- iPhone topik
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Telekom mobilszolgáltatások
- Termékoldal buktatta le a Huawei Watch Fit 3-at
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- iOS alkalmazások
- Samsung Galaxy A55 - új év, régi stratégia
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Kapnak egy rakás reklámot a Roblox játékosai
it Videohirdetésekre készülhetnek ezentúl a virtuális világokban a Roblox játékosai.
-
VR játék lesz az Batman: Arkham Shadow (Meta Quest 3)
gp Egyelőre csak egy teaser trailert kaptunk a teljes leleplezésre a Summer Game Festen kerül sor.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #182896 üzenetére
Jól értem az a fő gondod, hogy nagy erőt kell kifejtened az ujjaiddal, hogy kellő intenzitással fékezzen ugye?
Ez esetben kérdés lehet a féktárcsa átmérője, de maga a betét típusa, anyaga, márjkája se mindegy, be van megfelelően állítva, jól mozognak a dugattyúk stb... aztán ha még mindig problémás, akkor tényleg érdemes lehet más típus után nézelődni.
Maga a TLM verzió ahogy nézem nem egy olyan nagyon olcsó fék. Mondjuk trail felhasználásra én már nem ebben gondkolkoznék, meg persze a legfontosabb, hogy te legyél elégedett a fékeddek. -
sebgutkopf
őstag
válasz f4lcon #182899 üzenetére
Lehet a felsőbb kategóriás fékeknél jobb a helyzet.
Utóbbi időben sram fékeket használok, azoknak mindene házilag cserélhető és utánrendelhető, akár fékkar oldalról, akár féktestről van szó. Tulajdonképpen akár alkatrészenként otthon össze lehet építeni és rendelni a féket ha az alap "ház/váz" megvan. -
bardi
aktív tag
válasz sebgutkopf #182902 üzenetére
Igen, ez is egy gondom vele, a fékkaron kívül. Elöl 180-as XT tárcsa van, hátul meg 160-as, most raktam bele jagwire félfémes betéteket próbaképpen.
Amúgy benne van a pakliban, hogy a fékkar pozíciója is okozza ezt, ugye a szoruló dugattyú miatt nem tér vissza a rendes alap állásba, és pár centit be van esve a hátsó fékkarhoz képest. Mindenképp adok neki egy esélyt a dugyattyúcserével. Amúgy azt néztem, hogy a sram fékkarjai között nem nagyon van egy ujjas, ami nekem fura ezeknél, avid bb7-es fék óta egy ujjal fékezek mindenhol, sőt, városban még a canti meg u fékes retro montival is, igaz azzal közben nem is lassulok'92 Honda VFR 750
-
FerNandor
őstag
Ha a fék fordítva van bekötve, valószínűleg Angliából származik a bicikli, akkor jól gondolom, hogy elég lebontani a bandázst és megcserélni a két bowdent, amik az fvk-kba mennek? Magyarul átkötni a kormányon lévő részt?
Amúgy nagyon jó a bicaj, mindkettőnknek tetszik szép állapotban is van
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz f4lcon #182907 üzenetére
+Runner... megméretettem és kevésnek találtattam. ...megfutottam kötelező köröm, de a dugattyú nem akarja felépíteni a kellő nyomást, sőt valamiért alulról sem tudtam istennek sem feltolni a tartályig a folyadékot, a kikötött fékcsövön ment az olaj, de a tartályba alig akart belemenni, sőt, fentről a tölcsérből sem akart a fékfolyadék kifolyni alul a féktest kinyitott szelepjén. Végül addig pumpáltam míg a kis műanyag betétek egyike sz@rrá tört, eldötve a meccs kimenetelét. Most vagy szerzek olcsón egy kart (újat már nem fogok erre a bringára venni) , vagy vége a szezonomnak az új bringa megérkezéséig.
Szerk....aztán ki tudja, nem is olyan vészes egy új első, csak fel kell szerelnem rá valahogy az I-Spec B-s pöcögtetőt is.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
FerNandor
őstag
válasz parkr #182914 üzenetére
Köszi. Egy bowden áthúzás anyagárban mennyibe kerül kb? és mennyi kb a munkadíj kerékpár szervizben?
INTELligent köszi
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
rétisün
veterán
válasz Hasaggymeg #182915 üzenetére
"vagy vége a szezonomnak az új bringa megérkezéséig."
ezért nem szabad egy bringával beérni......
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
rétisün
veterán
válasz Hasaggymeg #182918 üzenetére
ja, hogy jan. 1-én már meg is lesz a másik (új?) bringa? úgy könnyű.....
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
INTELligent
senior tag
válasz Hasaggymeg #182920 üzenetére
Én is remélem, mert már furdal a kíváncsiság, hogy mi mellett döntöttél.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz INTELligent #182921 üzenetére
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Hasaggymeg #182915 üzenetére
Shimano-nál el kell fogadni, hogy nem javíthatóra tervezték a fékkarokat és a nyergeket. Viszont legalább tartósak, többnyire.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Runner_fxr #182924 üzenetére
Gyakran bosszantó ez a folyamatos "fejlesztés",és főleg a köztük való átjárhatatlanság!... pl. most sem ver a földhöz 5 évente egy fék, de ez a rengeteg ilyen szpek, olyan szpek felfogatás miatt már a pöcögtetőt sem tudom feltenni az utód BL-M6000, vagy éppen 501-re (ez is milyen f@szság számozás, 501, meg 6000 egy ligában?! 😫)...ha meg valami adaptert is veszek, hogy feltehessem, újra ott vagyok ahol a part szakad.🤔
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
rétisün
veterán
én inkább betáraztam bringákból, nehogy olyan csúfság megeshesdsen, hogy nincs min tekerni
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz rétisün #182926 üzenetére
Ilyen sem volt még nálam sem, de ha sokáig tart csak egy féken múlik, az meg van elég csak pénz legyen rá.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
őstag
válasz Hasaggymeg #182915 üzenetére
akkor hiába lenne a Saint kar? nincs benne, ami neked kell? (műanyag pöcök?)
ez is hátrafelé folyik egyébként, a dugattyútól a fékkar felé, de az a tömítés tudtommal nem cserélhető bár még nem próbáltam szétszedni, lehet neki ugrok este“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
sebgutkopf
őstag
válasz bardi #182911 üzenetére
Ha a kar se tér vissza alap állásba az még további hiba lehetőségeket is felvet. A dugattyú is hibás lehet ebben, viszont a fékkar alappozícióba álláshoz a kar felfüggesztésénél van egy kis rugó (inboard spring). Ha ott nagy az ellenállás (valahol megszorul), vagy rossz pozícióban van az is gátolhatja az alapállapotba visszatérést és esetleg az nem engedi a dugattyút se alap állapotba, így pedig esetleg nagyon picit fékezhet folyamatosan, amit hőt termel és melegíti a rendszert és a dugattyút, ami ronthatja a hatásfokot. Egy ellenőrzést megér. Érdemes lehet ellenőrízni a swing link tolórúd hosszát is, jól van-e beállítva.
A sram fékeket is mindenki 1 ujjal használja még akkor is, ha akár 2 ujj is ráférne a karra. A lényeg, hogy a kar vége kifelé hajlik, ami miatt a mutató ujj benne szépen meg tud kapaszkodni. Azt néztem, hogy a level fékkarja hosszabb és kevésbé íves mint guide, g2 és code karok, de ettől még a végén ugyanúgy ott van a kis hajlat. A hosszabb karnak akkor van jelentősége, ha olyan váltódkarod van, ami nem matchmaker kompatibilis és külön bilinccsel kell a kormányra feltenni. Akkor a hosszabb fékkar segít abban, hogy nagyobb a játszótér a váltókar és a fék kényelmes pozícióba helyezésében. Meg ha tényleg nagyobb erő kéne a működtetéshez, akkor a hosszabb erőkar megint neked segít.
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #182920 üzenetére
Hajrá! Gyűlnek itt a szép új gépek a 21-es szezonra. Jó kis extra motiváció.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #182920 üzenetére
Lassan trialboj-al ketten maradunk első váltósok és egyedül én maradok gyorszáras a topikban .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz f4lcon #182929 üzenetére
Hiába! ...teljesen jónak tűnt, de a kellő nyomást sehogy sem akarta előállítani és az a folyadék annyit kavirnyál ott a kis lyukakon és fura kiképzésű gumibetét körül, hogy isten sem tudja hol is hibázik tulajdonképp. SLX nem tudom milyen, de ezt a Seeger gyűrűt kivenni, majd visszatenni nem egy egyszerű móka, főleg, hogy nekem csak ilyen fogóm van.
#182933FerNandor...szakmai ártalom, motoros múlt.
jjeahh...pedig úgy tűnik már nem álltok rosszabbul ti sem. [link]
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
FerNandor
őstag
válasz Hasaggymeg #182935 üzenetére
jaa, tényleg, mert ott a bal kar a kuplung.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
őstag
válasz Hasaggymeg #182935 üzenetére
ezeknek az alap felépítése szerintem egyforma, nem hiszem, hogy a japánok többféle öntőformát használnának...
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz f4lcon #182938 üzenetére
Ha szerencséd van és ilyen, akkor a Seegergyűrű helyett egy a pici kengyel tartja helyén a dugattyút a túlmozgástól, sőt, az amit a himbán látsz csak egy dugó, melyet kipiszkálva simán kihajt6od az alatta levő tengelyt rögzítő csavart is.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
goldnarmz
aktív tag
válasz Hasaggymeg #182939 üzenetére
PÜ ment
-
rétisün
veterán
outi is számít? mert akkor nem vagy egyedül
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Somatom
veterán
-
INTELligent
senior tag
válasz jjeahh #182932 üzenetére
Nono, nem eszik azt olyan forrón, tessék megnézni az XC-m specifikációit (3x10 + gyorszár). Remélem ettől jobban érzed magad . Amúgy meg neked átütős a kereked és csak adapterezve van .
[ Szerkesztve ]
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
őstag
válasz Hasaggymeg #182939 üzenetére
na persze, nem bírtam és szétkaptam a Saint kart
hát, nagyon nem olyan, mint a tied
https://i.ibb.co/fkwXQsC/IMG-9515.jpg
https://i.ibb.co/bbzyMQD/IMG-9516.jpg
https://i.ibb.co/Q9BY0Sn/IMG-9517.jpg
https://i.ibb.co/Z8xrZjY/IMG-9518.jpg“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz f4lcon #182945 üzenetére
Ez már megint más. ...az a is törött biz-basz lenne a dugattyú ütközője?...mert akkor nem csoda, hogy folyik, túltolja a rugó a hüvely peremén. Amúgy meglepően tiszta, enyémen látszott a 6 év/50e km.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
őstag
válasz Hasaggymeg #182946 üzenetére
az a törött fekete bizbasz az első képen lévő vékony tengelyen van rögzítve, csak én nem tudtam azt a kis tengelyt kiütni a helyéről. azon forog el.
ezt a műanyagot nyomja a Freestroke csavar, annyi a feladata igazából, hogy a dugattyút bentebb tolja ha csavarod a Freestroke csavart befelé (most összeraktam nélküle, és szerintem így is működne a kar)
a dugattyúnak két gumitömítése van, de mindkettő a dugattyú első felében, azaz ha hátrafelé kintebb is jön, attól még nem kéne folynia...
nem látom miért kell(ene) egyébként rögzíteni a dugattyút a hátrafelé kieséstől, mikor az a nyomórúd eleve megakadályozza a kiesést. szerintem ez a kis fekete műanyag, amit eltörtem** semmit nem tud érdemben fogni, akkor sem, ha még ép. annyit biztos nem, mint egy seeger gyűrű.** ép volt, mielőtt nekiálltam szétszedni, csak nem tudtam mi az, és hogy jön ki, szóval nekiálltam feszegetni, el is törött azonnal
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz f4lcon #182947 üzenetére
Igaz, ha az a kis buzogány a helyén van amúgy sem engedi túlfutni a dugattyút. ...az a gyűrű a Deoreban csak a szerelés nehezítésének van. Amúgy csak downgrade történt nálad, a kis műanyag nélkül valszeg. már nincs fogáspont állítás, így sima Deore lett. A baj az ezekkel, hogy a szétszedés és tisztításon kívül nem tudsz sokat mit tenni vele, az ép gumik is lehetnek kopottak és az ép hüvely is sérült ami aztán visszaenged az olajból a dugattyú végénél. Nálam nem tudom mi lett, mert egyszerűen nem tudtam sem fentről, sem lentről feltölteni folyadékkal, ha pedig megtöltöttem levett fedéllel a tartályt akkor sem akart egy csepp nyomást sem összehozni...pedig nem folyt sehol.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #182949 üzenetére
Jövőre már te is csinálhatsz ilyet.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
Új hozzászólás Aktív témák
- Xiaomi M365 kijelzővel eladó
- Egyszer összerakott, majd visszabontott LEGO Technic (42154) 2022 Ford GT eladó
- Veroval compact BPU 22 automata felkaros vérnyomásmérő, új állapot, nem használt, féláron eladó
- Meseszép Montblanc Summit XL Chronograph 7060 (Csere 1TB új Steamdeck-re is.)
- Eladó hibátlan Xiaomi Scooter 3.Alig használt!100km-el,garanciás!