Hirdetés
- Sony Xperia 1 V - kizárólag igényeseknek
- Milyen okostelefont vegyek?
- VoLTE/VoWiFi
- Dupla fejezetet nyitott a Huawei Mate XT a mobilok történetében
- iPhone topik
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Apple iPhone 16 - ígéretek földje
- Apple iPhone SE (3. generáció) - szélsebes múltidézés
- Samsung Galaxy S9 és S9+ duplateszt
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
Hirdetés
-
Hordozható NAS-sal készül novemberre a UnifyDrive
ph A két M.2-es meghajtót fogadó, kártyaolvasókkal és kétféle videokimenettel ellátott konstrukció működhet routerként, de a virtualizáció sem áll tőle távol.
-
Greenwashing miatt támadják az olaszok a Sheint
it Olaszország vizsgálatot indított a Shein weboldal és app ellen, greenwashing vádjával.
-
Szivárvány
lo ...
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
fulton
addikt
válasz Ringman #238580 üzenetére
32 mm rendelem meg. Ha bejön amit gondolok, nevezetesen ezzel is ott leszek átlagsebességben mint mások országútival, akkor komolyan elgondolkozom hogy cseréljek e egyáltalán biciklit és invesztáljak ebbe 1 millát a karbonért. Figyelembe véve a jelenlegi élményt, és sebességet (ha meglesz a 3-4km/h átlag javulás)...kipróbálom majd tavasszal az endurance bringákat mert érdekel, de ha ez bejön háát..én magam is kíváncsi leszek hogy döntök a végén
-
fulton
addikt
válasz Ringman #238669 üzenetére
Ez jó kis teszt ez a real amiből látni is lehet valamit nem csak olvasni. Szeressük.
Egyébként ez alapon a 28 előnye egyedül akkor jön ki ha megfelelő aero es szélességű felni van alatta. Meg talán magasabb sebességnél..40<
(Ezek olyan nyűasznyi dolgok amiről csak itt eshet szó )[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ringman #238693 üzenetére
Azzal a testtartással még azért bőven ráér a felni, ne adj isten küllők áramvonalasságáért aggódni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
válasz Ringman #238693 üzenetére
Csepelre karbon felni? Nehhh...
fulton: A heten megyek, fonire vartam, neki mikor jo. Megyunk Csutortokon es Vasarnap. Nehez lesz, mert egy eletre megutaltam, mikor 14 evesen 2 even at jartam heti 3 nap vizilabda edzesre a BVSC -hez.
mod: A nyergeket milyen gyakran pucoljatok? Gondolok itt a dugattyukra. Mintha le lett volna ragadva ketto is... Aztan az egyik megmozdult, a masikat kellett jaratni tobbszor. Kaptak olajat, le lettek pucolva fulpiszkaloval. Most egyutt mozognak. De szivas ez a 4 dugattyus rendszer, foleg Maguranal. Nagyon kell a szinkron, mert tuti rossz lesz... Es akkor a tarcsaban levo gellerrol mar nem is beszelek. Mintha minden menet utan kukazodna a szabalyozas...
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
6030D
Ármester
válasz Ringman #238768 üzenetére
Nekem akkor ad olyan értéket, amit használok, ha XC helyett Trailt választok. Ami akár lehet reális is, mivel a kiálló kövek és sziklás részek miatt szoktam "túlfújni". Meg mert nem tudok ügyesen biciklizni.
~0,2 bar különbség van az XC és a Trail között. Régen a Mátra maratonon annyit veszített a nyomásból 3 óra alatt.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #238768 üzenetére
Nem kell túlgondolni. Fel kell fújni egy bizonyos értékre és ráülni. Ha nagyon lapul a kerék akkor már eleve kevés a nyomás és ott a felütés veszélye aka 'snakebite'. Persze tubelessnél kisebb a veszélye a felütésnek és a belsőt sem harapja ki a felni, mert nincs. Viszont ki kell menet közben is tapasztani. Az elérhető maximum érték sem jó, mert akkor elpattog a kerék és úgy veszik el a mozgási energia. Terepen meg nyilván az elérhető legkisebb nyomás elérése a cél, de aszfalton meg a maximum körüli, ami még nem pattog.
[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
válasz Ringman #238784 üzenetére
Napi használatra kellene trekkinghez mivel nem ballonos rajta gumi így nagyokat üt vissza mikor padkázok vagy rossz minőségű út burkolaton megyek valamint nekem az ilyen kialakítású nyergek mint ez is képvisel "Monte Grappa K2 Gel" "kicsik" nem találom rajta a helyemet. Régi MTB-ről át műtöttem a rugós nyerget de az meg túl kemény mivel semmi tömés nincsen benne de viszont azon kényelmesen elférek. Ezekkel szemezgettem az EMAGON Rockbros Kerékpárnyereg, Rockbros AQ-6090R, Kerékpár nyereg, Zola® , Rockbros aq-6191, rugós nyereg csövem nekem is van megmaradva a kerékpárról de azzal meg túl magas nekem már kerékpár Tranz-X.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz Ringman #238820 üzenetére
Tapasztalataim/érzésem + olvasottak alapján gondolom így.
Érzésre mondtam a számokat. lehet picit fölé lőttem nah de olyan 2-3km/h javulást gondolok kb. a 35-45 km utjaimra(anélkül hogy érezhetően erőltetnem kéne magam. magyarán hasonló komfort mellett). Sok adat van róluk, ezeket az utakat már számtalanszor megcsináltam, lesz mivel összelőni majd. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ringman #238830 üzenetére
Én is azzal fogtam rá, talán átütő tengelyt beledugva könnyebb picit azzal feszegetve és nem egyenesen húzva.(majdnem kiütöttem a fogam a fogóval )
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MPowerPH
félisten
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ringman #238898 üzenetére
Egyik ritka gyártó aki magának készíti (Franciaországban) a vázait...az ára fele is jobban kellene mint maga a bringa, ha azt mondjuk nem adhatnám el.
#238899MPowerPH...azt mindnyájan tudjuk, hogy néhány ritka kivételt leszámítva, használtat csakis az vesz aki nem tud újat venni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz Ringman #238909 üzenetére
Na még ilyent nem láttam . Aki ezt lefesti, halálbüntetést érdemelne
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
addikt
válasz Ringman #238950 üzenetére
Kitekertem a szelepmagot, de úgy meg nem megy rá a pumpa feje. Nem is értem, van még egy harmadik fajta szelep, amihez EZ a sz@r pumpa való?
Thunderót vettem. Ok, nem nehéz kitalálni a forgásirányt, de kerestem egy darabig a megszokott nyilat.
Nem is tudtam, hogy van átalakító, köszi, azt veszek!
chubby2o6: épp arra gondoltam, ja, hogy a vadiúj garanciális kerekeimet kifúrom... bár egyelőre nem fogok ragaszkodni a tubelesshez, mert két belső olcsóbb, mint egy kompresszor.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
addikt
válasz Ringman #238955 üzenetére
Há' mondom... vagyis írom. Egyszerűen nem megy rá. Baromi nehéz is volt úgy rákapatni szelepmaggal, hogy ne az autós részen fújjon ki. De akkor itt lehet a hiba, valami nem kerek ezzel a pumpával. Vagy úgy van kitalálva, hogy csak a szelepmagot fogja.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
Gaben92
őstag
válasz Ringman #238955 üzenetére
Nem mond hülyeséget. Némelyik pumpa a szelepmagba kapaszkodik vagy nem tudom, mert ha nincs benne akkor konkrétan nem marad rajta a szelepen. Nekem Pro Touring van itthon, az SKS-en szerintem konkrétan ugyanez a fej van és ezt sem lehet használni kitekert szelepmaggal.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ringman #239013 üzenetére
Nahát ezt is megtanultuk ...és magyarázza tapasztalásaimat is, vagyis ha rázogatom helyre jöhet (pl. a golyó valamiért nem mozog rendesen) és az ellenállás az ami ide-oda tolja, vagyis pontosabban az ellenállás hiánya az ami zárja az adott oldalt, ezért van az, hogy az üres guminál, pláne ha a szelepmag is ki van véve, nem "tudja" a golyó melyik oldal is a kisebb ellenállású és zárhatja éppen a szükségest.
Továbbá az is kiderült, hogy nem a szelepmag végén kapaszkodik, hanem a szelepházban, ha mégsem akkor a gumitömítés lehet már kopott...ami a nulláról fújást illeti javaslom a hirtelen, erős lökéseket mely már akár elég lehet ahhoz, hogy az így fellépő akár kis ellenálláskülönbség is elég legyen áttolni a golyót, nekem gyakran összejött.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Ringman #239079 üzenetére
Az ideális az lenne ha nem kottyan és nem is szorul, vagyis könnyen forog...ezt bizony néha nem is olyan könnyű előállítani, sőt, miután behelyezed a kereket és rögzíted zömül hangyányit a tengely és már szoros is lesz, ezért picit lazábban kell szerelni.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
válasz Ringman #239079 üzenetére
Az van, hogy ha már szar akkor nehéz. Ha jó cucc akkor szépen és könnyen meg lehet találni a megfelelő pontot. Először tisztára törlöd a kónuszt és megvizsgálod a felszínét, ha van rendellenes kopás akkor kuka. A golyókat érdemes minden zsírzás során cserélni.
Ennyi zsír kevés lesz, jó alaposan be kell kenni, utána kézzel betekered, hogy szoruljon. Ekkor picit vissza és mmegpróbálod megkontrázni, ez általában nem sikerül elsőre jól.
-
Sleek
senior tag
-
jojjer94
csendes tag
válasz Ringman #239079 üzenetére
Én úgy ellenőriztem,még amikor bizonytalan voltam abban, mi a kellő beállítás, hogy a kónusz kontraanya és a gyorszár/gyorszár csavarja közé tettem alátéteket. Így húztam össze a zárat, szimulálva a rögzítés során keletkező zömülést.
[kép]
Ha így nem kotyogott a tengely és nem is szorult, akkor jó lett a beállítás.Ez alapján, nekem az jött le, hogy egy nagyon kicsi kottyanásnak kell lennie, mielőtt beszerelésre kerül a kerék, akkor lett a fent említett módon sima a tengely forgása.
Más:
Nemrég sikerült hozzájutni egy Kellys Gate 90 2020-hoz.
Jelenleg Schwalbe Rapid Rob van fent, hát nem vagyok odáig a tapadástól.
Lenne valami ajánlott gumi ?
A bökkenő csak annyi, hogy mire terepre érek, 5-10km is kellhet mennem aszfalton.Illetve nyáron asszonnyal is kell túrázgatni, aminek jórésze szintén aszfalt. Mondjuk az elég laza, nem aszfaltszaggató a tempó
Szóval valami jó kopásállósagú gumi kellene.
Tudom sokat akarokIlletve 12-es láncból megéri az SLX/XT a felárat a Deore-hoz képest ?
Előre is köszi
-
andrisbandi
őstag
válasz Ringman #239165 üzenetére
A yt-os videókban dupla tl szalagozás a tuning harmatosabb felnikre.
(A 10 méteresek 4 db 29-es kerékre elegendők, még a megfelelő szelepnél ráhagyással is.)Nem mondom, h értem a logikát;
- a vályú szerű felni kibélelve tl szalaggal, magasan a belső peremek is
- a külső pereme a szalagon van, szorosanSzóval lesz két félcső egymásba szorítva,
a gumituskós szelepnél, és az esetleges mini réseknél
pont a tömítés lenne a tej feladata, értelme...Akkor hogy hogy számít a felni kidolgozottsága?
Amíg van tej a rendszerben tömítenie kellene...Dell 5580 - i7 - akku 5ó _ https://hardverapro.hu/apro/dell_latitude_i7_akku_5o/friss.html
-
fulton
addikt
-
abéla
senior tag
válasz Ringman #239213 üzenetére
naok, jó nagy hülyeséget írtam
(még jó, hogy nálam is tiagra váltókar/sor/rx400 h.váltó csere volt ...de akkor becsszó utánanéztem mindennek )de összeállt: TheBigM-nél a 9-es fékváltókar volt a szűk keresztmetszet, ehhez kellett illeszteni a többit (nálam meg kb fordítva, meg úgy ált. minden ment a levesbe cserénél )
hootka!
-
andrisbandi
őstag
válasz Ringman #239247 üzenetére
A tl szelepet és a lyukát tejjel megkenve érdemes összerakni.
Ha el lett felejtve;
- kivett, felfújt keréknél a szelephez lehet rázogatni a tejet. Elfektetni a kereket pár percre, újra a szelephez, stb.
- vagy ha tudsz tekerni vele, pár alkalom után nekem magától megjavult.A külsőt (a felit is) rendesen el szoktam mosni a peremeknél. Először ledörzsölöm a régi koszokat, pl dörzsi részével a mosogató szivacsnak, vagy nyersgumi darabbal.
- Szappanos vízzel a peremeknél a legegyszerűbb a gumizás.
- Van aki tejjel keni meg...
Talán ezt ki lehetne próbálni... modjuk én beltérben nem merném.[ Szerkesztve ]
Dell 5580 - i7 - akku 5ó _ https://hardverapro.hu/apro/dell_latitude_i7_akku_5o/friss.html
-
MPowerPH
félisten
válasz Ringman #239251 üzenetére
"-1 fok + nagy szélben való tekeréshez még erőt gyűjtök."
Nem rossz, de meg nem fagyott kore semmi... Nekem faja volt, bejott a Neat kamasli is. A kezem viszont lefagyott, nem a teli kesztyumben mentem.
Az XR4 -ek nagyon jok elso blikkre. De egy korbol nem vonok le kovetkeztetest. Oldalfal messze nem lagy, pedig irtak, hogy konnyu felutni. 3 eves cikk, azok meg a 780g -os gumik voltak. Gondolom azota javitottak rajta, ezert is lett nehezebb. A minta jo, elol sokkal jobban mukodik, mint a Dissector. Szepen kerekitett, minden szogben van tapadas, nem lesz bizonytalan. Kifejezetten kavicsos osvenyen eszreveheto. A Rekonnal sokkal jobb gumi hatra is, szerintem minden teren. Mivel a futofelulete szepen kerekitett, igy kozepen van egy kb. 0,5cm -es resz, amin gordul.
A Dissectorhoz kepest konnyebb 100g -al, ezt mondjuk nem vettem eszre.
Kopas teren szerintem problemasabb lesz, de majd 40% -al olcsobb, mint a Maxxis, szoval ez mellekes.Btw, biztos jo lesz, mert igaz, ma nem rugattam neki folfele sem, lett par PR -em. A category 4 climben megnezem, mit tudok kihozni, ott mar kimaxoltam magam parszor.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
fulton
addikt
válasz Ringman #239251 üzenetére
Ha már a hideg, mesés volt ma tekerni. Egy lazás 33 km lett/ olyan kellemes 1.5 órás. kemény -3 fok, orkán széllel, egy lélekkel nem találkoztam , és még enyhe havazás is. Olyan jó volt nem értem tényleg az embereket, ilyen időben öröm kint tekerni. (komolyan mondom).
Tekerés előtt mindig nézem az appomban az időjárást, amiben szelet is látom, az alapján döntök merre hogy. Most úgy mentem az út első felén érjen a szembe szél, hát tényleg volt 35- 40km/h amit jelzett jó hideg északi antarktiszos. Pulzus alapon toltam végig 130-140 nem több nem kevesebb. Egy lazás majdnem másfél órás gyönyörködős út lett. Pont ment le a nap, havas táj...nagyon élveztem végig, és nagyon jól is esett (bámészkodós).
Ha össze vissza tekerek (pulzus), hol 160 hol 120 stb... sokkal jobban elfáradok, mint így beállva egy tempóra pulzusilag. Aztán mikor meg oldal szél meg hátszél volt, simán ment 130-140 pulzussal a 30 as átlag is jólesően.
volt egy kerékpár út rész, olyan 2-3 km az tiszta lefagyott vastag jeged havas volt pár motor nyomvonallal itt ott. Na ott elég volt átlavírozni ha nem sikerült abban a pár cm nyomvonalban tartani a bringát, dobta ki a jég a kereket
Ruha: pazar. minden jó volt és működött, se láb se kéz se semmi nem fázott. Piszok jól éreztem magam a ruhában. Alulra a thermo és rá a futós naci ment. Fent meg a vastag NW aláöltözet. (valóban van értelme hogy a NW külön csinált, átmeneti és téli vastagabb aláöltözőt nem marketing..) Ez a sapka baravur, tudom mindig elmondom, de megérdemli. Így sisakkal együtt, hihetetlen hogy működik - még ilyen zord körülmény közt is. se fej se fül nem fázott, és nem izolálja le a hallásom.+++
Olyan szép volt néhol a táj.
Tekerés végén meg én így szoktam 1 napig hagyni a ruhákat: így rövid idő alatt az a kis nedvesség ki is szárad belőle.[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest