkel tervezhetsz pályákat. Vagy az is egy megoldás, ha egy vasútmodellezéssel foglalkozó szaküzletben kérsz valami pályatervrajz füzetet.
A DR az egykori Keletnémet Államvasutak felségjelzése volt. -
Aaron14
őstag
Na végre valaki aki vasútmodellezik
Hát gondolkodtam azóta és lényeg ,hogy látványos legyen ,en unjam meg hamar.
ROCO-t választanám ,mert ROCO gyártmány minden tartozék meg stb. mondjuk van egy-két kivétel.
A füzeten én is gondolkoztam és találtam is Kecskeméten ,csak nem volt eladó :/
Pesten az Erkel utcában a ROCO, asszem Modell-Kit boltban vásároltam eddig mindent.
Köszi a segítséget és nézz be gyakrabbanSony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
Longjohn
csendes tag
Hát igen. Lassan negyven éve gyűröm a kisvasút sínjeit. Többé kevésbé a TT méretarányban. Bár az ezelőtti terepasztalom H0-méretben épült. Egy kis egyvágányú fővonal, egy iparteleppel és egy nagyobb állomással. Viszont volt rajta működő felső vezeték. Amit saját kezűleg készítettem oszlopoktól a vezetékig. Megvették, pedig igazából nem akartam eladni. De olyan árat adtak, hogy nem tudtam ellenállni.
A mostani asztal már két éve készül. A jelzőktől az épületekig minden saját kezűleg. TT méretarányban egy modul terepasztal. Tehát a méretnek csak a hely szab határt, ami most még szűkös. Ez már nagyobb csont mint az eddigiek. Nem lehet megunni, mert a modulokkal szabadon lehet variálni a pályát.
Szerintem nézz körül a Vaterán az interneten, és érdemes kimenni pesten a Petőfi csarnokba is hétvégeken. Síneket is tudsz vásárolni, járműveket is. Olcsóbbak mint a boltban az ujjak, csak meg kell nézni mit veszel meg. Ha van fogalmad a rendelkezésre álló helyről és arról, milyen terepasztalt akarsz építeni, fővonal, mellékvonal, kikötő, teher pu. stb, esetleg tudok segíteni a tervekben. Fejlesztés alatt van egy web oldal, ott lesz rengeteg segítség a terepasztal építéshez. -
Aaron14
őstag
A TT az szép kis méret. Én nekem bármennyit mondanának nem adnám el annyira szívemhez nőnek a dolgok
Az az igazság ,hogy én csak boltban vásárolok iylen dolgokat, tudom ,hogy drága de minőségi és fontos nekem a megbízhatóság.
Ez a modulos megoldás pontosan mit is jelent?
Most egy olyan gondom van,hogy adott egy Siemens Taurus ÖBB motdony és a váltóknál villan egyet a lámpája és ha kanyarból megy egyenesbenem mindig de néha kattogást csinál. Lehet a pálya a hibás?
Az mondjuk igaz ,hogy földön van még csak mert nincs még asztalom és máshol nem tudom felépíteni.
Szóval erre mi mondassz mi lehet a baja vagy a pályának van valami gubancja?Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
Longjohn
csendes tag
Kattogás, lehet valami mechanikai gond, esetleg egy öntéshibás fogaskerék, vagy kardán, ami bizonyos ívbeállásoknál megfeszül. A villanást okozhatja a váltón pillanatnyi rövidzár, vagy valami hasonló nem kívánt kontaktus, vagy egyszerűen a mozdony szerkezete. Digitális, vagy analóg gépről van szó? Ha még garanciális a gép és módodban áll visszavinni a vásárlás helyére akkor tedd meg. Mellesleg megjegyzem, van egy 1964-es gyártású BR-118 as dízelmozdonyom, még TT Zeuke gyártás. A leg megbízhatóbb gép a járműparkban! Szóval nem kell megijedni a régi holmiktól, nagyon sok kiváló darabhoz hozzá lehet jutni. H0-ban főleg! Egy régebbi MARKLIN, vagy Gützold gép kimondottan színesíti a terepasztalt. Csak MARKLINnél vigyázz a két és három sínes rendszer megtréfálhat!
-
Aaron14
őstag
Értem. Hát nem tudom ,de nagyon gyanakszom ,hogy a kereke leérhet a sní melletti kis ''bütskökre'' és az kattog. Váltónál pedig ha megmozgatom jobbra-ballra a mozonyt akkor van amikor jó és világít. Digitális a rendszer így talán a régebbi analógok szóba sem jöhetnek. Ezeknél a digitális rendszereknél nem tudod ,hogy van megoldva az ,hogy csak egy adott mozdony induljon? Tehát hogy viszi az infot a sínben a chippig? Ja és analógnál ,nem is lehet egyáltalán külön mozgatni a mozdonyokat vagy ez hogy működik?
Asszem még garis ,csak az a helyzet ,hogy egy kismozdonyomra ami régebbi típusú még füstöl is ha cseppentek bele iylen szert és illatos na szóval erre rendeltünk egy bal első ütközőt két éve és még azóta sme jött meg.:S Nemtudom mozdonyoknál iylenkor mivan. Egyébként pont azért választottam a H0-ást mert itt lehet a legszélesebb körben válogatni, igaz helyigényes de szépis szerintem. Mindenki a maga méretét tartja szépnek és ez így jó A másik kérdésem még az lenne ,hogy láttam ROCO 2001-2002-es katalógusbvan asszem ,hogy mutatnak alulról motdonyokat és középen van nekik valami fehér léc vagy mi és egy lézert vetítenek rá vagy valami iylesmi. Ez mi célt szolgál?
Majd képeket is felteszek a netre és akkor meg is lehet nézni az eddigi gyűjteményem ami nem annyira hűde.... De el sem tudom hinni miylen drágák ezek a cuccok..istenem mennyire elit lett ez is mind sokmonden a mai világban, főleg ebben az országban.Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
Longjohn
csendes tag
Ami a kattogást illeti, lehet a kerék nyomkarimája is. Akkor viszont vagy mindenhol kattog, vagy egy adott pályán mindig ugyan ott. Azért megnézetném, hátha... A modul terepasztalt is kérdezted az előbbiekben. Gyakorlatilag azt jelenti, hogy több terepasztalt lehet összekapcsolni. Ha minden asztal építésénél betartanak bizonyos szabályokat, akkor szabadon variálható az összekapcsolt asztalok mennyisége és sorrendje.
Analóg vezérlés, a hagyományos egyen, vagy váltóáramű működés, amikor egy trafóval van a pálya vezérelve, illetve pályakörönként van egy tranzformátor.Ilyenkor is lehet egyszerre több mozdonyt vezérelni, csak kicsit macerásabb.
Az viszont tény, hogy a modellvasutak ára az égbe szökött. Ezért van, hogy egyre több vasút őrült vásárol használt cuccot, aminek következtében természetesen a használt vasutak ára is megy fel, ha nem is az égbe, de a padlásig biztos.
Digitális vezérlésnél valószínűleg valamilyen nagyfrekvenciás jelet szabályzol, minden szabályzó és minden mozdony páronként más-más frekin működik. Legalábbis erre tippelek. Nekem hagyományos vasutam van, a digitálisokat csak nézegetem. Mozdonyok alján fehér csík... Hmmm... Passz. Lehet valamilyen vezérlő bigyó. Analóg vasutaknál szokás ilyet használni. Pl. a mozdonyok aljára ragasztunk egy kicsi mágnest, a pályába pedig reed-csöveket építenek. Ezek kapcsolják a mozdonyon lévő mágnes hatására a váltókat, jelzőket, stb. Lehet az is valami hasonló okosság. -
Aaron14
őstag
Ahha, értem, köszi. Egyébként a mozdony adott érszen kattog ,de eléggé elkeserítő ,hogy egy 50eft-os mozdony ami vadiúj, ilyet csinál.
Lehet nagy baj az ,hogy földön van és ez okozza ,hogy nem teljesen sík hanem kicsit más, úgyértem sík csak azért mégsem annyira mintha lelenne szögezve.
Most lesz szülinapom és azt tervezem ,hogy 80eft összegben vásárolok majd sínt hozzá meg iylen cuccokat. Mit ajánlassz egy kezdőnek ,hogy mivel bővítsem még a gyűjteményem. Persze nem nézegetni akarom őket Előbbi hozzászólásomban levannak írva ,hogy mik is vannak nekem így röviden.Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
Batman2
őstag
-
Batman2
őstag
Dehogynem
Éppen azért nem vagyok én sem géközelben !
Éppen Pénteken voltam nagybátyjámmal együtt Pesten modellvasút cuccokat nézni.
Vettünk is négy mozdonyt meg egy expressvonati kocsit.
Hétvégén is ezekkel töltöttük az időt, megtakarítottuk a mozdonyaink kerekeit és karbantatrásokat végeztünk rajtuk. A terepasztalon végzedő átalakításaimmal is haladtam valamennyit.
Nekem is sajnos csak aprénként halad a modellvasútazás, mert közben dologzni is kell, igaz azt is szeretem.
Tudom, hogy a kezdő lendület mindíg nagy, ez így is van jól, de azért türelem.
Üdv.:
[Szerkesztve]Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Batman2
őstag
Hi
A digitális vezérlésnél a pályában folyamotosan jelen van a 12V egyenáram és erre a tápfeszültségre van ''ráültetve'' a nagyfrekvenciás vezérlőjel, amit a mozdony áramkörei leválasztanak a tápfeszültségről és dekódolják az információt belőle, aztán végrehajtják az utasítást. A vezérlő jel természetesen minden egyes modonynál más, így lehet külön vezérelni azokat, ha jól tudom egy vezérlő 99 mozdonyt tud vezérelni.
Ez elektronikailag több helyen van így megoldva, hogy a tápfeszültség viszi az információt is (pl. kétvezetékes kaputelefon rendszerek), ügyes megoldások.
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Aaron14
őstag
Na ,dejó ,egyre többen leszünk
[link] << na ez mi? erre lennék én kiváncsi.Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
Longjohn
csendes tag
A linken található képet passzolom egyenlőre, de megpróbálok utána járni. Egy vezérlő 99 mozdony? Nem semmi!!! Mibe kerül egy ilyen vezérlő berendezés, és a hozzá tartozó elektronikák a mozdonyba? Vajon TT méretű gépekbe be lehet gyömöszölni? Lehet meg kéne próbálkozni a digitális vezérléssel a terepasztalomon...
Közben alakul a modulasztal is. A második modul vágányzata lefektetve. Persze még nem üzemképes, de ha minden simán megy vasárnap kezdődnek a tesztmenetek. Már egészen barátságos méretet ért el az asztal a maga 4 méter hosszával és 1 méter szélességével. TT-ben ez már elég kellemes méret. Jön az ősz, a tél, lehet foglalkozni a vasúttal egyre többet. Na meg a nyaralás elvitte a pénzt is tehát az otthoni időtöltések kerülnek előtérbe. -
Aaron14
őstag
Na igen ,nekem meg jön a szülinapom, gondolhatod,miylen leszek amikor bemegyünk egy vasútmodell boltba, mint egy ovódás (mondjuk 14 éves vagyok és msot leszek 15),de ott a felnőttek is olyanok mint a gyermekek Nagyon szép hobby.
Igen a digitális vezérlés jó dolog, csak ugye 99 mozdony egyszeri irányítása nem ajánlott ,mert mire eljutsz a 20.ról az 55-sre addig összeütköztek
Na jó viccet félretéve, van benne oylan funkció ,hogy ahol már vezéreltél valamit mondjuk a kettesen és gyorsan pörgeted, akkor ott megáll, nagyon hasznos.
Nemtudom,mennyibe fáj egy iylen digitális rendzser magában mert én start szettel vettem ROCO és van egy ovális pálya mellékvágánnyal hozzá, egy kis gőzmozdony ami füstöl, 4 kocsi asszem ami teher és személy is van. És maga a digitális rendszer ez így 140.000FT körül van. A mozdonyoknak sajnos ''digitálisnak előre készítve'' kell lenniük,tehát egy dekóder helynek kell lennie és nemtudom ,hogy régebbi modelleknél mit lehet tenni. Egy dekóder borsos, 7500FT körül van. Elég a mozdonyt megvenni iylen árakon. Én még amikor nem is tudtam semmit ezekről csak azt hogy nekem iylen kell akkor azthittem egy 50-ből kijön a start, de tévedtem Sebaj annak örüljünk ,hogy mennyi örömünk van benne
Van oylan digitális rendszer is ahol 9999 mozdonyt vagy egyebeket lehet kezelni, mert pl nekem arról megy egy váltó is csak kétszer kell megnyomi ,hogy váltson nem tudom miért:S Meg eléggé zajos.
Sok sikert a pályaépítéhez LongjohnSony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
Longjohn
csendes tag
Ez tény, hogy egy modellboltban még a felnőttek is ''elhülyülnek''. De ugyan ezt tapasztalod, ha elmész a közlekedési múzeumba, ahol van egy pár terepasztal, H0-tól az LGB-ig. Vagy kimész a Füstibe, a nagyvonatokhoz. Ott is vannak terepasztalok, meg mozdonyszimulátor. Az ember elmélyülten tudja rángatni hosszú időn keresztül a V63-as kallantyúit, kapcsolóit a szimulátorban.
Nem olcsó a digitális technika! Viszont biztosan egyszerűbb vele a vezérlés, mint a hagyományos analóg rendszerrel. Ha viszont nem lehet beleilleszteni a régi analóg mozdonyokba a vezérlőt, akkor sajnos kihagyom. tizen egy-két mozdonyt lecserélni, most hirtelen nem igazán menne. Meg pl a 3 db MÁV M61-et nem is adnám ugye... -
Aaron14
őstag
De esetleg azt megcsinálhatod ,hogy külön egy digitális része lenne a terepasztalnak.
De arra felhívom a fogyelmed ,hogy míg a digitális vezérlésű vonatok mennek analóg pályán, addig az analógok nem mennek a digitális pályán ,sőt ha ráteszel egy digitális pályára egy analog mozdonyt, dekóder nélükl, akkor a rendszernek annyi. Úgyhogy ezzel vigyázni.
Most azon kell elkezdenem gondolkodni ,hogy mire költsem majd a szülinapi 80e FT pénzem, így iskola kezdetévelSony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
Longjohn
csendes tag
Wow! 80 rugóért már elég szép mennyiségű cuccot lehet venni a vasúthoz. Ha terepasztal építésén törném a fejem, akkor először egy olyan tervet szereznék, vagy csinálnék, ami a megépítendő asztalt ábrázolja, már legalábbis a vágányzatot, elektromos kapcsolást. Ha az megvan, akkor szisztematikusan elkezdeném a vágányanyag összegyűjtését. Komolyabb pálya esetén ROCO sínből nem lesz olcsó móka.
Közben azért egy-egy mozdony, pár kocsi is befigyelne... -
jasszer
senior tag
Én? Nos... Azthiszem félretenném, kellene új bútor a szobámba.
Régen (12-14 éve, amikor még megfizethető kategóriába tartozott ez a hobby) volt egy átlagosnak mondható terepasztalom, csörlővel lehetett felhúzni a plafonra, H0-ás méretben. Pár hete rákaptam megint a kérdésre, de az árak/helyhiány miatt valószínűleg pár évig nem kezdhetek újra bele a dologba...Apokalipszis? Ezeknek?!
-
Aaron14
őstag
Na ,igen ! De ezek a kapcsolások ,meg mik nekem túl bonyolultak :S Azt sem tudom mit kell csinálni.
Meg ihez kell kapcsoló meg stb.?
Mert a sínben megy az áram, kell max a váltókhoz, lámpákhoz meg még a világításokhoz. Ennyi. Ezen kívül?Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
Longjohn
csendes tag
Na. Ha van időd körülnézni a neten, pl a Vaterán láttam Linzbauer Tamás Vasútmodellezés című könyvét. Ha tudod, vedd meg. Ezt újonnan biztos nem kapod meg, mert vagy 20 éve íródott. Akkor ugyan még nem volt digitális vezérlés, de attól eltekintve egy terepasztalt fel tudsz építeni a segítségével, a pályától a legmagasabb hegy tetejéig. Elég vastag könyv, 360 oldal. Zöld borító, a könyv elején egy terepasztal részlet van. Ott a kapcsolásokat is átnézheted, hogy mi mindent lehet csinálni a terepasztalra.
-
Aaron14
őstag
Jó reggelt!!
Köszi a tippet ,van nekem is egy iylen kiskönyvem. De télleg nemértem mit kell elektronikázni :S Na majd bővebben utánanézek ,most az elsődleges ,hogy miylen terepasztal formát nézzek és hogy nézzen ki a pályám.
Sajnos vásárlásnál beleesek abba a hibába ,hogy mozdonyt veszek sín esetleg valami más helyett
Szóval most el kell határoznom magam ,hogy nem veszek mozdonyt asszem. 80-ból szépszámmal lehetne síneket venni,csak győzzem hazahozni Ceglédre vonatonSony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
Batman2
őstag
Szevasz
Egyáltalán nem bonyolult az analog irányítás sem, és ott ráadsául több apró trükköt lehet akár házilag is megoldani.
Az alap az, hogy van egy billentyűsor (pl. ''TT zongora''), amivel a szakaszokat tudom kapcsolni és van egy adag nyomógombos kapcsolósor, amivel pedig kettessével a váltók állíthatóak egyik, vagy másik állásba.
A jelzőlámpáknál pedig az egyirányú hatásosságot, pl. egyenirányító válgány oldja meg és egy nyomógomb megnyomásával már zöldre is váltható.
Ez számomra sokkal érdekesebb,.mint a készen kapott digitális rendszer, amivel nem kell máe semmit foglalkozni, csak játszani.
Nekem az a játék, hogy folyamatosan alakítom és új elektronikai megoldásokat találok ki és közben mindíg egy kicsit játszom is az egésszel.
Természetesen van a digitális rendszernek is érdekessége, de számomra leginkább akkor, ha én alakítom azt ki, ami szándékomban is áll.
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Longjohn
csendes tag
Igen igen! Az analóg rendszerben az a szép, hogy magad valósítod meg a saját kis ötleteidet. Én a TT modul asztalra teljesen házilag gyártottam a vezérlést is.Igaz, hogy még csak az első modul üzemel, de rajta vagyok a másikon is. A vonatokat vezérlő elektronikák is házi készítésűek, egy közös trafó, pályakörönként egy-egy elektronika potival a sebesség szabályzáshoz, váltó kapcsolóval az irányváltáshoz, a jelzők és váltók vezérléséhez műszerkapcsolókat és nyomógombokat alkalmaztam. Gusztusosabb mint a kapcsolópultok. Plusz egyszerűbb a kezelés, mert a pálya vágányrajzába a megfelelő helyekre beépíti az ember a kapcsolókat a vezérlőpulton és egy a MÁV Domino rendszeréhez hasonló vezérlése lesz kinézetre. Van itt rajtam kívül TT fan? Nincs véletlenül valakinek egy TT méretű BR-118 mozdonya ami romos működésképtelen, stb. A kaszni kellene. Mindenkinek ajánlom, hogy minél több cuccot próbáljon meg házilag elkészíteni. Egyrészt sikerélmény, másrészt a felszabaduló összegeken lehet házilag el nem készíthető dolgokat vásárolni.
-
Longjohn
csendes tag
Terepasztal kérdés. El kell döntened egy fontos kérdést. Fővonali, vagy mellék vonali asztalt építesz? Ez mindjárt tisztázza a helyigény kérdését. Mivel van egy Taurusod gondolom fővonal. Akkor csinálj kétvágányú fővonalat. Ott egyszerre legalább kettő vonat mozoghat, mindjárt látványosabb a dolog.
-
Aaron14
őstag
Igazából a fővonal aztjelentené ,hogy lenne egy hosszú oda-vissza sínrész és egyik részenis és másik részen is megállók, vagy hogy? Valami ilyesmi az jó lenne.
Szobámba nem férne be mert nagyon kicis de van padlás esetleg ,ami padlószőnyeges és szépen meg van csinálva és tiszta is.
Fú mire ez kiépül ,ahogy fogalmazott egy vasútmodell fan szószerint egy jobbkategóriájú személygépkcosit lehetne vásárolni.
Perzse ha kézileg is csinál valamit az ember az nagyon jó dolog, de én biztos nem értenék hozzá sajna és ha tönkretenném sok pnézem bánná
Na most megyek is ,mert holnap első nap az új suliban aztán 7-kor kelek már várom ,hogy megismerjem az új osztálytársakat Természetesen Roco-s órarendet viszek ha megtalálom amit hoztam PestrőlSony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
Batman2
őstag
Hi
Ja, ez teljesen igaz !
Sajnos BR118-asom egyáltalán nincsen.
De azért ne panaszkodjak, mert mostmár mindent számolva van 11db mozdonyunk, az már jó szám !
Jelenleg még nincs is elég szakasz hozzá, hogy mindegyiket fel tudjam tenni !
Egyel kevesebb van, mint mozdony, de még úgysem lenne átmenő válgány, úgyhogy legalább +3-at kell még létrehoznom.
Ez elvileg nem lesz probléma, mert úgyis tervezés alatt van egy hegyi állomás rész, ahol pont 3 szakaszt gondoltam kialakítani.
sajnos a nemrég vett négy mozdony közül az egyiknek egy kerékpárja annyira kajlán megy és a műanyag is féloldalasan kikopott valszeg emiatt, hogy jelenleg nem igazán élvezhető a használata, de nagybátyjám is rajta van a dolgon és ki tudja talán pótolni a hiányt és a kereket helyre tenni.
Ez történetesen egy NOHAB, amiből már van egy tökéletesen működő példány.
Motanában a pálya alakítása mellett a világítós személykocsik LEDes, stabilizált tápegységes megoldásán dolgozom.
Már három kocsi át van alakítva, gyönyörűen egyenletesen világítanak és még megállás után is nehány másodpercig, amíg a kondiban van szufla.
Az eredeti ízzós, ygakorlatilag nem is látszott, hogy van benne.
Jó munkát mindenkinek !
Üdv:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Aaron14
őstag
UP a topicnak!
Szülinapom közeledtével elkéne már lassan döntenem ,hogy mit is akarok ,de mostanság nem nagyon modellezek:/
Az is lehet ,nemfogom bővíteni ,de ha látok egy jó képet egy jó terepasztalról vagy egy jó kis kiállítást megnézek mindig kedvet kapok hozzá én is.Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
brownus
veterán
53. Nemzetközi Vasútmodell- kiállítás és Verseny
A Magyar Vasútmodellezők és Vasútbarátok Országos Egyesülete az idei évben is megrendezi a - sorrendben az 53. - Nemzetközi Vasútmodell- kiállítást és Versenyt a Közlekedési Múzeumban (Bp. XIV., Városligeti krt. 11.). A kiállítás szeptember 29-én 11:00 órakor nyílik és október 15-ig – hétfő kivételével - naponta 10:00-17:45 óráig tekinthető meg. A nemzetközi verseny szeptember 27-én és 28-án kerül megrendezésre.
A versennyel és kiállítással kapcsolatos kérdésekben szívesen áll rendelkezésre Lakatos Béla főtitkár (tel.: 73-22). -
Batman2
őstag
Hi
Az alábbi információt minden vasútbarát és modellező figylemébe ajánlom:
2006-ban is megrendezzük a Vasútmodell kiállítást és versenyt a Közlekedési
Múzeumban. Az esemény pontos időpontja 2006. szeptember 29-október 15.
Ez a szokásos őszi vasútmodell és terepasztal kiállítás, ami eddig a PeCsa épületében volt, Budapesten
.
Gyertek minél többen, ez tényleg színvonalas kiállítás szokott lenni !
Üdv.:
[Szerkesztve]Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Aaron14
őstag
Sziasztok!!!
Szombaton megyek fel Pestre és bevásárolok vasútmodellből
Na most télleg nem tudom még mit tervezgessek. Taurus-hoz fővonalat ajánlottatok és az tisztára pontosan milyen hosszú pályát jelentene ami úgy jó is? hmm?
[Szerkesztve]Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
Aaron14
őstag
UP! a topicnak
Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
Batman2
őstag
Hi
Mi is voltunk fenn szombaton a kiállításon.
sajnos, ahogy sejtettem, a hely itt sokkal kisebb. mint a Pecsa épületében volt, így sokkal alacsonyabb lett a színvonala is a kiállításnak. Persze azért így is vagy négy órát töltöttünk ott.
Nem vásároltam mozdony, mert a használtak elég romosak voltak, mindegyiknek voltak komolyabb hibái, ha jobban megnéztük, illetve volt egy-két jobb, ritka példány is, azok meg már drágák voltak. NOHABot néztünk, abból volt vagy öt példány is hazsnált, de a jobb állapotúaknak sem volt tapadókerekük, még csak tapadógyűrüjük sem. Úgy meg nem érnek semmit, mert megcsúsznak.
Volt viszont egy új gyártású, Tillig TT NOHAB, az nagyon szép volt, de drága is, 30 E Ft.
A pályákban az volt a jó, hogy mindegyik más felépítésű és más van rajtuk jobban kidolgozva, így mindegyik magában is érdekes.
Azt udtam meg, hogy jövő júnuis vége-julius elején Veresegyházán lesz egy nagyobb modellvasút kiállítás, ahova meghívják a most innen hely hiányában kimaradt embereket és lesznek külföldi kiállítók is.
A neten is meg lesz található állítólag, mindenkinek ajánlom majd figyelmibe, hogy keresse, de én is jelzem, ha megtudtam valamit.
Jó építést és kollekció bővítést mindenkinek !
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Aaron14
őstag
Szerintem nagyon gyenge volt a kiállítás és ami eddig a Petőfi Csarnokban volt az se volt egy színvonal. Ausztriában Bécsben is szokott lenni évente modellvasútkiállítás. Na az színvonal. Ott télleg olyan terepasztalok vannak ,hogy ámulsz. És minőségből építettek ,mert amiket itt láttam azok hááát... Na mind1
Nekem ez a véleményem.Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
Batman2
őstag
Hi
Igazad van, de ne felejtsd el, hogy Magyarországon vagyunk, itt, főképpen az emberek pénze és rendszerint ideje is sokkal kevesebb, ez is látszik nyilván ezeken a terepasztalokon. Kétségtelen, voltak némelyiken komolyabb hiányosságok is, melyek részben igénytelenségből is adódhattak, vagy csak egyszerűen nem figyeletek rá eléggé.
Számomra már szinte az is zavaró, ha valami teljesen ki van dolgozva, mert az már unalmassá válik, ott már nincs mit újitani.
Egy szóval (de lehet, hogy több lesz ) én azért értékelem az itteni emberek munkáját is, nem mellesleg a mi terepasztalunk is messze nem egyteljesen kidolgozott valami, egyrészt pénzem sincs annyi és időben is rendesen szűkében vagyok, de azért igyekszem és számomra így is érdekes, ez a lényeg, pedig nem vagyok igénytelen ember.
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Aaron14
őstag
Sziasztok!!!
Ma voltam Pesten és sajnálattal hallottam ,hogy a Roco megszűntette a régi sínrendszerét. Ezért kénytelen voltam vásárolni az újabb szériából ,ami perse ágyazat nélküli ,mert az ágyazatas sokkal drágább és gagyi plussz még nem is kapható itthon.
Szóval most egyik része ágyazattal van a másik ágyazat nélkül és ezt összehoztam. Remélem ezzel később nem lesz gondom.
Most így elég sok kérdés merült fel bennem. Vásároltam 92cm hosszú Roco flexibilis síndarabokat és azt nem értem ,hogy miért nincs hagyva a csatalkozónak hely? Tehát ,hogy jobban érthető legyen ,amivel összeillesztem a két síndarabot. Akkor mégis ,hogy fogom összeilleszteni? Vagy ezt nekem kell valahogy megoldani?
Most a többit már nem tudom, kicsit fárasztó napjaim voltak. Szóval ,ha segítenétek annak örülnék
Előre is kösz!Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
Aaron14
őstag
UP!
Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
Ramius
őstag
Kecskeméten vasútmodell kiállítás van.
Nemtom meddig tart méggyakorlat teszi a mestert...tönkre...
-
Batman2
őstag
Szevasz
Láttam én is boltban ezt a hosszú egyenes, egybesint, ha jól emlékszem, az új T profilos. Gondolom Te is erre gondoltál !
Azt nem telejesen értem, hogy mi is a problémád, de nem is igazán ismerem ezt az új típust, mert nekem a terepasztalban csak réhi U profilú sinek vannak, egyedül 2 darab váltóm van, ami ilyen új rendszerű.
Azért ha bőveben megosztanád a problémádat velem, hátha tudnék segíteni !
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Aaron14
őstag
A problémám a következő. Van ez a nagy hosszú 92 cntis flexibilis síndarabjaim. A fémpapucs amivel összetudnám hozni egy másik sínnel az eleve nincs rajta ,de még hely sincs kihagyva neki ,hogy rátudjam dugni ,mert a talpazat végig rajta van a sínen. Tehát a fémpapucs beleütközik a talpazatba. Remélem így érthető.
Mik ezek az új T profilos meg U profilos sínek, vagy ez mit jelent?
Amúgy nem vagyok teljesen 100%-osan biztos abban ,hogy amiket vásároltam sínegységek, azok az új szériából jöttek ,mert ami az interneten volt kiírva sorozatszám az nem egyezett meg a sín alján lévővel. Vagy ez régiónként változhat?
Egy nagy flexibilis sínegység volt 600FT a Modell és Hobby boltban a Lurdy-házban- Idén még ők a hivatalos importőrök.Vagy mik.
Válaszaidat és türelmed előre is kösziSony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB
-
Batman2
őstag
Hi
Itt egy sematikus kép a két sín típusról [link] .
Én a régebbit használom, annak az a hátránya, hogy egy idő mulva lekopik a járófelületről az ón réteg és megrozsdál, nem érintkezik.
Ekkor már gyakorlatilag használhatatlan.
Az új típus előnye, hogy tömör rézből van, amiről, ha le is kopik a felületi -feltételezem- króm réteg, akkor is réz van a felszínen, ami még mindíg rendesen érintkezik és nem roszdál.
Ezentúl a járgányok kerekeit sem ívesen koptatja, hanem lapos felszínnel, mivel lapos a fleülete és így a nagyobb felszín miatt lasabb is a kopás.
Arra nem emlékszem hírtelen, hogy a két darab, új sínes váltómon a csatoló lemez hogy van rátéve, de majd megnézem és megmondom !
Üdv.:Batman2 - Viva la Mercedes W123-200D 1979
-
Aaron14
őstag
Köszi a válaszokat.
De ha jól értelmezem akkor ,te még mindig nem érted én mire gondolok.
CSAK a flexibilis síneknél van ez a gond. A többinél rendesen van csal a flexibilisnél nincs.
A másik ,az hogy honnan tudom ,hogy amiket vásároltam sínek azok, most az új típusú ROCO -ból vannak? A sínszámok régiónként változnak vagy országonként?
Később az nem okoz gondot vagy esztétikai vagy valamilyen gondot ,hogy egy megadott pontol egy megadott pontig műanyag ágyazatos lesz a sín és a másik része ,eg szórt köves?Sony KD-55XF9005 - MacBook Pro M1 Pro 14” - iPhone 15 Pro 128GB