- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Samsung Galaxy A72 - kicsit király
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Milyen okostelefont vegyek?
- Sok mindenben fejlődött a friss Nord CE4 Lite
- Google Pixel topik
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Xiaomi Mi 11 Lite - 4G-vel vagy 5G-vel kéred?
- Android szakmai topik
Hirdetés
-
Az USA tisztifőorvosa figyelmeztető címkét ragasztana a közösségi médiára
it Figyelmeztető címkéket szeretne látni az USA tisztifőorvosa a közösségi médiában, ami főleg a serdülők számára lenne emlékeztető a platformok súlyosan káros hatásairól.
-
Spyra: nagynyomású, akkus, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Slim profilos, vezetékmentes klaviatúrát újított be a Logitech
ph A G915 TKL mérsékeltebb vételárú leszármazottja végre megismerkedett a lubrikált kapcsolókkal és a csillapított készülékházzal.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
válasz
bardi #228783 üzenetére
A folyamatos fékezést egy tárcsa, betét és féktest se tudja elviselni tetszőleges időtartamig, akár hány dugattyús, akármilyen a betét anyaga. Az persze észrevehető különbség mennyi idő után melegszik el valami a rendszerben (vagy épp már minden).
Fékezni nem folyamatosan kell, hanem szakaszosan, ezzel vissza tud hűlni a rendszer. Ha valaki gyengén, de folyamatosan húzza a féket, azzal is folyamatosan melegíti a rendszert. Hűlni érdemben akkor tud a fék, amikor pihen, nem húzod.
A féknek van egy optimális üzemhőmérséklete, ami alatt gyengébben fog (súrlódás erőssége függ a hőmérséklettől, ami a betétre és a tárcsára is igaz), így az első fék teljes "kímélése" pont azt erdményezi, hogy az első féktávnál nem fog az első fék igazán úgy ahogy kéne (organikus betéttel ez kevésbé észrevehető), miközben a hátsó már nem fog úgy ahogy kéne, mert túlmelegedett (organikus betét főleg hamar túlmelegszik).Szóval a minnél rövidebb ideig tartó fékezés a cél. Hosszú aszfaltos lejtőn ugyan ez érvényes, ott még azzal is lehet játszani, ha nem mer a bringás igazán intenzíven fékezni, hogy felváltva húzogatja az első és hátsó féket, így mindkettő kap terhelést és visszahűlési időt.
Kemény terepen is igaz, hogy meg kell tudni találni azokat a pontokat a pályán, ahol nem fékez az ember, mert az akadályokat úgyis úgy lehet teljesíteni, hogy ott el kell engedni a féket (előtte és utána lehet fékezni), különben a bringa nem tud rendesen működni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S22 Ultra - na, kinél van toll?
- Azonnali alaplapos kérdések órája
- Kecskemét és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Counter-Strike: Global Offensive (CS:GO) / Counter-Strike 2 (CS2)
- Autós topik
- PlayStation 5
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Ukrajnai háború
- VR topik (Oculus Rift, stb.)
- Hálózati / IP kamera
- További aktív témák...