- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Vodafone-ra áttért Digi Mobilosok
- iOS alkalmazások
- Redmi 13C - C-terv
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Dimensity 8250-ként hasznosítja újra a Dimensity 8200-at a MediaTek
- Fotók, videók mobillal
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
Hirdetés
-
Dimensity 8250-ként hasznosítja újra a Dimensity 8200-at a MediaTek
ma Ugyanúgy 4 nanométeren készül, a specifikációs lista pedig nem mutat sok változást az új és az előd között.
-
Az ASRock kicsit megnyirbálta az egyik R-DIMM-es alaplapját
ph Az inteles deszka egyebek mellett szakít a Thunderbolt 4-gyel, a Wi-Fi 6E-vel, az egyik übergyors LAN-nal és a fixált I/O pajzzsal.
-
Vizsgálják a Waymo robotautók váratlan viselkedését
it Vizsgálatot indított az USA közlekedésbiztonsági hatósága a Waymo robotautók váratlan viselkedése miatt.
-
Mobilarena
Milyen kompakt digitális fényképezőgépet?
Mielőtt kérdezel, olvasd el az összefoglalót!
Figyelem! A kompakt fényképezőgép és bridge kategória gyakorlatilag megszűnt. Az ajánlóban szereplő gépek 6-7 éves modellek.
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tin_Shield
őstag
Közép és tele állásban az LX7 kicsit jobb mint az RX100 mark1 ha az "ekvivalens fényerőt" nézzük. Nem is beszélve az LX7 igencsak penge optikájáról, ami nyitva is karcol, ez a Sonyról (mark1) nem mondható el.
De én nem foglalnék állást, mindkettő jó gép, csak máshol vannak a hangsúlyok. -
Tin_Shield
őstag
válasz Permet Elek #57458 üzenetére
Ez attól függ mi a terved a késöbbiekben. Ha biztos vagy benne, hogy nem akarsz más objektívet a jövőben sem, akkor jó az RX100, korrekt tudás, zsebrevágható méret. (nagylátószög állásban kicsit jobb/hasonló az "ekvivalens f érték", a tele végén gyengébb mint a f/sötét kitobiknál)
A belépő MILC-ek is jók, Olympus E-PL7, Panasonic GF7, Sony a5000 kit van ennyiért. Ha videó nem számít az Olympus nyújtja talán a legtöbbet. Ha számít akkor a Sony és a Pana jobb, főleg az algoritmusban, a komolyabb videót tudó vázak azért nem ezek.
Esetleg találhatsz még Pana GM1-et, az egy kis ékszerdoboz. És persze érdemes figyelni az akciókat, két hete az Oly E-M10mk2 volt kb. ennyiért az MM-ben, azért az már nem belépő szint.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz Permet Elek #57460 üzenetére
Az RX100 elég jó point&shoot gép, ráadasul olyan kicsi, hogy mindig nálad lehet. Én nem bonyolódnék a helyedben a MILC-ekbe, akkor mindig ott lesz a kisördög a válladon és suttogni fog a füledbe
-
Tin_Shield
őstag
válasz cintula187 #57465 üzenetére
RX100
-
Tin_Shield
őstag
válasz Permet Elek #57469 üzenetére
Van persze, többféle is: iA (intelligens automata), P (program automatika) meg egy rakás Scene (téma automatika)
Az iA nem tudom milyen ezen a gépen, a régebbi gépeknél...hát...inkább felejtős volt, de a P és a Scene módok mindíg jók voltak a Panán. -
Tin_Shield
őstag
(Azért ha valaki ért hozzá, és arra használja amire való - kirándulós gép, nem fényszegény környezetbe való - akkor meglepően jó képeket ki lehet belőle hozni, lásd vond képeit a kezdő fotósok topikban. Minden bántás nélkül, sokan jóval komolyabb géppel technikailag gyengébb képeket csinálnak)
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
Nyilván az igényeknek megfelelően kell gépet választani, ha valaki nagy zoomot szeretne, azt nem fogja boldogítani a prémium kompaktok szűkös optikai átfogása (és főleg nem a mobilok fix nagylátószöge). Persze ez visszafelé is igaz.
Az már egy másik kérdés, hogy sokkal többen hiszik azt, hogy gigazoomra van szükségük a boldogsághoz, mint ahányuknak valójában kell. -
Tin_Shield
őstag
válasz philoxenia #57574 üzenetére
f1.4 mellett jó fényben hamar kell az 1/2000-től rövidebb záridő.
-
Tin_Shield
őstag
Erre így nem igazán lehet válaszolni, ennyiért van nagyzoomos bridge gép, nagyszenzoros zsebkompkat, kisméretű MILC, és belépő DSLR is. A RAW és a különböző üzemmódok (program-, idő- és rekeszautomatika, és a manuális) ezen a szinten már adottak.
Próbáld meg körülhatárolni mit és milyen körülmények között fényképeznél. -
Tin_Shield
őstag
Az olcsó nagyzoomos gépekben pici a szenzor, emiatt kevés fényben hamar elvéreznek, akár egy jobb mobil is szebb képet csinál (értelemszerűen beltérben, gyenge fényviszonyok között, kint jó fényben nem). Persze lehet vakuzni, de a bépitett mókusvillantó általában nem sok mindenre jó, vakupapucs és külső vaku kell a jó eredményhez.
A FZ82-től egyébként sokkal jobb gép az FZ200 ha már ebben a kategóriában gondolkodsz. De a legolcsóbb viszonylag kompromisszum mentesen használható bridge gép (nagy zoom, nagy szenzor, jó képminőség) a Panasonic FZ1000.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
Van a nagyzoomos gépeknek létjogosultsága, de nem a zoom szorzót kell nézni, hanem az optika minőségét és a fényerőt. Ebben az FZ200 és 300 egyedülálló az 1/2.3"-os mezőnyben. De tisztában kell lenned a szenzorméret adta korlátokkal. Kirándulós gépnek elég jó (nézd meg vond flickr képeit), beltérre nem való. Persze ha veszel hozzá egy olcsó Metz, Meike stb. külső vakut (és megtanulod a vakuhasználat alapjait) akkor azért messze nem reménytelen a helyzet. De ha a fő fényképezési terület a családi esemény és a portré akkor inkább a szenzor méretét nézd és ne a nagyzoomot.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
Egy belépő MILC jobb megoldás arra célra amit írtál. Hogy az éppen Sony a5000, Panasonic GF7, vagy Olympus E-PL7 az már egyéni döntés kérdése, alapvetően mind jó gép, egyikkel sem nyúlsz mellé. Ha teheted próbáld ki valahol ezeket, és amelyik jobban tetszik.
Azt tudnod kell hogy portréra a géphez adott kitobjektívek erősen korlátozottan alkalmasak, de már egy filléres adapteres Heliossal is el lehet kezdeni az ismerkedést ezzel a műfajjal.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
Nem a zoom rontja a képminőséget, hanem a kis szenzor. És most képzeld ugyanezeket képeket ha nem 2.8-on készül, hanem az átlag nagyzoom f6.x- fényerejével, amikor nem iso 1600 kell ahol az 1/2,3" már amúgy is meghal, hanem kb. iso 8000 kéne.
Beltérre eddig sem lett senkinek ajánlva az FZ200, (egyik 1/2,3"-os kompakt sem) sőt a legtöbb esetben ki van hangsúlyozva hogy ez a gép nem oda való. Utoljára ezzel a szenzormérettel az Oly XZ10 csinált nagyjából elfogadható képeket fényszegény környezetben, az is azért mert f1.8-ról indult az optikája (és mert egyébként is jobb az Oly jpg motorja minta Panáé)
Az FZ1000 másik liga, ugyanazt a 20MP-es 1"-os Sony szenzort kapta mint az RX100-tól kezdve gyakorlatilag bármelyik mostani prémium kompakt (kivéve az LX100, az nagyobbat). Persze nem f1.8-ról indul, hanem f2.8-ról, de itt már mindenki eldöntheti, hogy mi a fontosabb neki, a nagyobb zoom, vagy a nagyobb fényerő, a szenzor ugyanarra képes
Szerintem is sokkal kevesebb embernek van szüksége a nagy zoomra mint ahányan gondolják és megveszik ezeket a gépeket, de ez egyfajta tanulópénz De azt sem lehet mondani, hogy mindenki fényképezzen fix nagylátószöges mobillal, mert egyszerűen képtelenség egy csomó témát értelmesen lefényképezni ilyen látószöggel, legalább annyira mint az FZ200-zal jó beltéri képet lőni iso1600-on. -
Tin_Shield
őstag
válasz cintula187 #57623 üzenetére
A korábbi RX100-akat. A szenzor hasonló (20MP, 1"), az optika más átfogású (ekv 24-70 vs 28-100), és rosszabb fényerejű a tele végen. Ezen kívül túl sok kompakt alternatíva nincs, a Canon G9Xmk2 kb hasonló csak, canonos színvilággal. Vagy belépő MILC kitobjektívvel. Vagy használt gép.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz cintula187 #57625 üzenetére
A GF7 jó lehet, a 12-32 például kifejezetten jó rajzú kitobjektív, de a beltéri fotózáshoz kell mellé egy fényerősebb is. Egy ilyen kombó megveri az 1"-os kompaktokat, de többe is kerül, ha nem akarsz a 150ezres limit fölé menni és új gépet szeretnél akkor maradj az RX100/G9Xm2 vonalon. Szerintem.
-
Tin_Shield
őstag
válasz Rakeem #57638 üzenetére
Ha ragaszkodsz nagyzoomos géphez akkor ebben az árkategóriában maradj a bevált Panasonic FZ200-nál.
De azt tudnod kell, hogy a nagy zoomnak ára van, ebben a kategóriában az, hogy kicsi a szenzor. Kint, jó fényben, amíg nem kell nagyon emelni az érzékenységet nincs gond, de a beltéri és/vagy kevés fényes képeknél nem fog remekelni egyik ilyen gép sem, egy jobb mobil is többet tudhat.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz Rakeem #57641 üzenetére
A szenzor és az optika ugyanaz, de sok mindenben többet tud:: 5 tengelyes hibrid képstabilizátor, jobb kereső, jobb LCD, időjárásálló felépítés, e-shutter, DFD és post focus, 4k videó, jobb jpg motor.
Keresd meg vond-ot, ő FZ200-ról váltott FZ300-ra, biztos el tudja mondani a gyakorlatban mennyivel jobb. -
Tin_Shield
őstag
válasz coleen #57694 üzenetére
Nehéz fába vágtad a fejszédet, a fényerős (fix) objektív drága mulatság, simán el lehet költeni rá annyit - vagy többet -, mint amennyit a projektre szánsz.
A Sigma 30 f2.8 Art a legolcsóbb, de csak 2/3-ad EV-vel jobb mint a kitobjektív, nincs képstabilizátor, és az AF is sem az igazi videó közben.
Van ennek a Sigmának egy fényerősebb "testvére" a 30 f1.4 Art, optikailag hibátlan darab, de viszonylag nagy és drága, és képstabi itt sincs.
Ha látószög megfelelő - lehet szűknek találnád beltéren - a Sony SEL 35 f1.8 tud a legtöbbet. Ez natív gyári objektív, ezzel lesz a legjobb az AF, elég fényerős, jó rajzú, és van képstabi is. Nem meglepő módon ez a legdrágább ebből a hármasból.
Ha a normál látószögtől (ekv 50 mm körüli) szélesebbet látó fényerős objektívet szeretnél akkor nem az APS-C Sony lesz a te világod, nem nagyon találni megfizethető darabot.
Én a 100 ezres keretből nézegetném az RX100 teszteket és videókat, és a hiányosságok ellenére barátkoznék a gondolattal, hogy az lesz a te géped.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz coleen #57698 üzenetére
Esetleg még az aXXXX széria elődjét a NEX5T és/vagy R gépet is érdemes számba venni. Ugyan a szenzor "csak" 16 MP, de van már PDAF, és a gép jobb építési minőségű és kezelhetőségű mint az a5X00 gépek.
És ha nem állványról akarsz videózni és gimballal sem akarsz bohóckodni akkor képstabis objektívben gondolkodj, legalább olyan idegesítő a remegő kép mint a betliző AF
(amúgy 1"-on kicsit rekeszelve normál tárgytávolságban már elég nagy a DOF, hogy ne legyen annyira kritikus a dolog az AF video közben) -
Tin_Shield
őstag
Én is így gondolom, de azt azért hozzátenném 1"-on az f8 már elégé a diffrakciós határ körül van, ha nincs konkrét cél, pl."napcsillagok", akkor nem érdemes jobban zárni.
(#57745) lorant68
Nem érdemes az FZ1000-rel összehasonlítani, ahogy az LX15-tel sem, másról szól a TZ sorozat, ez egy "Travel Zoom" gép, ebben a kategóriában jelenleg a legjobb. Neked nem erre van szükséged, másnak meg igen, mindenki el tudja dönteni, mi a fontos neki és miben enged, virágozzék minden virág. Nyilván kompromisszumos, de végső soron minden fotós eszköz az, ha mindenkinek ugyanaz a gép lefedné az igényét akkor elég lenne egy gyártó és egy géptípus.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz philoxenia #57769 üzenetére
Filmes időszakban az DSLR külsejű, tükrös keresős, de objektívvel egybeépített gépeket hívták bridge-nek, mint pl. az Olympus IS gépek. A formavilág miatt az ilyen gépeken rajta maradt a bridge elnevezés, de valójában régen nem gyártanak ilyet, talán az Oly E10/20 volt az utolsó klasszikus bridge gép.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz Daniel Alves #57927 üzenetére
Jó az RX100, de nem mindegy melyik, van belőle 5 variáns. Én mk3-tól felfelé gondolkodnék ha belefér, sokkal jobb az optika. Ugyanezzel az 1"-os szenzorral (és körülbelüli képminőséggel) van néhány alternatíva: Canon G7XmkII, G5X, Panasonic LX15. 1"-tól nagyobb szenzorral a Panasonic LX100 is nagyon jó ajánlat.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
Azért ez elég igazságtalan összehasonlítás, a RX100mk3 generációkkal újabb gép, ennek már nem az LX7 a versenytársa, hanem az LX15 és az LX100, árban is. A mark1 (azzal kortársak) mellé oda lehetett tenni az LX7-et, mindkét gép tudott olyat, amit a másik nem. A mk1 szenzora nagyobb, fejlettebb, kevés fényben, magas érzékenységen alázta a Panát, az LX7 optikája pedig olyat karcolt saroktól sarokig (nyitva, minden gyutávon) amiről a mark1 rekeszelve is csak álmodhatott.
-
Tin_Shield
őstag
válasz Runemaster #58001 üzenetére
A fix fényerőnek csak előnye van.
Az FZ200 és 300 ugyanarra az optikára és szenzorra épül, az állókép minőségében nem igazán lesz eltérés, főleg ha raw-ot használsz majd (Pana gépeknél ez amúgyis javallott, lényegesen többet ki lehet hozni a képekből mint amire a jpg motor képes). Videóban, hardveres és szoftveres szolgáltatásokban stb lényegesen többet tud az FZ300, ha ezekre szükséged van akkor megéri a felárat. -
Tin_Shield
őstag
válasz Runemaster #58025 üzenetére
Általában csak a minimálisan szükséges dolgokat csomagolják a géphez. Egy akksi, töltő, nyakpánt, objektívsapka, napellenző, usb kábel, szoftver, kézikönyv, nagyjából erre számíthatsz. Ha vond erre jár (vagy írsz neki egy privátot) biztos ad pontos listát. A legfontosabb dolog, hogy memóriakártya nem lesz a dobozban, azt külön kell venned, relatíve nagyot, de főleg gyorsat érdemes a 4k videó és a gyors sorozat miatt.
-
Tin_Shield
őstag
"Nemcsak szenzorba kisebb, de az optika is sötétebb, ez azért nagy különbséget tud eredményezni."
Azért ez így csak részigazság, nagylátószögön valóban sokkal jobb az RX100 "ekvivalens fényereje" (utálom ezt a fogalmat, mert amúgy félrevezető), de az RX100 tele vége felé gyakorlatilag egyforma: ~f14, ill ~f13,5. És az FZ200 optikája nem áll meg ekv 100mm-nél....De nem is értem ezt az állandó összehasonlítást, teljesen másra való a két gép...
-
Tin_Shield
őstag
válasz Rudi500 #58064 üzenetére
Ez nyilván attól függ mekkora optikai zoomra van szükséged, mit akarsz videózni. Önmagában értelmezhetetlen, hogy a nagyobb zoom jobb a videóhoz. Ha nem ragaszkodsz a nagyon pici mérethez de kell a komoly optikai zoom akkor inkább FZ1000. Ez kb. akkora mint egy kisebb DSLR kitobjektívvel, de ekv 25-400-as átfogású optikával, és ehhez mérten tisztes fényerővel, jó szenzorral és egy csomó videós okossággal. Persze ha kell a zsebméret, a nagyzoom, és a jó szenzor egy gépben akkor jó a TZ100, nincs is más lehetőséged, egyedülálló gép ebből a hármas szempontból.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz Permet Elek #58068 üzenetére
Panán Auto módot használni öntökönszúrás (mondjuk szerintem minden gépen az, de a Pana híresen nem túl acélos ebben) Panán a P mód az ajánlott, az is automata - ha nem piszkálod - de mégse megy teljesen a saját feje utána gép, hagy belenyúlási lehetsőgeket szinte mindenbe, pl ISO, WB stb.
A Sony Auto módja valamivel jobb szerintem is, csak ugye az RX100 optikája nem ekv 25-250-es, ha ilyet szeretne akkor kiesik a Sony.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz philoxenia #58071 üzenetére
Nekem nincs jó tapasztalatom, a WB-t nagyon el tudja mérni, a rekeszt hajlamos indokolatlanul szűkíteni, stb. De nem vagyok nagy Panás, lehet a legújabb generációs gépeké már ennyivel okosabb. Amikor volt Panám mindig P-ben használtam, ha automatán kattintottam, 95%-ban okés volt az expo, és ha valamit nagyon el akart rontani akkor belenyúltam
-
Tin_Shield
őstag
Felejtsd el a Kodakot, ez már nem az a márka ami volt, csak egy tradícionális név a kínaiak kezében. Maradj a japán gyártóknál, nyugodtan vehetsz kézbefogás vagy bármilyen más szubjektív szempont alapján gépet, nincs igazi különbség ebben az árkategóriában a képminőségben.
De ne lepődj meg ha a mobilos képek - főleg a beltériek - jobbnak fognak tűnni...az sem elvetendő ötlet, hogy ezt a pénzt inkább egy jobb képminőséget tudó telefonba tedd bele.[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
válasz Rudi500 #58088 üzenetére
A GF7 szenzora többre képes mint a csúcskompaktoké (kivéve a Pana LX100-ét). A Pana videos algoritmusa az egyik legjobb, azzal nem lesz gond. Felépítésre egy egyszerű belépő gép, menüs kezeléssel és érintő LCD-vel, kevés a dedikált és/vagy programozható gomb és tárcsa. A kihajtható LCD jó dolog sok szituációban. A kitobjektív tisztességes darab, kicsi és jó rajzú. A fókuszálás az objektívtől függ, a legtöbb natív mft objektív autófókuszos, de adapterrel rengeteg manuális objektív is használható.
-
Tin_Shield
őstag
válasz Rudi500 #58095 üzenetére
Nagyon jó, elképesztően hatékonyak lettek ezek az 5 tengelyes vázstabik. A kitobjektív optikai stabija sokkal gyengébb, nem csak itt, más gyártóknál is. Fotóra még jók, de videóra a vázstabi sokkal jobb, főleg, hogy ha szódásüveget szigszalagozol a bajonettre az is stabilizált lesz.
[ Szerkesztve ]
-
Tin_Shield
őstag
Ha tényleg kis gép kell a Sony RX100 vonalat nézegesd, különös tekintettel a mark3 utáni darabokat, ott kapott minőségi optikát. Az optikája kb annyit tud átfogásban mint egy 16-50 kitobjektív, de sokkal fényerősebb.
Alternatíva lehet a Panasonic LX15 (az LX100 is, de az már lehet túl nagy neked), és a Canon G7Xmark2. -
Tin_Shield
őstag
válasz KFeri22 #58117 üzenetére
A G1Xmk2 szerintem felejtős gép, a gyakorlatban bántóan lassú. De próbáld ki ha van rá lehetőséged, lehet neked tetszeni fog. A Pana LX100 a legkomolyabb gép ezek közül, de a fix LCD a selfienél nagy hátrány. Én bevenném még a képletbe a Pana LX15-öt és a Sony RX100mk3-at.
Ha én vennék magamnak akkor a sorrendem: LX100 (az említett fenntartással), LX15, RX100mk3, G7Xmk2, de ezek elég hasonló tudású gépek, dönthetsz egyéni szimpátia alapján bátran.
Új hozzászólás Aktív témák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Eredeti játékok OFF topik
- Xbox Series X|S
- Bemutatta első táblagépét saját neve alatt a HMD
- Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
- EAFC 24
- bambano: Bambanő háza tája
- SkyShowtime
- Borotva, szakállnyíró, szakállvágó topic
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen