- antikomcsi: Való Világ: A piszkos 12 - VV12 - Való Világ 12
- ubyegon2: Airfryer XL XXL forrólevegős sütő gyakorlati tanácsok, ötletek, receptek
- Sub-ZeRo: Euro Truck Simulator 2 & American Truck Simulator 1 (esetleg 2 majd, ha lesz) :)
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
Hirdetés
-
Hamarosan indul a SERUM korai hozzáférése PC-n
gp A belső nézetes túlélőjáték premierje május végétől lesz elérhető.
-
Az Apple megszerezné a klubvilágbajnokság közvetítési jogait
ph A vállalat ezért irgalmatlan pénzt fizetne a FIFA-nak, és ezzel rajzolná át az online streaming platformok háborújában a frontvonalakat.
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
geza844
aktív tag
Félve kérdem (meg laikusként), de az állítható stucnival mi a baj?
[ Szerkesztve ]
-
f27
aktív tag
válasz Runner_fxr #63600 üzenetére
Az a baj azokkal a gyari gepekkel,hogy azokba annyi ero van mint a 120 eves nagyanyamba amiben meg van azok meg hirtelen 3 millio felett lesznek.
Ezek a gepek amiket epitek fenyevekkel jobb rendszerekkbol,es a teljesitmenyrom mar nem is beszelek.
Most allok neki egy masik 2. Bringanak,azokba Marzocchi RC3 lesz,es az egyikbe ebbol is egy Titanium verzio
Az elozo bringamba egy 6kg motor volt es az ossz sulya 34kg volt.
Ebbe most egy 8kg motor van es a sulya 35kg lett,mivel a vaz sulyabol sikerult lefaragnom nem keveset.Egyebkent az hogy milyen motor mar szinte mindegy,ha azonos teljesitmenyrol van szo.
-
Runner_fxr
Ármester
Hát azért ezzel vitatkoznék. Próbáltál már Bosch performance motorost? Jó erős lehet a 120 éves nagymuterod akkor. Biztos sokkal erősebbet össze lehet otthon hozni ha meg tudja az ember építeni. Én elhiszem, hogy amit építettél egy sokkal erősebb rendszer mint mondjuk egy széria bosch. A kérdés inkább az, hogy erre a teljesítményre van e szükség egy kerékpárban? Ha 80-100-al akarsz repeszteni az már inkább motor kategória. A bosch úgy van kitalálva, hogy egy kis pluszt adjon a kerékpározáshoz, de nem motort akar csinálni a kerékpárból. A bosch is elég erős ahhoz, hogy akár versenyzőket lenyomj felfelé ha maxra tolod. Már az is túlzás, mert a bosch-t is alap vagy közepes rásegítésben használom. Ne érts félre nem akarom leszólni a géped, mert mint technika jó, pláne, hogy magad építed, én inkább az értelmét nem annyira látom. ha 100-al akarok menni terepen akkor veszek egy Cross motort.
A másik meg a súly. Egy bosch össztelós monti 21-22kg, a középmotor miatt a súlyelosztása is jobb mint egy agymotorosnak és könnyen tudod szerelni ha defektet kap. -
Darko
senior tag
Közben már sikerült kiderítenem, hogy erre a kérdésre mi a megoldás. Egy ilyet kellene vennem:
, és létezik itthon olyan bolt, ahol ezt meg tudom venni? Kérdezném a szervizes olvasókat is, hogy elfekvőben esetleg bontva valakinek van-e ilyen?http://www.flickr.com/photos/12131426@N03/
-
Runner_fxr
Ármester
A másik problémám a házilagos váz tervezés. És a megbízhatóság. A Bosch, vagy mondjuk yamaha rendszerei nagyon megbízható, kiforrott rendszerek, akár hóban, sárban, esőben.
Azért mondjuk egy Cube stereo hybrid biztos profibb geoval rendelkezik mint egy házilag épített, ez persze nem azt jelenti, hogy a házilag épített nem lehet jó, csak azért nyilván nem adott egy olyan mérnökcsapat meg gyártási körülmény. A cube stereo például egy többszörös enduro győztes bicaj. Kb annyiból megkapod mint amiből lehet egy ilyet építeni mint a tiéd. A felszereltsége is pazar. Ha már építenék, mindenképp egy széria vázra kezdeném el. És középmotorban gondolkodnék. Vagy vennék egy motort. -
Integrale
veterán
válasz Runner_fxr #63565 üzenetére
Merre szoktatok tekerni? Nagyon ismerosek a helyek, de nem tudom beazonositani.
"Bad reklám is reklám too"
-
ShiTmano
aktív tag
válasz Runner_fxr #63565 üzenetére
Ez már igen. Király videók! Sokkal jobban tetszett, mint az amerikai lefelé zúzós videók. Ráadásul az útvonal egy részét ismerem, ha kevés időm engedi, én is felmegyek az Árpád kilátóhoz. És a zenék is. (Snoop: "Bowwowwowyippyyoyippyyay, bowwowwowyippyyo", Warren G. )
Nekem átjött! Több ilyet, esés nélkül."Ilyen dolog ez, folyamatos növekedés, egy állandó méretű bolygón :D Rip rendszer..." by Crim
-
f27
aktív tag
válasz Runner_fxr #63608 üzenetére
Igen mentem mar bosch motorossal.
Ha csak biciklizni akar az ember nagyon jo.
Van egy KTM em is ami viszonylag gyari,bar a gyari bionx rendszert kidobtam a szemetbe belole
100-al nem akarok repeszteni,eleg hulyesegnek erzem.
Ez a motor nem is kepes erre.
Viszont ez a motor erosebb mint az ami kepes volt raA vazaim amugy egyre jobbak.
Egyre pontosabbak,es a kerekek is szepen egy nyomon futnak,koszonhetoen a mernoki muszereknekOsszegezve ha valaki elvezni akar egy (neves gyarto tobb millios birgajat) akkor az en bringam lesz a nyero
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Integrale #63611 üzenetére
Az egyik ismerősöm rögzítette az útvonalat. Az amit ShiTmano is belinkelt.
Általában a Budai-hegységben. Normafa, Jánoshegy, HHH. Illetve a mostani túra kicsit nagyobbra nyúlt, nem is a táv hanem a szintek. Szépvölgyi út aljáról indultunk, fel a HHH-ra, Solymár és Nagykovácsiban ért véget kb. Utána onnan vissza Budapestre, többnyire már aszfalton. Van egy Viszonylag nagyobb társaság, kb 10-12 ember és így szoktunk menni. Majdnem minden hétvégére van valami terepezős tekerés, sajnos én nem tudok mindig menni, de igyekszem. A következő egy Gerecse 50km-es túra lesz. Kizárólag erdei terep túrák vannak mindig. Innen a topikból is csatlakozhat bárki aki szeretne jönni terepezős túrákra.ShiTmano: Köszi! Igyekszem ebben a szezonban minél többet menni. Júniusban megjön a Cube stereo enduro bicóm, azzal kicsit komolyabban is lehet majd csapatni mint a mostanival.
Majd belinkelem ide a túrákat, aztán ha van kedved eljössz az egyikre.f27: Mi mást akarnék egy bringával csinálni mint biciklizni? Ha motorozni szeretnék, akkor motort vennék. Bár sokaknál már egy bosch ebike is kiveri a biztosítékot, hogy az nem is bringa meg motor stb, Pedig azért ez még bőven kerékpár, sportolásra, csak kicsit gyorsabban tudsz menni vele felfelé.
Ne érts félre, én nem leszólni akartam a vázadat, vagy a bringádat, mert azért elég jól meg van építve. Én biztos nem tudnék ilyen elektronikát bele építeni, meg vázakat hegeszteni, tervezni. Csak az egész projekt értelmét kerestem. Számomra nem igazán egyértelmű mit is volt a célod vele, de nyilván nem vagyunk egyformák, meg mindenkinek más a hobbija, céljai.Én alapvetően nem szeretnék lemondani a kerékpározás sport értékéről, a bosch rendszerű mtb azért tetszik, mert ez tulajdonképpen egy 100%-os monti egy kis plusszal. Nem is annyira durván feltűnő maga a rendszer, amatőr szemek észre sem veszik, hogy elektromos cucc is van benne. A súlyelosztása kiváló a középmotornak köszönhetően, teljesen olyan érzés használni mint egy hétköznapi fully montit. Csak van egy kis segítséged felfelé ha kéred, de nem olyan mértékben, hogy már túlzottan leszakadj a többiektől, akik mondjuk nem ebike-al jönnek. Teljesen jól együtt mentünk, élveztük a kerékpározást, lefelé csapatáskor meg is feledkezel róla, hogy elektromos, vagy nehezebb lenne, olyan lazán tudod dobálni a kanyarokba. A tieddel vagy egy ahhoz hasonló monstrummal ez már nem biztos, hogy ilyen lazán menne. Túl nagy a kontraszt a normál bringásokhoz képest. A tieddel akkor élvezetes ha mindenki olyanon ül és együtt mentek. Az Eurobike-on kipróbáltam az M1 Spitzing-et, ez egy 3 millás ebike. 120Nm-es motorral, 75km/h-ig rásegít. Már ezen is motor feeling volt, eltűnt a bringás érzés. Úgy csattogtatta a váltót a nyomatéktól mintha egy gyorsasági motoron ültem volna. Jó buli persze, meg nagyon tetszett, de ezzel nem tudnék elmenni a haverokkal bringázni, mert fél órákat várhatok rájuk mindenhol, semmi értelme az egésznek csak ha mindenki ilyenen ül. Az ilyen dögök mint a tiéd is, meg baromi nehezek. Az enyém 21 kilóját még feltolom bárhova ha nem tekerhető az út, meg átemelem bárhol, de a 35-40 kilóval már nehéz ugyan ezt megtenni. Lekorlátoz sok mindenben ha klasszikus értelembe véve bringázni is akarsz vele.
Nekem ezért nem tetszik ez a kategória.
Nekem is van agymotoros, nem bionx, de kb ugyan az. Ezek valóban nem tűnnek olyan erősnek, de azért nem rosszak. Középmotoros sokkal jobb az biztos.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Inkább kötelet neki....olyan mintha ezek a papagájszínű,fék nélküli jampi fixiek jövőbeli változata lenne,mely inkább parádézni mintsem kerékpározni valók. Már tényleg csak a feketébe öltözött,fekete hajú,fekete szakállú modell hiányzott az összképhez,aki majd jól vállra veszi,mert bringázni vele úgysem tud.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
f27
aktív tag
válasz Runner_fxr #63616 üzenetére
Pedig valahol pont az volt a celom,hogy bringa kinezetu legyen 100%-os tekeresi lehetoseggel.
DH szintre emelve mindezt,es lehetoleg hegynek felfele is ugy hasitani mint lefele .
A kozep motoros gepeknel az a baj hogy lancon keresztul viszi att a nyomatekot.
Ha egy erosebb motorra meg te is ratekersz akkor mar olyan brutal feszito ero megy att a lancra es a fogaskoszorura,hogy kb hetente elszakadna,nyulna a lanc es a koszoru.
Tetszik nekem is a kozepmotoros verziok.
Viszont a te bringad kb annyival kevesebb,mint amenyivel kevesebb akku is van benne.
Azert en kozel 2KWh-s 20C-s akkuval megyek a te 360Wh-? 2C-s akkuddal szemben.
A motor sulya kb azonos mert a bosch televan fogaskerekekkel stb.Viszont ez a bringa kicsit motoros fillinget is ad,igy kicsit nagyobb erdeklodesi kore is tud lenni.
Az viszont tuti,hogy a gyari
KTM -is olyan konnyu tekerni,mintha csak sima cross bringa lenne.
Az enyemet kicsit nehezebb,de nem veszes meg.[ Szerkesztve ]
-
t1
addikt
Ez [link] megéri az árát? Lenne most használtan egy 120-ért. Kezdésnek lenne, első körben inkább csak túrázgatásra melóba járáshoz.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Simán közzé teszi a vázszámot,így vagy baja van a bringának,vagy mugli a tulaj,vagy külföldről lopta.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MODERÁTOR
válasz Hasaggymeg #63621 üzenetére
Lehet azért tette közzé, hogy csekkolható legyen.
-
6030D
Ármester
Mondjuk egy ilyen etikettet minden második ember tud nyomtatni/szerezni, a megfelelő vázszámhoz meg csak egy kedves szerelő ismerős kell, aki diktál. Ettől függetlenül a hirdetésben szereplő bringa lehet eredeti, természetesen.
De ha nem...
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
dbala
tag
Tegnap megérkezett a Bryton Rider 100 órám. Tekertem is vele egy kisebb kört. Ment mellette telefonon is a strava, majd összehasonlítottam a kétféle mérést. Csak egy kicsi eltérés volt, 1-2 segment ahol kb. 2 mp volt a különbség meg az össztáv kevesebb lett az óra alapján kb 300 m-rel.
A pulzusmérés jól működött, nem dobta el a jelet egyszer sem. A pedálfordulat mérés szerintem nem tökéletes, mert eléggé lassan állítja le ha éppen nem tekerek, akkor is mutatja az előző értéket és eléggé sok idő kell mire nem mutat semmit. Ezért a diagramon csak negatív csúcsok lettek, nem egy folyamatos 0 érték több mp-n keresztül. Összességében eddig meg vagyok vele elégedve, bár 20 km után nem akarok még nagy következtetéseket levonni, remélhetőleg jövő héten tudok menni vele pár nagyobb kört. -
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Egy kis guglizással lehet pár tippet szerezni a hamisítványok kiszúrására.
(#63628) atok666...gyanakodni kell,természetesen,de lehet szerencséd is kifogni egyet egy hozzá nem értőtől aki valahogy hozzájutott.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
MODERÁTOR
válasz vendingo #63630 üzenetére
Többnyire a váz/villa. Az alkatrészek sztem eredetiek, bár a kínaiaknál már semmin nem lepődnék meg.
Hasaggymeg: ja ezt olvastam, mondjuk a leggyanúsabb dolog ebben a serial dologban, hogy egy 1 millás vázra kb celluxszal van ráragasztva a sorozatszám? Az a minimum, hogy gravírozva van.
[ Szerkesztve ]
-
Byk01
senior tag
válasz Hasaggymeg #63633 üzenetére
Meg amennyire ezek a profi vázak ki vannak könnyítve, lehet, egy gravírozást már nem bírnának el
"Az obi, amivel lelátsz a víz alá halakat fotózni a halszem (halszemlélő objektív rövidítése)." - .mf "A jövő mi vagyunk: a fiatalok és az emberek." - Drotár Adrienn
-
Runner_fxr
Ármester
Persze valamennyire bringa kinézetű, meg hajtókarok is vannak rajta pedállal, tekerni is tudod, az más kérdés, hogy a súlya miatt itt már szinte kizárólag a motorra vagy utalva.
Ha hegynek felfelé is úgy akarsz menni mint lefelé akkor tényleg motorban érdemes gondolkodni.
Az viszont valóban igaz, hogy a középmotoros nem kis terhet ró a láncra és a koszorúra, sőt inkább a kazettára. Sokkal gyorsabban elnyalja a koszorú a kazettákat mint normál bringák esetén. Ez egy kopó alkatrész egy középmotoros montinál.Az enyémben most 500Wh-s akku van. Gyárilag 400-as volt benne, de vettem egy 500-ast tartaléknak.
Az új bringámban meg 500-as lesz gyárilag, megtartom mellé a tartalék 500-ast és akkor 1KWh akkum van hozzá. Az akku súlya 2,5kg, ez simán elfér a táskámban egy túrán ha szükséges. Egy 500-as akkuval is végigmentem a 60km-es túrán 1200m szinttel és még 20% töltöttség maradt. Persze ehhez nekem is tekernem kellett.
Azt mondtad 8kg-os a tiédben a motor. A bosch középmotorok egységesen 4kg súlyúak, pont a fele a tiédnek: [link]
Nekem nem is tetszik az agymotoros bringa viselkedése a terepen, farnehéz. Túrázáshoz okés, de csapatásnál fura érzés irányítani.
A bosch egyébként sokkal népszerűbb mint a tiédhez hasonló félig bringa félig motor hibridek.
Én a helyedben egy ilyet vennék: [link] -
Hav3l
tag
Helo,
Felújítom a kerékpáromat és egy kis segítségre lenne szükségem, egy régebbi Puch kerékpárról lenne szó. Csak aszfalton használnám, 90%-ban 10km-es távokra.
Keréknek egy Rodi freewayt néztem ki, ha erre egy 7 sebességes fogaskeréksort rakok akkor ilyenre van szükségem ? vagy más méretűre?Hajtóműnek Shimano FC-M171
Monoblokknak: SHIMANO BB-UN55
Láncnak: SHIMANO CN-HG71
néztem ki, megfelelő lesz vagy tudnátok ajánlani valami jobbat? esetleg költséghatékonyabbat? ebikeról és rosebikesról rendelnék.
Előre is köszönöm -
6030D
Ármester
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Laox
aktív tag
Az ilyen stílusú pedálok milyen fajta bringára ideálisak? MTB-ra jó? Mert ránézésre egy idő után vágná a talpat. Viszont a teljes alumínium test és az ipari csapágyazás szimpatikus.
-
6030D
Ármester
Ilyesmi volt az előző bringámon, azért került rá, mert erre lehetett a legolcsóbban klipszet rakni. Max 2000 Ft-ba került, 3000 km alatt semmi probléma nem volt vele, pedig soha nem volt karbantartva. Jelenleg a feleségem kerékpárján teljesít szolgálatot, egy műanyag pedált váltott le, szereti, használja.
A csavarokat kell ellenőrizgetni, azok tudnak lazulni, de menetrögzítővel orvosolható. Nem törik, nem műanyag, olcsó. Hobbizni jó.
Ja igen, talpvágás: sportcipőben semmit nem érezni belőle, 5 mm habtalpú papucsban viszont nem kellemes. Mondjuk úgy a klipsz se volt.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
#48525824
törölt tag
ez azért 105-tel nem annyira rossz, nem?
http://www.decathlon.hu/btwin-ultra-700-kerekpar-id_8324331.html
-
trialboj
őstag
Egyik haverral ma úgy gondoltuk hogy átnézünk bringával magyar honba, ha már olyan szép biciklis utat építettek a határra.
Még nem voltunk bringával határátkelőn, szóval nem tudtuk hogy az autók mögé kell állni, megelőzhetjük őket esetleg van külön sáv, szóval én beálltam a sorba a másik körbetekert, majd mikor több határőr is felfigyelt rá megkérdezte hogy hol kell átmenni, de visszaparancsolták az autós sorba. (Aki nem tudná, jó ideje fokozott biztonsági előírások vannak érvényben, szóval már nem csak rád néznek és eleresztenek, hanem sok autóst komolyabban átvizsgálnak)Na de a lényeg hogy már jó előre elővettük a személyit, és én beraktam az 1ik zsebembe. Mikor végre sorra kerültünk mindketten odaadtuk, és a fülkében aki átvette az enyémet megrázta kicsit majd hozzáveregette a fülke ajtajához. Nézem hogy mi van vele, szállt róla valami fehér por. Már kezdené olvasni, de az enyémet megint megfogja és elkezdi sepregetni róla a port, üti az asztalhoz, átnézi, majd nyújta ki a kollégájának, de ekkor rám néz, és én akkor fogtam fel hogy mi a helyzet (Többnyire azért szartam be, mert mindketten nagy táskával voltunk, és úgy kezdtük az első benyomást is, hogy én megálltam a sorban, a haver meg "körbenézett"). Gondolom óriásira tágult a pupillám, vagy franc tudja, de a kollégának átadott személyit gyorsan visszakérte, és az enyémet berakta egy szkennerbe.
Benéztem a zsebembe, és tiszta fehér volt, gondoltam oldom a helyzetet, és mondtam hogy hát az csak szőlőcukor, és kicsit mosolyogtam is, mert elég vicces szituációnak tűnt. A férfi mondott valamit, amit én úgy értettem hogy, ez elég valószínű(szarkasztikusan). Erre a a haverom is felfogta hogy mi van, ránézett a zsebemre, és azt mondta hogy, adjál már 1 kis cukrot nagyon megéheztem. (Továbbra sem tisztázott hogy szívatni akart, vagy segíteni hogy hamarabb bizonyítsuk, hogy tényleg attól lett poros a kártya.) A benti férfi végignézte majd felállt és csinált valamit hátul, nos innentől már nem vigyorogtam, mert azt hittem hogy egy drogcsapatot hív, és testüregi vizsgálatra kér időpontot két kicsit sem humoros fiatal elkövetőnek. Nem tudom végül mit csinált ott, de kis gondolkodás után visszaadta a kollégájának aki az én személyimet elég sokat nézte, majd engem (lehet memorizált) majd odaadta, és útnak eresztett.
Utólag megértem, hogy ez szándékos szopatásnak tűnt, de ez abszolút a véletlen műve, és simán beillene egy B kategóriás vígjáték balfácános jelenetébe.
"Do not go where the path may lead, go instead where there is no path and leave a trail." // Ralph Waldo Emerson //
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen