Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
5G-vel és hőkamerával strapálja magát az Ulefone
ma A ThermoVue rendszere mellett az éjjellátó képességek is megvannak.
-
A manapság optimális specifikációkra törekszik az MSI QD-OLED monitorja
ph 27 hüvelyk, 1440p, 240 Hz, Type-C és AI funkciók jellemzik dióhéjban a kijelzőt.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
válasz lsebestyen #245205 üzenetére
Le kell alkudni. Egyébként lehetne tényleg acélosabb a felszereltség, kár hogy ilyen vázat nem lehet külön venni. Simán vennék. Érdekes módon ennyi pénzért sokkal értelmesebb MTB/trekkineket kapni, Deore vagy XT hajtással.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #245255 üzenetére
Miért nem csak a kerekeket vitted el? Én centrírra mindig csak a kiszerelt kereket viszem. Mondjuk másért nem is kell mennem, mert magam megcsinálom a többit.
Megjött ma a Funn Ridge jövő héten beszerelem. Sajnos most húsvét előtti hajtás van melóhelyen, így nem lesz idő. Szép, masszív cucc.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #245384 üzenetére
Igaza van pedig. Elütés ellen nem véd és sokszor nincs sem idő, sem hely félremenni. Így semmit sem ér, pont az ellenkezője, idegesíti az embert fölöslegesen. Szerintem a figyelmet is elvonja a biciklizésről, nagy élmény lehet a radart vizslatni.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #245389 üzenetére
Szerintem akkor olcsóbban van olyan hátsó lámpa, amelyiken van féklámpa funkció (Cateye, BikeFun). Ha jó nagyméretű és erős a fénye, akkor ugyanúgy felhívja a figyelmet. Az autók hátsó féklámpája sem villog. Elég egy giroszkóp csak, nem kell drága radarszenzor.
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #245395 üzenetére
Én is így vagyok vele. Még mindig utcai ruhákban tekerek, inkább a biciklin javítok valamit, hogy jobb legyen. Most is inkább a hajtást és a váltást upgradelem, azzal sokkal többre megyek.
Természetesen érzem sokszor ebben a változékony időben hogy nem a legjobb a ruházat, de egyelőre nem érdekel.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #245481 üzenetére
Láthatóság miatt írtam. Erős, akár 300 lumenes villogó hátsó lámpát kapni, de az is gond tud lenni ha fékez az ember biciklivel és nem árt ha közben nem vasalja ki az autós az embert, így hasznos ez a funkció is. Így radar nélkül is feltűnő az autósnak az ember.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #245557 üzenetére
Lámpánál ez még budget kategória. Cateye AMPP500 500 lm került 12ezer Ft-be és még vettem egy hátsó Velotechet 7ezerért. Kínai lámpákkal olcsóbban megúszható, a fiúk ajánlottak már pár típust. Vagy még olcsóbb, "több fény", ha nem kerékpárlámpát vesz az ember, hanem nagy fényerejű zseblámpa + tartókonzol.
Új bicikliknél, ha nem csörög, zörög akkor a csavarokat érdemes, hogy nem lazult-e fel, a tárcsafék ha cicereg, akkor azt beállítani. Gondolom mechanikus van rajta.
-
Fall-N
veterán
válasz Napfénysüti #245569 üzenetére
Fehér vagy valami színes jobban is állna neki. Legalábbis ez a sötétkék nekem nem adja ki. Vagy esetleg karbonmintás.
-
Fall-N
veterán
válasz Napfénysüti #245579 üzenetére
Nem rossz a kék sem, ez amúgy is ízlés kérdése. A fehér az tényleg nagyon kényes, én nem is szeretem biciklin sehol sem. A Wellgo platform pedálom fehér és rémes mindig ahogy kinéz. Sajnos amikor SOS kellett akkor csak ez volt az ismerős boltosnak. Nincs szívem ezért kidobni, de azért nézegettem már, hogy mire lehetne kicserélni.
-
Fall-N
veterán
válasz Napfénysüti #245582 üzenetére
Megértem a feleséged. Enyém is amikor meglátta a fehér pedált, mondta, hogy pont fehér? Sajnos mindig valami kosz van rajta, ami persze sima törölgetéssel nem jön le. Ráadásul a felület sraffmintás, amibe beleül a kosz. Úgyis hajtómű csere lesz, megpróbálom féktisztítóval ledörzsölni róla. Ha nem jön le akkor tényleg lecserélem feketére.
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #245602 üzenetére
Ezért imádom a fórumot és a YouTube-ot a jó algoritmus miatt, mert jó szerelős videókat dob ki. Ezért lett minden fejlesztés a biciklin. Amiről nem tudja az ember, hogy kell neki a fórum és a YT megoldja.
Sajnos elkezdtem nézegetni az 1x hajtás mellé már a 9/10 sebességes clutch váltókat + kart. De erős leszek, ameddig nem kopik el a fogaskoszorú és lánc addig nem veszem meg.
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #245618 üzenetére
Van valamennyi oldalirányú engedése a régebbi láncoknak is, ha belegondolsz a legtöbb ember a tripla hajtásnál a középsőt használja, ott meg egyedül a legnagyobb és a legkisebb a tiltott (amit nem használok) és ritka ha pont középen van a lánc, teljesen egyenesen. Na ezt a kettőt nem nagyon használom. A hátsó váltót és mindig a középsőn állítom be. Ha ott jó, akkor a legnagyobbon is. Eddig próbaként direkt csak a középső lánctányért használtam és bőven elég mindenre és jól működik. Na most annyi változás lesz, hogy nem kell első váltó mert a NarrowWide nem engedi leesni a láncot, súlyt spórolok hogy lekerülnek a fölös dolgok (majd mérem természetesen mennyi) és merevebb lesz a hajtómű. A láncterelőbe így is néha beleér a lánc, mert szar az első váltó.
A láncvonalat ahogy mértem, még lehet el is lesz 1-2 mm-rel tolva a kisebbek felé, az meg még optimálisabb lesz. Egyébként rengeteg átalakítást néztem a YT-n, itt is van aki ilyet használt és meg volt eddig mindenki elégedve vele. Egyébként Decathlon is árul 1x8 és 1x9-es hajtású biciklit microSHIFT váltóval.
A kuplung meg azért lenne jó, mert idegesítő a lánc csapkodása.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #245684 üzenetére
Ne foglalkozz ilyenekkel, csak viccelnek a fiúk. Nekem is csak a vastag markokatok jók, mert ha túl vékony akkor nekem elkezd fájni a kézfejem, vagy zsibbad. Mondjuk nekem XL-es kezem van, azaz XL vagy 10"-os kesztyű kell rá. Aki nálam alacsonyabb és kisebb a keze annak könnyebb.
Egyébként mindenkinek vagyis majdnem mindenkinek van valami olyan alkatrész a gépén, ami a másiknak nem teszik. Nekem például van kitámasztó, bár nem szeretem. Sajnos kell a városban, ha A-ból B-be megyek és nem sport céllal tekerek. De például nem tetszik semmi a biciklire aggatható cucc. Se sárvédő, se nyeregtáska, se láncvédő, se semmi. Az első váltó elhagyása is nagyrészt egyszerűsítő dolog, azon kívül, hogy nem nagyon használtam. Könnyebb tisztítani a vázat nélküle, az első váltót sem nagyon lehet leszerelés nélkül nomálisan megtisztítani. Nem volt hülye aki kitalálta, hogy fölösleges sallang a dupla/tripla hajtómű, váltó és váltókar. Súlyról nem is beszélve. Kíváncsi leszek hány kiló fogyás lesz az nekem ha ezeket leszedem róla. A Funn amúgy is könnyűnek számít a kategóriában.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Gabesz87 #245708 üzenetére
Hát én inkább a Decathlon kínálatát nézegetném. Sajnos inkább a keretet 250ezer Ft körül kéne tartani és kerülni a Tourney váltós bicikliket, főleg a Koliken, Neuzer, Romet "márkákat". Hosszabb távon hidd el jobban jársz, mivel ezeket a váltókat egy idő után úgyis cserélni kéne és én kihagynám az elavult 3x7-es régi Shimano rendszereket is, annál még a microSHIFT dolgai is naprakészebbek.
Szerk.: Például Riverside 700 [link]
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #245755 üzenetére
Én nem vennék régi XT-t, amikor az újabb Deore váltók jobbak. Deore M592 + Deore váltókart vennék inkább újan.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #245773 üzenetére
Igen a 10-essel jobban jársz. Nálam is opció a 10-es, mert ahogy írod, nem nagyon van már 9s Deore kar. Érdekes mert az M592 váltót meg kapni, mert nem olyan régi modell. Másik opció az Alivio vagy SunRace M9 váltókar. Főleg utóbbit szokták dícsérni.
De ahogy jjeahh írja, én is inkább felejteném az első váltót és 1x10 vagy 1x11-et vennék Deore vagy SLX-ből.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz vallas #245779 üzenetére
Ez a kombó sem drágább, 1x9, clutch.
- SunRace RDM900 váltó: [link]
- SunRace DLM903 váltókar [link]
- valamilyen SunRace 9s kazetta + lánc. [link]
Hajtómű is létezik hozzá:
SunRace FCMX0 [link] + SunRace NarrowWide tányér 9-12s [link]De jó bármilyen integrált hajtómű, Funn Ridge Solo Comp vagy Deore M5100-1, csak utóbbihoz maximum 34T tányér van, első kettőhöz akár 36T vagy 38T.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #245784 üzenetére
Teljesen jó a SunRace, váltóban és alkatrészben is. Van sok külföldi tartósteszt róla. Itthon ismeretlen csak a Shimano árnyékában. Mondjuk 20 évvel ezelőtt is tudtak már jó váltót csinálni.
Egyébként fele áron van négyszögletes hajtómű is, cserélhető lánctányérral, arra is lehet tenni NarrowWide tányért. Csak nem szívesen ajánlok már ilyet.
Vagy integrált hajtóműben AliExpress a barátod. Ott például van Prowheel Claw.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz LSiki #245794 üzenetére
El leszel vele szerintem, később ha akarod akkor fejlesztesz igény szerint. A teló nekem is egy Suntour, nekem XCM30 (rugós + olajpatronos csillapítás) van, de ha végleg megadja magát egyszer, akkor veszek egy olcsó karbonvillát. Aliról kapni 30ezer körül. Súlyban is -2 kg lenne.
-
Fall-N
veterán
válasz gordonfreemN #245835 üzenetére
Egyszerű beállítani szemre. A fix feléhez állítod először, ott legyen 1-2 mm rés, utána a mozgó pofát hozzállítod 5-ös imbusz csavarral vagy kézi tekerővel ha van (Avid). A fogáspont meg a bowden feszítésével szabályozható. Ha nem segít a finombeállító csavar a fékkarnál, akkor kézzel kell egy kicsit csavarni felfelé a féken és úgy rögzíteni a bowdent.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #245862 üzenetére
Ahogy írták előttem tök fölösleges volt leírni ezt, mert az anatómiai különbségeken kívül van egy általános ökölszabály. Minél előrébb dőlve teker az ember, annál keskenyebb nyereg kell. Párnázottság is fordítva van. Minél hosszabb távokat teker az ember annál keményebb és kevésbé párnázottság kell.
Szóval az ilyen telip*csás nyergek vastag párnával csak városi biciklikre valóak, egyenes háttal ülve, maximum pár kilométert tekerve. Többet rajta ülve már az is kényelmetlen lesz. Mindenféle sportcélra ezek felejtősek.
A többit már az ember saját anatómiája határozza meg, hogy melyik nem nyom. Sajnos próbálgatni kell, melyik válik be.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Na húsvéti kajakóma után szereltem, de bicikliztem is előtte, jó szeles idő volt.
Leszedtem a régi hajtóművet és első váltót, beszereltem a Funn Ridget. A láncból kivettem, mert hosszú lett volna.
lánchossz: [kép] , [kép]Sajnos tömeget mérni holnap tudok, mert nem volt jó az elem a konyhai mérlegben. Pedig kíváncsi lettem volna, mennyi súly jött le.
Kipróbálni holnap tudom csak, de a váltást lecsekkoltam az tökéletesen működik.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #245965 üzenetére
Elvileg ha a végállás csavarok be vannak állítva, akkor bowdencserekor nem tart sokáig beállítani. Akkor csak feszíteni kell a bowdenen, de gyors megvan. 0-ról beállítani tart tovább.
Nekem kábé 1 éves a bowdenezés, de ha megunom a színét, akkor veszek újat. Jagwite-t néztem, meg Shimanot, azokból van színes is, bár a Jag jobb sokkal.
Szeretek amúgy molyolni ilyenekkel is, de tegnap a régi hajtóművet nehezebb volt levenni (1 évig volt benne kábé), mint gondoltam. De a nagy állítható villáskulccsal volt elég nyomaték így ki tudtam szedni. Szerintem a könnyű szerelés miatt már megéri az integrált cuccos.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #245968 üzenetére
Ezért vettem én is nyomatékkulcsot. Bár nem sok csavart tettem tönkre, azért ad biztonságot, hogy magától leold ha eléri az előírt nyomatékot.
Gumit az utálom szerelni, addig örülök még nem kell hozzányúlni. Elég nekem ha kéthetente ráfújok.
Most közben kipróbáltam az új hajtást, jó nagyon. Kicsit féltem a 38T középtányérról a 36T-re váltás miatt, de észre sem veszem. Attól féltem túl könnyű lesz hajtani a megszokott 5-6-7 fokozattal.
-
Fall-N
veterán
válasz ZolkoW #245976 üzenetére
Ez az Acor letisztult, nagyon jól illik a vázra, azért ajánlottam. Ráadásul jól bírja a csapkodást, semmi nyomot nem tud hagyni a lánc. Nálam csapkodott rendesen, így leteszteltem. Most egy szemmel rövidebbre szabtam kábé a láncot, végre nem is csapkod (Lehet a 3 tányérnál is a gyári ajánlással ellentétben ki kellett volna hagyni a nagy tányér - nagy fogaskerék kombót és rögtön rövidre szabni). Piros színűt vettem (ha már nincs belőle narancs), jól néz ki élőben. A fekete szolidabb, így az is jó választás, csak nálam direkt színes minden. Ha már színek, ha tönkremegy vagy nagyon megkopik a Wellgo B-155 pedál, akkor narancs lesz az új.
-
Fall-N
veterán
válasz Gabesz87 #245978 üzenetére
Az az igazság, hogy én úgy tapasztaltam, hogy a 36T és 38T között nem nagy érdemi ugrás van, így felesleges a csere. Ha 32T lenne, akkor már hozna változást a 38T. De ha a minél nagyobb sebesség a cél, akkor kell nézni hajtóművedhez 40 vagy 42T-t, ha bírod kondival. Én sokáig a 48T-t használtam, de hosszú távon sok tud lenni. Utána leszoktam róla, inkább a pedálfordulat számát növeltem.
-
Fall-N
veterán
válasz ZolkoW #245981 üzenetére
Régen a SRAM katonás rendben váltott, a váltójához nagyobb erő kellett. Manapság megfordult a kettő és a SRAM elshimanosodott, a Shimano meg az új 1x12-nél elSRAMosodott. Sokan hiányolták a "vajpuha váltást" utána. SunRace szintén puhán vált, innentől ízlés kérdése.
.LnB: Mekkora váz? Olyan picinek tűnik. Amúgy nagyon jó kis váz, a színe is.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz ZolkoW #245993 üzenetére
Szerintem egymást figyelik a gyártók. A fő ok, hogy a SRAM előbb kijött az 1x12-es szettel, mint a Shimano, így az lett rögtön az etalon. Utána gondolom a japánok próbálgatták a SRAM-et és rájöttek, hogy nem olyan rossz az. De a váráslói és tesztelői véleményekre is adhattak. A SRAM nem tudom miért puhult el, lehet az elektromos váltásban szerzett tapasztalatok miatt?
Magam részéről mindkettőt szeretem. Régebben a SRAM azért volt nagyon jó, mert pattogósan, férfiasan váltott, kaptál visszajelzést hogy a váltás megtörtént. A rugófeszítésük mindig jobb volt, mint a Shimanónak. Shimanónál nálam is előfordul, hogy olyan finoman és halkan vált, hogy nem hallani és érezni a váltást, csak az ellenéllásból érzem, hogy megtörtént a váltás.
Manapság meg tényleg abszolút csúcs mindkettő, de a SRAM előrébb van, föleg az elektromos váltásban.
Egyedül az ára a baj a SRAM-nak, meg az SX nem túl jó.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz zsamiatt #245997 üzenetére
BBB Torque Set BTL-73. [link]
30ezer fölött az ára, de Black Friday volt tavaly a helyi bringás boltban, így féláron a tavalyi ár feléért 13000 Ft-ért vettem. Megért minden fillért, baromi kényelmes úgy szerelni, hogy csak csavarod neki, kattan és elfordul a fej. Jó minőségű, van benne anyag. Ha nem lett volna akció, akkor is megvettem volna, csak gyűjtöttem volna rá. Mindent ezzel húzok véglegesre, még váltón a bowdenrögzítő csavart is (az például 8 Nm). -
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #245999 üzenetére
Irigyellek, én a váltást, ha kicsit is elállítódik rögtön megérzem és állítok is rajta. A gumi nyomása nálam képlékeny kábé 1 baron belül. Ha kevesebb akkor van plusz rugózás, ha fújok bele, akkor meg pattog.
Ugyanígy voltam a hajtással, nem véletlenül dobtam a francba az első váltót. Ha hirtelen gyorsítottam, akkor beletapostam a lánctányért az első váltóba és már súrolta a lánc a terelőlemezt. Ezért is egy hitvány fos a 4szögletes cucc. Most ez felerősödött ahogy megadta magát a váltó.
-
Fall-N
veterán
válasz zsamiatt #246044 üzenetére
Sajnos annyiért nem kapni, hacsak nem lesz valahol valami nagy leárazás. Itthon például 35ezer Ft. [link]
MPowerH: A 2019-es XTR-re mondják, hogy már SRAM-os, de az ekkor megjelent XT meg beérte teljesen, így nem is éri megvenni az XTR-t. Viszont az akkori XTR féket agyon dícsérték, hogy etalon a kategóriában. Próbálni nem próbáltam.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Nálam kétfajta gyártó van. Amelyik normális bicikliket gyárt és aki hulladékot és minél olcsóbb legyen. Az első kategóriában vannak a nagyobb gyártók, akik szinte mindent maguk terveznek meg, főleg a váz a lényeg. Van amelyiknél a kiegészítők és a fő alkatrészek is saját gyártásúak (például Trek, Bontrager kerekek), van amelyik mindent vesz. Itt érdekes a Cube, amelyik nagyobb gyártók alkatrészét címkézi. Például a legtöbb Cube kormányszár, gyorszár, átütőtengely Syntace gyártmány. De van olyan gyárt is aki OEM katalógusból választ vázat is és csak festik.
Másik a hulladékgyártók, ilyen a Koliken, sok Neuzer, török Corelli, eMAG hulladékok: Visitor, Vigor stb. Ezeknél az a lényeg csak, hogy minél olcsóbb áron adják el a vackaikat. Sajnos a tudatlan, kevés pénzzel rendelkező emberek ezt veszik meg.
A normális gyártók között van amelyik szponzorál, például a CTM is, pedig sokan azt hiszik, hogy egy gagyi KTM utánzat. Pedig vannak komoly gépeik is, meg jó ár/érték arányú középkategóriás gépeik. A Kross, Kellys például elég jó gépeket is gyárt, de van sok kisebb szlovák márka amik jók. Érdekes, hogy sokan nem tudják, hogy a Bergamot magyar cég, régen én is azt hittem, hogy valami külföldi márka.
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #246054 üzenetére
Van különbség közöttük. Például a pontosság. Persze nem azt mondom, hogy mindenki vegyen BBB-t, ParkToolt meg Betát. Ahogy írtam én is féláron vettem meg, annyi pénzért meg bestbuy. Másik része a tartósság, ami kisebb márkánál kérdéses. Ez a DSG sem tudom milyen lehet. Tavaly elég nyomott áron, 9ezet Ft-ért adták itthon és még úgy sem tudták eladni.
Közben kijött a matek, mennyi súly jött le a bicikliről:
Nem rossz szerintem.[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Maximum1 #246069 üzenetére
Neuzernél hullámzó a dolog. Vannak jobban sikerült modelljeik is. Például a Neuzer Courier fitness biciklit dícsérik sokan, van belőle gravel átépítés is, nem egy. Persze pár dolgot érdemes kicserélni ott is, de ritka az olyan olcsó bicikli, ahol nem kell cserélni pár dolgot.
Zanik: Nekem az English Cycles az egyik kedvencem. [link] Érdemes megnézni az insta oldalukat. Tetszenek a kézzel készített vázaik.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #246073 üzenetére
Viszont a SRAM DUB hajtása nagyon jó ötlet volt tőlük. Az összes fajta vázzal kompatibilis és nem drágák. Jobb, mint az átvett Truvativ GXP szabvány.
Csúcs kategóriában szerintem most nagyon ott van a SRAM, de nagyon mellényúlni nem lehet Shimanóval sem. Az XX1 tényleg nagyon tartós, csak az ára sok.
Ahogy fejlődött a technika eljutottunk odáig, hogy egy olcsó Altus/Acera/Alivio szintű cucc is elfogadható, Deore nagyon jó. A kisebb gyártók is tudnak már jó váltót gyártani, így innen pénztárca kérdése már csak kinek mi kell.
ZolkoW: Én úgy vagyok vele, hogy annyi jó gyártó van, hogy nem veszek Shimano tárcsát. Olcsóbb kategóriában indokolatlanul drágák.
bardi: Attól függ. A BBB nem csak kattan, hanem hiába húzod megcsúszik a kilincsmű és nem tudod tovább húzni, mert csak a "feje" mozog. Annyiban user error, hogy a vége felé már csak lassan szabad húzni vele a csavart.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz szimpláncsak #246083 üzenetére
Magyar márkák közül a Gepida tényleg jó, de a Bergamot sem rossz. Mali jobb volt, mint most, a vázaik különösen jók voltak. Azóta nem fejlesztenek. Magellan volt még jó, sajnos az megszűnt. A hozzá tartozó bts is jó alkatrészeket gyártott, főleg az ipari csapágyas agyaik voltak jók.
Csepel ráment a retro dolgokra, meg az olcsó fultonista biciklikre.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #246107 üzenetére
Sajnos már tényleg nem versenyképesek, sok kisebb márka járt így. Tetszettek régen a német Focus biciklik is, azokról sincs semmi teszt vagy hír. CTM és a hasonló márkákat beelőzte a Cube árban és minőségben is.
SteveAd: Így jár (én), aki az AI-re hallgat. Múltkor próbálgattam az OpenAI chatbotot és kerékpáros dolgokról kérdeztem. Persze átvert a Bergamonttal, hogy magyar. Vissza is kérdeztem, hogy nem is tudtam, hogy az, még valami céget is írt, hogy ki gyártja. Egyébként más kérdésekben igencsak pontos választ adott. Még a kompatibilis alkatrészeket is tudja, meg hogy melyik váltó mivel működik.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Koreai autók topic (Kia, Hyundai, stb.)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- EAFC 24
- TCL LCD és LED TV-k
- exHWSW - Értünk mindenhez IS
- Raspberry Pi
- A Z Flip6 jókora, a Galaxy Ring parányi akkumulátort kap
- Melyik tápegységet vegyem?
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen