Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • .mf

    veterán

    válasz kacsyx #124596 üzenetére

    "Szerintem ezek a szöges köpenyek tipikusan azok a termékek, amelyek jó hogy vannak, csak minek."

    Visszatérve erre a "régi" hsz-re (múlt heti, de már 400 hsz jött azóta :DDD ), a sarkkörön is láttam bringákat, és mindegyiken szöges gumi volt. Gondolom ugyanúgy, mint autónál, itt is más a "gumi" (amennyire az még gumi) összetétele, szilika-tartalma, hogy télen jobban tapadjon. Télen azért érezhetően kevesebb tapadás van, még aránylag laposra engedett tubeless Nobby Nic, Rocket Ronnal is; ők meg ott simán tekertek a havas, jeges utakon, ahol gyalog is elcsúsztam párszor.

    ---

    Óda a 6-sebességes láncokhoz és fogaskerekekhez.
    Kis híján 20 éves (1999-ben vettem) bringám eredeti 3x6-os hajtását az év elején fogom lecserélni. Nemcsak, hogy 20 éve és sok ezer km óta van rajta (ez a városi közlekedős bringám, de volt Velence-körön, elmentem vele Balatonig is még idén is), élete nagyrészét totál ridegtartásban töltötte, mentem vele porban, homokban, esőben, hóban, sóslatyakban - néha csak félévente, akár évente csapattam le a láncot és olajoztam újra, és nem vette zokon. Most már durván meg van nyúlva, a fogak eléggé megkopva, főleg elöl a középső 32-es és hátul a középső négy, mivel városban döntően ezeket használom / ezek működnek megbízhatóan; de továbbra is megy, panaszkodás nélkül.
    Bezzeg az AM fullym 2x9-sebességese, az ha havas vagy saras tekerés után nem kap gondoskodást, egyből hisztizik, beáll, nyekereg, ledobja magát... Ha így folytatja, hamarosan elválok tőle.

    Szóval
    A.) a régi 3x6-os halálán van, s ha már csere, gondolkozom egy kis átalakításon. Az elsőt szinte sose váltom, mindig a középső 32-esen van. Csak ritkán érzem úgy, hogy jól jönne egy alacsonyabb vagy magasabb fokozat. A hátsó menetes 14-28-as helyett 13-30-as elvileg létezik, de jól látom, hogy bazi ritka? Azzal szerintem simán lehetne 1x6 is.
    B.) a 9-es karbantartás-igénye és kényessége a 6-osról visszahuppanva idegesítő. A 8-asok mennyire hepciások?
    C.) Továbbá itt is gondolkozok átalakításon: jelenleg SRAM 22-36 és 11-34 van rajta. 95%-ban a 36-ost használom, mert a 22 olyan alacsony a fokozatok többségében, hogyha ott kell elindulni, főleg emelkedőn, keményen kell az ágaskodás ellen küzdenem az első tekeréseknél; haladáshoz meg kevés, gyorsan végigpörgetem rajta a sebességeket, amint enyhül az emelkedő. A 36-os első ugyan 3gész sokáig elég az emelkedőkön (36-34 = 1.06), csak néha hiányzik egy-két alacsonyabb fokozat; a skála másik végén, mivel belvárosból lábon viszem ki a bringát a Budai hegyekbe, elég sokszor váltanék feljebb, csak már eleve a legnagyobb fokozatban vagyok (36-11=3.27). Hátulra 11-34-nél nem nagyon van szélesebb (boltokban könnyen elérhető 11-34 8-ashoz, 11-36 9-eshez, ami nem nagy különbség), ellenben előre van a SRAMnak 26-39 és 28-42-ese, gondolkozok az utóbbin, akkor a 28-assal lennének a "hegymenet" fokozatok (0.82-2.55), 42-essel a hegyről le, város, vagy sík részekhez, ott 1.24-től 3.82-ig lennének az áttételek. Jó az elgondolás, vagy van valami buktató, ami elkerülte a figyelmem?

    Fotóim és kalandjaim a világ körül: https://www.facebook.com/fmartinphoto/

Új hozzászólás Aktív témák