- Honor Magic V2 - origami
- Kipróbáltuk a Xiaomi 14 Ultra fotós szettjét
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Yettel topik
- Bugfix van, magyarázat nincs az iOS-ben újra feltűnő, korábban törölt fotókra
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Ilyen lehet a Samsung Galaxy Watch7 Ultra
- Telekom mobilszolgáltatások
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
Hirdetés
-
Zimbabwébe ment a Starlink
it Immáron Zimbabwe területén is hivatalosan működik a SpaceX Starlink műholdas internetszolgáltatása.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Minden előzetest megerősít a TENAA a Razr 50-nel kapcsolatban
ma Az előzetes információknak megfelelő formában és specifikációval regisztrált a Motorola következő kagylója a TENAA adatbázisában.
-
Mobilarena
Mindent a robogókról / kis motorokról topik
Első hozzászólás előtt olvasd át a téma összefoglalót!
Új hozzászólás Aktív témák
-
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #89601 üzenetére
Hát, erre való, nem igaz?
Csípem a Winklert, csak kicsit mindig olyan, mintha szalonspicces lenne. -
FeniX-
aktív tag
Megint fárasztanám a nagyközönséget a hirdetésekkel.
Szabad megvenni régi honda pantheont 85.000 km-rel? -
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #89608 üzenetére
Hát, inkább annyi a szitu, hogy alacsony büdzséből szeretném megúszni ezt az egészet.
Most a bicajba kb. 1,5 hónap alatt ugyanúgy 1000km-t beletekertem, így tényleg ábszolút hobbinak maradna a bármilyen motor.
Ehhez képest viszont nem akarok 1+ milliót elkölteni, mert 1 fenékkel még mindig 1 lovat lehet megülni. De már csak papagájként magamat ismétlem sajnos és nem vagyok előrébb. (Amíg belátható időn belül összegyűlik valami kézzel fogható pénz, amiből lehetne kertesházra cserélni ezt a panel lakást, addig nincs jobb ötletem sajnos)De egyébként pont ma hívtak fel (hideghívással) a Gyulaitól, hogy a múltkor még érdekelt a k-light és hogy azóta változott-e valamit az álláspontom. Az az ügyintéző meg időközben elment a cégtől, akinél a superlight-ot vettem. :-D Nem értek össze a szálak.
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #89612 üzenetére
Nekem nem volt bajom a superlight-tal sem. Csak, amiről beszéltünk is, hogy kellett hozzá a végső átalakítás, hogy az EURO 5 is elég fürge legyen és ne olyan, mint egy kis 50-es, 2 ütemű.
Meg a derekamat csesztette az előredőlt üléspóz.@Zolibácsi: igaz-igaz, de ha mindig eltolom ezeket a fél-1 milliókat motorra, akkor sosem fog semmi összegyűlni. ;-D Persze igaz, hogy 1 jót kell megvenni és azt fenntartani, de így is elment minden zsetonom a hónap végére.
Az tuti, hogyha mindig valami pénz-égető hobbira nyomom el a pénzt, akkor ezeknek a hosszabb távú terveknek lőttek.
-
FeniX-
aktív tag
válasz szimi57 #89616 üzenetére
Ilyen suzuki ekó-t én is néztem (az, igaz?) de a mai fővárosi forgalomban ezek mennyire "életképesek" ? Gyanítom, hogy ugyanaz a kategória, mint az 50-es 4 ütemű. (Amúgy simán vennék, a szomszédom aki 1 hónapja megvette az 50-es 4 ütemű jog-ot, és felgumizta, már be is fizetett a B125-re, így eladó a robogója) csak hát, ezekkel tényleg minden vicc nélkül mondanám, hogy zsákmányállattá válnék. Sajnos, innen a kerületből nincsenek trükkös kivezető utak, ahol megúsznám, hogy ne kelljen egy 70-es sodratú forgalmi szituba belemenni.
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz Árpi001 #89623 üzenetére
Szerintem ha ott is 50-el mész, a busz ugyanúgy megpróbál letolni, engem anno bicajjal is majdnem elütöttek ott, azóta 5x megnézem, hogy jön-e valami a buszsávban és inkább a keresztutcánál elengedem, ha igen.
De egyelőre álmodik a nyomor kategória ez a motorvásárlás. :-D
-
FeniX-
aktív tag
válasz Árpi001 #89631 üzenetére
az 500-as utcákig (ahol Te is laksz ? ) végig van bringasáv.
Onnantól a jászberényi hídig a főút szélén, az autók mellett. A híd alatt át a túloldalra, a metalloglobus mellett, végig a kozma utcáig járdán. Onnantól tovább, a túloldalon tárna utcáig szintén járdán. Időszak függő, de én reggel 7 előtt járok, alig van gyalogos.
Azt a 2 buszmegállónyi kb. 3 km szakaszt kell csak autók között letekerni valóban a jászberényi hídig. -
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #89632 üzenetére
Mindig úgy csináltam, hogy a lánc stiftjétől indulva körbeforgattam lassan a kereket, vékonyan megfújtam és után a lánc külső részét ronggyal szárazra töröltem. (Elég csak a belső felére fújni)
-
FeniX-
aktív tag
Ez - és még egy csomó más hasonló szabály is - örök vis major dolog.
Pl. én is bringáznék kőbányán az autók mellett - HA nem lenne életveszély.
De mivel reggel egy lélek sincs még a járdákon és elég széles amúgyis kőbánya azon részén a gyalogosoknak szánt rész, így ott tekerek.
A bringasáv csak a zalka máté térről indul befelé.. Addig valahogy el kell jutni.A busz meg egyébként ugyanúgy ki tudná pl. ott kerülni a bringásokat, ugyanúgy nincs forgalom. De egyszerűbb volt anno felgyorsítani és 2 centire a seggembe állni + nyomni a dudát, amíg eltekertem a 10 méterrel odébb lévő keresztező úthoz, ahol le tudtam előle húzódni.
Gondolom, ezt a belvárosban, vagy az üllőin nehezebb előadni, mivel már nincs hely új bringasávnak a kialakítására, csak agyrém módon, a sávok közepéből elvéve a helyet.
Az tuti, hogy személy-szerint bármi el fogok követni a jövőben is szintén, hogy ne kelljen soha többet a moslék BKV járatain utazni. (Elnézést a sofőröktől, nem őket nem bírom, hanem azt, hogy egy 17 km-re lévő munkahelyre több, mint 1 órát kell zötykölődni és ezt napi 2x előadva, jelentős időt vesznek el az életemből, amikor
húgy-fosszagban, télen hidegben, nyáron melegben leizzadva, idegeskedve érek haza/be a munkahelyre.)[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
Ma a szomszédom volt olyan kedves és megmutatta testközelből is az új honda pcx 125-jét.
Csodálatos kis motorka. A generátor egyben az önindító, ezért olyan csendesen és halkan indul be, hogy szinte nem is hallani az elején.
Ledes fényszórók, és műszerfal, michelin gumik, nem a szokásos CST, stb. kínai.
Egyetlen egy szépséghiba van, hogy a bal fékkarhoz tartozó kábelkötegben van egy ilyen szig-szalagos "bütyök", ami vagy biztosíték, vagy relé, de úgy néz ki, mintha utólagos lenne. A Honda dreamnél vette és ott mondták, hogy így jön ki a gyárból.
Ahogy nézem a képeket, val.-szeg simán a csatlakozó, aminél fogva ki lehet kötni a cseréhez, de elég randa megoldás.
A többi részlet nagyon szép, igényes. -
FeniX-
aktív tag
Senkit nem megbántva, de egy kis humor bonbon:
"Éjjel 2-kor felébredek a zajra" -
FeniX-
aktív tag
Itt vajon milyen fojtásról beszélhet az eladó?
Ezek 'ennyit' tudnak kb.
Van valami a variátorba beépítve? -
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #89660 üzenetére
Imádom ezeket az elektronyos ketyeréket... kár, hogy ehhez a 45 km/h korlátozáshoz ragaszkodnak!
-
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #89660 üzenetére
Szerintem segédmotornál szabályos.
-
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #89666 üzenetére
Ja, úgy értem, ami nem 2+ millió, hanem mondjuk 500.000 és 1M között lenne, normális hatótávval. :-D
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
Arra a teljesítményre tényleg elég egy hagyományos kerékpárnak minősülő, 300W-os teljesítményt meg nem haladó elektromos bringa.
(Feltételezés #1.: Amiről Te beszélsz, az tuti, hogy kétütemű és ilyen módon relatív hangos és büdös is.)
Azért írom, mert általában az szokott lenni a kifogás, hogy nem képesek tekerni, mert szépruhában kell érkezni a munkába és/vagy nem akar megizzadni, stb.
Esetleg még szét lehet nézni elektromos robogók közt is, talán a z-technek vagy egyéb 'nagypapa' modellcsaládnak van ilyesmi járműve.
Még jobb lehet esetleg egy elektromos roller.
(Feltételezés #2.: ehhez a teljesítményhez kicsi a megtenni kívánt táv, így szóba jöhetnek ezek a járművek is.) -
FeniX-
aktív tag
Erről valamit fotót csatolhatnál.
Egyébként, meg fórumon, - látatlanban - ilyenhez tanácsot adni...
Valaki azt mondja, hogy szedd ki, aztán holnap balesetezel emiatt... Érted.
Nyílván, nem véletlenül van ott. Lehet, hogy a féknyerged dugattyúja szorul és azért lóg a levegőben az a lemez. -
FeniX-
aktív tag
Relatív sok aprilia sportcity hirdetést látok mostanság. Valamelyikőtöknek volt tapasztalata ilyen robogóval?
-
FeniX-
aktív tag
Nyílván félregépelés, de simán elhiszem, hogy elmegy ennyit (is)
[Link] -
FeniX-
aktív tag
Sziasztok,
a motowell 125-ös modelljeiről van valakinek infója? Ezekben milyen motor van?"Ugyanott peugeot tweet 125" ?
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #89704 üzenetére
Bicajos boltban lehet kapni "bandázst", versenybringa kormányhoz, azzal tekerd be a kormányt alatta, az elég vastag.
-
FeniX-
aktív tag
Szia, jól látod. Akkor megy 70-et, ha tréleren viszik.
Esetleg a Duotts 500w-os elektromos bringája (vagy más, hasonlóan jó árban kapható), ami már segédmotornak minősül, de nagy a kereke és tudsz vele menni 40km/h-t és keskenyebb, mint a robogó, így - szerintem - gond nélkül elférsz az út szélén.
/ Ezekre kell biztosítás meg sisak /Nagyban függ, hogy hány km-ről van szó. (10-15km teljesen ideális egy ilyennek 1-1 táv megtételére és Te sem fogsz átizzadni)
Ahogy a totalbike cikkben is írták, ezek az 50-es négyüteműek akkor mennek 60-70-et, ha 70-es henger van rajt'. (pl. Kymco agility teszt, keress rá)
Direkt szoktam kérdezgetni 50-es 4t tulajokat mostanában jártamban-keltemben. "55-60 a vége" - ezt többen is megerősíthetik.
Aki az elején szkeptikus volt, hogy "ugyan, ne szórakozz már, hogyne menne ez 60at!" - Ő vett most újonnan egy Honda pcx-et (+B125 jogsi) és mondta, hogy mostmár érti, hogy miért próbáltam lebeszélni az 50-esről.
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz macilaci78 #89709 üzenetére
Szerintem az sem. Anno a Zách Dani használt huzamosabb ideig a városban honda supercub-ot, 50-est, meg a Speedzone-os Miki is, ha jól emlékszem.
Szerintem ha tud is gyorsabb tempót, az olyan, mintha az autómmal folyton a végsebességen közlekednék. 1 hónap alatt tönkremegy a technika. Nem erre találták ki. -
FeniX-
aktív tag
Sajnos ezek a segédmotorra vonatkozó jogszabályok azóta nem voltak frissítve, mióta - tudomisén ~1950-ben behozták őket. Az akkori forgalom menete és az autósűrűségbe belefért, hogy 40-el menjél egy kis babettával az út szélén, nem lett bajod. Nyílván ma is 50km/h a sebességlimit, de alig tartják ezt be, mert az új autók sokkal erősebbek és az átlagember soha nem fog gyengébb autót venni, mint az előző autója, így egy racionalizáltabb, zöldebb, kevesebbet fogyasztó kisebb autó szóba sem jöhet.
azt meg meg kell érteni, hogy a kétütemű - kb. 1200 köbcentiig - másfélszer olyan erős, mint az azonos köbcentijű négyütemű.
Ezáltalá egy 50-es kétütemű, ha 5 lóerős, akkor a 4 ütemű társa max 3. Ez meg a fent említett 55km/h sebességre képes kb.
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz macilaci78 #89719 üzenetére
"Már a 3 hengeres 1 literes turbós benzinesek is 100 lóerő fölött vannak és 7 személyes családi buszokba is berakják."
Azt azért ne vitassuk el, hogy ezek a motorok *biztosan* nem fognak elmenni 250.000 km-t. -
FeniX-
aktív tag
válasz macilaci78 #89722 üzenetére
Persze sehol. Olyan ütemben aknázzuk ki a természeti erőforrásokat, hogy a következő 1-2 generációnak igen nagy fejfájása lesz még ebből.
De nem akarom én sem tele-offolni a topicot a saját világnézeteimmel, stb.[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz macilaci78 #89724 üzenetére
Nekem az alapvető gondom az ezzel, hogy a végtelen mennyiségű pénz sem old meg mindent, és lehet, hogy akkor meg már késő lesz.
Egyelőre a végtelen mennyiségű pénzeket meg olyan [szerintem zsákutca] projektekbe öntik bele, mint a vonal, ez az "al khatt" a sivatag közepén.
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz macilaci78 #89735 üzenetére
Na ilyen low budget motort szeretnék én is nézni.. :-)
bár most jobb 1 fokkal, hogy a megtakarított pénzből az autót sikerültnemmegcsináltatni
(mindkét jobboldali kerékagycsapágyam szar, de most 1 hét alatt kiszenvedték a jobbelsőt, kétszázezerért, bontott alkatrészekkel, mert ez a fajta fapados skodri ami van annyira ritka, hogy már csak kézen-közön lehet csonkállványt szerezni) ... ezek után már csak a jobb hátsót kéne cserélni, meg a kuplungot, egy egyébként kétszázezret sem érő autón.úgyhogy mostmár tisztán látom én is, hogy mennyi pénz maradt motor nézni.
[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
válasz Zoli bácsi #89737 üzenetére
Az a baj, hogy nem akaródzik már 7-8 kilót megint elkölteni motorra. ;-D
Lázadok még magam ellen is. Mostanában nagyon sokat használom a bicajt..
De persze, mikor látok egy jó hírdetést, megdobban a szívem, vagy hazafele egy finom 250-est.
-
FeniX-
aktív tag
Az a baj, hogy szinte minden márkából - és sokszor még márkán belül is - mások a méretezések.
De legyen szerencséd vele!Amit fentebb írtál, azzal egyetértek én is. Nem adnék ki 10 milliót egy új autóért. (nem is tudnék)
Egyébként, nagyban függ, hogy hol használnád a kismotort.
Pl. ha van városon kívül bicaj út, akkor nyugodtan mehetsz rajta kismotorral is, igaz papír szerint 30km/h-val.
Az útvonal tervezés nagyban segít, ahogy a többiek is írták.Egyébként, ha ezek a komolyabb s-pedelec elektronyos bicajok (amik már 45km/h-val tudnak haladni) nem másfél-két millióba kerülnének, hanem csak 500.000-be, akkor egyértelműen én is inkább azt vennék, nem gondolkoznék robogón és/vagy motoron sem.
-
FeniX-
aktív tag
válasz macilaci78 #89743 üzenetére
Ne is mondd, nekem is volt anno olyan sisakom, ami első blikkre jó volt, aztán eltelt 1 óra és úgy éreztem, mintha a homlokon az a pont -amit nyomott- lenne az univerzum közepe és szétreped a fejem. :-D
Nekem is nagy "A"-s jogsim van, de eltekintve pár hónap Yamaha srx 400-as birtoklásától, a 250-es volt a legnagyobb motor, amit vezettem jogsi után.
-
FeniX-
aktív tag
szomszédom kb. 3 éve vásárolt teljesen ujonnan piaggio typhoon-t, kétüteműt. Léghűtéses. Szerintem mamár nem kapni újonnan egyik kínálatban sem ilyet. 14-es duci kerékkel. De már ő is belehajtott 20.000 km-t, már volt neki henger felújítás.
Szóval, szerintem ne évjáratot nézz. Ezeket már legalább 1x felújították.[ Szerkesztve ]
-
FeniX-
aktív tag
Mielőtt még teljesen szétszedjük egymást a vélemény-áradatunkkal, evezzünk egy picit szórakoztatóbb vízekre.
Ismertétek a "dont't drive here" című műsort? Nem tudom, melyik csatornán játszották, de a YT-on is fent van.
Kis jópofaságok, a vezetési kultúráról, különféle országokban.
(Minimális angol jó)
- Lima,
- Manilla,
- Róma -
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #89773 üzenetére
Meg egy kicsit szerintem ez ilyen 'kisujj-kar' szindróma. Ha engednék, hogy B-s jogsival felüljön 125-ösre, akkor már miért ne ülne fel sima jogsival nagymotorra is? Leginkább nagyrobogóra. Ismerjük az átlagsofőrök mentalitását, sokkal több 500-as scarabeo meg piaggio beverly róná az utakat 100-al a forgalomban, ilyen papucsos, csak sisakban jampizó berkikrisztián klónokkal. Az még veszélyesebb szerintem.
-
FeniX-
aktív tag
válasz FeniX- #89775 üzenetére
Ez különben egy nagyon szerencsétlen vis major, hogy ennyit drágult a motoros (és az összes) jogsi-kategória.
A B125-nek pont az lenne a lényege, hogy akinek pont ennyi plusz hiányozna, az fogja magát és 2 hétvége alatt leteszi ezt a kiegészítő jogsit. Ez pont jó lett volna arra, hogy aki csak jampizni akar, az nem fogja rászánni azt a kisebb összeget, Te meg igen és felelősséggel felülhetsz a 125-ösre.Ez egy nagyon rossz húzás, hogy ennyire elszálltak az árak.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Eladó Családi Ház Nőtincsen 70 négyzetméter Lakó rész + 40 négyzetméter beépíthető rész
- Raktáron! Új EVSE EV 3 fázisú 11kW-os hálózati töltők elektromos autókhoz, 3 év garanciával!
- NETATMO időjárás állomás eladó!
- Skoda Scala - Szövetszőnyeg garnitúra
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen