- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- iPhone topik
- Tényleg jobban fogyaszt a Peugeot, az Opel és a Citroen?
- Minden a BlackBerry telefonokról és rendszerről
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Az Apple is mesterséges intelligenciával turbózza fel a teljes kínálatot
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Fotók, videók mobillal
Hirdetés
-
Már elstartolt az AMD nyári játékpromóciója
ph Ezúttal a Navi 32 XL és XT GPU-val szerelt videokártyákhoz kaphatunk két, tavaly megjelent programot, amiket egy négyes listából válogathatunk ki.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Fejlesztői videón a The Casting of Frank Stone
gp A PC-re és konzolokra érkező alkotás a tervek szerint még idén elérhető lesz PC-re és konzolokra.
Új hozzászólás Aktív témák
-
mezis
nagyúr
válasz parandroid #15531 üzenetére
Szokás szerint azokra a helyekre fogják telepíteni, ahol a legkönnyebben lehet bizonyítani a szab.sértést, egyúttal a legnagyobb bírságokat lehet kiróni.
Röviden: kasszasikerre fognak hajtani.Kevés lesz ez ahhoz, hogy minden iskola/óvoda elé jusson a gyalogátkelőhöz. Vagy csak a naivitásom mondatja velem, hogy ilyen helyeken kellene ezeket használni?
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz tomcsi23 #15581 üzenetére
Volt idő, amikor egy "Stomil" (lengyel) radiál guminak is örülni tudtunk (az orosz diagonál helyett). Nem volt ilyen nyári gumi - téli gumi hisztéria. Akkor is volt nyár is meg tél is, meleg is meg hideg is, hó is, ónos eső is. Aki elégedetlen volt az adrenalinszintjével, az úgyis a határértékig (vagy azon túl egy kicsivel) nyomta a gázpedált, csökkentette a követési távolságot. Ma sincs ez másképp.
Az elmúlt 30 év alatt négyen összesen jó 400000 km-t vezettünk le ötfajta autóval, Szentpétervár - Moszva - Adria - Berlin térségben. Néhány kisebb koccanástól eltekintve balesetmentesen. Téli gumim még sosem volt, igaz síelni nem szoktam járni.
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz parandroid #15604 üzenetére
Akkor levonhatjuk az általános szabályt: Az evolúció során az autó és a vezetője intelligenciájának összege állandó maradt ?
Azóta vagy 30x annyi autó van az utakon, amiknek a teljesítménye minimum megkétszereződött, de akár megháromszorozódott (hány lóerős volt egy skoda 120L?) a sofőrök pedig hülyébbek és felelőtlenebbek, mint valaha - épp azért, mert elvesztette a varázsát, a különlegességét az autóvezetés, ami a 60-as, 70-es, de még a 80-as években is valami elképesztően csodálatos dolognak számított, épp ezért mindenki kellő tisztelettel, és odafigyeléssel művelte. Manapság mindenki csak gondolkodás nélkül nyomja a gázt, tol le mindenki mást az útról, és anyázik a másikra odafigyelés helyett.
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz dabadab #15708 üzenetére
Valóban, 1970-ben még nem volt biztonsági öv, légzsák, oldalvédelem,...A gyűrődési zónákat is ekkortájt kezdték tervezgetni.
Továbbá akkor még lakott területen 60 km/ó volt a megengedett. Talán már készen volt az egyetlen autópálya, az M7-es. Vasárnap este egyirányúsítva: mind a négy sáv BP. irányába.
Kényszerszülte divat volt a gumik újrafutózása. (Hallottam egy olyan esetről, amikor egyik pillanatról a másikra egy jólképzett (hivatásos) sofőr a Volga kormányán "feküdt" lila fejjel: volt egy bal első durrdefektje és ezzel a vezetéstechnikával sikerült elkerülnie a szemköztiekkel való ütközést. A szervó kormány sem volt elterjedt.)És arra is emlékszem, hogy a Dáciámmal ausztriai autópályán Passau felé robogva (100-120 km/ó) nem értettem hogy a csudába tudnak olyan lazán, könnyedén elszáguldani mellettem az őszhajú bácsik és nénik a Mercedesekben, Opelekben, VW-kban,.., mikor nekem már minden bajom volt, leginkább fáradt voltam. Aztán amikor elkezdtem autózni a Citroen BX-emmel, már mindent értettem. Pedig a Dáciám sokkal kényelmesebb volt, mint a Ladám !
"Nem léphetsz kétszer ugyanabba a folyóba..."
[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
Üdv. !
Ma majdnem elütött egy piros alapon fehércsíkos zebrán egy csőlátó. 2 x 1 sávos úton kb 30-al csorogtak a szemközti sávban az autók. Elindultam, de egy lekanyarodó autót pont a zebrán gondolta kikerülni, megelőzni a mögötte jövő. Szerencsére arra már nem terjedt ki a figyelme, hogy az ajtaját kinyissa, mert akkor már biztosan elkap .
Lehet, hogy a holt terében voltam ? (Illetve majdnem oda kerültem )[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
Üdv.!
Motort csak kiskorúként vezettem, jogsi nélkül...autót meg bő harminc év óta folyamatosan.
Elgondolkoztatás céljából írom: az autósok (köztük én is) hajlamosabbak nem észrevenni egy védett úton közlekedő motorost, biciklis. Kisebb felület, ami általában jobban beleolvad a környezetébe.
Autósoknak: miután meggyőződött arról, hogy nem jön keresztben autó, kamion, stb, tessék még tovább keresni, nincs biciklis, motoros ?
Motorosoknak: Legyen annyira feltűnő, amennyire csak lehet ! (Tompított fényszóró, sárga mellény.)mezis
-
mezis
nagyúr
-
mezis
nagyúr
Üdv.!
Most jutott eszembe: a múlt hét végén reggel korán indultam. Mindössze 6 C-fokot mutatott a hőmérőm. Le kellett volna cserélnem télire a gumikat ?
Azóta már sokat melegedett. Egy csomó autón látok téli gumit. És semmi pánik ? Mi lesz, ha hirtelen kell fékezni ? Rádiósok TV-sek alszanak most ?[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
-
mezis
nagyúr
válasz Zordkaszás #16473 üzenetére
Sok évvel ezelőtt Debrecenben egy taxinak nem sikerült elsőbbséget adni az ezerrel érkező motorosnak. Én úgy tudom, hogy felmentették a taxist.
Ha úgy lenne, ahogy írtad, akkor legjobb, ha otthon maradunk: képzeld el, leereszkedett a köd, ki szeretnél fordulni egy védett útra, látótávolság 30 m. kiszámolod, hogy akár 200-al is jöhet egy motoros. Akkor meg kell várnod, amíg felszáll a köd.
A KRESZ szerint tartósan és jelentősen nem szabad a sebességkorlátot túllépni. Rosszhiszeműség lenne az ellenkezőjét feltételezni a védett úton közlekedőről.[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
Engem is így oktattak annakidején. Az előzést a lehető leghamarabb be kell fejezni. Így kb ez az az eset amikor rövid ideig nem a kilóméterórát kell pislogni. Vagy egy zöld lámpa sárgára vált (mentem a megengedett max-al), normál fékezéssel már nem tudnék megállni, ha van előttem hely akkor a gázba kell taposni.
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz fekeandras #16776 üzenetére
Kár. Pedig milyen szép lett volna...
Aztán lehetett volna még fokozni: Egy fő-fő-főnök szobájába bevezetve az összes közlekedési lámpa irányítógombja és azokat kedvére kapcsolgathatná, akár úgy, hogy minden irányban zöldet ad. . Ezzel rohamosan csökenne az üzemképes autók száma (meg a sofőröké is...)mezis
-
mezis
nagyúr
válasz jerry311 #16944 üzenetére
Talán iratkozz be egy műszaki egyetem közlekedésmérnöki szakára. Nagy szerencsénk van, hogy nem Te tervezed, építed útjainkat.
Az árok vízgyűjtő és vízelvezető. Mert nem csak aszályos évek vannak és vannak nagy tavaszi olvadások. (Ajaj. még a meteorológiát is fel kellene venned )Az útszéli fákhoz: van ahol gumiköpenyfallal, egyéb trükkös dolgokkal fékezik a kisodródók, fejreállók mozgási energiáját. Pl. Formula 1. De az egy versenypálya.
Közlekedésbiztonsági szempontból bizonyára az lenne az optimális, ha az egész országot síkra gyalulnák, és lebetonoznák. De hol laknánk ? (A vakond védett állat, nem lehet csak úgy kilakoltatni. )
[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz fekeandras #16963 üzenetére
Klimatizáló, talajeróziógátló, szélcsendesítő, vizuális élményfokozó, madárcsicsergést biztosító,...
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz jerry311 #16973 üzenetére
Nem kell lesodródni az útról. Ma a 35-ös út mellett láttam az árokban egy árokba fordult autót. Egy hosszú, nyílegyenes útszakasz közepén. Hogy csinálta ?
Az út és látási viszonyoknak megfelelően kell vezetni.
Közlekedők tízezreinek megfelelő. Minek pazaroljuk javainkat néhány részeges, drogozó hülyére ?
Ha valahol 90-el lehet biztonságosan közlekedni, mindig lesz aki megpróbál 150-el.
Ha 130 akkor 220-al.
Az út melletti árkot, fákat az evolúció szükséges segédeszközének kell tekinteni.
A természetes szelekció.mezis
-
mezis
nagyúr
válasz jerry311 #18008 üzenetére
Nehéz bizonyítani a szándékosságot. "Szólt a rádió, nem hallottam semmit" a szokásos kifogás. A szemből jövő mentőautóra ez sem lehetne kifogás.
Én már párszor kerültem koccanásveszélybe a miatt, mert a szemből jövő mentőautó előzését indexel is jelezve lehúzódással, lassítással segítettem, majd amikor elhaladt mellettem természetesen húzódtam vissza a sávomba és a mögöttem jövő meg majd belém jött. Valószínű, hogy meg sem próbált lehúzódni.
Legutóbb a hátulról érkező mentőautóval jött össze hasonló "ciki", volt még mögöttem egy bamba én már rég lehúzódtam amennyire lehetett, ő meg lehúzódás helyett inkább előzni gondolt.
mezis
-
mezis
nagyúr
Mai zebrakalandom: állok a zebránál, készülök átmenni. Távolban nem túl gyorsan egy tanuló vezetős autó közeleg (30-as korlát van nekije). Gondoltam el is indulok, mert ha más nem, az oktató csak betartatja a KRESZ-t a tanulóval, már csak a sikeres vizsga érdekében is.
A hatodik érzékem azt súgta, hogy maradjak. Igaza volt. Nem volt szándékában átengedni.
(Átengedni ? Ilyen esetben legfeljebb én engedhetném el őt !)
Az autóban egyetlen személy ült, a sofőr. Bizonyára nem tanuló vezető. Nagy valószínűséggel oktató. Oktatni tudja ?mezis
-
mezis
nagyúr
válasz mephi666 #18063 üzenetére
Egyetértek. Gyalogosként én is azt vallom, hogy könnyebb nekem lassítani, megállni, mint az autósnak. (És kisebb a környezetszennyezésem is elinduláskor, gyorsításkor .)
A gyalogosoknak kedvezőtlen időjárásnál pedig autósként igyekszem tekintettel lenni a gyalogosokra (a napsütés 36 C-fokkal sem olyan nagy öröm a 60 C-fokos aszfalton...)
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz SpeedR #18221 üzenetére
Abszolút nincs igazad. Még az egészen régi konstrukciójú motor is segíti a fékezést mindaddig, míg a kényszer fordulatszáma az alapjárati fordulatszám közelébe nem kerül.
Az újabb konstrukciók, motorelektronikák elzárják az üzemanyagot, de az alapjárati fordulatszámnál valamivel magasabb fordulatszámon kezdik az üzemanyagot adagolni.Nem tudom mikor, kitől tanultál vezetéstechnikát, de ez alkalommal mindketten megbuktatok.
Ez a technika ott hibádzik, hogy ha fékezésnél nem nyomod ki a (féket) kuplungot, akkor a motor forgását is a lábfékkel fékezed le, ami összességében több fékezési energiát emészt fel, mintha kinyomott kuplunggal fékeznél. Vészfékezni is azért kell kinyomott kuplungal, mert sokkal rövidebb úton megáll úgy az autó.
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz Winner_hun #18228 üzenetére
A felpörgetést üresben, felengedett kuplungnál kell megejteni. Aszinkron sebességváltásnak nevezték, amikor még voltak ilyen autók. (Én még ilyenen tanultam. Könnyű volt, mert csak 3 sebessége volt
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz SpeedR #18273 üzenetére
Akárhányszor gondolom, az eredmény ugyanaz. Ha lekapom a lábam a gázról, a kerek által a kocsi forgatja sokkal nagyobb fordulatszámon a motort, mint az alapjárat. A motor forgatásához pedig kell energia. Vagyis a mozgási energiából emészt valamennyit a motor.
(Lejtőn még sosem használtál motorféket ? És ha az kevés úgy folytatod a fékezést, hogy kinyomod a kuplungot ?)
Az más dolog, hogy alacsonyabb sebességnél történő vészfékezéskor a fék taposását igen hamar követnie kell a kuplung kinyomásának.
mezis
-
mezis
nagyúr
-
mezis
nagyúr
válasz lajafix #18521 üzenetére
Enyhítené a horrort, ha ilyenkor a szélső sávból beljebb sorolna az ott haladó (már, ha van rá mód - ha meg van valaki a belsőben, manőverezhetne úgy, hogy a szélső tudjon belsőbe húzódni).
De ez egy más eset, defenzív vezetésnek nevezhetnénk, de úgysem ismeri senki...mezis
-
mezis
nagyúr
válasz tibi666 #18585 üzenetére
Lehet, hogy a románok most tartanak ott, ahol mi sok évvel ezelőtt: amikor tömegesen cseréltük a Trabant, Skoda, Dacia,.. tragacsainkat jó autókra, igen sok baleset volt relatív gyorshajtásból. Az meg onnan volt, hogy jobban oda kellett figyelni a km. órára, mert egyéb zajokból nemigen lehetett tudni, hogy mennyivel megy az autó. (Tapasztaltam én is, hogy a Dacia után egy Citroen BX-el már 120-130-nál jártam az előzgetéseknél, pedig annyival már nem gondoltam überelni a 90-et.)
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz fekeandras #18592 üzenetére
Még mindíg jobban járt, mert neki a motor összejött. Korabeli vicc szerint "Iván" mosógépgyárban dolgozott, de arra panaszkodott, hogy mire összerakja, mindig harckocsi lesz belőle.
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz fekeandras #18615 üzenetére
Régi hagyomány ez arrafelé. Őseinktől hallottam, hogy jó 60 évvel ezelőtt kétféle módon lehetett vonaton utazni: vagy jegyet vett az állomáson, vagy a kalauzzal "megbeszélte".
Hivatalban, miután valamilyen ügyet elintézett, addig nem nyugodott amíg nem tudott valaki zsebébe pénzt dugni. Nem hitte el, hogy nem fog elakadni valahol az ügye.mezis
-
mezis
nagyúr
válasz fekeandras #18732 üzenetére
Sajnos ez lehetett az az eset is, ami szinte kivédhetetlen: megy előtted valaki, követed "féktávolságban" (vagyis ha ő elkezdene fékezni, akkor fél-egy mp. múlva Te is taposod a féket és éppen nem koccansz), de nem fékez, hanem az utolsó pillanatban sávot vált, Te pedig próbálj megállni az eddig takarásban lévő álló valamiig. Sávot nem válthatsz, mert vannak melletted.
Ki a hibás ? Az a motoros forgalomterelgető, aki alacsonyan elhelyezett villogójával beáll az autópálya szélső sávjába és a motoron ülve valami homályos karlengetéssel terelgeti az autókat a belső sávba, vagy az az autós, aki elől átvágott a belső sávba egy autó (mert erre kényszerítette a motoros forgalomterelgető) és akkor szembesült az előtte "tornyosuló
akadállyal ?Ezt csak defenzív vezetéssel lehet elkerülni (esetleg): becsatlakozó úthoz közeledve semmiképp ne mászunk rá az előttünk menőre, lehetőleg ne zsúfoljuk tele a sávokat (hagyjunk menekülési helyet, hisz lehet, hogy valaki nem a legszerencsésebben fog besorolni). És úgy általában kerüljük a "túlzsúfoltságot", vagyis az olyan szituációt, amikor mindenki arra épít, hogy változatlanul fogunk száguldani mindnyájan, senki nem fog még csak lassítani sem, sávot váltani sem,...)
mezis
-
-
mezis
nagyúr
válasz kételkedem #18885 üzenetére
Ez olyan, mint amikor a múzeumőrtől megkérdezik, hogy hány éves ez a múmia, mire azt válaszolja, hogy 2004 éves. Az elképedt érdeklődő visszakérdez, hogy ez hogy jött ki, mire azt mondja, hogy amikor ő a múzeumba került, akkor mondták neki, hogy az a múmia 2000 éves és annak már pontosan négy éve.
[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
Üdv.!
Parkoltam ma a debreceni Fórumban. Szerencse, hogy az első 3 óra ingyenes. Ennek felét célszerű tartalékolni a kitalálásra (menekülésre). Gyalogosoknak még vannak jelzések, feliratok, hogy mi, merre, de olyan jelzést, hogy autóval merre a kijárat csak akkor láttam, amikor már úgyis láttam, hogy merre szabadulok.
Más: Akad Debrecenben több fedett, földalatti stb. parkoló, ami szerintem sötét alagútnak számít. Vagyis tompított fényszóróval illenék benne mozgatni az ó'tó't. Van aki felkacsolja....[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz PazsitZ #18970 üzenetére
Ha csak fénysorompó van, azt nappal nagyon könnyű "elnézni". Mármint a védett úton vezető nem sokat foglalkozik az útszéli dolgokkal. Ezt magamon is tapasztaltam, hogy ismerős úton is külön oda kellett figyelni, hogy vasúti kereszteződés is lesz.
Aztán újabban rájöttek (meg anno én is próbáltam felhívni a figyelmet) arra, hogy az útburkolatra kell figyelemfelhívó festést, stb. alkalmazni -mert azt azért szokta nézni a sofőr- , ha már nem futja félsorompóra.mezis
Új hozzászólás Aktív témák
- be quiet! PURE POWER 11 tápegység I 600W I Félmoduláris I 80 PLUS Gold
- HP EliteBook 850 G7 Intel Core i7-10610U, 32GB RAM, 512GB NVMe SSD
- iPhone 14 Pro Max 256GB, garanciális, független, 100% akku (karcmentes, ütésmentes) eladó
- Cooler Master MasterBox NR400 Számítógépház (ODD-nélkül)
- GIGABYTE P850GM 850w 80 Plus Gold (GP-P850GM)
- Intel i7-4790, Gigabyte Z97 lap, 16GB, 480GB SSD, 500W táp - félkonfig eladó
- be quiet! Pure Rock 2 processzor hűtő,intel foglalatra ( 1151 v1,v2,115x )
- Új! Sofirn HS40 SST40 2000 lumen USB-C tölthető fejlámpa
- Új sosem használt Fimi x8 pro
- Samsung 850 EVO 500GB 2,5" SATA3 SSD,HD Sentinel kép mellékelve!