- Telekom mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Yettel topik
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Android szakmai topik
- Hivatalos képen a Samsung hajlíthatók
- Realme GT Master Edition - mestermunka
Hirdetés
-
Retro Kocka Kuckó 2024
lo Megint eltelt egy esztendő, ezért mögyünk retrokockulni Vásárhelyre! Gyere velünk gyereknapon!
-
Perelnek a vallásos kripto-piramisjáték miatt
it Két kriptocéget perel New York államügyésze, mert több mint 1 milliárd dollárral károsították meg az áldozatokat.
-
Computex 2024: háznézőben a Montech asztalainál
ph A vállalat sok portékájának közös vonása, hogy a csatlakozóikat túlsó felükre száműző alaplapokat és az óriásira hízott VGA-kat is tárt karokkal várják.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #234615 üzenetére
Az az igazság, hogy a fulton esete egy régimódi bringaboltos vásárlás, amikor egyféle méret volt csak vagy maximum kettő. Utána lehetett égig kihúzni a stucnit és a nyeregcsövet. Régen mint látjuk a Camping biciklivel is elmentek, meg mennek is a nyugdíjasok (kábé úgy is fest a két bicikli). Manapság vannak vázméretek, meg táblázat rajzzal, így ha az ember tudja mi a megfelelő neki, akkor könnyebb dolga van.
Finoman szólva is az eladó egy idióta volt. Nem volt azon a Csepelen kívül semmi másik bicikli? Vagy miért kellett rátukmálni? Vagy a Csepel fizetett az eladások után jutalékot? Samsung csinálja (csinálta?) a mobilszolgáltatóknál ezt.
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #234617 üzenetére
Nemcsak amiatt. Bognár Tamás (Tommey - ex-BikeMag) is említi a 2020-as XTR szett videójánál, hogy a tárcsafék kar kapott megtámasztást, így növekszik a fékerő, mert nem tud úgy nyúlni a fékkar útja, merevebb. Többi féknél még nem nagyon láttam még erre példát, házon belül sem.
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #234649 üzenetére
Én nem sok értelmét látom. Normális használat mellett nem mennének tönkre és saját pénzből vett biciklit nem hiszem, hogy bárki így szétcseszné. Ha az ember a segge alá kapja tesztre és nem kérik vissza az árát, akkor fordulnak ilyenek elő. Kissé a JerryRigEverything videóira emlékeztet, amkor kettétöri a mobilt meg öngyújtóval cseszteti a kijelzőt.
Más: Láttátok ezeket: [link] Az MTB verzió nem rossz.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz szimpláncsak #234673 üzenetére
Nem baj, vesz egy Csepel Deepspace biciklit, az úgyis acél (jobban mondva CroMo).
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #234689 üzenetére
Sokszor írtam, hogy itt a terep nem nagyon való élmény bringázásra, mert az erdők agyagos sárral vannak tele, ahol nincs sár ott homok van. Gyalog is nehéz menni benne, gumicsizma is van amikor beragad. Száraz melegben is az évben kábé egy-másfél hónapig száraz csak a terep. Ezért én is városban megyek csak. Mivel az utak minősége vacak, ezért outit biztos nem vennék, hiába tetszene (esetleg másod bringának, de akkor már inkább gravel). MTB-vel is lehet gyorsan haladni, lehet könnyűt építeni, onnantól fogva csak kondíció és hajtás (áttétel) kérdése az egész.
Városon kívül is ócskák az utak, így outi megintcsak nem lenne akkora élmény. Adná magát a gravel, az tényleg jó lenne, de jóval drágább lenne kihozni egyet, mint egy MTB-t.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #234717 üzenetére
Sajnos igen. Viszont itt medve meg kutya nincs. Vaddisznó, őz, szarvas van, de kerülik az embert. Tetszene a természet, mert amikor dolgoztam az erdészetnél akkor jó volt ott lenni, de a biciklit le kellett tenni a bekötő útnál. Még gyalog is kimerítő menni ebben a cuppogós agyagban, biciklizni meg lehetetlen. Rettentően csúszik az agyag gyalog, de a bütykös gumin nem fog ki. Az is nehezíti a dolgot, hogy az erdő nagy része sokszor víz alatt van, így hatalmas kerülővel lehetett eljutni A-ból B pontba.
Amikor ki volt száradva az agyag, akkor beton keményre szilárdul, akkor lehet csapatni. Sajnos ahogy esik egy kicsit az eső újra rögtön sáros lesz minden.
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #234737 üzenetére
Kicsit olvasgass, nézz videókat a témában. A teleszkópot megértem, ha nem használja ki az ember, akkor fölösleges, viszont nélküle nem annyira komfortos. Karbon merev villa jó alternatíva, de az drága (mármint te nem szeretnéd).
Tárcsaféktől nem kell félni, egyáltalán nem bonyolult. A mechanikus nem bonyolultabb a V-féknél, a hidraulikusnál meg időnként kell olajat cserélni vagy utántölteni, légteleníteni, de az sem bonyolult. Ha egyszer veszel új biciklit szinte elkerülhetetlen.
A linkelt bicikli sajnos még mindig elavult. Ilyeneket 20-25ezer Forintért dobálnak FB-n. 70-et nem ér. Ha jót akarsz magadnak, akkor hagyod a 3,14csába és veszel egy Riverside biciklit. Az bicikli nem egy elavult vacak. Ha műszakilag nincs jó állapotban például a hajtás, akkor még ráköltöd a felét az árnak, amin már vehettél volna wgy új biciklit.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #234859 üzenetére
Nekem tetszik. Egyedül az nem, hogy a heggesztési varratokat nem csiszolták le. Egy jóval olcsóbb Mali Cobra vagy Piton vázon gyönyörűen el van dolgozva. Írták sok tesztben, hogy úgy néz ki, mintha karbon lenne a váz.
Más:
Cateye AMPP1100 vs. noname T6 "2500" lumen AliExpresses csoda [link][ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #234944 üzenetére
Az jó kérdés. Nekem azért nem volt furcsa, mert a Niner RDO-t tartják a legjobbnak és az meg ilyen egyenes, így megszokta a szemem. Ezért is volt nekem is fura az OG-Evkin. Más villák meg nem egyenesek, hanem egyenes vonalban törnek a villanyaknál kifelé, nem hajlítottak. Gyanítom a merevség miatt egyenes a Niner.
De kínaiak között is van sok egyenes, például Toseek.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Mezga Aladár #235004 üzenetére
Nekem sem tetszenek az ilyen régi tanya/roadbikeok. Sőt engem hidegen hagy a régi Csepel is. Outiból a modern darabok jönnek be. Van pár régi, klasszikus acél olasz még ami jól néz ki, de sosem kéne egyik se.
-
Fall-N
veterán
válasz chubby2o6 #235069 üzenetére
Igazság szerint már a valós 500 lumen is vígan elég, ezért vettem meg a Cateye lámpát. A fényerőt a felén használom 250 lumenen a városban, még a közvilágítás nélküli helyeken is bőven bevilágít mindent. 500 lumen terepre is bőven elég lenne. Az akkuidő miatt meg, hogy ne vakítsak fölöslegesen, ezért használom fele fényerőn. Az ilyen 1000+-os lámpát extrém terepen tudom elképzelni, hogy jól jöhet, városban lincselnének miatta az autósok.
fulton: Most őszintén, ha a váz mérete már eleve hibás, akkor csodálkozol, hogy bármilyen beállítás nem jó? A nyereg a legkevesebb. Ha megfelelő a váz mérete, akkor a nyereg lehet bármilyen, csak hosszabb úton jönne ki, hogy zsibbad tőle az ember. Ha fáj itt-ott már régen rossz.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #235128 üzenetére
Nem a rozsdásodára gondoltam, hanem az esztétikai
részére. Persze az előbbi fontosabb, de nekem az utóbbi is.
____________
Én nem szoktam váltani fékezéskor. Én a terepviszonytól függően váltok. Nekem nem okoz gondot a 48-as első tányér és a hátsó 14-essel elindulni, pedig elvileg nehéz lenne (másnak).[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #235132 üzenetére
Az alu fáradásától ne félj. Ha nem végletekig kikönnyített versenyváz és van elég falvastagság a kritikus részeken, akkor normál használat mellett nem fárad ki. A kikönnyített váz és az állatkodás, ugrálás, ami nem tesz jót. Attól keletkezik feszültség a vázban és törik el. A te vázad nem ilyen, így nem aggódnék.
Tipikus törlési esély a régi Dirt (városi ugrabugra váz) vázaknál volt a fejcsőnél. Másik kritikus rész az nyeregcsőnél a váz. Később ezeken a pontokon kapott erősítést a legtöbb. Meg persze a nem ezekre tervezett vázaknál van törés, meg a többlet súly okozta túlterhelés. Például egy 120 kg terhelhetőségű bicikli + súlyos emberke + bikepacking, ami még 15-20 kg többlet. Persze, hogy összecsuklik a váz. Pont ilyet láttam FB-n egy Cube Attention vázzal. El is tört a nyeregcső+felsőcső találkozásnál. Van rengeteg 15-20 éves alu MTB tökéletes állapotban.
-
Fall-N
veterán
válasz szimpláncsak #235133 üzenetére
Nem lesz a hajtásnak semmi baja. Világ életemben így indultam el, mégsem ment elöbb tönkre a hajtás.
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #235141 üzenetére
Ne haragudj, hogy ezt írom, de ezért írtuk, hogy ne vegyél használt biciklit. Nálam azért is kizárt, mert tudom, hogy sokan nem vigyáznak úgy rá, ahogy én. Ezért van leverve a festék mindenhol. Nálam a bicikli patika, egyedül poros lehet csak mielőtt lemosom időnként, de mást nem látsz rajta.
Jógogásos biciklik azért sem jók, mert szinte csak olyanok árulnak, akik kijárnak külföldre és hozzák be a lomizott biciklit, amit a német vagy osztrák kidob. Eleve gyanús, ha valaki több biciklit és alkatrészt árul, mint amit használna normál esetben. Ha trehány a dealer, akkor szerviz is elmarad, így fingja sincs milyen műszaki állapotban van. Ilyen lett a te KTM-ed is. Aki kicsit normálisabb eladó, az legalább használt jó állapotú alkatrészekkel pótolja, ami szar.
Az a jó vétel, amikor egy valódi tulajdonos cserél biciklit is ezért adja el és nem harminc másikat árul futószalagon. Ez a bicikis karban is tartja a szeretett paripát, nem egy kifingott vackot árul. Nem fikázásként, de egy ilyen 10+ éves bicikli nem sokat ér manapság. Ennyi idő alatt rengeteget fejlődött az ipar. Ezért sem érdemes egy fillért kiadni érte. Ilyeneket 20-30ezer Forint körül árulnak mifelénk. 60 ezresért például egy jó állapotú RockRider 520-ast árultak vagy egy Merida Kalahari biciklit, ami jóval modernebb.
15 éve még magnókazetta és VHS volt mégsem kéne.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz ZolkoW #235213 üzenetére
Igen, vannak esetek ahol nem számottevő a különbség. De például egy modernebb széthajtott Deore vagy XT felszereltségű biciklinél a hajtás csere már számottevő összeg ha cserélni kell és bukó a dolog. Főleg amilyen drágán árulják ezeket manapság.
Speedy007: Itt a városomban is próbálkoznak eleinte ilyen irreális árakkal, végül le kell engedniük egy csomót, mert a kutyának sem kell. FB Marketplace is tele van ilyen leárazott biciklikkel. Ahogy írtam a példában szereplő RockRider maximum 60-at ér, ha jó állapotban van. Az ilyen lerugott vackok 40 körül mennek. 90-et biztos nem adnának érte, nem írna senki rá az emberre.
A jó alkatrész nem relatív. Ott a testbike.hu pont ezért jött létre, ott mindenki leírja a tapasztalatát. Általában a nagy márkák modelljei minőségre jók. Vannak különbségek nyilván, de megbízhatóak. Ami olcsó az általában lassaban működik, nehezebb, kevésbé bírja a strapát (terep). Ha a felhasználási kör alapján választ az ember, akkor nem fog mellé. Például városba elég az alap váltó, extrém terepre nem. DH-ra masszív alkatrészek kellenek, amik erre vannak fejlesztve (például Shimano Zee), de Dirt/Street ugrabugrára is más való. Utána kell olvasni és akkor nem fog mellé az ember. És nem vesz két számmal kisebb váza(ka)t sem.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #235263 üzenetére
Erről csinált videót H. András, ő is Csobánkán lakik.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz itouchfan #235321 üzenetére
Én a Giant miatt nem aggódnék, a Specialized miatt viszont igen. A Gaint az egyik legnagyobb OEM gyártó Távol-Keleten, a legtöbb tapasztalattal. Rengeteg tudás birtokában vannak a karbonnal is, ott voltak a karbon fejlesztések hajnalán. Ameddig a Specialized már csak tervez és már rég nem gyárt az USA-ban, addig a Giant mindkettőt teszi. (Sőt az a vicces helyzet is előállhat, hogy pont ők gyártják bérbe a Specinek.) Egyedül az olcsóbb, bevált technikájú Giant vázakat szervezték ki, így más OEM gyártó készíti nekik.
Az az igazság, hogy csak itt Európában nem tűnik "nagy névnek" a Giant, pedig az egyik legnagyobb gyártók egyike. Vicces, hogy még a Meridát is többen ismerik. Igaz itthon nem nyomatják őket a boltok.
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #235340 üzenetére
Ezért írtam az A-Head vázat, mint minimális szint. Amikor nekem is menetes nyakú vázam volt, mindig csilingelt rossz úton. Az A-Head sokkal merevebb, ott ugyan nem hallasz semmit. És ez még a sima 1 1/8"-os nem tapered (kúpos), az még merevebb.
Szóval sajnos bármilyen beállítás vagy csapágy van, akkor is túl rugalmas és gyengébb az 1'" menetes.
Hasaggymeg: Magyar gyárak közül egyedül a Gepida és a Mali ami értelmes. Mali a felszereltség miatt nem jó választás egyedül, a vázaik viszont jók. Kár, hogy nem fejlesztenek annyit. Kár még, hogy megszűntek a Balance, BTS, Magellan márkák. Főleg az utóbbi.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
Boldog Karácsonyt!
Nekem ma asszony biciklijének defektmentesítése volt a feladat. De hiányzott. Tegnap akartunk volna tekerni egyet, de az első kerék teljesen le volt eresztve.
-
Fall-N
veterán
válasz HollyBoni #235432 üzenetére
Ha rossz a kerék akkor sajnos esélytelen kihozni a tárcsát egyenesre. Tized miliméteres alátét nincs, így nem lehet kihézagolni. Vagy kerék csere vagy az agyat kell kicserélni és átfűzni. Bár gyanítom olcsóbb a komplett kerék cseréje. Arra viszont készüljön fel a kérdező, hogy olcsó új keréknél kell nullás szerviz, mert a küllők sem elég feszesek (gépi centrírozás átka), és lehet az agyat is be kell állítani.
-
Fall-N
veterán
Szép idő van ma, sógorom Raymon HardRay 2.0 [link] új biciklijével csapattam városban. Jól húz a Yamaha motor, nem volt furcsa a 29-es kerék a 26 után. Még csak 4 km volt benne, így a tárcsa sem kopott még be (hidrós Tektro).
Utána saját biciklivel is mentünk, had égjen a kalória.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #235488 üzenetére
Igen, én sem láttam így sok értelmét. A kondícióm miatt a motornak sem kellett sokat dolgoznia, hamar elértem a 25-öt, olyankor meg lekapcsol. Terepen persze más lenne, ott nem 25-tel megy fel az ember. Egyébként jó a geója, nem volt annyira idegen a sajátomtól. Mondjuk a váz mérete jó volt nekem, a sógorom is hasonló magasságra, végtaghosszra, csak 20 kilóval könnyebb.
Abban egyetértek, hogy a nagy tehetlen tömeg hátrány, ezért jobb a fully, ami nem ólomsúlyú. Csak annak az ára is már komolyabb jóval.
Igen a legjobb asszonynak lenne egy városi pedelec a gyereküléshez.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Ringman #235526 üzenetére
A súlyt kár összehasonlítani, mert láncváltónál a súly eloszlik, egy hátsó kerékbe fűzöttnél farnehéz, egy gearboxnál középen van. Eloszlás szempontjából a láncváltó a legideálisabb, de a marketing akkor nem jön ki akkor a Pinion javára. a blokkosított nagy tömeg sehol sem előnyös, mégha alul is van középen.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz bardi #235532 üzenetére
Hogy adna már csomó tömeget? Pont, hogy jobban eloszlik a súly, mert hátul csak a hátsó váltó tömege van meg persze az agy + kazetta súlya, (de egye fene tegyük hozzá a 100 g tárcsa súlyát is meg a féknyerget is), középen a hajtásé. Ha a Piniont tartjuk csúcsnak a belső működésű váltóknál (ami erős túlzás lenne), akkor hasonlítsuk össze a csúcs vezeték nélküli AXS váltással. Ott nincs kábelezés, könnyű a váltó. Miért lenne ugyan előny a középrésznél a plusz súly?
-
Fall-N
veterán
#235647: chubby2o6:
Nem beszélve arról, hogy ez az Advent X csak saját magával kompatibilis, nem a Shimano féle elvet követi. A legtöbb SunRace és másfajta MicroSHIFT váltás legalább Shimanoval kompatibilis, így lehet vegyíteni igény szerint. Nézegettem ezeket, biztos, hogy nem vennék. Ha netán nem jön be az embernek a váltó vagy a sor akkor az egész egyben cserés. Eladni sem hiszem, hogy itthon annyira könnyű lehet.[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Zoliwrc #235677 üzenetére
Én sem értem. Itt a városban nem nagyon van már Covidos eset, a második és harmadik hullámban rengeteg érintett volt ismerősök, kollégák közt is (engem a másodikban kapott el, de enyhe tünetek voltak, szinte semmi bajom nem volt, egyedül az íz- és szagvesztés). Egyik kolléganőmet majdnem el is vitte. A háziorvos szerint is már felhígult és sokszor inkább influenza vagy más légúti betegség van helyette. Azt is mondta, hogy a mostani variánsra nem is jók a tesztek, így sok fals pozitív eredmény van. Idén állítólag az influenza erős.
Nekem a egy-két fogam viselte meg, mivel amikor javában volt járvány, akkor nem fogadott egy sem. Így a hátsó örlő amikor letört belőle kezeletlen maradt, ami tovább romlott. Most üeg húzás lesz belőle. A mellette lévő is így járt.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz etomcat #235698 üzenetére
Dopping dolgot hagyjuk, mert az összes versenyző, profi sportoló doppingol! A NOB szerint is az doppingol, aki lebukik a vizsgálaton. Aki olyan kísérleti szert használ, ami jelenleg nem kimutatható az nem vét. És általában előrébb tart a labornál a gyógyszergyártó cég. Meg gondolom ott is megvan, hogy ki bukhat le, mert a versenysportban hatalmas pénz van. Aki azt hiszi, hogy tisztán ilyen eredményeket lehet elérni az naív. Természetesen kell tehetség és adottságok, de a versenyzők egymást győzik le, ezért kell a kémia. Azt is naívság hinni, hogy csak a testépítők használnak szereket. Ők erősen látható eredménnyel használják, de nyilván másfélét használ egy futó vagy egy Tour de France versenyző. (Mondjuk a pályakerékpárosoknak is elég masszív izomtömegük van, főleg combban). Ezért is visszás, amikor egy "lebukik" és démonizálva van, mintha a többi tiszta lenne.
Egyébként nem lennének akkora kiugrások, mert nem sok értelme lenne akkor a doppingnak, ha versenyre nem lenne meg a plusz eredmény.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
B.U.É.K. mindenkinek és egészségesebb évet! Meg fultonnak egy megfelelő méretű karbonvázas bringát.
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #235877 üzenetére
Szerintem meg tárcsánál holt mindegy. Az összes egy 2 mm vastag rozsdamentes acél lemez, amin különböző mintázatú kivágások vannak. Egyedül a két komponensű alubakos különböző, ott is a hőleadás ami miatt jobb. Outiknál esetleg az aero forma térhet el, de nem egy bonyolult alkatrész, mint egy váltó vagy egy felfüggesztés. Tökéletesen jók akár a külső gyártók termékei is. Legalább nincs pofátlan áruk, mint a Shimano vagy különösen a SRAM tárcsáinál.
A fékbetét fontosabb, ott már sajnos nem mindegy, hogy ismert gyártó terméke vagy egy random AliExpresses noname kínai.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #235902 üzenetére
Igaz a fizika közbeszól. Nem mindegy, hogy a mintázat hogyan vezeti el/le a fékezés okozta erőket. Természetesen a külső gyártóknál a márkás tárcsákra gondoltam, nem a noname vackokra. De egy BBB vagy A2Z-t simán megmernék venni. Az is előfordul, hogy ugyanazt a tárcsát több márka árulja és a formák is nagyon hasonlók.
-
Fall-N
veterán
válasz Maximum1 #235924 üzenetére
Nekem a Slime 3 hónap alatt teljesen eltűnt. Meg is fogadtam, hogy soha többet, mert a szelepen pumpáláskor viszont vissza tudott spriccelni (paradox módon). Szerintem a legjobb megoldás a súly és praktikum miatt is a Tannus Armour szivacsbetét. Csak elég drága (8-9ezer Ft/db) és nem egyszerű felrakni. Viszont nem csak a futófelületen véd hanem oldalt is.
-
Fall-N
veterán
válasz planbmokus #235954 üzenetére
Sajnos így van. A maximális defektvédelem és a teljesítmény egymás ellen dolgozik. Volt nekem CST Salvo külsőm, jól gurult, az 5mm-es kemény gumiréteg miatt nem lehetett kilyukasztani. 4 év alatt 0 defektem volt, de szedtem ki üvegszilánkokat, tüskét, meg sem kottyant neki. Hátránya a kőnehéz súly (1 kg/db!) és csak 1,75" szélesben kapni (47 mm). Sajnos valamit valamiért. Most 0 defektvédelem van a kerekeimnél, de lehet nyár végén rakok a belsőkbe Victoria tejet, amit itt írtatok. De legalább kőnnyűk a gumik (kb. 550-600 g/db)
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #235976 üzenetére
Ez érdekes, pont a Magura aminél panaszkodnak, hogy hiába brutál erős, de túl hirtelen jön a fékerő.
Clarks fékeket is dícsérik, Clout One hozza a Deore fékerejét és teljesen Shimano kompatibilis.
-
Fall-N
veterán
válasz Hasaggymeg #236041 üzenetére
Annyira össze-vissza van a név, hogy van régóta Deore LX is, ami elvileg ma már trekking alkatrészek családja, de régen népszerű volt MTB-n is. Azt viszont én sem értettem, hogy az XT miért Deore XT és, hogy a Deore LX-ből lett az SLX? A betűsök terén is káosz, hogy mitől Alivio/Altus/Acera, amikor sok kompatibilis egymással. Nekem is Acera váltókar van Altus váltóval.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz andrisbandi #236093 üzenetére
Mondjuk aki XC-nél durvább szakágnál nem használ legalább elöl és hátul (függetlenül a gyári felszereltségtől) 180-as tárcsákat, de inkább elöl 203 hátul 180, az meg is érdemli. Ahogy látom durvább hegyekbe is elég szokott lenni a 203-as SLX tárcsa, itthon meg főleg elég
-
Fall-N
veterán
Én elvetném az ötletet. Agyváltó commuter és bikepacking túra gépekre való. Terepen csak hátránya lenne. Eleve terhelés alatt nem lehet váltani. A nehéz hátsó kerék sem előny terepen. Pinion lenne jó szíjhajtással, de a láncváltó azt is veri hatékonyságában. Enyhe terepre olcsóbb egy Deore váltás + integrált hajtómű.
[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #236117 üzenetére
Pedig beállítás hiba. Nekem Altus van és tökéletesen pakolja a fokozatokat. Deore meg egy szinttel komolyabb elvileg, biztos be lehet állítani. Néha szinte millimétereket kell csavarni itt - ott és tökéletes lesz. Nekem Tourneyt is sikerült jól beállítani, pedig az egy alap vacak.
Legfontosabb, hogy milyen a bowdenezés? Ha régi és vagy alap akkor érdemes lenne cserélni (azért feltételes mód, mert úgyis le akarod cserélni az egész biciklit). Teflonos bowdenház és teflonos, köszörült rozsdamentes bowdenhuzal az alap.
-
Fall-N
veterán
válasz jackbacsi87 #236144 üzenetére
Aluból Mosso (itthon is kapni, pl. BikePro), karbonból sajnos itthon nem kapni MTB-hez, így AliExpress, eBay, Amazon marad. Márkában Toseek, BXT és Trifox (ez utóbbi drágább) amiket szoktak ajánlani. Arra vigyázz, hogy nagyon sok tapered, ami neked nem lesz jó! Csak "straight" 1 1/8"-as A-Head lesz jó.
Beépítési magasságra figyelj, mérd meg előtte (villanyak tövétől a keréktengely középpontjáig). Ezek átlag 470-475 mm magasságúak (ne lepődj meg ha papíron 29"-os, jó illetve kell az 27,5 vagy 26-hoz is a magasság miatt). Pár centi eltérés még nem gáz, mert úgysincs magasabb. Nekem például a Suntour 515 mm beépítési magasságú, de olyat nem találni, mert nem létezik.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs