- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Huawei Mate 20 Pro - a mindenit!
- Telekom mobilszolgáltatások
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- Jelentősen drágulhatnak a Samsung hajlíthatók
- Tényleg jobban fogyaszt a Peugeot, az Opel és a Citroen?
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Honor 90 - modellalkat
Hirdetés
-
A Google segített az Apple AI-modelleket betanítani
it Az Apple a Google segítségét is felhasználta, amikor a saját AI-modelljeit tréningezte.
-
A TCL minden korábbinál nagyobb LCD tévéket akar gyártani
ph A vállalat 148 hüvelykes modellel is előállhat a jövőben, és a meglátásuk szerint van erre igény.
-
Olcsó USB WiFi AC adapter
lo Egy olcsó WiFi AC USB adapter jó szolgálatot jelenthet, ha az új router csak elvileg támogatja a 2,4 GHz-es átvitelt.
Új hozzászólás Aktív témák
-
mezis
nagyúr
Defenzív vezetés: minden figyelmemet a forgalomra, az útra, környezetére koncentrálom. Nem görcsösen, lazítva rádióval, utasokkal beszélgetve, jobbra-balra tájat megbámulva (nyakizmok lazítása) de nem telefonálva !
(Próbáltál már telefonáló emberrel kommunikálni ? Akikkel én próbáltam, azoknak akár fejre is állhattam volna, azt sem vették volna észre. Amikor meg azt szeretném jelezni, hogy ne tegye le, mert nekem is lenne pár szavam a túloldalhoz, akkor ezt csak az orra előtt való élénk hadonászással tudom elérni.)mezis
-
mezis
nagyúr
válasz mephi666 #43744 üzenetére
Nagyon régen, talán még az átkosban történt Debrecenben: Taxi készült kikanyarodni a védett útvonalra. Nézett jobbra. balra, nem látott csak egy motorost nagy távolban. Nagy csattanás lett belőle. Felmentették a taxist, mivel a motoros a megengedettnél sokkal nagyobb sebességgel közlekedett.
(Országúton arra lehet számítani, hogy egy 60-as korlátnál 90-el közlekedik valaki, nem vette észre a táblát.
Városban, ahol általában 50, helyenként 50, 70 a megengedett, nem lehet "elnézni" egy táblát és 130-al menni, azt gondolva, hogy autópályán lettem hirtelen...)mezis
-
mezis
nagyúr
Az eredeti Totalcar cikkbelihez hasonló kerékpárutakat igen feltűnően kellene jelezni a keresztező autó forgalomnak. Ugyanis nagyon gyalogjárdának néz ki, zebra nincs, az egyenesen érkező autós könnyen gondolhatja azt, hogy neki van elsőbbsége még akkor is, ha észleli a kerékpárost, mert nem ritka látvány a kerékpáros a gyalogjárdán sem...
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz negroo #44023 üzenetére
Ajaj!
Igaz, hogy csak személyautóval közlekedem, de előbb-utóbb nekem is jön a büntetés ?
Ugyanis ha azt látom, hogy zsúfolt "centissé" vált előttem az út, akkor lassítok. Legutóbb pl a 35-ösön láttam jobb oldalt az útpadkán szgk-t, rendőrautót kék villogóval, szemközti útpadkán is állt agy szgk, ezért megelőző féklámpa villogtatással 90-ről 40-re lassítottam. Elhaladás közben aztán kiderült, hogy 90-el is elszáguldhattam volna, mert nem az úton, csak az út szélén álltak emberek, meg szemből sem érkezett pont okkor senki.Volt már rá példa, hogy utasokkal teli autóbusz kényszerből vészfékezett, minek következtében néhány utas könnyebb sérülést szenvedett. E miatt én nem tudok elképzelni olyat, hogy a sofőr indokolatlanul lassít ! Úgy ítélte meg a közlekedési szituációt, hogy akár nagyobb baj is lehet és kész. Aki meg ilyenen okoskodik (utólag), azt ki kell vágni -íróasztalostól...
[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz negroo #44033 üzenetére
Miféle kamera felvételét, milyen hivatalos szerv tekinti bizonyítéknak ?
Én annyit tudok, hogy ugyan nyomozáshoz felhasználható a fedélzeti kamerám felvétele, de a bíróság nem veheti figyelembe mint bizonyítékot. Változott volna ez a törvény ?A jobbról jövőnek nincs ott a zebra előtt piros lámpa, stop vonal ?
[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz KAMELOT #44322 üzenetére
Nem mentségére írom, mert az nincs, de nem biztos, hogy látta.
Van az a bizonyos "A" oszlop és ha nem mozgatja az ember a fejét, bizonyos sebességeknél (esetleg álló helyzetben is) teljesen eltakarhatja az oldalról érkezőt. (Én ezt már két esetben is tapasztaltam, szerencsére nem lett baj. Nem is lustálkodom, tornáztatom a fejemet-derekamat, akkor is, ha úgy tűnik, hogy nincs keresztirányú forgalom. És mindenképp 2-szer !)
És ugye lehetett telefon is. Ami megint csak nem mentség.[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
Érdekesek a teljes útszélességet lezáró sorompók is. Mert ugye az teljesen kizárható, hogy a piros fényjelzés után jármű kerüljön a sínekre. Meg a műszaki hiba is. Régen nálunk is voltak "egész karos" sorompók, de azokat kézzel lehetett le-föl tekerni. Bakter is tartozott hozzá hajdanában...
Ilyen helyen meg álljon meg a mentő is, ha már elkezd leereszkedni a sorompó.[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz mephi666 #44356 üzenetére
- Még sohasem romlott úgy el egy vasúti jelző berendezés, hogy a piros maradt villogón ?
- Én külföldön szeretem jogosíványt. Ott KRESZ előírás volt az, hogy a vasúti sorompó előtt hagyni kell egy autó számára üres helyet. Ezúton javaslom KRESZ-ünknek ilyetén való módosítását.
(Itthon is szoktam hagyni bőven helyet a sorompóig, de van akit ez zavar, miért nem vagyunk már pár m-el előrébb ! Egyébként a kocsisor elindulása is gyorsabb így, mert amikor elkeyd a sorompó emelkedni, én meg elkeydek gurulni.....)
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz baryll #44370 üzenetére
1 - 2 számjegyű útjainkon közepes forgalom mellett tapasztalatom szerint kb 60km/ó átlagsebesség jön ki, ha betartom a sebesség korlátokat. Ebből akár fejben is (gyengébbeknek: a legolcsóbb mobilnak is van számológép menüje) meg lehet saccolni azt, hogy mikor kell elindulni. Ismeretlen út, tankolás is figyelembe vehető.
Elemental: Honnan tudod, hogy indokolatlan ?
[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz Elemental #44378 üzenetére
Műszaki hiba ugye nem lehet, mentálisan fittnek kell lennie annak, aki volán mögé ül és olyan eset is elképzelhetetlen, hogy most ül először abban az autóban és még szoknia kell a kapcsolókat, pedálokat, vagy éppen keresi a pisilésre alkalmas helyet.
Már az is zavar, ha üres úton előzni kell ?
mezis
-
mezis
nagyúr
Nem, nem volt részeg, csak bátor !
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz Motion_Blur #44388 üzenetére
Többször találkoztam már ilyen bizonyítékkal, hogy hol áll a sebességmérő mutatója az egyébként összetört roncsban.
Mennyire megbízható a mutatott érték, tekinthető egyfajta "fekete doboznak" ?Lenne egy olyan javaslatom, hogy a kötelező ABS,...-ok mellé felvenni egy zárt rendszerű fedélzeti kamera funkcióval is ellátott "fekete dobozt" is, amit akár egy országúti ellenőrzés során is kiolvashatnak az illetékes szervek. Vagy akár a Véda rendszer is WiFi-n. Talán időben lekapcsolhatók lennének az ilyen őrültek...
mezis
-
mezis
nagyúr
Lusták, gondatlanok, (dicsekvők: most jövök a sí paradicsomból,...) figyelmébe: bírságra számíthat
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz LilProphet90 #44426 üzenetére
Lehet, hogy a készenlétis orvos sietett a kistarcsai kórházba. Neki ugye még be kell öltözni....
mezis
-
mezis
nagyúr
[Balesetet szenvedtek az RTL Klub sztárjai – helyszíni képek]
"...kicsit gyorsabban a kelleténél"
Kicsit. A kép alapján lakott területnek tűnik. És mennyivel gyorsabban a megengedettnél ?
mezis
-
mezis
nagyúr
+1
Kb 30 évvel ezelőtt volt tragikus balesete egy magyar busznak. Nem volt rossz állapotú a busz, csak a féket szakszerűtlenül javították és volt egy nagyon hosszú lejtő....Azután a sógorok már a határon visszafordították a rossz műszaki állapotú autókat. Lehet, hogy a mostani ellenőrzéseknek is volt valami hasonló előzménye.
mezis
-
mezis
nagyúr
Engem meg megtámadott egy egerészölyv. Lesből !
Nyomtam a féket, bekapcsolt az elakadás jelző (eddig nem is tudtam, hogy van ilyenem).
A videón nem látom ezt a blokkolásgátlós fékezést. Pedig az volt.mezis
-
mezis
nagyúr
-
mezis
nagyúr
válasz philoxenia #44572 üzenetére
A "rakományért" annak megfelelő rögzítéséért a sofőr felel.
Ma már ott vannak a traffi kamerák. Nem lehet bonyolultabb a biztonsági övnél a havat, jeget észrevenni az autó (személyautó is!) tetején. A pálya felügyelet meg ne tétlenkedjen, hanem kitereli az első pihenőbe, megírja a csekket egy szép nagy összegről (ebből meg lehet majd sűríteni a kamerákat, drónokat vásárolni,...), és nem engedi tovább, amíg nem szünteti meg a baleset veszélyt.
Lesz akkor létra, seprű, meg mindenfajta kellék. Addig meg csak a leszarom van.mezis
-
mezis
nagyúr
"... nem mindenki képes létrán felmenni a ponyva tetejéig."
És akkor maradhat a jéglepény, akit meg megölt, annak (és a hozzátartozóknak) nem volt szerencséje.
Fel kellene fogni, hogy NEM MEHET KI a forgalomba JÉGLEPÉNNYEL a tetején !
Személyautó sem !Ha a sofőr nem képes közlekedésre alkalmas állapotba hozni az autót, kamiont,..., akkor találni kell olyan céget, személyt aki meg tudja "javítani".
Hibás fékkel is kimenne az útra, mert nincs hozzá se szerszáma, se szakértelme, hogy megjavítsa ?[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz philoxenia #44592 üzenetére
Jó pénzért biztosan lesz rá vállalkozó.
És nem kell mindig, csak amikor "hull a hó és hózik". De akkor nagyon.[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
-
mezis
nagyúr
válasz philoxenia #44597 üzenetére
"...felszerelés amivel fölmegy..."
Nem kell azt megtapogatni. A pár km.-el előtte készült képet megkaphatja interneten, bemutathatja a sofőrnek, ha nem hiszi -hopp még egy mozijegy is - vagy horgászbot elején kamerával,... Kicsit több fantáziát ![ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz philoxenia #44599 üzenetére
Van egy fehér színű (nem a hósapkától ) meg egy piros színű.
mezis
-
mezis
nagyúr
Automata sebváltó ?
mezis
-
mezis
nagyúr
Én még egy 100cm3-es SACHS motoron gyakoroltam. Nem ezen, de ez hasonlít rá a legjobban. Azóta nem ültem robogón.
mezis
-
mezis
nagyúr
A gyerek úgy tanul, hogy kérdez. Az okos meg más kárán. Az autó vezető szoftver meg úgy, hogy ütközik....
Vagyunk már vagy 7000000000-an a sárgolyónkon. Miért gondolják sokan azt, hogy jobb munkanélküli segélyt,...., fizetni tömegeknek a helyett, hogy pl. autót vezetnének ?[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz Plafoon #44689 üzenetére
".....mennyi buta vezető van."
Ezt én nem tudom alátámasztani. Vannak gyakorlatlan, figyelmetlen, ideges, telefonáló, drogozó, húsvéti locsolkodó,...., vezetők, akik megfelelő odafigyeléssel biztonsággal el tudnak jutni A-ból B-be (jó látási viszonyok mellet, száraz úton ). Közlekedni pedig kell. A JÓ vezetőknek pedig lehetőség szerint kivédeni az előző csoport "tévelygéseit". Illetve bármikor, bárki tévedhet, hibázhat. A lehető legnagyobb hiba a számítógépes programoktól (mesterséges intelligenciától) várható.
(Pl. a legelső számítógépes boríték címzésekor állítólag egy kamionnyi levél ment ugyanarra a címre. Ilyenre egyetlen ember sem lenne képes.
Nyilván utána bekerült a programba egy kontroll, de ehhez előbb meg kellett történni annak, ami egy kicsit is gondolkodó ember esetén nem történhetett volna meg.)mezis
-
mezis
nagyúr
Defenzív vezetés: autó pályán becsatlakozás gyorsító sávjához közeledve lehetőleg ne legyenek "tele" a sávok. Ehhez csak egy kicsit kell lassítani (kölső sáv) vagy gyorsítani (belső sávok). Különösen akkor, ha látható, hogy valaki már készül felhajtani. Bár ahogy nézem, itt a parkoló lett volna a "gyorsító sáv"....
[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz mephi666 #44881 üzenetére
Akkor kecskeméti lehet az a taxis eset, hogy emberünk beül a taxiba, száguld a taxi, piros lámpán átzúg, következő piroson ugyanúgy. A harmadik kereszteződésnél a lámpa zöldre vált, satufék. Emberünk kérdezi a taxist, miért állt meg ilyen pánikszerűen ? Mire a taxis: "Azért, mert most keresztben jönnek a taxik !"
mezis
Új hozzászólás Aktív témák
- Nem szavazza meg Musk 56 milliárd dolláros csomagját a norvég állami vagyonalap
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Vicces képek
- Politika
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Autós topik
- Xbox Series X|S
- alza vélemények - tapasztalatok
- EAFC 24
- Azonnali informatikai kérdések órája
- További aktív témák...
- HP 2UK37AA USB-C / Thunderbolt dokkoló bontatlan gyári dobozban
- PS5 + AOC MONITOR
- MSI RX 580 ARMOR OC (8GB GDDR5 256bit) -- tesztelt :: BESZÁMÍTÁS! AKCIÓ!
- Samsung Galaxy S21 Ultra 5G 256GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Magyar Bill! Lenovo ThinkPad T440 - i5-4GEN I 8GB I 128SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!