- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Egyre közelebb a Poco F6 startja
- iPhone topik
- Realme GT 2 - aláírjuk
- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- Szimpatikusnak tűnik a T Phone új generációja
- Samsung Galaxy S20 és S20+ duplateszt
- Apple iPhone 13 Pro Max - őnagysága
- Apple iPhone 15 - a bevált módszer
Hirdetés
-
A soknál is több pénzzel gyorsítaná fel a hazai chipszektort Kína
ph A China Integrated Circuit Industry nevű befektetési alap elsődlegesen a chipgyártáshoz szükséges berendezésekre fókuszálhat.
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Biztonsági tanácsot és újabb áttörést ígér az OpenAI
it Nem csak biztonsági tanácsot állított fel az OpenAI, de egy új, áttörést ígérő AI-modell tréningezését is elindította.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
őstag
válasz Hasaggymeg #117067 üzenetére
Nincs Dekás részvényem, sőt még csak nem is dolgozik ott senkim. De ajánlgatják itt épp elegen a márkás túlárazott cuccokat, szóval kell valaki aki felhívja a figyelmet a jobb ár/érték arányú gépekre. Bár aki 200 ezret akar kiadni fapados vackokkal szerelt bringára, annak van választék bőven.
(#117068) Tomi_Sci
Állítható. Nem elképzelni kell, állítani. Fogalmam sincs hogy néz ki.
Amit írt felhasználást, arra ezek a kerekek és a fékek is elegendőek. Nem bajnokságra készül vele. Hobbiból néha kimegy az erdőbe, de többnyire hétköznapi tekerés gondolom lakott környéken. -
őstag
válasz Tomi_Sci #117105 üzenetére
Elnézésedet kérem, nem bunkó beszólásnak szántam. Én sem tudtam elképzelni ,ezért képeket néztem róla neten. Úgy tűnik hogy a hossza 5 fokozatban állítható + 30 mm max., tehát egy 80-as stucnit ki lehet nyújtani 110-re. Szóval nem a megszokott többféle szögben dönthető megfordítható stb. megoldás. Ha egyszer Dekában járok kíváncsiságból megnézem, aztán majd hirdetem az igét itt 😃
Mégegyszer elnézést a stílusért, úgy látszik késő éjjel már kevésbé figyelek erre.
A fék tipusa egyébként ott van az adatlapon, Tektro hidrós. Nagyon szar nem lehet ha ugyanez van a Focus-on is.[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz G@ben #117208 üzenetére
Az itt olvasottak fényében? Tudod, az a helyzet, hogy akik itt a nem alsó kategóriás dekás bringákat fikázzák azok sose használták, sose hajtották, de legfőképp sose volt nekik. Mert senki nem mer kiadni 240 ezret levegős, lockolható Manitou-ra, 11-es Sram váltásra, Tekrto hidrós fékekre, mert az Dechatlonos. Ellenben ajánlgatják ugyanennyiért a belépőszintű vackokkal árult márkás hulladékot: Acera és Tourney 200+ ezrekért.....
Szóval érdekelne, hogy konkrétan ezzel a géppel mi a kifogásod, azon kívül, hogy RockRider.[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Csokicsibesz #117219 üzenetére
Az a helyzet, hogy ez a "jobb váz" azonos árkategóriában (főleg 300 ezer alatt) csak a márkafétisesek önámító dumája. És ezt nem olvastam, nem hallottam valakitől aki olvasta, hanem saját magam tapasztaltam Azonos árkategóriában a váz állítólagos előnyét senki nem fogja érezni, vagy csak minimális mértékben, de azt igen, ha pl. XT, 105, vagy Sram X váltás helyett valami alsó kategóriás bóvlival kell nap mint nap váltogatni. Azt érezni fogja mindenki, hogy terhelés alatt recsegve vált. Vagy emelkedőnek felfelé küzdve kurva idegesítő hogy fél pedálfordulatot vissza kell venni atekerés erejéből, mert váltani kell a Tourney-val....De azt csak kevesen érzik meg, hogy a hajtóerőből 3 %-al több jut a kerekekre a váz miatt. Bajnokságban lényeges, de itt többnyire nem versenyzők kérnek tanácsot. Tavaly vettünk új bringát a feleségemnek. Előtte tekertem jónéhány márkás és kevésbé márkás bicóval kb.150 ezertől 400 ezerig. Mert ha kb. 300 ezret kiadok bicóra akkor nem honlapok marketingszövege vagy elfogult boltos / fórumos dumája alapján döntök, hanem saját tapasztalatból. Volt KTM Strada, Kellys ARC, Wilier Triestina, Neuzer valami, Kross Vento, Cannondale Caad valahányas, Triban520. Legalább 2 kmt mindegyikkel mentem, de volt amelyikkel 15-öt. A végén egy alig használt caad volt versenyben az új Triban 540-el, végül a 2 év garancia és nulla km és jobb felszereltség győzött, pedig a Caad jobban nézett ki. És ezen tapasztalatok alapján ajánlom itt mindenkinek a közép és felső kategóriás Dekás bringákat. Mert én tudom, hogy milyen egy Clarissal szerelt Wilierrel menni és milyen egy 105-ös Tribannal. És nem a Wilier a jobb pedig 50 ezerrel drágább. Volt itt korábban egy mondatom, leírom megint Az írjon róla rosszat aki használta, és megtapasztalta, hogy ez nem jó. Aki olvasta, hallotta, gondolja, hogy rosszabb, az puszta márkairigység.
-
őstag
válasz Csokicsibesz #117241 üzenetére
Nekem nem az a bajom, ha leszólja valaki, mert nem kell mindenkinek tapsolnia. Az a bajom, ha olyan valaki érvel aki csak képen látott ilyet, de osztja az eszet róla. Aztán valaki idetéved, elolvassa és már fél is a Dekás cucctól, lásd mai élő példa kicsit feljebb.
Nagyon szépen leírtad a márkafétisesek önámító érvelését.a jobb vázról. Persze még egy métert nem mentél felsőbb kategóriás Dekással és vele kb azonos árú de persze jobb vázas nagymárkás bringával, hogy lenne egy kis valós tapasztalatod. Íróasztal mellől, közgazdaságilag már találtál magyarázatot , hogy hol van a kutya elásva. És IGEN, biztosan találni rajtuk valamit amibe bele lehet kötni. Csak az a valami nem biztos hogy megér több tízezer esetleg százezer Ft-ot., mert jóval több érv van a pozitív oldalon mint a negatívon.
Ezért írtam, az szólja le aki ült rajta, ment vele.
És nem szívemcsücske a Decathlon, de amikor olyan kér tanácsot, akinek láthatóan keserves kiadás pl. a 200 ezer, annak ne elrettentő példaként emlegessék a magasabb felszereltséggel is olcsóbb Dekás cuccokat és terelik a fapados presztizsbringa felé. -
őstag
válasz Csokicsibesz #117243 üzenetére
Évi egy millió Giant. Hát az már nem semmi ugye! A Kis Deca elbújhat a pi... akarom mondani a sarokba az eladásaival....Játsszunk egyet! Nem ér számolgatni, nem ér guglizni, gyorsan tippeld meg mennyi bringát ad el a Deka egy évben a Giant egymilliójához képest.....írd le ezt a számot.
Próbáltam hivatalos adatokat keresni, hogy mennyire apró a Decathlon bringaeladása az említett Giant évi egymilliójához képest. Ezt találtam:
"Decathlon is probably the world’s biggest bike retailer. Only in Europe the company sells some 4 million bicycles annually. Worldwide Decathlon operates over 1,200 stores that generated an over 10 billion euro turnover in 2016."
Laza fordításban: A Deka valószínűleg a világ legnagyobb bringa eladója, Csak Európában 4 millió bringát adtak el, és globálisan 1200 üzletben 10 milliárd euró értékben adtak el bringákat 2016-ban.
Szóval csak azt akartam mondani, hogy egymillió Giant-tól nem kell úgy hasraesni. És nem kell lebecsülni azt amiről kb. fogalmad sincs. Hát ezért olcsó a Dekás bringa, mert állat mennyiséget adnak el.[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Csokicsibesz #117243 üzenetére
Egy kis kiegészítés, mert látom, úgy írsz kommentet, hogy nem nézel utána dolgoknak.
Szóval szegény Giant csak évi egymillió bringát adna el? Ránéztem a wikipédiára (lusta voltam máshol keresni). A Giant 2012-ben 6,3 millió bringát adott el, 1,8 milliárd dollár értékben (csak összehasonlításként a Deka 2016-ban 10 milliárd euroért adott el bringákat, sajnos a globális darabszámot nem tették közzé).
Namost ha a Giant 6 millió bringája 1,8 milliárd dollár (300 dollárra jön ki darabja), akkor lehet találgatni, hogy a Deka a globális 10 milliárd euróját vajon mennyi bringából lapátolta össze. -
őstag
válasz Csokicsibesz #117278 üzenetére
Hát ez a reakciód olyan durcásovodásra sikeredett. Ezért inkább nem is reagálok rá.
-
őstag
Elnézést ha csípem itt pár ember szemét az állandó Decathlonozással, de vállalom Nem akarom bebizonyítani, hogy a Dekás a legjobb. Csak jónéhány, Decathlonnal szembeni előítéletet szeretnék megszüntetni, amiből van itt bőven, pl. a Dekás váz gyengébb, azért olcsóbb mert kispórolták, mert másképp nem is lehetne olcsóbb stb.
Egy dologra mindenképpen jó volt ez a kis utánakeresésem. Szerintem az itt olvasgatók 95 %-ának fogalma sem volt róla, hogy a Decathlon a világ legnagyobb kerékpár eladója (a Giant pedig a legnagyobb gyártó), mert a sok előítéletes mindenhol lehúzza őket, és ez a tévhit berögzül a köztudata, hogy ez olyan kisebb áruházlánc és eladogatnak néhány bringát évente, de semmi komoly. Én is meglepődtem, mert nagyjából arra számítottam, hogy a Giant kb egynegyedét hozzák össze. Az állam leesett amikor azt olvastam (nem Dekás marketinghonlapon), hogy csak Európában 4 millió bringát adnak el évente (folyamatos növekedés mellett), és globálisan 1170 áruházuk van. A globális darabszámot sehol nem találtam, de olyan 8-10 millió körül lehet. Aki nem szemellenzős márkautáló, az erre elismerően bólint, és a korábbi értékítéletén változtatva 10 hellyel előrébb teszi a Decathlont. De ilyenek talán ha hárman lesznek itt. A többi megmarad az önámító tévedéseiben, meg a 10 évvel ezelőttről származó féligazságokban.
A fentiekből nem következik, hogy a Deka árulja a legjobb bringákat, mert kompromisszumokat ők is kötnek minden modellnél. Csak ők jobban értik mi az ami fontos egy nem versenyzős vásárlónak. Mert ugyebár 10 millió légy nem tévedhet
Inkább legyen 1 lépcsővel alacsonyabb kategóriás váz (bár ebben sem vagyok biztos, csak a sok előítéletet már nem tudom megkerülni) és legyen két kategóriával magasabb felszereltség ugyanazon az áron. Aztán, hogy ugyanezt hogyan sikerül más márkáknak 30-50 %-al magasabb árral összehozni, arra találnak ki ilyen szép elméleteket, mint ez a váz dolog, és hasonlók. Mert az emberek nagy részének kell egy olyan fétis, mint a presztizs. Mert ha a bringában nincs presztizs, akkor már nem megy fel az emelkedőn, nem lehet lemenni vele a DH pályán, 35-ös átlag helyett csak 18-at lehet kipréselni belőle, és ha beállítom a garázsba akkor még a pókok is menekülnek kifelé.
Tehát akinek fontos a presztizs, az nyugodtan vegyen olyat ami jó a lelkének is. És legyen vele elégedett. De tisztelettel fogadja el, hogy másoknak fontosabb az ár/érték arány, és nem fog leesni senkinek a korona a fejéről, ha valakinek nem fapados presztizsbringát ajánl, hanem egy jól felszerelt presztizstelent, aminek nem is kell feltétlenül Decathlonosnak lennie. -
őstag
válasz Hasaggymeg #117326 üzenetére
Kínában és Indiában rengeteg nem Dekás bringát adnak el, viszont nem egy kereskedő hanem sok. Tehát hiába adnak el mittudoménhánymillió bringát, ha azt a mennyiséget esetleg 100 különböző üzlet adja.
Mellesleg vehetnek(sőt, vesznek is) a kis kínaiak Dekás bringát mert Kínában 145, Indiában 98 Decathlon áruházban várják őket szeretettel. -
őstag
válasz pc360 #117361 üzenetére
Azt hiszem a mi gagyi, mi nem vita, az egyik korábbi hozzászólásomból ered. Persze, nem erről szólt a dolog, de hát istenkém ma már az értő olvasás úri huncutság. Egy összetett mondatból rendszerint csak három-négy szó hagy nyomot többekben, aztán azon rugóznak.
Nagyjából ezen voltam fennakadva: hogy nagymárkás bringát ajánlottak 200-220 ezerért gagyi Tourney, Acera cuccokkal szerelve. Na ebből a legtöbbnek csak annyi maradt meg, hogy az Acera gagyi, és nem jó semmire.
Most akkor gagyi az Acera vagy nem? Igen is és nem is. Egy 100 ezres trekkingen, belépő szintű montin nem az. De egy 220 ezres biciklin az, mert aki 220 ezerért vesz bringát az nem a 80 ezres belépőszint feelinget szeretné élvezni tekerés közben. -
-
őstag
-
őstag
válasz Hasaggymeg #117385 üzenetére
Persze, a bevonat nélküli láncokon megeshet enyhe felületi rozsda, amit egy sima törlőrongy, vagy a lánctisztító keféje levisz. Az nem is okoz problémát, még esztétikailag se. Ami problémát okozhat az a napokra félreállított bringán kialakuló erősebb rozsda.
-
őstag
válasz Hasaggymeg #117782 üzenetére
Akad pár spanyol fémipari cég amelyek nem annyira ismertek ugyan, mert nem a köznépnek árulják a termékeiket, és nem kerékpárhoz kapcsolódnak, ezért itt nem ismertek.
Az európai autógyártás kb. felének(VW csoport, PSA csoport, Fiat) egy Gestamp nevű spanyol cég szállít fémalaktrészeket, karosszéria elemeket, lengőkarokat, motorbölcsőket, lökhárítókat stb.
Ezen kívül spanyol a fémiparban pl Arisa és Fagor fémmegmunkáló gépek, de azokat nem fogsz kapni az OBI-ban.[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Hasaggymeg #117997 üzenetére
Nem tudom mennyi van benne, mert még nem szedtem szét egyiket sem csak mondtam egy számot., De úgy tűnik a Novában több van, mert szaporább a hangja, amellett még hangosabb is. Kellett is szoknom a majdnem teljesen hangtalan noname agy után.
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Runner_fxr #118545 üzenetére
Ez az "aliexpress szintű" mit is jelent pontosan? Nem védeni akarom a kínai ipari szemetet, de lehet ott kapni jó minőséget is. Gyanítok némi párhuzamot a kínai termékek és a decathlonos cuccok leszólása között. Én azt gondolom, hogy ami túl olcsó az nem nagy eresztés akár dekás, akár alis. Viszont vannak jó minőségű és másokhoz képest jó áron kapható cuccok, amik persze nem olcsók, de azokra sokan nem mernek pénzt kiadni, mert hát annyiért már márkásat kapni (persze lelakottat...).
Lusta vagyok visszakeresni, de szerintem akik nem sajnálták a pénzt magasabb árfekvésű cuccokra a dekában vagy az alin, azok nem igazán panaszkodnak itt, hogy pl. vett egy bringát 250 ezerért és mennyi baja van vele. Persze a néhányak által nagyon javasolt 100 ezer alatti dekás gépek sorban okozzák a nem várt meglepetéseket. -
őstag
Fittnesz bringámon első agyat (is) cserélni fogok november környékén. Pár típusra szűkült a kör. Fekete szinben Shimano 105, Miche Primato Syntesi, Novatec A171SB.
A Shimano mellett szól, hogy ismerem, viszont nem igazán tuningolható, és kicsit unalmas számomra. A másik kettő ipari csapágyas, amit rögtön kicserélnék spéci kerámia csapágyakra. Ennek az upgrade-nek a lehetősége piszkálja a fantáziám. A Novának annyi előnye van a Miche-vel szemben, hogy a hátsó kerékben is Nova van.
Még alszok rá párat, aztán majd eldöntöm. -
őstag
válasz bringasisti #118685 üzenetére
Mert 10 ezres agyba nem az ipari csapágyak csúcsát teszik, hanem az alját.
Egy kerámia csapágy az iparishoz képest nagyságrendi ugrás. 40 %-al könnyebb mint az iparis (grammánia rulez), kevesebb kenőanyagot igényel, szuperfinom (szó szerint) a gördülése nagy terhelés alatt is, nagyobb terhelést bír, korrózió és saválló, csendes. Jobban ellenáll a szennyeződéseknek, azaz kevésbé kopik. -
őstag
-
őstag
válasz jjeahh #119047 üzenetére
Én csak azt nem értem, hogyan akarsz előre megtervezni útvonalat olyan terepen ahol csak ösvények vannak? Ezt semelyik program, semelyik navigáció nem fogja tudni, mert nincs olyan részletes és naprakész térkép a világon, hogy a világvégétől kicsit balra pontosan hol fordul be az ösvény a rekettyésbe. Legfeljebb azt tudják gyakorlatilag úttalan terepen, hogy egy egyszer már végigjárt és közben rögzített útvonalat vezetnek végig, ha azt az útvonal infós adatfile-t rátöltöd. De ha valahol van egy enyhe Y elágazás, azt már nem tudja mondani, hogy most jobbra vagy balra.
-
őstag
válasz HdRew #119146 üzenetére
Tegyük hozzá, hogy olyanok mondták akinek sose volt Triban 540 brigája, de még csak nem is próbálta ki. Szóval úgy mondanak ítéletet róla, hogy legfeljebb képen láttak olyat. Egyébként a Triban 520 Sorával van szerelve, és az 180 ezer, viszont azon már nincs Mavic kerék
-
őstag
válasz Hasaggymeg #119175 üzenetére
Kipróbálás alatt legalább pár km-es próbakört értek és nem bolti megrángatás. Jelentem a Triban 540 karbon villája 1500 km után se kotyog és a fele annyiba se került Triban 500 fittneszbringám villája se kotyog 5 ezer km után. Meg úgy általában semmije se kotyog egyiknek se.
Megrángatós módszerrel lowend bringák filléres alkatrészeit lehet csekkolni, és nem középkategóriás felszereltségű országúti bringát. -
őstag
válasz Hasaggymeg #119184 üzenetére
Igen sejtettem, hogy ahhoz kapcsolódik, amikor korábban irta valaki, hogy már a.bótban is lötyög a villája mindnek. Én ezt elintéztem annyival, hogy bizonyára user error, mert rajta kívül senki nem tapasztalt ilyesmit. Gondolom csak annyi volt a célja, hogy terjessze a szaradekás igét. Mellesleg ott álltam a bringa mellett amikor a boltban beállította a srác, és nem láttam rá okot, hogy beleszóljak abba amit csinált, mert én se csináltam volna jobban.
Béke van 😃[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz IMIIKE1998 #119209 üzenetére
Elég sok dolgot a dekában veszünk meg. Egyrészt, mert jó minőségű cuccaik IS vannak, másrészt elég olcsón adják. Épp ma.vettem egy Sram X4 hátsó váltót tőlük. Webshopban 10 ezer alatt nem kapni. A dekában 8400 volt. Még az aliexpressnél is olcsóbban adták.
[ Szerkesztve ]
-
-
őstag
válasz IMIIKE1998 #119338 üzenetére
Az 500-as sisak hátulján a pánton van egy tekerő, azzal tudod a méretet beállítani
-
őstag
válasz Dr. Gonzο #119349 üzenetére
Az egy gagyi bringa volt. Az igényednek azért felet meg, mert a legolcsóbbat kerested. Van a Dekában normális bringa is de arra sajnáltál kiadni pl. 199 ezret egy Riverside 920-ra.....Legyen örömöd az új bringában és vond le a tanulságot, hogy mindíg a legolcsòbb a legdrágább.
-
őstag
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Gumi és felni topik
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- Asztalos klub
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Trollok komolyan
- Mini-ITX
- Politika
- BestBuy topik
- További aktív témák...
- Beszámítás!!! - Új Bontatlan Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzők - Számla & Garancia
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- Zero 9 (Techlife X6) elektromos roller (35km táv, 45km/h sebesség)
- Eladó Nitro Team 2022 162W Snowboard Deszka
- Moon X Power 2500 kerékpárlámpa
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen