Hirdetés
-
Tekken 8 - Nyáron érkezik Lidia Sobieska
gp A lengyelek karatézó vezére lesz a franchise nyolcadik részének legújabb DLC karaktere.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Computex 2024: gamer alaplap és „AI” PC az ECS-től
ph Az Elitegroup új LIVA barebone-nal és a Black alaplapsorozat feltámasztásával készül a tajvani kiállításra.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #136903 üzenetére
Szerintem szép az a 15. hely. Örülök ha 80-ba benne voltam....
Nézegettem stravan a közös szegmenseket, hát van hova fejlődnöm még....Nekem az első terepes mászás kb egy sokk volt, akkora volt a tömeg, hogy esélyem nem volt tolás nélkül felmenni. Az ott eléggé kibillentett az egészből. Aztán lefelé meg elég sok olyan ember előzött meg, aki mellett felfelé simán elmentem. Szerintem lejtőzésen baromi sok időt buktam.
Egyébként fun volt. Nekem első maratonom, jó idő volt - le is égtem - jól éreztem magamat. Pálya szerintem nem volt nagy szám, rövid táv tele volt betonos részekkel. Budai hegyekbe szerintem technikásabb részeket lehet találni, de ez van.
-
Csokicsibesz
tag
válasz bringasisti #137000 üzenetére
Biztosítók pont erről ismertek, hogy csak úgy öntik a lovét biztosítási pénzként...
-
Csokicsibesz
tag
Írtam egy rövid posztot, hogy szerintem milyen volt a vasárnapi szilvásváradi maraton. Akit esetleg érdekel: link
-
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #137055 üzenetére
Te sokkal keményebben tolod a témát és minden tisztelem érte. Én teljesen hobbi kerékpáros vagyok, alig tekertem idén valamit... Nincs se egyesületem, se igazán bringás ismerőseim, szóval igazából egyedül tekerek.
Teleszkóp kérdés: Nem Rebám van, hanem Manitou Machete és eddig nekem nem adja. Most lett leszervizelve a teló, olajcsere volt + kapott rendesen zsírt is. A telóban a nyomás már a gyári értékek alatt van, de így sem az igazi. Nem tudom, hogy lehet-e tokenelni, vagy mit lehet ezzel a típussal kezdeni. Az én súlyomhoz jelneleg úgy tűnik nem lehet rendesen belőni a dolgokat.
A magnéziumot azt jól elfelejtettem, ebből is látszik, hogy nem igazán készültem fel rendesen. Valószínűleg az sokat segített volna. Volt izóm bekeverve a kulacsomban, azt ittam lényegében végig, kiszáradástól messze voltam.
-
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #137082 üzenetére
Igazából egyre közelebb kerülök ahhoz, hogy eladjam a telót. Alapvetően semmi baja, lehet hogy valaki másnak aki kicsit nehezebb mint én tök jól működik. De ezt a sok szarakodást jelenleg nem éri meg nekem.
-
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #137094 üzenetére
Igen a Concept Store-ban vettem a bringámat és eddig ott is volt szervizelve. Ebben a hónapban lett szervizelve a villa, elmondtam kb. ugyan azt amit itt is leírtam. Nagyon ráz a kis huplikon, fáj tőle a csuklóm stb. Meg lett csinálva a szerviz, csökkentve lett a nyomás elől. Mielőtt elmentem Szilvásváradra 1 kört tudtam menni vele, ami alatt ezt nem tudtam próbálni.
A villáról igazából senki nem tud semmit, ez az igazság. Sem az eladók, sem a különböző honlapokon, fórumokon nincs semmi infó. Nem tudták lehet-e tokenelni egyáltalán. Annyit mondtak, hogy ez lényegében egy alap levegős teló. Egyébként a Manitounak nincs is nagyon más villája 100mm rugóúttal csak a Markhor meg a Machete és ennyi.
Jó lenne használtam kifogni egy jó állapotú Rebát, bár olyanból, ami nekem kéne valószínűleg nem sok rohangál a piacon (tapered, 15 mm thru axle, boost).
-
Csokicsibesz
tag
válasz trialboj #137184 üzenetére
Ezek üzleti döntések, a Merida nem egy kicsi cég. Tajvani tőzsdén jegyzik, a Specialized 49%-os tulajdonosa is nem mellesleg. Hidd el, hogy van jó pár merketingesük meg piackutatójuk és tudják mikor/hogyan kell terméket bevezetni.
Nem mellesleg minden gyártó most teszteli/mutatja be az új termékeit. Ez elmúlt pár nap tele volt bejelentésekkel: 2 új Trek bringa, új Ghost Lector, új Merida e160, új Sram SX eagle szett stb. Így működik ez a piac.
-
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #137294 üzenetére
Én úgy értettem, hogy más a láncnak, meg a soroknak a kialakítása, ezért nem lesz kompatibilis a mostani 1x11-es szettekkel se. Ezt hívja a Shimano Dynamic Chain Engagement +-nak. Én ezt úgy értelmezem, hogy a az első lánckeréknek és a hátsó sornak is kompatibilisnak kell lennie egymással. Tehát az átjárhatóság az az XTR, XT, SLX-ek között van.
-
-
Csokicsibesz
tag
válasz trialboj #137828 üzenetére
Igazából korábban többen is elmondtuk, hogy az átalakítás nem egy atomfizika. Rendelsz netről neked szimpatikus felniszalagot, szelepet, tejet és adott esetben te magad is meg tudod csinálni az átalakítást.
Nem kell több száz eurót beleinvesztálnod az egészbe, ez egy teljesen budget dolog.
Szerintem kicsit túlreagálod a dolgokat. -
Csokicsibesz
tag
válasz Runner_fxr #138031 üzenetére
Elhoztam a hosszú hétvégére egy Byton 405-est próbálgatni, ebben már van rendes navigáció. Open street map alapú a cucc és offline működik. Menet közben is lehet rá útvonalat tervezni, de ehhez kell a telefonod, meg a Bryton app. Mondjuk ez nem színes és nem érintő kijelzős, cserébe olcsóbb. Lehet érdemes ránézni.
Terepen teljesen egyértelmű, hogy jobb vele navigálni mint a csiganyállal. Ha Stravan tervezel útvonalat, akkor behúzza a szintadatokat is. Meg tudod nézni, még mennyit kell mászni, mikor lesz lejtő stb.
[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz Massmurderer #138617 üzenetére
Megnézted egyáltalán mit linkelt? Ez a gyártó hivatalos honlapja arról, hogy milyen típusok vannak....
Te keseregtél, hogy nincs 120 mm-es típus, erre kapsz egy direkt linket, amit meg sem nézel... -
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #138640 üzenetére
Én megint csak rövid távot mentem, de iszonyat szopásnak éreztem az egészet. Volt olyan pont, ahol úgy éreztem, hogy eldőlök a fenébe mert nem bírom tovább a meleget. 3x töltöttem újra termós kulacsot (elméletileg 2 óráig tartaná a hűvösen a piát, de a fél órát se adta ki).
Szilvásváradon azt éreztem, hogy ez lehetett volna jobb, itt pedig azt, hogy örültem annak, hogy épségben beértem. -
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #138765 üzenetére
Szerintem kimondottan fontos, hogy leírod ezeket a beszámolókat, mert máshol semmilyen infó vagy ismertető sincs ezekről a versenyekről. Bikemagon ill. a hasonló honlapokon egy betű nem jelenik meg ezekről az eseményekről. Egy átlag hobbi kerékpáros, ha nem nézeget bizonyos facebook oldalakat, akkor tudomást se szerez ezekről az eseményekről.
Itt jön a kommented másik fontos megállapítása, hogy "Sokan sírnak, hogy egyre kevesebben jönnek a versenyekre, de hirdetni meg senki nem hirdeti.". Ez egy óriási probléma szerintem.
Szerintem egy jobban működő egyesületi rendszerrel nagyon sokat lehetne dobni a résztvevők számán, illetve az egész "kerékpár sporton".Én mint abszolút kívülálló (értsd voltam 2 versenyen) azt érzem, hogy iszonyat klikkesedés van. Vannak arcok akik ismerik egymást ők elvannak, van egy-két csapat és ennyi. Igazából meg nem tudom mondani, hogy milyen csapatok vannak, vagy van-e közöttük különbség. Jó estben van egy csapat honlap ami 5 éve nincs frissítve, rosszabb esetben van valami facebook oldaluk.
Ilyen hozzáállással ez szerintem nem nagyon lesz jobb. Az én korcsoportomban alig van például induló.
-
Csokicsibesz
tag
válasz Massmurderer #138857 üzenetére
Összehasonlíthatatlan azzal, hogy több km-et mész lefelé egy erre kialakított pályán vagy relatíve síkon megy az ember.
(Bár tök felesleges ezt leírni, mert úgysem érted meg a különbséget. Különben az egész kommentet nem írtad volna meg.) -
Csokicsibesz
tag
válasz Massmurderer #138862 üzenetére
Igazából minden hsz-eddel igazoltad, hogy nem érted miről van szó, csak össze-vissza írogatsz mindenféle hülyeséget.
Mielőtt leírsz valamit, megéri átgondolni, hogy érdemes-e egyáltalán. Van erre egy jó közmondás: ne szólj szám, nem fáj fejem. -
Csokicsibesz
tag
válasz bringasisti #139216 üzenetére
Btw minden versenyző több bringát használ a nagy körversenyeken és van tárcsás bringájuk is. Ezt csak így margón megjegyezném.
-
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #139287 üzenetére
Felsőtárkány kb 30p-re van Szilvásváradtól, tehát eléggé egymás mellett vannak.
Nálam a honlap is bejön céges környezetben. -
Csokicsibesz
tag
válasz bobalazs #139337 üzenetére
A kár megtérítésének nem feltétele a biztosítás megléte, ez egy elég nagy tévhit.
Az általad leírt esetben egy klasszikus károkozásról van szó, ami azzal járt, hogy akinek a kár okozása felróható köteles megtéríteni a magatartása által okozott kárt (kivéve, ha úgy járt el, ahogy az elvárható).Bár gondolom ez megint inkább egy köcsög bicajosok nem ismeritek a jogszabályokat stb. stb. Csak igazából ez tök nem igaz. A jog teljesen lekezeli ezeket az eseteket is. Semmi különbség, hogy a kárt autó vagy kerékpár, esetleg gördeszka okozza.
-
Csokicsibesz
tag
válasz flash- #139609 üzenetére
Ott a Big Nine Limited [link] Egy 20-ssal több de a váz lényegében a team issue alumínium változata, ez már nem TFS váz. Elől-hátul átütő tengelyes. Nekem 18'-as változat van belőle és szerintem elég jó bringa. Nyilván van egy-két pont ahol és belenyúltam és még bele is fogok nyúlni a bringába. De kompromisszum mentes bringa szerintem ebben a szegmensben nincsen.
-
Csokicsibesz
tag
Úgy gondoltam letakarítom kicsit a bringát mielőtt tekerek egyet, lemegyek látom teljesen lapos a hátsó, nézem wtf. Kiderült, hogy olyan szinten sikerült felütni a hátsó kereket, hogy a hátsó felni meghajolt egy ponton, így a gumi már nem tudta tartani a nyomást. Felpumpáltam kicsit, megpörgettem, kegyetlenül üt a hátsó. Olyan mintha hátulról belém jöttek volna kocsival, pedig nem történt semmi ilyesmi. Fogalmam sincs mit csináltam, ami ennyire kicsinálta hátsó kereket.
Viszont a kérdés a következő: ezzel mit tudok kezdeni? Érdemes ezt még centírozni? Azzal a felütéssel lehet valamit kezdeni? Vagy könyveljem el, hogy ez így kuka és új hátsó kerék?
Ha cserés akkor ilyet már megéri venni? link
[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz Csokicsibesz #139663 üzenetére
Csináltam pár képet a felniről, nem tudom képen mennyire látszik. [link]
-
Csokicsibesz
tag
Azt, hogy az első agyam boostos (15x110 mm) milyen módon tudom 100%-ra garantálni? Ha kiszedem az átütőtengelyt és lemérem a hosszát, akkor annak kell lennie 110 mm-nek? Vagy a tengely a villához passzol, és az agy lehet összesen 10 mm-el hosszabb?
Sehol nem találok egyértelmű infót arról, milyen az első agyam. Az üzletben azt mondta az eladó, hogy boostos elől hátul, de találtam olyan leírást a bringámról ami szerint csak 15x100-as. Azonban találtam olyan leírást is, ami szerint 15x110-es. Hivatalos papírokon nincsen semmi. A gyártó honlapján pedig, már nincsenek fent a tavalyi modellek.
-
Csokicsibesz
tag
Létezik olyan FB csoport, ahol fel lehet tenni komplex kérdést és arra érdemben választ is kap az ember? Nem csak szokásos hülyeségeket beleugatunk a nagyvilágba módon.
Tegnapi nap után eléggé rápörögtem erre a kerék/felni témában és elég sok kérdésem van. -
Csokicsibesz
tag
válasz rétisün #139727 üzenetére
Már próbáltam ott is, de nem igazán kerültem előrébb. Az a baj, hogy elég specifikus a problémám.
Olvasok elég sok bringás honlapot, nézek youtuben videókat, de nem éppen ebben a témakörben. Mondjuk az sem segíti a helyzetet, hogy nincs egy normális leírás a bringámról. Nem tudok részleteket kideríteni az első agyról, arról, hogy mik a felni pontos paraméterei, ehhez mértem milyen hosszúak a küllők stb.Az baj, hogy egy napja nem tudok lépni semmilyen irányba ami eléggé idegesít. Kerék nélkül alapvetően elég nehéz tekerni...
-
Csokicsibesz
tag
Na a hétvégi vajúdások után, ma végre sikerült megszülni, hogy az első kerekem nem boostos. Tehát ott marad a 15x100-as kerék.
Kis telefonálás után eljutottam a Bringalandhoz mint a Fulcum magyar forgalmazóhoz ők adtak ajánlatot Red Passion 3 kerekekre. A hátsót 80ért tudnám vinni a teljes szettet 140-ért [link].Az igazság az, hogy nem igazán értek a kerekekhez, soha nem építettem, vagy vettem külön.
Jók ezek a kerekek, megéri megvenni? Az ár milyennek számít?Hátsó kereket mindenképpen pótolnom kéne, nem tudom vegyek-e egy új szettet vagy se.
-
Csokicsibesz
tag
válasz Toobee #139903 üzenetére
Az volt a baj, hogy melóban fel akartam fújni a hátsót mert éreztem, hogy lapos. Fostam, hogy fel fogom ütni, de annyira szar volt a pumpa, hogy leengedtem nem pedig felfújtam. Így sikerült ezt a fantasztikus teljesítményt elérnem, de most egy életre megtanultam, hogy nem játék a keréknyomás.
-
Csokicsibesz
tag
válasz Jester01 #139918 üzenetére
Most akkor jók a Fullcrum kerekek vagy sem? Megéri megvenni őket?
Igazából még a DT Spline 1700 játszik ebben az árkategóriában.A fő kérdésem nekem az, hogyha veszek egy 140-160 ezer ft körüli kerékszettet, akkor azzal kapok-e plusz tartósságot. Vagyis erősebb, ellenállóbb lesz e tőle a felni, vagy kizárólag súlycsökkentést kapok? Nem biztos, hogy 200g minusz megér nekem ennyit.
-
Csokicsibesz
tag
válasz ivana #139934 üzenetére
Voltam bent a Bringalandban tudtam röviden beszélni kicsit az eladó sráccal. Ő azt mondta ilyen kerékszettel versenyzik és még nem kellett centíroznia. Nem tudum mennyire volt ez marketing vagy sem.
Mivel Shimanos kónuszos agyról váltanék elől és hátul ezért kb. 1kg-t nyernék súlyban.
Ha veszek szettet, akkor olyat szeretnék amit bringaváltáskor is megtartok.Hátsó kerékre azt mondta amit én is gondoltam, úgy meg lehet csinálni hogy belsővel használható legyen. TL-t viszont már nem fogja megtartani.
-
Csokicsibesz
tag
Igazából úgy érzem nem nagyon van választási lehetőségem kerék témában. Az első és a hátsó kerék eltérő szabványú, így mindenképpen két szettet kell kibontani és kivenni a megfelelőket.
Használtba végignéztem mindent, olyan ami nekem jó lenne nem volt egy sem. valahol mindig megbukott a történet.
Külföldi webshopokban vehetnék két kereket, de az már drágábbra jönne ki szállítással mindennel együtt. Magyar webshopban nincs is kb. semmi értékelhető.
Nem igazán dúskálok a lehetőségékben. Ha valakinek esetleg lenne valami tuti tippje, akkor ne tartsa magában (pm is jöhet).
-
Csokicsibesz
tag
válasz ZolkoW #140024 üzenetére
Őszintén bevallom, hogy az a különbség ami a hátsó kerék/szett között van már nem releváns. Ha már cserélem, akkor egybe az egészet és megtartom a következő bringához.
Az mondjuk most kérdésként felmerült, hogy ha veszek egy 100x15mm-es agyal ellátott kereket, akkor az belemegy-e a boostos villába (110x15 mm), vagy akkor fűzethetem át új agyra. -
Csokicsibesz
tag
válasz Hasaggymeg #140028 üzenetére
Centerlockosak az agyak.
-
Csokicsibesz
tag
válasz ZolkoW #140031 üzenetére
Egyre nagyobb szívásnak tűnik ez az egész...
Azt azért leírnám, hogy amikor megvettem mindenki azt mondta, hogy elől-hátul boostosak a kerekek. Amikor ma beszéltem a szervizes sráccal, akkor meg is lepődött, hogy az első nem boostos.Ha veszek egy szar felnit és átfűzetem, akkor megint nem vagyok előrébb a dologgal. Azért egy minimálbér összegével megegyező kerékszettnél már kattognak a kerekek rendesen...
-
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #140036 üzenetére
Már lassan mindenkivel beszéltem., minden fórumon elsírtam a panaszomat. Sry akiket zavar, esküszöm szeretném gyorsan lezárni a témát.
Tegnap beszéltem az Ariellel telefonon, ő erősítette meg, hogy az első agy nem boostos. Kérdeztem tőle a kerék témát, mondta hogy ők kereket nem árulnak, bringa nélkül nem tudnak adni, ő irányított a Bringalandhoz.
A Bringalanddal beszéltem tegnap telefonon meg bementem személyesen. Ott a srác (Matyi) megmutogatta a kereket meg váltottunk pár szót.
Ma beszéltem a Concept Store-os Matyival, hogy meg tudná-e csinálni a bringámat, ha veszek kereket, meg hogy egyébként mi a Fulcrum kerekekről a véleménye.De most már én magam sem tudom mi a véleményem. Tudom, hogy az eredeti kerekek nem túl nagy eresztések, kb. fél éve gondolkodom a kerékszetten. Amikor megnézem az árukat, akkor mindig elmegy tőlük a kedvem, csak most szükséghelyzet van.
Úgy viszont nem akarok egy kerékpár árával megegyező kerékszettet venni, hogy utána adhatom el. Használtba nem hiszem, hogy sok ember pengetné ki a kerékszett valódi értékét.
Megcsináltathanám a mostanit annyira, hogy belsővel tudjam használni, de valami tojás biztosan maradna benne. Mivel versenyen már kaptak előttem defektet, meg láttam már embert belsőt cserélni nem nagyon szeretnék ott ezzel szarakodni...
Így marad továbbra is agyalás, hogy mit kéne csinálni....
30 ezres DT felnit befűzetni a Shimano kónuszos agyba elég nagy hülyeségnek tartanám. -
Csokicsibesz
tag
Félig meddig megoldódott a kálváriám, mert sikerült megcsinálni a hátsó kerekemet, úgy hogy ne dobja el a nyomást. Most még tesztelés alatt van a dolog. Nyilván nem lett 100%-os a kerék és soha nem is lesz már, szóval azt cserélni kéne mindenképpen.
Most már kicsit nyugodtabb fejjel nekiállok nézegetni a hátsó kereket, de mondjuk olyan sokkal jobb nem lett a helyzet. Ahogy elnéztem külön építeni nem igazán van értelme, csak az és a felni árából már tudok venni egy komplett kereket.
Szóval most jön a keresgélés, hogy milyen kereket érdemes hátra berakni...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen