- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Huawei FreeBuds Pro - egy igazi csúcsmodell
- DIGI Mobil
- Milyen okostelefont vegyek?
- Itt van az első fotó a Motorola Razr 50 Ultráról
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Telekom mobilszolgáltatások
- Nincs több főgombos iPad, van helyette nagyobb Air és Pro M4 chippel
- Okosóra lett a Huawei fitnesz karperecéből
- Mobil flották
Hirdetés
-
Javított aktuális csúcslapkáján a MediaTek
ph A Dimensity 9300+ némi extra processzorerőt kínál.
-
Még több embert rúgott ki a Tesla
it A jelentések szerint újabb dolgozókat küld el a Tesla, ezúttal a szoftvereket és a szolgáltatásokat, mérnöki részlegeket érinti a leépítés.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Rigormortiis #194097 üzenetére
6030D kolléga már tudta mire gondolok, mert (és ezt ne vegye senki sértésnek! ) én egy muglit távolról arról ismerek meg leginkább, hogy 50-60 csapásszám/perc alatt teker síkon, szélcsendben. Itt nem a tudományos túrdöfrancos, betanult 100 körüli hiper-szuper csapásszámról beszélek, hanem arról, hogy ha valaki eleget (évi ~3000km fölött) teker sportolás céljából, annak előbb-utóbb automatikusan legalább 70 köré megy a csapásszáma az egyszerű tény miatt, hogy nem lehet hosszú tempót tartani alacsony pedálfordulattal...és mikor ez majd magától jön, akkor hirtelen olyan mintha új hajtást kaptál volna és ami eddig hosszú volt most már nem is tudod kitekerni, miközben állóképességed és átlagsebességed még nőtt is. Érdekes dolog ám ez a bringázás.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Rigormortiis
addikt
válasz 6030D #194100 üzenetére
30 km körül, de azt tudni kell, hogy errefelé az Alpokalján elég dimbes-dombos a környék plusz állandóan fúj a szél.
Ilyen szempontból nem is számít, mert nekem kényelmetlen lenne úgy haladni, hogy közben úgy járnak a lábaim, mint a centrifuga.
Galaxy S23U, S21FE 8/256, Buds 2 Pro, Watch 5, Tab S8+, Playstation 5, Switch Oled
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Rigormortiis #194103 üzenetére
Sokat olvastam erről az un. ideális csapásszámról és míg tényleg vannak tudományos érvek a magasabb, 80 fölötti mellett, addig valóban mindenki ösztönösen úgy hajt ahogy neki a legkényelmesebb...ugyanakkor igaz amit mondtam is, éspedig, hogy idővel nőni fog a csapásszámod. Erre nejem is jó példa aki nemcsak, hogy lassan teker (60/perc körül), hanem makacs is mint az öszvér, keményen ellenállva minden tudományos (és kevésbé tudományos) tanácsnak...persze időnként rápirítok, mert hegyen fel, vagy ha ritkán tempózunk valaki után (vagy éppen előtt) bizony ő is 70 fölött, inkább 80 csapás /perc körül nyomja, ösztönösen és automatikusan az lesz az emelt, hosszú tempót is tartani képes formula.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Rigormortiis
addikt
válasz Hasaggymeg #194102 üzenetére
Elhiszem neked Én az a kategória vagyok aki szeret kerekezni, de nem igazán "tud". Mármint teljesítményben igen, egész életemben sportoltam és évek óta crossfitezem is ami azért ad egy olyan állóképességet, hogy itt sem vallok szégyent és amíg itt a környékbeli 40-50-60 kmes köreimen jobbára csak en előzgetek outisokat nem pedig fordítva, addig szerintem nincs okom a szégyenkezésre. Ezzel együtt biztos igazad van, még csak most kezdtem komolyabban ráfordulni a bringázásra (térdsérülés miatt).
Galaxy S23U, S21FE 8/256, Buds 2 Pro, Watch 5, Tab S8+, Playstation 5, Switch Oled
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Rigormortiis #194105 üzenetére
Ha ez a "szerelem" tartós lesz, akkor meglátod, hogy leghamarabb a legkisebb hátsó és a legnagyobb első tányérok lesznek a fölöslegesek...aztán ha esetleg igazi profi leszel, akkor persze újra azok fognak kelleni.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #194104 üzenetére
Ahogy egyre inkább beszólogat, úgy nő a csapásszám.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Friczy
senior tag
válasz borix #194069 üzenetére
Ez is erősen változó. Függ a bringaúttól is. Még Magyarországon is van egy-két olyan bringaút, amin érdemes és jó bringázni. Sajnos meglehetősen kevés. Országoktól is függ, pl. Csehországban is volt egész hosszan olyan bringaút, ami messze volt minden autótól, erdőben, tökéletes aszfalttal, szuper volt Sajnos nem ez a jellemző. Egy Pozsony-Bp. túra egy részét is érdemes Pozsony-Bős közt a Duna gátján megtenni, az is bicikliút.
Viszont ezek többnyire még mindig a kivételek.
-
Friczy
senior tag
válasz Rigormortiis #194105 üzenetére
Térdsérülés esetén még inkább érdemes könnyebb áttétellel és pörgősebben hajtani. Jobban kíméli a térdet.
-
maximilian4
addikt
-
válasz Hasaggymeg #194083 üzenetére
Én azért vettem pár bicajt, mielőtt erre rájöttem.
Az az igazság, hogy minden célra célszerszám kell, ha valaki komolyan gondolja: edzeni országúti, terepezni MTB, hogy egyéb soeciális területet ne említsek. Olyan nincs, hogy egy bicikli mindenre jó, de ha már, akkor pont a cross trekking van a legközelebb ehhez, csak ezt is finoman be kell hangolni az igényekhez (geo, fékek, váltás, gumi, felszerelés, mittudomén).
Az enyém pl országútiasítva lett, és hogy a másik threadhez is hozzászóljak: bizony haladni nem lehet vele úgy, ahogy szeretnék. Kb 35 körül már érzésre 100-hoz közelít a csapásszám (szenzorom ezen nincs), ami azért síkon, szélcsendben is kihajtható, hátszélről, lejtőről meg ne is beszéljünk, ott kimondottan frusztráló, hogy milyen hamar elfogy. Cserébe a legnagyobb 3(-4) fogaskerék szerintem még a váltópróbáktól eltekintve teljesen szűz.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz parandroid #194111 üzenetére
Na azt nem fogom én sem elérni soha, hogy nagy tányér kelljen elől. ... mikor korábbi montimat vettem 2015-ben, bosszankodással írtam a boltnak, hogy elírhatták a felszerelést melyben az elvárt 42/32/22 volt specifikálva a valós, és csak otthon észrevett 40/30/22 hajtómű helyett. Szomorúságom hamar elmúlt mikor rájöttem, hogy memcsak, hogy kihajtani nehéz lenne a 42/11-et,hanem lassan már egyre ritkábban kell nekem még 40-es tányér is, és ha esetleg végigváltanám le 11-ig, már elég lenne akár egy kisebb is elől. Most 10/32 van és nem mondanám, hogy szétkoptattam a 10-es minikereket...sőt.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #194107 üzenetére
...és addig növeljük a csapásszámot amíg jön a rigor mortis.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
válasz parandroid #194111 üzenetére
Ezek terepfüggő dolgok, viszonylag sík, enyhe terep + aszfaltos helyekre talán crosstrekking és gravel az ideális, de pl. felénk már ezekkel nehezen boldogulnál, ide kell egy xc és 15-25%-os emelkedőkön hátul rögtön a legnagyobb tányérokat használnád a leggyakrabban. Ha meg mondjuk a Fogarasi havasok közelében laknék, na oda xc is kevés, minimum egy trail fully kéne, felfelé meg gyakran hajtani sem lehet.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz parandroid #194111 üzenetére
Ha egy biciklim lenne, vagy a gravelt kéttányérosítanám (pfui) / nagyobb átfogású sorral használnám terepen is, vagy az XC-vel mennék aszfalton, de hogy crosstrekkingem legyen még egyszer, az ki van zárva
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
válasz jjeahh #194114 üzenetére
Jjeahh + Zolkow: Szerencsére nincs ilyen választási kényszer, van egy viszonylag fasza országútim edzeni, meg egy belépő szintű XC terepen bohóckodni, meg kicsit trailezni, de előbbit nyilván nem vinném le az aszfaltról, de még annak minősége sem mindegy, utóbbit meg utálom aszfalton hajtani, szóval ezek a mindennapokban, közlekedési eszközként kb (itt, és számomra) használhatatlanok.
Felénk az a szerencsés helyzet még, hogy jól kiépült az infrastruktúra, nem feltétlen kell keverni a terepet aszfalttal, inkább az utóbbi minősége kérdéses, de az is csak az országúti érzékenysége miatt. Gravel pl felénk nem véletlenül népszerű, rengeteg országútis vált(ott) egyszerűen az útminőséggel kapcsolatos jobb tolerancia miatt.
De ahogy írtam, fontos, hogy ki mire használja, milyen felületen, és hogyan, a finomhangolás után viszont igazi svájci bicska. Ha kényszerítenének, hogy csak egy bicajom lehet, akkor vagy ezt tartanám meg, vagy nagy duzzogva váltanék gravelre. De ugye nekem különböznek a preferenciáim a tieitekhez képest is, nekem az XC csak azért van, mert jó móka, és megengedhetem
magamnak, de jobban belegondolva amennyit én terepezek, abszolút csak luxus. Ha meg komolyan akarnék terepezni, ahhoz meg úgyis kevés lenne.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
jjeahh
nagyúr
Srácok, aki használt hosszú távon a 2.25" és 2.35" (Schwalbe esetén 57mm vs 60mm) gumit is, érdekelne a véleménye. Utóbbi jól láthatóan szélesebb, öblösebb, de tapadásban ad annyit, hogy egy gyorsabb gumi is kiválthassa az agresszívebb keskenyebbet? Pl. ebből a 60mm vajon tapad annyira sárban, mint ebből az 57mm verzió? Tudom, hogy megosztó téma és van aki szerint a két szélességet meg sem lehet különböztetni, engem inkább azok véleménye érdekelne, akik szerint igen .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
xy.zsolt
őstag
válasz Hasaggymeg #194104 üzenetére
Mindenben egyetértek.....azóta gyorsultam 30km-nél hosszabb távon 30kmh fölé amióta legalább 90ca-dal pörgetve tekerek. Tegyük hozzá, hogy ehhez már nélkülözhetetlen a patentos cipő . Húzni is kell hozzá nem csak taposni, hogy hatékonyan menjen ez.
Én hegyre is 85 cad-dal tekerek mert nem célom megszakadni....ahogy mondani szoktam: erősebb a keringésem mint a lábaim Emellett nem csak az ízületeket kíméled hanem a hajtást is....pl tovább bírja a lánc is....amivel pénzt sporolsz.[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Ringman
nagyúr
Ha már tekerés, cadence szenzorbol melyiket? Wahoo vagy garmin? telefonnal menne, nem computerrel.
-
-
cenzor
tag
Sziasztok!
Hobbi célokra, könnyű terepre (gyakran csak síkvidék) van valami kifogás ez ellen a bringa ellen (ár / érték arányban)?
MTB kerékpár XC 100 29", Shimano Deore 1x11 ROCKRIDER - 319 990 Ft
Köszönöm! -
szuszinho
őstag
válasz Mezga Aladár #194126 üzenetére
Akciós volt
-
nmate91
tag
válasz Mezga Aladár #194126 üzenetére
Ráadásul Budakalász, Leányfalu össze van kötve Budapesttel, szóval nem is értem.
Gödöllő mondjuk hiánypótló lenne.
-
Zanik
addikt
válasz szuszinho #194124 üzenetére
Szerintem ez így azért kicsit túlzás.
Én se vennék soha trekking-et, de el kell tudni fogadni, hogy másoknak mások a preferenciái. Nem mindenkinek való az outi (sokan ódzkodnak a koskormánytól) vagy épp a bringázási szokásaikhoz teljesen felesleges egy XC/Trail monti. Sokan vesznek aszfaltra pl. fitness bringát, de vannak akik szeretnek enyhe terepen (gravel, földút) is tekerni, nekik lehet jó a cross-trekking. Attól még hogy nekem más típusú kerékpár vált be, nem fogok csak azért leszólni egy másik kategóriát, mert nem illeszkedik az én igényeimhez.
Ott van pl. a 66 éves faterom, aki sokáig az én levetett (de jó állapotú) 26-os XC montimat használta. Viszont már nem bírja úgy a terepezést (olykor fáj a háta, térde), és már többet tekert inkább aszfalton (70-30%). Sokat gondolkodott milyen bringát vegyen, felmerült a 29-es monti, fitness, gravel és az outi is. De végül az üléspozíció miatt egy cross-t vett, és imádja.
Nekem nem kéne, de megértem, hogy ő miért azt választotta. És simán van hogy tekerek mögötte aszfalton, ő meg stabilan megy előttem egy 30-as tempót.Nem vagyunk egyformák. De tök jó hogy ilyen sokféle bringatípus van, és mindenki meg tudja találni a számára megfelelőt.
[ Szerkesztve ]
Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
6030D
Ármester
válasz Mezga Aladár #194126 üzenetére
Ez nem az aszfalt/km ára, hanem például meg kell venni a telket, amin átmegy (ha k*cs*g a tulaj, akkor drágán). Meg gondolom a nyomvonalat sem 1000 Ft/órabérrel tervezik meg, de magánembernek egy házat sem ennyiért terveznek. De ismerve a hazai pályázatokat, nyilván kicsit fölé lett lőve az ár, hogy biztos mindenki beleférjen.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
válasz Mezga Aladár #194132 üzenetére
Nana, előtte leöntik aszfalttal, természetesen alapozás nélkül. Biztos, ami biztos, 300m-enként tesznek azért a nyomvonalba pár 90 fokos törést is, és 2 km-enként átviszik az út túloldalára.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Melorin
addikt
[link] Ehhez a felnihez milyen tipusú és szélességű külsőt érdemes vennem. Amire használom: 70-30% aszfalt javára, bár az sem sima aszfalt legtöbbször, sok kissebb úthiba, térköves kerékpárút meg ilyesmi. A maradék 30% pedig általában döngölt földút kisebb nyomvályúkkal, kavicsos beton.
[ Szerkesztve ]
-
Mezga Aladár
veterán
válasz parandroid #194133 üzenetére
Ne felejtsd el a hullámvasutat sem.
Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
INTELligent
senior tag
válasz Mezga Aladár #194135 üzenetére
Nem hullámvasút, hanem pumptrack .
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
őstag
Sziasztok,
zsebszerszámot keresnék, de olyan érdekelne, ami normális méretű, tehát ne legyen nagyon kicsi, (min 8-10cm hossz) mert azok sokszor nem használhatók. Nem kell 40+ funkció sem, vélhetőleg az alap imbusz készlet, lapos, philips csavar megteszi. 15-ös kerék kulcs (agyváltó, agydinamó kombó) volna még jó, de az úgyse fér bele
Van olyan amit tudtok ajánlani? A szerszámok adatlapján a méret általában nincs feltüntetve.[ Szerkesztve ]
-
arcitec
addikt
válasz Zanik #194129 üzenetére
Abszolút egyetértek, de egy vélemény nem vélemény,(nem tiédre gondoltam) sőt itt a többség véleménye sem az.Mert láthatólag a montisok és ahhoz közeli vannak többségében itt. Oka is lehet, mert az dögösebb,fickósabb a trekking meg a "köztes" se itt se ott szerkezet, pedig aztán azzal is ki lehet dögleni bőven (akár). - Láthatóan a topik gazda sem igazán kedveli a szériát .. Azonban, csak ki kell menni az utakra és azért ott már a trekkingeket látni többségükben.Az outisok többnyire kint mennek az országutakon. A montisok meg "elvésznek" a terepen.Ebből nem is kell többet kihozni és lebeszélni sem kell senkit se erről, se arról.
U.I: Részemről túrára nem tudok mást elképzelni,mint trekkinget.
Nyilván terepre vennék egy frankó montit , a többi meg szóba sem jöhetne...[ Szerkesztve ]
-
Scale
őstag
válasz Hasaggymeg #194083 üzenetére
Engemet is arra sarkalt először
-
gabro0
őstag
válasz parandroid #194133 üzenetére
A növényeket se felejtsd [link]. Nálunk így szoktak kerékpárutat felújítani, szélesíteni. Rá a növényekre fél centi aszfaltot, aztán jóvanazúgy'.
-
Zanik
addikt
válasz szuszinho #194131 üzenetére
Egyedül a "nem sportra való" kijelentés zavart. Nyilván versenysportra abszolút nem való, nincs is ilyen kategória (bár vicces lenne), de amatőr sportolásra, kiegészítő edzésre teljesen jó lehet egy cross vagy épp fitness gép is.
Nyilván előfordul hogy valaki, aki cross bringát vesz, az utána rájön, hogy mégsem elégíti ki a felhasználó igényeit. Van ilyen. El lehet adni, lehet próbálkozni más típussal. Én pl. 25 év montizás után váltottam gravel-re, és egyelőre nem bántam meg. Be kellett látnom, hogy egyszerűen megváltoztak a felhasználói szokásaim. De ettől még szeretem a montizást is, csak már ritkábban űzöm.Origin/Steam: PaJKoS PSN: PaJKoS82
-
xy.zsolt
őstag
válasz Zanik #194142 üzenetére
szerintem meg a trekking az a fajta bringa ami igazán semmire sem tökéletes.....vagyis csak arra, hogy azt tekerve kiderítsd a szokásaidat és az alapján vegyél arra specifikus bringát. Értelemszerűen aki már tudja mi merre annak pénzkidobás......szerintem.
Pl ha csak boltba járni, közlekedni kell arra az a dísz teló felesleges....stb[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
arcitec
addikt
válasz xy.zsolt #194145 üzenetére
Ez egy abszolút ostoba kijelentés. Már elnézést és bocsásd meg. Neked nem jön be az egy dolog, na de általánosítani, csak az van amit az első mondatomban írtam.
De most komolyan gondold csak át a kijelentésed...
A TE felhasználási igényed más és ott a PONT.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
Ennyiért ha jól gondolom ipari csapágyas tubeless ready karbon kerékszett nem rossz ajánlat, ha valakinek kéne...: [link] . Ha meg nem éri meg, bocsi . A főoldalon megtaláljátok az egész akciót.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
szuszinho
őstag
válasz borix #194148 üzenetére
Mentem fel Dobogókőre trekkinggel műúton, nem erdőben, de olyan is volt (szenvedős)
Próbálkoztam vele erdei utakon, hagyjuk.
Szóval továbbra is állítom, hogy nem való sportolásra, és itt közel sem profi szintre gondolok.Egy futárnak meg teljesen más igényei vannak. Ne kelljen sokat törődni vele, egyszerű legyen...
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest