- Yettel topik
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- A Play Áruházban is fellelhető a legjobb Samsung segédalkalmazás
- iPhone topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Motorola Edge 40 - jó bőr
- Nothing Phone 2a - semmi nem drága
Hirdetés
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
iPaden is vége az App Store monopóliumának
ma Ősztől lehet alternatív alkalmazásboltból telepíteni az EU tagállamaiban.
-
Újabb részleteket kaptunk a Terminator: Survivors című játékról
gp A játékot egyedül, vagy társakkal együtt is játszhatjuk majd elsőként PC-n, később majd konzolokon.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
lsebestyen
addikt
Görgőn le kell pedálozni 3 órát, utána a kinti 35 fokban tekerés már nem fogja megütni az ingerküszöböt.
Most tartok amúgy a 7. hétnél a 12 hetes edzéstervből Zwiften, szerencsére meg is volt az utolsó 3 órás edzés (9 volt összesen, bár ebből négyet kint nyomtam le). -
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #237535 üzenetére
Én is próbáltam elég sok kenőanyagot ( rühellem a kereplést hallgatni ), de sosem vetemedtem gyári freehub zsírra, azt nem bírta volna a sváb lelkem elviselni, hogy annyi kenőanyagért ilyen pénzeket fizessek.
Az a baj, hogy épeszű kiszerelésben ( =nem 200l-es hordó ) gyakorlatilag csak NLGI2-es konzisztenciát lehet kapni, az meg sűrű, hajlamos a letapadásra. NLGI1 vagy 0 lenne a legjobb, de nem jutottam hozzá. NLGI00-áshoz igen, de az magától elfolyik, és az olaj is túl híg benne.
Használtam full szintetikusat is, aminek a mátrixa is valami műanyag, az sokáig nagyon jó volt, mígnem néhányszor beázott az agy és egyszercsak összeállt benne.
Próbáltam sűrű hajtóműolajat, az egész jó volt, amíg hidegben vissza nem hajtogatta a láncot guruláskor.
Most NLGI2-es zsírt használok, 5W30-as motorolajjal felpuhítva. Ez bevált. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz lsebestyen #237551 üzenetére
Kemény vagy mint a teszkós kifli!
#237553Lacerta...nem tudom a zsír jó, vagy a reteszelés, de ez az első (második, mert volt még 1 ugyanilyen) olyan szabadonfutóm mely hangja szinte semmit nem változik +40°...-8° között sem...hidegebben még nem tekertem.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz andrisbandi #237530 üzenetére
Akkor lehet én is félreérthető voltam, mert segítő szándékkal írtam, ne vedd kötekedésnek, mindenki arra veri el a pénzét amire akarja.
#237532 Hasaggymeg
Ahhoz teljesen jó, a régebbi mavic agyaknál volt fontos a saját olaja, amiben az a fehér persely van. A Mavic olajat is arany árban mérik, de sajnos anélkül egy idő után olyan hangja lesz, hogy azt hiszed mindjárt szétesik.#237553 Lacerta
Abszolút, nekem is az vált be, ha olaj és egy kis zsír is van benne. Ez tűnik a legtartósabb megoldásnak a kalapácsos rendszerekhez. Hajtóműolajból nekem a levegő kompresszorhoz való vált be. Annak pont ideális a sűrűsége, még soha nem volt probléma belőle.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
Freehub kenés: aki szokott telót szervizelni, annak akad Sram Butterje is a háztartásban, teljesen jó freehubra is.
Más: ma 17 fok volt felénk, a hóvirág virágzik
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #237555 üzenetére
Ez a Shimi zsír nyáron olajat ereszt a felszínén, úgy kell elkeverni.🤭
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
balintbaba
tag
válasz andrisbandi #237548 üzenetére
Ebből az egy mintából milyen következtetéseket lehet levonni? Itt van egy példa Fulcrumra. Most akkor ők is szar gyártó?
-
fulton
addikt
válasz RexpecT #237550 üzenetére
Nem akarom összehasonlítani az én tekerési tempóm egy verseny tekeréssel de nekem a leghosszabb nyeregben töltött idő durván 8 óra volt betét nélkül egy sima futó alsó és rövidnadrág kiséretében. Nyár 30 fok felett... mikor hazaértem emlékszem rá: éreztem hogy nagy út volt, de nem fájt a fenekem, nem volt bőrsérülés, viszont menet közben sokszor kellett fészkelődni a nyeregben mert ahogy kiizzadt az ülő ponton irritálta a bőröm, kényelmetlen volt menet közben es nem bírtam ülni rajta. Plusz állandóan felcsúszott a combomon az alsó és az is rossz volt. Nagyon kíváncsi vagyok milyen lesz ez a naci, hogy fog együttműködni a már eleve zselés nyergemmel, nem e fog elnyomni. Na meg melegben milyen lesz.
-
andrisbandi
őstag
válasz balintbaba #237558 üzenetére
Ezek szerint hiába terveznek és gyártanak jól le egy kereket, pl Kínába, centírozáskor túlfeszítéssel beletehető az önmegsemmisítő funkció
- A szokásos hátrányát említeném a kínai cuccoknak; gyakorlatilag nincs rá gari. A postázások kts-ét a vevő állja. A Winspace úgy láttam kivétel, ők nem fizettetik ki.It’s a friend’s wheel, he was riding along a smooth road when the wheel failed with no warning. It’s about 3 years old and hasn’t suffered any known mistreatment. It’s like the spokes all failed at the hub at once. What could cause this?
Improper spoke tension. Probably tightened too much trying to true it out. And then it was out of true On the other side so just kept tightening at opposing angles until it spun true.
There is a limit to the tension those spikes can withstand.[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
MPowerPH
félisten
Nem vennek kinai karbon kereket sem... Azert annyira nem olcso az Elite Wheels sem(markas aggyal meg joforman semennyire), nem is a legkonnyebb, es ha gond van, akkor lehet szivni a garanciaztatassal.
Mondjuk van, aki innen is hasznal olyat. Fene tudja, mit bir.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz balintbaba #237558 üzenetére
Igen.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Gaben92
őstag
válasz Hasaggymeg #237549 üzenetére
+ az előzőre is:
Hang engem se érdekel csak reteszeljen annyit amennyit nem szégyell. A Hydra élettartamáról nem tudok nyilatkozni se egy 6-700€-s agy nem is azoknak lett tervezve akiket érdekel valószínűleg… Viszont a működése tényleg érdekes. Nekem az RD108 pont úgy reteszel mint a Torch. A 6 kalapácsból egyszerre 3 akad be és összesen 108 pont van szóval 3,3°. Nekem rohadtul bejön de olvastam, hogy volt akit fullyn nagyon zavart (pedal kickback) és inkább minden második kalapácsot kikapott, ezzel “butítva” 6.6°-ra.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Lacerta
aktív tag
válasz Hasaggymeg #237554 üzenetére
A zsír lesz az.
Annak változik a konzisztenciája a hőmérséklettel, a szabadonfutónak nem. Jó esetben. 180-200 fokig . -
Lacerta
aktív tag
válasz Runner_fxr #237555 üzenetére
Biztosan jó a hajtóműolaj is, ott szúrtam el, hogy nagyon sűrű egyfokozatút használtam.
Kb. +5 fokig tök jól működött, alatta meg hirtelen átment lépesmézbe.
Motorolajból van itthon többfokozatú, az, hogy hígabb, csak annyit jelent, hogy kevesebb kell belőle a zsírhoz.
0-ás vagy 1-es konzisztenciaosztályú zsír nem vált be? Szervizben már simán be lehet vállalni egy 40 literes vödröt. -
addikt
válasz Runner_fxr #237555 üzenetére
Hali,
Te biztos értesz hozzá, segíts, kérlek Kinéztem a Mavic Allroad S Disc kerékszettet. Írtam a supportnak, hogy mondják már meg, mi kell a gyorszáras átalakításhoz. Direkt megmértem a vázamat, hátul 135 mm a papucstávolság, elöl 100 mm.
Na, most ők ezt írták:
- 12 to 9mm rear adapter V2510801
- Rear axle V2373401 (this is necessary for quick release)
- 12 to 9mm front adapter V2680301A tengely az mi a bánatnak? Vagy, ha kell, előre miért nem? A másik két tételt egyébként megtaláltam, de a V2373401 számút nem is nagyon találom így.
Előre is köszi!
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
bardi
aktív tag
válasz Dark Archon #237567 üzenetére
Gyorszáras keréknél a gyorszár az csak azt biztosítja, hogy a papucsok közé legyen szorítva az agy, a terhet a tengely viseli. Hátul ebbe alapból egy 10 mm-es tengelyt tolsz át, ami a "váz része", ezt valamivel pótolnod kell, ez lesz a hátsó tengely, amit szükségesnek ír az átalakításhoz. Biztosan van olyan agy, aminél nem kell tengely külön, mert mondjuk olyan a két kupak a végén, de úgy tűnik ez nem olyan.
'92 Honda VFR 750
-
nismoka
addikt
válasz Runner_fxr #237555 üzenetére
A Mavic agy fehér perselyére Shimano ásványi fékolajat tettem, azóta nem zörög.
-
Ringman
nagyúr
fulcrum rapid red 3 - 650b/27,5" - 260 eur [link]
-
andrisbandi
őstag
válasz Dark Archon #237567 üzenetére
Írják a kisbetűs részben; a h. kereket, tengelycserével és kupakozva lehet átalakítani.
Az elsőt elég kupakozni.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Dark Archon #237567 üzenetére
Őszintén szólva, ilyen kereket még én sem adaptereztem gyorszárhoz, de a mavic oldalán is azt írják a kerekednél, hogy kell az a tengely. Érdekes amúgy, mert általában csak adapterezni kell az agyakat. Cikkszám szerint elvileg ez az a tengely: [link]
-
MPowerPH
félisten
Don't Tread On Me
-
addikt
válasz Runner_fxr #237572 üzenetére
Értem, köszi! Szóval ilyen is van... ahogy nézem a linken, nem szállítanak MO-ra. Na mindegy, megvárom mit ír a support.
Kíváncsiságból megmértem a gyári hátsó kereket:
S ezen még a féktárcsa is rajta van. Ahhoz képest nem olyan vészesen nehéz szerintem.
bardi, andrisbandi:
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Dark Archon #237574 üzenetére
+ [kép]"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
balintbaba
tag
válasz Hasaggymeg #237575 üzenetére
Kiderül kik dílerkednek a topikból másodállásban.
-
szimpláncsak
tag
Meg, hogy mindenki mennyire fél, hogy összekoszoljàk a mérleget és kikapnak az asszonytól
-
Speedy007
őstag
Sziasztok ha a kerékpár váz nyaka 150mm-s (ha jól mértem le) akkor milyen hosszú nyakú villa passzol bele?
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz szimpláncsak #237577 üzenetére
1.ez nem otthon történt, mérleget vittem el
2.papír van a mérlegen
3.akkor még nem tudott a kerékrőlSpeedy007...ha nincs most villa benne,hogy lemérd az mekkora akkor minimum 150mm homlokcső+amennyit a kormánycsapágy felső része felvesz (külső csapágy, integrált,stb ~5-50mm között)+kormányszár amit épít (~40mm)
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Speedy007
őstag
válasz Hasaggymeg #237579 üzenetére
Össze van szerelve nem szedtem még szét a kerékpárt.Tehát ha jól értem kormány csapágy tetejéig kell lemérni? onnantól ahol be megy a villa.
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #237579 üzenetére
szerintem neki menetes kell valami régi bringára, de lehet keverem
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Speedy007 #237582 üzenetére
Na azt nemtom...majd ivana, de ha jól csalódok azt nem szokták vágni. Itt látszik, hogy annyit kell kilógnia ahol még a legutolsó szorító anya meg tud kapaszkodni benne...vagyis a 180mm jó kell legyen neked a 150mm-es homlokcsőbe.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
addikt
válasz Hasaggymeg #237575 üzenetére
Igen, tehát csak a tömeg miatt mondjuk szimplán pénzkidobás a kerékcsere, fél kilót sem nyerek a teljes szetten.
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Speedy007
őstag
válasz Hasaggymeg #237583 üzenetére
Köszönöm, megint elő jött a probléma hogy kopog a kormány miután korom sötétben szakadó esőben telibe kaptam egy tócsát ami egy kátyú rejtett magában. Vélhetőleg elvan kopva a villa menete meg a csapágy is szerintem függetlenül attól hogy a szervízben mit mondtak korábban hogy nincs semmi baja az egésznek. Így teleszkópban gondolkodtam hiába azt mondtam korábban hogy nincsen rá szükségem, abból az egyetlen értelmes van a suntour nex-p-hlo 1" mentesben így azt méretre kell szabatnom mivel az adatok szerint a menet ott kezdődik el ahol a homlok cső véget ér. Ha jól láttam az interneten BP-i árakkal számolva 2500-3000ft lesz ez a művelet centiméterenként
-
senior tag
Nagyon unatkoztam tegnap, így tekerés előtt "gyártottam" egy lámpát egy ócska első kerékből....
még egy kis "centírozás" kell neki, mert kicsit ferde, de azt a hétvégén megoldom...
Egy színes távirányítós led lámpa van benne, hogy jobban menjen az edzés................IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
sebgutkopf
őstag
válasz Runner_fxr #237559 üzenetére
Dettó én is használom a sram buttert erre is... annyira vékonyan és makacsul rátapad a felületekre.
Viszont ha már zsír hátha te tudod: a színén kívül mi a különbség a sram butter és a sram dynamic seal grease között?
Sram ajánlás szerint a fekete dobozos kimondottan tagokba való, de közben a buttert helyettesítő termékként jelöli meg ott is, míg a másik irányba meg nem. -
MPowerPH
félisten
-
Speedy007
őstag
válasz Lacerta #237589 üzenetére
Lövésem sincsen de már unom,állítólag mint ahogy írtam "hibátlan" jelzőt mondtak itt rá így jövő héten kedden viszem abba szervízbe ahol "kihalásos" rendszer alapján lehet be jutni hátha ők okosabbak és többet tudnak mondani róla és milyen irányba induljak el vele.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #237583 üzenetére
Dede, azt mindig méretre kell vágni. A probléma nem a menet, mert végig tolod rajta a menetmetszőt aztán kész (bár olyan hely kell akinek van, mert ekkora méretben már jó drága dolog). A körmös anya nútját viszont ki kell reszelni, fúrni az elég szívás tud lenni.
(#237585) Speedy007 Rohadt nagy az a menet, nem szokott elkopni. Még a legócskább vázanyag is elég kemény szénacél. Szerintem a következők lehetnek:
- A csapágyban ment el a menet (ez alu vagy biliacél)
- A körmös anya nem jó
- Nem volt rendesen beállítva és szétverteHa meg cserélsz akkor már colos AHEAD legyen, ez a menetes dolog elég gagyi. Normális csapágyat nem
lehet kapni. Egy campa vagy shimano nem lazul le. Szerk.: közben nézem record van még, csak ilyen $70 körül. -
Speedy007
őstag
válasz ivana #237591 üzenetére
Nézegettem én is milyen opciók van A-HEAD esetén a komplett elejét át kellene építeni plusz ha találok is 1" méretű A-head-s teleszkópot úgy 50.000 körül van és erre még jön kb.20-25.000 értékű alkatrész pluszba (stucni alá hézagoló,kormány és csapágy). 2X-r vittem vissza mint ahogy írtam korábban magyarázták azzal hogy a fék konzol lötyög rajta ezzel bajom nincsen, illetve mivel aluváz így mindent az ég alatt a világon érzek rajta keresztül.De mikor felszálok a kerékpárra hallom hogy valami koppan a kormány felől valamint mikor ki-be viszem a tárolóból van ott kb.3cm magas küszöb ott is szokott koppan mikor át megy rajta. Tudom hogy a menetes gagyi de viszont olcsó,neuzer nelsonban is az van bajom nem volt vele 3 év alatt itt valami elvan valami csesződve és az egyik szervíz nem jött rá hogy mi hátha a másik igen de ha megint a komplett elejét szét kell bontani akkor inkább "modernizálni" fogom egy kicsit
[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
válasz Ringman #237594 üzenetére
Ez Lock-Out-s amiben gondolkodom tehát kvázi merev villának is jó. Nem rég csináltak nálunk kerékpár utat de olyan szint különbség van a járda széle és az aszfalt között hogy a tömés kijön az ember fogából ha még a legalacsonyabb sebeséggel megy át rajta,illetve szoktam havi szinten 1-2 alkalommal 15-20km-re lévő városba is felnézni de trágya arra felé is a kerékpár út így nem árt oda is.
[ Szerkesztve ]
-
-
flash-
veterán
válasz chubby2o6 #236999 üzenetére
nekem inkább az a meghökkentő hogy pár év alatt arányaiban mennyivel drágultak a kerékpárok.
még a brutális infálció előttig (tavalyi év januárig) is évente arányaiban sokat drágultak.
pár éve még 300 ezer volt egy merida scultura 300 Tiagrával,stb.. most a Merida 100-as 389 ezer forint .(vagy mondhatnám a Treket ot tis a Domane - Emonda kb 150 -200 ezerrel drágult)
egy példa.de mondhatnék sokat. egy deore-os trekking is megvolt pár éve újonnan még 200 körül most kb a duplája..
de külföldön is drágult oké, Canyon belépő országutija (AL 6) sokáig 999 euro volt ((ami ugye a gyenge forint miatt se 320 ezer forint már mint amennyit ért még 3 éve)), most már 1149 a legolcsóbb rim fékes outijuk.
ez van sajnos.. talán ahogy nézem a használt árak annyira még nem szálltak el,azért látok megkímélt használt bringákat elég jó áron, tavaly nekem is sikerült egy 3000km-et használt Sorás Speci Allezt venni 175ezerét[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest