- Az ár/érték bajnok Galaxy A52-re is kész a One UI 6.1
- iPhone topik
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Touroll J1 - amikor az átlagos is elég
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Még két színben megcsodálható az ár/érték trónra pályázó Moto
- Nubia Neo 5G - olcsó játék
- Dobhatja a Google az Exynost és a Samsungot
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Hirdetés
-
Az Amazon eurómilliárdokat hozna az olasz és az európai felhőbe
it A jelentések szerint Olaszországgal folytat megbeszéléseket az Amazon a több milliárd eurós befektetésről.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Az ár/érték bajnok Galaxy A52-re is kész a One UI 6.1
ma A SamMobile összeszedte a friss felületre váltott Samsung mobilok listáját.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #236205 üzenetére
Az a baj, hogy a ameddig van aki megveszi nem is lesz olcsóbb. 1 millát meg egy nem profi versenyző, laikusnak holt felesleges kiadni. Lejjebb kell adni az igényből, alu vázas, olcsóbb bicikli is van. Most őszintén, a Csepelnél nagyságrendekkel jobb lenne egy Decás outi/gravel is.
MTB fronton meg ismerős boltos mutatott egy Cube-ot, full Deore szettel 385k, teljesen vállalható szerintem. Persze a linkelt Radon is jó 999 €-ért. Sajnos ez manapság "olcsónak" számít.
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #236229 üzenetére
Én is ezt írtam. Nem tudom honnan jött ez az outi, amikor pont az ellenkezője amit használ. Ennyire magasított kormány mellett biztos, hogy nem lenne jó az erősen előre nyúló testhelyzet. Ez a hasraütött 1 milliós ár sem tudom honnan jött. Trekking vagy régifajta, kevésbé agresszív geometriájú MTB ami való neki.
Az acélt meg a karbont meg ne hasonlítsuk össze. Az alap acél (nem a CroMo!) túl rugalmas, azért is komfortos. De el kell dönteni, hogy mire van szükség: kényelmes vagy gyors és hatékony legyen a bicikli. A kettő együtt nem nagyon megy. Az outi meg eleve kizárja a kényelem fogalmát, de nem is az a lényege. Kettő közt (mármint az MTB és az outi között) ott a gravel mint átmenet. Lehet karbon az országúti, de azokat általában nem kényelemre hangolják. Ezért írtam ki kell próbálni több kategóriát és az alapján dönteni és nem az alapján, hogy külsőre mi jön be.
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #236253 üzenetére
Persze van kényelmesebb outi, ami nem vérbeli cyclocross gép, de ha kényelem akkor gravel inkább, már csak a ballonosabb gumi miatt is.
fulton: Hirtelen a Merida Crossway ugrik be, az karbon vázzal is kapható cross trekking. Nem rosszak, de a teleszkóp gyenge, cserélném karbon villára rögtön.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #236275 üzenetére
Az az igazság, hogy csak aszfaltra és könnyű terepre én is már csak merev karbon villát vennék, mert 0 karbantartás igénye van és annyi komfortot ad az is amennyi kell. Bicikli építésnél már az volt a terv nekem év elején, de sehol sem találtam megfelelőt, most is csak külföldi rendelés lehetne egyedüli opció. (Főleg, hogy nem tapered a váz és kell legalább 470 mm beépítési maggaság nekem). Ha kotyogóssá kopik a Suntour akkor veszek egy Toseek 29"-os karbon merev villát, biztos hogy nem telót veszek majd.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz liaviolet #236330 üzenetére
Nem azért drága, mert a bicikli drága, hanem ahogy tárgyaltuk tegnap a Forint nem ér semmit. Természetesen ezt a vevőkre hárítják át, így piszkosul megdrágult minden. Elég csak az élelmiszerre gondolni. Boltban dolgozok, hiába kamuzzák azt, hogy 10-20 %-kal drágult az élelmiszer, jó lesz az két vagy háromszorosnak is. Főleg a tejtermékek és a sütőipari termékek lettek dupla árúak a tavaly év elejihez képest.
Biciki fronton is elszálltak az árak, de az autók és az ingatlan is, meg úgy minden.
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #236494 üzenetére
Attól függ mennyi eredeti alkatrész van azon a a Nature EXC-n. Viccet félretéve cseréld és ha úgy érzed, maximum átszereled a saját féked stb.
.LnB: Attól függ mennyiért adják. Én az akku miatt nem venném meg. Macera utólag cseréni házilag.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Közben a Bryton kérdésről jutott eszembe a tegnapi Varia kapcsán, hogy jó drága buli. Nekem a Bryton 320 újan került 40ezresbe + Bryton Aero Mount 11ezer + a CAD + SPD szenzor 10ezer/db. Nem egyszerre vettem meg, meg is feküdte volna a gyomrom. A Varia lenne + 60-80ezer típustól függően. Lehet azon már alkatrész upgrade lenne inkább. 🤔 És ez még nem Garmin computer a Varia mellé az +50ezer lenne még, ha 320 helyett alap Garminnal számolnék.
6030D: Elmehetne SPD reklámnak, azt nem tudná Eddie leszedni.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz lsebestyen #236503 üzenetére
Szerintem reális az ár érte. A komputer megér legalább 10-15ezret, a konzol és a szenzorok is ennyit ha nem többet.
Egyébként bírja a computer a strapát, az én 4 éves Rider 15-öm tökéletes állapotban van, az akku is jó. Pedig napi szinten használtam télen -nyáron. Most asszony használná, ha nem felejtené el mindig feltenni.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
válasz lsebestyen #236511 üzenetére
Igen azt nem néztem, hogy kifutott. Tavaly még lehetett kapni, meg pár boltban láttam itt élőben is. 450-est is kapni pár helyen, pedig az sem mai darab.
320 ára is felment mióta vettem.
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #236656 üzenetére
Valahogy úgy. Túlgondolja a dolgokat. Én ennyi energiát nem fektetnék bele. A sok agyalással, öltözék választással, Strava, computer nézegetéssel több megy el, mint a biciklizés élvezetére. Én sima utcai ruhában megyek, nem versenyre készülök. A fő sport amúgy is más. Persze ha ez lenne a fő sport tevékenységem akkor én is komolyabb öltözékeket vennék. Súlyzózáshoz elég egy nadrág és egy póló. A bicikli meg jó kardionak.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #236679 üzenetére
Nem, valahol jó dolog ez, mert legalább később nem bánod meg. Ha műszaki cikket veszek vagy akár bicikis alkatrészt vagy kiegészítőt, akkor előtte én is utánaolvasok, elolvasom mások tapasztalatát a testbike.hu-n stb.
Viszont másokat sosem szabad a sportban magunkhoz hasonlítani, mert mindenkinél van egy jobb és csalódás lesz. Motiválni viszont motiválhat, hogy megközelítsd a szintjét, hobbista szinten. De nehéz olyannal versengeni, aki versenyszerűen biciklizik, napi több órát edz (van rá ideje munka melett/helyett), úgy étkezik, alszik hogy a maximumot hozza (vagy hozzák) ki magából (belőle). Ott van persze az esetleges dopping, meg a több millió Forintos bicikli, amit alátolnak stb. Ezért a Strava helyében külön KOM-ot csinálnék az ilyeneknek, legyen KOM PRO vagy PRO KOM és esetleg érdekességképpen mutassa. (Lehet ez így van most is, totál nem érdekelt eddig sem.)
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Runner_fxr #236682 üzenetére
Én egyedül komputert használok, de azt is tájékoztató jelleggel, meg hogyha ránézek akkor még gyorsabban tekerjek, ha úgy ítélem meg, hogy lassú vagyok. Az eredmények kevésbé érdekelnek, legtöbbször nem is rögzítem őket.
-
Fall-N
veterán
válasz stickermajom #236690 üzenetére
Az biztos. Annó Sonoff alapon építettem okosotthont, de a releváns topikba csak Home Assistant sznobok voltak, így dobtam is a topikot. Összeszedtem én magamtól is a dolgokat.
-
Fall-N
veterán
Az a baj, hogy rosszindulatúak, buták az emberek és lusták. Egyrészt rád vetítik a saját lustaságukat, hogy biztos beteg vagy azért fogytál, másrészt azt hiszik hogy mindenki ilyen lusta mint ők. Ha edzel és izmos vagy akkor meg biztos szteroidot nyomsz. Mert úgy biztos könnyű és magadtól megnőlsz 120 kilósra. Hát nem. Nekem utóbbit mondogatták fiatalabb koromban. Az nem jut eszükbe, jobb valaki szorgalmas és sportol emiatt lesz vékonyabb vagy netán izmos.
-
Fall-N
veterán
válasz zsamiatt #236775 üzenetére
Miért lenne baromság? Az átlag ember nem szeret sportolni, főleg nem munka után sok ember akarna fogyni, de lusta elkezdeni. Ne magunkból indulj ki, mert mi sok olyan emberrel találkozunk aki sportol. Akkor ezzel az erővel mindenki izmos akit ismerek, mert sok embert ismerek a teremből. Holott nem így van. Kollégák, ismerősök, rokonok mind ilyenek. Tudják hogy már csak az egészség miatt kéne mozogni, de a legtöbb kocsival jár még WC-re is. Sok kolléganőm is mondta, hogy majd jó időben biciklivel fog jönni munkába azt végül egyszer jött, utána maradt a kocsinál.
Egyébként de, azért túlsúlyosak, mert keveset mozognak. Nem azért mert degeszre eszik magukat, hanem egyszerűen kevesebb kalóriát égetnek el, mint amennyit esznek. Aki sportol és mozog sokat annak rengeteget kellene (mellé) enni, hogy hízzon illetve ne induljon meg a fogyás.
Hasaggymeg, bardi írja jól, akik állítólag "mindentől híznak" azok rendszertelenül esznek és általában a csoki, édesség viszont megy. Ennyit erről.
Sport mellett ha jó a táplálkozás nem lehet zsírosodni! Ez hülyeség.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz 6030D #236818 üzenetére
Igen csak ezen múlik. Egy megfelelően összeállított diétával bárki lefogyhat. Az tévhit, hogy csak a kalóriákat kell figyelni. Van akinek az is elég, de egy mai normálisan összeállított diéta figyel az inzulin terhelésre, a tápanyagok felszívódására. Ha valaki normálisan elkezd étkezni és mozogni - és nincs szervi vagy hormonális baja - akkor lefogy az ember. Általában ha fogy az ember akkor az egészségügyi dolgai is helyreállnak a hormonok is.
zsamiatt: Én az ilyen emberekkel szkeptikus vagyok, mert általában mindig kiderül a melléevés, csalónapok stb., így nem kell csodálkozni ha nem jön össze a dolog. Ha kalória deficit van akkor fogyás lesz a vége. A diéta és táplálkozás felel azért, hogy zsírból fogyjon az ember és ne izmot veszítsen. Másrészt például az ilyen drasztikus kalória megvonással az a baj, hogy elsőre a víz megy ki a szervezetből utána meg az izomhoz nyúl hozzá a szervezet, nem a zsírraktárhoz. Izmot könnyebb bontania, mint a zsírszövetet. Sajnos genetikailag, úgy vagyunk programozva (őskor) hogy zsírt raktározzon a túlélés miatt).
Ha betegség áll a háttérben (pl. pajzsmirigy) az megint más kategória, de az a ritkább eset. -
Fall-N
veterán
Nem karcolja össze a kormányt. Télre le szoktam szedni a gyári Bryton alu mountot, hogy ne legyen útban a lámpának (nyáron nincs fent lámpa, mert nincs rá szükségem). Semmi nyoma nem maradt a konzol alatti területnek. Ellenben ha teszel alá gumit akkor sokkal instabilabb tud lenni, mert nagyon vékony kis gumicsík kellne, ami ki tud alóla jönni. Mist a gyári gumis tartóját használom. Ilyenkor kevesebbet használom a komputert ezért is szedem le télre a tartót, üresen hülyén néz ki.
Az optimális fordulat kb. 80-90 rpm. De genetika kinek melyik "esik jól". Ha valaki olyan 60 rpm-mel pörget, annak nehezebb átállni.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Szerezz hozzá szűkítő gumit. 22,2 mm -> 31,8 mm-re. Bringás boltban adtak egy marékkal. Szoktak tartani az első váltó miatt, mert ott is valamikor túl nagy a bilincsméret és szűkíteni kell. Régi kormányomon nekem is úgy volt. Kicsit csúnya hogy kilóg, de működik. Később úgyis cseréltem a kormányt és a befogót, ott tudatosan 31,8-asat vettem, bár már az az alap.
-
Fall-N
veterán
válasz zsocy #236873 üzenetére
Nem adnak a 11ezer Forintos Brytonhoz sem. De legalább imbusz szerszámot igen. Valószínűleg ők azzal számolnak, hogy vagy újabb outi kormányra vagy MTB-re megy fel, azok meg 31,8 mm átmérőjűek a befogó résznél. Drága a gyári mount, de legalább az fém, így nem félek hogy letörik egyszer.
-
-
Fall-N
veterán
válasz parandroid #236966 üzenetére
Sok ember pont örülne neki, hogy nem ült jó biciklin. Addig sem motoszkál a kisördög a fejében a fejlesztések miatt. Mindjuk én tudom hová tenni a dolgokat, így csak városba nem akarok XT váltót, meg 200ezres telót.
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #236994 üzenetére
Ja igen, ez a régebbi műanyag aero mount. Ilyen a SRAM, meg az Alis kínaiak is. Az enyém az alu és jóval vékonyabb a bilincs része. Ehhez nem jár szűkítő és hosszabb is a régi változatnál. Na meg persze drágább is. Itt a csavarok felülről rögzítik a műanyag tartó részt, amibe a komputert kell elfordítani.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #237002 üzenetére
Kell a hosszabb változat is, mert minél komolyabb a Bryton komputer annál nagyobb is. A 15 kis kompakt volt, a 320 elég nagy ahhoz képest. A rövidebb mount nem is lenne elég hozzá, mert beleérne a kormányba. Ez a rövid tartó még az Aero 60 korából való, az kisebb volt jóval. És az enyém még nem is olyan nagy, mint az S800.
---------
Igen a villanyak gyárilag hosszabbra van hagyva, hogy az user majd vág(at) belőle ha szükséges. Visszaragasztani már nem lehetne, így wz a jobb megoldás. Nekem az 1 darab 0,5 maximum 1 cm hézagoló teszik a legjobban, mégis 2 centinyi van a szár alatt. Nem rajtam múlott, ismerősöm amikor összerakta, hagyott rá, hogy nehogy rövid legyen és megbánjam. Nekem az viszont nem tetszik, ha a szár fölé van még rakva.[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
-
Fall-N
veterán
válasz MPowerPH #237022 üzenetére
Igazából sosem terjedt el, volt pár ajnározó fizetett "teszt". Német gyártók kínálnak Pinionos bicikliket, de nem fog szerintem sosem elterjedni. Az is baj, hogy csak úgy nem lehet bármilyen vázra felszerelni és fordítva. Ha nem jönne be akkor nem lehet csak úgy átszerelni sima láncváltósra.
-
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #237045 üzenetére
Ezért írtuk, hogy holt fölösleges karbont venni. Egy jó geometriájú aluval sem lesz semmi hátrányod és jóval olcsóbb lenne. Szerintem egy átlag bringás nem sok különbséget vagy előnyt élvezne azzal, hogy karbon a váz. A villa lehet karbon, az lehet többet számít a komfort miatt.
A karbon helyett inkább jobb kerékszettet vennék, azzal sokkal jobban kijönne az előny, meg persze ha elkopik a gumi, akkor valami jobbat.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #237062 üzenetére
Kevesebb a 26"-os kerék miatt. Általában 25-30 km/h között, ha az aszfalt engedi. Itt jönne ki a 28"/29" kerék előnye.
[ Szerkesztve ]
-
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #237161 üzenetére
Ezért nem váltok én sem egyelőre 29"-os gépre. Gyakorlatilag kezdhetném újra a legózást. Az új bicikli árak meg úgy elszálltak, hogy úgy még drágább lenne. Majd esetleg pár év múlva, most egyelőre bem akarok fejleszteni.
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #237171 üzenetére
Én a helyedben, függetlenül attól, hogy veszel-e másik biciklit, átépíteném a jelnelegi konfigot egy nagyobb megfelelő MTB/trekking vázba. Kerekek, hajtás, váltók simán mehetnek át. Teló/merev karbon villa kéne csak meg egy váz, akár alig használtan. Nyeregcső ha nagyobb átmérőjű sz filléres tétel. Így lenne egy terepre való bringa is.
Sokan így tesznek, mert ha eladod akkor csak buknál rajta.
balintbaba: a kerékszettet az tényleg érdemes cserélni, ha szükséges, hajtásnál meg attól függ kinek mi kell. Nyilván az 1x12-es drága, de egy 2x9-es vagy 2x10/1x10-est még olcsóbban meg lehet úszni.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz 6030D #237191 üzenetére
Jelenleg érdemes olyat venni ami átütős, azt lehet adapterezni QR-re. A boost non-boost nagyobb gondot okoz, meg az, hogy melyik átütő méretű lesz a jövőbeli bringa. Így tényleg nem egyszerű, csak akkor ha tudja az ember milyen biciklit akar esetleg a közeljövőben és talán nem változtat rajta a gyártó.
-
Fall-N
veterán
válasz hentes555 #237430 üzenetére
Ha komplett hajtás és váltás csere is kellene meg kerék, gumi akkor biztos hogy nem éri meg. Olcsóbb venni egy Decathlonos gépet, amit akár később lehet tuningolni. Mire megveszed az összes alkatrészt, szép összeg lenne. A másik buktató a régi szabványú alkatrészek, amiből csak alap kategóriát kapnál. Például nagyon elavult már a menetes kormány, a régi szabványú hátsó kerék stb.
Új hozzászólás Aktív témák
- Milyen széket vegyek?
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Támogatja a legújabb Windows frissítést az új AIDA64
- Windows 10
- Az ár/érték bajnok Galaxy A52-re is kész a One UI 6.1
- Mini PC
- Külpolitika
- Megérkezett a legújabb és eddigi legátfogóbb 3DMark teszt
- Microsoft Excel topic
- Gumi és felni topik
- További aktív témák...
- Beszámítás!!! - Új Bontatlan Ducati Elektromos Roller PRO-II PLUS Irányjelzők - Számla & Garancia
- Fotós könyvek (Scott Kelby, Joe McNally, A digitális fotózás műhelytitkai)
- Női városi bringa (Sierra City)
- Eladó Nitro Team 2022 162W Snowboard Deszka
- Zero 9 (Techlife X6) elektromos roller (35km táv, 45km/h sebesség)
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs