- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Redmi Note 13 Pro+ - a fejlődés íve
- MG5 menetpróba
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
Hirdetés
-
Már elérhető Steamen a klasszikus Marathon
gp A közkinccsé tett alkotás eddig is ingyen játszható volt, de nemrég végre bekerült a Valve áruházába is.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Enduro változatot kapott a Mobvoi TicWatch Pro 5
ma WearOS 3.5 rendszerrel és kettős FSTN és AMOLED kijelzővel érkezik az új modell.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz dom1n0 #267748 üzenetére
Ez a normál RC500, az UV-t leírták, a SHIELD eleje asszem szélálló, az esőkabát az esőkabát, az EN17353 meg fényvisszaverő kukászöld
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ixion77
őstag
válasz f4lcon #267727 üzenetére
Élménybeszámoló hajtókarleszedésről:
Hajnalban kipattant a fejemből a gondolat, hogy acél pénzérméből csiszolok négyszög formájú alátétet, amelyre majd jól fel fog feküdni a hajtókarleszedő. Minthogy csak egy ráspolyom volt, eltartott egy ideig a legyártása, de sikerült. Beraktam a helyére, körbefújtam csavarlazítóval, felmelegítettem hajszárítóval amennyire lehetett (nem nagyon), beolajoztam a szerszám meneteit, majd nekiestem tekerni, mire... Ki mit tippel?... Adok időt... Nos... Szétesett az eladó szerint "drága, de nagyon jó minőségű" szerszám. A menetes része bent maradt, a felső részével meg elszálltam, jól megütve a vállamat. A hajtókar, az nem jött le. De legalább az négyszögletes alátétem is úgy befeszült, hogy immár azt sem lehetett kiszedni. Szerencsére van egy menetvágóm, így fúrva bele egy lyukat, és beletekerve egy csavart sikerült legalább azt nagy nehezen kiszedni. De a hajtókar, az továbbra is atomstabilan ragaszkodik a biciklihez.
Hacsak nem sikerül találnom valami szuper szerszámot, akkor tartok tőle hogy ezt már csak a flex fogja tudni leszedni."Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Ixion77
őstag
válasz arcitec #267754 üzenetére
Dehogynem! Fotók a vizuálisaknak:
A hajtókar, a beleszorult alátéttel (akkor jutott eszembe fotózni, amikor már a kiszedésével kínlódtam, és belefúrtam a kiszedőlyukat, ezért már tele van fémforgáccsal)
Az alátét, miután sikerült kiszedni (eredetileg pénzérme, tehát lapos volt)
A két darabra osztódott kiszedőszerszám.Ha már én szívok, legalább ti szórakozzatok jól. Legszebb öröm a káröröm: nincs benne semmi irigység
[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
nagyúr
válasz dom1n0 #267744 üzenetére
addig még semmilyet. dekás karmelegítőt használok, amíg bemelegszem.
három aláöltözőm van, egy craft szett, egy dekás, és egy helly hansen merinói szett. kb. 8 fok alatt hordom őket, mert onnantól már fázik a mellkasom is, egészen amíg a napközbeni hőmérséklet is bemegy kb. 15 fok alá, mert onnantól már hazafelé is megtűröm magamon a téli hosszúujjú felsőt, de aláöltözővel nekem ilyenkor még reggel is túl meleg van.[ Szerkesztve ]
Tudod, mit jelent az, hogy nemezis? Az érintett, erősebb fél kinyilatkoztatása a méltó büntetés mértékét illetően. Az érintett fél jelen esetben egy szadista állat... én.
-
őstag
válasz Ixion77 #267760 üzenetére
próbálj meg kiszedett csavar mellett tekerni vele egy pár kört, de óvatosan, mert ha leesik a kar, abból nagy esés lehet
de alapvetően a csavar nélküli tekerés a hajtókar leeséséhez vezet
talán sikerül meglazítani
egyébként a hajtókarban van még elég menet ahhoz, hogy a szerszám rendesen bele kapaszkodjon? mert így szokott a menet kiszakadni a hajtókarból.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Ixion77
őstag
válasz orbano #267761 üzenetére
Jah, hogy téged csak a lyuk érdekel meg ami körülötte van? Akkor mondd ki nyugodtan, ne szégyenlősködj! Látszik, hogy még jó nedves a síkisítótól
#267762 f4lcon
Köszi, nekem is eszembe jutott. A zárócsavart nem húztam rá rendesen, így van lehetősége alatta kotyogni. Meg öntöttem bele egy adag láncolajat. Hátha idővel kimozog."egyébként a hajtókarban van még elég menet ahhoz, hogy a szerszám rendesen bele kapaszkodjon?"
Az a menet szerencsere teljesen rendben van, elég mélyen bele lehet
Ezt a kiszedőt találom még érdekesnek. Úgy látom, hogy a vége meg van vastagítva, az enyémmel ellentétben. Persze aránytalanul drága, de mi nem az amire Shimano van írva?...
[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Ixion77 #267763 üzenetére
Amit f4lcon ajánlott, szokott működni ha már nincs menet a hajtókarban, de amíg van benne menet én inkább egy leszedővel próbálkoznék. Illetve melegítéssel. Egy méretes erőkart tegyél rá a kulcsra amikor próbálod leszedni a hajtókart.
Illetve ha megpróbálkoznál azzal, hogy rögzítő anya nélkül tekersz vele, óvatos tekeréssel nem fog lelazulni, csak úgy ha megtaposod, kicsit ugrálsz rajta. Épp ezért azzal a megoldással csak óvatosan, kis ugrálás aztán ellenőrizd, hogy nem lazult e meg.[ Szerkesztve ]
-
orbano
félisten
válasz Ixion77 #267763 üzenetére
Itt valami tűréshatár-gond lesz, épp túl pici a szeg átmérője aminek le kéne tolnia a hajtókart, és belemegy a rögzítő csavar menetébe. Az én leszedőm pereme is kicsit megrogyott a múltkor, eléggé bikázni kellett.
Esetleg nézhetsz valami komolyabb alátétet (a vörösréz/bronz viccnek is rossz, még egy acél alátét is túl puha), vagy egy jobb leszedőt. De mindenképpen javaslom, hogy melegítsd meg előtte a hajtókart. Talán még a mostanival is lejön.
Tengelyben a menetnek nem lett baja? Vagy az amúgy is kuka?[ Szerkesztve ]
A vér nem válik VAZZE!™
-
Ixion77
őstag
válasz orbano #267766 üzenetére
"Tengelyben a menetnek nem lett baja? Vagy az amúgy is kuka?"
Én is gondolkodtam az éjjel, hogy még szerencsém is volt, hogy a rögzítőcsavart simán vissza tudtam tekerni, mert ezek szerint a belső menet épen maradt. Nem is értem hogyan. Csak arra tudok gondolni, hogy a menet nem a lyuk elejénél kezdődik, hanem mélyebben.
#267765 Runner_fxr
Ez a rá ugrálós megoldás tetszik, köszi! Meg veszek egy hőlégfúvót, mert a hajszárító ehhez kevés."Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
ZolkoW
őstag
válasz Ixion77 #267756 üzenetére
a két darabra osztódottat nem értem. A bevonatos rész eleve külön volt, nem?
Illetve a feketített acél cuccnak a kép alja felé mutató vékony része az mi?
Ha jól látom, a hajtókarba menő menetet csak kézzel lehet meghúzni, ez kevésbé szerencsés, jobb, amikor van lapolás rajta villáskulcshoz, de oké, általában bemegy az kézzel is a helyére, csak ne ezen múljon.
Mintha láttam volna már (csapágy)golyóban végződő szerszámot is, de itthon is irtom a négyszöges hajtóműveket, amennyire sikerül...Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Ixion77
őstag
válasz ZolkoW #267768 üzenetére
"A bevonatos rész eleve külön volt, nem?"
Nem, eredetileg egyben voltak. A fekete egy négyszögrúdban végződik, arra volt rárögzítve (ragasztva?) a króm darab. Erőlködés közben az lerepült, én meg elrepültem. Szerencsére nem vertem közben ki a szememet vele.
"Ha jól látom, a hajtókarba menő menetet csak kézzel lehet meghúzni"
Nem, az is húzható villáskulccsal.
"itthon is irtom a négyszöges hajtóműveket, amennyire sikerül..."
Én is pont ugyanezt tervezem, csak nem tudom hogy a középcsapágy választáskor melyik méretekre kell figyelni. Ha lejön a mostani hajtás, akkor meg tudom mérni a csapágy helyének méreteit, aztán jövök majd hozzátok tanácsot kérni hogy milyenre érdemes váltani. A lehetőségeket viszont nagyban behatárolja, hogy 140mm-es hajtókarra lesz szükség (gyerekbringa).
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Ringman
nagyúr
válasz Ixion77 #267769 üzenetére
nagyon nagy eséllyel standard bsa menetes a bringa. outi hajtókarokhoz 68 mm-es bb kell, mtb-hoz 73 mm (de gyerekbringánál lehet másképp van)
A lehetőségeket viszont nagyban behatárolja, hogy 140mm-es hajtókarra lesz szükség (gyerekbringa).
még azt sem tartom kizártnak, hogy legfőképp csak négyszögtengelyes vagy isis hajtókarok lesznek.
gyors kereséssel alin hollowtech (klón) van, de kínából hajtókart rendelni azért lutri [link]
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz dom1n0 #267755 üzenetére
Én csak egyiket venném meg, fölösleges mindkettő. Széldzsekinek a Van Rysel Ultralight a kedvencem, de az csak azt tudja, semmi mást. Nagyon vékony, picire összehajtható, mezzsebben elfér, az tökéletes vésztartalék dzseki.
Más, jött egy kesztyűm is, szerintem jobb minőség, mint a helyben kapható megfizethető softshellek és ebben van valami primaloft szerű szörme is. Méretre figyelni kell, mert nekem általában S-es a méretem, de ez valszeg kínai méretezés, L-es kellett belőle. Picit a csuklója széles (vagy inkább az én csuklóm extrém vékony), de az offszezonos dzsekik ujjára amúgy is rá szoktam húzni, úgy pont jó lesz.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ixion77
őstag
Úgy látom, hogy az 559-es (26") gumik kb. soha nem tubeless ready címkések. Én viszont szeretném akként használni őket komfort és biztonság okból egyaránt.
A gyereknek ez a gumi tetszene. Szerintetek használható ez tubeless módban?"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
flash-
veterán
Duna melletti kerekparos kirandulasra (pesti oldalon) mennék az asszonnyal margit hídtól egészen dunakanyar környéke irányába a bringaúton-kijelölt bringás nyomon.
Meddig érdemes elmennni? (Verőce-Nagymaros,vagy egészen Zebegényig esetleg? )
végig jó az ajánlott utvonal?
valamj tipp esetleg kihagyhatatlan latnivaló-kajárda a Dunakanyarban ? 🙂"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Ixion77
őstag
válasz Ringman #267773 üzenetére
Igen, az nagyon jó lenne, ha lenne belőle 26"-os. De nincs Sajnos ugyanez igaz szinte minden normális gravel gumira.
Sajnos az összes többi 26" alternatívám (Michelin Protek Cross, Vittoria Randonneur Tech, Schwalbe Marathon Racer) is mind drótos. Akkor ennyi, mondjak le a tubelessről 26" méretben?"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
addikt
-
Toobee
veterán
Egy darabig nem kell waxot vennem Már gondoltam rá, hogy motoron is kipróbálom.
Vettem az új, NXT-nél is könnyebb belsőkből. Tartaléknak hordom csak magammal őket, tubless mellé ideális, alig foglal helyet.
https://barbieripnk.hu/
-
Ixion77
őstag
válasz Dark Archon #267776 üzenetére
Őőőő... Hol, mi, hogyan? Nem látok rajta semmi rendelleneset, és a túlsó oldali lejött pedig ugyanolyannak tűnik.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Ringman
nagyúr
válasz Ixion77 #267775 üzenetére
PANARACER Tire GravelKing SK 26" x 2,10 TLC | black [link]
itt van raktáron is, mondjuk nem olcsó (és nem tudom, hogy elfér-e a vázban és villában)bike24-nél szűrve: [link]
bike-componentsnél: [link]szerk:
a felni tle-kompatibilis? ez felnifékes bringa, nem? ott azért nem gyakori a tubeless 26"-osban[ Szerkesztve ]
-
Ixion77
őstag
válasz Ringman #267780 üzenetére
1.25-1.75" szélességű kellene. Találtam időközben egyet (véletlenül szintén Panaracer) bár jelenleg csak csúnya barna oldalúban van készleten.
Felnifékes, igen. Az szintén kizáró ok? A Woom 5 is felnifékes, mégis megy gond nélkül tubeless setuppal.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Ixion77
őstag
válasz Ringman #267783 üzenetére
"amúgy a tanwall divatos"
Viszont hülyén néz ki egy fekete-fehér bringán. Főleg ha csak az egyik gumi van cserélve.
(Bár akkor meg megint marad egy tömlős gumi, ami miatt javítókészletet és pumpát kell cipelnem... Kettő viszont €60+... 1st world problems... )#267785
Köszi meglesem. Úgy tűnik, hogy hivatalosan TLE 26" 43mm szélesség alatt nem létezik. Lehet hogy van ennek valami jó oka...
Szerk.2: Ez nagyon slick.[ Szerkesztve ]
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
Fall-N
veterán
válasz Runner_fxr #267741 üzenetére
Én sem vagyok a száraz alkatrész szerelés híve. Sokszor írják, hogy a fékcsonkra nem szabad tenni semmit, mert veszélyes ha a V-fékre rámegy a zsír, ami hülyeség.
Az a baj, ha nincs egy minimális filmréteg zsír, akkor a kémiai korrozió miatt fog összerohadni. Én mondjuk úgy utálom a négyszögtengelyt, hogy amint volt rá pénzem cseréltem is le az integrált Funn hajtóműre. Sokkal jobb és könnyebb szerelni.
Ma megjött a Deore 10s kar és váltó. Nézzétek el nekem, mert eddig low budget váltóim voltak, de meglepődtem a Deore váltó körítésén. Adtak a váltókar mellé bowdenházat és végeket, bowden kupakokat. Megszoktam, hogy az olcsó cuccok mellé nem adnak semmit. Utána azon, hogy nem zacskós kiszerelésben jött a váltó. Elvileg olcsóbb volt, így nem dobozosat rendeltem az ebike azt küldött. Még jó hogy nem rendeltem a váltó mellé semmit, igaz a piros Shimano bowdenház pár hónapos, így marad. Ugyanilyen fajtát csomagoltak mellé csak feketét.
[ Szerkesztve ]
-
Friczy
senior tag
válasz cattus #267777 üzenetére
Nem egészen. Vannak szeparált kerékpárút-szakaszok illetve kisforgalmú úton kitáblázott részek, figyelni kell a táblákat. Ez elsősorban a Dunakeszi-Göd szakaszon van)
(A betonos szakasz Kismaros-Nagymaros közt van.)
Kajáldának én a Göd felső végén lévő Sport teraszt tudom ajánlani, illetve Nagymaroson van egy halsütő, az az egyik kedvencem (ahol a bringaút elkanyarodik a partról és megy tovább egy macskaköves szakaszon a kompkikötő felé - a halsütő bódé közvetlenül a partról kanyarodó út mellett van)[ Szerkesztve ]
-
Fall-N
veterán
válasz Ixion77 #267756 üzenetére
Irigylem, hogy ilyen türelmes vagy. Én fél óra szarakodás után már vettem volna elő a flexet. Én eddig a régi Cruiser bicikli kitámasztójával jártam úgy, hogy úgy berohadt, hogy felxxel kellett levágom. A kitámasztó is acélból volt, ráadásul jó erős fajta, így nehezen, de le tudtam vágni.
f4lcon: Nem fog leesni hajtás közben mert a kúpos rész miatt önzáró az egész. Nézz pár videót, amikor le akarják kalapáccsal verni. Nagyon nehéz még úgy is leszedni. Ezért is utálatos technika. De pont ezért találták ilyenre kiy ha véletlenül kiesik a csavar akkor sem esik le normális esetben a hajtókar.
[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
flash-
veterán
válasz Friczy #267787 üzenetére
köszi! és hol a leglátványosabb a panoráma?
ha a látványt -tájat nézzük meddig érdemes elmenni?fulton: én úgy tapasztaltam egyébként mtb-trekking(kezdő kerékpáros szinten legalábbis) fronton biztosan a Cube-nek van nálunk a legnagyobb népszerűsége, de országútival is sokakat látok szerintem hazánkban mint márka talán az egyik leggyakoribb az ilyen basic tömeg márkák(csepel, decathlon, kolkien) után
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Maximum1
őstag
válasz fulton #267789 üzenetére
Nincs jelentősége a márkának, itthon alkatrészre bontva garanciáztatják.
Pl.: Cube mtb-m teleszkópja fosta az olajat újonnan, rock shock márkájú.
A boltban ahol vettem, a rock shoc-kal intézték a garit, az egy másik dolog hogy itthon nincs forgalmazója/mint kb. semminek/ jelenleg a cseheknél van kirendeltségük, így több hét volt a sztori./1 éve így volt/
A másik Cube az egy outi/gravel, 3 éves, szerelőt nem látott, magam szerelem.A teleszkopot azért vittem le szervízbe mert volt rá garancia, ha nem lett volna akkor 3 nap alatt megcsináltam volna 8 ezer forintból, így garanciával majd egy hónapot volt a boltban míg intézödött az ügy, vicc..., kb. beleöszűltem hogy ilyen van.
Én azt mondom ha olcsóbb gari nélkül akkor úgy vedd, itthon kb. ráhúzhatod a garidra.[ Szerkesztve ]
-
addikt
-
Maximum1
őstag
válasz Dark Archon #267796 üzenetére
Te vettél, de nagyot, az jobb?
-
Fall-N
veterán
válasz Dark Archon #267796 üzenetére
Szerintem sem, ezért nem értem miért pörög ilyen felesleges dolgokon? Ha kiváló, hiperszuper a garancia, akkor rögtön vesz egyet?
-
flash-
veterán
válasz Friczy #267794 üzenetére
Friczy: köszi, meglátjuk végre el tudtam érni asszonykámnál hogy vegyen ki szabit és egy napos kirándulást ejtsünk meg (hogy ez másnak mért megy könnyen nekem meg mennyit kell érte küzdenem , pedig szeret tekerni, csak a "kötlességeit" és azokon felülieket is szereti mindig a kikapcsolódás felé helyezni, hát más tipusok vagyunk, de ez nem baj persze
különben még a Cube vásárlásról annyit, hogy feleségmenek újonnan vettük ezt,(a nőit9 beletett 2600kmert(szinte csak az évenkénti szokásos 1napos balatonkörre használja+ kb.évi 5 ride) de az égvilágon semmi költségeset nem kellett még rajta javítani-cserélni belsőn kívül. úgy ki lehetett hozni hogy nem kellett vele foglalkozni igazából (egyedül a gyári markolat ami azonnal szinte elforgott-ez a merev műanyag cube markolat silány, és nagyon koszolódik is, egyenlőre beragasztottam de majd kap ergont ha ténlyeg olyan király, illetve a 680-as kormány túl széles neki(157cm ő maga) sajnos nem a vázmérethez mértezik hanem standard ugyanakkora mindegyik méretnél-tipusnál a kormány. ja meg a másik "panaszom" hogy 175ös a hajtókar ezen a 46 os női bringán is.. inkább kéne 160 de max 170 szerintem.
Sajnos vannak bringák amiket megveszel, aztán jön a pofára esés,ez se jó ,az se jó, itt azért ezzel nem kellett számolni.[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Tin
veterán
válasz fulton #267789 üzenetére
Nekem is Cube van, de ez olcsó bringa, az alu vázra meg 6 év a gari. Azon kívül ami elszaródik, nyilván cseréli a bolt 2 éven belül, de mi tud elszaródni, ha filléres alkatrészekből áll? Vagyis na, nyilván olcsóbb nekik cserélni, mint szórakozni meg vitázni. A karbon vázra viszont csak 3 év gari van!
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Xbox tulajok OFF topicja
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- CASIO órák kedvelők topicja!
- Ukrajnai háború
- Hardcore café
- Poco F5 - pokolian jó ajánlat
- Peugeot, Citroën topik
- Bocsánatot kért az Apple, mert nagyon mellélőtt a legutóbbi reklámjával
- Asztrofotózás
- További aktív témák...
- Merida összteleszkópos kerékpár
- Giant Stance 29 kerékpár (L-es méret)
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, 2 táv, koffer
- Turbo Racing 1:76 RC DRIFT C64 Giroszkópos távirányítós autó
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest