- Milyen okostelefont vegyek?
- Ingyen osztogatja a Samsung a Galaxy Watch FE-t
- Android szakmai topik
- Yettel topik
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- T Phone 2 5G - kétszer olyan jó
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Várható a HyperOS a Poco F3-ra is
- Xiaomi Watch 2 Pro - oké, Google, itt vagyunk mi is
Hirdetés
-
Új Reno12 modellek is érkeznek
ma A Reno12 Pro mellett belépő ajánlatokkal is készül az Oppo, a Reno12 F 4G-s és 5G-s verzióban is elérhető lesz.
-
SGF24 - Befutott a Monster Hunter Wilds legújabb előzetese
gp Az új rész jövőre érkezik, ennél pontosabb dátumot nem kaptunk még sajnos.
-
Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
ph A vállalat sok portékájának közös vonása, hogy a csatlakozóikat túlsó felükre száműző alaplapokat és az óriásira hízott VGA-kat is tárt karokkal várják.
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qtya123
őstag
válasz Kornel #52178 üzenetére
"ennek ellenére a számok nem hazudnak, ami gyors az gyors, ami nem, az nem."
Akármit mondanak a számok, szerintem hamarabb jönne rád a vigyorfaktor a kanyarokban mondjuk egy "egyszerű" GT86-ban, mint egy Lexus GS460-ban, pedig a számok alapján a Lexus szétalázza.
Vagy ennyi erővel egy 4.2 TDI Q7 is tudja ~ 6s körül a százat. Papíron és egyenesben gyors autó, de azon kívül mit tud vezetési élményben, hogy gyors?[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz Kornel #52182 üzenetére
A GT86 egyik tesztjéből idézve:
"Egy jó hátsókerekes, sperrdifis autóval gázpedállal szűkítjük vagy tágítjuk a kanyarívet, az utolsó lóerőt is be tudjuk osztani, a gumik tapadáshatárán táncolunk"Nekem nagyjából ez a lényeg, hogy néha ezt kicsit megtapasztalhassam. Erre bármilyen meglepő, egy 155 lóerős autó is elég tud lenni (persze ésszerű keretek között), akármit mond a 0-100as gyorsulás, meg a számadatok összehasonlítgatása. Számomra ez élményfaktor, számodra nem. Nincs ezzel semmi baj, csak ne örökké azok alapján a diagramok alapján próbáljuk már meg értékelni az autókat vezetési élményben, hogy huhúúú az egyik 1 másodperccel gyorsabb, mint a másik, akkor az a király, mert körbeautózlak vele.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Bakker, azt hittem az E46 masszívabb ennél: [link]
(azt írják, hogy a Seatot egy 82 éves papa vezette, szemben a forgalommal...)Durva, hogy a BMW eleje gyakorlatilag megsemmisült az utastérrel egyetemben (mondjuk a Seatos is meghalt).
-
Qtya123
őstag
válasz BigBlackDog #52532 üzenetére
Komolyan mondom egyszer tényleg kipróbálok már valami prémium benzint, annyian írjátok itt is, hogy jó. Még soha egyetlen autóba sem tankoltam prémiumot (igaz az egyikhez muszáj volt 98-ast használnom, de csak azért mert nagy lett a kompresszió viszony és széria tengely volt benne). Nem nagyon hiszek ezekben, de egyszer csakazértis kipróbálom.
Evil Snowman:
Gyakorlatilag a lista utolsó 3 helye Toyota konszern. Amúgy nem vagyok 100%-ig meggyőződve arról, ha mondjuk egy 2007-es Accord és egy szintén 2007-es IS250 szervizköltségét hasonlítanám össze, akkor a Lexus olcsóbb lenne.Kíváncsiságból a bárdi weboldalán pár kopó alkatrész árát összehasonlítottam (teljes árak, kedvezmény nélkül):
Első féktárcsa:
IS: TEXTAR - 19.440
Accord: TEXTAR - 23.141gömbfej:
IS: NIPPARTS - 20.990
Accord: NIPPARTS - 14.956kuplungtárcsa:
IS: AISIN - 40.948
Accord: Blueprint - 50.164vízpumpa:
IS: AISIN - 48.990
Accord: AISIN - 21.984IS össz: 130e
Accord össz: 110eMondjuk nincs nagy különbség, én nagyobb difit vártam...
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz EQMontoya #52986 üzenetére
Már csak a fém pedálok és lábpihentető kell bele és teljes lesz a kép "fémesítés" szempontjából.
(Látom neked is hiányzik a kis műanyag burkolat az ajtóhatároló tengelyéről: [link]. Én még nem láttam olyan IS-t amin mind a 4 meglett volna, az enyémen is pótolni kellett egyet. El nem tudom képzelni milyen módon vesznek el ezek a helyükről az évek során. Elég stabilan van a helyén, ütésnek, rúgásnak, beakadásnak nincs kitéve).
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz Tsebacsi #53011 üzenetére
Felénk meg azt a sportot űzik, hogy áll előttem elsőként a lámpánál, én mögötte és jobbra szeretnék kanyarodni. Elkezd világítani a kiegészítő zöld nyíl, ő meg áll. Én nem dudálok rá, mert nem indexel, abban a hiszemben vagyok, hogy egyenesen menne tovább. Erre pár másodperc múlva felfogja, hogy ja világít a kiegészítő, szúr egy egyest és elkanyarodik jobbra, én meg beragadok, mert addigra kialszik a kiegészítő...
-
Qtya123
őstag
válasz EQMontoya #53462 üzenetére
De szép tiszta az autód ebben a dzsuvás időben. Én ma akartam lemosni, de értelmetlen, tekintettel arra, hogy holnap hajnalban egy 450 km-es út vár ránk át az egész országon.
Bízom benne, hogy nem lesznek jegesek az autópályák. (Még élénken él bennem a pár évvel ezelőtti emlék, mikor ilyesmi időben egy nagyon-nagyon-nagyon enyhe jobbra ívelő kanyarban ~110-nél ráfutottam egy jégfoltra és úgy kivágta a seggét a Zsiguli, hogy máig nem tudom hogyan fogtam meg. Nem szeretném ezt az IS-el is megismételni, egyszer már kimaxoltam a szerencsét).
Kellemes Ünnepeket Mindenkinek!
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz Evil Snowman #53569 üzenetére
Ó az autómosás... Már várom, hogy udvarban nyugodtan moshassak és elkerüljem a nyilvános mosókat. Itt a szülők környékén csak egy van. Ma is tele volt a helyi jánoskákkal, akik a sorban várakozás közben üresben padlózták a gépet, hallja csak mindenki, micsoda fostaligát sikerült behozni kintről.
A mosó tulaja meg odajött okoskodni hozzám. Szerite feltartom a sort azzal, hogy a mosás közben a két hátsó kerékjárat pereméhez egy fél literes flakonból vizet öntök, közben kézzel benyúlva fellazítom a beült koszt (mivel a mosófej nem fér oda rendesen). Ez a művelet kerékjáratonként kb 30 mp... Érdekes módon máshol ez sosem volt baj senkinek, de hát putrifalván meg kell mutatni ki a király a szemétdombon... -
Qtya123
őstag
válasz focvis #54067 üzenetére
Ezt a 151 km/h +3 km/h ráhagyást meg tudom erősíteni a saját tapasztalatommal.
Pályán GPS szerinti 145 km/h környékén szoktam közlekedni (nincs tempomat, így +- pár km/h ingadozás benne van). Kb 3 hónapja utaztunk és a feleségem babrált valamit a rádióval én meg lenéztem és visszaállítottam. Ezalatt picit beljebb nyomhattam a pedált. Mikor felnéztem pont a kipakolt traffinál mentem el. Rögtön a GPS-re néztem és 153-at mutatott és emelkedett a sebesség. Szerintem mikor akaratlanul elkezdtem gyorsítani, úgy 151-152-vel mentem bele. Szerencsére nem jött csekk.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Itthon is elég keményen sóznak, de ez még semmi a németekhez és az osztrákokhoz képest. Ritkán jártam feléjük télen, de amikor voltam, mindig irdatlan mennyiségű sót szórtak ki.
Amúgy ez meg is látszik sok 10+ éves német autón. Az IS tekintetében is, akiknek eddig láttam az autóját és kintről hozta, azoknak a futóműelemek, féknyergek felületi rozsdásak voltak itt-ott, valamint a motortérben is a legtöbb csavar feje rozsdabarna volt. Az itthon forgalomba helyezett ugyanennyi idős autómon és több másikén sincs felületi rozsda a némettel ellentétben.(Amúgy azt bírom még, mikor az egész tél után a hónapokon át felgyűlt mocsok és só lemosását elintézik annyival sokan, hogy begurulnak a kefés mosóba 'oszt jóazúgy. Azt hiszik, hogy probléma megoldva, mert újra van színe az autónak, az eszükbe sem jut, hogy az alján meg ottmaradt a téli só nagy része, amit majd szép lassan az esőben való autózás hoz le úgy ahogy)
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Szerintem nincs baj az új autó megvételével vegye nyugodtan bárki (nélkülük ugyan kitől vennék használtat ), aki meg tudja venni kp-ra nyugodt szívvel és nem sajnálja rá az elköltött lóvét.
Az én véleményem szerint viszont autót venni hitelre amúgy sem egy szerencsés dolog, de új autót hitelre venni meg egyenesen butaság. Amíg ez nem áll fenn, addig vegyen bárki aki akar.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz Kornel #56975 üzenetére
Az a baj, hogy mindig fognak találni embert aki elvállalja 100e Ft-ért a melót. Egy része azért, mert lusta mint a dög, illetve kifogásokat keres, de van egy jó nagy rész, amelyik ha holnap feláll, hogy én nem dolgozom ennyiért, akkor attól a naptól kezdve nem tud kaját venni, gyereket etetni, rezsit fizetni. Aki teljes bérrabszolgaságban él, az el fogja vállalni, főleg ha nyelvet sem beszél.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz Mágus2 #57011 üzenetére
Így van. Mit csináljon? Az utolsó zsákfaluban lévő házát eladni nem tudja. Ha Budapestre megy dolgozni és nincs semmi értelmes végzettsége akkor ott sem kap sokkal többet, cserébe fizetnie kell heroin árú albérletet. Úgy kb rosszabbul jön ki, ha költözik.
Amúgy a kamionsofőrökre is megy most (meg korábban is, csak nem ennyire) a téves észosztás, hogy nekik mekkora királyság van, mert mi pénzt keresnek, menjen mindenki annak. Ja, keresnek a normális cégeknél, de a legtöbb nem az, valamint azon apró dolog mellett ne menjünk el, hogy magyar cég minimálbérre jelent be. Mekkora királyság azzal táppénzen lenni (vagy a nyugdíjba beszámítás ugye).
Valamint a napidíjas rendszerben, ha 1 hét szabadságra mész, gyakorlatilag 100e Ft környékével kevesebbet kapsz. Annyi, hogy e területen aki beszélni kicsit idegennyelv, az könnyen le tud lépni nyugati céghez.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz Evil Snowman #57539 üzenetére
Ó nehogy azt hidd, hogy ez csak pénz kérdése. Nagyban függ a "paraszt vagyok, lesz@rom" faktortól is.
Főnököm nettó 800e Ft-ot keres, neki egy Alfája van, löki az olasz autó életérzés szöveget, aztán kidobták a részecskeszűrőt, másikat nem vesz, mert "találtam egy alfa gurut, aki kiütötte", meg lerúgott 4-5 éves használt nyári gumikat vesz, általában akkor mikor már tükörre kopott, vagy szálszakadt lett az előző használtan vett szett....
-
Qtya123
őstag
Nem gondoltam volna, hogy Budapesten erre akkora igény van, hogy több cég is megél belőle:
[link] -
Qtya123
őstag
Ismerős, aki csalásokat nyomoz mesélte múltkor, hogy annyi, de annyi hülye van, aki a szedettvedett bűnöző/cigóképű kétes kinézetű neppernek halál nyugodtan odaadja a pénzét, amiről kap egy cetlit, hogy átvettem és majd hozom a kinézett autót... Szóval sok embernél még felépített csalás sem kell.
Én nem tudom mi van ma Magyarországon, de az autóvásárlók nagy része abban a tudatmódosult állapotban van, hogyha egy autó Németországban meghirdetett, akkor az csak überfasza/nagggyonmegkímélt/évszázad vétele lehet, merhá' érted németországi ótó, ott minden jó, a kerítés meg kolbász.Átlag Béla + autóvásárlás (főleg ha kintről) =
EQMontoya: Bakker de sz@r ezt látni, főleg márkatársnál. Sajnálom.
Azt mondjuk el nem tudom képzelni, hogy a vadbarom milyen érvvel jött, hogy nem ismeri el. Esküszöm ez engem jobban felb@szna, mint az, hogy belém jött.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz Kornel #58200 üzenetére
Az a baj, hogy a gondos tulajoktól származó autókat nagyon nehéz levadászni magánszemélyként a hahu-ról. A kereskedők ott lógnak a gép előtt, sőt még nem is aktiválod a hirdetést, de ő már látja, hogy épp szerkeszted és már rá tud csapni. Ez rohadt nagy előny egy magánszemélyhez képet.
Én a márkaklub fórumáról vettem meg az autómat, ami meg sem volt hirdetve. 1.5 évre visszamenőleg a hozzászólásokban vissza tudtam követni az autó életét és a fórumozók nagy része amúgy is mindent megadott az autójának, jó vételeket lehet így csinálni, ha épp szerencsés az ember és valaki tervezi az eladást.
A távolabbi jövőben a következőnek tervezett autót is jó lenne így kihalászni -> 370Z. (Bár amekkora állat vagyok épp most tervezem otthagyni a jól fizető állásomat és kamionsofőr akarok lenni, szóval, ha esetleg nagyon beleszaladok a szopófaktorba a nagy önmegvalósítás közepette, akkor nem 370Z-n kell agyalni, hanem maximum egy talicskán. )
-
Qtya123
őstag
válasz Magnum_ #58208 üzenetére
Saint és Kornél:
Pusztán azért, mert mindig is az érdekelt, semmi más. Ennek ellenére nyuszi voltam és 8 éve teljesen másba kezdtem, mikor munkába álltam. Irodai munkám van, amit a kezdetektől nem csípek. Nem magát a munkát (bár az sem érdekel a fentebb leírt egyszerű oknál fogva), hanem azt, hogy minden nap ugyanakkor ugyanaddig, ugyanott. Nem ilyen típusú ember vagyok, és úgy érzem ez megnyomorítja az életem. (bár elhiheted mennyire "örülök" annak, hogy pont egy olyan dolog érdekel, ami szintén nem egy egyszerű és családbarát dolog, de hát ez van) -
Qtya123
őstag
válasz EQMontoya #58229 üzenetére
Távolabbi jövőben tervezem, ez alatt úgy 5-6 évet értek. Addigra 10-11 évesek lesznek, úgy már más az árfekvés.
rbalint88: nyilván van nagyon sok rossz cég, de azért manapság már a hiány miatt sok külföldi és néhány belföldi fuvarozó cég is kezd leszállni a trógerkodásról. Na persze nem teljesen. Én 3/1 hetet látok reálisnak. Sok idő, de szerintem azért elviselhetőbb, mint a minden hétvégén szombaton otthon vagyok, vagy a havonta 2-3 napot otthon vagyok verziók. A helyet nem tartják fenn, de ez van. Úgy vagyok vele, hogy még a kevesebb pénz is belefér, de váltsak.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz focvis #58675 üzenetére
Én is bejelentkezem elvonóra.
Kezdeti lépések:
- parkolóba állás után megtanulni nem visszafelé nézni rá többször, amíg elérek a bejáratig
- nem mosom minden alkalommal az alvázat úgy, mintha 5 kg só lenne rajta (nyáron sem)
- télen sóban közlekedve elengedni azt az érzést a kasztnival kapcsolatban, mintha engem mártogatnának kénsavba
- az első madárszar láttán nem rohanni vizes flakonért és törlőkendőértKezdetnek ennyi elég, utána jöhet a többi.
Alapos autómosás kívül nálam is 2 óra. Szerencsére a beltér nagytakarításokat már eléggé sikerült elengednem mióta lakásban élünk és nincs lehetőségem az udvaron porszívóval az utolsó nem oda illő atomot is kiszippantani a legeldugottabb helyekről. A szivargyújtós porszívót próbáltam, de egy vicc, a kutakon található 50 Ft-os érmével működő mamut méretű porszívó még nagyobb vicc. Néha kitörölgetem, pár havonta meg elviszem egy ~1.500 Ft-os belső takarításra. Jelenleg udvar nélkül jobbat nem tudok....
(külső mosás megoldott, mert viszek magammal a bedobós mosóhoz 15 liter vizet és 2 db vödröt, amelyekkel+a nagynyomásúval gyakorlatilag ugyanúgy le tudom mosni, mint otthon -> hajnalban kell menni, hogy ne tartsak fel senkit) -> autókozmetikákban való mosásban persze a buzériám miatt nem bízom, csak ha magam mosom le, akkor érzem elvégzettnek a munkát.De jó is volt, míg a kis Swift volt. Érzelemmentes voltam vele, nem nyaltam körbe 100x, csak mikor indokolt volt. Boldog és érzelmileg felszabadult voltam.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz Kornel #58785 üzenetére
Ezt a ronggyal letakart rendszámot mindig bírom, de itt TOP 1 a teljes átlátszóság miatt.
raczger: Ezt a Mazdát annyira eltalálták, főleg bordó színben, hogy sosem tudom megunni a nézegetését. Ha ezt a hülye RWD becsípődésemet el tudnám engedni, akkor szerintem következő autónak semmi másban nem gondolkodnék. (arra azért kíváncsi vagyok, hogy ezek mennyire lesznek rohadósak, de gondolom volt annyi eszük, hogy ezt már kiküszöbölték)
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz Kornel #58820 üzenetére
Tudom, hogy van anyag, de az önmagában semmit nem jelent. Egy balesetem volt az pont a Ladámmal. Nekem a lökhárító meggörbült, a Micrának meg 3 eleme+a lámpa összetört, illetve a bal hátsó kerék elmozdult, a futómű szétnyílt egy helyen. Úgy 25 km/h volt a tempó. Az ilyenekre tökéletes, hogy ne amortizáld le teljesen mert ott "van anyag", de ez kb eddig a tempóig is ilyen szituációkra jó.
A túléléshez szükséges helyeken meg nincs anyag. Az A oszlop gyakorlatilag egy szívószál vastagságával vetekszik sajnos. 50-60 km/h mellett szerencsétlenül elkapott irányból gyakorlatilag magadra tudod hajtogatni az autót. Az A oszlop gyengeségét jól mutatja ez a törésteszt is: [link]
-
Qtya123
őstag
válasz roberto211 #58989 üzenetére
És mondd, Te hány sikeres vállalkozással rendelkeztél már életedben?
Saint: Én egy olyan mosót ismerek, amely minden pontban megfelel a felsorolásodnak igényesség terén. Tényleg nagyon profik, össze sem hasonlítható másokkal (például én két vödrös mosást más mosóban még nem láttam). Egy a baj: Egy alap mosás a szó szoros értelmében 5x többe kerül, mint bárhol máshol. Így meg már nem éri meg mosatni náluk.
-
Qtya123
őstag
válasz Magnum_ #59025 üzenetére
Akkor mellélőttem.
Az alagút előtt a Tettye utcán kellett elindulni felfelé és ott valamelyik kis utcában volt egy kis kozmetika. Ennél konkrétabb emlékeim nincsenek róla, mert sosem csináltattam náluk, illetve 8 éve volt. Az árszabás miatt maradt meg bennem.(Amúgy szerettem ott élni, visszavágyok. Sokkal hangulatosabb, mint Debrecen, de szerintem minket is bedarál - pontosabban a feleségemet a főváros központú ország, így ha költözünk újra, az Budapest lesz )
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
-
Qtya123
őstag
válasz B-L-A-C-K #59654 üzenetére
Húú hallod én ezektől a haszongépjárműveken alufelni dologtól tudok meghülyülni. Ezen még hagyján, mert legalább van mellé egy normális színe az autónak, de mikor a fehér szakadék transportereken meg caddyken látok nagy alufelnit, akkor mindig elkap a röhögés. Bazzeg az egy munkaeszköz, telerakva mindenféle szent szarral, retkes rakománnyal, a raktérben már festék sincs a 10 év pakolástól, de köll rá a nagyfelni merhá' esztétika.
-
Qtya123
őstag
válasz EQMontoya #61310 üzenetére
A díszlécet jól szúrta ki mágus, valóban elüt, de nem a színe, hanem a formája. Neked a facelift előtti díszlécek vannak, amiknek a formája egy lekerekített sarkú téglatesthez hasonlít, a facelift után pedig jobban kiálló és inkább lekerekített csúcsú háromszög formájú. Ha megnézed a Te autódon is látszik, hogy jóval magasabb a cserélt díszléc, mint a mögötte lévők.
Gondolom a régebbi fajtából már nem volt nekik, vagy nem figyeltek a dologra.
Ja csak hogy karosszéria javítás és mit engednek ki a kezükből:
Ismerősöm pár hónapos Lancerébe belementek hátulról. A biztosító lökhárító cserére vette, más nem sérült. A márkaszervizben úgy rakták fel, hogy a bal hátsó lámpa felett kb 1 cm-re kiállt, gyakorlatilag beláttál mögé. Úgy kellett vitázni velük, hogy ez mégis mi, aztán nagy duzzogva megcsinálták... Undorító! -
Qtya123
őstag
válasz Magnum_ #61848 üzenetére
Uhh... részvétem. Gondolom megállt az ütő benned, mikor hallottad ahogy odacsapja a kerék.
Nagyon kíváncsi vagyok, hogy mit fog vergődni a fenntartó.Amúgy az a durva, hogy sokszor a kisebb városokban százszor jobb az út, mint Budapesten. Néha tényleg olyan utakon járok ott, hogy egyszerűen nincs hová húzni a kormányt, mert tökmindegy merre kerülöd, mellette ott a másik. Aztán jönnek és két lapát kavicsot beleszórnak, elegyengetik 'oszt jó az úgy.
(Lehet idén Budapestre költözünk. Eddig is érett bennem, hogy eladom az IS-t és veszek egy darabig valami célszerűségből és nem tetszésből fenntartott autót. Az ilyenek még jobban erősítenek benne. Szerintem pazarlás lenne, hogy az asszony az IS-t a városban nyúzza minden nap, vagy én dobjam le valami telephely csücskében és 3-4 hétig ott rohadjon, míg hazajövök. Lehet lesz egy régi Avensis helyette nekem, asszonynak meg mondjuk egy Micra. Aztán majd később veszek egy hobbiautót, ha sínre állt minden.)
-
Qtya123
őstag
válasz z123456789 #62396 üzenetére
Én meg pont azon lepődök meg, hogy az utóbbi 1 évben autópályán mennyire kevés agresszióba futottam.
Én mindig úgy közlekedek, hogy GPS szerint 145-150 között legyen a sebesség. Önmagában már az meglep, hogy mennyire kevés autó előz meg így, pedig azért ez nem egy extrém tempó. Általában az M6, M3 autópályákat használom. Mivel kevés előz, így kevés is mászik a seggemre.
Utoljára talán 5 hónapja volt olyan, hogy egy román Audi nem bírt magával és zokon vette, hogy a kamionokat a belsőben előző 8-10 db autó nem szublimál azonnal. Ezt azzal oldotta meg, hogy kilőtt a leállósávon. -
Qtya123
őstag
[Így-dolgoznak-az-amerikai-rendőrök]
Bakker a két véglet.
Az amcsik nekib@sszák a menekülő autót a többi közlekedőnek a csávót meg majdnem az üvegszilánkokon át húzzák ki a 40 cm-es lyukon a szélvédőn.
A magyart meg érdemes akár bele-belepörgetve végignézni.
Aranyköpések:
- álljon HÁT meg az autóval
- legyen szíves álljon meg
- álljon meg, mert ha balesetet okoz az a maga lelkén szárad
- álljon már meg, úgyis felveszem kamerára
- nem tudjuk megállítani
- vigyázz ne menj közel, mert hátratolat és összetör minketKomolyan azt vártam, hogy kifogy a benzin a rendőrautóból. Lehet a menekülő is ebben bízott.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Igen, és gyanítom azt is, hogy az amerikai esetben még így is kevesebb papírmunkájuk volt utána a rendőröknek, mint a magyar "üldözés" után.
Apám rendőr volt, egyszer sötétben elütött egy rókát. Fél napig papírokat gyártott ja és meghallgatásra, vagy kihallgatásra vagy tököm tudja mire kellett mennie, ahol azt firtatták fél napig, hogy na vajon elkerülhető lett volna a dolog? Hogy történt, miként történt, a csillagok hogyan álltak az égen, a Föld merre forgott épp, stb...
Mindezt úgy, hogy az autónak annyi baja lett, hogy a lökhárító szélén megrepedt egy 10 cm-es részen. -
Qtya123
őstag
válasz z123456789 #62501 üzenetére
Így van, szerintem szívük szerint a két rendőr belökte volna az árokba, csak utána a magyar valóság szerint fél év magyarázkodás jött volna a részükről. Sőt még a menekülő bejelentette volna, hogy lelki sérüléseket szenvedett az agresszív fellépéstől és a pszichiátriai kezelés költségét, valamint a lelki összeomlás miatti két év munkaképtelenség miatti bevétel kiesését is a két rendőr nyakába varrják.
-
Qtya123
őstag
Fuck yeah!! Múltkor Montoya, most meg én csatlakozom a törött IS200-as klubhoz!
Állok a lámpánál a rohadt nagy sorban, kb 10. autó vagyok. A sor megindul, kicsit előrébb gurulok, kb átért a zöldön 5 autó. Aztán hirtelen csatt hátulról. A nagyeszű csaj szúrt egy egyest, megindult, aztán elkezdett oldalra nézelődni, mert a barátját kereste a járdán, aztán nem figyelt, hogy már ismét állunk.
A lökhárítón ránézésre egy két karcolás van, a patentok elpattantak illetve a kipufogó felfogató rúdja átszúrta egy helyen:
A nagyobb baj az, hogy a hátfal is kapott, a pótkerék "bili" deformálódott, a csomagtartó belsejében látszik, hogy a lemezek illesztésénél egy helyen kb 1 cm-es hosszban szétnyílt az illesztésnél, illetve a pótkerék is beszorult. (Az biztos, hogy a szervizben mondom, hogy tegyék rá szépen a gépre megnézni, nem-e üt a pótkerék).
Elismerte a felelősséget, betétlap kitöltve, helyszín fotózva (a csaj anyjáé az autó, AEGON biztosító).
Nagyon kíváncsi vagyok, hogy pl egy ilyen lökőst cserére vesznek-e, illetve, hogy ilyenkor hátfalat cserélnek-e vagy kikalapálják aztán jóvanazúgy...Kérdéseim:
- muszáj az AEGON-hoz mennem, vagy mehetek egyből a Lexus márkaszervizbe, ahol a kárfelvevő elintézi a dolgokat?- korábban másik fejegység volt az autóban, a "szakik" meg nem átalakítót használtak, hanem levágták a gyári csatlakozót és felforrasztották a vezetékekre az újat. Emiatt a gyári visszaszerelésekor meg visszaforrasztották a gyári csokit. Szerintem az ütközéskor elengedett az egyik forrasztás, mert azóta nem működik a jobb első hangszóró, de ha kézzel megmozgatom a kábelt, akkor néha jó. Ezt rájuk tudom sózni, vagy elhajt a biztosítójuk, hogy ááá biztos nem attól, hanem a mókolástól rossz?
- szerintetek ilyenkor taknyol a márkaszerviz, vagy cserél mindent, amit lehet?
- csereautót kötelesek adni addig?
Fentieken túl bármi további hasznos tanácsot szívesen fogadok (mire kell még figyelnem, hogy a legkorrektebb legyen minden, buktatók, stb...), nem voltam még ilyen helyzetben.
Köszi!
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Köszi mindenkinek a segítséget. Akkor elég vegyesek a kilátások. Ez az avultatás dolog eléggé szopás lehet a helyzetemben, meg a GTK is.
A tököm tele van az egésszel, hogy próbál az ember vigyázni az autójára, amire nem úgy tekint, mint egy szükséges rosszra ami a pénz viszi, de A-ból B-be legalább elvisz, de amúgy a háta közepére nem kívánja. Akiknek ezt jelenti az autó, azok lesz@rják ezt (mint a csaj is, kb le se sz@rta, hogy neki mi sérült).
Hobbiból, szeretetből autót tartani szopás.... Bele sem merek gondolni, ha mondjuk lenne egy komolyabb autó (pl 350-370z) és azzal történik ez. Komolyan mondom a legjobb megoldás az autóbuziknak, hogy a szeretett autót garázsba rakják, napsütésben, nyaraláskor, kikapcsolódáskor kihozza aztán vissza a garázs, ezzel kicsit minimalizálva a baleset lehetőségét. A városba a figyelmetlen majmok miatt meg venni egy kis retket, amit nem sajnál az ember.
Majd meglátjuk mi lesz, az a baj, hogy ránézek és arra gondolok majd, hogy egy húzatott/kalapált autó áll előttem, mindig egy szálka lesz ez, akármennyire lesz jól megcsinálva remélhetőleg. Tudom, hogy kivédhetetlen, de akkor is. Nem beszélve az eladásról majd.... Komolyan mondom el kellene engedni ezt az egész szeressük az autót hülyeséget és más hobbit keresni, amiben nem függök a többmillió másik közlekedőtől, aki egy másodperc alatt szétütheti az ember szeretett tárgyát.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz BigBlackDog #62813 üzenetére
"kezdtem már magamat lebszni, hogy nem tudok rá vigyázni, de nem értettem a dolgot. Nem használtam szárazon és nem emlékszem rá, hogy bármi szemcsés dolog került volna a szélvédő azon részére, ahol a karcokat látom"
Erről a mondatodról jut eszembe, hogy én mennyire úúúútálom, hogy mikor elkezdem nyomni a szélvédőre a mosót, akkor az ablaktörlő abban a századmásodpercben elkezd törölni, késleltetés nélkül. Így mindig az van, hogy a lapátok tesznek majdnem egy fél utat kvázi szárazon, mire annyi folyadék jut a szélvédőre, hogy ne karistoljon. Egy nagyon kicsi késleltetést beiktathattak volna. Másoknál is ez van?
Na majd a céges autókon is megnézem, hogy így van-e, vagy kicsit kivár a lapát a megfelelő nedvességig. Eddig nem is figyeltem ezt meg rajtuk.
Saint: Én nem tennék rá ponyvát, főleg nem az olcsó kategóriát, kivéve talán akkor, ha előtte közvetlenül lemostam és még nem poros, valamint 500 kg viaszréteg van rajta. De még ekkor is félnék, valamint ha ráesik az eső, egy egyszerűbb ponyva simán átereszti a nedvességet, utána meg csak árt.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Múltkor írtam, hogy kapott egy pofont az autóm hátulról.
Ma hívott a biztosítója az okozónak. Megkérdezte a nő, hogy mi sérült. Mondom, hogy karcos a lökhárító és megnyomta egy helyen a kipufogó felfogatása, görbült maga a kipuff felfogató, meg a hátfal is kapott, mert a pótkerék beszorult.
Erre kért egy kis türelmet és kb 3 perc várakozás után mondta, hogy beszélt az irodában egy kárszakértővel és 190e Ft-ot tudnak ajánlani, amit utalnának is "gyorsított kárrendezés gyanánt". Mivel fingom nincs, hogy mennyiből csinálja majd meg a szaki, így én maradnék az árajánlatos, számlás, pótszemlés verziónál.Ja kis érdekesség és nagy fekete pont a Toyota márkaszerviznek: Sem lakatolással, sem fényezéssel nem foglalkoznak, hanem ledobják a sérült autókat egy alvállalkozó Kft-nek javításra. A gond csak az, hogy ez a cég hírhedten szar munkát ad ki a kezéből.... Szóval egy másik műhelybe fogom vinni, a Toyotába be sem gurulok. Én nagy naivan azt hittem, hogy egy márkaszervizben kötelező az ilyen dolgokat is megcsinálni. Azért megnézném, mikor egy karambolos 40 milliós LS600-at visznek be a trógervagyok Kft-be a gazos telephelyre javításra...
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz BigBlackDog #63051 üzenetére
Biztos, hogy ők hívtak, mert személyesen jelentettem be a kárt az irodában és utána olyan adatokra hivatkoztak, ami ott lett megadva. Nem fogadom el az árat természetesen.
-
Qtya123
őstag
Írtam a napokban a biztosítós kárrendezést. Ma egyeztünk meg, hogy nem fogadom el a gyorsított kárrendezést és küldjék csak ki szépen a kárszakértőt, illetve majd jöhet pótszemlére is, mikor le lesz kapva a lökhárító.
A nyári kerekeket (gyári alufelnik) viszont szeretném a hétvégén feltenni, de a biztosítónak tegnap küldtem már képeket az autóról, a fényképen a fekete lemezfelnik vannak.
Szerintetek feltehetem a kárrendezést és a szemlét megelőzően az alukat, vagy belekötnek? (kerekek és futómű nem sérült az ütközésben)
-
Qtya123
őstag
válasz szentkuti11 #63281 üzenetére
Én úgy látom, hogy lassan kis túlzással csak annyi számít, hogy hány coll a kijelző az autóban... Illesztés, csukódás? Ugyan már.... Legyen benne sok kijelző, meg sok asszisztens.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Ma felkerültek az alufelnik, de a téli acélfelnik úgy összeálltak elöl a kerékaggyal, hogy alig lehetett leverdesni őket. Szerintetek, ha legközelebb ősszel cserekor vékonyan bekenem gépzsírral a felfekvő felületet, akkor orvosolja a problémát egy téli szezon végén, vagy olyan mint halottnak a csók?
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyönyörű autómatricák azonnal gyors országos kiszállítással! PH-soknak 30% kedvezmény!
- Autómatrica és prémium minőségű matricák PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Citrusprés - RUSSELL HOBBS
- Motormatrica szinte minden motorra! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs