- Huawei Pura 70 - fura lettem
- Milyen okostelefont vegyek?
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Szinte csak egy nagy kijelző lett a Red Magic 10 Pro
- Poco F6 5G - Turbó Rudi
- Xiaomi 14T - nem baj, hogy nem Pro
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
- Nokia N900 - egy kategória újraértelmezése
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Alg
veterán
válasz Dark Archon #228597 üzenetére
Mennyi Smoove-ot nyomsz te rá?
Én is azt használom, de nem koszol semmit. Újrakenés előtt áttörlöm mindig a láncot kívülről, zsíroldózni nem szoktam.[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
őstag
válasz Hasaggymeg #228600 üzenetére
Nem,nem kevertem össze....
igen az...Rockshox Judy Silver TK SoloAir 2022 januári vásárlás...
használat után le szoktam törölni a becsúszót ronggyal.
Múltkor meg direkt fejjel lefelé tároltam, hogy a szivacs gyűrű se száradjon ki a ritka használattól....
Strava szerint 97 km van benne...Mondjuk simán mozog, de akkor is zavar, szóval megnézzük milyen a bikepro.hu garanciális ügyintézése...
azért megpróbálom majd jobban is lefotózni.... még jó, hogy nem dobtam ki a dobozát................IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
bardi
aktív tag
Ha a láncmérőt már bele lehet nyomni a láncba, de még nem esik bele, akkor még nem érte el azt a kopást, ugye?
'92 Honda VFR 750
-
bardi
aktív tag
válasz -=RelakS=- #228604 üzenetére
Ez teljesen jogos, akkor várok még a lánccserével. Köszi!
'92 Honda VFR 750
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #228605 üzenetére
Annyira azért betolhatod, hogy kinyomja a köröm a dzsuvát és beleeshessen, ha éppen bele tud. Én ha 1%-ig engedtem (enyém 10s, nejemé 11s) akkor 0,7%-nál rendeltem láncot és amikor az 1% bárhol beleesett, persze erőltetés nélkül, azonnal cseréltem... most ugyanez 12s lánccal, csak 0,5 illetve 0,7%-nál...eddig bevált.Mindig több helyen is belepróbálom, a bont6ó szemnél kezdve.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #228606 üzenetére
Az enyém 0,5 és 1%-ot mér, szóval ha beesik a 0,5%, cserélem. Nem dzsuvás amúgy, egész tiszta.
Az új láncot elkezdtem lepucolni, állt brigéciol utánzatban, most meg a szeszes befőttes üvegben várja a waxot. Lehet még egy ideig várni fog benne.'92 Honda VFR 750
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #228600 üzenetére
Az a kib@szo** nullás szerviz, mi...?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #228609 üzenetére
Gondolod, hogy csak az hiányozna? 🤔 Benne hagytak egy csavarhúzót?! Tény:nehezen fogadom el, hogy egy nagy márka új termékét a szervizet útba ejtve kell hazavinni a boltból! 😬😬😬 Vissza kellene mindenkinek küldeni nekik, hogy b... (ide képzelj egy cifra, magyar káromkodást a Sram édes anyjával a fő szerepben )... mármint ha itt is ők bizonyulnak a ludasnak. Amúgy nem is értem hogyan lehet elbaxni egy ilyen egyszerű művelet mint 2 gyűrűre zsírt kenni és belenyomni azt a pics@nyi olajat.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
arcitec
addikt
válasz Dark Archon #228583 üzenetére
Azonban a váltón, ott ahol csatlakozik, csuklik, ott mintha rozsdát lehetne látni. Ott nekem soha, de soha nincs rozsda (persze nem waxos kenőanyagot használok) és azt is megkenem, a csapokat mindenhol, a görgők tengelyét is minden tisztításkor.
Kereskedőnek akkor se higgy, ha ló legel a sírján!
-
addikt
Nem szoktam sajnálni 2-3 láncfordulatnyit, végig nyomva.
arcitec: nem rozsda az sem, hanem wax... lehet, tényleg sokat használok. Illetve azzal kenem a váltót is. Olyan sárgás színe lesz, ha nem a láncon van, és elkezd poros lenni.
Görgők tengelyét minek megkenni? Zárt csapágyasok ezek már, nem az a csúszós vacak, mint régen az Alivionál.
Hasaggymeg: beüzemelés. Van ilyen pedig, nem is kevés
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
itouchfan
senior tag
Nem tudja valaki esetleg, hogy a Szentendre felé vezető bringa úton, Pünkösdfürdő után meddig lesz még lezárva a bringaút az építkezés miatt?
Mert oké, használható az a murvás kerülő út outival, csak ilyenkor esős időben annyira nem jó utána a lakásba felhozni a bringát a fehér murvás trutyival rajta...„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Alg
veterán
válasz Dark Archon #228614 üzenetére
Outi vonalon meg a 105 sem cspagyazott vezetogorgos, csak az Ultegra meg a DA
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Maximum1
őstag
válasz itouchfan #228615 üzenetére
Menj a töltésen, végén a kanyarban lent van egy fa híd, ott áttudod tolni ,50 méter az egész.
Mapson 2009es képek vannak......talán a Duna az még ilyen a képen[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Dark Archon #228614 üzenetére
Na de mit lehet beüzemelni egy faéken?! Van egy csúszó henger, aminek meg kell lennie kenve. Pont... ez nem beüzemelés, ez az esetleges gyári hanyagság időben való feltárása a későbbi meghibásodások elkerülése végett... vagyis a vásárolt cipőt már hazafelé bevinni a suszterhez nézze át a talp ragasztását és a varratokat, vagy a frissen vásárolt fejszét műhelybe, hogy teszteljék beszorították-e eléggé a nyelét a fejbe. Ez szerintem a vicc kategória, még akkor is ha minden jel szerint ez gyakran tényleg szükséges.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #228618 üzenetére
Üdvözlünk a kapitalizmus, tömeggyártás és fillérbaszás világában
Pl. a 80 millás caterpiller gépekbe minden olaj minimumra van töltve, legalábbis amikor ott dolgoztam az volt az első lépés minden új eladott gépnél, hogy fel kellett tölteni maxra. Ugyan ez a jelenség mindenhol jelen van, ne legyen illúziónk.
'92 Honda VFR 750
-
Gaben92
őstag
válasz Hasaggymeg #228618 üzenetére
Nem tudom mennyit voltál gyárakban huzamosabb ideig de ha tudnád egyes dolgoknak (amiknek nem teljesen automatizált a gyártása) miképp is megy az összeszerelése/minőségellenőrzése, illetve milyen emberek dolgoznak rajtuk sírva fakadnál.
Tudok helyeket ahol a felvételi abból áll, hogy kapsz 3 csavart meg 3 anyát, (mind más-más méretű) és egy papírt rajta egy körrel, háromszöggel, négyszöggel. A feladat: Növekvő sorrendben haladva a csavarokra a rájuk való anyát másfél fordulatot rátekerni, és ha kész a háromszögbe tenni. Mikor én bent voltam interjúztatni 20 emberből 5-öt vettek fel, de ebből az 5-ből is csak 1 csinálta meg hibátlanul. De vannak jóval cifrább dolgok is.
Tavaly a rétegeltlemez lamináló soron úgy kellett megmagyaráznom, hogy azért gyártanak selejtet mert az operátorok folyamatosan lazítanak a féken villáskulccsal ha túl sok a feszítés, az automata fékerőszabályzó rendszer meg teljesen megkergül miatta és az egekbe tolja a fékerőt mikor terméket váltanak.Tegnap (épp beüzemelni vagyok papírgyárban megint) láttam egy késsel kitámasztott ”manual confirm” gombot. Mikor az automatika nem biztos benne, hogy minden rendben, ellenőrizniük kellene és ha minden OK akkor manual confirm, ha szar akkor meg reject. Komák elmentek ebédelni, betámasztották a gombot, hogy nehogy valakinek félbeszakadjon a kajaszünete.
Láttam olyat, hogy minden terméken a csapágyazás sérült volt. Utasítással szembe menve (két kézzel vedd le a cuccot a szerszámról) egy kézzel csinálták az operátorok és levételkor emiatt minden darabot egy kicsit odavertek.
A kedvencem az volt mikor a zsíradagolón valaki áttolta a kijelzőt grammról unciára. Koma meg tekert egyet a potméteren és 5 gramm helyett 5 uncia zsírt kezdett adagolni a gép. Aztán valakinek feltűnt, hogy sok a fogyasztás de addigra már össze volt szerelve vagy 200 termék. Konkrétan zsírban úszott a teljes elektronika.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
andrisbandi
őstag
válasz STC Speed #228621 üzenetére
https://r2-bike.com/Cyclocross-/-Gravel__50-60-mm_1
- Itt lehet súlyra rendezni.[ Szerkesztve ]
-
addikt
válasz Hasaggymeg #228618 üzenetére
Hát, ne is mondd, egyébként eléggé bosszantó.
Más: megnéztem a váltógörgőket. Mi számít szorulásnak? Mert nem olyanok, hogy megpöckölöm és pörög, hanem van ellenállása, de az állandó. Viszont a zaj a felső váltógörgőnél keletkezik. A váltót is néztem, nem áll rosszul. Nem értem, olyan darabos, darálós lett az egész hajtás. Lassan ott tartok, hogy én is felgyújtom az egészet
bardi: vagy egy új autót úgy adnak oda, hogy fél liter lötyög a tank aljában, amivel épp, hogy elérsz az első kútig. Egy 5-8-10 akárhány milliós autónál is tényleg akkora érvágás lenne mondjuk legalább 10 literrel odaadni?
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
Ringman
nagyúr
válasz STC Speed #228621 üzenetére
a kettő közötti átmenet kb. a thunder burt, de sokat számít a tényleges felhasználás.
jól gurul és könnyű, cserében gyorsan kopik.
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
jjeahh
nagyúr
válasz STC Speed #228621 üzenetére
Graveleket nem vágom, mert sajnos nincs gravelem, mtb-n meg összetettebb kérdés szerintem.
- száraz vagy saras terepre?
- vágás elleni oldalfal védelem kell?Úgy általában a Maxxis xc gumik anyagkeveréke szerintem száraz, poros terepre ideális, tehát igazi nyári gumik, sárba, hidegbe és Schwalbe-re esküszök, de elvileg a Conti és a Vittoria is ott remekel. A legtöbb márkánál 4 szint van:
1. drótos fapados, gagyi anyagkeverékkel
2. hajtogatós, tubeless ready jobb anyagkeverékkel, de oldalfal védelem nélkül és a drótoshoz hasonlóan nehéz. Cserébe olcsó belépő a tubeless világába.
3. oldalfal védelmes felső kategóriás gumik, legjobb anyagkeverékkel, amik már mindenféle extrát megkapnak és a súlyuk is alacsonyabb, cserébe drágák
4. agyonkönnyített gumik oldalfal védelem nélkül, extra sűrű szövettel. Általában tubeless ready és drága, de könnyebb defektet kapni veleMindenki maga dönti el, melyik "kategória" felel meg neki . Én most a Chaoyang Phantom gumikkal szemezek, mert a belépő széria is kapott oldalfalvédelmet és megfizethető.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Gaben92 #228620 üzenetére
... csak nem Finnországban?! 😳
Dark Archon... az jó, gondoltam esetleg meg-megakad a görgő és átugrik rajta a lánc... de nem.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
chubby2o6
senior tag
válasz Dark Archon #228623 üzenetére
A váltógörgőnek nem kell pörögnie, a tiedben a felső valszeg kerámia csapágyas, az tuti nem fog pörögni.
-
Mr. Erikszon
senior tag
Sziasztok, Rock Shox Reba villának a villatestét milyen gyakran kéne kenni és milyen Zsíral?
(Napi 50-70km használat mellett) -
bardi
aktív tag
válasz Mr. Erikszon #228628 üzenetére
A villának semmilyen részét nem kell kenni kívülről.
Hivatalosan 50 óránként kell egy alsó láb szervizt csinálni rajta, amikor széthúzod a villát, kitakarítod, a szivacsokat eláztatod olajban, a szimmeringre kensz zsírt (sram butter), majd összerakod és feltöltöd a megadott mennyiségű és minőségű olajjal. 200 óránként meg szétszedni az egészet és tömítéseket cserélni.Minden használat után töröld le a port a becsúszóról meg a szimmeringekről, és kb ennyi.
Illetve ha van hely hozzá, néha érdemes fejjel lefelé tárolni a bringát, ilyenkor a villalábban lévő olaj nedvesíti a szivacsot.[ Szerkesztve ]
'92 Honda VFR 750
-
Gaben92
őstag
Rétegelt lemezes történet Észtország, a manual confirm Finnország, többi Magyarország. Az egész világon ez megy… És én még nem is járok ilyen borzalmas helyekre mint India meg Kína mint pár kollégám.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
bardi
aktív tag
-
andrisbandi
őstag
válasz Mr. Erikszon #228628 üzenetére
Brunox Fork Deo
- Ezzel ápolom a becsúszókat.
Jobb a szilikon spétől, nem vonzza annyira a port.Használata;
- teló portalínítása,
- kevés fújás egy tiszta száraz rongyra és azzal átkenni a becsúszókat,
- "fölösleg letörlése"
Sokat nem érdemes használni a szakik szerint, mert kimosod vele a teló belsejében lévő kenést. Elég az áttörlés, egy láthatatlan filmrétegre van csak szükség. -
Ringman
nagyúr
ez egy ~6 kilós bicikli, miért "csak" 400k használtan a jelenlegi piaci helyzetben? (1 kilós kerékszettel, karbon minden, sram red 2×11 + felnifék) [link]
oké, az látszik, hogy párszor leeshetett a lánc.
vagy csak hozzászoktam a magas árakhoz, mert mindenhol ezt látom?
Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
Gaben92
őstag
válasz bardi #228632 üzenetére
Én abszolút nem élek abban, sőt. Elég sok gyárat látok meló miatt (most is épp egy UPM papírgyárban vagyok ) szóval tudom mi megy. Legtöbb helyen azt látom, hogy minden műszakban van pár kompetens ember és kb ők viszik az egész műszakot a hátukon. Beüzemelés után mikor még voltak problémák az egyik sorral többször hívtak hajnali 2-5 között (30 perc alatt ott kell lennünk az első 2 hétben) de csak minden másnap. Utólag esett le, hogy az egyik műszak tele van életképtelenekkel és a legapróbb problémák megoldására se képesek. Most ugyanott vagyok épp, akik itt vannak azokkal öröm a meló, tegnapiakkal olyan volt mint a helybenjárás…
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
addikt
válasz Hasaggymeg #228626 üzenetére
Most mentem vele megint, ha kiállok, bizony ugrik a lánc a középső lánctányéron. Kicsit, de érezhetően. A nagy és a kis lánctányéron nem csinálja, szóval egyértelműnek tűnik. 5000 km egy lánctányér is? Többet gondoztam 1 év alatt ezt a bringát, mint a régit 10 év alatt. Nem értem.
Ahogy néztem, cserélni sem leányálom. Le kell szedni a hajtókart, mi? Kell ahhoz valami spéci szerszám?
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
chubby2o6
senior tag
válasz Dark Archon #228636 üzenetére
Imbuszkulcsod biztos van, a bal hajtókart azzal tudod leszedni. Ha a hajtókar-felhúzóhoz nincs szerszámod, megpróbálhatod a gumileszedő sima végével vagy rosszabb esetben egy kanál nyelével kitekerni, általában nincs megtépve, vagy legalábbis nem lenne szabad. A lánctányér csavarokhoz általában imbusz, vagy imbusz + lánctányér csavar szerszám kell [link] , utóbbi kis találékonysággal helyettesíthető. Ha szerencséd van, mindkét oldalán meg tudod fogni imbuszkulccsal. Arra vigyázz, hogy a hajtóműveddel kompatibilis lánctányért vegyél, elég sokféle van, legjobb az FC-Mxxx alapján rákeresni.
A bal hajtókarban először a két imbuszcsavart lazítds meg, mert csak utána tudod a felhúzót kitekerni.[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz chubby2o6 #228637 üzenetére
utóbbi kis találékonysággal helyettesíthető.
gyakorlatilag kb bármivel, nem is tudtam, hogy ilyen célszerszám is van
azt hiszem legutóbb valamilyen érme akadt a kezembeEladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
gulupeti
senior tag
Ez a hajtómű mennyire van még vállalható állapotban? Csak a nagy lánckereket szoktam használni, a kicsi igazából lényegtelen.
Hátsó sort és láncot mindenképpen cserélnem kell, jó lenne, ha ezt nem kellene még.
11-34 van hátul, de gondolkodtam, hogy 11-32-t vagy esetleg 11-25-öt kellene rakni helyette, a környéken elég sík a terep (gyakorlatilag emelkedő sincs, inkább így a helyes ), most is csak kb. 6-9-ig használom a sebességeket. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Dark Archon #228636 üzenetére
Ott valami más baj lesz, első lánctányéron nagyon nehezen ugrik át... csak xarrákopott hajtásnál, és akkor nagyot is ugrik.
gulupeti... teljesen vállalható, sok ezer van még mind2 tányérban.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
chubby2o6
senior tag
válasz Hasaggymeg #228641 üzenetére
Új lánccal anno nekem is ugrott, csere után megszűnt. Az alatt a pár nap alatt, míg megjött, 48T-n csapattam, nem volt őszinte a mosolyom .
-
chubby2o6
senior tag
válasz Hasaggymeg #228643 üzenetére
Elöl a kis tányér a gyengék menedéke
-
chubby2o6
senior tag
válasz Dark Archon #228636 üzenetére
A hajtóműved fotója alapján ezt találtam [link] , ha mégis cserélned kell a középső tányért.
-
addikt
-
chubby2o6
senior tag
válasz Dark Archon #228646 üzenetére
Akkor megvan mindened, ha nincsenek agyontépve a lánctányér csavarjai, akkor nem egy nagy valami kicserélni. Nekem egyszer egy szervizben úgy megtépték, hogy egyet konkrétan ki kellett fúrnom belőle .
-
zsocy
őstag
Előttem az utódom, vagyis eljött az idő a 16"-os bringát lecserélni 20"-asra a nagyobbik lányomnál. Kapott két új külsőt, új belsőket, új fékeket és betétet, egy alapos zsírozást, tisztítást, és beállítást, és már lehet is menni apával tökön-paszulyon át. Olyan büszkén tekerte mint innen bármelyikünk az új karbon csodáját
Remélem lesz még idén bringás idő, és meg is tudjuk járatni rendesen azokat a Barzokat -
őstag
Srácok, nem a rockshox szar.... én pucolok gyengén....
nem tudom mi került a becsúszóra, de kurvára rászáradt, és csak egy régi műanyag kártyával kaparva jött le, hiába fémtisztítóztam...
Reggel bevittem zegen a bicóboltba, először ott is azt hitték, hogy szar, de aztán lejött valakinek egy darab a körmétől, és innen már megoldottam... [kép] [kép]van egy tippem, hogy lehet hogy valamilyen energiazselé fröccsent rá, amikor haveromat kísértem 50km futásán, és én adogattam a cumókat, és rákötött mint a beton...
De legalább happy end a vége....
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs