- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
Hirdetés
-
Premier előzetesen a Gray Zone Warfare
gp A mai naptól hivatalosan is elrajtol a játék korai kiadása PC-n.
-
Az Apple iPadOS-t is megrendszabályozza az EU
it Az EB közölte: az Apple iPad táblagépekre írt iPadOS rendszere is kapuőrnek számít, az üzleti felhasználókra gyakorolt fontossága miatt.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
Új hozzászólás Aktív témák
-
vond
MODERÁTOR
Nem lesz itt feszkó. Sőt, talán épp eme új topik miatt fog letisztulni majd a többi is. Itt leszek, figyelek, de nem lesz itt semmi gond. Amúgy kösz, de nem volt semmi kinevezés, csak formailag lettem moderátor, ezután is nagybetűs arcképes leszek. Épp elég az nekem, főleg, hogy mostanában rajzolni is kevesebb időm van, mint szeretném.
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
vond
MODERÁTOR
Én is filózok rajta, hogy a 12-60, 14-140, és 42.5 mellé kéne még egy 25mm f/1.7. Néha azért érezni, hogy szűk az ekv. 85mm.
Használtan 35-40 körül még talán be is tudnám vállalni. Persze jó lenne egy ekv. 30-35 alatti fényerős fix is, de azok valamiért brutál drágák.
Rendesen elkapott a gépszíj, ahhoz képest, hogy karácsony előtt vettem az alap kitet.
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
-
.mf
veterán
Ezzel nem csak te vagy így. Értem én, hogy miért csinálják (a fotózás egyik meghatározó divathulláma, trendje az utóbbi években a háttérmosás ajnározása, ami utóbb csak felerősödött, mint rendes fényképezőgépet az ezt csak mímelő mobiloktól megkülönböztető tényező - és ők sem akarnak kimaradni, kell valami flagship, amivel demonstrálhatják, hogy ők is tudnak háttérmosós képeket), de nem értem, hogy miért állnak be a sorba és szállnak harcba pont az egyik gyengéjük terén, ahelyett, hogy egy másik erősségüket domborítanák ki. A m4/3 lényege számomra az, hogy kis méret és tömeg érdekében egy elfogadható kompromisszum képminőségben, néhány dolog árán, mint a háttérmosás, felbontás, magas ISO-s zaj. Most, hogy mindenki egyre nagyobb és nehezebb FF MILC vázakkal jön ki (Pana majd' kilós), és kályhacső méretű fixekkel (Canon 50 f1.2, Nikon Noct, Pana 50 f1.4), amik ráadásul iszonyat drágák is, a helyükben arra gyúrnék rá, hogy mobilokkal szemben már ennek is megvannak a rendes fényképezőgép előnyei (cserélhető obi rugalmassága, UWA és tele, valódi zoom, manuális módok, vaku: dönthető, off-camera; raw és magas ISO, ami klasszisokkal jobb a mobilosnál), miközben a (Fujin kívül) mindenki más által tolt FF MILC-eknél mennyivel kisebb, könnyebb, olcsóbb. Elkezdték az AI-t is, még csak az AF-ra, de a telefonokból lehetne még sokat tanulni, pl. a "HDR mód", gépen belül összefűzött expo-bracketing, vagy expo-stackinges éjszakai képek, a kamu-háttérmosást én mondjuk nem kívánom, de biztos lenne rá érdeklődés, jobb minőségű is lenne, mint a mobilos, és ezzel gyorsan befoghatnák a FF-et is, ahol már hova tovább mosni a hátteret.
PuMbA: "Szakmai témában általánosságban jó dolgok folynak ott"
Kivéve, amikor elszólja magát, és kiderül, hogy nagyon alapvető dolgok nincsenek a helyükön. És most nem a közelmúlt hírhedt ISO-s videójára gondolok, mert az inkább kattintásvadász csúsztatás volt, nekem pár éve egy másik videó csapta ki a biztosítékot, már nem emlékszem pontosan, de fényerő vagy rekesz számítással kapcsolatos elég alap dologra mondott konzisztensen hibás dolgokat. De ilyen 2+2=5 szinten. Azóta is többször csinálta azt, hogy tett valami elég sarkos kattintásvadász megállapítást, a videóban persze kiderült, hogy azért nem teljesen úgy van az, pedig még ott is csúsztatott meg elhallgatott kicsit, de ezeket már tudatosan - én az ilyet nem komálom.
"nem csak ajnároznak mindent az egekbe, hogy ez aztán egy hibátlan gép és hasonlók."
Ezt megteszik mások is, akiknél a technikai tudás is rendben van, még ha nincs is akkora követő-táboruk. Vote with your wallet mintájára, mivel a kattintások, feliratkozások is pénzt érnek, vote with your click, nem támogatok kóklereket.
Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/
-
Speeedfire
nagyúr
Engem a 40-150 pro érdekel jobban, de mivel 2 obit is el lehet hozni, akkor már kipróbálom, hogy milyen a 45 1.2. Az is lehet, hogy elrettent a FF rendszertől, mert olyan nagy. Bár csak 400g ez is. Igazából ez is csak tapasztalat szerzés.
Bár egész alakosban szerintem nem lehet gond az 1.2. Főleg, hogy F2.4 FF alatt. De majd kiderül. Utána majd döntök, hogy merre tovább. De ez a sony vonal tetszik, főleg így hogy a sima 1.8-as obikat is ajánjátok, amik nem is olyan vészesen drágák.Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
Mercutio_
félisten
A modell rendben van (és ha minden portrénál csak ennyi a teendő az dícséretes), de a lakosság az év jórészében nem ilyen barna
Természetes bőrszín+nem (közel) homogén háttér jellemzőbb azértEladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
jaanoo89
aktív tag
"Az 1,2-es sort viszont sose fogom megérteni, mi indokolja létezését a márkahűségen kívül."
Teljesen egyetértek azzal, hogy ha valaki fix /1.2-es sorral rakja össze a szettjét, akkor már APS-C méretben van Fuji áron és kisebb szenzorral, ergo nem valami jó setup, max a márkahűknek.
Viszont velem mostanában pont az van, hogy 1 adott látószögből szeretnék kicsit jobbat az ottani átlagtól ("átlag" alatt az olcsóbb 1.8-as fixeket értem) és ha ezek nem lennének akkor két gépet tartanék vagy rendszert kéne váltani? A rendszerváltással az a gond, hogy egyébként meg az adott látószögön kívül (ekv. 24mm) minden másra tökéletesek nekem a meglévő üvegeim és ez így még mindig olcsóbb és kisebb szettet ad, mintha egy APS-C-es szettel raknám össze ugyanezt.
Szóval ha nem lenne a Leica 12/1.4 (lesz majd abból is PRO Zuiko az tuti ), akkor most vehetnék egy Fuji-t csak a 16/1.4-es üvegük miatt, vagy igazából tökmindegy mit, a lényeg ,hogy két gépem lenne, ami nekem nem túl szerencsés, mert sokat utazok. Így viszont megkapom a jobb képminőséget rendszeren belül és igen, sajnos borsosabb áron mint máshol, de attól még nem lesz az a Leica 12/1.4 semmivel sem rosszabb üveg.
-
kovsol
titán
18-135 volt rajta elvileg azt írták kommentbe.
Nem tudom de nekem a 18-105G obival nem volt ilyen remegős az A6300. Erős a gyanúm nem ment az OSS, vagy lehet hibás volt az obi. Technology Maffia nemrég rakott fel pont egy OSS vs IBIS videót 6400vs6500 esetében.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
Stauffenberg
Topikgazda
Én pár gondolatot hozzáfűznék ehhez:
1.) A gyártók ezzel jelentősen csökkenteni tudják a gyártási költségeket, hiszen így a termékpaletta lefedhető kevesebb modellel is. Mivel eleve verseny van abban, hogy ki tud olcsóbb FF vázat piacra dobni, ez a jövőben azt is jelentheti, hogy eljöhet az 1000 dollár körüli FF gépek kora, nyilván fapad tudással, de az upgrade lehetőségével.
2.) Ha a munkád során új igények merülnek fel (pl: esküvői fotósként kitalálod, hogy szeretnél videózni is magasabb szinten), akkor megveszed a megfelelő upgrade-et és nem kell emiatt vázat cserélned.
3.) Nagy truváj lehet az időszakos licenc is, amikor az upgrade funkciót csak egy időszakra veszed meg, fajlagosan drágábban, de egyébként olcsóbban, mintha megvennéd örökre. Mondjuk az adott funkciót csak egyetlen projekthez használnád, egyébként utána nem lesz már rá szükséged. Aki otthonos a komoly stúdió szoftverek licencelésében, az tudja, hogy ez létező műfaj, egy filmforgatásra gyakran projekt cégeket hoznak létre és a projekt végeztével a szoftver birtokosa megszűnik, nincs így értelme megvenni egy örökérvényű licencet, de gyakran még az 1 éves szoftverbérlet is túl sok.
4.) A pozitívumok mellett komoly hátulütője lehet ennek, hogy mire a többféle upgrade lehetőségből összeraksz egy high-end mindenes gépet, az már viszont sokkal drágább lesz, mint eddig.
5.) A gyártók kitalálhatnak olyan upgrade lehetőséget, mely nem flexibilis, mint mondjuk a kábel TV szolgáltatók a csomagkiosztást: Lehet neked csak 2 csatorna miatt kell megvenned a legnagyobb full extrás csomagot. Itt is megcsinálhatják, hogy egyetlen neked kellő jó funkció csak a legnagyobb upgrade csomagban lesz benne és a többit is ki kell fizetned, akkor is ha semmi szükséged rájuk, ezzel épp ennek az egésznek a lényege veszne el.
6.) A Panasonic eddig is élt már ezzel a lehetőséggel, ha jól emlékszem a GH4-nél vezették be a fizetős V-Log upgrade lehetőségét. Csakhogy nem mindig van ebben logika: A GH4 és a GH5 nem tartalmazzák ezt az egyébként 100 dolláros funkciót alapból, míg a most bejelentett alacsonyabb árkategóriájú G90 már igen (ami így egyébként drágább is lett nyitóáron, mint a G80), miközben éppen a G90-en nincs sok értelme ezt használni a 10-bit hiánya miatt. Akkor már több értelme lenne egy pro/advanced vázhoz alapból odaadni, míg a G90 esetén nyitva hagyni a lehetőségét azoknak, akik a kockázatok és mellékhatások ismeretében mégis belevágnának.
[ Szerkesztve ]
-
Mercutio_
félisten
Ha szán rá annyi pénzt és az ő igényeihez jó
Én egyébként már anno Lenan A7-esét is dícsértem abban, amiben jó volt. (kereső, kis méret, 2 tárcsa)
Eladó/Cserélhető: GERE Kopar faládák, ÓRA:Orient Bambino II Bigsize, FANTASY könyvek, Garis keskeny MOSOGATÓGÉP, könyvespolcok, MOSÓGÉP
-
kovsol
titán
Néztem róla tesztet is, mert pár youtuber megkapta már próbára, és nekem a fej nem tetszik.
Nekem marad szerintem a befree live míg meg nem adja magát. A fluid fej mellé van egy gömbfejem is hozzá ami a befree GT -n is van.
Úgyis manfrotto táskám van aminek van külön rekesze a befree állványhoz.[ Szerkesztve ]
May the Force be with you!
-
-
jmakk
őstag
Panoráma funkciót elég könnyű varázsolni szinte bármilyen (ARCA) fejre. És pl. egy gömbfejen ez sokkal jobb megoldás, mert nem a lábakkal molyolva kell vízszintezned, hanem csak a fejjel, ami sokkal gyorsabb és egyszerűbb.
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
Nagyon világos témánál látható igazán, nekem egyből feltűnt, mikor használtam (és a tulajdonos is mondta, hogy X-T2 után egyből feltűnt neki is). Valószínűleg olyan ez, mint a DLP projektor, valaki észre sem veszi, másnak meg nagyon is szembetűnő a dolog.
szerk: eddig nem olvastam utána, mert bevallom, nem érdekelt a dolog, de már az A7(R)II-nél panaszkodtak erre és valószínűleg PAL módban 50 Hz a képfreki, így a 60-100 Hz-hez szokott szemnek lehet feltűnő, főleg világos felületen. NTSC-re átállítva 60 Hz-en frissít, ami már jobb. Ha nem videózik valaki, érdemes lehet átpöccinteni.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
Itt meg szépen össze van foglalva egy csomó fontos dolog: [link]
Egészen elképesztően durva lett ez a gép és a Fujifilm alaposan odafigyelt a részletekre. Végigmentek azon, hogy mi szokta megakadályozni a fotósokat abban, hogy 100+ megapixeles vázakkal kézből fotózzanak és ráállították a mérnököket arra, hogy oldják meg.
-
madgie
titán
3/3 vertical line binning mellett (3884x2912 pixel) 30.5 fps-sel tud kiolvasni a szenzor 11 bit ADC mellett, szóval ez pont frankón kiadja a 4K/30p 10 bitet. Ugyanez 12 bittel 27.8 fps, de durva lenne PAL régióban 12 bites videó (de nem lesz )
szerk: és ja, az MF az új FF. Konkrétan az a GFX szerintem az, ami az 5D volt. Az előző két GFX demó volt, de ezt mondták sokan (én is ), azokban fél évtizedes szenzor és elavult proci volt, ez az első MF váz, amibe a Fuji belerakta, amit igazán tud és ami igazán modern. És még így is kevés lenne szerintem a proci az X-Trans-hoz, bár szerintem az nem is volt itt a cél, eleve kilőné a Pixel Shiftet.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
Szerintem az FF gyártóknak túl sok félnivalójuk nincs a GFX 100-tól, olyan szinten messze van ez árban, ez már inkább a Phase One és a Hasselblad szintjén versenyez (csak éppen azoknál jóval olcsóbb és sokkal modernebb).
Az FF gyártóknak akkor lesz okuk félni, amikor kijön a GFX 50s II és egy csomó fejlett funkciót megörököl a GFX 100-ból, csak éppen 50 megapixeles szenzorral és közel fele áron. A sima 50s is most 5500 dollár, amivel pont beékelődik a high-end DSLR-ek és az 5D4/D850/A7R3 közé árban.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Hát azért a 10 ezer dolcsi még nyugaton is drága, akárki-akármit mond. Ráadásul ebben még objektíved sincs.
A nagy többség (mondjuk esküvői fotós) például átlagosan 10 ezer dollárt rak bele a teljes felszerelésébe, de akkor ebben benne van általában egy fő és egy backup váz, objektívek, vakuk, egyéb fityfirittyek, ezzel pedig még nem is bonyolítottad túl a felszerelés kérdését, csak van egy hátizsákra való cuccod.
A GFX 100 inkább ott fogja megtalálni a számításait, mint a Hasselblad meg a Phase One, hogy műtermek fogják venni, hogy legyen ez is bérelhető a teremmel együtt, nem magánzó szabadúszó fotósok játékszere lesz.
A GFX 50s a maga 5500 dolláros árával már sokkal barátibb, de hiába a viszonylag olcsó váz, az objektívek horror áron vannak (na nem Hasselblad vagy Phase One szinten, de drágák). Jöhet akár még olcsóbb váz is, de az objektívek attól még húzós további kiadást jelentenek és az egész felszerelés jóval nagyobb és nehezebb lesz.
Vicces, mert eddig pont a Full Frame vs. kisebb szenzoros rendszerek összevetésében kerültek elő eddig ezek az érvek, de hát ez már csak ilyen. Hogy mi a túl kicsi, meg túl nagy, az mindig viszonyítás kérdése.
-
PuMbA
titán
Igen, nagyon érdekes, hogy mi lesz ebből. Már mióta vannak MILC-ek, de még mindig több DSLR-t adnak el: jelenlegi Amazon eladási lista. Pedig már azt gondoltuk, hogy 5-6 évvel a MILC-ek megjelenése után micsoda felfordulás lesz. Egyszer úgy is vezetni fog a MILC, de nagy kérdés, hogy mikor, mert ez egy elég lassú folyamatnak látszik és így a Canon tényleg hátradőlhet és ráér még, simán megúszva a dolgot.
[ Szerkesztve ]
-
Lassú Víz
őstag
Ha visszagondolok a saját vásárlásaimra, egyre profibbak lettek a vázak és egyre nőtt két vásárlás között eltelt idő. Ha jobban belegondolok alig van olyan dolog amit ne tudnék úgy lefotózni, hogy egy albumba jó legyen, de sokszor még pixel kukkolva is elégedett vagyok. Ha félre tesszük a birtoklási vágyat meg a péniszhosszabbítást, akkor igazi ok nincs rá, hogy több ezer Eurót öljek jobb ISO-ba, keskenyebb DOF-ba, gyorsabb sorozatba. Nem látom most azt a technológiai ugrást, amitől a jelenlegi működő fényképezőgépemet le kellene cserélnem. Nyilván ez nem könnyíti meg a gyártók helyzetét, de mint sokaknak a világban, nekem sincsenek korlátlan forrásaim.
Bízom benne, hogy egy egyensúly ki fog alakulni, az elég szar lenne, ha csak a telefon meg a KF maradna, mert a gyártók bedobják a törölközőt. Persze az is lehet, hogy akik most sírnak a kompaktok eladásai láttán hallgatnak arról, hogy mit és mennyiért szállítanak a telefon gyártóknak. Az én telefonomra is rá van írva a kameránál, hogy Leica...
A mérnökkel már egy órája vitatkozol valamin, mire rájössz, hogy ő ezt élvezi.
-
Stauffenberg
Topikgazda
Én szeretek mobillal (is) fotózni, igaz RAW-ban és mobilos Lightroomban szerkesztve, mentesen mindenféle szuperjónak gondolt algoritmustól. Még a Google sokat sztárolt spéci HDR módját sem igazán szeretem (Pixel telefonokon sokkal jobban van hangolva mint a portolt szarok, de sokféle fényviszonnyal így sem tud mit kezdeni).
Amúgy itt van édesanyám is példának: Ő például 63 évesen kezdett el fotózni, ekkor kapta az első már jobb kamerával felszerelt mobilját. Addig nem érdekelte az egész, soha nem vitt volna magával dedikált fényképezőgépet (az amúgy is apámnál volt mindig). Tök boldog tőle, hogy saját, többnyire jól exponált fotókat tölthet fel Facebookra mondjuk egy apámmal közös elutazós hétvégéről.
Vagy másik példa: Öcsém évekig hajtogatta, hogy neki nem kell fényképezőgép, mindenre elég a mobil. Aztán egyszer megkérdezte milyen gép a GX80, venne egyet még a tenerifei nyaralás előtt. Mondtam vedd meg, ennél jobban 140 ezret (akkor épp ennyi volt a Kit) nem tudsz elkölteni új gépre, vett hozzá fényerős manuál fixeket, mert nem csak fotózni akar, de kicsit játszani is a géppel. Azóta a szintén mobilfotózásra hűségesküt tett barátnőjét is megfertőzte, aki ugyancsak vett egy GX80-at. Szerintem lassan jön majd az is, hogy "vettem egy analóg gépet, légyszi mutasd már meg, hogyan kell befűzni a filmet".
De az ő példájuk szerintem ma már a kivétel. A többséget kielégíti a mobilja, aki meg már komolyabban érdeklődni kezd a fotózás magasabb szintjei felé, az egyre inkább a középkategóriás, haladó gépek felé nézeget (minimum). Hozzáteszem meg is értem, egy full fapad entry-level gép engem sem hozna lázba.
-
brickm
őstag
Nem várok 3x akkuidőt az 1800astól, nyilván nem ma jöttem le a falvédőről, de ha már 1000-et tud, vagy annyit, mint a gyári, akkor örülök Amúgy van máterhelésem, meg automatizált tesztfejlesztéssel foglalkozom, bármikor lemérem mekkora a teljes kapacitása Várom, hogy megérkezzen
Pedig mekkora király funkció lenne, ha menne is külső USB tápról.... Feldobná nagyon a gépet.[ Szerkesztve ]
-
Rapid136
őstag
tartsunk panasznapot...
szomorú hogy jónéhányan azt hiszik a géptől lesznek jó képeik és nem értik hogy miért kellene egy könnyed alapozással/tanfolyammal elkezdeni inkább a fotózást
aztán jön a milyen beállítással fotózzak ezt meg azt...mert biztos van olyan ami általában jó
aztán minél nagyobb átfogású zoomot szeretnék, ja sötétben is lehessen fele fényképezni
lehet én vagyok a pesszimista, de annak idején végigolvastam a Minolta index fórumot gépvásárlás után, mostanában meg úgy köszönnek be hogy lusta vagyok visszaolvasni mit írtak a többiek...
szóval ha ő nem veszi a fáradtságot, akkor én miért?Sony A7 + A7III + Rokkor sor (16mm-200mm) + Adaptall sor + Altixtól Exaktáig sokminden és ez a mondat mindent visz: "Nincs olyan APS-C gép a piacon amivel szép fotót készítesz ISO 6400-on."
-
Neck
veterán
Pontosan ez fogalmazódott meg bennem is, aztán láttam leírva a gondolataimat a hozzászólásod keretei között.
Vagy, ahogy modern, felgyorsult világunkban szokás: +1Stauffenberg:
[ Szerkesztve ]
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
jmakk
őstag
"...Úgy látom ez nem annyira jól kereső szakma..."
Nem jó szakirodalmat olvasol. Ehol van-e a hiperübertutiszuper "biznic plen". Ha 20%-ban tudsz fotózni, már millárdos leszel!
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
Ismerem belülről a könyves szakmát, megíratják valakivel. Tudok nem egy olyan 20+ éve televízióban dolgozó híres embert, akik amúgy jó műsorvezetők, de nem csak egy müzlisdoboz olvasmányosabb, mint amit ők produkálni tudnak papírra vetve, de az elemi helyesírással is hadilábon állnak. Na most egy ilyen felkapaszkodott celebecske már attól idegrángást kap, ha a lakcímét leírni és levegőt venni egyszerre kell esetleg.
Amúgy meg érthető a divat. Jó biznisz, mert ezeket a könyveket nem a tartalom adja el és viszik mint a cukrot. Ezek a könyves szakma mulatós lemezei.
-
vond
MODERÁTOR
Köszi! Jó hülye vagyok. Erre magamtól is rájöhettem volna. Egy ilyen viszonylag kicsi házból FF-en már nem olyan egyszerű kitolni a 240 millit, mint mondjuk MFT-n. Ha kipróbálhattam volna, biztos egyből leesik (na nem az objektív).
[ Szerkesztve ]
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
Új hozzászólás Aktív témák
- f(x)=exp(x): A laposföld elmebaj: Vissza a jövőbe!
- LEGO klub
- Toyota topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Hogy is néznek ki a gépeink?
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: MárkaLánc
- További aktív témák...