Hirdetés
-
Itt az első olyan, MI-re kiélezett laptop, ami ellenáll a környezeti hatásoknak
ph A széleskörűen konfigurálható újdonságból remek választás kerekedhet a zordabb körülmények közepette végzett, helyszíni munkákhoz.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Szilárdtest-akkumulátorokat fejleszt Kína, jöhet az áttörés?
it 830 millió dollárnak megfelelő összeget költ a szilárdtest-akkumulátorok fejlesztésére Kína a jelentések alapján.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Csokicsibesz
tag
válasz IMIIKE1998 #111441 üzenetére
Beszélj a Merida Concept Store-val, ők a hivatalos Merida forgalmazók.http://www.bikefun.hu/dealer/merida-concept-store-e-bike-test-center
Ők tudnak szerezni mindenféle bringát. -
Csokicsibesz
tag
válasz cozmo #112668 üzenetére
Nekem gyárilag a 2018-as Merida BigNine-on hátul 11-es SLX shadow plus váltó van és le tudja kezelni a 11-50-es Sunrace sort. Felfele és lefele váltással sincsen gondom, hátrafelé pedálozás sem dobja le a láncot.
Teljesen jól működik.Szerintem az Xt-nek is kéne tudnia ezt a ranget.
-
Csokicsibesz
tag
Tubelessnél mennyire használható tovább a külső, ha éri olyan sérülés éri, ami átlyukasztja? Például egy csavar, vagy valamilyen nagyobb objektum átmegy a külsőn, kihúzod és szigetelő folyadék vagy a tömítő kukac légmentesen eltömíti a keletkezett lyukat.
Jól gondolom, hogy ilyen esetben cserélni kell a külsőt? Tehát ha a gumi struktúrája sérül, akkor az már nem használható tovább. -
Csokicsibesz
tag
válasz #05304832 #113240 üzenetére
Estél már el bringával? Akkor tuti nem mondanál ilyen hülyeséget.
Nem kell gázolás, bőven el lehet esni figyelmetlenség miatt is. A héten sikerült egy autós és a saját bénázásom miatt beleesnem egy oszlopba (nem tudtam időben ki klippelni). Az egész vállam tiszta zúzódás, de semmi komolyabb bajom nem lett. Miért? Mert a bukó megfogta a fejemet.Aki bukó nélkül jár tekerni az szimplán baromira felelőtlen.
[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
A hátsó sorom 11-50-es iszonyatosan mozog, kézzel simán 3-4 milliméter tudom mozgatni. Szabályosan játéka van. Nyilván ebből kifolyólag a váltás is teljesen szar.
Hátul 12 mm-es átütős agyon van a kerék (ha ez számít), minden teljesen gyári állapotban.A kerék már lett hátul kiszedve (defekt miatt), de mivel átütős agy van nem tudom rosszul visszarakni. A sorhoz egyáltalán nem gyúltam. A fent leírt mozgást okozhatja a hibás vissza tétel?
Szerintem szarul lett felrakva a sor és kilazult, amiért eléggé ideges is vagyok. Mivel egy nagyjából 2 hónapos és közel fél milliós bringáról beszélünk, amit a hivatalos márkakereskedésben vettem. 250 km után volt is egy átnézésem (szintén a márkaboltban), ami után semmi komment nem volt.
Ha holnap visszamegyek és megreklamálom, hogy ez így mi a fasz, akkor azt jogosan teszem?
Vagy bármi más okozhat ilyen jelegű hibát? -
Csokicsibesz
tag
válasz jjeahh #114156 üzenetére
Arra nem gondoltál, hogy sportórára váltasz?
Nekem egy TomTom Runner 3-asom van, ami "csiganyálas" módon tud gpx file-t kezelni.
Ha letérsz az útról akkor sem lesz használhatatlan, mert jelzi hol tértél el és akár később vissza is tudsz menni az általad tervezett útvonalra.
Továbbá a netes kliensébe vissza tudod nézni, hogy mi volt a tervezett és te ehhez képest merre mentél (ezt már rendes térképre rakja rá). -
Csokicsibesz
tag
válasz jjeahh #114163 üzenetére
Én pont ellentétesen látom a dolgokat. Szerintem drágábbak és limitáltabb a kerképáros computerek felhasználása. A Bryton 330E 41 ezer a TomTom Runner 3 44 ezer Ft.
Az egyiket tudod rendes óraként használni, méri az aktivitásodat, tudod több sporthoz (pl. futás, uszás) használni. Tudsz hozzá kapcsolni mellkaspátos pulzusmérőt is, ami sokkal pontosabb adatokat ad.
A kerékpáros rögzítő/konzol 7 ezer ft volt, baromi egyszerű volt felrakni és lényegében bárhova tudod helyezni a kormányon.Igazából régóta gondolkodtam, hogy írok egy tartós tesztet az óráról, midnen pozitívummal ill. negatívummal, most végre neki is álltam. Ezért köszönet
[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #114218 üzenetére
Én igazából a szíjat érzem elég nagy suttyósságnak.
Majd ha lesz egy kis időm akkor fogok kísérletezni a tartóval, elsősorban öntapadós szivaccsal. Betonon egyébként nemigen van hangja. Ha terepet kap, az már elég más tészta. Én azt feltételezem, h elsősorban országúti felhasználásra lett tervezve.Remélem nem húztam le nagyon az órát, mert nem az volt a célom. De ami hiba az hiba.
-
Csokicsibesz
tag
válasz Napfénysüti #114423 üzenetére
Mond vissza a rendelésedet a Canyonnál. Távollévők között kötött szerződés, nem csak az átvételt követő 14 napban tudsz elállni az adásvételtől, hanem a megrendelési fázisban is. Ebben az esetben vissza kell fizetniük a pénzt.
Ettől még bringád sajnos nem lesz, de a pénzedet visszakapod.
-
Csokicsibesz
tag
Van esetleg valahol egy összefoglaló arról, hogy a Shimano tárcsafék szettek miben térnek el egymástól?
Tehát arról, hogy mi a szettek közötti különbség? Próbáltam keresni neten leírást, de én nem találtam. -
Csokicsibesz
tag
válasz FIREBLADE78 #115424 üzenetére
Xt-nek felelne meg, de nem tudod pontosan összehasonlítani, mivel a Shimanonak csak xtr-ba van 12 fokozatú váltója és sora.
A Sramnak már Nx-ben is van 12-es szettje link[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz FIREBLADE78 #115428 üzenetére
Relatív, kinek mi számít.
Szerintem, ha van egy jó kiosztású 11-es sorod akkor nem feltétlenül éri meg 12-esre váltani.
Az utolsó 2-3 ugrás (fogszámban) általában nagyjából ugyan az a 11-es v 12-es sorokban. -
Csokicsibesz
tag
Szerintetek az Alis lehet? [link]
-
Csokicsibesz
tag
válasz ZolkoW #115793 üzenetére
A hírdetésben 2 doboz volt egymás mellett, bár nem volt egyértelmű. Azért kérdeztem én is, hogy 35k körül teljes slx első-hátső fékszett esetében valami turpiság lehet.
Mind1 már.
Kicsit rákötve erre a témára, mire érdemes serélni a shimano fékszetteknél? Az egyes évi frissítések között mekkora a különbség? Megéri megvenni egy 15'-ös vagy 16'-os Deore/SLX féket vagy az már nagyon outdated?
Használt fékszettet érdemes venni? Ha saját magamból indulok ki, akkor nem igazán károsodhat a szerkezet (nyilván extrém esetektől eltekintve).
-
Csokicsibesz
tag
Nem szeretnék ironizálni, de egy Decathlonos bukótól nem érdemes csodát várni.
Nekem egy Bell bukóm van egyszer-kétszer már áltam fejre vele, struktúrális problémája nincsen, pántok tartanak. Egyedül a belső szivacs ment tönkre, már nem tudja szívni rendesen az izzadságot. Hiába mostam ki...
-
Csokicsibesz
tag
válasz Toobee #115990 üzenetére
A határnyerges részt én is szeretem, az egy elég jó lefele. A végéről van egy jó visszamászás is
Csak én már kezdem unni HHH-t..[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz Bencus88 #116590 üzenetére
Én arra lennék kíváncsi, hogy ez miért okoz ekkora frusztráltságot embereknek? Annyira, hogy feljössz egy netes fórumra külön megkérdezni. Ennyire zavar, ha 1-2 percig nem tudod 80-al nyomni neki?
Nem hiszem el, hogy belátható időn belül nem lehet valik, kultúráltan megelőzni és a kieső 2 perc megéri azt, hogy felhúzd magad, kiordibálj a kocsiból, adott esetben le is szoríts valakit. -
Csokicsibesz
tag
válasz Bencus88 #116636 üzenetére
Azzal tisztában vagy ugye, hogy kocsival is fel lehet tartani a forgalmat?
Tehát egy hülye autós adott esetben sokkal jobban belassít, mint egy kerékpáros akit könnyebb kikerülnöd.De nyilván online fórumokon dühöngeni sokkal hatásosabb, mint megérteni hogyan működik a közlekedés. Vagy megérteni, hogy akit fikázol is is ember stb.
-
Csokicsibesz
tag
válasz Bencus88 #116638 üzenetére
De azt nem érted meg, hogy adott esetben a bringaút veszélyesebb. Mivel a gyalogosra, meg a kisgyerekre nem vonatkozik semmilyen szabály. Te egy autóban ülsz, a vezetéséhes jogosítvány kell, ami azt feltételezi, hogy érted a közlekedés alapját.
Sajnos sok autós nem képes megérteni, hogy attól h ül egy fémdobozban nem vagy magasabb rendű. Fogadjunk, ha egy Q7-es vagy egy XC90-es 30-al megy előtted akkor nem mész be a Volvos fórumba vagy az Audisba felháborodottan, hogy a mocskos audisok... Pedig mind a kettő ugyan azt, a hatást éri el. -
Csokicsibesz
tag
válasz Bencus88 #116645 üzenetére
Ahogy a mondás tartja te jöttél házhoz a lófaszért. Mit vártál egy kerékpáros fórumban? Mindenki neked fog igazad adni? Megveregeti a válladat és elkezdi fikázni a sok mocskos kerékpárost.
Ha neked ez okoz élvezetet akkor kommentelgess az Indexes kerékagy alatti cikkekben. Ott megy ez a színvonal. -
Csokicsibesz
tag
válasz bringasisti #117016 üzenetére
Ezeknek az okoskodásoknak nem tudom mi az értelme.
A kommentjeid fele teljesen értelmetlen, látszik, hogy nem értesz a témához de hozzászólsz.Nyilván egy kb. 700 ezres bringát azért ad el valaki, mert kéne venni 20 ezerért új sort...
[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz G@ben #117217 üzenetére
Szerintem ne a feliratot nézd, mivel nem az a lényeg, hanem a technológiai ami bele megy egy vázba/kerékpárba.
Azonban megjegyezném, ha van két közel azonos árú kerékpár és az egyikkel kicsit jobb a felszereltség, akkor a másikon valszeg a váz jobb lesz. (A közhiedelemmel ellentétben egy márkásabb terméknél sem feltétlenül nagyobb a haszonkulcs, hanem az előállítási költség a magasabb.)[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz Lami66 #117227 üzenetére
Az a baj, hogy minden olyan kommentet ami nem a decathlonos bringák mellett szól támadásnak veszel.
Egy szóval nem fikáztam se a Te választásodat, se másét.
Nekem is van bringám, még sem játszom az adott márka nagykövetét.Ha azonos ár mellett jobb felszereltséget tud valaki adni annak oka van. Hidd el nekem, hogy a decathlon nem kapja meg olcsóbban az alkatrészeket, mint a nagy kerékpárgyártó cégek. Sőt én valószínűnek tartom, hogy nincs olyan kedvező szerződésük.
A humán munkaerőt és a helységek bérleti díját is ki kell fizetnie, tehát ez a faktor is ki esik.Így két komponens marad amin árelőnyhöz tud jutni, az egyik a kisebb haszon, a másik az olcsóbb váz.
A kisebb hasznot be tudja nyelni a cég, hiszen sok terméket forgalmaz, más termékeken vissza tudja hozni a kívánt értéket.
Ahhoz, hogy olcsóbban tudj vázat gyártani, mint a piaci konkurenseid valamiben le kell menned: alapanyag, emberi munkaerő, minőség stb.Ez nem azt jelenti, hogy az egyik bringa rossz lesz, csak azt, hogy lesz egy kevésbé jó minőségű váz rajta.
-
Csokicsibesz
tag
válasz Mezga Aladár #117242 üzenetére
Árcsökkentő tényező LENNE, ha többet gyártana, mint a nagy gyártók. De nem gyárt többet. Köze nincs egy Giant, Trek, Specialized trióhoz. A Giant több mint évi 1 millió kerékpárt gyárt le és nem egyszer, hanem folyamatosan.
Az a baj, hogy Ti Magyarországban gondolkodtok, ami egy 10 milliós piac. Németországban, Francia országban, USA, Kanada ill hasonló nyugati piacokon más trendek vannak (e-bike).
-
Csokicsibesz
tag
válasz Lami66 #117274 üzenetére
Igazad van a Decathlon a legnagyobb, legjobb, legolcsóbb kerékpárgyártó és leadó a világon. Csak az Ő cuccaik érik meg. A többi gyártó terméke mind túlárazott fos.
Az 1 milliót összekevertem a Giantnél, mert ennyit csak a most épülő magyar gyárban terveznek gyártani.
[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz FIREBLADE78 #117498 üzenetére
Szerintem tökéletesen elég egy hardtail egy 10 cm-es villával, ha nem akarod lefelé csapatni mint az állat.
Ha lefelé veretés a cél, akkor kényelmesebb egy nagyobb rugóutas bringa.
Kisebb rugóúttal felfelé sokkal jobban lehet mászni, viszont lefelé kevésbé tudod megengedni.
Ember függő, hogy ki mit preferál.(Érdemes megnézni, hogy a XC-ben még mindig elég sokan használnak hardtailt profi szinten is. Benkó Barbi is a pénteki short track versenyen hardtailel lett második, a szabályok miatt a short tracken használt bicót kell használni a vasárnapi verseny napon is.)
[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #117719 üzenetére
Jolanda Neff azért nyert Mitas gumikon egy vb címet idén
-
Csokicsibesz
tag
válasz jjeahh #119005 üzenetére
Az emag úgy tudom, hogy egy romániában bejegyzett és üzemeltetett cég.
De online rendelésnél szinte mindegy, hogy honnan rendelsz mert a 14 napos elállás az EU-s szinten van szabályozva.
A szavatossági ill. jótállási szabályok azok országonként azért változnak (értsd magyarországi bolttól rendelt termékre magyar jsz-ok vonatkoznak, romániából rendelt termékre román jsz-ok). -
Csokicsibesz
tag
válasz jjeahh #119051 üzenetére
Tapasztalatból:
a csiganyál egy jó cucc, de mint mindennek ennek is vannak hibái. Ha eltervezel valamit, akkor ott helyszinen nem fogja tudni neked újra tervezni. Ez benne van a pakliban.DE: elsőre SZERTINEM felesleges több százezres garminokat venni, ami lehet többe kerül mint maga a bringa amit hajtasz. Mint mindenbe, úgy gondolom ebbe is érdemes először egy elérhetőbb árú terméket kipróbálni és kitapasztalni.
Most már azért jó pár túrát és útvonalat megcsináltam az órával, soha nem hagyott cserbe, nem dobta el a gps jelet, útvonal közepén is felismerte magát és tovább tudott navigálni. Kijelzőben valóban nem akkora mint egy erre a célra kialakított kerékpáros computer, csak ugye ez egy óra.
Egyébként az Y elágazásban merre kell menni helyzetekre szerintem tökéletes. Én pont ezért vettem, mert ha volt egy kereszteződés ahol balra kellett volna menni én jobra mentem.
Fateromnak Xiaomi okosórája van, amit én nem hasonlítanék össze a TomTom-al. Pulzus mérője teljesen pontatlan, meg néha olyan adatokat ír ki, amin csak röhög az ember.
Jobb mint egy Garmin edge 1000-es? Nem. Kerül annyiba? Nem.
Egyébként az Y elágazásban merre kell menni helyzetekre szerintem tökéletes. Én pont ezért vettem, mert ha volt egy kereszteződés ahol balra kellett volna menni én jobra mentem.Egy Audit -est és egy Toyota Yarist sem hasonlítasz össze egymással, mert értelmetlen. -
Csokicsibesz
tag
válasz bringasisti #120666 üzenetére
Hiába írja ezt ki, attól függetlenül felelős lesz érte. Egy oldalú nyilatkozattal nem lehet egy Ptk-ban és kapcsolódó jogszabályokban meghatározott felelősséget korlátozni. (ne menjünk bele bővebben a miértekbe, eléggé off topic lenne)
Egyébként ebben az ügyben/esetben lehetne szavatossági jogot érvényesíteni, csak szerintem értelmetlen.
Mert a hibát ilyen minőségű terméknél nem lehet kijavítani ill. ha kicserélik a terméket, akkor az új termék is hibás lesz.[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
Nincs valakinek esetleg pár jó útvonala (gpx formátumban) a Budai hegyekben?
Vagy van esetleg valamilyen honlap, a merretekerjek-en kívül ahova fel vannak töltve útvonalak.
Kicsit ráuntam a szokásos HHH köreimre amíg ilyen szép idő van kipróbálnék még 1-2 újat. -
Csokicsibesz
tag
Hazsnált már valaki Lezyne GPS computert? Van valamilyen tapasztalat a térképes funkciókkal kapcsolatban?
A Lezyne Mega Xl elég jó áron van és tesztek alapján se tűnik rossznak [link] -
Csokicsibesz
tag
válasz kacsyx #125533 üzenetére
Pontosan Kate Courtney ment a Scott-hoz ill. vitték Lars Forster-t is. Elég ütős lesz a Scott jövőre.
Szerintem férfiaknál már érik nagyon a generáció váltás... -
Csokicsibesz
tag
Sziasztok,
autós kerékpárszállítással kapcsolatos kérdésem lenne az ebben tapasztaltak számára.
A tetőcsomagtartós megoldás a javasolt, vagy a hátulra akasztós? (tudom a vonóhorgos lenne az igazi, de az sajnos nem játszik).Nekem vannak fenntartásaim a csomagtartóra felszerelhető típussal kapcsolatban, képek alapján nem tűnik túl stabilnak. De gondolom a Thule se forgalmazna ilyen típust ha nem lenne megbízható. Ezzel kapcsolatban van valamilyen gyakorlati tapasztalata esetleg valakinek?
-
Csokicsibesz
tag
válasz Napfénysüti #132532 üzenetére
Nem túl fiatal az autónk, szóval a fényezés és a horpadás nem tényező, mert hát van rajta elég
Itt inkább a praktikussági szempontok játszanak és a biztonság az ami számít.
Nézegettem videókat a Thule OneClip-ről azokon elég stabilan fekszik a csomagtartón. -
Csokicsibesz
tag
válasz flash- #132903 üzenetére
Mindenkinek mások a pulzus zónái. Ha van pulzusmérőd akkor be kell mérni a minimum és a maximum pulzusszámot, a zónákat abból lehet kiszámolni. Az én órám ebből a kettőből számolta ki a többi zónát szerintem korrektül.
Nyilván nem 100%-os pontosságú, de hobbi tekeréshez teljesen jó. -
Csokicsibesz
tag
válasz flash- #132911 üzenetére
Mondom nekem az órám számolta ki az értékeket, én azt használom.
De ez kb. klappol azzal is amit én számoltam.
Én 6 zónára osztottam fel a recovery az 1. kb. 60-65% között van.
2. 65-75%
3. 75-82%
4. 82-89%
5. 89-94%
6. max pedig 94% felett.xy.zsolt: Én úgy tudom, hogy a minimumra az abszolút minimum értéket kéne nézni: ez az ébredés utáni fekve.
Mondjuk én nem ezt mértem be, hanem egy sima nyugalmi helyzetet napközben.
A jobb computerek vagy órák tudnak olyan "edzésprogramot" ami segít meghatározni a zónáidat.
Ebben a videóban vannak tippek a témában: [link][ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz jjeahh #133377 üzenetére
Szerintem tegyél egy próbát az spd-vel.
A Decahlonba a legolcsóbb rockrider cipő ilyen 9-10 ezer ft körül van. Arra, hogy kipróbáld mennyire jön be neked az egész spd dolog szerintem megéri. Én is ugyan ezt csináltam. Nyilván nem tökéletes a cipő és vannak ennél sokkal jobb spd cipők,de kezdésre tökéletes.
Továbbá lehet benne sétálni. Volt, hogy defekt miatt km-ket kellett tolni a bringát és semmi baja nem lett a klipsznek.
Télen vastag zokni, kamásli kombóval használtam a cipőt és teljesen jó volt. (Mondjuk egy drágább Northwave kamáslit vettem, ami drágább mint maga a cipő )
Ha nem jön be a dolog, akkor is el tudsz tekerni simán a cipőben és eladod használtan a pedált a hozzá tartozó klipsszel.[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz Toobee #133385 üzenetére
Igazából ez ilyen hsz-ek miatt fórumozok inkább passzívabban
Ha alapvetően túrázásra meg XC-re használod a bringádat, akkor teljesen felesleges a manuál meg hasonlók. Ha nagy akadály van előtted akkor leszállsz és kikerülöd.
Nekem lefele egyébként nagyobb biztonságot ad az spd mert tudom, hogy a lábam fixen van, nem fog leesni a pedálról. A nyereg magasság sokkal zavaróbb és jobb lenne egy dropper, de egyenlőre a plusz súly miatt nem vállalom be.jeahh #133391: Ha nem a legdrágább cuccokat veszed meg akkor nem buksz nagyot. Egy spd cipővel lehet taposópedált is használni, ki kell szedni a klipszet és kész. A pedált pedig el tudod adni használtan viszonylag kis bukással.
Nem csak mászásra jobb az spd, alapvetően a tekerés más vele. Sokkal hatékonyabb vagy fele, nyilván fele jön ki ez legjobban. -
Csokicsibesz
tag
válasz Toobee #133405 üzenetére
Igazából szívesen elmennék veletek egyszer tekerni, hogy milyen helyek vannak itt a Budai hegységben, ahova feltétlen enduró bicó kell.
Eddig ahol leszálltam és toltam a bringát ott álláspontom szerint semmivel nem lehetett volna átmenni, annyira sziklás volt az egész.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest