- Milyen okostelefont vegyek?
- Yettel topik
- Samsung Univerzum: Az S23-at is megbabonázta a Galaxy AI
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Xiaomi 11 Lite 5G NE (lisa)
- Megjelentek az első HMD okostelefonok, ezek a magyar áraik
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Itt az első kép a 2024-es Nokia 3210-ről
- Készülőben a Xiaomi 2021-es csúcsmodelljeinek HyperOS frissítése
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
Hirdetés
-
Agyi chipes gyártóba fektetett a kriptocég
it A Tether 200 millió dollárt fektet a Blackrock Neurotech agyi chipes vállalatba.
-
Konzolokra is megjelenik a Fera: The Sundered Tribe
gp A kooperatív szörnyvadászós játékhoz a minap egy friss trailert kaptunk.
-
Samsung Univerzum: Így ismerhető meg a Galaxy AI bármilyen telefonon
ma A Try Galaxy webalkalmazás kontrollált környezetben mutatja meg, mit tud a One UI 6.1-es rendszer és a mesterséges intelligencia.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Plexicushio
senior tag
válasz MrChris #3242 üzenetére
Sony biztos nem, de a szegény Nikon lassan teheti. Nincs lóvé R&D-re, innováció nulla, D6-tól sem szarja össze magát senki, nem sokakat érdekel. Elhúztak mellettük. Hahaha.
5D 4 meg egy picit magasabb áron nyitott, mint az R6 ha jól rémlik.
Marad a Sony- Canon értelmes alternatíva/párharc ff vonalon pár év múlva.[ Szerkesztve ]
-
Hi!King
őstag
válasz MrChris #3286 üzenetére
Ezek annyira nem is drágák. Eddig nem is figyeltem, de most látom ezidáig a leghosszabb RF obi csak 240 mm volt (a hosszú végén), úgyhogy aki átállt a rendszerre, az ebben a tartományban kizárólag adapteres megoldást választhatott. Meg a 85 mm-es macro is csak most jelent meg, a korábbi, 35 mm-es makró meg FF-en azért túl rövid.
-
Hi!King
őstag
válasz MrChris #3325 üzenetére
Szvsz a legvalószínűbb, hogy alig akad, aki ezzel 8K-ban fog videózni, csak jól hangzik a feature listben.
Szerk.:
Már csak azért is, mert a túlmelegedés kellemetlensége mellett a vlogger világban nem feltétel, hogy az esetleges jövőbeli igényeknek is megfeleljen a videó, hiszen 10 év múlva senkit sem fog érdekelni ugyanaz a tartalom. Most meg elhanyagolható az a réteg, akinek 8K kijelzője van.[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz MrChris #3398 üzenetére
Teljesen jó ez a kamera, az objektívek miatt egyedi kinézete van RAW és JPEG esetén egyaránt, nagyon jó vele fotózni. A Leica teszi, amit tenni kell, szenzorban egyre jobban közelít a többiekhez.
A kérdés az, hogy a 41MP-t nem igénylő célközönség hajlandó-e feljebb lépni 24MP-ről csak azért, hogy megkapja jobb dinamikát meg kicsit jobb ISO-t.
És még a kamera is eléggé belassul tőle, amit egy ilyen egyszerű géptől nem várna el az ember, de ebben a méretben a jobb processzor nem fért el, az üzemidő is csökkenhet.
Illetve, hogy az egyre jobb és jobb MILC gépek, amikben van IBIS, videó, dupla kártya, stb. vannak e ráhatással az eladásokra. Egyes fórumokon már az IBIS-t hiányolják, ami egy ilyen kamerába nem fog belekerülni, arra ott van az SL2, csak az meg nem tetszik nekik.[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
-
p_adam
addikt
válasz MrChris #3652 üzenetére
Alapvetően azért melegszik rendesen (már 5 perc után is, beltérben), a tűző melegben 55 fokra is felmegy a ház hőmérséklete a tűző napon a sima üzemmódban.
A különbség az, hogy mindez mégsem befolyásolja a működését, miközben a Canon 50 fok felett már letilthat (és nincs engedélyezve másik módja)
Mondjuk azért az feltételezem, hogy a legtöbb folyamatos állványos felvételi esetben, valami árnyékolást csak kapna az a szerencsétlen kamera a direkt napsütés helyett... -
mikrofon
addikt
válasz MrChris #3806 üzenetére
én meg pont azért szeretem a felhőszolgáltatást, mert ott nem nekem kell a backup-ot intézni így nem az én felelősségem. Persze ezek szerint mégis megtörténhet baj....
(#3807) zsiga_667 : Ez így elég cikinek hangzik. Elég jó lehet az a kódsor, hogy még a backup-ot is törölte
[ Szerkesztve ]
-
madgie
titán
válasz MrChris #3833 üzenetére
Őszinte leszek, gőzöm nincs, csak olvastam róla. Írtak amúgy egy webcam szoftvert is, az újabb gépeikhez (tehát azok nem mennek natívan bármivel, csak a két szelfi/vlog cuccok), azokban ott van az X-T3 támogatás, tehát nekem is menne, de ki se próbáltam még :)
Sőt - nevezz paranoiásnak - nekem az iMacen is van egy kis műanyag retesz a kamera előtt, 99%-ban zárt állásban
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz MrChris #4032 üzenetére
A Panasonic eladásokban 2019-ben a Fujifilmmel volt egy szinten és éppen az Olympus az ami nem tudott felkerülni a Top 5 listára.
Ami igazán érdekes, hogy ezen a listán messze-messze a két legnagyobb vállalatcsoport a Sony és a Panasonic, nagyságrendileg azonos éves árbevétel mellett. Előbbi rendesen bevásárolta magát a második helyre (első lépés a Minolta felvásárlása volt, de a DSLR piacon sosem tudtak igazán felkapaszkodni és időben álltak bele a MILC-be, abba viszont nagyon keményen).
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz MrChris #4039 üzenetére
Tudom, régen mindig az Olympus volt a népszerűbb MFT márka (még ha a vége felé csak kicsivel is), de az akkor volt, talán nem véletlen, hogy mostanra ők dobták be a törölközőt és nem a Panasonic. Meg ugye kérdés, hogy a teljes ILC piacot vagy csak a MILC-et nézzük a market share adatoknál.
-
tvamos
nagyúr
válasz MrChris #4071 üzenetére
Kiprobaltak, hogy a piac mit szol hozza. Nem jott be nagyon, a kovetkezo szeriaban mar van SD foglalat.
Azert a hiper-szuper 4K videonal mar lehet, korlat egy fapados SD kartya, akkor meg majd magyarazni kell az egysegsugaru juzenek, hogy az SD kartyaja a hibas. Ez is lehetett szempont.
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
tvamos
nagyúr
válasz MrChris #4079 üzenetére
Bevallom, nem neztem utana mit jelentenek ezek a 10 bit, meg 4:2:2, meg az n-log dolog. Kicsit elvesztettem a fonalat ezen a szinten. Elhiszem, hogy az nem sok.
Ugy gondolom, hogy a Nikon nem az XQD foglalat miatt esett vissza az eladasi listan a 3. helyre. Ha ket XQD foglalat van, azzal sokkal tobb ember egyutt tudott volna elni. De meg mindig sokkal nagyobb baj, hogy keson csapott bele az APS-C es FF MILC fejlesztesbe. (Akar mennyire is szeretem a Nikon 1-et, az egy felesleges vargabetu volt.)
[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz MrChris #4085 üzenetére
Uhh... azért a többi videóban, más tesztelőknél nagyon-nagyon nem ezt láttuk. Nem akkor van baj a Pana AF-el, amikor éppen jó, hanem amikor csinál valami teljesen megmagyarázhatatlan dolgot és csak ez kezd egyre hangosabban zúgni az ember fülében.
-
Neck
veterán
válasz MrChris #4085 üzenetére
Igen, ezek tipikusan azok a szituációk, amikor jól működik. Viszont kint a szabadban, változó fényviszonyok között előfordul, hogy a végtelenbe fókuszál, és teljesen kiszámíthatatlan, mikor teszi...
An α beta user... "A pokol szerintem egy végtelen IKEA áruház, az örökkévalóságig bolyonganak a kárhozott lelkek a Boysenbar alátétek és az Almaröd tükrök közt"
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz MrChris #4098 üzenetére
Nem csak a G80 alapján, ez van nekem itthon, de járt már felénk GH5, GH5s, S1, S1H is (csak én már nem abban a pozícióban dolgozom, hogy nekem kelljen használni őket, de igyekszem kikérdezni a srácokat). Meg amikor az S5 tesztvideókat néztem és mutogatták miket művel mikor éppen bénázik, az viszont sajnos nagyon olyan volt, mint az összes többi vázon, beleértve a G80-at is. A G80-nál újabb Pana vázakon amit látványosan sikerült feljavítani, azok az átmenetek, már be tudja tekerni egészen finoman is, főleg 50/60p módban sokkal kevesebb a hunt, de ez már a G9-nél is ilyen.
Yuryev tesztjéből is az jön le nekem, hogy próbálták az S5-nek megtanítani, hogy imitálja a kézi focus pull-t, de ez addig jó, amíg gyors mintavételezésű módban van a váz, teljes szenzoros 4K-ban elalszik, lemarad, leesik és a fókusz átmenetekben is van egy pici zizi mikor egy minimálisan huntol. Tud jobb lenni a Sony-nál bizonyos körülmények között, meg rosszabb is, míg a Sony meg hoz egy nagyjából állandó minőséget.
(#4100) tvamos: Lehet lemaradtam, de most konkrétan milyen vázon is dilemmázol? Annyira kezdenek kikopni az EVF nélküli vázak a piacról, hogy nem is tudom mik azok amik még futnak. De szerintem majd mindegyik gyártónak van a teljesen belépő szintnél csak kicsit drágább EVF-es gépe is (és jellemzően nem csak az EVF amivel többet tudnak).
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz MrChris #4103 üzenetére
Ugye el is mondja, hogy mindkét gépet alapbeállításokkal használta, szóval az A7 III is lehet gyorsabb, bár ez relatív, hogy mennyire számít, egymás mellé téve kijött, hogy az S5 hamarabb átfókuszál a dobozra, de az A7 III is korrektül megugrotta a feladatot (egy vlogger nem dobná kukába a felvételt mert fél másodperc áll át a legújabb szempilla pöndörítőjére), cserébe az a trackinget is megoldja teljes szenzoros módban, amit az S5 nem tudott.
Engem nem kell meggyőznöd, hogy az S5 jobb, mint eddig bármelyik Panasonic váz és biztos vagyok benne, hogy a CDAF elméletben lehet ugyanolyan jó, mint a PD/CDAF hibridek, csak kellő feldolgozási teljesítmény (CPU) és kellően gyors mintavételezés kell neki, csak hát itt még nem tart a technológiai fejlettség, felpöccinted teljes szenzoros 4K-ba a gépet és rögtön jönnek a hibák.
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz MrChris #4255 üzenetére
Utóbbit az új csúcsmobilok korában nem csodálom. Amikor megvesz valaki 2-3-4-500k-ért egy csúcsmobilt, amivel elég jó végeredményt tud készíteni anélkül, hogy egy nagyságrendekkel nagyobb, nehezebb fényképezőgépet magával vigyen, akkor nem fog fényképezőgépet magával vinni (és venni egy szettet ugyanennyiért). A mindennapokban az átlagember számára szükséges fotós képességeket a mai, közép-csúcs mobilok bőven hozzák. Nem mindenki akar szűk dof-os, iso százezres képeket csinálni. A hétköznapokban bőven jó a mobil.
Videóban ugyanez, stabilizált 4k hdr videót csinál, akkor miben kellene több?
A mobilok optikái a több lencsés megoldásnak köszönhetően 3-5x-ös "optikai zoomra" is képesek ma már, miben kell ennél több a mindennapokban?
Miért fotózzon az átlagember fényképezőgéppel raw-ban, amikor a mobil algoritmusa jobb jpg-t hoz ki neki, mint amire képenkénti egy órás szerkesztéssel, gép előtt ülve képes lenne? Amihez ráadásul kellene egy fotós progi is, amihez nem ért.Szerintem ma még mindig nem tudtak a fényképezőgép-gyártók ezekre a dolgokra olyan választ adni, amit a piac úgy fogadott volna, hogy az átlagember azt mondja: "na igen, ezért tényleg szükségem van egy fényképezőgépre". Ez látszik az eladási adatokon is.
És pesszimista vagyok: ha ennyi idő alatt nem tudtak rá választ adni akkor most már nem is fognak a meglátásom szerint. Tehát szerintem a fotós piacnak be kell állnia erre a szintre.[ Szerkesztve ]
-
lugosi
MODERÁTOR
válasz MrChris #4258 üzenetére
Várok egy gyártót, aki kijön egy tényleg jó mobil-fényképezőgép hibriddel (az eddigiek valahogy elég felemásak voltak), vagy egy olyan fényképezőgéppel, ami nem mobil, "csak" fényképezőgép, de hozza magával a mobilok "computational photography" képességeit. Ez lehetne egy piaci belépési pont: ugyanolyan könnyű kezelni mint a mobilod, ugyanolyan színes-szagos végeredményt ad, ugyanúgy egy kattintás megosztani (ez ma fontos az átlagembernek), de cserélhető az obi, a mobil lencséjénél 5x több fényt beengedő objektívjei vannak, van benne fizikai rekesz stb., és a kezelőfelülete is mobilos, leegyszerűsített; azonnal szinkronizál a felhőbe. Tehát egy jó vegyülete a mobilnak és a fényképezőgépnek.
-
mikrofon
addikt
válasz MrChris #4263 üzenetére
Ez megy Sony és Fuji gyári alkalmazással is..... Viszont a RAW küldés egyikben sem. Mondjuk Fuji-n még azt is beállítottam, hogy egy kisebb felbontású képet küldjön át a Telefonra, mert azt könnyebb egyből megosztani....
Mikor bekapcsolod a fényképezőgépet Bluetooth-on kapcsolódik a telefonon futó gyári alkalmazásig és amíg a kapcsolat megvan, minden elkészült képen rajta esz a koordináta..... Telefonhoz hozzá se kell nyúlni....
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz MrChris #4305 üzenetére
Ezt most csak idézem egy korábbi posztomból, nem néztem még át a lezárt 2019-es pénzügyi évek mérlegét, szóval ezek nem a legeslegfrissebb adatok, de ha a vállalatok puszta méretét nézzük árbevétel alapján, akkor ezek az erőviszonyok:
1. Sony (77,1 milliárd dollár)
2. Panasonic (72 milliárd dollár)
3. Canon (35,8 milliárd dollár)
4. Fujifilm (21,9 milliárd dollár)
5. Olympus (7,1 milliárd dollár)
6. Nikon (6,4 milliárd dollár)Még jó, hogy a Panasonicnak van pénze hátul kullogva is fejlesztésekre, hiszen a fotós-videós piacon jelen lévők között ők mega-giga-óriásvállalatnak számítanak. Van pénz lóvéra, ahogy tartja a mondás.
[ Szerkesztve ]
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz MrChris #4312 üzenetére
Szó nincs ilyesmiről, de nem a fényképezőgép eladásokból él meg a vállalat (az pont a Nikon inkább). Amire célozni akartam, hogy a Nikonhoz képest 11x nagyobb éves árbevételt realizálnak és az a kassza amiből ki lehet venni a fejlesztési pénzeket, sokkal nagyobb.
A Panasonic jelen van nagyon sok olyan szegmensben, amihez szüksége van a fotózással, videózással és tágabb értelemben vett képalkotással kapcsolatos szürkeállományra.
Az FF-be belépés pedig szerintem részükről egy tök logikus lépés. Az MFT napjai ha nem is megszámlálva vannak, de elkezd majd orientálódni a speciálisabb igények felé (ezt egy interjúban is elmondták, hogy részükről ez a terv és az FF lesz az általános-mindenes fotós-videós rendszer). Na meg ugye nem látjuk a céljaikat 10-20 éves távlatban, de a Sony is nulla fotós előélettel építette fel azt, ahol most tart és ehhez keményen invesztálnia is kellett.
-
tvamos
nagyúr
válasz MrChris #4323 üzenetére
"Valamint lehetnek jogi dolgok, kötelezettségek."
En is ezen tortem a fejem, hogy az RF, meg a Z muntot szabadalmi oltalom vedi, amig az nem jar le, addig nem biztos, hogy lesznek 3-rd party objektivek. Nem hiszem, hogy a ket nagy magatol adna a license hasznalatot, az meg edeskeves, hogyha lemasoljak a bajonetet, meg visszafejtik a protokolt, ha nem hozhatjak forgalomba a termeket... Nem tudom mennyi ez. 10 ev? Vagy hogy van? Gondolom csatlakozni az L-mount alliance-hez sincs ingyen.
(#4325) mikrofon
Szerintem is tuti igy gondolkoznak. A7c a burzsuj vloggereknek.[ Szerkesztve ]
"Mindig a rossz győz, és a jó elnyeri méltó büntetését." Voga János
-
Stauffenberg
Topikgazda
válasz MrChris #4470 üzenetére
Szerintem ez egy nagyon erősen leegyszerűsítő magyarázat és a Koelnmesse sem csak erre hegyezi ki a Photokina beszüntetését. Itt eleve több probléma találkozik:
1. A tradicionális fotóipar zsugorodikNézőpont kérdése, hogy ez baj-e, szerintem nem feltétlenül, mert leginkább a teljesen amatőröket, alkalmi fotósokat veszítjük el sorainkból, ők már egyre inkább megmaradnak a mobilok mellett. A gyártóknak viszont baj, mert zsugorodik a piacuk, kisebb bevétel mellett pedig egyre kisebb költségvetés is jut a részvételre expókon. És akkor elérkezünk a következő ponthoz.
2. Az expózás műfaja is válságban van
Már a Covid-19 előtt is mutatkoztak a válság jelei a nagyszabású expózásban, ez a résztvevőknek egyre nagyobb terhet jelentett és amikor a legnagyobb nevek szállnak ki, az lavinát indít el. De voltak expók amikből presztízsveszteség nélkül nem lehetett kiszállni, most viszont a Covid-19 jó ürügyet adott rá. Kicsit kitekintve a nyomdaipar felé (elvégre rokon iparág és a nevek is sok átfedést mutatnak) a Drupa a vírus miatt maradt el, de ők átvitték (egyébként rohadtul innovatív módon) az online térbe az egészet. Viszont a Heidelberg bejelentette, hogy a 2021-re átszervezett rendes expóra sem fog már elmenni, ami akkorát szólt, mintha a Canon jelentette volna be, hogy ha lesz jövőre Photokina, akkor sem megy el rá. A Heidelberg CEO pedig megmondta szarozás nélkül, hogy a Drupa büdzséből egyébként 50 kisebb lokális rendezvényt is meg tudnak tartani, ami meg csak róluk szól és a vendégeknek sem kell a fél bolygót átrepülni (ahogy ez sok kiállítóra is igaz, elképesztő logisztikai igénye van ezeknek).
A Photokina nem a fotóipart temeti ezzel a lépéssel, hanem ennek a fajta expózásnak van vége. A Covid-19 csak felgyorsított egy már egyébként is elindult folyamatot. Vagy mondjuk úgy, hogy az expózásnak voltak alapbetegségei és a Covid-19 csak bevégezte.
-
nozs23
addikt
válasz MrChris #4480 üzenetére
Nezd meg itt: [link] A lemeretezett ISO 1600-as high res kep zajban megegyik egy base ISO-n (200) keszitett normal fotoval. Es meg mindig tobb reszlet van rajta, mint a normal foton. Ez tobb mint 2 FE elteres es ez a kulonbseg konzisztens alacsonyabb ISO-n is csak nem ennyire latvanyos, sajnos az arnyek felhuzos osszehasonlitasba nem tettek bele a high res mode-ot, de ott is ugyanezt a kulonbseget latnad, egy high res mode-al keszult foto sokkal nyuzhatobb, ergo jobb a dinamika.
[ Szerkesztve ]
-
hibavissza
veterán
válasz MrChris #4576 üzenetére
Jó, hogy nem csak nekem jutott eszembe. Szerintem nem kell hozzá semmi egy speckó üzemmódon kívül. Nálam a Pana korom sötét égbolt alatt is tökéletesen ráállítja a fókuszt akár pár darab alig pislákoló szentjánosbogárra is. Soha nem kell utána állítani. Megadnám neki, hogy a szenzor ne engedjen ezeknek szóródást és a gép 1-2 pixel elmozdulással elég sokáig tudná követni őket. Jó nagyot lendül az a stabi, ha akar. Biztos van valami oka annak, hogy nincs ilyen opció. Annyira primitív lenne megvalósítani, hogy valamire biztos nem gondolok a nyilvánvaló látószög csökkenésen kívül. Nem vagyok csillagfotós.
[ Szerkesztve ]
-
p_adam
addikt
válasz MrChris #4586 üzenetére
Jöhet, csak hova, kevés eladott darabszám -> magas ár -> nem veszi meg senki, kivéve ha olyat találnak ki, ami az összes többi rendszerben nincs, mindezt úgy, hogy a szenzorokat is mástól kell beszerezniük.
Szerintem a főnök is tudja, hogy túl kicsik ahhoz, hogy jelen időben ilyeneken gondolkodjanak, de a jövőre nézve még tudnak váltani, ha lesz rá elég nyomós okuk.De tekintve hogy a K-3 Mark III is csak egy továbblépés nagyon magas áron 3+ év fejlesztés után olyan dolgokkal amiket egyesek ősréginek tartanak (fix LCD), nem úgy tűnik, hogy önerőből képesek lennének rá.
[ Szerkesztve ]
-
vond
MODERÁTOR
válasz MrChris #4876 üzenetére
Ha minden jól megy, nekünk épp kinéz pár koncert, színházi felvétel, egyéb előadás. Mivel elég szűkös a büdzsé, nem éri meg külső rögzítőket, esetleg új vázakat venni, bérelni. Mindenképp saját eszközökkel kell megoldanunk (ez jelen esetben két A7III, egy G9, meg egy GX80, meg esetleg egy GoPro). A GoPro kivételével mindnél ott van a 30 perces limit.
Persze, jobb lenne, ha egyben tudnánk mindent rögzíteni, de igazából több kamerás felvételnél nem gond, ha időnként újraindítjuk őket, csak arra kell figyelnünk, hogy ez különböző időpontokban történjen meg. Vágáskor meg szépen ki lehet váltani egy másik kamera képével. A hangot meg kameráktól függetlenül, egyben rögzítjük.
Én is sokkal fontosabbnak tartom a jó IBIS-t, főleg így, hogy már bő egy éve használom a G9 Dual IS-t, és az IS Lock-ot (ami egy eszméletlen király dolog).
VOND.HU // DESIGN • PHOTO • VIDEO • WEB • IT
Új hozzászólás Aktív témák
- Félár! Új! Sigma 105mm f/2.8 EX DG OS HSM Macro (Nikon)
- Softbox és diffuzorok - Fotós derítők, reflektorok és hátterek
- Sony A6000 + 16-50 mm kit - Szinte teljesen új állapot
- Samsung Galaxy Camera szim, 21 x zoom, 17 mpx, 4.8 col új állapotú
- FOTÓS LED Lámpák - Kamera Fények, COB Studió Világítás, RGB Videó Lámpák, Körfények (Ringlight)