- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Prémium külsőt kaphat a Motorola Moto G85 5G
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S22 és S22+ - a kis vagány meg a bátyja
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- 2 nm-en készülhet az Exynos 2600
- Nokia 3210 - felélni az örökséget
- Jobb zoom, egyszerűbb kijelző - megérkezett a Sony Xperia 1 VI
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Milyen okostelefont vegyek?
Hirdetés
-
Olcsó és visszafogottan elegáns kompakt AIO jön az ID-Cooling berkeiből
ph Az előzetes tesztek alapján korrektül teljesítő modellnek nem kenyere a cicoma, és akár titkos favorit is válhat belőle a kategóriájában.
-
Készül a Warhammer 40,000: Mechanicus 2
gp A folytatás PC-re és konzolokra készül, a megjelenési dátum egyelőre nem ismert.
-
Sikeres volt a teszt, elpusztítja internetes műholdjait az Amazon
it Az Amazon szerint minden sikerrel zárult, ezért letéríti az internetes műholdprototípusokat a pályájukról a cég.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #203164 üzenetére
Én úgy szoktam csinálni, hogy olajcsere előtt kiveszem a fékbetéteket, majd féktisztítóval átfújom a féknyerget és áttörlöm. Utána tolom vissza a dugattyúkat alap helyzetbe. Ha nem megy vissza alap helyzetbe, vagy kicsit visszajön, akkor megnyitom a fékkarnál. Utána mehet a művelet, átnyomod a rendszeren az olajat. Ha a dugattyúk szépen működnek, nem kell semmit csinálni vele. Ha már picit szorulnak, nem egyformán jönnek ki vagy nem húzódnak vissza, akkor lehet finoman olajozni, de utána nagyon alaposan tisztítani kell, különben hazavágja a betéteket.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #203166 üzenetére
Nagyjából igen, de az olajozás után a zsírtalanítás egy ennél hosszabb művelet. Jó párszor ki kell pumpálni és törölni, majd visszatolni. Érdemes visszatenni a bleed blockert is és úgy is megpumpálni, mert nyomás alatt jöhet még ki felesleges olaj. Ha nem vagy alapos, az simán jelenthet új betétet. Az olajozást fültisztító pálcikával el lehet végezni kíméletesen, ez esetben könnyebb lesz tisztítani is. Ha rácsöppented az olajat a dugattyúra, utána lesz vele dolog.
[ Szerkesztve ]
-
FőDudu
addikt
válasz MPowerPH #203162 üzenetére
Decathlonban pont lattam olajcserelo keszletet.
Meg amit ilyesmire lattam az eleg speci cuccot igenyelt - legalabbis YT video szerint.Amit en lattam (szerintem MT200 rendszer volt) annal a fekkarra rakott tartalyt es a feknyereg felol toltotte fel olajjal egy fecsekndobol (amire gumicsovet huzott es csatlakoztatta a feknyereghez). Igy felul jottek ki a buborekok.
FőDudu
-
Alg
veterán
válasz MPowerPH #203865 üzenetére
Valószínű belement a trutyi - szelepmagot tekerd ki, és takarítsd meg vagy cseréld ki.
Mikor lerakod a bringát, illetve pumpáláskor figyelj hogy ne alul legyen a szelep.
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
-
Friczy
senior tag
válasz MPowerPH #204796 üzenetére
Általában úgy is szoktam, leszedem, brigéciolban beáztatom, kimosom, szárítom, utána olajozom. Viszont ezt a folyamatot a fekvőn nem szeretném rendszeresen eljátszani (ott a lánc hossza nagyjából két és fél lánc), azon kicsit másként kell logisztikázni. Na meg ugye ha C3 dry-t használok, és elkap az eső, akkor nem feltétlenül állnék neki láncot takarítani, ha gyorsan kell a wet.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #204800 üzenetére
Én ezzel a szettel és sima álló pumpával mond6ni könnyen megcsináltam. [kép] ...Öhlinsről meg érdekes amit írsz, mert óvatos duhajként én is inkább a SBS (~kishupliérzékenység) az amit igénylek.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Toobee
veterán
válasz MPowerPH #204895 üzenetére
Igen, úgy bizony!
A kereshetőség miatt:
Spank Wing 12 Vibrocorehttps://barbieripnk.hu/
-
gabro0
őstag
válasz MPowerPH #204895 üzenetére
Foam, nagyjából mintha telenyomnák a kormánycsövet purhabbal, nyilván itt valami puhább anyagról lehet szó.
Érdekes elgondolás, biztos működik. Könnyen ki lehetne próbálni mennyire hatékony, aki ütött vascsövet betonba, tudja milyen érzés a kvázi csillapítatlan rezgés.[ Szerkesztve ]
-
venember83
nagyúr
válasz MPowerPH #205115 üzenetére
SRAM sorrend:
SRAM X3
SRAM X4
SRAM X5
SRAM X7
SRAM X9 (beszüntetve)
SRAM SX Eagle
SRAM NX
SRAM NX Eagle
SRAM GXS
RAM GX Eagle
SRAM X0 (korlátozott kiterjedésű termékcsalád)
SRAM X1
SRAM X01
SRAM X01 Eagle
SRAM X01 Eagle AXS
SRAM XX (beszüntetve)
SRAM XX1 (korlátozott kiterjedésű termékcsalád)
SRAM XX1 Eagle
SRAM XX1 Eagle AXSShimano sorrend:
Shimano Tourney
Shimano Altus M2000
Shimano Acera M3000
Shimano Alivio M3100
Shimano Deore M6100, M5100, M4100
Shimano SLX M7100
Shimano Deore XT M8050
Shimano Deore XT M8100
Shimano XTR M9050
Shimano XTR M9100 -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #205115 üzenetére
Az XTR a Shimi teteje, ami a 2 bringa közti árkülönbségen is látszik, a BR-M 9120 meg a négydugattyús.... azt, hogy érdemes-e egyből a legtetején kezdeni, nem tudom, talán ha nagyon ott vagy az enduro szeren és/vagy nem gond ennyit kifizetni érte.
ZolkoW... felgöngyöltem az esőköpenyembe Zasszonyt. 😆
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #205138 üzenetére
A Cube, mint a Rose és Canyon, jó ár/érték aránnyal rendelkeznek, ennél már talán csak a Radon jobb, na meg a Decathlon. Hogy miért?... nem tudom, de ha megnézem pl. Itt is [link] látszik, hogy BMC, KTM stb. milyen szinten drágábbak ugyanolyan, vagy hasonló felszereltség mellett,aminek egy része magyarázható a márkanévvel, esetleg minőségbéli különbségekkel, egy része meg nem.
Szerk. nem 100%pontos,de jól illusztrálja egyes típusok közötti különbséget.
Szerk. 2....közben látom nem valami Android barát az oldal, ott a képen minden pont egy kerékpár típus amit megnézhetsz hogyan viszonyul árban és felszereltségben a kiválasztotthoz.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
lacos001
senior tag
válasz MPowerPH #205147 üzenetére
Ne kételkedj a bolt korrektségében és a csomag megérkezését illetően. Tudom nem pontosan erre értetted, csak, mint infó irom.
A batár nagy dobozban, amiben feladják a játékszert, minden pöpecül levédve/bevédve. Összes papir csatolva, talán még ajándék is lesz benne.
Alapbeállitások, olajozás/zsírozás, mind-mind perfektül.
Nekem csak a kormányt kellett bepasszintani a helyére és az első kereket. Magamra állitottam a dolgokat, aztán mehettem is pumpálás után próbakörre. Nyilván utána pontositottam az egészen...
Ha tapizni, nézelődni szeretnél, akkor fel kell keressed az egyik boltjukat.
Talán ha adott boltban nincs is a kiszemelt, nem kizárt, hogy átszállitják ha személyesen vennéd át.
Innen rendeltem már 4db bringát idén, semmi probléma nem volt. -
válasz MPowerPH #205147 üzenetére
Én egy éve náluk találtam országútit, amikor az összes többi üzletben csak az üres boxok szomorkodtak. Itt sem volt teljes a kínálat, erősen mérethiányos volt a választék, de szerencsém volt.
Szerk.: Az pont a darmstadti üzlet volt. Nem tudom, a többi mekkora, ez kb olyan tesco méretű, és elég jól tele volt bringákkal. Mindkét szinten.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
lacos001
senior tag
válasz MPowerPH #205151 üzenetére
Ja igen...gondolom az ára miatt nem vállalják be. sztem...Feladni ugyanaz, mint egy olcsóbbat és változni is szokott melyik nap melyik elérhető online..
Ezzel amúgy én is szenvedtem, mikor keresgéltem, hogy rengeteg nem volt elérhető.
Akkor ugye ami kell nincs, ami van nem tetszik/nem jó. Emeljek az áron, csökkentsek az áron...Volt bajom 2 nap múlva minden megváltozott a kinálatban, akkor anyázhattam...
Én csak 5-800€ 5K körülivel még a mai napig hallgatnám itthon, na de hamarosan...közöttieket rendeltem, az elérhető volt akkor online és rendeléstől számolva 3. napon hozta is a cicafiú.
Pl a 4ből 3 most nem elérhető, csakis a shopban. Érdekes ez.
Telefonáld le velük mi a helyzet a kivánságoddal kapcsolatban. -
válasz MPowerPH #205155 üzenetére
Jahogy! Ermm, ja, ezekkel valszeg pont az a gond, hogy ott állnak a boltban összeszerelve, kipróbálhatóan, gondolom nem szívesen vállalják be, hogy megint szészedik, bedobozolják, és elküldik. Én bementem, kipróbáltam párat, ami elérhető volt (így is akadt valami 4-5 modell, ami szóba jöhetett volna, és méretben is nagyjából passzolt), aztán kigurítottam, és hazahoztam (a gagyi bemutatós taposós pedált levették róla, és feltették helyette ingyér', amit vettem hozzá). Viszont tavaly csak az volt, ami kint volt, mondták is, hogy ha ezek nem jók, akkor max rendelhetek, de készüljek rá, hogy tavaszig semmi nem lesz. Gondolom sokkal nem lett jobb idén sem a helyzet (mostanra még a konténerválság is kezd lassan eszkalálódni).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
nagyúr
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #205151 üzenetére
Esetleg egy YT Jeffsy Core 4 vagy még inkább egy Orbea Occam M10?
Azért ezek a gépek nívósabb cuccok mint a Cube és talán geoban is kicsit frissebbek. Az Orbea tényleg egy csoda.Magura M7-et szerintem ne akarjál, idáig ahányat szereltem, mindegyik szar volt. A 2 dugattyús verziók még egészen tűrhetően működnek, de a 4 dugattyús halál.
Biztos vannak akik vitatkoznak velem, de amit én az utóbbi néhány évben láttam fékek terén, az egészen egyszerűen egy katasztrófa. Tényleg a legőszintébben mondom és a segítő szándék vezérel, hogy kizárólag Shimano! Persze akad néha egy-egy ideig óráig normálisan működő Sram vagy Magura fék, de a nagy számok törvénye alapján azt tudom mondani, hogy többnyire fos mindegyik, mert normálisan beállítani nem lehet, a légtelenítése is agyrém, aztán vagy jó lesz vagy nem (többnyire inkább nem), a betét és a tárcsa között alig marad rés, akármit csinálsz vele, a fejeden pöröghetsz, akkor is. Rengeteg a meghibásodás. A legtöbb idegeskedést ezeknek a fékeknek köszönhettem, soha semmivel nem szívtam annyit mint Magura és Sram fékekkel. Persze lehet velem van a baj és én csinálok valamit rosszul, hogy sok év alatt sem tanultam meg normálisan hidraulikus féket szerelni, bár merem remélni, hogy nem velem van a baj. Én ezt a sztorit már amúgy elengedtem, mindenkinek Shimano féket ajánlok, mert a legkevésbé sincs kedvem ezekkel a fosokkal szórakozni, majd előbb tanuljanak meg megbízható fékeket gyártani.Ami az ebike témát illeti, engem azzal aztán nem lehet megvádolni, hogy ne állnék a pártján, mert gyakorlatilag az elterjedésük kezdete óta használom és foglalkozom a témával. Ugyanakkor sajnos én is látom, hogy vannak negatív folyamatok, amit az ebike hozott be. Ezek az abnormális árak is többé kevésbé az ebike-nak köszönhetőek, akkora lett az igény rá, hogy nem győznek eleget gyártani, és nagyon sokan bármit megvesznek, csak legyen, ez meg felhúzta az árakat. Illetve a másik baj, hogy rengeteg újgazdag suttyó ült ilyen bringára, és pont ez az ami miatt fújnak a hagyományos bicósok az ebikeosokra. Pedig alapvetően semmi baj nincs ezekkel a gépekkel, és ha objektíven szemléled, rájöhetsz, hogy egy csomó előítélet alaptalan, miszerint csak is lusta szar lehet az aki ilyet használ. Annyira nem így működik ez, hogy el sem hiszed, de kár is ebbe belemenni, csak is használat mellett válik ez nyilvánvalóvá.
Az talán túlzás ha hülyének nézik azt aki ebike helyett analógot vesz, de annyi valóság alapja van, hogy bizonyos kategóriákban, az átlag bringásnak valóban jobban megéri az ebike. Tipikusan ilyen a Trail/Enduro. Persze aki kiváló edzettséggel rendelkezik, mert éjjel-nappal hegyen van, annak nyilván nem, de ez csak a kis százalék, a többség, aki örül ha hétvégen felmehet a hegyre, nem így van ezzel, sokkal élvezetesebb és használhatóbb az E verzió. És nem, nem azért mert lusta szar, csak nincs kedve túlhajtani magát egy sok szintes egész napos túrán. -
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #205176 üzenetére
Nem azt mondom, hogy a Cube rossz, sőt, ár/értékben kifejezetten jó gépeket gyártanak, de azért 5000 euro magasságában már talán érdemes elgondolkodni más márkán. A Cube konzervatív gyártó, nem akar túl extrém lenni, míg egy Orbea, YT, kicsit hosszabb és laposabb vázakat gyárt. YT vázakban ott a flip chip, a csapágyazásra is jobban odafigyelnek, a Cube egy tömegtermék, YT, Orbea minőségben kicsit jobb.
A Jeffsy is egy Trail gép (bár ők ezt all mountain-nek hívják), YT fronton a Capra az enduro, laposabb fejcsővel és 170-es rugóúttal.
22 februárban elérhető a jeffsy a hivatalos oldaluk szerint, sajnos bordóban nem, de ez is bármikor változhat. Jövő év elején biztosan lesznek beérkezések. Figyelni kell az oldalt. Jövő tavaszig már kb minden el fog fogyni, de még talán idén télen és jövő év elején el lehet csípni ezt azt. Orbea passz, de biztos abból is lesz azért.
Nekem is volt MT5-ös fékem, de MT8-at is használtam egy ideig, tulajdonképpen azokkal még úgy ahogy elvoltam, nem voltak nagyon erős fékek, de légteleníteni lehetett őket és beállítani is. Viszont az MT7 teljesen más, hidd el, hogy amit lehet én megtettem, az évek alatt volt időm kitapasztalni, hogy lehet féket légteleníteni, hiszen a munkám szerves része, napi szinten ezeket csinálom. MT7-el is mindent megpróbáltam, most pl zsinórban 3 különböző bringán volt ugyan az a jelenség. MT7-es fékek, újszerű állapotban, tökéletesen légtelenítve, egy szem buborék nem jött már sehol, dugattyúk is szépen együtt mozdultak, azokat is letisztítottam, olajoztam is, párat pumpálsz a fékkaron és marad kb egy hajszálnyi résed az egyik oldalon, na ezt oszd be két oldalra úgy, hogy ne súrlódjon. Kb a lehetetlen küldetés. Pedig tényleg mindent csináltam velük amit csak lehet, rengeteg olajat elhasználtam, többszöri feltöltés, visszaszívás, átfolyatás, de b@szott az rám . Egyszerűen ezt produkálja.
Sram is detto hasonló jelenségeket produkál, de azért ott többször koronázza siker a sok szenvedést. Viszont Shimano fékkel összesen annyit csinálsz, hogy átnyomod rajta egyszer az olajat, kicsit pumpálsz a fékkaron és kész, felszereled a nyerget, beállítod középre és ennyi. 50-ből 49-szer tökéletes, az újszerű és sokat futott fék is. Ez az amit meg sem tud közelíteni egy Sram, főleg nem egy Magura.Azért a 4 évenkénti olajcsere kicsit gázos, még ha keveset használod, akkor is illene max 2 évente. Sűrű használat esetén akár fél évente.
Egy modern trail vagy enduro gépnek ma már elég lapos a fejcsöve 66-64 fok körül változik.
Az első háromszög is hosszú, manapság egy M-es váz rendelkezik olyan hosszal mint mondjuk 6 éve egy XL. Ezek a geometriák megszokást igényelnek a kanyarokban, de ha ráérzel nagyon kényelmesek és agresszívek is tudnak lenni lefelé, sokkal durvábban be tudod tenni a kanyarba és a kerekek tapadása is nagyobb, mert optimálisabb a súly eloszlása, a bringában ülsz, nem a bringán. És mivel hosszú a gép eleje, stabilabb is nagy tempónál. A mászást meg azzal javították, hogy meredekebb lett a nyeregvázcsőszög. De a mászás alapvetően 3 dolgon múlik, az első és legfontosabb a bringás kondíciója és technikai tudása, a második legfontosabb meg a bringa össztömege. És a harmadik fontos tényező egy trail/enduro bringa esetében a rugózás karaktere, mennyit nyel el a tekerésből és mennyit visz át az útra.A fenti táblázatból ami szerintem lényeges, mondjuk egy L-es vázat figyelembe véve, ez a méretem. A nyeregvázcső a Cube-on már 47cm, ami kicsit sok, vagy inkább határeset lehet, nehezebb mögé ülni meredek terepen, illetve dropperből is kisebb kellhet egy mérethatáron lévő embernek. A YT-n ez a méret 43,5cm, ami jelentősen alacsonyabb.
Reach, ez ugye az elérése a kormánynak, az egyik legfontosabb méret, amikor kiállsz a nyeregből, a kormány távolságát adja meg. Cube 45,7cm, YT 47cm. A 47 szerintem ideálisabb egy L-es váznak.Láncvilla hossz megegyezik. YT-n 2 fokkal meredekebb a nyeregvázcső is ami mászásban segíthet. Persze ezek azért egyéni dolgok is, attól is függ milyen testalkatod van, simán lehet, hogy valakinek a Cube lesz a szimpatikusabb, de ha tapasztaltabb montis szemmel nézem, szerintem inkább a YT.[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #205179 üzenetére
Igen, látom, januárban lesz bordó jeffsy is, valamit akkor félrenyomtam.
Ezek a tesztek is tudnak azért érdekesek lenni, de azt el tudom képzelni, hogy az Orbeához képest kicsit kevésbé mászik jól, de azért rossz nem lehet, mivel az egyik legnépszerűbb márka a Trail/Enduro bringások körében. Én az Enduro magazin-t tartom egy elég jó, hiteles forrásnak, E-Enduro változatuk is van, itt hülyeségeket nem szoktak leírni és nincsenek rossz véleménnyel a jeffsyről: [link]A Sram váltás maradhat, az nem rossz cucc, a fékszettet kell ledobni és a helyére szerelni mondjuk egy 8120-as XT szettet, MT900-as XTR tárcsákkal.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #205182 üzenetére
Én a váltást, hajtást nem bántanám, mert semmi baj nincs a Sram váltóval, a fék esetében meg talán maradnék a 8120-nál. Az a tapasztalatom, hogy az XTR kevésbé strapabíró mint az XT. Az XTR verseny cucc, könnyítettek rajta, de nem tudja azt az élettartamot mint az XT. Olajat is sűrűbben kéri. Ha mindenáron váltást cserélnél, akkor meg Sram AXS és megszabadulsz az elavult bowdentől.
-
bardi
aktív tag
válasz MPowerPH #205187 üzenetére
Ha még nem próbáltál shimano féket, azért rendelés előtt próbálj ki egyet szerintem, hogy tetszik e, kevés magurás élményem van, de ha jól emlékszem, nagyon máshogy viselkedik a két fékkar, benne van a pakliban, hogy nagyon nem fog tetszeni, persze mint minden más, ez is szokható.
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz MPowerPH #205189 üzenetére
Én is (alig)használtam vettem a fékeket, 60k volt a G2 RS szett, tárcsákkal. 1 század mm kopás volt a tárcsákon, annyit futottak. Hátsót kellett légteleníteni a vázon átvezetés miatt, de így, hogy már van bleeding edge tool-om hozzá, nem egy nagy dolog.
'92 Honda VFR 750
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #205186 üzenetére
Na majd ha kész lőjj nekünk is pár képet, az így már egészen komoly vasnak bontakozik ki.
bardi... az 1/100 mm-t mivel mérted? 🤭
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
vendingo
veterán
válasz MPowerPH #205187 üzenetére
Frankó gép, nekem is tetszene egy hasonló, de ha lenne se merném kihasználni, ahhoz nudli vagyok. A sima xc montin is paráztam nagyobb tempónál, hogy bukok és soha nem találnak meg a semmi közepén. :)
Majd dobjál fel képeket róla.Csak a Puffin ad neked erőt és mindent lebíró akaratot!
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #205186 üzenetére
AXS-ből szerintem a GX is teljesen rendben van, bár az sem olcsó, de valamivel emészthetőbb mint az XX1. Csak súlyban van különbség, úgy rémlik, hogy 100g, maga a váltó ugyan azt tudja.
Örülök ha tudtam segíteni a döntésben! Szerintem a YT Jeffsy-vel csalódás nem fog érni.
Köszönöm a bizalmat, nagyon szívesen el is vállalom az építést ha szükséges, viszont jelenleg teljesen szét van bontva az itthoni műhelyem, mert burkolás volt, hűtő/fűtő klíma beépítés, tető javítás, lesz egy teljesen új munkapad, polcok, alkatrész mosó, egyéb szerszámok stb, szóval most teljes a káosz. Szeretném a hobbi műhely státuszból kicsit az igényesebb felé vinni. Elméletileg január vége, február környékére tervezem a befejezést, ahogy időm engedi. Aztán 100%-ban átállok az itthoni munkára.
Sram DUB 135-142mm hátsó agy szélességhez van, 49mm-es láncvonallal, Boost pedig 148mm-es hátsó agyhoz, 52mm-es láncvonallal.
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #205208 üzenetére
A váltó viszi úgy a 10-50,mint a 10-52 sorokat. [link]
Ami az integrated anti chaisuck plate-et illeti bár azzal a rajta átfűzött bovdennel nem nagyon tűnik mozgat6ónak, csodálkoznék ha nem lenne jó mind3 méretű tányérhoz (30,32 és 34) mellyel azt a Descendant hajtóművet szerelik. Azért egy kérdést a forgalmazó/gyártó felé megérne. 🤔erhas01... nem releváns, de a darázsfullánk nem szakad beléd ezért egy egyed többször is megszúr6, azok vadméhek (vagy szelidek?) lehettek.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #205216 üzenetére
Te aztán jó erőben és kondiban lehetsz!
Irigyellek érte, hogy ilyen erőd van, hogy elbírod a 29"-es kerékhez a 34:10 áttételt a 32:10-el szemben egy AM gépen.
Hozzád képest az enduro/dh csapatban mi lepke fing vagyunk, nálam a 29-es kerékkel elől a 32-es tányér esetén is nagyon nagyon ritka vendég, hogy hátul leváltanék egyáltalán a 10-es fogra, nemhogy még nagyobb tányérról ábrándozzak. -
MPowerPH
félisten
válasz MPowerPH #205244 üzenetére
Ezt talaltam meg.
CompatibilityBB30 = 42mm shell diameter
PF30 = 46mm shell diameter
BB92 = 41mm shell diameter
Features
PF30/BB30: Thread-together system eliminates creaks.
BB92: Industry-exclusive dual-row bearings maximize durability.IncludedBottom bracket, bottom brackets spacers, sticker and user manual.
BB92 PRESSFIT Bottom Bracket for 68/73mm & 83mm shell BB92 frames. For 30mm crank spindles.
PF30 PRESSFIT Bottom Bracket for 100/110mm shell PF30 MOUNTAIN frames. For 30mm crank spindles.
BB30 THREADFIT Bottom Bracket for 68/73mm & 83mm shell BB30 MOUNTAIN frames. For 30mm crank spindles.
PF30 THREADFIT Bottom Bracket for 68/73mm & 83mm shell PF30 MOUNTAIN frames. For 30mm crank spindles.
THREADFIT Bottom Bracket for 68/73mm & 83mm shell PF30 MOUNTAIN frames. For 24mm crank spindles.
BB92 PRESSFIT Bottom Bracket for 68/73mm & 83mm shell BB92 frames. For 24mm crank spindles.Akor ha a a vaz BB92 BB shell -es, akkor nekem ez alapjan ezek kozul melyik lesz a jo? Ezt dobja fel az oldal. PressFit 89/92mm?
Don't Tread On Me
-
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #205262 üzenetére
Nem néztem utána, de szerinted kell cserélj hajtómű csapágyat is, nem csak simán átteszed az X0 helyére az XX1-et?
#205251eddie1978...mi a baj a drop in csapággyal, lötyög a fészekben? Szerintem az a legjobb, simán kiveszed és teszed be az újat...vagy nem? A képen mintha nem is egyforma csapágyak lennének, hisz a jobboldalinak van az a levágása ami miatt pont belepasszol a fészekbe...lehet azért kotyogott a baloldali?
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #205404 üzenetére
Adagolhatóság, erő és hőtűrés miatt nekem előző bringámon is code rsc volt (arra upgradeltem) és a mostanin is az van. Itthon nincs szükség ekkora fékre, viszont én szezonban minden héten bikeparkban nyúzom a bringát és a féket, ahol egy nap 4-5000m meredek lejtőzés igénybevételét kell kibírnia. Nekem bevált.
Egy bringástárs idén nyáron váltott shimano saint-ről szinténs code rsc-re, miután kipróbálta a bringámat csak hümmögött. Korábban ő szinte csak a hátsó féket használta, röhögtünk is rajta, hogy elől nem féket érdemben. Utólag kiderült azért, mert a saint annyira digitális, hogy félt használni rendesen, nem tudta modulálni a fékerőt, esett is miatta.Aláírom, hogy karbantartani jó a shimano-kat és az ásványi olaj is nagy előny, kicsit gyúrhatnának még a rendszeren. De pályán a használati érték dominál. Bikeparkokban egyébként a legtöbb gépen sram code és magura mt7 van. Ilyen célra egy XT fék kevés, zee vagy saint játszik. Illetve egyre gyakoribb a shigura a harmat gyenge törős magura fékkarok miatt.
Magyarországi felhasználásra, illetve ha nincs bikeparkozás, inkább trail a felhasználás arra teljesen fölösleges ennyire nagy fékek beszerzése, bőven jó az g2 és az XT.
-
sebgutkopf
őstag
válasz MPowerPH #205416 üzenetére
Intenzív használattól minden fékfolyadék el tud koszolódni az ásvány olajos is. A ritkább csere annak előny, aki keveset, ritkán használja a gépet, akkor se durván, nincs igazán nagy hőterhelés, akkor egy ásványolajos valóban nagyon sokat elmegy, kicsi a szerviz igénye.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #205404 üzenetére
Szerintem nem fogod megbánni az AXS rendszert, egy modern MTB-on tulajdonképpen csak ilyennek szabadna lennie.
Fékerőre nincs baj a Sram fékkel, soha nem vitattam az erejét, a megbízhatósága, karbantartása macerásabb mint egy Shimano féké, én ezért mindenkinek inkább a Shimano-t ajánlom, mert jelentősen kevesebb vele a gond, és azért egy 4 dugattyús Shimano is elég brutális fékerőt tud. Ha az én 23 kilós E-Enduro bringám megfogja a 4 dugattyús SLX, akkor úgy gondolom egy sokkal könnyebb bringán pláne jó, de ha a szíved másfelé húz, vedd azt, aztán meglátod mennyire válik be neked. Ha mindenképp Sram Code RSC és Magura MT7 közt kéne dönteni, akkor már inkább a Sram Code-ot választanám. Magura MT7 nekem nagyon nem szimpatikus, a fékkarja egy rossz vicc, a beállításáról meg jobb nem beszélni.
Esetleg ha tényleg nagyon menő féket szeretnél a bringára, Hope Tech 3 V4, goodridge fémhálós fékcsövekkel. Ilyet még nem próbáltam, de párszor már gondolkodtam rajta, hogy egyszer az egyik bringámra ilyen szettet teszek fel, de annyira megszoktam a Shimano-t, hogy nehéz váltanom.#205409 sebgutkopf:
A DOT olaj sokkal jobban bírja a hőt mint az ásványi, nem véletlenül használják mai napig a DOT olajat az autók, motorok fék rendszereiben. Viszont egy kerékpár fékrendszer sokkal kisebb, sokkal kisebb tömítésekkel, érzékenyebb az egész rendszer és ebben a DOT olaj túl agresszív, működik, de nem tud olyan megbízható lenni mint az ásványi olajos rendszerek. Persze nyilván nem csak az olajon múlik, mert vannak szemét fékek ásványi olajjal is, de nekem meggyőződésem, hogy a DOT olaj az oka a Sram fékekben a több meghibásodásnak és minden egyéb olyan anomáliának ami a légtelenítés és beállítás kapcsán adódik. Én nem igazán szoktam 4-5 ezer méter szinteket ereszkedni, bár tehetném, (remélem jövőre lesz több időm ) de azért szeretek az átlagnál kicsit agresszívebben bringázni és engem még idáig az összes 4 dugattyús Shimano fék hibátlanul kiszolgált, meghibásodásnak nyoma sem volt. Azt mondjuk nem értem, hogy miért gondolod, hogy az XT kevés lenne, nekem volt Zee/Saint fékem is, az új 4 dugattyús SLX-et sem érzem rosszabbnak, sőt talán még jobb is mint a Zee. A Zee/Saint párost kéne már inkább frissíteni. Véleményem szerint a 8120-as XT a Shimano legjobb, legmegbízhatóbb féke, legalább is ha Enduro/DH felhasználást veszünk alapul.Bikeparkban már el tudom képzelni, hogy kijön a DOT előnye, ezért valahol érhető a több Sram fék, de a Magura MT7-re nem sok magyarázatot tudok adni, mert az még csak nem is DOT-os és úgy szar ahogy van. Magura esetében arra tudok gondolni, hogy a németek bele vannak buzulva, mert német és német bringán legyen Magura, ha szar akkor is.
Amúgy elég sok ismerősöm parkozik rendszeresen Shimano fékekkel is és különösebb panasz nincs azokra se, extrémebb felhasználás közben sem. Érdekes, hogy pont a Shimano-nak róttad fel a rosszabb adagolhatóságot, nekem a Sram sokkal agresszívebbnek tűnik, akárhányszor próbáltam mindig ez jött le, de hát ízlések és pofonok.
[ Szerkesztve ]
-
Runner_fxr
Ármester
válasz MPowerPH #205440 üzenetére
Hát nem a szívem csücske az biztos. Még csak azt sem mondom, hogy a bleeding akkora szívás, inkább a beállítása, mert érthetetlen módon alig marad rés a fékbetét és tárcsa között. 2 dugattyús Maguráknál amúgy ezt a problémát nem tapasztaltam, gyors légtelenítés, könnyű beállítás jellemzi őket, csak nem túl erősek és gagyi a fékkarja.
Sok felhasználó amúgy pont leszarja, hogy nem tökéletes a féke és kicsit súrlódik, ez engem idegesít. MT7-re visszatérve, múltkor is kipróbáltam a hosszas szenvedés után az eredményt, működött, fogott is, de átülve a saját gépemre a szaros slx egy űrtechnika ahhoz képest minden szinten. Nekem tudod mikor tetszett a Magura? Még a 90-es években a HS33 Race Line [kép]
Ez akkor baromi menő volt a sok bowdenes canti fék között, de azóta eltelt pár év.
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs