- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Az ár/érték bajnok Galaxy A52-re is kész a One UI 6.1
- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
- Nubia Neo 5G - olcsó játék
- Új HMD modell bukant fel
- Milyen okostelefont vegyek?
- Magisk
Hirdetés
-
Computex 2024: gamer alaplap és „AI” PC az ECS-től
ph Az Elitegroup új LIVA barebone-nal és a Black alaplapsorozat feltámasztásával készül a tajvani kiállításra.
-
Kiderült, hogy hol veszik a legtöbb kínai EV-t
it A kínai EV-k és hibridek eddigi legnagyobb exportpiaca Belgium volt, azonban az EU-s álláspont és a kínai stratégiaváltás miatt immáron Brazíliába kerül a legtöbb ilyen jármű.
-
Hivatalos, hogy Game Pass-be jön a Call of Duty: Black Ops 6
gp Bár a játék jön PlayStationre is, akik PC-n vagy Xbox-on játszanak, azoknak elég lesz megvenniük az előfizetést.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
suste
veterán
Nemrég láttam egy adatlapot a robogómról, és ezek voltak benne:
RATED OUTPUT 8,0kW(10,9Cv) @ 7750 rpm
MAX. TORQUE 10,5 Nm (1,1 kgm) @ 6500 rpmTehát ha jól gondolom, akkor ezek alapján akkor lenne "jól" beállítva, ha a variátor olyan 6500-7500 között dolgozna? Így gyorsulna a legjobban......
Mondjuk az tuti, hogy én nem fogom ide felemelni, mert feleslegesen visítana, meg jól meg is nőne a fogyasztás. De legalább egy jó visszajelzés, hogy a motorban van bőven még erő, csak jól lekorlátozták a variátort (vagy csak nem foglalkoztak vele, jó ez így is...)
(#71205) astrojoe1977
igen, sajnos ezzel minden új jármű vásárló szembesül
én is újonnan 350-ért vettem a robogót, és ez már áfás összeg volt, aztán jött a többi része
a végére 500 lett ..... hát tényleg állati bosszantóPl azt nem tudom, hogy a mostanában emlegetett "honda pcx 125" 1milliós árában benne van-e minden, vagy még ott is jönnek a pluszok???
[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz #25529296 #71239 üzenetére
Én is pont így gondolkodtam. Mondjuk én nem akartam "száguldozni", de az 50-esem simán ment 60-at gyári állapotban is.
A 125-ösre tudtommal viszont nincs sebesség korlát, de pl 100km/h csak elég már még Budapesten is.
Sőt, ha nagyobb hengert dobsz fel, azt se fogják kiszúrni soha....Szerintem az utakon lévő 50-esek 99%-a szabálysértő....
(#71240) sityupityu
A "simson" szót nem olvastad?
Eggyel nyugatabbra is a youtube-os videókon se szelektálnak a kiállításnál....[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz macilaci78 #71243 üzenetére
A variátorban lévő gyűrű pont a sebességet szabályozza le, és nem az erőt. Vagyis 45-öt 200kiloval is menni fog a robogó.
Azt én sem vitatom, hogy 45-tel közlekedni életveszélyes. Ezért kell átgondolni, hogy mit szeretnél. A 125-ösök között van sok is kasznis, szóval a méret és ezzel a könnyű városi forgalom megmarad. Nem kell tuningra költeni, helyette esetleg jogsira . Viszont utána nyugalom van.
[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz flegga92 #71249 üzenetére
És pluszként meg hozzájön, hogy vihetsz magaddal valakit.
Szóval szerintem több szól a 125 mellett, mint az 50-eshez képesti hátrányok.
Persze ha valaki hobbiból építget, az más. A 2üteműeket sokkal jobban lehet tuningolni.....de akkor hivatalosan marad a terepen/versenypályán. Vagy esetleg a hihetetlen 0-45 gyorsulásA fogyasztásod ilyen volt alapból? Mennyire pörög amikor dolgozik a variátor? (Nálam most 5000-5300 körül.)
-
suste
veterán
válasz flegga92 #71252 üzenetére
Páran itt vettünk ilyet.
Én aliról rendeltem.
Jól jöhet később is, meg érdekes lesz majd a variátor cserénél is, hogy hol dolgoztatja az új (tuning).
Persze jó lenne egy gyári adat a nyomatékról és lóerőről.
A variátor az egésznek a lelke, szóval egy jobban kidolgozott, megtervezett az sokat számít. Bár az elmondottak alapján a mostani is jól teszi a dolgát szerintem.[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz flegga92 #71258 üzenetére
Az elhelyezéssel nekem szerencsém volt (jobb oldalon látszik a tépőzár is, ahol a hétköznapokban pihen ), a bekötése meg állati egyszerű, mert csak simán rá kell tekerni a madzag végét a gyertyakábelre (egy gyorskötözővel rögzítettem azért). Én a taposó alatt/mellett, majd index mellet simán felvezettem, így semilyen forrasztás/csavarozás vagy egyéb módosítás nem kellett.
Én a variátorra mindenképpen ránéznék, főleg a szíjra, mivel nem tudod az előéletét.
De ha csak nincsen ramaty állapotban, akkor én tuti nem bántanám (azért nem olcsó egy komplett csere).
A leírásod alapján nagy gond tuti nincsen, de előbb utóbb úgyis eljön az ideje .(#71257) macilaci78
Csak az a próbléma, hogy a segédmotoros kerékpárnál + lassú járműnél (és egyedül itt!) a kreszben meg van határozva a max sebesség. Szóval itt igen is büntethetnek érte.(#71259) BlackPriest
Hát engem sokkal többször állítottak meg kétkerekűvel, mint négykerekűvel.
Szóval ezek alapján nem kell autóra jogsi
Ja! És nem azért állítottak meg, mert szabálytalan voltam! -
suste
veterán
válasz MrChef #71262 üzenetére
hát gyorsulásra elég egy bicikli is itt budapesten (vidéken meg méginkább)
pont ma bosszankodtam, hogy miért van az, hogy 3-500m kell az átlagautósnak ahhoz, hogy felgyorsítson 50km/h-ra
még 20 évvel ezelőtti időszakban is botrányos lett volna ez, de a mai autók pár másodperc alatt képesek lazán felgyorsulni .... de persze ahhoz meg kéne nyomni a gázpedált
a dugók legalább 50%-a ezért van
ráadásul a lámpáknál álló első pár autós tuti hogy szotyizik, telefonozik, stbstb, és zöldnél kezd felébredniaz én robogóm konkrétan szarul gyorsul kb 40-50-ig (mert inkább a hosszabb áttételre lőttem be), de még így is brutálisan elhúzok félgázas gyorsítással is
-
suste
veterán
válasz MrChef #71268 üzenetére
Félreértesz, a pirosnál még gázt nyomó idiótákat én sem szeretem. De a 2 között van még bőven lehetőség. Ha zöld van és üres az út, akkor menjünk.
1 tegnapi példa, ami mindig így van sajnos:
M3 befelé, Szerencs utcai lámpa, 3 sáv, bal 2-ben legalább 5-6 autó. Én beálltam a jobb sávba elsőnek. Zöldnél normál gyorsitással (suzuki 1,3!) a 80-as táblánál kb 60-nal mentem, utána már szinte rögtön 80. Belenéztem a tükörbe, a többi autó sehol. Előttünk tök üres a pálya.
Ezek után ne panaszkodjanak hogy dugó van, meg lassú a forgalom... -
suste
veterán
válasz macilaci78 #71270 üzenetére
én is szemüveges vagyok már általános óta, de nekem semmi bajomm a felhajtható résszel, sőt felhajtva simán felveszem a sisakot szemüveggel is
a beépített napszemcsi kötelező a szemüvegeseknekén 4 év után most cseréltem először plexit, szerencse hogy adtak a sisakhoz 1 pluszt, mert már nem lehet kapni
sajnos az enyém is zajos kicsit, ami főleg a beépített BT miatt is problémás.....
-
suste
veterán
válasz martillo #71304 üzenetére
Én "ölvédő/öltakaró" -ban (mert így is hívják) jobban szeretem a magamra akasztósat.
kb 7000-ért vettem pár éve, egy kis tornazsákba beletömve kis helyen elfér (ülés alatt vagy dobozban).
Nem lopják el, gyorsan előveszed/elrakod, felveszed/leveszed bármikor (nyakban és deréknál van egy szíjas csat), alatta bármilyen öltözetben lehetsz.
Nagy esőben (hosszú távon) annyi hátránya van, hogy a kabátod hiába vízálló, de a sok vizet rávezeti a gatyádra, hiszen az ölvédő a kabát felett van.....
De hideg ellen tökéletesen véd.Ilyen univerzális van nekem.
Vannak állati drága motorspecifikusak is.....(40-50K )[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz martillo #71307 üzenetére
Van olyan is, ezért írtam, hogy én ezt a magadra akasztósat jobban preferálom.
A motorraakasztós drágább, csak egyféle robogóra jó, macerásabb a felszerelés, igaz csak egyszer, de azt ugye a robogón hagyod.....
Én mindig csodálkozom, hogy milyen bátrak akik városban egész estére is rajta merik hagyni ezt a nem olcsó és viszonylag könnyen levehető dolgot.
Futárnál még el tudom képzelni, ha estére zárt helyen van tárolva. -
suste
veterán
válasz macilaci78 #71315 üzenetére
de ha nincs szervizigény?
láttam leaf-et 200.000km után márkaszervízben (kisebb elektromos hibával , asszem rádióval volt valami ), előtte nem nagyon járt ilyen helyen, még a fékrendszer is érintetlen volt (kérdés hogy kétkerekűnél is ugyan úgy oldják-e meg a motorféket?), hajtáslánchoz sem nyúltak, sőt semmihez
200.000-ig egy belsőégésű motorosnál mennyit is költesz el sima szervizekre??? (olajok, szűrök, stbstb)ha meg a motoron és a hozzá kapcsolódó elektromos rendszeren kívül valami más hibásodik meg (futómű, kaszni, világítás, stbstb), akkor minden hagyományos szerelő is meg tudja oldani, hiszen ua.....
-
suste
veterán
válasz macilaci78 #71322 üzenetére
Ok ezt a kaszniskérdést nem gondoltam át rendesen
"parkolási sérülés"
nekem az autó és a robogó elsősorban közlekedési eszköz
szóval nem javítgatok kis karcokat, meg sérüléseket, sőt mosatni is csak max 2-3* évente szoktam az autót, a robogó meg nem is volt mosva amióta meg van (3év)
(így a karcok sem látszanak annyira )tehát ha már lakatosra lesz szükség, akkor az vagy totálkár, vagy a bzitosító fizeti
nem azt mondom, hogy az a normális, hogy összekarcolják, megnyomják az autókat, de sajnos ez van
főleg hogy ilyen kevés parkolóhely van, még a külvárosban is
ha egyszer Franciországban jártok, netán Párizsban, akkor érdemes megnézni a parkolási módszerüket
ahhoz képest egy szót nem szólhatunk!
de nincs is olyan hogy fél méterre a járdától áll meg, és mások nem tudnak közlekedni tőle (az alufelnit sem sajnálják)(#71328) sityupityu
lehet csak én vagyok itt ilyen, de a hangja sem érdekel a robogónak
a mostaninak nem is hallom, olyan csendes a kipufogó (és a bukó is lefogja), főleg nagy forgalomban
szóval tökmindegy mi hajtja, csak vigyen oda ahova akarom, legyen megfelelően gyors, és minél olcsóbb(#71330) macilaci78
sajnos egyetértek
én már annak is örülök, ha nem akadályoznak szándékosan
nagyon kevés aki megpróbál segíteni -
suste
veterán
válasz forandor #71342 üzenetére
Az tök igaz, hogy jó sok oldalról lehet nézni ezeket (ugye most nem az elektromos autó témáról volt szó konkrétan, hanem a durván füstölő járműről!), de szerintem azért tartunk itt, mert mindenki úgy van vele, hogy miért pont az én kis mennyiségű szennyezésem számítana......
Az illegális szemétlerakók is úgy keletkeznek, hogy valaki nagyon hülye elkezdi, aztán a többi meg azt mondja, hogy nem ő kezdte ......
Szóval majd ha mindenki környezettudatos lesz, es nem úgy gondolkodunk, hogy úgyse számít, akkor lesz csak változásAz elektromos járművek ennek az egésznek csak egy kis része
-
suste
veterán
válasz macilaci78 #71369 üzenetére
Krokodil vagy rája jó lesz?
Bocsi, nem hagyhattam ki
-
suste
veterán
válasz BlackPriest #71410 üzenetére
50es 2t után a 125-ös 4t nem akkora előrelépés, hogy megérné.
ezt így nem lehet kijelenteni, mert pl szabályosság szempontjából igen is óriási a különbség (akár a 2 személy, akár 130Km/h is legális)
szóval az első bünti után a pénztárcád szempontjából is.... -
suste
veterán
válasz BlackPriest #71412 üzenetére
okok
én bp külvárosban járkálok, és van 1-2 hely ahol 70-es tábla van
kicsit beljebb a hungária is 70-es...
a 70-et tudom tartani 2 személlyel is, a motor pont ugyan úgy pörög mint 1 személlyel (ez amúgy is a variátor működése felett van már), az autósok 95%-a így is lassabban indul, mint én
de az tény, hogy nem 100%-ban 2 személyre van tervezve ez a 125ccm
én olyan 10%-ban használom utassal, ennyi bőven belefér -
suste
veterán
válasz perge666 #71414 üzenetére
A napi 6-7km az tényleg simán SMKP kategória. (40-50km/h -val )
Én legtöbbször 35km-t megyek egyhuzamban, szóval ilyenkor napi 70km, amit már nem igazán szeretett az 50-es, és én sem.
A minap volt egy érdekes szitum, kicsit kapcsolódik ehhez a 2T/4T témához is:
Vasúti átkelő, sorompók zárva, szépen beelőztem a sort ahogy kell. Mivel nem láttam a síneken semmit, ezért leállítottam a robogót. Pár perc múlva jött egy 2T-s robeszes, beállt mellém/mögém, de nem állította le a robogót, pedig vonat még mindig sehol nem volt. Viszonylag rövid idő után rohadtul kezdett zavarni a büdös kipufogója, pedig még csak egyvonalban sem voltunk.Csak azért nem kértem meg hogy állítsa le, mert közben megjelent a vonat.
Ja! Nem füstölt mint állat! Csak egyszerűen a 2T olajos szaga volt. Gondolom volt egy kis hátszél.
Egyébként amíg 2T-vel jártam, addig a bukósisakom hátulja nyár végére tiszta ragacsos, olajos volt.
Szóval ez sem mindegyA biztosítás sem olyan vészes a 125-ösre, és mivel újonnan vettem, ezért 4 évig nincs más költség .
Addigra meg valszeg eladósorba kerül, mert simán visszahozza az árát . -
suste
veterán
válasz sityupityu #71423 üzenetére
Azért írtam, hogy "akár" (szabály szerint)
De egyébként ha feldobsz egy nagyobb hengert, meg egy jobb variátort (+kuplung+stb), akkor el tudom képzelni.
Hiszen 110-et tudnak az újak gyári állapotban.
És a nagyobb hengert itt senki nem fogja figyelni/észrevenni. Qmi152/157 motor csak a henger+hengerfejben tér el, és van ezekhez 180-as is...... -
suste
veterán
válasz sityupityu #71427 üzenetére
A különbségekről beszélgetünk egy ideje szerintem.
És az még nem ér, hogy a tuning 50-eshez hasonlítjuk a gyári 125-öst.
Gyári 50-hez képest mindenképpen előrelépés a gyári 125-ös.
Tuningolt 50-eshez szintén előrelépés a tuning 125-ös (igaz itt talán kisebb a különbség).
De az tuti, hogy hamarabb megállítanak egy száguldozó 50-est ("szabályosan" 70-nel), mint egy 125-öst autópályán 130-cal -
suste
veterán
Van valakinek ötlete, hogy lehet egyszerűen a variátor szíj futását ellenőrizni? Hogy nem-e keresztbe fut.
Ki akarom cserélni a főtengelyen lévő alkatrészeket úgy, hogy egy mélyebb nyomolapos variátort raknék fel, de jó lenne látni/tudni hogy rendben lesz-e a szíj, vagy megeszi...Egyébként amikor a hézagolás volt szóban, akkor eszembe jutott, hogy ha a fix tárcsa elé teszem az alátétet , akkor befolyásolom a szíj helyzetét is, nem
[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz perge666 #71527 üzenetére
teljesen elvetemültek a bicikliárak (is)
a profi bringásokon kívül nem tudom elképzelni, hogy értelme lenne több 100.000ft-ot kiadni kerékpárra
az 50-70K-s is pont ugyan olyan jó túrázgatni, melóbajárni, stbstb (én 10K-ért vettem pár éve kéz alól, Velencei-tó megkerülésre és biciklizgetésre tökéletes)
a kedvencem még az "egészséges életmódot" emlegetni a városban kerékpározóknál (ennél mérgezőbb dolgot nem tudok elképzelni a biciklisnek!)[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz Máté337 #71536 üzenetére
ahogy írták,
- még bejáratós, plusz
- 4l/120km = 3,3l/100km, ami nem is olyan vészes, úgy hogy nem ismerjük a súlyodat és vezetési stílusodat
- ha minden gyári, akkor gondolom még a variátorban is benne van a "fojtás", vagyis pörgeted feleselegesn mint állat, hogy normális sebességet érj el.... -
suste
veterán
válasz Máté337 #71603 üzenetére
Szerintem a 15K akkor ok, ha fojtáseltávolítás legalább karbi és variátor szerelést jelent. (Szerintem a kipufogót tuti nem hegeszgetik, hacsak nem kéred külön, de akkor biztos nem 15K lesz.)
Ha 50ccm, 2T, és ha még AC is, akkor nagyon nincs mit szerelni rajta 500km, de még 5000km után sem .
Esetleg az 1dl olajat a hajtásnál ki lehet cserélni, de szerintem azt is tök felesleges 500-nál. (Na meg te is meg tudod csinálni )
Évente adsz neki egy új gyertyát meg kipucolod a légszűrőt, azt csókolom. (Szerviz munkalapon is ennyi szerepelt nekem is anno új robogónál.)
10000km-nél meg variátor ellenőrzés/csere (variátor szett + szíj).
Persze a gari miatt muszáj elvinni ezeket is szervízbe az első évben, de aztán csak akkor ha valami gondja van.(#71604) perge666
30K
Jó, mondjuk a kipufogó vágás/hegesztés az időigényes/macerás....
Meg lehet 4T-ről és LC-ről van szó? -
suste
veterán
válasz Máté337 #71610 üzenetére
Ja, akkor gyújtáselektronikát cserélik.
A 2T robogóknál fojtásnak van egy vakcső a kipufogón, ami lerontja az öblítést. Ezt le szokták vágni, és behegesztik a helyét. De 4T-nél nincsen ilyen.
A 4T-nél az olajcsere se egy nagy dolog, kb 1L olaj lehet benne, a szűrő meg kipucolható (nem olyan mint az autóknál, hogy cserélni kell). -
suste
veterán
válasz sityupityu #71617 üzenetére
Ok, de egy szűrőcsere sem egy agysebészet , sőt kevesebb idő, mint kipucolni azt a kis fém zsákocskát, és ez most a téma .
Egyébként robogónál 125ccm -ig tényleg van valamelyiken rendes felcsavarható külső szűrő
Honda pcx-nél (1Millió ) is a belső kosár van....vagy mire gondolsz komolyabb robogó alatt???(#71619) macilaci78
A javítások nagy része simán elvégezhetőek, egy kis youtube meg affinitás kell, és persze a szerszám.
De szerintem érdemes beszerezni pár szerszámot, mert 1-2 szervíz alatt bejön, még a variátor rögzítő vagy az elektormos ütvecsavarozó is (Én Aldi vagy Lidl-ben vettem azt az akciós Parkside -ot, ami autó kerékszerelésre elég alkalmatlan, de robogó variátorhoz és kisebb dolgokhoz pont jó .)
Persze akinek nincs kedve (az időt szándékosan nem írom ide, mert szerintem nagyobb macera elvinni szervízbe és ki tudja mennyit várni rá), annak legyen nagy pénztárcája, és ne sajnálja rá a lóvét .Ja! Egyébként a 4T robogókon sincs sokminden szerelni való szerintem (gyertya, olaj, légszűrő). A legmacerásabb a szelepállítás, ami valszeg szervízes lesz.
És persze ha már leharcolt és generálozni kell (dugó, gyűrű, stb), akkor ott már megfontolandó egy szervíz, annak aki még sosem látott/csinált ilyet.[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz sityupityu #71621 üzenetére
Na legalább ilyet is láttam már, igaz csak képen . De azért szerintem ez elég ritka.
-
suste
veterán
válasz macilaci78 #71625 üzenetére
én legtöbbször a lépcsőház előtt/mellett szerelek (igaz ez társasház )
ma is meg volt kb 20 perc alatt a görgő csere (3*18+3*11 -> 6*14)
kiváncsi leszek jobb lesz-e a gyorsulás (bár összsúlyban csak nagyon kevéssel lett kisebb) -
suste
veterán
válasz macilaci78 #71641 üzenetére
Igen, a vegyes kényszer volt, mert az új variátorhoz túl nehezeket adtak, de az eredetiek meg túl könnyűek voltak. Így mixelve már egész jó volt (kis fogyasztás + lehetett 2 személlyes is közlekedni), de kicsit még jobban pöröghetett volna.
Rendeltem megint egy komplett szettet (20$-t bőven megért, előbb utóbb úgyis kell), amihez már ezeket a 14g-osakat adták (ez volt neki).
Jobb is lett egy kicsit (jobban húz, kevésbé erölködik), de nagyon minimális volt a változás. Valahol 13 - 13,5 körül lehetne az igazi.... persze kérdés, hogy mennyivel dobná meg a fogyasztást?(#71644) lbence
ha nagyon (és feleslegesen) pörög, akkor érdemes lehet kipróbálni nagyobb görgőkkel
esetleg érdemes lenne egy nyomaték/teljesítmény görbét és/vagy maximum adatokat szerezni a robogódhoz, és persze fordulatszámmmérőt, ha nincsen rajta
de mint feljebb is láthatod, a jó beállítást nem lehet megmondani előre, csak próbálgatással derül ki
az én tapasztalatom az, hogy brutál sokat számított fogyasztásban az enyémnél (1-1,5l/100km)
de ehhez az is kellett, hogy a 125ccm-esnek azért nagyobb az ereje/nyomatéka, így alacsonyabb fordulaton is jól viszi a motort (de persze nem rakéta üzemmódban ) -
suste
veterán
válasz macilaci78 #71653 üzenetére
Tuti hogy fejforma kérdése is, mert én is szemüveges vagyok, felnyitható bukóm van, de felnyitott állapotban simán felveszem a bukót szemüveggel. Mondjuk 100-ból egyszer elakad, de akkor én bénázok, vagy csak nem húzom kicsit szét a sisakot. Viszont zárt sisaknál esélyed nincsen normálisan felvenni.
-
suste
veterán
válasz pofijanika #71684 üzenetére
Hát a 60-120km -es etapok azok már nagyon nem az 50-eseknek valók! (Még a 125-ösnek is sok lehet.)
Főleg nem ennyi pénzből!
A rendszámos 125-ön mi a drága? Majdnem ua árban kapsz használt robogót, a biztosítás sem egy őrült összeg, és a műzsaki vizsga sem...... -
suste
veterán
Az "A2" motor azért nagyon felhasználás függő szerintem. (Természetesen a csak hobbi az tök más történet.)
Egy jó 125-öshöz képest semmi pluszt nem ad egy nagyobb köbcentis a városban, sőt mivel általában nagyobb a kaszni, így inkább hátrány a sorok közötti előrearaszolásnál. A céges tulajdon/használat megint csak a 125 mellett szól, ami azért nagyon nem mindegy.
A jogsit tényleg érdemesebb megcsinálni a nagyra, mert a macera ua. Ha (közel) ideálisan működne az A1 jogsiszerzés, akkor azért más lenne a helyzet.
Ideális = mivel 5 óráról van szó (ami akár 1 napba is beleférhetne ), így max 1 hét lenne a normális szerintem. Ehelyett több hónap mire kézbe kapod .Más.
A 4T-k olajnívóját hogy kell értelmezni?
Autóknál ugye a minimum az tök normális (persze nem olajcsere után 2 nappal ).
Itt a minimum az amikor éppen eléri a nivó alját az olaj? És ilyenkor még nyugodtan használható, vagy inkább csak a középérték ami legalább elfogadható? -
suste
veterán
válasz D1Rect #71710 üzenetére
hát azért döntened kell, hogy ugorjon mint állat, vagy keveset egyen
a kettő együtt nem megy
egy 50-125 4T robogó megáll 3l-ben, ha nincs agyontuningolva, és nem húzód állandóan tökig a gázt
125-össel előlről indulva nem fognak előzgetni, csak az idióták, de az ellen úgysem tudsz tenni .... következő lámpánál meg úgyis elmész mellette
50 2T tuningolva egyértelműen zabál, hiszen akkor már téped is nekiJA! És 4T-n nem leszel olyan büdös, mint 2T-n!
[ Szerkesztve ]
-
suste
veterán
válasz Dj.Mike #71714 üzenetére
nincs gond a vitával (csak akkor ha értelmetlen), ezért is vagyunk itt szerintem, hogy megvitassuk a dolgokat
pont arra gondolok én is amit macilaci78 írt, vagyis az egyhuzamban megtett km-erekről
és mint már sokszor írtam, a hobbi az tök más, ha valamit csak kedvtelésből csinál az ember, akkor azt sosem unja meg
én is szeretek robogózni, de munkához is használom (sőt nagyobbrészt ahhoz)
egy normál 50-essel 60km/h-nal üveghangon városban/közúton 20km után nem vagy túl boldog
125-össel jóval kisebb fordulaton sokkal tovább bírja az ember, sőt még gyorsabban is tudsz menni néhol....
de pl ha ki kell menni a városból, ahol mehetsz 90km/h-val, ott kb pont ugyan azt éled meg 125-tel, mint 60km/h-nál az 50-essel, szóval oda meg már nagyobb kellene.... -
suste
veterán
válasz lbence #71718 üzenetére
munkába fixen heti 2 alkalommal 35km*2 (oda-vissza), és egyébként még változóan a többi nap 5-10km-es távolságba
heti két alkalommal viszem a gyereket edzésre, kb 4-5km
és hétvégente is ráülök: rokonok, boltok, stbstb, szintén kb 5-10km-es etapok
évente kb 5000km-t megyek a 125-össel, az 50-essel csak 2-3000 volt, és a 35km-es távot nagyon rühelltem, így sokszor inkább autóba ültem
nemrég csináltam egy jó kis excel táblázatot magamnak (és persze hogy asszonynak is mutathassam, hogy mennyire jól járunk a robogóval ), és ezen látszik, hogy (8liter) tankolásonként 7-8000ft-ot spórolok az autózáshoz képest
-be van írva az autó fogyasztása az F2-be, és a robogó ára a H1-be
-a tankolás időpontját, tankolt mennyiséget, megtett km-t irogatom be, és számolja a fogyasztást és a spórolást, és ha eléri majd a robogó árát, akkor zöldre vált az összeg
-az I61-ben van még egy összeg ami az extra költségeket tartalmazza (nálam a variátor próbálgatás van benne), és ezt levonja a H61-ből
ha valakit érdekel, akkor feltehetem valahova: -
suste
veterán
válasz lbence #71723 üzenetére
Bp-en belül, külső kerületekben, nagyrészt a normál megengedett sebesség van (60 ), csak 2-3km-en van 70-es tábla (70-75). Szóval nagyobb motorral sem lenne másabb, max ahogy írtam, rosszabb lenne a szélesség miatt. Ezzel a kistestűvel csak a lámpánál állok meg .
De az tény, hogy egy nagyobb kerék jól jönne, mert az utak azok borzalmas állapotban vannak .
Viszont a Scarabeo (16-os) formától meg hányok, szóval olyanom tuti nem lesz.Más:
Valakinek nincsen kölcsönbe itt Bp-n olyan csapágylehúzója, ami nem 2/3 körmös, hanem 2 félből álló.
Egy fogaskereket kéne lehúznom, hogy szimeringet cseréljek a főtengelynél..... -
suste
veterán
válasz macilaci78 #71729 üzenetére
50-et tudnak gyárilag is. Még ha mérő paddal állítanak meg, akkor sem büntetnek meg ha 55-ig kiforog....
-
suste
veterán
válasz macilaci78 #71731 üzenetére
Ok, de azért az élet nem ilyen fekete/fehér, ezt te is tudod.
Autópályán ugye 130 a megengedett, de mégsem büntetnek meg 140-nel, és városban sem 60-nal. Ez nem hülyeség, ez tény. Persze nem találsz róla paragrafust ....
A balesetek sem azért vannak mert kicsit a megengedett felett közlekedsz, hanem eszetlenül, a körülményekhez képest gyorsan mennek. -
suste
veterán
De ha már szabály, akkor mit szóltok az új biciklis tervezethez? [link]
Én nem értek egyet azzal, hogy ugyanott közlekedjen a kerékpáros ahol a motoros járművek, bármennyire is profi. Senkinek sem jó megoldás. Én is szoktam biciklire ülni, de vagy sportolási célból bicikli úton, vagy célirányos közlekedésből, de akkor csakis mellékutakon. A főúton biciklizés legalább olyan veszélyes, mint az smkp az autópályán (ezt legalább tiltják ).
Annyiban is illik az előzőekhez ez, hogy itt sem a szabálykövetéstől lesz biztonságos, hanem helyzet és a viszonyok elfogadásától, és ésszel közlekedéstől.Pl KRESZ hülyeség: Városon kívül a bukósisakos biciklis gyorsabban mehet az SMKP-nál. Na ez mennyire életszerű és jó szabály így?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs