- Milyen okostelefont vegyek?
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- Samsung Galaxy Note10 és Note10+ duplateszt
- Mobil flották
- MIUI / HyperOS topik
- Megérkezett a Google Pixel 7 és 7 Pro
- Samsung Galaxy Fit 3 - keveset, de jól
Hirdetés
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Francia portréstúdió edzi a Honor AI-t
ma A 200-as csúcsszéria a Studio Harcourt szakértelmével készít portrékat, a Honor AI négy szinten dolgozik.
-
Leszavazta az ötleteket az Amazon, de jöhet az AI-alapú, havi díjas Alexa
it A befektetők a cég kérésére minden fontos és jelentősnek tűnő javaslatot elutasítottak. Jöhet azonban a havi díjas, AI-alapú Alexa.
-
Mobilarena
Autós topik
Új hozzászólás Aktív témák
-
EQMontoya
veterán
-
EQMontoya
veterán
Gondolom az is véletlen a 150 lovas V5 golfon 280-as tárcsa van a 170lovason 312-es...
Azért ennek megvan az a hátránya, hogy a 280-asra, ha nem túl vastag a nyereg, még talán a 15-ös felni is felmegy, a 312-esre viszont szerintem már a 16-os sem. Márpedig 17-es télivel és nyárival is számolni már nem olcsó móka, és a magyar utakon télen nem is feltétlen élmény.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz Mágus2 #41948 üzenetére
És ebben az a szomorú, hogy meg kellett hozzá tervezni a dobfékes agyat, legyártani két félére a megfelelő alkatrészeket, cikkszámokat kezelni, raktározni... Még ha olcsóbb is egy picit egy dobfék, szerintem ezen akkor sem kerestek semmit, tényleg arról szólt, hogy "nehogy túl jó legyen" az olcsóbb modell.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz deicide #42161 üzenetére
Bringásként és autósként is a XI. kert ajánlom bárkinek a figyelmébe.
A Fehérvári úton másodszor vannak lezárások a villamossín cseréje miatt az elmúlt öt évben, de egyszer sem jutott eszébe senkinek, hogy ha az útminőségen már egy 3. századi római kereskedő felháborodott volna, mert szétveri a szekerét, akkor talán az aszfaltot is kéne cserélni ezzel a lendülettel.Deee legalább ezt párhuzamosan megcsinálják mindenhol. A négy észak-déli irányú útból (Tétényi, Fehérvári, Szerémi, Budafoki) szerintetek mennyin zajlik felújítás egyszerre? Igen, persze, hogy az összesen. De egyiken sem teljesen burkolatcsere, itt az elválasztót foltozzák, ott egy fél sávot túrtak fel valami cső miatt, a Fehérvárin ugye a villamossínt cserélik...
Ha visszaemlékszel, Hungária körúton síncsere 1-2 éve. Persze, szét volt b@szva mindenhol legalább 1-2 sáv folyamatosan, de az aszfalt maradt, az M3 és az Árpád híd között kiesne a fogtömésem is, ha lenne tömött fogam. Pedig az IS nem is ráz vészesen.
Tovább is van, mondom még. Vörösvári - Szőlő sarok, III-ban. Szintén 1-es villamos, hónapokig feltúrva a kereszteződés, de legalább megcsinálták rendesen: teljesen új aszfalt volt. Aztán egy hónap múlva feltörték az egészet, mert a távhő rájött, hogy csöveket kéne cserélni. Nyár végén. Az előtte lévő 3 hónapban, amikor már nem volt fűtés és ki volt ásva a cső, nem jutott eszükbe.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
Valami ilyesmire tervezek lecsapni télen.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz Snoop-y #42195 üzenetére
Ahogy vesszük:
-Szerintem is az MR a szebb
-Kb. ugyanúgy megy (fura, de az az oka, hogy az MX-5 hiába fiatalabb 10 évvel, egy mázsával könnyebb)
-A nyitható tető azért coolság, több szabadságot ad, mint a targa
-MR2-ből nagyon-nagyon kevés az értelmes példány, és ahhoz képest meglepően drágák (7-8k eur)
-Egy 20 éves, középmotoros, ritka sportautó szerelés ügyében esélyesen nagyobb kockázat, mint a viszonylag faék és könnyen szerelhető MX-5.[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz focvis #42258 üzenetére
Aggregátor:
Plusz értelmetlennek látom első keréken a 250 LE-t.
Ezzel egyetértek, főleg önzáró difi és mindenféle futóműves hókuszpókusz nélkül.Sokkal inkább kéne a fentebb linkelt 2.5 v6. Utazni bőven elég, szépen szól, viszont fele annyira háklis és költséges.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz focvis #42265 üzenetére
de bezzeg milyen fasza a 115 ló hátsókeréken.
Keresztbe menni nem fog, de szerintem alapvetően jobb vezetni egy hátsókerekest. Nem cibálja a kezedből a kormányt, szebben fordul.
A Tiéd egyébként ilyen szempontból egy jóval szerencsésebb konstrukció, mint a V6 Alfa, a TSI blokk legalább a tengely mögött van, a 3.2 v6 brutál orrnehéz lehet.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
-
EQMontoya
veterán
Bár nagyon geci dolog, de vajon mit reagál, ha féktesztelsz rajta egyet? Főleg, ha van valami komolyabb féked, amivel tényleg megizzasztod.
Egyébként ez számomra azért is nehezen hihető, mert a németeknél köztudottan harapnak a követési távolság be nem tartására és a másik letolására, szóval maga a rendőr követ el szabálytalanságot ebben az esetben.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
Én nyugodtan ki merném próbálni. Aztán megnézném a párbeszédet:
-Láttam egy macskát, nem akartam elütni.
-Mi nem láttuk.
-Hát ebből a követési távolságból ez nem meglepő.Autópályán lekoccol hátulról, azt bizony rohadt nehéz lesz kimagyarázni, több szempontból is.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz Mágus2 #42998 üzenetére
Sejthető volt, hullanak ám a csontvázak a szekrényből. De szerintem még a sublót mögött meg a kredenc alatt is van 1-2.
Hát igen, ezt megoldotta nekünk a fasza dízellobbi meg az EUs kretén szabályozás.
És szerintem mondjuk nagy köszönetet az Amcsiknak, hogy legalább valaki borította a szaros vödröt, és szólt, hogy nem kéne telekormolni mindent A-ból B-be közlekedéshez, és főleg nem kéne ezt pofátlanul támogatni.Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz rbalint88 #43004 üzenetére
Van abban igazság, amit mondasz, de csak félig értek egyet.
A turbós benzinesekkel kapcsolatban tökéletesen igazad van, csak máshogy: szintén az ultra kretén szabályozások eredménye, hogy rengeteg fejlesztési idő és pénz ment olyan technológia fejlesztésére, amely összességében talán még környezetszennyezőbb is, mint ami korábban volt.
A CO2 persze alapvetően rossz, de sokkal kevéssé rossz, mint a NOx meg az apró szemű korom.
A szabályozások pedig abszolút CO2 centrikusak, aztán hurrá.Az meg tényleg egy nonszensz f@sság, hogy a gázolaj adótartama kisebb, mint a benziné. Ez ugye azért vicces, mert egy lityó gázolajban kb. 10%-kal több energia (fajhője nagyobb) van, mint egy liter benzinben. A dízel "költséghatékonyabb" fogyasztásának ez adja egy részét.
A szabályozás pedig ezt olyan szintre tolta, hogy a környezetszennyezőbb technológiának a nagyobb energiát tartalmazó üzemanyagát adóztatjuk kevéssé. Ollé, brilliáns, kérem! Ha a gázolaj tényleg 5-10%-kal drágább lenne, mint a benzin - és ez lenne a realitás, így adóznánk igazságosan - akkor azért jóval kevéssé terjedtek volna el a dízel autók.
És itt jön az utópisztikus felvetés: lehet, hogy jóval több gyárilag LPG-s autó lenne helyette. Azzal pedig összességében nem kicsit jobban jártunk volna...[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
-
EQMontoya
veterán
válasz Viperator #43290 üzenetére
Ez egy értékes hozzászólás volt, köszönnyük.
-secret-: szerintem ez nem az autó hibája volt, hanem a gyökérségé. Nem volt kevés a tempó, persze végig áll a gázon, és az is látszik, hogy a kanyar a felezővonaltól kezdve kifelé lejt. Tehát amint azon átcsúszott, igazából már csak utas volt. Elkottázták, van ez így.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz rbalint88 #43325 üzenetére
Ez szerintem erős túlzás.
Leesik két centi hó vagy egy kis onoseso és a mélygarázsok felhajtóján nem jön fel a legtöbb autó. Egyik kerék lediferal, aztán állsz nagy gázzal egyhelyben.
Sáros-füves területen (egy rét) az ISsel is elakadtam az első gödörben.Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
A Focusban asszem, nincs is hátul difi.
Gyakorlatilag egy merev cucc van, az oldalán két kuplunggal, és azokat szabályozza az elektronika, így kapnak (vagy nem) nyomatékot a hátsók.A tisztességes difiket nem az szorította ki, hogy ezek az elektronikus cuccok annyival jobbak, hanem az általad említett könnyebb szoftveres beavatkozás és hogy komplikáltabbak/drágábbak.
Az összes tisztességes hátsókerekesben mechanikus difi van máig.Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
Ebben az esetben biztos, hogy jobban járt volna ha otthagyja a kocsit a folyóban.
Azt nem teheti, mert durván környezetszennyezésnek minősülne.
És éppen ezért lehet, hogy a költségeket kifizeti a kfb. Nyilván a vízkárt nem, de a katasztrófavédelem kivonulását talán igen.Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz Qtya123 #43459 üzenetére
Abszolút igazad van.
Szerintem továbbra is áll az a szabály, hogy az autód értéke ne legyen több, mint hat havi fizud. És ha nem üzletköző, ügyvéd és hasonló vagy, akinek a jövedelme főleg jutalékból származik, akkor az előbbi hat havi fix fizura értendő, és nem januárban számolandó az épp kivételesen jó bónusz után.Ebből pedig tökéletesen látszik, hogy mennyien járnak erőn felüli autóval itthon.
A lakosság 99%-ának egy fapados új Golf is a lehetőségein kívül van, még ha a házaspár együttes jövedelmét számoljuk is.[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz Mágus2 #43523 üzenetére
Ööö, wut?
Az IS-em 14 éves, értéke 1.5M, egy hasonló tudású 5 éves autó mondjuk 5M. Hát, ennek a 3.5M különbségnek a tizedét is nehezen tudnám rákölteni a kocsira. Pl. meghalt a 3.5 éves Baren akku, eltört a motortérben a kitámasztó pálca tartója, 1-2 elemet le lehetne fényezni, mert látszik rajta a városi harc...Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
-
EQMontoya
veterán
válasz Mágus2 #43535 üzenetére
Ezüst és hasonlók értelmes minőségben azért nem mattulnak annyira, mint az élénk színek. A piros pl. nagyon hajlamos rá, meg mondjuk az F Astrák bármelyik színe, de ott a festék volt fos.
Persze, értem, amit mondasz, de ha egy telifényt csináltatunk, még az is csak mondjuk 350k, és annyiért már fasza is lesz, akár gyöngyházra fújva is.
Perzse, ki lehet dobni az összes szilentet és polyurenthánra cserélni, de az már nem egy 3 éves autó állapota lesz, hanem komolyabb megoldás, mint amivel kijön a gyárból.A lehet hogy nem lesz baja és a biztos között ott van a 3 milla különbség egy 14 éves autónál.
Igen, alapvetően én is ebben szeretnék hinni, de olvasgatva a fiaskókat mostanság (Prinz motor, BMW-nél szétrepülő pillangószelep, stb), sajnos az az érzésem, hogy a 14 éves szívóbenzinesem kisebb eséllyel fog az út szélén hagyni az elkövetkező öt évben, mint ha most vennék valami nem túl szerencsés konstrukciót 3 évesen, és azzal tolnám le az elkövetkező öt évet.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz Mágus2 #43540 üzenetére
Most sem BMW-vel tolod. Körtét körtével, almát almával. Ha turbó benzinesed van, akkor értelem szerűen ilyennel hasonlítanám a 3 és 10+ éveset. Értelmetlen lenne egy 16 éves szívó benzinest egy modern turbódízellel hasonlítani.
Persze, ebben igazad van, de kapok ma szívó motort, amiben négynél több henger van, mondjuk 10M alatt?
Szerintem maximum a BMW K1600 felel meg ennek a kritériumnak.Szóval oké, almát körtével, de mivel hasonlítsam?
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz Mágus2 #43545 üzenetére
Abban a korban amúgy volt, akár E46, akár még E92, még a következő generációs IS is szívó v6 volt, csak ezeket a nagyobb szívókat azóta kinyírták. Csak az az érzésem, hogy ettől inkább rosszabb lett a világ, mint jobb.
Pedig milyen jó kis 2.8-as V6 volt még az Audi 100-ban is.
[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz Mágus2 #43548 üzenetére
Esélyekről beszélek, mi annak az esélye, hogy megkotlik a 3 éves vagy a 14 éves. Sokkal kisebb egy 3 évesnél hacsak nem valami szofisztikált, kisköbcentis, agyon húzott valamiről beszélünk. Kicsit árnyalja a képet, hogy a régebbi autókat sokkal inkább strapabírásra csinálták, nem eldobhatóra.
Igen, épp ezért nem tudom, hogy mivel fogok járni mondjuk 5-10 év múlva.
Nem szeretnék sem 3 évente autót cserélni, sem újat venni.
Jelenleg a hibridek tűnnek viszonylag megbízhatónak, de az annyira steril, hogy az intenzív osztály falfestéséhez tippeket kértek a Toyotától. Esetleg Mazda skyactiv...a sajátodat ne hasonlítsd semmihez, mondjuk, hogy a sajátodat akarod olyan állapotba hozni, mintha csak három éves lenne. Ahhoz elég lenne 350 000ft?
350 biztosan nem, de nagyon nehéz a kérdés amúgy is.
Egy 14 éves motor/váltó nem olyan állapotban van valószínűleg, mint egy 3 éves. Ettől még simán elmehet 5-10 évet hiba nélkül, de nem olyan állapotban van.
Viszont ha kicserélsz/felújítasz benne egy csomó dolgot, akkor meg vadi új alkatrészek lesznek benne.
Lámpa ugyanez. Oké, ha nem megkímélt, bontott lámpát veszek, hanem vadi újat jó drágán, akkor az adott része az autónak már nem egy három éves autó állapotával fog megegyezni, hanem új lesz.Ha úgy nézzük, hogy mondjuk fényezés, tömítések cseréje hajtásláncban, ajtókon, beltérben 1-2 karcoltabb dolog cseréje, futómű elemek nagyon szigorú vizsgálata és cseréje, akkor biztos el lehetne rá költeni egy misit, de ez azt jelenté, hogy olyan alkatrészeket is cserélne az ember, ami mondjuk az élettartama felénél jár, és esélyesen kiszolgálná azt az időt, ameddig a kocsi egyáltalán menni fog.
Same rules apply!
-
EQMontoya
veterán
válasz Mágus2 #43555 üzenetére
lehet valami 20 éves szakadt szar fog haza vontatni.
Kb. két hónapja volt nálam az IS, amikor egy jeges parton egy Golf2 syncro húzott fel, mert a 6 éves nyári gumi nem akart felmenni magától.
Van ez így.Az nálam is megvan, hogy ha valami klattyogás van a futóműben, vagy bármi rendellenes hangot hallok a motortérből, akkor annak utánamenni, megnézni, szétszedni. A külsőre már nem költök ennyire, BP-n napi használatú autóra úgyis rábasszák az ajtót, bevásárlókocsit, biciklit, lekoccolnak párhuzamos parkolásnál minden irányból, stb.
A 34 éves Carinán nincs kb. karc se, de azzal nyilván nem is nagyon járok BP-n.[ Szerkesztve ]
Same rules apply!
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen okostelefont vegyek?
- Milyen TV-t vegyek?
- Házi barkács, gányolás, tákolás, megdöbbentő gépek!
- Suzuki topik
- Huawei Watch Fit 3 - zöldalma
- Eredeti játékok OFF topik
- RENNSPORT
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- EA Sports WRC '23
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest