- Milyen okostelefont vegyek?
- Motorola Edge 50 Neo - az egyensúly gyengesége
- Huawei Pura 70 - fura lettem
- Mobil flották
- Android szakmai topik
- Samsung Galaxy S24+ - a személyi asszisztens
- Honor Magic6 Pro - kör közepén számok
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
samujózsi
senior tag
Nézegetem az országútis külső választékot, mellé a testbike-on, a régebbi (vélhetőleg valamivel jobb minőségű) modellekre adott véleményekkel... hát elég elkeserítő.
A Continental-t rengetegen lehúzzák, főleg a tartósság hiánya miatt.
Viszont ahogy elnézem, alig van más: Schwalbe, Continental.
Hát ez gáz.Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
jjeahh
nagyúr
válasz trialboj #139799 üzenetére
Valszeg keveset használod az elsőt hozzánk képest, vagy nem tom. Ez megszokás kérdése is, én anno rájöttem, hogy ha fékezéskor kiülök a nyereg mögé, nyugodtan téphetem az első féket is, mert nem állok fejre, + az első fék brutálisabban fog, ráadásul a nyereg mögé kiülésnek van egy olyan előnye is, hogy mivel hátra és alacsonyra kerül a súlypont, a hátsó gumit jobban a földhöz préselem. Szal hamar rákaptam erre a "trükkre" (?), mert sokkal rövidebb tőle a féktávolság és nem kell a hatékony lassításért annyira húzni a fékkarokat sem. Cserébe mivel kb. mindíg húzom az első féket is, az jobban kopik, mert ugy-e jobban is harap... De gondolom ezt az összes veterán topiklakó tudja már rég, szal nem hiszem, hogy bármi újat írtam volna . Lehet nálad is valami más az oka, hogy nem koptatod annyira az elsőt.
A tárcsák nálam gyárilag elöl-hátul 180-asok.[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
StLui
veterán
Botladozásim, és bocik, nem olyan látványos bukták, de annál rövidebb videó
Jjeahh: pl bikeparkban egyértelműen a hátsó fogy jobban, a "shaped line"-okon készült videókon sem fog látszódni a meredekség, de szinte folyamatosan húzzuk a hátsót, mert ahogy elengedem, olyan lendülettel indul meg a bringa, hogy hihetetlen. Az első csak kanyarbemeneti iv előtt húzom, persze ez változni fog, minél kevesebbet kell fékeznem.
[ Szerkesztve ]
Könyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
Thom!
veterán
Üdv.
Kinézetem egy használt kerékpárt, 28" a vázméret 60cm.
182cm 80kg, max 15-20km távra kell, 80% aszfalt 20% töltés?A kérdésem nem lesz nagy nekem a váz? Először a kényelem a fontos és utána a sebesség...
[ Szerkesztve ]
-
-
Thom!
veterán
válasz Massmurderer #139810 üzenetére
Kilimanjaro Cross Series Fly XT
-
Thom!
veterán
-
samujózsi
senior tag
Még az jutott eszembe, az ú.n. gördülési ellenállás mi mindentől függ? Amit legalább sejtek: guminyomás, mintázat. De hogy lehet, hogy a csúcs gumik 10W alatt vannak, miközben egy "átlagos" külsőé akár 20-25W is lehet, már amennyire precíz az ezzel foglalkozó site adatbázisa.
Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
samujózsi
senior tag
válasz samujózsi #139814 üzenetére
Már nem tudom szerkeszteni: az normális, ha 8 barra felfújt gumit megnyomkodva érezhetően és láthatóan benyomódik a gumi oldala?
Amikor először néztem országúti kereket, úgy emlékszem, kőkeménynek éreztem, de lehet, hogy csak túl óvatos voltam.Primadonnát felveszünk! https://youtu.be/9lETrcMJZJM
-
INTELligent
senior tag
Szeretném megköszönni a kedves fórumtársak sok segítségét, ma egy csodaszép vörös-fekete Cube Attention SL 29 tulajdonosa lettem .
Blog: https://path2phd.substack.com/ || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
Massmurderer
őstag
válasz INTELligent #139817 üzenetére
Na grt Dobj fel egy képet is róla
-
6030D
Ármester
válasz trialboj #139799 üzenetére
A karbantartás az az, hogy évente kb megcsináljátok a nagy szervizt (nem én csinálom, ezért pontosan nem tudom mi van benne, de teljes szétszerelés, tisztítás, szivacsgyűrű mosás/csere, zsír csere, olajcsere, szimering ellenőrzés...), illetve mondjuk félévente a kis szervizt, amikor csak szét van húzva, hogy került-e bele kosz. Nekem ez májusban két héten belül kétszer volt, annyi vizet + sarat kapott.
Tapasztaltak: RS lockoutra van-e valakinek megoldása, hogy ne legyen egy kis por meg víz után sz@r? A OneLock úgy működik, hogy normál állapotban zárva van, és a kar nyomásával (bovden feszítésével) nyit a teló. Záráshoz a kis pöcök oldja a reteszt, és a rugó visszahúz zárt állásra. De nem húz, vagy nem teljesen, ezért kézzel kell eltekerni a villavállon. Mosás után javul, tehát a kosz miatt van, illetve bontáskor nincs belül kosz meg víz, tehát csak a kar vagy a bovdenház/bovden szorul meg. Ötlete valakinek?
yyeahh: fék témádhoz két dolog: majd próbáld ki, hogy kanyarban ha túl nagy a sebesség, az első fék mellé rásimítasz a hátsó fékre, szépen lehet vele szűkíteni az ívet, mintha ledobnád a horgonyt.
Illetve a te súlyodhoz elegendőnek kell lenni a 160/160 tárcsának is, legközelebb próbáld ki szerintem. (4 eurót és 60 g-ot nyersz a két tárcsán , meg szerintem esztétikusabb is)INTELligent: képet, vagy meg sem történt!
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz gabro0 #139808 üzenetére
Meg én, de csak multi release stoplival, az egyirányú 51-essel képtlen vagyok egyelőre. Amikor odafigyelek mindíg sikerül kioldani, de amikor reflexből kell letennem a lábam vészhelyzetben, olyankor sosem oldalra fordítom ki, hanem próbálom leemelni és persze nem megy... Amúgy úgy tűnik, hogy sokat lazult amióta megvettem, szinte teljesen be vannak tekerve rajta a csavarok és mégis olyan könnyen old, mint újkorában teljesen mínuszban. Szal lehet ha helyrejön az oldalam hamarosan újra kipróbálom a gyári single release stoplikat, mert lehetséges, hogy mostmár ki lehet rántani belőle a lábamat felfelé is vészhelyzetben ( )
6030D: hogy érted, hogy rásimítok? A kisebb tárcsák eddig eszembe sem jutottak, hogy azzal is lehet grammot spórolni . Nem tudom meg merjem-e kockáztatni, de lehet majd kipróbálom... lejtők után a 180-asok is égetnek, annyira forrók, félek a 160-asok füstölnének is
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Thom!
veterán
válasz Massmurderer #139816 üzenetére
Mind hála jó messze van
-
6030D
Ármester
válasz Csokicsibesz #139730 üzenetére
Én a helyedben bemennék a Concept Store-ba. Vagy szereznek ugyanolyat, vagy adnak ötletet, vagy minden adatot elmondanak róla. De írhatsz H. Arielnek is fb-on, hogy mit javasol, akkor oda se kell vinned.
yyeahh: nem rángatod, csak óvatosan húzod, "megsimogatod a betéttel a tárcsát". Vagy ahogy a klasszikus szól: érzéssel, mintha lovat b@$znál.
[ Szerkesztve ]
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Toobee
veterán
Csak ért valamit tegnap az a parkozás, kicsit segít magabiztosabban venni az ugratókat. Yokon (kiskörön) már csak az első kettő van hátra, az elsőnél ha szarul ugrod akkor jobbról és balról is fa van, így az biztosan kimarad egy ideig, a másodiknál meg az érkezőből kéne egyből fordulni (döntött kanyar). A tegnapi lejtőzést jóva kellett tenni egy kis mászókával.
[ Szerkesztve ]
-
AtHoS
nagyúr
válasz AtHoS #139794 üzenetére
ebike-on találtam cuccokat:
Mavic XM 117 felni [link] ezzel biztos nem lesz gond, ilyen volt eddig is bringán
BBB BTI-93 felniszalag 18mm-es [link]
Continental MTB 26 26x1,75/2,5 kerékpár belső [link]Küllőnél picit gondban vagyok, Shimano Deore XT '04 (FH-M760) hátsó aggyal tudtam számoltatni küllőhosszt: Bal:256.1 Jobb:254.3 értékek jöttek ki, de a Shimano Deore XT '04 (HB-M760) első agynál nem kínál számoláshoz lehetőséget az oldal.
254 mm-re találatok: [link]
256 mm-re találatok: [link]
első keréknél egyelőre ?-es a küllőhossz....lehet a küllőt első körben hagyom a francba (bár fogalmam nincs illik-e a felnivel együtt azt is cserélni )
A találatokból a DT Competition vagy Revolution amiből saját kútfő alapján választanékKüllőanya felhozatal: [link] innen a DT vagy DT Squorx Pro alu anyák a szimpatikusak
read-only mode on the forum
-
robee19
tag
Én csak az 1-ről találok véleményeket. Bár lehet rosszul látom.
-
AtHoS
nagyúr
válasz Massmurderer #139829 üzenetére
Na így nem is nézegettem....9 fokozatú és NEM tárcsás verziót kell találnom
#139831
Ja, V fékes kellene
szerk.
Nem igazán minőségi választék: [link]
[ Szerkesztve ]
read-only mode on the forum
-
ivana
Ármester
válasz AtHoS #139828 üzenetére
Kedvenc küllőszámoló oldalam [link] Van minden, szerintem a hátsó kereket mindenképpen 3 keresztre fűzd. Az első lehet kevesebb.
A fekete küllőnek túl sok értelme nincs, csak be van festve és cserébe sokkal drágább. Sima rozsdamentes sapimmal szoktam fűzni, ehhez jár anya is 65Ft-ért. [link]
(#139829) Massmurderer Alapvetően általában ez igaz. De V-fékes kerékszettett manapság nehezen kap, illetve az agyak szerintem adottak.
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
válasz Massmurderer #139836 üzenetére
Ha abból indulunk ki, hogy van két XT agya akkor megéri még fűzetni is.
-
Zsohi
őstag
válasz AtHoS #139828 üzenetére
Squrox anyákat ne vegyél, nagy szívás velük dolgozni, ha nincsen meg a hozzá való spéci szerszámod... Sokkal jobban jársz a sima 12mm-es réz anyákkal, olcsók és teljesen átlagosak. A küllőből, pedig én a Sapim Race-t ajánlom, vagy a D-Light-ot amennyiben többet is szánnál rá(ha meg egyiket se találod mehet a DT Competition).
A neten található infók alapján az első kerékhez, mind a két oldalra 264mm-es küllőkre lesz szükséged, ha 3 kereszetes lesz(felni valós belső átmérője 540mm, a kerékagy: flange diameter 38mm, center to flange .35.8mm mind a két oldalon)
[ Szerkesztve ]
https://ca.pcpartpicker.com/user/Zsohi/builds/
-
Runner_fxr
Ármester
válasz StLui #139785 üzenetére
Nincsen olyan jeladóm, de szerintem az nem feltétlenül szükséges.
Biztos jópofa a távirányító, de nem akartam a kormányt tovább zsúfolni.trialboj: Általában hobbi használat mellett 2000km után érdemes kis szervizt csinálni, ez az 50 órás lower leg, szét kell húzni a villát, kifolyik a kenőolaj, villalábba belefújsz isopropyl alkoholt, egy hosszú műanyag pálcára csavart tiszta ronggyal kitörlöd belülről, ha kell többször is. Én bele is szoktam világítani egy erősebb lámpával, hogy lássam tényleg tiszta belülről. A szivacsgyűrűket ki kell venni, ha nem nagyon koszos, akkor elég megtisztogatni, szintén alkohol, majd megáztatod a kenőolajban. Ha nagyon koszos, akkor jobb cserélni. mehet vissza a tiszta és olajban áztatott szivacsgyűrő. Szimmeringre belülről kell tenni telózsírt (Sram butter vagy Motorex prep M). Én telózsírt teszek a perselyekre is. Aztán összetolod a villát félig, alulról feltöltöd a szükséges mennyiségű és viszkozitású kenőolajjal. Utána összetolod teljesen, alsó csavarok vissza, készen van! A nagy szervizt nagyjából 6000km-nél érdemes megcsinálni, tehát két kis szerviz, majd harmadikra a nagy jön. Itt már nem csak a villát húzod szét, hanem kiveszed a becsúszókból a csillapító és rugózó egységet is. Be kell építeni egy komplett service kit-et, ami tartalmazza az összes tömítést, o gyűrűt, új szimmeringet. A csillapító egységben is olajat cserész. Utána a végén a lower leg szervizzel fejezed be.
RS villákra nem jellemző a kotyogósodás, de minden elromolhat. Ha így van, ki kell cserélni a perselyeket, utána elvileg jónak kell lennie. Ha igazán zúzós villát szeretnél, akkor vegyél egy 120mm utas Pike-ot.
SID tudtommal szintén 32mm-es becsúszókkal rendelkezik.És, hogy mit vegyél? Mostanában sokan szidják a Charger 2-es csillapításokat, így inkább olyan RS-t néznék, amiben Charger 2.1 van, ezek az új 2020-as villákban lesznek.
Ha valami újra vágysz, esetleg próbálj ki egy DVO Sapphire villát, 32-es becsúszóval van 100mm-es, 34-es becsúszóval 120mm-es. [link]
Ha én villát cserélek, a következő tuti, hogy egy ilyen lesz:
DVO Diamond D1 -
Fall-N
veterán
Az itteni ajánlás után vettem egy ilyen kormányvég dugót. Meg is jött a héten az Aliról, csak az a baj, hogy a műanyag rész, amiben van az anya, nem fér be a kormány végébe. A kormányszáram ékes (1" menetes a villa) és a kormány 22.2 mm-es külső átmérőjű, nem oversized, így a belső fal vastagsága miatt a lyuk kisebb (kb. 15 mm lehet). Lehet kapni hozzá valami anya félét, ami megszorul a kúpos alu végen, ha meghúzom a csavart, vagy barkácsolni kell? Gondoltam az Ahead kormányhoz való dióra, de az lehet szintén vastagabb, mint ami nekem kéne. Vagy valami szétnyíló műanyag dűbelt (tiplit) nézzek?
-
StLui
veterán
válasz Runner_fxr #139843 üzenetére
Igen, alig tudom elképzelni hogy férhet el egy kormányon
A jeladó nélkül nem működnek a MTB opciók, tehát nem méri az ugrásokat stb, én így láttam másik videóban isKönyvelőirodába önállóan dolgozni tudó könyvelőt, bérszámfejtőt keresek Dunakeszire
-
AtHoS
nagyúr
válasz Massmurderer #139835 üzenetére
Ez a kínálat valahogy jobban megfog [link]
Full fekete a bringám és a mostani küllők is feketék, az agyak és a felnik fékező része ezüst csak, no meg a hajtás és racsni (már amikor letisztítom ) [link]
Ezeket néztem ki, bár a felnik és összetevők típusai számomra nem sokat mondanak
Xtreme M-ZX 19 + Shimano XT HB-T780 + FH-780 fekete - ezüst küllő
DT Swiss 535 + Shimano Deore HB-M6000 Disc elöl-hátul - fekete küllők
Xtreme Sari M-17 + Shimano XT HB-T780 + FH-780 fekete - ezüst küllő
Xtreme airline 3 + Shimano XT HB-T780 + FH-780 ezüst - ezüst küllő
Bati0501
Köszi az infót a szervizekről
Excelsior-nál vettem első bringámat, de akkor még a Győri kapuban voltak. Miután átköltöztek a Pesti útra egy SKS Airworx műhelypumpa és egy Continental Contact Security 26 x 1.75 gumi után érdeklődtem náluk.
A pumpát leadott rendelést követően rövid időn belül meg tudtam venni náluk, de a gumit mai napig várom tőlük, még csak egy telefont sem sikerült irányomba megengedniük, hogy nem tudják beszerezni.....2 hónap után megrendeltem netről, 1 héten belül a bringán volt szerviz résszel viszont nincs tapasztalatom velükread-only mode on the forum
-
Bati0501
őstag
válasz AtHoS #139846 üzenetére
Az Excelsiorral konkrét szerviz tapasztalatom nekem sincs, nem jött össze: felhívtam őket telefonon, és tényleg csak apró dologról lett volna szó, de nem vállalták.
Az spd cipőm tőlük van, tudnak normálisak is lenne, lehet hogy személyesen jobb...
Közben jutott eszembe, hogy még a plázával szemben is van egy bringa bolt (nem tudom mi a nevük), ott voltam többször is, ők is normálisak. Vagy két hónapja láttam talán, hogy be voltak zárva átalakítás miatt, pedig eddig is totál rendben volt a helyiség kinézete. -
jjeahh
nagyúr
válasz robee19 #139833 üzenetére
A tesztbike-on is vannak hülye emberek, ahogy mindenhol, de szerintem erre a TPI dologra sem feltétlen érdemes alapozni. Egy nehéz vastag belépő gumiban általában gyengébb a szövet és defektvédelem sincs, ezért max 60 TPI, de mivel nehéz és vastag, mégis lehetséges, hogy jobban bírja, mint egy high-end könnyű 120 TPI gumi. Legalábbis nekem ez a tapasztalatom.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #139819 üzenetére
Szerintem gyenge a rugó ami húzza,cseréld (cseréltesd) ki azt a rövid bovdenezést házastól,mindenestől,hogy csökkentsd az ellenállását.Mérd le mekkora,lehet van még nekem is annyi fincsi Jagwire Mountain Elite maradék amit odaadhatok.Abban aztán csúszik mint Katiba.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest