- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen GPS-t vegyek?
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Redmi Note 8 Pro - Redmi, a profi
- Huami Amazfit Bip okosóra
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
Hirdetés
-
Mozgóképen a Razr 50 Ultra még nagyobb kijelzője
ma A hivatalos kedvcsináló megnyerő, csak nem hivatalos forrásból érkezett.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Rejtett díjak, nehéz lemondás: az USA pereli az Adobe-ot
it Nem csak rejtett díjakkal károsítja meg a fogyasztókat az Adobe, de az előfizetések lemondását is megnehezíti – ezért beperelte az USA kormánya.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
zoli03 #71879 üzenetére
Igen, 30-ert tip-top outit vett ismerosom, felujitva, frissen szervizelve, meg a fejer bandazs is uj volt rajta, szep lila szinu vaz
Akkor a 20 meg szoba johet, az ilyen mindenfele cuccal felszerelt boltba/munkaba jaros gepeket szeretik az emberek, a vilag vegeig elmennek.Everybody lies.
-
-
Fred23
nagyúr
válasz
zoli03 #73529 üzenetére
Egy kérdezést biztosan megér, de kevés az esély arra, hogy az eladót nem zavarja, pláne, ha egy 20-25k-s kerékpárról van szó.
Egyébként nem értem, miért lövik be ennyire sz@rul a háromsebis agyváltók sebességeit: nekem elég lenne a 186%-os áttét, de nem úgy, ahogyan kiosztották. Az első fokozatot sosem használom, semmire se jó, a második erős emelkedőhöz jó, a harmadik meg gyenge emelkedőre vagy sík terepre. Az egyest el kellett volna hagyni, és a kettes és a hármas közé betenni még egy fokozatot. Vagy másoknak jó szokott lenni a 3 sebi úgy, ahogy kiosztják? Nem hiszem. Talán tányércserével javítható lenne a helyzet.
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz
zoli03 #73670 üzenetére
Azt írja, hogy tudja blokkolni a kereket. Akkor az nem fékhiba, szerintem, hanem tapadási.
Ha kevés lenne az olaj, vagy levegős, akkor beesne a fék, ha behúzza, nem fogná eléggé a kereket, nem?IMIIKE1998: melyik fékkel fékezel általában? Első vagy hátsó?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
zoli03 #73750 üzenetére
Egy pályán,ideális körülmények között talán tényleg nem számít az összsúly (melyben itt a bringa a változó,hisz ő nem fogyott vagy hízott 2 nap alatt amíg átült egyik bringáról a másikra),de nekem például egy rövidebb (40-60km) tekerés legalább 8-10 lassítást meg kigyorsítást jelent,egy hosszabb meg (100-160km) egy rakat emelkedőt ahol bizony minden kg. számít.
(#73746) korcsillio...szerintem csak türelmetlen vagy egy kicsit.Nyugi,kitartással jönni fognak a számok is.
(#73743) inifini...szerintem is ez az egyik legfontosabb "mellékhatása" a bringázásnak!
(#73748) zoli03...nincs éppen időm megnézni,a felszereltség gyengébb vagy a design,esetleg mind2?
(#73749) flash-...azt kitapasztalod,de a minimum nem valószínű elég lesz 100kg-odnak.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rétisün
veterán
válasz
zoli03 #73748 üzenetére
milyen bringákat néztél? monti? outi? miben rosszabb? gyengébb felszereltség? az várható, ha nem akarják sokkal drágábban adni a 2017-es bringákat, mint az ideiek.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
zoli03 #73770 üzenetére
Neked lehet nem...
És kigyorsításnál?
(#73771) 6030D...ezt te nem értheted,ez női pszichológia!
...amúgy ő a nők között biztos erősebb mint én a férfiak közt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
smkb
őstag
válasz
zoli03 #73750 üzenetére
"Persze emelkedőn felfele már rosszabb a helyzet, de ott sem számít annyira a súly. "
De bizony... szimpla fizika. Ha csak a helyzeti energiát nézzük is sokat számít a tömeg. W = m*g*h. Ha egy 90kg tömegű testet a függölegesen 0m magasságból 1m magasságba akarsz juttatni, mindenféle surlódás és egyéb fizikai hatásokat figyelembe nem véve, az 90*10*1 = 900J. Ha egy 60kgos Az 60*10*1 = 600J. Vagyis, a 60kgossal szemben a 90kgosnál kapásból 50% PLUSZ energiába kerül a szintkülönbség csak a helyzeti energia miatt. Az emelkedő meg nem más, mint hogy ezt a helyzeti energia változást könnyebben lekűzd, és ideális esetben az út hosszától független ez az energia. A valóságban viszont ehhez még társul a surlódás és egyéb nyalánkságok, amik ugyancsak a nagyobb tömeg esetén kedvezőtlenebbek. Azaz, egy 90kilós bringás, minimum 50%-al több energiával kűzdi le ugyanazt a szintemelkedést, mint a 60kgos. Gondold el mekkora előny a 60kilósnak, hogy azt a +50% energiát, neki nem a helyzeti energia lekűzdésére kell használnia, hanem a surlódás stb, és a nagyobb sebességű felfelehaladásba ölheti.Nem véletlen ám, hogy az alacsony, könnyű emberek maradnak vannak mindenhol a kerékpársport csúcsán.
-
-=RelakS=-
veterán
válasz
zoli03 #73775 üzenetére
Lehet, hogy nem teljesen tudományos, de dobok a témához egy videót:
How Much Does Body Weight Affect Climbing Speed? GCN Does ScienceNyugodtan lehet szerintem úgy is értelmezni, hogy mennyit szívsz, ha viszel egy 5kg-os csomagot. Pl mikor munkába megyek bringával, és bepakolok ruhát, lámpákat kisszütyőt, nemtommit, akkor jóval nehezebb tekerni, mint amikor csak este megyek egy kört.
Ugyanígy, ha van egy 8 kilós bringád, de lecserélsz rajta ezt-azt, raksz rá sárvédőt, stb, és 5 kilóval nehezebb lesz, elsőre nem tűnik soknak, aztán dehogynemAhogy látom, a linkeddel azonos a téma, csak a GCN előadásában
[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz
zoli03 #73775 üzenetére
A kolléga kérdése nem a súlycsökkentés anyagi megtérülésére vonatkozott,hanem arra,hogy miért tud egyik bringával számottevően gyorsabb lenni mint a másikkal.A válaszok között,bár kisebb jelentőségű mint pl. a gumi,de szerepelt a kerékpár súlya is mely semmiképp nem elhanyagolandó.3-5 kg az összsúly 5%-át kiteheti.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rétisün
veterán
válasz
zoli03 #73770 üzenetére
valószínűleg a többi márkánál is hasonlóan fognak változni(?) a bringák.....bár a meridánál pl. úgy látom a tavalyival ellentétben komplett szettben gondolkodnak (tavaly sok bringánál a hajtómű valami szérián kívüli volt) árakat mondjuk nem nézte, hogy ezzel együtt mennyit drágult 1-1 modell. (outiról beszélek)
mod: a canyon mellett a rose bringáit nezegettem, a 105-el szerelt bicaj ott is 1100 euro.
canyon (és merida) mellett szól. hogy van náluk külön váz is, nekem elég lenne az is......
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
válasz
zoli03 #73782 üzenetére
ha drágább is a rose, akkor is inkább azt venném, hiába a canyon 'márkább'
a rose egyszerűen jobban tetszik. az alap bringájuk tavalyi vázzal van, ha ezt típusú vázat 'leszivárogtatják' az alap gépekhez, nekem jöhet akár tiagrával is....
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
válasz
zoli03 #73785 üzenetére
Köszönöm!
Gyári terep mintás gumi van rajta. 4.5 barra szoktam fújni. Sík terepen használom. (Békéscsaba)
Ami még eszembe jutott, a pedál. Gondolom aki 30 feletti sebességgel megy tartósan, klipszes pedált használ.
A súly érdekes kérdés. Leadtam 15 kilót május óta, de nem lett könnyebb tekerni. Ellenben a futás az sokkal jobban megy.Eladó Lego: 42139 All terrain vehicle
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
zoli03 #73785 üzenetére
Abban egyetértek, hogy sík úton nem jön annyira ki a bringa tömege, maximum csak amikor felgyorsítod, de ha már megy akkor tartja a tempót. Viszont emelkedőn felfelé sokat számít, rohadtul nem mindegy, hogy egy 13 kilós bicajjal mész fel a hegyre, vagy egy 15-16 kilóssal. Eléggé meg lehet érezni a különbséget. Mondjuk egy 1000m-es szintet lenyomva úgy gondolom bárki simán megmondja melyikkel volt könnyebb mászni. Az erőnlét abból a szempontból mellékes, hogy a maga szintjén mindenki meg fogja érezni, hogy lassabb volt, a kevésbé edzett is és az edzettebb is.
IMIIKE1998: Nem a kerékpár márka a lényeg, hanem a vázad típusa, fejcső mérete. Kb innen indul a történet: [link]
[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
zoli03 #73833 üzenetére
Azért nem mindegy hol van a plusz súly, mert egy nehezebb kerékpárt nehezebb is mozgatni, de ha ugyan az a plusz súly egy hátizsákban van, más dinamikát tesz lehetővé. Én legalább is így vettem észre.
Vasinger!: Én nem bíznék abban a sisakban, inkább kicsit drágábban egy minőségi gyártó alap modelljét venném.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
zoli03 #73859 üzenetére
A kigyorsíthatóság szempontjából sem mindegy.
Vasinger!: Itt most elsősorban nem a drágább, olcsóbb dolgot emelném ki, hanem a márkát. A decathlon azért nem a minőségről híres, pláne nem az olcsóbb kategóriás termékeinél. Egy minőségi sisakokat gyártó, nagynevű cég, többnyire túl is teljesíti a minimum elvárásokat egy tesztnél, nem csak arra törekszik, hogy épp megugorja a lécet, hogy a lehető legolcsóbb tudjon maradni. Bizonyos körülmények között valószínűleg a btwin sisak is megvéd, de komolyabb erőhatásra egy nevesebb sisakban jobban megbízhatsz. Én az Uvex-et ismerem, itt bizony igen komoly tesztek vannak. Egyébként egy minőségi gyártón belül az árkülönbségek abból adódnak, hogy keményebb külső bevonatot kap a sisak, illetve csökkentik a súlyát és a légellenállását. Ez indokolja a magasabb árakat. Illetve az sem elhanyagolható, hogy egy neves gyártó sisakjához kapsz majd később is szivacsot, csatokat stb, míg egy filléres sisakon ha eltörik a fejkerület állító, vagy egy csat, akkor dobhatod ki a sisakot.
És abban is biztos lehetsz, hogy egy nevesebb gyártónál kényelmesebb sisakokat fogsz találni, mert többféle fejformát figyelembe vesznek és jobban ki vannak dolgozva.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz
zoli03 #73884 üzenetére
Konkrét fizikai számításokat nem végeztem ez ügyben.
Én úgy érzetem, hogy ha a bringa helyett a hátizsákom tömöm meg, akkor jobban tudom gyorsítani a kerékpárt, összességében dinamikusabb a mozgása.
Ennek ellenére az utóbbi időben erősen gondolkodom egy nagyobb méretű nyeregtáskán amivel kiváltanék egy kisebb hátizsákot. Kérdés, hogy a bringa irányítása ettől mennyire változhatna negatív irányba?
Illetve mivel dropper post-ot használok, a rögzítés miatt ez is problémákat vet fel, de van megoldás erre is.
Ő rá gondoltam:
[link]
[link]És láttam egy ilyen ötletes rögzítést is, dropper post-hoz.
[link]
[link]Vasinger!: Az Onyx egyébként inkább a női vonal, mint férfi.
Elég sok féle típus van, és méret is van bőven. Mondjuk nekem nem az olcsóbb modellek vannak, de a Race 5 és az Ultra snc sisakom is baromi kényelmes, és nem áll el a fejemtől.
Onyx helyett lehet inkább az I-VO modellek közül kellett volna választani. Ezek ár értékben jó sisakok.[ Szerkesztve ]
-
hegyimorc
senior tag
válasz
zoli03 #74590 üzenetére
"És ha valaki nem akar annyi készpénzt magával vinni?"
Akkor ő nem veszi meg a bringámat.
Engem mint eladót nem különösebben érdekel, hogy milyen szeszélyei vannak az érdeklődőnek, de ha én veszek valamit akkor sem várom el, hogy az enyémhez alkalmazkodjon az akitől venném.
Ha mindenkinek minden stimmel van üzlet, ha nem nincs. Szerencsére sosem voltam még annyira rászorulva sem vételre, sem eladásra, hogy mindenáron erőltessem.
De szerintem már rég eltértünk a tárgytól. A kérdező kapott pár véleményt, majd eldönti, hogy ő hogyan próbál bringát eladni.
Eladó 100km-t futott CUBE SL Cross Race fitness bringa 460eFt helyett 300eFt-ért (kb 175-195cm közötti magassághoz) : https://goo.gl/acsjPA
-
samspade
csendes tag
válasz
zoli03 #74653 üzenetére
1. Ha a másik oldalra fordítom a kormányt, akkor még bőven engedne a fékcső, mondjuk kell is neki, de szerintem lehetne ez rövidebb is. Amúgy ezt nem a gyárban vágják méretre és töltik olajjal? Vagy egyen csőhosszak vannak és ugyanaz a méret kerül a legkisebb és a legnagyobb vázra is? Ami mondjuk a kicsi vázon nagy, a nagy vázon meg feszül?
2. Szerintem hozzászokok majd a széleshez, csak egy hét alatt még fura ez a tíz centi különbség. A markolat nem kimondottan ergo, de nem is egy sima henger. Kicsit domborodik és rücskök vannak rajta. Elfordítottam kicsit, így talán jobban a markomba simul.
A nyerget vízszintbe állítottam, a kép szerintem csalóka, ezzel is, meg a magassággal is játszottam sokat, plusz közben mentem egy-egy 5 km-es kört. Így tűnik kényelmesnek. Bár azt nem mondom, hogy végleges a beállítás, hisz először el kell szöszmötölni vele egy darabig, míg a legjobb pozíció lesz. Menet közben derül ki, mi kényelmes, mi nem.
(#74650) kacsyx Igen, azt hiszem akkor is Te írtad, hogy jó ez a Cube
A kormányból nem szívesen vágnék, végső esetben cserélek. Láncvilla védőt mindenképp szeretnék, meg majd sárvédőt is.
-
ivana
Ármester
válasz
zoli03 #75063 üzenetére
Nem tudom öcsém bringáján ilyen az első fék, állandóan meg kell húzni. Rendes bowden, és az egyenes kormányos weinmann fékkar (ami jó) van mellette, állandóan lelazul.
Eredeti betétekkel nem lazul meg, vagy nagyon olcsókkal, de úgy fékezni se lehet vele.[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz
zoli03 #76032 üzenetére
olvastam, csak lehet pont neked nem válaszoltam semmit
(#76029) Normi01: semmi, de nem izgat túlzottan, ha péntekig nem jön meg, küldök egy e-mailt, és rákérdezek.
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen lézer nyomtatót vegyek?
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- EAFC 24
- Otthoni hálózat és internet megosztás
- Skoda, VW, Audi, Seat topik
- Google Pixel topik
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Linux kezdőknek
- További aktív témák...