- MIUI / HyperOS topik
- Tényleg jobban fogyaszt a Peugeot, az Opel és a Citroen?
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Yettel topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Realme GT Master Edition - mestermunka
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Okosóra és okoskiegészítő topik
Hirdetés
-
Elnéztük a mai dátumot
ma Nem holnap, ma mutatkozik, pontosabban mutatkozott be a HTC U24 Pro, csak elnéztük (mármint én) egy nappal a dátumot.
-
Fejlesztői videón a The Casting of Frank Stone
gp A PC-re és konzolokra érkező alkotás a tervek szerint még idén elérhető lesz PC-re és konzolokra.
-
Computex 2024: dedikált NPU-val menedzselné a VGA-t a PowerColor
ph A gyártó megoldása hardveres, de kérdés, hogy nem volna-e a célra elég a jó öreg szoftver.
Új hozzászólás Aktív témák
-
mezis
nagyúr
-
mezis
nagyúr
Én közlekedtem Moszvában gyalogosan is egy keveset. Általában a rendszámokat lestem és amikor egy külföldi közeledett, akkor kíséreltem meg az átkelést a zebrán. Volt ugyan a KRESZ de a gyakorlatban az erő(fölény) volt a döntő. (Egy ismerősömmel történt: tanuló vezetőként rótta a köröket egy kisvárosban, jobb kis ívű kanyarban megállt, elengedett egy gyalogost (zebra nem volt). Kioktatta az oktatója, hogy nem a féket, hanem a dudát kellett volna nyomnia. A legközelebbi foglalkozáson azért már az oktatója is tudta a szabályt. )
Ennél rosszabb Jerevánban volt. Ott a lámpás, zebrás kereszteződésen is akkor kellett átfutni, amikor éppen nem száguldott arra autó. A 3, napra már egészen belejöttünk.
[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
Remélem akad egy ügyvéd a környéken, aki megfelelő anyagi kártérítést harcol ki ebből az emberszabásúból a hozzátartozóknak. Ilyenekről is tudósíthatnának a médiák a többieknek tanulságul. Vagyis nem érjen már véget az egész azzal, hogy a részeg megfizet egy jó ügyvédet, akivel addig ügyeskednek, míg megússza egy minimális büntetéssel. (Műszaki hiba, jeges út,szemből elvakították, pillanatnyi eszméletvesztés de nem a pálinkától, stb,. stb.,)
Villamosszék helyett be kellene vezetni az életfogytiglani gályarabságot, szadista felügyelőkkel.
[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
Az egész családom bekapcsolt tompítottal közlekedik nappal is.
[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz Calogero #24869 üzenetére
Bizonyára nem ment gyorsabban 70-nél. És a sávok is rettentően zsúfoltak lehettek....
A versenyen érthető a lehető legnagyobb sebességgel való hajtás, amit néha sikerül kissé túllépni. A mindennapi (éjszakai) közlekedésben mit ér az a pár másodperc ? Ez estben -1000000 Ft ?
[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz whitezo88 #24871 üzenetére
Az égbe világító lámpát nagyon olcsón lehetne bizonyítani: egy vízszintes parkolóba kiterel a szerv, egy fehér fatáblát elhelyez 15 m-re az autótól, fotó, műszaki vizsga bevonása. Aztán hátha gondolkodóba esne mielőtt felpiszkálná.
Az átkötött tompítottat meg két fehér papírlappal is ki lehet szűrni.
Dőlne a lé az államkasszába, persze dolgozni is kellene valamennyit érte.
mezis
-
mezis
nagyúr
Netto és 2009 évi árszintet emlegetnek. Vagyis lesz ez még több is.
A legnehezebb kamionok állítólag 1000-szer jobban koptatják az utat. Akkor vagy a személyautók fizetnek aránytalanul sokat, vagy a nehéz járművek aránytalanul keveset.
A szociális, oktatási, eü. ügyektől eltekintve célszerű olyan árrendszer kialakítása, amelyben ki-ki a fogyasztásának megfelelően fizet. Ez a nehéz járműveknek a vasútra való terelését is támogatná, ami meg környezetkímélő és ugye az M0 is jobban nézne ki kevesebb kamionnal....
Az meg, hogy a szállítási költségek emelkednek és akkor minden drágulni fog, e nélkül is bekövetkezik, csak olyan "közteherviselés" formájában.
mezis
-
mezis
nagyúr
A 35-ös utat egészen jól megépítették. Azt folyamatosan tapasztaltam, hogy milyen mértékben használják az utat a nehéz járművek. Az építés kezdete után pár hónappal már egy csomó gödör, kátyú megjelent, mire befejezték, egyes szakaszain a BX-emet az utazómagasságból feljebb kellett emelnem, akkorák lettek az árkok, gödrök. Akkor kb az ország legrosszabb állapotú két számjegyű útja lehetett. garanciális javítás sem volt sok, egyedül a polgári megkerülőn sikerült elfuserálni egy felüljáró bevezető szakaszát. Ott mostanra már akkorák lettek a hullámok, hogy én 70-nél nem javaslok többet.
mezis
-
mezis
nagyúr
"de regota van fustuveg,ami csak belulrol atlathato"
Én még nem láttam ilyen technikai csodát. Tévhiedelmet viszont viszont rengeteget. Trükkös a dolog, benne van az ember szemének működése.
Nappal a külső fény sokkal több, mint ami a sötétített üveg mögül kijön. Iriszem beáll a külső fényhez, tehát nem látok jóformán semmit abból, ami bent van.
Aztán este, amikor kintről igen kevés fény jön be, én meg világítottam a rengeteg fénycsővel, kintről nem sok mindent látok (egy-két lámpa fényét),aki viszont kint van az utcán, az mindent látni, ami bent van.Persze egy autó belsejében még a belső világítás sem csinál nagy világosságot. (Próbáld ki, varázsolj beltérre rendes kivilágítást, aztán próbálj bent egy kis magánéletet, hamarosan lesz szép nézőszámod ! )
Az, hogy egy üveg vagy fólia a fényt csak az egyik irányban engedi át, vagy a média felületessége vagy kupecduma vagy parasztvakítás.
[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
Tévedés, hogy most nem fizetünk útdíjat. Ugyanannyi pénz kell annak a karbantartásához, felújításához, új utak építéséhez akkor is ha szednek útdíjat meg akkor is ha nem szednek.
A használat mértékével arányos útdíj lenne az egyedül igazságos. Biztosan sokkal drágább lenne pl. a horganyzott anyacsavar, de azt az árat (beépített útdíjat) az fizetné meg, akinek kell a horganyzott anyacsavar, nem pedig mindenki.Talán irritálóbb lenne, ha a balatoni vitorláskikötők fenntartását szintén államkasszából finanszíroznák és nem az ott horgonyzó vitorlások tulajdonosai, bérlői.
mezis
-
mezis
nagyúr
-
mezis
nagyúr
-
-
mezis
nagyúr
válasz DeadMeat #25791 üzenetére
Kérdés, hogy mit írt a szerv a feljelentésbe. Ha gyalogost és ezt aláírtad, akkor vesztettél. Ha kerékpárost, akkor van esélyed. Ezt valamelyest alátámasztja az a tény, hogy a "biciklis-gyalogos" adatait bizonyára azért nem vették fel, mert azonnal eltűnt a helyszínről.
Ha gyalog tolta volna, bizonyára ott tartják.mezis
-
mezis
nagyúr
válasz fullextra #25810 üzenetére
Én még azt is utálom, amikor lakókörzeti, útszéli parkolóba forgalommal szembe parkol be családom. Főként a miatt, mert kiálláskor nehezen lehet kilátni a szemből érkező autókra.
Országúti előzésnél meg még megbízható "anyóssal" is igen kockázatos, nehezen kivédhető egy szemből érkező felezővonal lovag.
Én be sem engedném a forgalomba. Használjon bérelt autót a szigetlakó (vagy ausztrál bennszülött).
mezis
-
mezis
nagyúr
Hihás lennél, mert nem adtad meg az elsőbbséget. Örülj, ha csak a saját károdat kell fizetni. Ez a jobbra index úgy is előfordulhat, hogy az elakadásjelzője villogott csak éppen akkor égett ki a bal első indexlámpa.....)
(A vasúti kereszteződésben villogó fehér lámpa sem azt jelzi, hogy nem jöhet egy vonat, hanem azt csupán, hogy a jelzőberendezés működik és valószínűleg piros jelzés lenne amikor vonat érkezik ! ! !)
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz kételkedem #26562 üzenetére
Elért pontszám: 34/40
Nocsak, valaki bemagolta a KRESZ-könyvet! Nem gondolt még arra, hogy oktató legyen? Ön ideális partner a közlekedésben, gratulálunk!Én nem gratulálnék magamnak, igaz 2 pontot talán azért veszíthettem, mert figyelmetlenül olvastam a válaszokat.
Amivel viszont nem értek egyet:
"34. Szabad-e előzni be nem látható útkanyarulatban és bukkanóban?
Igen, ha az úttesten egyirányú forgalom van, vagy záróvonal van felfestve és az előzés nem jár annak érintésével."
Ha nem látható be, várjuk már ki a végét, hátha nem tart tovább 360 foknál. A szembejövő biztos, hogy át fogja lépni a záróvonalat !
Ezt a vasúti kereszteződéses dolgot meg végképp nem értem:
" 16. Mekkora lehet személygépkocsijának átlagsebessége, ha vasúti átjárón halad keresztül?
Legalább 5 km/óra. "
A jogalkotó soha nem járt még 20-ad rangú úton olyan vasúti kereszteződésben, amin csak átkúszni lehet ?
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz Calogero #26679 üzenetére
Üdv.!
Már volt ilyen csúnya karambol abban a kereszteződésben. Szoktam arra járni, igyekszem mindig nagyon figyelni. (És nem gyorshajtani.)Én magamon azt figyeltem meg, hogy autópályáról lehajtva hajlamos vagyok azt hinni, hogy még mindig nekem van elsőbbségem. Ezúton javaslom az illetékeseknek, hogy ilyen helyekre a vasúti kereszteződéshez hasonló figyelemfelkeltő dolgokat kellene elhelyezni.
mezis
-
mezis
nagyúr
Amit felsoroltál, azok mind az út szélén lévő táblák. Én inkább útburkolati jelekre, kis döcögésre gondolok.
Nevezett kereszteződésben az elmúlt egy évben ez a második eset. Hánynak kell még bekövetkezni ahhoz, hogy figyelembe vegyük azt a tényt, hogy az autót emberek vezetik, ki így, ki úgy....
mezis
-
mezis
nagyúr
Jelentősen lassítja a tankolást. Bedugod a csövet a tankolónyílásba, bemész, sorba állsz, fizetsz, vissza a kocsidhoz. (Jó 30 évvel ezelőtt a Szovjetunióban is előre kellett fizetni a tankoláshoz olyan talonokkal, amit a benzinkútnál nem is árultak, csak távolabbi üzletekben....)
Talán jó erős sorompókat kellene inkább alkalmazni és keményebben büntetni a rablókat.
Biztos sokat kellene költenünk börtönökre, de szerintem megérné.
(Állítólag volt idő, amikor egy tyúklopásért fél kezével fizetett az elkövető. Hallott valaki mostanában tyúklopásról ? )mezis
-
-
mezis
nagyúr
Szerinted ?
Egy forgalmas belvárosi úton sok mindenre kell figyelni, pillanatokra sok dolog lekötheti a pilóta figyelmét. Fák is vannak azon az útszakaszon és az a kosár elindulhatott lefelé akkor, amikor már késő.Hol állt az a daruskocsi, milyen pozicióban volt a daru karja, mozgásban volt a daru karja vagy éppen egy helyben állt ?
mezis
-
mezis
nagyúr
Üdv.!
Hajdúböszörményben van egy temető a 35-ös út mellett. November első napjaiban 30-as táblákkal védték a látogatókat. Ezeket a táblákat a záróra után is ott hagyták. El tudod képzelni, hogy mennyire fontos volt, hogy éjfélkor is 30-al vánszorogj az 1 km-re lévő kereszteződésig ?
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz neduddki #27167 üzenetére
Az egy dolog, hogy egy "egyszerű" útkereszteződésben megfordulhatsz, ha tábla nem tiltja a balra kanyarodást. Ellenben, amikor egy sávra (vagy akár az összesre) egy tábla vagy jelzőlámpa kötelező haladási iránynak a bal kanyart írja elő, azt csak akkor hajtottad végre, amikor bementél az utcába (erre kijelölt sávba). Ott meg úgyis záróvonal fogad, vagyis legalább 15m-t még menned kell ahhoz, hogy megfordulhass.
A balkanyar mellett külön szokás jelölni a visszafordulás lehetőségét.mezis
-
mezis
nagyúr
Amikor apám vizsgázott még szóbeli volt KRESZ vizsga. Voltak csavaros "kérdések", ezek egyike valahogy úgy szólt, hogy megy a fő utcán motorral.....meglát a kirakatban egy szép nyakkendőt, amit meg szeretne venni és akkor most mondja el, hogy ezek után milyen műveleteket fog végezni.
Aki szépen elmesélte, hogy lassít,...stb. az elbukott, mert a helyes válasz az volt, hogy ha vezet, akkor az utat, forgalmat kell figyelnie, nem a kirakatokat bámulni.Ismerősöd ez alkalommal megbukott. (Ettől még tudhat vezetni úgy általában...)
(Amikor még a MERKÚR osztogatta évtizednyi várakozás után az autókat, telephely közelében csattant az előtte menőbe egy autó, mert mind a ketten azt bámulták, hogy milyen színű autóból választhat a boldog "sorrakerült" befizető)
[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
válasz Calogero #27528 üzenetére
Üdv.!
Sajnos a vontató kötelek nem eléggé feltűnőek ! Nagyon régen volt egy olyan fehér gurtnim, amire fél méterenként jókora poros selyem háromszög volt varrva. Sajnos egy hosszú vonatozás alatt alaposan megkopott.
Ritkán vontatok, de olyankor a húzó és a húzott járműn is lehetőség szerint az elakadás jelzőt működtetem.
mezis
-
mezis
nagyúr
Nem olvastam még egynek sem a kezelési utasítását, de van egy olyan sejtésem, hogy a pirotechnikázók jelentős része hiába tud olvasni, megérteni már nem tudja.
A természetnek 7 000 000 000 embertől való óvása miatt ugyanúgy teljesen örökre be kellene tiltani a tűzijátékot, petárdázást és mindenfajta fölösleges, értelmetlen zavarását mint ahogy próbálják korlátozni a fényszennyezést, természetvédelmi területek látogatását, hóvirág, ibolya árusítását,...Miért van az, hogy január 1-én a nagyobb településeken csapatostul kóborolnak kutyák ?
[ Szerkesztve ]
mezis
-
mezis
nagyúr
Nem foglalkoztam eddig törvényeink eme gyöngyszemével. Józan paraszti ésszel úgy gondoltam, hogy elegendő egy forgalmi sáv szélességű szabad hely -kukás autó is elférjen-). Vagyis belterületen 2.75 m. esetleg 3 m.
Úgy látszik a rendelet alkotója a teljesen kinyitott jobb oldali ajtókra is gondolt.
Nem szeretnék ötletet adni a rend szigorú, feddhetetlen őreinek, de nem kell itt drága traffipaxra költeni, fel kell szerelni a munkatársakat 10 m-es mérőszalaggal, egy olcsó fényképezőgéppel (mobiltelefon is megteszi) és irány az egyirányú utca.
De mi lesz a parkolási övezetekben ? Ott meg lesz mindenhol az 5.5 méter ? Vagy perelhetem a díjbeszedőt a megtévesztő burkolati jelek miatt ?mezis
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen légkondit a lakásba?
- Autós topik
- Projektor topic
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Star Wars rajongók
- Apple notebookok
- Újabb államok perelik az Apple-t, mert sok pénzt szed ki a vevőkből
- Ukrajnai háború
- Windows 11
- További aktív témák...
- Razer Basilisk Ultimate Wireless Gamer Egér! 20k DPI/Dokkoló/Razer Chroma RGB/Razer Hyperspeed Tech
- Ryzen5 GamerPc
- Apple Watch Series 8 41mm GPS fekete 6 hó gari
- TP-Link TL-SG108E Smart, 8 Portos, Gigabites Switch, üzleti osztály, fém burkolattal
- Új, bontatlan iPhone 13 128GB Midnight (fekete) gyári független