- Netfone
- Xiaomi 13 Lite - dögös vagy, Civi
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- DIGI Mobil
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi Smart Band 8 Pro - pro és kontra
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
Hirdetés
-
Konzolokra is megjelenik a The Glass Staircase
gp Alig néhány nap múlva PlayStationre, Xbox-ra és Nintendo Switch-re is elérhető lesz a program.
-
Négy játékkal is szemez az új Arc meghajtó
ph A 31.0.101.5522-es, WHQL aláírással rendelkező csomag egy hibát is javít
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Qtya123
őstag
válasz CactuS #187376 üzenetére
A tök tudja. Nagy volt és kék... Hátul csak a Raptor feliratot figyeltem.
Sötétedett már. 3 vagy 4 sárga led volt a két fényszóró között, ha ez esetleg különbség a két autónál.Szépek ezek a nagy dögök az tény. McDrive-ba már kétszer meg kell gondolni, hogy befordulsz-e velük.
Itt beszélgetünk ezekről, aztán a valóság meg az, hogy lassan örülsz, ha Európában találsz 3 hengernél többel új autót.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Na úgy látom a totalcarosok is felfigyeltek a karosszériás mesterre, akihez vittem az autót korábban: [link]
-
Qtya123
őstag
Akkor ezért volt akkoriban az, hogy a kopasz seggel autót vevőknek kinyalták a hátsóját és téli gumit is kaptak "ajándékba", míg aki szépen beballagott, hogy kp-s vevő vagyok, kérnék szépen egy Opel Astrát, arra úgy néztek, mint a véres késre... Ja és téli gumit sem akartak adni ilyenkor ajándékba.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz CactuS #191652 üzenetére
Én ritkán megyek a nulláson, de az tényleg más világ.
Pályán legtöbbet M6-oson megyek, utána M3, majd M7 a gyakorisági sorrend. Mindenhol GPS 148-al, és nagyrészt elmondható, hogy az autók 90%-a ennél lassabban közlekedik.
Nulláson meg GPS 120-125-el úgy érzem magam, mint valami csiga. Ott úgy 40%-a az autóknak megelőz, ha ennyivel megyek.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz AMD Power #193829 üzenetére
Bakker, januárban tankoltam meg a gépeket utoljára. Most lesz aktuális a tankolás hétvégén. Januárban 380 körül tankoltam, amiket most itt írtok az alapján nézem, hogy már hol tart az ár...
Mondjuk "ideje" volt, hogy már ez is emelkedjen. Drágultak a műszaki cikkek, a használt autók, az új autók, a kaja. Nem szabad, hogy ez kimaradjon!
-
Qtya123
őstag
Hihetetlen, hogy még mindig ennyi jószág van, akik nem kötik be magukat, én azt hittem sokkal jobb már a helyzet: [link]
"Megtörténik, amire nem számítottam: egy ismeretlen percenként 3-4 típust és színt mond be a mikrofonba: őket kell megállítaniuk a távolabb várakozó többieknek."
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz Tsebacsi #193955 üzenetére
Igen, rendesen kényelmetlen érzés már öv nélkül.
Anyós mániája, hogy mikor néha visszük, akkor beül hátra és nem köti be. Mikor meg rászólok akkor jajjog. Mondom neki, hogyha a saját épséged nem érdekel, akkor legalább az érdekeljen, hogy ne törje össze az előre repülő tested a lányodat és engem.
Ez sem nagyon hatja meg, de kénytelen kelletlen beköti akkor.
Kedvenceim a szüleim voltak. Gyerekként rendszeresen úgy ültek a Trabantban, hogy átdobták maguk előtt az övet (ugye ott még nem automata öv volt) és ott lógott, de nem csatolták be. Nem is értem, ha már egyszer a mozdulat megvan, akkor miért nem csatolták be.
-
Qtya123
őstag
Mielőtt felteszem a nyári kerekeket az IS-re, szeretném kicentríroztatni, illetve adott esetben görgőztetni (majdnem biztos vagyok benne, hogy kell az egyiket).
Tudtok olyan gumist Budapesten (18,10,19 kerületek előnyben), aki görgőzik is és nem kell 5 évig otthagyni nála a kerekeket?
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz focvis #193979 üzenetére
Köszi az infókat. Én még ezt néztem itt a 18. kerületben, a neten jókat írnak róla, de más infóm nincs: [link]
Mondjuk abban igazad van, hogy lehet el kellene halasztanom ezt a görgőzés témát 1 évvel, mert jövő nyáron úgyis le akarom cserélni a gumikat, akkorra lesznek 7 évesek a GoodYear Eagle f1 asymmetric 2 gumijaim. Km nincs sok bennük (kb 35.000), de idősek lesznek már.
-
Qtya123
őstag
Emberek, van még aki nem kapott értesítést a gépjárműadóról?
Én nemrég megkaptam, de a feleségem még nem. Megnéztük neki ügyfélkapun is, de ott sem szerepel, csak az ingatlan adót kapta meg, de gépjárműadó sehol.
-
Qtya123
őstag
válasz DeathAdder #194015 üzenetére
Én a GS-t probléma és költségmentesebb autónak tartom, mint a Chryslert, igaz semmi tapasztalatom és nem is ismerek senkit, akinek 300C-je lenne. Abból indulok ki, hogy más típusú Chrysler tulajok azért találkoznak hibákkal.
Ahogy előttem is írták a GS motorja elnyűhetetlen. Egy nagyon precíz műszer. Azért abban az esetben, ha egy 16-17 éves GS-ről van szó bele lehet futni kopó alkatrészek miatti zsebbenyúlásokba, de mint minden autónál, itt is az számít, hogy volt-e gazdája az adott példánynak. Ha igen, akkor a rozsdára és az egyéb alkatrészek miatti költségekre nagy eséllyel nem kell túlzottan számítani.
Igaz nekem nem GS, hanem egy 2003-as IS van, de nem rohad. Ennek viszont több oka van. Egyrészt magyarországi forgalomba helyezésű, tehát nem a sz@rrá sózott német és osztrák utakat rótta, másrészt én mániákus kasztnimegóvó vagyok. Nekem 5 évente program a teljes karosszéria átnézés rozsda után kutatva és szintén 5 évente viszem alváz és üregvédelemre (eddig 2x volt, egyszer megvételkor és rá 5 évre újra). Most lesz nálam 7. éve, komolyabb nyűg nem volt vele, az alvázvédelmen kívül a legnagyobb összeg, amit költöttem rá az az első szélvédő csere és ezzel egybekötve a tető fényezése, illetve a vezérlés csere.
Ezen kívül az alját majdnem minden mosásnál alaposan lecsapatom, a tél után meg kap emelőn egy alapos alvázmosást mindig. Télen meg igyekszem nem használni akkor, amikor épp sós latyak van az utakon. Általában egy télen 2-3 nap az, amikor sós latyakkal találkozik. Így nem nehéz rozsdamentesen tartani.
Viszont vannak ismerősök, akiknek szintén van 2000-es évek eleji IS-e és sokaknak német/osztrák autóként kezdte, illetve nem tolják ezerrel az alvázvédelmet, alvázmosást, mint én. Közülük néhányuknál előfordul a rozsda, de nem vészesen. Tipikusan a kintről származó autóknál a hűtőt kezdte meg a rozsda, illetve a hátsó keréknél a küszöbnél indult meg, de nem vészesen, egyáltalán nem azt kell elképzelni, hogy levelesre rohadós területek lennének, nem csillió összeg a javításuk. Erősen korrodálttal egyszer találkoztam, de az a polc aljáról választott, 900ezer Ft-os elhanyagolt csapatós hülyegyerek autó volt.
Gyanítom, hogy rozsda ügyileg a hasonló évjáratú GS-ek esetében is kb ez a helyzet, bár abból csak egyet ismerek, az nem rohad. Viszont egy megkímélt és karbantartott GS430 esetében még 17 éves korában is igencsak a zsebbe kell nyúlni, meg egyre ritkább is.
Kedvcsinálóként egy szép GS: [link]Amúgy a feleségemmel pont nemrég beszéltük mi is, hogy mikor eladjuk az IS-t, utána kicsit lehet kitekintünk egy amerikai V8-ra, mert én főleg, de az autók iránt abszolút nem érdeklődő feleségem is bele van szerelmesedve ezeknek a dögöknek a formájába és a hangjába. De ez tényleg csak kitekintés lenne, mert 2-3 év után eladnánk, pedig nagyon nem szoktunk ilyen rövid távon autót eladni.
Persze ezt majd még alaposan át kell gondolni. A Dodge Charger a kiszemelt, mert az klasszikus szedán forma és 4 ajtós. Nekem meg ez ilyen hülye becsípődés, hogy igazán csak a 4 ajtós szedánok tetszenek. Aztán persze lehet borul az egész, mert csak akkor áll ez a terv, ha ez a típus nem egy betegágy és nincs tele nyűgökkel. Még nem ástam bele magam, majd mikor aktuális lesz, de remélem nem rossz cucc, mert akkor zöld utat kaphat majd.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz molnarpeter #194122 üzenetére
A tróger formájukat. Pedig kíváncsi lennék, hogy az OMV milyen. Általában mindig annak a 95-os benzinét tankolom, 90%-ban ugyanazon a kúton.
-
Qtya123
őstag
válasz focvis #194124 üzenetére
Igen, biztosan jobban megbíznak benne, de nekem pont ez mutatná az igényességüket, hogy akkor ők is kiteszik. Egyrészt, ha ők egyértelműen igényesek és jó üzemanyagot adnak, akkor nyugodtan kitehetnék, akár melldöngetésnek is jó lenne, hogy na látjátok, milyen király értékei vannak a mi naftáinknak?
Ez nekem olyan visszás, hogy a "kis" Auchan kipakolja, a nagyok meg nem, hisz mi úgyis megbízhatóak vagyunk.
-
Qtya123
őstag
Asszem én most elindulok bankot rabolni: [link]
-
Qtya123
őstag
Üdv!
Van valakinek tapasztalata a Halász Garázs [link] , vagy a Divertente RS6 [link] (más néven turbodiagnosztika.hu) műhelyekkel?
Meguntam, hogy egy bazi nagy fékezés óta ráz a kormány bizonyos sebességről történő fékezésnél. Mivel szinte új TEXTAR tárcsákról van szó, ezért tennék egy próbát a szabályoztatással, nem akarom rögtön cserélni.
A két műhely nagyon más módszerrel és nagyon más árakon szabályozza a tárcsákat. A Halász Garázs a klasszikus kiszerelem a tárcsát és ráteszem esztergára módon dolgozik, ebből kifolyólag a szabályozás díja nem túl magas.
A Divertente az autón szabályozza fel a tárcsát, az EBC Brakes oldalán találtam róla írást, hogy húde szuper dolog ez, mert így a legprofibb, mivel a kerékagyban lévő egyenetlenség is ott van és így a legjobb a szabályzás. Ilyen cuccal dolgoznak elvileg: [link]
Viszont jóval drágább is a munka, 14.000 Ft/ tárcsától írja az oldaluk.Egyrészt ismeritek a szervizek közül valamelyiket? Másrészt szerintetek megéri a felárat ez a kerékagyon történő esztergálás?
-
Qtya123
őstag
Akkor inkább ezt a drágább, de biztosabb megoldást választom.
Mondjuk nem tudom mit lehet a dologból kihozni, a bal oldalon nem kicsit elhúzta a hő a tárcsát...
Ha forgatom és közben nézem a távolságot a tárcsa széle és a féknyereg között, akkor szemmel láthatóan nagy a távolságban az ingadozás. -
Qtya123
őstag
válasz molnarpeter #196663 üzenetére
Majd rákérdezek náluk, gondolom van erre is lehetőség.
aero.: Igen, én is hallottam, hogy ez gyakori. Majd megkérdezem mennyi a gyári, bár gondolom annyi, hogy abból az árból már valami racsing féktárcsa is kijön.
Többiek: na akkor ennyit a TEXTAR-ról...
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz Zizmand #196710 üzenetére
Ne is mondd.. A Lexuson ott van a vastag, súlyos féktárcsa. Ránézésre erős, mint az állat, aztán két erős fékezés és azonnal rotty.
Az ugyanolyan Swiftemen, mint amiről a képet készítetted szintén cseréltem féket. Nagyon nem loholtam bele maga, kapott egy szerr LPR fékbetétet, meg ha jól emlékszem Febi tárcsát. Ugye az IS-hez képest kis bili tárcsa. Ráadásul finoman szólva átlendültem az agy tisztogatásán, meg a nagy gondosságon, hogy rendesen legyen fent a tárcsa. Siettem, mert felhúzott, hogy a régi tárcsába belerohadt a kis rögzítő csavar és mászkálhattam az épp kölcsönadott flexemért... Így kicsit idegből raktam össze.
Eredmény: 2x annyi km és 100x annyi fékezés van benne, mint az IS fékjeiben és tökéletes.
[ Szerkesztve ]
-
-
Qtya123
őstag
Szerintetek 40-es táblánál mi a jellemző, amire a traffipaxot állítják?
Lehet benyaltam... Előtte 60-as tábla volt, ott kb 65el mentem, láttam a 40-es táblát, de ügyesen mögé tették a traffit, így azt nem. Ezért csak elvettem a gázt 65ről a 40es előtt. Mikor megláttam a háromlábút 58at mutatott az óra, ami kb 2-3 km/h-t csal.
-
Qtya123
őstag
Üdv!
autoalkatreszek24.hu vagy autoalkatreszonline24.hu oldalakról van tapasztalat? (ahogy látom ugyanaz a kettő)
Vezérlés szettet akarok venni, pár napja még a kaufferben és a kovács autónál is 51.000 Ft volt az SKF szett, erre ma meg akarom rendelni és mindkettőnél 77-78ezer Ft...
Fenti kettőnél 30párezer Ft lenne.
Garancia az olyan szempontból nem nagyon lényeg, hogy ismerőssel lesz a szerelés, nem szakszervizben.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Az Árpád híd Hakkinenje már magyarázza a bizonyítványt: [link]
-
Qtya123
őstag
válasz CactuS #197755 üzenetére
Igen, most nagyon nem az az időszak van, amikor szívesen vennék autót. Minden nagyon drága. Bár szerintem ehhez hozzá kell szoknunk, olcsóság már nem lesz soha...
Drága az új, drága a használt, drágult az alkatrész. Most meg azt dudorogják, hogy gumiabroncs hiány is lesz a chip hiány mellett. (meg emellett persze drágább a kaja, a számtech cuccok, a szolgáltatások ára, egyszerűen minden--> mi van itt kérem?)Kollégámnak is pár hónapja intéztem egy patika vasaló Swiftet, 2007-es, de 1.5 millió Ft volt, 14 éves autó...
Mondjuk ő jól járt vele nagyon. 1 éves Continental nyári, 1 éves Continental TS850 téli gumik külön felnin, 1. gazda, végig vezetett szervizkönyv, összes számla elrakva, minden patika rajta, na de akkor is. Igaz, hogy 6 éve, de 1.8-ért vettem 11 éves Lexust (mondjuk az a kemény, hogy az most, 18 évesen is annyit ér kb ) , most meg 1.5-ért a 14 éves Swift van. Infláció rulez.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Üdv!
Klímával kapcsolatban lenne kérdésem. Az a jelenség van, hogy beállítom a hőmérsékletet mondjuk 24 fokra, szépen elkezd dolgozni a klíma, jön a hűs levegő, majd egyszer csak gondol egyet és lekapcsol a kompresszor. Amivel nem is lenne baj, tudom, hogy a klímakompresszor nem megy folyamatosan, néha kapcsolgatja magát.
Na de ez lekapcsol és igencsak sokáig nem hajlandó visszakapcsolni. Így 1-2 perc múlva elkezd a meleg, klímával le nem hűtött levegő áramlani a szellőzőből és meleg lesz bent. Majd gondol egyet és egy ideig újra bekapcsol a klíma, hűteni kezd, de addigra már be van fűtve az utastér... Ha ilyenkor azt teszem, hogy kikapcsolom a klímát és vissza, akkor sem jó, nem kezd el azonnal hűteni, csak amikor úgy gondolja.
Gáz van, ventilátorok mennek, nyomás klímásnál megnézve és rendben, klíma kuplungja rendben, relét is tettem bele egy másikat, de ugyanez van. Amikor kikapcsol a kompresszor és meleget fúj, a klíma visszajelző fénye nem alszik ki, tehát folyamatosan üzemel. Klímás nem tudja mi a baj. Ha megy a kompresszor 10 fokos levegő jön a szellőzőkből a leghidegebbre állítva.
Olyat is mondtak nekem, hogy lejegesedhet a rendszer és azért kapcsol le. Járt már így valaki? Kiderül mi a gond?
Még annyi, hogy érdekes módon, amikor reggel van és nincs dögmeleg, akkor jól működik. Amikor kint már 30+ fok van, na akkor csinálja ezt a kapcsolgatást.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz bitpork #204069 üzenetére
A SpaceX-en is nagy gond lehet a jegesedés, de nálam ahogy a kolléga is írja IS200 az alany. Nagyon nem tetszik, hogy nem tudok merre indulni. A klímás is csak matekolt. A relére gyanakodott, de másikkal is ugyanez volt. Egyszerűen túl sokára kapcsol újra be a cucc.
Hőmérséklet érzékelőre annyit mondott, hogy ha az rossz lenne, akkor szerinte random csinálná, úgy, hogy néha már a bekapcsoláskor sem akarna hűteni.A jegesedés összefügghet azzal, hogy minél magasabb a kinti hőmérséklet, annál nagyobb erővel próbál hűteni a klíma és lejegesedik? Mivel a reggeli órákban jól működik, amikor még nem 35+ fokos a kinti levegő.
A klímahűtő is ki van tisztítva, azzal sem lehet gond.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz bitpork #204072 üzenetére
A klímámmal a megvétel óta nem volt gond. Mondjuk én elég ritkán használom. Annyi, hogy télen is be-be kapcsolom, hogy járjon.
DE idén volt gond. Mivel már benne van a korban az autó (18 éves lesz idén), így elöl a zárhíd előtti résztől a klímahűtő felé menő alumínium cső porózussá vált, megette az idő és a só. Idén május elején vettem ezt észre egyik motortér matatásnál. Láttam, hogy zöldes kicsapódás van ott, meg hogy a cső is elég viseltes.
Ekkor vittem ide az autót, a vélemények elég jók voltak a szervizről: [link]
Mondta a klímás, hogy akkora részen el van már pusztulva a cső, hogy egy elég nagy, kb 30 cm-es darabot kellett javítani. Mivel az adott részen több irányba is meg volt hajlítva gyárilag a cső a zárhíd és minden útban lévő dolog miatt, így gumiból készült klímacsővel pótolta a kivágott részt. Gázzal feltöltve, lenyomáspróbázva 47e Ft volt a dolog és egy fél napos munka.
Szerelés után kipróbáltam a klímát, hideget fújt, kb 10 perc után kikapcsoltam, mert nem volt még olyan az időjárás, hogy kell. Most, hogy itt vannak a melegek, ekkor tapasztaltam a fentieket hosszabb (értsd kb 20 perctől felfelé) időtartam után.
Ezt észlelve voltam ugyanennél a klímásnál. hogy ő szerelte, nézzen rá. Nyomás/gáz van, legalacsonyabb fokozaton mint írtam ~10 fokot mutatott a szellőzőbe dugott hőmérő.Töréskár, megszorult kompresszor nem volt, de múlt évben még nem csinálta ezt. Nem tudom, hogy a javítás során lett-e bármi, ami ezt a hibát hozta elő, vagy véletlen egybeesés.
A gumicsövet néztem, normálisan el van vezetve, nem kisebb az átmérő sem (nem is lehetne, hiszen az alu csőre kellett ráhúzni) és nincs megtörve.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz bitpork #204076 üzenetére
Igen, a képen jelölt részt cserélte gumira, a zárhíd után a tűzfal felé végig ez az alu cső megy, a lámpa melletti résznél vágta el és a klímahűtő előtt kb addig a részig, ameddig jelöltem: [kép]
Így lényegében ilyen rároppantós gumicsöves szakasz lett a rendszerben: [kép]
Reggie0: A vízelvezető cső nem csúszott le, elvileg nincs is eltömődve, mert jön ki belőle víz. Bár nem tudom, hogy mekkora tócsának kellene lennie, néhány autó csak úgy tolja maga alá a vizet, ez minden elég kicsi tócsát hagyott maga alatt régen is. Ha mondjuk álltam 5 percet klímával és odébb álltam, akkor alatta mondjuk egy 5 cm-es tócsa volt és ritkán csöpög belőle a víz, nem hugyozza. De ez régen is így volt.
-
Qtya123
őstag
Még nem totózott a pénzemmel, mert amikor ezzel a gonddal mentem hozzá, akkor nem kért pénzt. Mondjuk meg sem lett javítva, még jóhogy. (azt nem tudom, hogy az előző javítás árban mennyire számított drágának)
Azt én sem igazán gondolom, hogy ennek a szakasznak a cseréje miatt lenne a gond.
Keresek egy klímást, aki rá tud nézni endoszkóppal a párologtatóra, hogy mi a helyzet ott, van-e jegesedés.
Tudtok esetleg valami jó klímást, akinek van apparátusa hozzá?
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz bitpork #204082 üzenetére
De ha a működés közben a cső átmérője csökkenne, akkor a nyomásváltozáson ez megmutatkozna. Mikor visszamentem nézte a nyomást, végig rá volt kötve a műszer, amíg ment a klíma, de nem volt gond elvileg. De csak agyalok, nem értek hozzá.
Reggie0: A nagynyomású ágon volt cserélve.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz bitpork #204085 üzenetére
Nekem feltöltött rendszer mellett méregetett valamit azzal a két kijelzős analóg órával mikor visszavittem. De fogalmam sincs mit.
Köszi az ötleteket, keresek valami klímást, remélem nem lesz az egészből Canossa-járás, alacsony már ilyen téren az ingerküszöböm. Már most is azon agyalok, hogy adni elfele, mikor meg lesz javítva, aztán venni valami újat.
Nem akarok belépni abba a klubba, hogy x havonta elöregszik rajta valami, aztán azzal szórakozzak majd, hogy mindenre valami szakit kergetni. Szép volt, jó volt nagyon, de ne alattam öregedjen el.[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz rbalint88 #204087 üzenetére
Tudom, csak mérges lettem, meg valószínű megszoktam, hogy nem volt igazán baja a kopó dolgokon kívül 7 évig és most furcsa ez.
Mikor minden időszakos ki van cserélve, karban van tartva, le van alvázvédőzve stb... akkor jó ránézni, hogy na készen van, minden jó, minden cserélve, minden új, aminek újnak kell lennie.
És akkor jön a troll és a pofádba vigyorog, hogy foglalkozz még velem NAA!(mondjuk a klímás is mondta, hogy 2017-es autóknak néz ki sokszor így az alu csöve, szóval még hallgathatok)
Új autóval 5 hónap alatt sok gond
Mi volt vele?[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Klíma mizériához röviden:
- nyomás rendben
- csövek rendben
- minden más mechanika rendben
- a klíma relé továbbra is lekapcsol és későn kapcsol vissza
- másik 3 relével kipróbálva ugyanúgy fennáll a hiba.
- direktbe kötve nyilván a kompresszor folyamatosan működik, ekkor a hőmérséklet, nyomás, venti működés teljesen üzemszerű, semmi rendellenes érték- kéz széttárva
- mivel nem igazán járok szerelőkhöz, ledöbbenés és felismerés, hogy minden autóvillamosságis július vége- augusztus közepe környékén rendelkezik szabad időponttal, ezt nem gondoltam. (már amelyik nem kap a telefonban sikítófrászt, hogy íííííí Lexus, hát azt nem ismerem)Ha az autószerelés is ilyen lesz, mint az állami egészségügy, hogy hónapos várólista, akkor én komolyan elgondolkodom azon, hogy a jövőben elengedem ezt az autózás témát és mint szükséges rossz tekintek rá. Se időm, se kedvem szakikat kergetni, hónapokig várni. Akkor inkább új Suzuki megvesz--> 5 évig használ --> új Suzuki megvesz--> és újra és újra.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Na igen, csak mellettem elszaladt az idő, mert ez az autó 7 éve nálam van. Általános kopó alkatrészek, mint fék, folyadékok, olajak én cseréltem. Elromlani nem igazán romlott el, alvázvédelemre vittem egyedül klasszikusan működő, hivatalos szervizbe. A vezérléscseréket meg márkaszervizes csinálta ugyan, de ismerős, így nem a szervizben, szóval oda megint nem a bejelentkezős út volt, hanem a dobjuk össze otthon.
Szóval mivel nem nagyon kellett eddig az ilyen jellegű szolgáltatásokat igénybe vennem, így most meglepett ez az állami egészségügyes szintű várólista. Nem gondolom, hogy az én türelmetlenségem az, hogy sokallom az augusztusra szól időpontokat.
Ez most tényleg erősen gondolkodóba ejt. Nem vagyok új autó párti túlzottan, de valami kevésbé túlbonyolított gépezetet (mondjuk egy Swiftet) lehet bevállalok újként következő autóba.
-
Qtya123
őstag
válasz stickermajom #204164 üzenetére
Apám vett egyet 1 évvel ezelőtt. Eddig nem volt semmi nyűgje.
Ilyenkor mivel új, nem lehet azt megtenni, hogy márkaszervizbe visszamenni, jó napot itt az autó, gariban javítsátok? Még időben világosítsatok fel, nehogy ezzel az új autó és garancia dologgal is olyan vakon legyek, mint az autószerelők mai működésével.
Annyira nem követem a topikot, de most, hogy a gari szóba jött rémlik, hogy valaki szenvedett itt egy új Focussal és tróger volt a márkakereskedés.
z0d1@Ku$: Toyoteamel beszéltem, klímára van ember, megadták annak a számát. Klímás embernek gond elmondva, mondja, hogy ő mechanikai részhez ért, az elektronikai diagnózisra adott egy másik számot... Mint egy telefonközpont, olyan voltam délelőtt.
Qru: Igen, van aki ezért nem vállalta. De korábban mikor kuplungtárcsa lett cserélve, akkor nem akartam vesződni a cserével, mert lusta voltam szóval felhívtam néhány pécsi szakit, akire mondták, hogy jó. Egyik sem vállalta, mert ő ilyen autón még nem csinált. Mondom baszki olyan faék az egész erőátvitel, mint egy Zsigulin. Maga a kuplungcsere is annyi. Nem.
Végül csak neki kellett állnom ismerősnél az aknán... Ezért kő nekem most Suzuki![ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
Huh, hát ezek szép válaszok a márkaszervizektől. Nehéz lesz benyelnem, hogy ipari lomokat árulnak. Nálam egy ilyen, hogy eszi a vizet, olajat az ipari lom kategória. Jó, hogy a sz@r és a hígf0s közül választhatok.
-
Qtya123
őstag
válasz rbalint88 #204194 üzenetére
Én sok mindennel meg tudok barátkozni, ha céleszközként tekintek egy autóra.
Az IS nem ilyen volt, azzal szerettem autózni is. De egyrészt valahogy kezdek belőle kinőni, másrészt nagyot lökött visszafelé az autózás, mint élmény dolgon a 3 éve Budapestre költözés. Itt mindenfelé mászkálni a ramaty utakon, a szűk belvárosi utcákban a magas padkákra állás, parkolót keresni, a mindenhol kisebb vagy nagyobb dugóban állni dologgal már nem igazán van olyan út, hogy elindulok és hú de jó az autózás élménye.
Egyre inkább A-ból B-be célúvá válik így az autózásom a városban bevásárlások+ügyintézések és emellé Budapest-Pécs rokonlátogatások, valamint alkalmanként egy távolabbi nyaralás autóval (olasz, görög, albán, horvát, alpok stb...) tevékenységet tekintve.
Annyi kell, hogy japó legyen, ne kurblis legyen az ablak, meg legyen klíma. Erre a felhasználásra kettőnknek kicsi autók is megfelelőek. Elvi kérdés miatt pedig kb 6 havi bevételnél többet nem költök autóra, így kb 5 milláig tudok elmenni, ha autócsere lesz.
Ebbe az árba újban kb egy Swift, vagy egy Yaris fér bele. Az évi egy 1.000+ km-es nyaralást szerintem azok is bírnák, gondolom 140-es utazót mennek ezek is pályán. A többi km meg úgyis a budapesti zagyvaságban menne.
Majd meglátom. Azért ezek kicsi autók, ha a biztonságot is nézem, nem tudom mennyivel lenne jobb egy 4-5 éves, de nagyobb autó, mondjuk egy Corolla, viszonylag kevés futással. Mondjuk egy ilyen: [link][ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
válasz Szada85 #204233 üzenetére
Az tény, hogy a lefingott prémiumban ülő bikanyak türhőknek fel kell kötni a gatyájukat, mert ami állatságokat régebben általában inkább ők csináltak, azt ma már lazán megteszi bármelyik kiégett családapa, önérzetes csaj vagy véresszájú nyugdíjas is a forgalomban.
Szintet kell lépni, hogy ők lehessenek a majd én megmutatom emberek továbbra is, mert egy bűntiféket már bármely jámborfejű makimajom is odavág lassan mindenkinek...
Múltkor én is megyek át a zebrán (nem lámpás), körülnézek, tőlem kb pár méterre áll ki egy nyanya egy Swiftel, pont indul felém. A zebra felét elhagytam mikor odaér, erre nem megáll, hanem dudál egyet, kikerül és indulatosan karattyol valamit.
Szerencsére nem állt meg, mert az első pár másodpercnél nagyon impulzív vagyok és az ösztön azonnal azt vezérelte a fejembe, hogy Istenem csak állj meg, beköpök a lehúzott ablakodon és röhögve azt mondom, hogy kovidos vagyok te büdös k... Így csak bemutattam neki.
De azért kemény, hogy már a nyuggerek között is van ilyen, aki inkább kikerül a zebrán és nem a bambaságból, hanem szándékosan, hiszen ő haladni akar.Paxker31: Akár az is szóba jöhet.
[ Szerkesztve ]
-
Qtya123
őstag
-
Qtya123
őstag
válasz Motion_Blur #204294 üzenetére
Szokásos megvettem a kavicsos neppernél a lefingott prémiumot 1.3 milláért és én vagyok az utak királya, nekem ne mondja meg senki hogyan közlekedjek, hisz hipermenő és kemény lettem.
Az autó épphogy működik, gumik nullák, tankban 5 liter benzin, de ez nem gond, a proli utca népe ezt úgyse látja.
Szerencsére most nem lett baj.
Új hozzászólás Aktív témák
- Netfone
- Xiaomi 13 Lite - dögös vagy, Civi
- Xbox Series X|S
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Óvodások homokozója
- Milyen processzort vegyek?
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- iRacing.com - a legélethűbb -online- autós szimulátor bajnokság
- Jogász topic
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- További aktív témák...
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Legrand Netatmo Presence Siren Okos kamera FÉLÁRON
- profi traffipax védelem és lézer detektor + blokkoló Kiyo Ultimate AP4 GPS komplett rendszer
- AKCIÓ! KONYHA - HÁZTARTÁSI TERMÉKEK - BOTI ÁR FELÉÉRT!
- Nagyon szép Delonghi Dinamica ECAM 353.15.B automata kávéfőző
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen