- Telekom mobilszolgáltatások
- MIUI / HyperOS topik
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- Redmi Note 12 4G - valaki fizetni fog
- Hívószám-hamisítás
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Remekül néz ki a szögletes Z Fold6
- Realme GT 2 - aláírjuk
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
Hirdetés
-
Többet költenek a PS5 felhasználói
it Csökkennek a PlayStation 5 konzol eladásai, de a Sony szerint nincs miért aggódni, mert a felhasználók többet költenek.
-
Terítette a friss Cortex magokat az ARM
ph Háromból igazából kettő, ami ténylegesen új, a legkisebb inkább frissítésnek számít.
-
A hajlíthatók kedvence lehet a Dimensity 7300X 5G
ma Átcímkézés helyett csíkszélességet váltott a MediaTek, népszerű Motorolában debütálhat.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #269555 üzenetére
Erős az Altus, nekem is az van. Eredetileg nem vettem volna meg, meg amúgy is szükség megoldás volt. Amikor elgörbült a Tourney kanala, akkor rögtön megvettem a helyi boltban az Altust, de elég jól működik. Persze a Deore-t már megvettem, már csak "sznobságból" is (zavart, hogy nincs meg a legalább Deore szint. Ez ilyen fórumos betegség ). Az Altus 1x8 alatt is jól működik, pedig elvileg ez még 3x8 vagy 2x8-ra volt tervezve. Viszont a kuplung nélkül Deore M4100 rugója jóval brutálisabban erős. Így a dobozból kivéve ahogy feszítettem, rohadt erős a rugója. Ehhez képest az Aktus elbújhat.
Egyébként ha jól tudom akkor X évenként frissültek régebben a Shimano váltói és mindig eggyel lejjebb kerültek elérhetővé a technológiák. Így például az Alivio M3100 kiköpött régi Deore 9s. Így nincs kizárva, hogy az Altus is megkapta a régebbi középkategória technikáját.
De ez régebben volt, nem tudom most mi az irány Shimanonál. A Deore még feljebb került az 1x12-re, így megkapta az XT felépítését, nehezebb anyagokkal. Csak most a LinkGlide-dal nyomulnak. Egy pár ember meg panaszkodik, hogy lassú a váltás és szar beállítani a váltót. De persze tartósabb lesz, kérdés kinek éri meg a lassú váltással?
-
Fall-N
veterán
válasz mauimagic #269578 üzenetére
Mondjuk én itthon nem bíznék ilyen műtétet senkire, amilyen jókat hallok az itthoni kórházak "színvonaláról".
Egyik ismerősöm például robogóval ment neki egy autónak és a kulcscsontja tört el szintén. Az egy dolog, hogy összerakták neki, de nem lett szép és jó a végeredmény. Végülis egybe forrt a két darabbá tört csont, fél siker.
-
-
Fall-N
veterán
válasz flash- #269592 üzenetére
Ne is mond. Az új Deore váltómnak (M4100) sincs finomállító csavarja. Megszoktam, hogy váltó állítás közben kézre áll, amúgy is a határoló csavarokat, B-Tension csavart kell állítani.
Mondjuk középkategória is fölötte már nincs egyiken sem ilyen, csak a váltókaron lehet a bowdenfeszességet állítani. Altuson még van ilyen csavar.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Csokicsibesz #269650 üzenetére
Vagy a váz alján elvezetni kívül, van öntapadós cucc, a amihez hozzá lehet kötegelni. Nyom nélkül le lehet szedni a 3M ragasztót. Igaz nem lenne szép látvány.
semmiho: Nem lehet valami gumi védőcsővet odatenni ahol a vázzal dörzsölődik? Drágább Scott biciklinél olyan műanyag közdarab van, ami távoltartja a nyakcsőtől és csak egy kis csatorna van benne. Az sokkal jobb megoldás. Ez tényleg nem egy átgondolt tervezés, pedig kár érte, mert nagyon jól néznek ki és jól ezek a Canyon vázak.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #269674 üzenetére
Itt a Scott Spark jobb megoldása. [link]
Új építésnél könnyű a dolog még, de egy összerakott biciklinél egy álom lehet a fékcsövet tartani, hogy ne follyon ki a fékfolyadék. Jó, lehet trükközni, hogy állványhoz kötözni, pillanatszorító stb., de akkor is.[ Szerkesztve ]
-
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #269728 üzenetére
Fú, nekem a fekete biciklik nem jönnek be, olyan semmilyenek. A váz részleteit sem adják ki. A világos szürke az jó, mégha az is unalmasabb szín.
De engem nem befolyásolna a szín, később szétszedném a biciklit és elvinném a vázat szinterezni. Ahogy nézem manapság nem sok választék van színek terén, így ez az egy opció marad lassabb, ha nem akar az ember "egyenfeketét". Másik része, hogy szép letisztult lenne matricák nélkül. Egyszer még én is elviszem porfestésre a mostani vázat vagy ha egyszer új lesz egyből azzal kezdem.
Például mennyivel szebb az Orbea narancs színe, vagy a Trek sárgája.
-
Fall-N
veterán
válasz attiss66 #269744 üzenetére
Nem biztos, hogy nem kapni hozzá. Mekkora a BCD-je? Azaz milyen távol vannak egymástól a lánctányér csavarok? A két legnépszerűbb montis méret a 96 és a 104 mm (illetve a kistányérhoz a 64 mm). Sok márka egyforma BCD-t használ. Újabbaknál vannak asszimetrikus kiosztású csavarok (nem négyszög alakban vannak a csavarok) meg a Direct mount. Utóbbi a legjobb, de csak 1x-hez való.
Közben rákerestem, elvileg 104 - 64 a BCD, mérj rá centivel. 104-es és 64-es lánctányérokat lehet kapni. Van olcsón SunRace és Spyral márkákban is.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Rigormortiis #269755 üzenetére
Sajnos ha nagy a felár akkor tényleg marad a szinterezés. Tartós, szép és viszonylag nem is drága.
-
Fall-N
veterán
válasz attiss66 #269757 üzenetére
Ezzel az erővel vehettél volna egy Deore 5100 vagy bármilyen másik integrált hajtóművet. Minek ragaszkodsz a négyszög tengelyhez? Alig használt XT meg Deore hajtóműveket találni akár aprón is, azokhoz legalább kapni alkatrészt is. Írni sem kell, hogy ezerszer jobb az integrált hajtómű, mint a régi négyszög.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz dom1n0 #269826 üzenetére
Azért a latex belső nem annyira kimondottan jó. Rengeteg panasz van rá és a butyl alapú belsőkhöz való folyadékok sem érnek semmit. Egy idő után a vékony anyag miatt számítani lehet a defektre. Érdemes olvasni a témában olyanok véleményét akik huzamosabb ideig használták.
Másik része, hogy pár gramm spórolása miatt szerintem nem érdemes a defekttel szembeni "biztonságot" feladni.
Outin én nem érezném égető szükségét a tubelessnek, mert a legtöbb előny inkább terepen jön ki (alacsonyabb nyomás - jobb tapadás, kisebb vágás és szúrás elleni védelem). A nagyobb nyomás miatt viszont szívás ha defektet kap az ember. Vágás ellen meg szerintem nincs olyan tej, ami megfogja a nagy nyomással kilövellő tejet. Bár ki tudja, manapság hol tart a dolog.
ZolkoW: Nem akartam írni, de tudtommal latexhez nem tapad a Slime.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #269883 üzenetére
Tudtommal zsírzott csavarra értik, mert szárazon nem szabadna összerakni, főleg a karbont nem, mert csúszik.
Boborján: Nincs valami sorja vagy éles rész a váz nyeregcsövében belül? Olyan mintha az roppantaná meg az üléscsövet. Főleg a cső hasított részén, ahol összeszorul.
lsebestyen: Fú, sajnálom hogy így jártál. Ilyenkor látszik, hogy nem mindenki alkalmas vezetésre. Ha ilyen vak, akkor akár gyalogost is gázolhatott volna.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #269922 üzenetére
Hát ahogy írod, eddig a hazai webshopok akciótól nem estem hasra. A német webshopokról nem tudok nyilatkozni, viszont a szlovák Muzikerben tényleg szoktak lenni normális akciók. Én például a levegős Suntour telót szinte féláron (-45 % pontosan) vettem. Ez nem BF volt hanem a 25 éves születésnapi akció.
-
Fall-N
veterán
Azt tudom, hogy régebbi 7-8-9s láncoknál a SRAM-ot dícsérte mindenki (PD870), hogy tartósak, igaz legalább kétszer drágább is a Shimano vagy SunRace láncoknál. 11/12s-nél a SRAM XX1-et szintén dicséri mindenki, szintén jó drága, lehet feltétlenül nem is éri meg, mert kijön az árán pár NX vagy GX lánc. Connex láncokat is sokan dícsérik, azoknak az ára nincs elszállva.
Ár/érték arányban szerintem a Deore és az XT is jó, én is legutóbb Deore láncot vettem, vicces módon a SunRace lánc itt már nem olcsóbb 10s-nél. Connex is jó lenne, de én úgy vagyok vele, akkor legyen már a sor és a lánc is Shimano.
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
válasz arcitec #270113 üzenetére
Szerintem ez egyénfüggő nem gazdasági kérdés. Ha valakinek belefér a keretbe és ki is használja akkor vegye meg a Garmint. Nekem nem kellene, mert nem használnám ki sosem, így fölösleges kiadás lenne csak, így nekem nem érné meg. Én még a 40ezret is soknak találtam a Bryton 320-ért, 200 körül biztos mást vennék inkább. Jó mondjuk a 40ezer sem 40 volt, mert mellé a 2 plusz szenzor még +24ezer +Sport Mount 11ezer, úgy végül 75ezerbe jött ki az egész.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Az állvány már híres és lassan alap darab. Nem ipari felhasználásra teljesen jó. Én legtöbbször váltó beállításra szoktam elővenni, sima szerelésre nem mindig kell. Én például a kormánycsapágyat is ezen szereltem be, pedig én a beütőcsészét szó szerint beütötte gumikalapáccsal, simán bírta. Persze ellentartottam a vázat, de nem lazult ki semmi.
A lámpa az valószínűleg valami OEM gyártmány, sok dolgot nem lehet elrontani fajta. 3 év garancia van, rá így bátran meg lehet venni. Ilyen semmi extra, alap lámpák.
-
Fall-N
veterán
válasz attiss66 #270122 üzenetére
Alu könnyebb, nem rozsdásodik. Acél nehezebb, jobban bírja a strapát, kevésbé kopik. De Alu és alu közt is van különbség. Egy 6061 T6 és egy 7xxx alu más keménységű. Ugyanígy a kínai noname alu tányér hamarabb elkopik, mint egy márkásabb társa, de ez sem törvényszerű, mert vannak jó kínai lánctányérok is.
Egyébként van egy másik fontos különbség is. Az alu precízebben van megmunkálva, így több lánctányéros felállásban a váltás minőségét is meg tudja határozni.
Jester01: Ki lehet kapcsolni az automatikus frissítést, nálam is inaktív. Feldobja, hogy van új elérhető frissítés, de nem kezdi magától telepíteni.
attiss66: Sajnos alut nehéz szakszerűen javítani. A heggesztés során hő éri az anyagot így gyengül. Újra kell edzeni és a feszültséget is kiszedni az aluból. Máriusz nevű emberke akiről hallottam Facebookon, hogy csodákra is képes, de baromi sok pénzért. Annyiért meg már vázat kapni. A javítás után még ott a festés is, az is plusz pénz.
Én inkább elengedném és vennék használt vagy új vázat ha van. Ha nincs vagy nem éri meg, akkor másik bicikli. Az alkatrészeket nem adnám el, inkább vennék gyengébb felszereltségűt és azt tuningolnám velük.[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz f4lcon #270145 üzenetére
Saját tapasztalat, Facebook, blabla ...
Mivel nem ismerhetem az ország összes szakiját, főleg nem a vidékieket, ezért bocs, hogy nincs személyes tapasztalatom. Az viszont biztos, hogy általában a legtöbb szaki nem dolgozik manapság olcsón, mert egyrészt hiányszakma (főleg vidéken), másrészt ilyen kérésekkel elhajtanak a francba. Acélt azt vállal bárki, azt nem nagyon lehet elrontani, az alu kicsit más. Rengeteg helyen látni próbálkozásokat, hogy bár össze lett heggesztve a váz, de ugyanott eltörik újra.
A Facebook degradálásod legyen a te bajod, egyébként nagyon jó szakcsoportok vannak, semmi köze a FB átlagos igénytelenségéhez. (Gyakorlatilag csak ezeket a csoportokat nézem, amúgy nem izgat a Facebook). Ide konkrétan műhelyben dolgozó szakik írnak és rengeteg szerviz visz vázat javíttatni a Máriusz nevű csókához, így általában jó közvélemény van róla. Persze függ a váz törésétől, hogy mit tud ő is megjavítani, így lehet valami neki sem jött össze.
Azt meg engedd már meg, hogy ne javasoljak javítást neki ismeretlen "szakikhoz", mert ez biztonsági dolog. Ha menet közben törik el a váz újra, akkor valahogy nem lenne vicces a szituáció. Máriuszt meg azért mertem ajánlani, mert a legtöbb szerviz is ezt tenné. De azt is hozzátettem, hogy nem éri meg, mert olcsóbb venni használt vázat, ami garantált, hogy jobb megoldás, mint a kétes sufnituning. Például karcmentes RockRider vázak vannak 20-30ezer Forintért, megéri vesződni a kétes javítással? Te megbízol az általad ajánlott szakiban, hogy nem lesz baleset váztöréssel? Inkább ezekre válaszolj, minthogy megint az én hozzászólásomba kötsz bele. Attól egyáltalán nem lesz sem relevánsabb, sem szakmaibb a véleményed, hogy a saját javítgatásodat hozod fel. Vagy talán nekem kötelező lenne ismernem az illetőt? Jó lenne ha nem rajtam vezetnéd le a frusztrációid, érdekes módon más helyen ahol szintén szoktam írni/tanácsolni senki sem köt bele.
Azt hozzáteszem, hogy gázolás esetén sérült váz, ami tekeredik/deformákódik azt nem vállal senki szívesen. Más amikor túlterhelés vagy rossz tervezés miatt megreped a váz és kap erősítést és más amikor egy autó elüti X km/h-val. Általában sosem lesz jó a végeredmény és ha meg is tudják javítani az nem 10ezer Ft lesz ....
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz attiss66 #270168 üzenetére
Ezt nem értem. Miért ne lehetne cserélni? Ahogy írtam korábban vannak különböző BCD értékek, hogy milyen távol vannak egymástól a csavarok. Van ezenfelül szimmetrikus meg asszimetrikus kiosztású. Ha ez a BCD érték szabványos (104, 96, 64) akkor lehet cserélni. Lehet hogy kell alá alátét, de össze lehet hozni.
De az egészet le lehet tudni azzal, hogy normális gyártótól veszel hajtóművet és ahhoz kapni mindent. SRAM, TruVativ, Shimano, FUNN, RaceFace, FSA, hope, Deity stb.
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #270183 üzenetére
Én a Trustfire lámpán akadtam ki, hogy a hazai webshopban milyen drága (27000 Ft), [link] amikor Alin 10ezer Ft alatt van. Úgy bukkantam rá véletlenül, hogy ezt a komputer tartót néztem. [link] Pedig ez a lámpa semmi extra, csak 450 lumenes.
Ringman: Ez miféle csengő?
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #270187 üzenetére
Jól néz ki és előbb meglett a biciklid, mint fultonnak.
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #270207 üzenetére
Én többek között ezért is vettem Cateyet. Ehhez is lehet kapni GoPro adapter, így a Bryton tartó aljára lehet rögzíteni. Vagy ha netán a TrustFire adaptert vagy hasonlót veszek, akkor arra is lehet rögzíteni. Elméletileg a telóra is fel lehet rakni, van külön tartó az NCX-hez.
Később láttam a Ravemen lámpákat, azokhoz is kapni sokféle felfogatást, igaz azok még a Cateyenál is drágábbak. Ez a BBB is jónak tűnik.
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #270213 üzenetére
Igazság szerint sosem tetszettek a zöld színű dolgok (talán a British Racing Green Jaguar a kivétel), de ez a Merida jól néz ki nagyon. Menet közben kiderül, hogy kell-e "faragni" rajta.
Egyébként mekkora szélességű gumi fér bele? Az új Silex már "elmebeteg" szinten széles gumikat is fogad (simán az MTB szélességűt szinte). Manapság kezdik összemosni a kategóriákat, így az új Silex sem teljesen gravel, sokkal jobban kezd koskormányos MTB felé menni, ahogy az új outik meg mennek a gravel irány felé, ha más nem a széles gumik támogatása az lassan alap lesz. Igaz ez nem rossz, mert legalább nem csak virsligumis lehet egy outi. Akinek meg nem kell széles gumi az nem rak.
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #270224 üzenetére
Nem, teljesen jól látod. Ha hátranyúló a nyeregcső akkor valószínűleg kicsi a váz vagy nagyon határon van. Inkább egyenes nyeregcső kell és hosszabb stucni. Amúgy sem nagy számok ezek, a hátranyúló nyeregcső általában maximum 15-25 mm hátranyúlású, akkor már érdemesebb annyival hosszabb stucnit venni helyette. Lehet még pluszban a fokkal is játszani a kormányszárnál. Az átlag dőlésszög +6-7°, nekem a -17° jobban bejön. Persze nem ilyen egyszerű, mert ezzel együtt a kormány magassága sem mindegy, meg hogy egyáltalán egyenes vagy van benne hajlitás és hátrahajlás.
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #270226 üzenetére
A nyeregcső a váz nyeregcsöve nem? Abba tényleg raknak törést, de azt azért is, hogy rövidebb legyen a hátsó háromszög, ez MTB-nél már régóta így van. Így sokkal fordulékonyabb és könnyebben kezelhető lesz terepen az egész bicikli. Ehhez jött MTB-nél a széles kormány (700+ mm) és a rövid stucni (35-45 0°-os). Mivel a gravel a terepre is optimalizálva van, így ugyanez zajlik le, rövidebb a hátsó rész, magasabb a reach. Ez a mászást is könnyíti.
Dark Achron: az teljesen jó.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #270244 üzenetére
Ez nem igaz. A legtöbb szervizben tényleg kapkodás megy és futószalagon szerelés. Ahol nem így megy, ott meg baromi drága. Ha viszont jó a szerviz és árban is megfelelő, akkor meg várhatsz mire kész lesz.
Akinek van műszaki érzéke, szerelt már más dolgokat, LEGO-val játszott Barbie baba helyett , annak menni fog. Meg kell venni a célszerszámokat, ez elengedhetetlen, meg utána kell nézni, olvasni, de meg lehet ezt is tanulni, nem agysebészet, ez is egy szakma. Pár bonyolultabb alkatrészen kívül mindent meg lehet oldani. Illetve vannak olyan dolgok amihez drága célszerszám kellene, amit otthonra nem érdemes megvenni. Konkrétan levegős tagokat, pár telót már nehezebb otthon megoldani. A kerékfűzés és centrírozás a másik ami nehezebb és kell hozzá tapasztalat, különben baromi lassú megoldani otthon. Ezt én sem szoktam bevállalni, ezért az egyért ismerős szervizeshez viszem.
Persze az is kell hozzá, hogy ne nyűg legyen a szerelés hanem amolyan hobbi, amit szívesen csinál az ember.
Hogy miért nem nyit szervízt az ember? Egyrészt pénz nélkül nem megy, kell komoly tőke (szerszámok, hely, vállalkozás stb.) másrészt élesben nem olyan izgalmas a dolog, mert a legtöbb bicikli amit visznek szerelni, az nem modern gép, hanem falusi libakergető, amit nem szeretek annyira vagy egyáltalán szerelni. Válogatni meg nem tudsz. Sokkal meg csak a szenvedés megy (például összerohadt négyszög tengelyes monoblokk szopás stb.). Ezekért nem tudsz annyi pénzt elkérni, mint amennyit szívsz vele. Bár rutinos szerelők megoldják, például nagy vasakat heggesztenek a monoblokk végére és kitekerik azzal. Igazuk is van, nem érdemes úgy kiszedni, hogy ne sérüljön a mono, ha már ennyire vigyázott rá a gazdája. Sok elektromos vackot (teljesen elektromos robogó) is visznek meg rollert, azokat inkább felgyújtanám.
De ha onnan nézem a dolgot, akkor szívesebben szerelnék inkább, mint amit jelenleg dolgozom.
-
Fall-N
veterán
válasz f4lcon #270265 üzenetére
Tiltsál, engem nem izgat. Szokás szerint érdemi vita nélkül csak neked lehet igazad. Konkrétan leírtam mi a probléma a hülye példáddal és a veszélyes tákolásokkal. A te felfogó képességeiddel van a baj, amin nem tudok és akarok segíteni!
Konkrétan, idióta példát írtál, így én javítanak ki most téged. Egy ép és egyenes balesetmentes villát kisebbre szabni és két papucsot rárakni jóval kisebb rizikó, mint egy frontálisan elütött vázat kiegyengetni és megjavítani. A te állításod szerint ez bagatel dolog, amit bármelyik vidéki faluban kijavít a szaki. Ahogy írtam acél esetén még meg lehet oldani, bár ha tekeredik a váz, akkor azt sem. Alunál rohadtul nem az.
Szokás szerint a hozzá nem értésed akarod palástolni a nagy arccal, ami mögött semmi sincsen. De te engem ne javítgass ki, amikor te adtál egy olyan témában veszélyes tanácsot, amit még a szakszerviz sem javasolna. Érdemi vitára meg alkalmatlan vagy. Ezen gondolkodj inkább el és tilts le, mindenki jobban jár.
Egyébként a múltkori tévedésed óta is ismerős számos 9s váltót szerelt 8s karral és köszönik szépen, jól működnek.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz -=RelakS=- #270267 üzenetére
Másnem lesz rainbow láncod olcsóbban, mint a SRAM gyárija.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #270270 üzenetére
Igazad van. Egyébként nem reagáltam volna így, ha nem mindig ez a kötöszködő és okoskodó hangnemben írt volna. Azzal sincs baj ha nem vagyok szimpatikus, akkor ne reagáljon rá. Elvileg segíteni akar mindenki a másiknak ha kérdez, a kérdező meg mérlegel melyik megoldás a szimpatikus neki.
A másik amit nem szeretek, ha leírná legalább hogy mit írtam szerinte hülyeséget. Az üres vagdalkozásnak nincs értelme. Értelmes, személyeskesés nélküli vitákkal nincs semmi baj, nem mindenki látja ugyanúgy a dolgokat és attól még senki sem hülye. De ez nálam csak trollkodás, ugyanez folyik Facebookon is. Hülye vagy k any@d, csak mert, megindokolni nem kell, csak mert.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Mezga Aladár #270277 üzenetére
Az biztos nem lesz belőlem. Mostanában death/black metal zenéket hallgatok a hangulatom szerint, plusz pár horror sorozat.
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #270278 üzenetére
Én is így vagyok vele. Meg volt már olyan régebben, hogy beadtam szervizbe a biciklit és össze-vissza karcolták a felsőcsövet. Igaz ez még a régi értéktelen acélvázas "csoda" volt, de nem egy jó hizzáállás. A másik az állandó fejlesztgetés miatt nem várnék a szerelésre, ha én is meg tudom csinálni. Eddig szerencsére semmi sem szivazott meg, könnyen megtudtam oldani a dolgokat. Az ember fejlődik is közben. Az első alkalommal, amikor a hátsó váltót állítottam be, akkor az két óra volt, legközelebb már fél óra, manapság megvan 10 perc alatt. Azzal lehet segíteni még a dolgokon, hogy úgy fejleszti az ember a dolgokat, hogy könnyen szerelhető legyen. Ezért is szeretem például az integrált hajtóművet. Szerelni is szeretek, persze nem mindig, de például vérom már a Deore cserét. Csak idő kell, sokszor azon bukik a dolog.
Gumit viszont én is utálok szerelni, szívtam már sokszor vele, amikor nehezen megy fel és le. Ezért sem gondolkodom a tubelessen egyelőre.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
válasz Csokicsibesz #270390 üzenetére
Én a helyében azt sem vetném el, hogy mellé elkezdene egy másik kiegészítő sportot, direkt megcélozva a fogyást. Úszás, kondizás, foci haverokkal stb. ami nem nyűg. Ha többet tudna leadni zsírból, akkor könnyebben elérhető lenne a célja és a keringésére is jó hatással lenne. Természetesen a kaját meg szigorúan betartani. Sajnos nincs semmi csoda vagy csodaszer, ki kell kerülni a komfortzónából (izzadás, nagyon fárasztó stb.), azaz No pain, no gain.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #270407 üzenetére
Azért írtam utolsó opciónak, ha nagyon nem szeretné csinálni egyiket sem az előtte írtak közül. Annyit ér legalább, hogy fut az ember, de eredmény szempontjából viszont semmit, mint egy célzott edzés legyen az futás, kondizás vagy úszás.
Futást azért nem írtam, mert a térdeknek nem tesz jót a túlsúllyal való futás. Meg ugyanaz a gond lenne, mint a biciklizéssel. A kocogás nem sokat érne, az intenzív futást meg lehet nem bírná és az egekbe szökne csak a pulzusa. Természetesen egy felépített és célzott tervvel jó lenne a futás és szépen apránként növelni a terhelést (tempó és/vagy távolság).
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #270412 üzenetére
Én egyedül a váztól félnék, mert sokszor vannak érdekes vagy gagyi megoldások a kínai vázakon. A tárcsák maximum nem olyan tartósak, ha nincs bennük gyárilag nyolcas akkor el lehet velük menni. Van aki direkt kínai tárcsát vesz. Mondjuk vannak jó kínai cuccok ilyen téren is, például az Ashima márkát mindenki ismeri. A nyeregcső az tényleg szívás, maximum esztergáltatni/CNC-ztetni lehetne egyedit, ha eltörik, ami elég szívás.
Nekem amúgy nem jön be a kinézete, borzasztó. Ez valami időfutam kerékpárra hajaz, vagy nagyon aero akar lenni?
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #270425 üzenetére
Mondjuk ez tűpontos. Aki ismerős eljár focizni az tényleg a meccs után megy sörözni. A sérülések is előfordulnak, így én sem mennék.
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
Amikor már a 203-as tárcsa sem elég.
Igaz az egész biciklit jobb lenne vasban leadni. Igazi Rat Bike.
Új hozzászólás Aktív témák
- Székesfehérvár és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Száguldozáshoz való az új GeForce driver
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- PHP programozás
- Telekom mobilszolgáltatások
- Kihagyták az NVIDIA-t egy új AI-hálózati szabványból
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- MIUI / HyperOS topik
- Politikai mémek
- Redmi Note 12 Pro - nem tolták túl
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen