-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
cousin333
addikt
válasz parandroid #254366 üzenetére
Az én megoldásom erre: több kendő. Ha az egyik már használhatatlanul nedves, előveszem a másikat. Amúgy valóban, kutaknál szépen ki lehet mosni. hamar megszárad, de ha nedves marad, az sem hátrány...
"We spared no expense"
-
FireKeeper
nagyúr
válasz szuszinho #254498 üzenetére
ez a fajta hibrid fék azért gagyibb jóval mint a HY/RD mert azon van tartály így a pofák egyenletesen kopnak és modulációja is jobb. 140-es tárcsa elöl is elég nagy vicc. ahogy írtad is, a nem-szabvány nyeregcső meg teljes WTF. hacsak nem mocskos olcsó (gondolom nem), én kerülném.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 VI || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
-szabi-
őstag
válasz Hasaggymeg #254369 üzenetére
Nekem feltűnő a hang. Szélső helyzetben hangosabb.
Majd figyelni fogok más bringásokra vajon hallok e ilyesmit náluk. -
Sleek
senior tag
válasz zsocy #254425 üzenetére
Nálam is itthon van már a Wili de sajnos nincs időm használni. Lakás felújítás vagy ha az nem akkor meló hétvégente.
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II ,Canon R8 EF 24-70mm f/4L IS USM , TAMRON 70-210mm f/4 Di VC USD , SIGMA 150-600MM><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
XenHai
senior tag
Hali gyors kérdés .
Ezek a decatlonos GRVL 520 bringák mennyire számítanak comfortos példánynak?
Meg ehhez képest milyenek egy ilyet néztem ki használtan. Elvileg minimális a különbség.
A csukló fájdalmamra gyotornász azt javasolta ,hogy próbáljam meg a kos kormányt.
Amúgy is praktikusnak gondolom városban.[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz XenHai #254507 üzenetére
stack/reach arányt nézd, a + 7 mm-es reach az gyak. egy méretlépcső a vitusban
ha fáj a csuklód, akkor könnyen lehet hogy a kost is cserélned kell keskenyebbre, ha nem annyira széles a vállcsontod.
milyen átlépőd van, ill. milyen magas vagy? a deka mérettáblázata szerintem felülmér.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
XenHai
senior tag
válasz cattus #254509 üzenetére
Én is ezért nézem a vitust , átütő ,hidró fék , iparicsapágy kerék.
175cm 80cm átlépő. Elvileg jónak kéne lennie.
Igazából az eddigi összes bringán ezzel szenvedek és kezdek kifogyni az ötletekből , már külön erősítem is a csuklóm. Most egy giant roam -ot hajtok de kb 30km a max amit tudok menni de 15 km körül már zongorázok a kormányon.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #254503 üzenetére
Csúnyának csúnya ott a nyeregcsőbilincs körül, az biztos...kérdés mennyit jelent az a 4 cm és mennyire tartós az a mozgó rész ott. ...az új atom Sram viszont már ott figyel rajta.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Ringman
nagyúr
válasz vallas #254512 üzenetére
szerintem az 55-ös felsőcső az ML inkább vagy L, én 180 cm-rel 56-os (cubenál M ) gravellel tekerek (hosszú láb, rövid törzs), aztán az is nagy, most 70-es stucni van rajta.
azt az S méretű giant content ar-t én is bevállalnám 535 mm-es felsőcsővel.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
szuszinho
őstag
válasz FireKeeper #254502 üzenetére
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #254511 üzenetére
A Trek isospeed is tartós, ez meg annál egyszerűbb. A hosszú nyeregvázcső nekem sem tetszik, de a méretemben (S) rövid lenne és szép . Azt leszámítva szerintem ez egy szép spanyol softail bringa. Érdekes, hogy ilyen kis gyártónak megéri egy rakás pénzt ölni a vázak kifejlesztésébe, miközben pl. a Stevensnek nem, sőt, még a tömött zsebű Decathlon is open mold vázakat használ, értsd: nem fejlesztenek semmit, csak berendelik valamelyik bérgyártótól az egyik random nyílt formatervű vázat, amelyiket már más márkák is használnak. Aztán megy a marketingduma, hogy hány évet öltek a tervezésbe
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
fulton
addikt
Azok akik járnak at tekerni szlovákia: jól érzékelem hogy arra nincsen "hagyománya" a "kék kutaknak"?
[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz XenHai #254513 üzenetére
Hát próbával csak sajnos... itt a Giant mérettábla [link] kicsit le kell tekerni...
A 175 cm az általában az S-s méret teteje, és az M-s alja... de azt szokták mondani, ha kettő közt vagy inkább a kisebbet vegyed...
Az első országútim egy 56- cm-s felső csövű volt amit 54 -nek hirdettek, után a lett egy 54-s , aztán jött a mostani.... ami már 53-s és ez lett a jó................IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
Ixion77
addikt
válasz Ringman #254495 üzenetére
Köszi, érdekes tipp. Neákünk a Sava Barn 4.2 lehetne érdekes. Kíváncsi lennék hogy mitől 9.4kg ez a karbon bringa, mikor pl. a Woom 5 aluból készítve 8.7kg. Talán a felnik lehetnek ratyik, mert a nevesített összetevőkben nem látok feltűnően nehezet.
Meg aztán ha hozzászámolom a használt eladási értéket, akkor olcsóbb a Woom.
"Seems like humanity needs war and famine to correct itself."
-
ZolkoW
őstag
válasz ReFleXx #254374 üzenetére
a decás merinó szerintem nem rossz, de a kettőből az egyik mindenféle lyukakat gyűjtött a sisaktól, meg ki tudja, mitől, magyarul sérülékenyebb, mint vártam. Van egy BBB Firhat, az csak a szezon végére ért ide, de ígéretes hidegebb (0 fok) időkre. BBB-m már volt, az remekül működött (vékony+meleg), csak már nem gyártják azt a típust.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ZolkoW
őstag
ezt már akartam küldeni... valójában autóhoz vettem, de láttam már bringás szettben is hasonló mini racsnit, ha meg nem tokkal viszi az ember, hanem hozzám hasonlóan valami szütyőben, a célszerűen összeválogatott bitekkel, akkor egész használható céleszköz, nem túl sokért (most 7500, lehet hogy a direkt bringás sem sokkal több..).
Még nem használtam biciklihez, de az autóban mindig ott van.
(Obi, Lux tools)
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
MPowerPH
félisten
Probaltatok mar a sult saskat/lisztkukacot utravalonak, energiaszelet helyett?
And I am serious.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
6030D
Ármester
válasz jjeahh #254517 üzenetére
Nekem ebben az a fura, hogy a levegős tagoknál meg telóknál mugli vagy, ha nem jársz pumpával tekerni, meg nem tokenezel, és nem állítod be precízen a nyomást, ami neked kell. Itt meg van egy darab műanyag, ami mindenki alatt ugyanúgy hajlik? Gondolom még vázméretben sem különbözik a szerkezete, tehát kvázi ugyanazt használja egy 50 kilós rider meg egy 110 kilós (vagy mi a limitje).
fulton: tegnap is feljött a szlovi kékkút téma, ha jól értettem, akkor náluk nincs nagyon közkút. De majd ZoliWRC megerősít.
MPowerPH: már megártott az Alföld!
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
flash-
veterán
ti ha túra alatt beáll valami változás,stb, ott a helyszinen milyen androidos appal tervezitek újra a túrát ami figyelmebe veszi a kerékpárutakat-kerékpársávot és azt jelzi is valamilyen eltérő szinnel,és akkor a kész tervet be lehet tölteni stravába(hogy a bryton leszinkronizálhassa)-vagy közvetlen bryton appba?
-A strava az sajnos nem veszi figyelembe a kerékpárutat-bringasávot és mobil appon ezt semmilyen módon nem tudod kiküszöbölni(pc-n legalább áthúzod ha tudod hogy ott bringaút van) meg úgy állsz a tűző napon 30 fokban fáradtan, nekiállsz pötyögni ,félrekattintasz mert nem tudsz annyira zoomolni,visszagomb,de mégse,aztán megtervezed,de kiderül hogy főút,kezdheted előről...borzalom..
-a merretekerjek.hu mobilon tervezésre(de úgy mindenre) használhatatlan.(otthon pc-n oké de ez a fenti problméma esetén nem járható út)
-szerintem a bryton app sem veszi figyelembe a kerékpárutat-kerékpár sávot sőt az még kifejezetten retardált is.
oké, mobilon valamennyire navigál az osmand meg a locus,nade ha egy útvonalat kell megtervezni mobilon akkor mit javsoltok?egyéb?
[ Szerkesztve ]
-
gergo5991
őstag
válasz flash- #254530 üzenetére
bicajozás előtt 1 nappal google mapsen megnézem az utvonalakat és megyek fejből azon, amugy meg 30-40kmes körzetben ismerek mindent a környéken, picit abszurdnak hangzik hogy bicajozáshoz "ha valami közbejön" útvonaltervezés.. de lehet ez már ilyen modern hogy mindent mobillal és appal akarunk megoldani, remélem nem veszed sértésnek
-
ZolkoW
őstag
válasz flash- #254530 üzenetére
én most Balcsin vagyok, nem jött közbe semmi, csak nem itt lakom
A múltkori élmény alapján ha montis/gravel útvonal kell, mehet a google maps .
De tényleg azzal terveztem, kicsit túl megengedő a földutakkal, de azért a semminél jobb. Munkatársam a Természetjáró appra esküszik, én tervezni még nem próbáltam.
jellemzően inkább csak nézem a térképet, néha többet is (pl. Locus a TUHU térképpel, de ez inkább erdei utakon)Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Zoliwrc
aktív tag
Ma délután tekertem egy hasonló km/szintes köt mint tegnap a csapatos, szinte ugyanazok a számok. Csak ebben nincs igazán hosszú mászás, csak ilyen rövidebb gorombák, de abból sok, szerintem jobban ki is készít. 3óra 25perc alatt lenyomtam, plusz 6és fél perc frissítés, fotózás, kidőlt fákon bringaátrakás.
A tegnapi szakaszból a Nagyirtáspuszta-Márianosztra szakasz benne volt -
parandroid
félisten
válasz gergo5991 #254532 üzenetére
Nem annyira abszurd, én futottam már ilyenbe bele, garmin is totál cserbenhagyott. Eleve egy fos az újratervezés funkciója, de maga az ui is egy katasztrófa. Autópálya, meg vasútépítés miatti lezárások teljesen használhatatlanná tették a környéken (frankfurt és agglomerációja meg elég komplikált tud lenni, főleg, hogy egymást érik a gyorsforgalmik, meg autópályák. Nekem a telefonomon komoot, meg bikemaps van, de őszintén szólva az ios maps szoftverét tartom a leghasználhatóbbnak, autóval is azt használom a legszívesebben (ott ugye carplay is van), meg gyalog is. Google maps kb ugyanez, de nekem az apple szoftvere szimpatikusabb. Persze droidon ez nem alternatíva.
Egyébként nem szeretek navit követni biciklin, nem is szoktam, megállok, benézem kb az irányt, aztán ha legközelebb eltévedek, akkor megint.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #254527 üzenetére
Fúj, rovarfehérje, Brüsszel, Soros...
Tyúkbelezés...mivel reggelig sem eresztett semmit a gumim ma gondoltam elindulok vele lássuk élesben...hát mentem vagy 7 kilométert és leereszkedett, de úgy, hogy alig tudtam hazajönni, 15 perc alatt 3x ráfújtam hazáig.😬 Itthon újra 3 bar és vízbe merítettem, de semmi buborék, így szétszedtem és a szalag egy szakaszon nem volt leragadva, alá ment a tej...meg vele a levegő is. Ez a Schwalbe szalag meglehetősen sprőd, így nem kockáztattam többet és miután leszedtem, kiszívtam a tejet a gumiból, kimostam a felniből a beszivárgott tejet, megszárítottam, lemostam újra benzinnel a ragasztandó felületet, megszárítottam, majd amolyan gorilla téjpszerű Tesa szövetszalaggal (ilyen volt itthon) minden egyes lyukat külön leragasztottam mielőtt újra Schwalbe felniszalaggal leragasztottam volna az egészet, amit aztán félóráig simogattam a felnire. Ha most sem lesz jó felgyújtom...természetesen újra minden faxa, kemény a gumi mint állat, tartja a nyomást. Vége...
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
flash-
veterán
válasz gergo5991 #254532 üzenetére
na akkor egy kis mese,aztán hátha lejön hogy jé, más ember mennyire lehet más gondolkodású mint én
na szóval sztori a következő volt:
régi terv haverral hogy tekerjünk le több száz km-ert olyan vidéken amerre még nem jártunk.
terv gondosan elkőkészitve,google utcaképen bejárva,merretekerjeken leellenőrizve még azis hogy részről részre milyen minőségű a kerékpárút azért hogy még az meg legyen jelölve hogy hol skippeljük azt és inkább az országút.
na el is jutunk mondjuk féltávig de megcsúszunk több órát ami lehet eü ök,balesset-technikai gond,bármi,stb.
aztán ilyenkor jön a matek hogy fejezzükbe és legközelebbi állomásra tekerjünk ki,(amivel nem mindig jár jól az ember időben) vagypedig röviditsük a távot le egy olyan szakasz felé amerre tervezve haza nem csúsznánk ki az időből. na ember elkezd agyalni-nézni a térképet merre-hogy, még látja is de be kéne tenni a naviba mert fáradtan 30+fokban már csak az alap dolgok mennek, nagy könnyebség hogy csak nézni a nyilat (ha már a brytonon a többi adat kb dísz)természetesen az edzéseim 99% ban ismert -ugyanazon az útvonalon lakóhelyem 100-120km-es körrnyékén történnek és nem kell megtervezni,de egy túra-kirándulás pont nem ilyen.
szóval nem, nem sértődtem meg, hisz annak mindig oka van ha valakinek eltér a véleménye az enyémtől.(információ részleges vagy teljes hiánya, szkepticizmus, kötekedés, más emberek meg nem értése, ésatöbbi. pl gyakori fórumokon hogy kérdezek valamit és 10ből 10 ember nem a kérdésre adja meg a választ hanem visszakérdez,vagy kijelentő mondatban elmondja negatív véleményét hogy ez hülyeség,neked nincs erre szükséged,előtte próbáld meg ezt,vagy stb..)
fulton:
"Bekapcsolod, hogy az asztali verziót mutassa a böngésző?"
igen, de nekem sokszor eme funkció hatására is gyakran ezt figyelmen kivül hagyják a böngészőim(chrome,firefox,gyári xiaomi..) vagy pedig bekapcsolom de mégis használhatatlan marad mert valami funkció nem megy,vagy leakad..[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz Ixion77 #254520 üzenetére
kerékszett szinte minden gyári biciklin gagyi, a nyereg, nyeregcső szokott még nehéz lenni. persze a karbon váz/villa sem egy végletekig optimalizált modell lehet.
vsz a külső is drótperemes.Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Tasunkó
senior tag
Sziasztok! Gondban vagyok, érdemes-e lecserélnem a Tourney 3xX FD első váltómat az [Alivio FD-M4000] -re vagy kikönnyezzek egy kicsivel többet [Deore FD-T6000] -re? Top Swingek.
A Tourney működik, de igazán sosem tudtam beállítani, hogy ne citerázzon rajta valamelyik szélső állásban a lánc, illetve hajmeresztő közelségbe tud kerülni a hátsó kerékhez.
A felsoroltak valamelyikétől azt várnám hogy rövidebb legyen, illetve masszívabb, továbbá jobb kialakítással terelje a láncot, ez a Tourney mintha nem is a megfelelő helyeken domborodna. Szerintetek, érdemes kicserélni? Köszönöm.Kérek egy számot a jútútú. Európai macskakilátókő Nugáton a helyzet változatlan
-
ISThun
csendes tag
Vasárnap feleségemmel elugrottunk Bécsbe, hogy kipróbáljuk országútikkal a Bécs-Pozsony kerékpárutat. A kocsit a Praternél parkoltuk le, onnan az EuroVelo 6 megtalálása könnyen ment kerékpárúton, sokat kanyarogni sem kellett.
A városból kijutva a kerékpárút kiváló minőségű, valamint zöld tájon át megy a Dunától északra, de kábé ez az összes pozitívum ami elmondható róla. Az út elején jobbra a töltést nézed, balra az erdőt, aztán egy idő után a töltésen tekersz és kétoldalt erdőt nézel, a nap közben ezerrel süt rád és még az út sem kanyarog hanem vagy nyílegyenesen vezet vagy enyhe ívet rajzol ki. Szintkülönbség nagyjából zéró. Találtunk két kb 1,5 kilométeres szakaszt ahova aszfalt már nem jutott, csak kavicsos út, az mondjuk nem esett jól. Találkoztunk több olyan kerékpárossal akik jól láthatóan edzésmunkát végeztek az arra kolbászoló biciklis turisták között. 45 km után átkerültünk a Duna másik partjára, ott végre településekbe is belefutottunk, cserébe rosszabb minőségű lett az út és egy kis részen úton is kellett menni autók között, de az legalább nem volt vészes. Pozsony környékén okozott némi meglepetést egy betonlapos megoldású útszakasz. Nagyjából 66 kilométert tekertünk a két város között. Pozsonyból 1 óra alatt visz vissza a modern, légkondis vonat Bécsbe, óránkénti indulással (két állomásról is van vonat óránként, más-más útvonalon).
Egyszer megéri szerintem kipróbálni, de látványilag csak a legeleje és az utolsó 20 kilométer néhány szakasza nyújtott érdekességet, szóval nem ez lesz a kedvenc kerékpáros útvonalunk.
(És most jövök rá, hogy nem csináltam lábas fotót, úgyhogy ezúttal kép nélkül maradtok.) -
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #254537 üzenetére
Tudom, hogy a rovarfeherje most foellenseg itthon...
Na most en pont szeretem a fuszeresebb valtozatokat. Ragcsalni imadok(sajnos), chips draga is lett, es nem is illik bele az etrendembe. Szocske van itthon mindig egy zacsko(saska az nem finom), mexicoi fuszeres, vagy chilis, bbq -s... Zoliwrc szokta irni, hogy menet kozben valami energy gumicukrot ragcsal. Ebbol otlott be, hogy ugyan ez eljatszhato ezzel a 'super food' -al is. Csak nem tudom, hogy a hatasa ugyan olyan e. Mondjuk komolyabb, szenhidratdus iso -val keverve.Most talan sikerul felkelnem 4 -kor, es tekerhetek 2 orat. Ma melo utan mentem volna, de ulve elaludtam. Nagyon nem adja ez ki most, ami a kiegyensulyozott eletvitelt illeti.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Zoliwrc
aktív tag
válasz mauimagic #254546 üzenetére
Vettem sorban az új láncokat ahogy 0.5 nyúlás közelébe ért, 5 darab ilyen láncom van ami elment már 0.5-ig és most azok forognak vissza, plusz ami lejön az országútiról is évente, azon is pont 110 szem kell mint a montin.
2020-ban került fel az új sor és az első lánctányérok. Egyébként az elejét "eszi" jobban szemmel láthatóan, az fog majd szólni hogy ennyi volt..
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest