- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Huawei Pura 70 - fura lettem
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Lassítanak a hajlítható kijelzős telefonok fejlesztésén a kínai márkák
- Szinte csak egy nagy kijelző lett a Red Magic 10 Pro
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Ezek a OnePlus 12 és 12R európai árai
Új hozzászólás Aktív témák
-
MasterMark
titán
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz MasterMark #45207 üzenetére
Magyarul?
Már az sem magyar mondat, hogy:Emberi döntés letiltotta a funkciót.
Konkrétan kinek a döntése tiltott le milyen funkciót?
[ Szerkesztve ]
-
MasterMark
titán
válasz philoxenia #45208 üzenetére
At 1.3 seconds before impact, the self-driving system determined that an emergency braking maneuver was needed to mitigate a collision. According to Uber, emergency braking maneuvers are not enabled while the vehicle is under computer control, to reduce the potential for erratic vehicle behavior.
Tehát meg lehet nyugdni, nem kell beszarni se senkinek. A gép fékezni akart, a funkciót meg letiltották. Ennyi.
Ezen kívűl:
The vehicle was factory equipped with several advanced driver assistance functions by Volvo Cars, the original manufacturer. The systems included a collision avoidance function with automatic emergency braking, known as City Safety, as well as functions for detecting driver alertness and road sign information. All these Volvo functions are disabled when the test vehicle is operated in computer control.
A Volvo rendszere is ki volt kapcsolva.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz MasterMark #45209 üzenetére
B.ki most linkeljem be az angol topikba, hogy fordítsák le?
A Felhasználói Tartalom nyelve a magyar, ettől eltérni csak indokolt esetben lehet.
Legalább írd le, hogy pontosan mit jelent ez magyarul....
Mert ez nem azt jelenti:
Az ütközés előtti 1,3 másodpercen belül az önjáró rendszer megállapította, hogy vészfékezésre van szükség az ütközés enyhítése érdekében. Az Uber szerint a vészfékezés manőverei nem engedélyezettek, miközben a jármű számítógépes vezérlés alatt van, csökkentve a hibás járműviselkedés lehetőségét.A második idézetből pont az derül ki, hogy a program hibázott, de mindegy...
[ Szerkesztve ]
-
titán
válasz MasterMark #45209 üzenetére
A vészfékezésen kívül lett még volna lehetőség rá, hogy ne üsse el a kerékpárost.
-
MasterMark
titán
válasz philoxenia #45210 üzenetére
Azt jelenti, hogy az önvezető rendszer arra jutott, hogy most vész-fékeznie kell, csak így kerülhető el az ütközés. Viszont az Überék meg nem engedélyezték a rendszernek a vész-fékezést, hogy elkerüljék a fura viselkedést. (Vagyis hogy csak úgy bevész-fékezzen egy pillangóra.)
Bocs, azt hittem a magyarult csak átvitt értelemben használod.
Lauda: Nem lett volna.
[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz MasterMark #45212 üzenetére
Az idézetek pont azt jelentik, hogy az önvezető rendszer hibázott. A Volvo rendszere vészfékezett volna...
Ezért nem érdemes így angol szöveget elemezni...
-
MasterMark
titán
válasz philoxenia #45213 üzenetére
Te most miről beszélsz?
A Volvó rendszere ki volt kapcsolva.
A saját önvezető rendszerük arra jutott, hogy vészfékezni kellene, de azt meg letilották.
Switch Tax
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz MasterMark #45214 üzenetére
Vezetett már autót aki a rendszert tervezte? A sofőr visszajelzést nem kap, csak hirtelen döntse el, hogy vészfékeznie kell 1 mp múlva? Az ilyen kocsi nem önvezető, hanem önveszélyes. (és közveszélyes)
-
MasterMark
titán
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz MasterMark #45216 üzenetére
Ha gyakorlatilag a felelősség a vezetőé, akkor minimum egy vészjelzés kellene, ha a gép ismeretlen/nem felismert szituációt észlel. Mész egy egyenes néptelen úton, majd oldalt föltűnik valami, észleled, de nem tudod azonosítani, akkor sípoljon már a ketyere és a biztonsági sofőr felfigyel...
Ha már olyan biztonságosnak ítélték az egészet, hogy tévé is volt a kocsiban, hogy a sofőr ne unatkozzon gondolom...
Kamionosok szoktak menet közben tevékenykedni, még sincs baleset belőle, mert fél szemmel az utat figyelik. -
MasterMark
titán
válasz philoxenia #45217 üzenetére
A jelentésben az is benne van, hogy az operátor célja nem az, hogy beavatkozzon a rendszerbe, hanem hogy megfigyelje azt. Ezért is nincs interakció az operátor felé.
Kiegészítés: Nagyon az autóra vagytok ráállva, de azért két dolgot ne felejtsünk el:
A biciklis egyszer sem nézett el jobbra, ahonnan az Über autó jött.
A vérében metamfetamin és marihuána volt.[ Szerkesztve ]
Switch Tax
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz MasterMark #45218 üzenetére
Ez gyakorlatilag olyan akkor, mintha jogosítvány megszerzése előtt is lehetne vezetni, csak lenne egy kamera a kocsiban, ami mindent felvesz...
A másik(korábbi) esetnél sokkal neccesebb volt a szituáció..
[ Szerkesztve ]
-
Elemental
addikt
Nekem az is kérdés, hogy ez a bicajos akkor megmenekült volna-e, ha ember vezeti az autót.
-
Elemental
addikt
válasz MasterMark #45222 üzenetére
Akkor úgy fogalmazok, hogy szerintem ezt a szitut egy ember sem mentette volna meg.
-
titán
válasz MasterMark #45212 üzenetére
Az ütközés előtt hat másodperccel már érzékelték az uber szenzorai a nőt. Most erre azt állítod, hogy ezt a balesetet csakis vészfékezéssel lehetett volna elkerülni? Szerintem lassítással és a megfelelő irányba korrigálással probléma nélkül elkerülhető lett volna. Illetve ha szükséges megállással.
-
titán
válasz MasterMark #45226 üzenetére
Normálisan kérdeztem. 6 másodperce lett volna a rendszernek cselekedni. Tehát miért csak a vészfékezés a megoldás?
-
titán
válasz MasterMark #45228 üzenetére
Az Uber saját szenzorai hat másodperccel az ütközés előtt már észlelték a biciklijét toló nőt,
a szenzorok ugyanis időben érzékelték a nőt, az Uber szoftvere a felelős, hogy aztán nem történt semmi. A biciklit toló gyalogost a szoftver ismeretlen tárgyként, járműként, majd biciklisként azonosította, haladási irányával nem tudod kalkulálni, végül pedig nem csinált semmit.
Tehát ha nem egy bugos, rakat szar az egész szoftverje, simán elkerülhető lett volna a baleset.
-
titán
válasz MasterMark #45230 üzenetére
Értem. Viszont te ezek szerint azt nem érted valamiért, hogy nem is lett volna semmi szükség a vészfékezésre.
Azt nem értem ilyen hulladékkal hogy mertek kimenni az utakra, még humán felügyelet mellett is veszélyes.
-
amargo
addikt
Én azt csodálom, hogy ezt a jelentést kimerte adni az Uber. Nem értem, hogy a Volvo vészfékezését miért kellett letiltani. OK a sajátjukban nem bíztak (túl sok false alarm), de a Volvojéban miért nem?
A szoftverek nem hibáztak ez is kiderült, csak emberi mulasztás történt ismételten..
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
amargo
addikt
válasz quailstorm #45234 üzenetére
Én azt gondolnám, hogy az Uber nem csak szoftvert csinálta, hanem teli pakolta még rengeteg érzékelővel is. Ezért nem is gondolnám, hogy ugyan azokat az adatokat olvassa a két rendszer.
Továbbá nem tudom mit értesz az alatt, hogy két szoftver azonos területen tevékenykedik, abból gond lehet? Erre vannak a versenyhelyzetes, ütközésmentes, stb protokollok, de itt ez nem merült fel.
De mint írtam elég lett volna a Volvo vészfékező modulját nem kikapcsolni. Mondjuk végül megtaláltam miért történt:
The vehicle was factory equipped with several advanced driver assistance functions by the original manufacturer Volvo Cars, including a collision avoidance function with automatic emergency braking as well as functions for detecting driver alertness and road sign information. The Volvo functions are disabled only when the test vehicle is operated in computer control mode.
Tehát Volvo szoftvere átadta a teljes vezérlést az Uber szoftverének és az Uber szoftvere nem volt felkészülve rá, hogy legalább visszakapcsolja valahogy a Volvo védelmi rendszerét, ha már a sajátjukba nem bíznak meg. Ezt így lehet nem kellett volna kiküldeni, mert szerintem is első a biztonság, ha pedig pont a biztonsági rendszereket kikapcsolják, akkor a vezetőnek megmondani, hogy mindig figyeljen.
MasterMark: OK
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
quailstorm
nagyúr
válasz amargo #45235 üzenetére
Nem az olvasás a legnagyobb baj, hanem az írás.
Aktuátor csak egy van, nincs dupla rendszer. Márpedig jelen esetben a kétféle rendszer ellentétesen irányított. Ilyenkor valamelyiket priorizálni kell.Úgyhogy erre gondolok, hogy nem nagyon lehet azt csinálni, hogy az egyik gázt ad másik fékez.
Igen lehetne azt mondani, hogy a Volvo felülírhassa az Übert, de egyrészt az Übert tesztelik, másrészt az megint beesik az erratic behavior kategóriába.
Úgyhogy én azt nem gondolom hibának, hogy a Volvo rendszert kikapcsolták. Hogy a sajátjuk szar volt és félkész, azt igen.
A két szoftver közt kommunikáció, interfész alighanem nincs, csak a hatásokat tudják olvasni.
[ Szerkesztve ]
-
titán
http://www.youtube.com/watch?v=S1E4L8ZrSSw&t=0m10s
A vezető fésülködik, az utas meg neki beszél.
-
amargo
addikt
válasz quailstorm #45236 üzenetére
Nem tudom, hogy működik a két rendszer ebben csak találgatni tudnék, aminek nincs értelme. De mint írtam (és végül is te is ezt írtad, most le) az írással sem szabad gondnak lennie két rendszer esetén sem (mert priorizálnak, rengeteg almodula van most is egy autónak, zúdulnak folyamatosan az információk - ABS, ESP, ASR stb), ennyire akartam reagálni.
Igaz azt is tudjuk, hogy ez sem történhetett meg, mert a Volvo-é kikapcsolt. Viszont én akkor is fenntartom, hogy ilyenkor is meg kellene osztania a Volvonak az adatokat és a másik fél eldönti, hogy figyelembe veszi-e vagy sem, ettől még az irányítás az Ubernél marad.
“The workdays are long and the weekend is short? Make a turn! Bike every day, bike to work too!”
-
mephi666
nagyúr
korábbi hasonlatommal élve: hegynek vezette a robotpilóta a repülőt (...miközben a pilóták épp szendvicsbe rakták a stewardesst)
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
MasterMark
titán
-
mephi666
nagyúr
válasz MasterMark #45240 üzenetére
nem tudom, totalcar cikk, forrás nincs megjelölve...
"Kis lépés az emberiségnek... hosszú lépést a férfiaknak..." ++++++++++++++ BattleTag: mephiHUN#2258 ++++++++ A kígyó veszélyes állat mert harap, de a takarítónő még veszélyesebb, mert ő Maris
-
philoxenia
MODERÁTOR
válasz MasterMark #45240 üzenetére
-
MasterMark
titán
-
titán
https://videa.hu/videok/origo/jarmuvek/nekiment-az-oszlopnak-xad7Z1ZcvfsnaogI?start=0
Valaki érti, hogy itt mi történik?
-
MasterMark
titán
-
titán
válasz quailstorm #45246 üzenetére
Ez a jelent gyilkol:
Dikkmekkoraoszlopezitt...
Új hozzászólás Aktív témák
- Durva lett a Lian Li motorizált asztala
- Győr és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Star Wars: The Old Republic - MMORPG
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Milyen monitort vegyek?
- Milyen videókártyát?
- Eredeti játékok OFF topik
- Mibe tegyem a megtakarításaimat?
- TCL LCD és LED TV-k
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- További aktív témák...
- KOLINK KL-850M PSU - 850W - 80 PLUS BRONZE - MODULAR
- Belépűszintű Gamer PC Eladó + Monitorral + Billentyűzettel és Egérrel
- XBOX ONE FAT 500 GB gyári tartozékaival, 2 kontrollerrel és 2 játékkal
- XBOX SERIES S KONZOL 512GB-os Játékkonzol - Azonnali termékcsere garanciával
- Vegyes filamentek PLA/PETG/ASA
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest