Hirdetés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Runner_fxr

    Ármester

    válasz bulikavagyok #134825 üzenetére

    A magyar piac nyilván árérzékeny, ha a bérszínvonal azonos lenne mondjuk az osztrákkal, valószínűleg itthon is nagyobb lenne az ebike eladás, de azért nem reménytelen, szerintem egész szépen alakulnak az eladások. Az ebikeshop is évente több száz db-ot elad.
    A Meridák is szépen fogynak idehaza, eOne-sixty, eOne-twenty, e-Spresso egyaránt.
    Specialized turbo levo-ból is szép számmal eladtak.
    Ebikeshop meg rengeteg Haibike-ot adott el.

    Az ebike kölcsönző szerintem úgy működhetne jól, ha szervezett túrákkal kötnéd egybe, amihez járna egy alap technikai és ebike kezelési gyors képzés. lehetne szervezni trekkinges túrákat idősebbeknek, montis túrákat kezdőknek és haladóknak egyaránt.
    Én valahogy így képzelném ezt el. Haladó, nagyobb montis túrák esetén egy frissítőponton bekészítenék tartalék akkukat is, egy gyors akkucsere és mehet a túra tovább.
    Lehetne akár Ausztriába is szervezni. És akkor ha megfelelő számú embert összeszedsz már akár szállodásokkal is lehet egyezkedni, hogy adjanak neked akciósan szobákat. Csak maga a kerékpár bérlésből nem egyhamar térülne meg egy nagyobb ebike flotta, de ha már így egybekötöd túrákkal, akkor már hozhat nagyobb hasznot. Én is szívesen foglalkoznék ilyesmivel, de nincs ennyi pénzem, hogy megfinanszírozzam.

    haarmaan: Ez azért felhasználás függő, ha nagyon durván használod, tehát több méteres letörések, hosszú 5-6m-es ugratók, esetleg néhány elrontott csőrös ugrás, akkor biztos, hogy hamarabb elfárad mint a karbon. Viszont azt is vedd számításba ha elesel a bringával, a karbon könnyebben sérül. Ha oldalról kap egy ütést, kevésbé ellenálló mint az alu. Egy aluváz esetén egy horpadás maximum esztétika, de ha beszakítod a karbon vázat, az alighanem a vázad halálát jelenti.

    Ha ezek közül kéne választanom, valószínűleg a 29"-es karbon Stumpy lenne az.

    Hasaggymeg: Ezt, hogy érted, hogy elérhető lesz mindenki számára? Most is elérhető mindenki számára, kérdés, hogy adnak e érte annyi pénzt? A premium kategória árban mindig egy magasabb szintet fog képviselni, tehát arra hiába várunk, hogy premium eMTB-t adnak majd belépő analóg áron, ilyen soha nem lesz. Viszont az biztos, hogy némileg több embert vehet rá arra, hogy kimerészkedjen a hegyekbe, de azért amiatt szerintem nem kell aggódni, hogy minden antisportoló, ügyetlen mugli :) ott fog tobzódni a HHH-n, Dobogókőn és sorolhatnám. Tudom, hogy ezt egy ilyen vérbeli kerékpárosnak nehéz megérteni :), de ez is sport. 1db 500-as akkuval mondjuk egy Dobogókő túra, Prédikálószék és társai, úgy nem fog menni, hogy bekapcsolod a legerősebb rásegítést, simogatod a pedált és mész 50-80km-t meg 1500m szinteket. Max rásegítésen kb 30km alatt le lehet meríteni, rákényszerülsz arra, hogy takarékoskodj, ha nem akarsz lemerülni úgy, hogy még nagyobb emelkedők vannak előtted. Aki egy motor pótlékot keres és azt hiszi, hogy eMTB-al mindenféle erőfeszítés nélkül mászunk meg komoly terepeket, az rohadtul nagyot fog csalódni. Meg ugye le is kell jönni a hegyről, és az elektromos hajtás nem tanít meg terepen biciklizni, nehezebb terepen. Tehát szerintem a növekvő eMTB szám leginkább nem új felhasználókat jelent, hanem inkább analógról ülnek át többen, mert rájönnek, hogy hatékonyabb, gyorsabb, a sportolás része meg megmarad.
    Trekkingesek között már jobban el tudom képzelni, hogy behoz az ebike sok új felhasználót.

    [ Szerkesztve ]

Új hozzászólás Aktív témák