- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- iPhone topik
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Mobil flották
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
Hirdetés
-
Kihagyták az NVIDIA-t egy új AI-hálózati szabványból
it Számos big tech cég összefogásával készült el egy új AI-hálózati szabvány, mindebből viszont kihagyták az NVIDIA-t.
-
A hajlíthatók kedvence lehet a Dimensity 7300X 5G
ma Átcímkézés helyett csíkszélességet váltott a MediaTek, népszerű Motorolában debütálhat.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
szimpláncsak
tag
válasz bardi #198366 üzenetére
"A kerekszemű rizs fajták általában puhábbra főnek, s hajlamosak az összetapadásra, ezáltal ezeket könnyebb pálcikával enni. Rizs szemei gömbölyűek, belül puhák, főzéskor sok keményítő fő ki belőlük, így ragadóssá válnak."
[link]"márkásak" 700-800ft/kg körül vannak. Lidl/Aldi-s 4-500ft/kg körül szokott lenni :)
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #198366 üzenetére
Hol van az a 21%, és mivel mérted?
#198381Ringman...hacsak nem valami nagyon hirtelen terepváltozás, tempóváltás stb. következik be akkor valóban váltani kell az első után a hátsóval is, hisz elől váltani egy nagy ugrást jelent, 2-2,5 hátsó sebességnyi is lehet, így ha elől egy le, akkor hátul is 1-2 le , és fordítva, ha elől egy fel akkor hátul is 1-2 fel mert így lesz normális léptékű a váltás.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
xy.zsolt
őstag
válasz bardi #198392 üzenetére
Azért nem bírsz többet mert 60-70cad-on mászol Szerinted én nem vagyok gyík ezért is pörgetek ha már nem vagyok felpakolva izommal. Szóval ha a keringésed bírja akkor próbálj a 90-95cad-hoz szokni. A nyereg ne legyen alacsonyan, hogy ne pattogj rajta a magas cad-on, de a csípőd se billegjen mert túl magasan ülsz.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
vendingo
veterán
válasz bardi #198488 üzenetére
Lockolt telóval közlekedek, nagyon kevés az olyan szitu, hogy feloldjam, akkor is 5-6 centit mozogatatom csak ki. Ösvényeken, murván, városban használom, nem vadulok. A gumik épp eleget tompítanak az én felhasználási módomhoz. Ha mégis keményebb tereppel találkozok, majd lassabban megyek.
Max 160-as tárcsát fogad amiket néztem, nem is láttam olyat, ami 180-ast tudott volna.
Még csak agyalok, számolgatok, hogy biztosan akarom-e.
Még az is lehet, hogy bringacsere lesz fitnessre, amire teszek terepgumit.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
válasz bardi #198590 üzenetére
Vagy a pedálfordulat-, vagy a pulzusmérőd rossz.
Amúgy ha alacsony terhelésen, magas pedálfordulaton felmegy a pulzus, az hiányos kardio alapot szokott jelenteni. De az nehezen elképzelhető, hogy terhelésen meg jobb lesz a pulzus.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
INTELligent
senior tag
válasz bardi #198602 üzenetére
Köszi, meg is csináltam . Már nem érzem, hogy kotyogna, holnap remélem tudom is tesztelni.
Platformpedál: ha nem ragaszkodok a fémhez, akkor milyen ajánlott platformpedál van? Nem kell semmi extra - ha jól rémlik talán jjeahh ajánlotta a HT pedálokat. Ez pl jó lehet?
[ Szerkesztve ]
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #198590 üzenetére
Hegyimenő alkat vagy.
jjeahh... teheted vissza a HT taposót a következő... 10 évre.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #198714 üzenetére
Lányom 19mm 26" felnijére 2"os gumit raktam.
parkr... nem találtam hirtelen K2 linket. 🤭
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #198752 üzenetére
Tény hogy csak műhelypumpával tudtam úgy felrakni, hogy ne legyen csavaros, majdnem visszavittem hibásnak a boltba.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz bardi #198998 üzenetére
ha terepen mész, akkor a nagy gördülési ellenállás miatt még rosszabb a helyzet. (+ bikepackingnél meg is pakolod a biciklit)
a video szerzőjével teljesen egyetértek abban, hogy a gravelek áttétjei nem jók úgy, hogy gyak 1:1-ben átvették az outi subcompact lánctányérját, és a budget opcióknál kb. minden esetben kb 1:1 arány az áttét vége (sram apex, grx 400/600, tiagra, sora - mert ezekkel szerelik az olcsóbbakat), a microshift advent x ilyen szempontból jobb a 11-48-as kazettával.
[ Szerkesztve ]
-
rígel
őstag
válasz bardi #199071 üzenetére
Nem igazán keresztbeváltásnál, akkor van egy súrlódó hang, ami normális, de ez nem az.
Tényleg eléggé gyűjti a port. Töröljem át benzinnel? Vagy mit javasolsz? Utáni mivel legjobb kenni? Van otthon Decathlonos teflonos olaj, az a régebbi gépekkel látszólag csodát művel. -
-=RelakS=-
veterán
válasz bardi #199305 üzenetére
Ha a pedálba szorul be a tengely, és képes vagy úgy tekerni, hogy nem forog el a pedál a talpad alatt, akkor kitekered a hajtókarból, mintha csak megfogtad volna kulccsal a pedáltengelyt.
Mondjuk ez elég érdekes helyzet lenne, mikor vannak videók, hogy ilyen 1-másfél méteres erőkar kellett, hogy megmozduljon a hajtókarban a pedáltengely XDf4lcon
Erre utaltam a "ha meg megfogod a csavart egy szerszámmal" résszel.[ Szerkesztve ]
Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #199567 üzenetére
A Maxxis Forekasterrel (elöl) és Rekonnal (hátul) most elégedett vagyok, igaz még nem érzem a határait, de sokkal jobbnak tűnnek, mint télen-ősszel, lehet nem csak a sarat, hanem a hideget sem szeretik. Az viszont fura, hogy a 2.2" 56mm Forekaster valójában 55mm, a 2.25" 57mm Rekon meg valójában majdnem 60mm, szal 2.2" és 2.25" között a valóságban van 4mm különbség . Majd felpumpálom 2.5 barra (max annyira merem a tubelesst) és kirakom a napra . Általában attól kitágulnak a gumik, felveszik a végleges formájukat.
A Bontragert és Specializedet még sosem próbáltam, a Specinél anno láttam egy igéretes könnyű gumit, aztán feltűnt, hogy azért volt könnyű, mert a 2.2" 52mm volt vagy valami ilyesmi . Vittoriával is hasonló a gondom, a gyártó szerint a 2.35" olyan széles, mint a 2.25" Schwalbe, de valójában még az sem, mert lemérve 25mm felnin 2.1" . Arra a Pirellire viszont nagyon kiváncsi lennék, mert ha az sem jó, akkor fogalmam sincs mi lesz nálam a régi Nobby sarazós utódja. A legtöbb gyártó agresszív xc gumija vagy nehéz, vagy sz*r, vagy nem is létezik . Az új Nobby meg már túl agresszív és túl nehéz, xc-re nem való 850g-os gumi.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #199572 üzenetére
A súly van akinek fontos, van akinek nem, igényfüggő, a méret viszont kicsit keményebb diónak tűnik nekem. Mert mi van, ha megveszel egy 2.35" gumit, aztán kiderül, hogy jóval szélesebb és bele sem fér a vázba? Dobhatod ki. Vagy ha veszel egy 2.25" gumit, mert szereted az öblösségét, ahogy tapad meg csillapít, aztán kiderül, hogy valójában 2" gumit kaptál, mert a gyártónak vacak a méretezése. Az meg tényleg durva amikor ugyanannak a márkának két különböző modellje ugyanolyan szélességben, ugyanolyan felnin a valóságban két különböző méret . Szerintem valahogy a gumi szélességét szétterítve kéne mérni peremtől peremig, akkor az összes 2.25" gumi ugyanolyan széles lenne. Érdekes, hogy ez a Schwalbe-nek sikerült is, náluk az összes 2.25" gumi ugyanolyan széles, nincsenek kellemetlen meglepetések.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
fulton
addikt
válasz bardi #199557 üzenetére
Ezt aláírom, köszönöm a linket. Viszont van tapasztalatom Kenda847 40!x622 gumivel, és eskü dinamikusabbnak éreztem. Mármint oké, nem végsebességre "hajtok" hanem gyorsulás, dinamizmus egyszóval jobban guruljon, fürgébb... Meg egyébként emlékeim szerint nagyobb sebességet is értem el vele.
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #199624 üzenetére
Ezeknek a modern xc-knek a fejcsőszöge pl. már 67 fokos, nemrég egy Vitus Sentieré volt ennyi, sőt, a tavalyi Roscoe fejcső szöge pont 67 fokos volt. Egyre lejtő orientáltabbnak tűnnek ezek már, a különbség annyi, hogy amíg egy átlagos 120-130mm trail 13-15kg, addig ezek az xc-nek hívott trailok még mindíg xc súlyban vannak. Eljön még a duplavállas xc-nek nevezett felfelé is tekerhető DH bringák kora
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz bardi #199634 üzenetére
Mert lassan a klasszikus xc-vel élvezhető terepek a modern xc-kkel unalmassá válnak és a gravelek meg az xc-k között lesz egy hatalmas tátongó szakadék, ergo 1-2 év és újra fel kell találják az xc kategóriát. A trailok meg enduróvá válnak, az endurók meg lassan felfelé is tekerhető DH gépek, ha jól rémlik már van duplavállas enduró is.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #199634 üzenetére
Ha eszmefuttatásod jó akkor jönnek majd a laposabb homlokcsövű országútiak...de szerencsére nem az, mert minél messzebb előre van az első kerék annál rosszabbul irányítható alacsony sebességeknél és (ezért is) nehezebb mászni vele. Ezért kell az extrém rövid kormányszár és a méteres kormány.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Mezga Aladár
veterán
válasz bardi #199659 üzenetére
"De ami miatt meredek a fejcső, hogy az első kerék minél hátrébb legyen, így közelebb lehet kerülni az előtted haladóhoz, és nagyobb szélárnyékot tudsz fogni. Semmi köze az irányíthatósághoz."
Ha-ha. Ültél már outin, pályabringán?Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #199667 üzenetére
Az, hogy te mit érzel itt irreleváns és nem általánosít6ó, a lapos fejcső kizárólag a gyors ereszkedést és nagy rugóútat szolgálja és a lassú mászásnál nehezebb irányít6tóságot eredményez,10+%nál meg a világbajnokok is lassan másznak, nem tőkesúlynak cipelik azt a nagytányért hátul. Szélsőséges példákkal szemléltetve egy könnyen irányít6ó, agilis, mozgékony és egy nehezen irányítható kerékpárt, ilyenek lennének.1. 75°fejcső szög [link] 2.45°fejcső szög [link]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #199724 üzenetére
Nem tudom érdemes-e ilyen ár mellett azzal kínlódni. ... talán jjeahh kolléga égette ki.
Ringman... váltásnál annyit mozog a váltó és vele a bowden ház az 1-12 sebesség között a vázban, hogy rendre kihúzgálja a ráfűzött dugót.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz bardi #199724 üzenetére
nem tőlem hallottad, de féktisztító rácseppentve és meggyújtva, ha vagy ez, vagy a kidobás a két lehetőség, akkor egy próbát megér. Én párat már hoztam vissza az életbe ezzel. De azért óvatosan, a gyújtogatással is, és utána a kipróbálással is.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
vendingo
veterán
válasz bardi #199724 üzenetére
Nekem az segített, hogy összeporoztam, és úgy fékezgettem. Illetve hosszú meredek lejtőn végig finoman fékezve jöttem le. Úgy felhevült, hogy onnantól kezdve nem nyikorgott.
Nekem is téli állás után kezdett el nyikorogni, nem tudom mi lelte.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
vendingo
veterán
válasz bardi #199731 üzenetére
Összesöpörtem a pincébe, ahol mindig van nagyon finom beton por. A nagyobb szemcséket kipiszkáltam, majd elfektetett bringa féktárcsáját vizes szivaccsal áttöröltem és megszórtam ezzel a finom porral. Kereket forgatva finoman fékezgettem, csiszolódott a tárcsa és a betét is. Érdemes a tárcsát is csiszolópapírral kezelésbe venni. Nekem a féktisztító, alkoholos áztatás nem segített, csak jobban nyikorgott. Ez a porozás illetve dombnak lefele tartós fékezés megoldotta a nyikorgás gondot.
Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #199735 üzenetére
Ha anyagában szennyeződött a betét, akkor ugyan utolsó utáni próbának lehet a kiégetéssel játszani (a betét lapra ragasztása károsodhat), lehet csűrni csavarni, azt a betétet ideje elengedni.
Szennyezett betéttel erős nyomás során komolyabban megégetni a tárcsát szintén egy veszélyes dolog, a tárcsa is véglegesen károsodhat, ami drágább játék lehet mint kidobni egy betétet.Viszont azt mindenképpen érdemes lenne kideríteni, hogy mi történt az 1 hónap állás alatt? Honnan, hogyan és milyen szennyeződés került rá?
Worst case: a féktest - dugattyú esetleg a fékvezeték - féktest bemenetnél szivárog a fékfolyadék és közvetlen az szennezte be. Ebben az esetben az új betét is szennyeződni fog plusz a rendszer jobban tud levegősödni... -
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #199790 üzenetére
Csak hobbiból nem érdemes szétszedni semmit. (bár Sram fékeket nagyon jól lehet szervizelni házilag teljesen szétszedhető mind a test, mind a fékkar rész).
Inkább talpon tárolva a bringára néha ránézni (1-2 naponta), megsimítani a féktestet, nincs-e rajta valami szivárgó folyadék, vagy folyadék jelenlétére utaló nedvesség. Ilyenkor meghuzogatni a kart fogjon rá és másnap nézni minden száraz-e stb...
Esetleg máshonnan jön a folyékony szennyeződés és csak a fékvezeték mentén folyik végig és szennyezi a betétet.Meg persze egy nem szakszerű mosás is káros lehet. Ha vízsugaras, vagy magas nyomású mosót használunk, akkor ugye a fék irányából a hajtás felé mosunk...
Ez főleg a saját biztonságod érdekében fontos, a fék az nem játékszer annak üzembiztosnak kell lennie.
-
6030D
Ármester
válasz bardi #200156 üzenetére
Ha már ütés... apósnak a RaceKing elöl oldalra kileng, pedig már mindent csináltam, a szervizcsík mindenhol jól fut, szappannal 4,5 barig bőven kipattog mindenhol. Menet közben nem érezni, hogy üt, és 0621-es gyártási kódú, szóval nem is egy agyontárolt cucc.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Új hozzászólás Aktív témák
- Elkészült Oroszország első litográfiai berendezése
- TCL LCD és LED TV-k
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung LCD és LED TV-k
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Milyen Android TV boxot vegyek?
- Vezetékes FEJhallgatók
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Mozilla Firefox
- Internet Rádió építése (hardver), és programozása
- További aktív témák...
- IGAZI RITKASÁG: Számozott, limitált kiadású Assassin's Creed Valhalla Orlog Deluxe Edition
- Nike Air Force-1 Photon Dust (ÚJ)
- Bicikli matrica szinte minden fajta biciklire! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- DJI AVATA Pro-View Combo (DJI goggles 2) +Fly more Combo FMC +Motion Controller +RC2 +koffer
- Dji mini 4 pro FMC RC-2 tàv garanciás
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen