Hirdetés
- Fotók, videók mobillal
- Xiaomi 14 - párátlanul jó lehetne
- iPhone topik
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Dupla fejezetet nyitott a Huawei Mate XT a mobilok történetében
- Nem indulnak meggyőzően az iPhone 16 eladásai
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
- Apple Watch
- Apple Watch Sport - ez is csak egy okosóra
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
Hirdetés
-
Végre a Logitech is bemutatott egy analóg klaviatúrát
ph A dolog már eléggé időszerű volt, mindenesetre a három színben készülő, TKL-es megoldás nem dúskál a hobbistáktól ellesett okosságokban.
-
Edifier R1600T III 2.0 Aktív hangfal
lo Tegnap érkezz meg az új hangfal rendszer. Egyrészt azért esett rá a vásárlás, mert ajánlott, másrészt van hozzá...
-
Gondoskodik róla az EU, hogy az Apple felnyissa a rendszereit
it Az Apple-nek meg kell nyitnia a rendszereit a riválisok felé, ebből az EU nem enged.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
zoli03
őstag
válasz headhunter #103441 üzenetére
Én próbáltam láncfűészhez való lánckenő olajat. Nagyon szórja le magát a láncról (végülis ez a dolga, csak ez biciklin hátrány), valamint gyakran kell újrakenni. Amíg fent van, addig viszont jó és annyira nem is lett mocskos a lánc, mint amire számítottam.
-
Atke
senior tag
Szerelésben járatos fórumtársaktól kérdezném, hogy a hátsó, menetes agyat át lehet-e szerelni kazettásra?
Vagy ez csak hátsóagy cserével lehetséges!?
Van egy olcsó fat bike-om, amin szeretnék 1x10s váltást, a jelenlegi 1x7 helyett, ezért érdekelne, illetve a váz befolyásolhatja-e hogy rá menjen az 1x10 es rendszer, vagy ha olyan agy van rajta, akkor működni fog
Előre is köszönöm. -
rushty
senior tag
válasz cozmo #103452 üzenetére
A hirdetés nem volt átverés, max. megtévesztő lehetett. Nyomásmérő értékig.
Én már azon is csodálkozom, hogy egy minin van nyomásmérő. 5,5 az szép teljesítmény. Gyanítom a többi minipumpánál jobb, amikkel kínkeservesen lehet akárcsak 3 bart is elérni.
[ Szerkesztve ]
Revolut meghívó pü-ben
-
ivana
Ármester
válasz headhunter #103441 üzenetére
A bringa finom cucc, jó műszerolaj kell a láncnak (fegyver, varrógép etc. Olaj), vagy teflonos láncspray. Én személy szerint felváltva szoktam így elég jó.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #103440 üzenetére
Biztos akad egy megbízható szerviz arrafelé. Ha nem érzel magadban kellő műszaki affinitást, akkor mondjuk a teló szervízt nem is ajánlanám, hogy magad csináld. De a többit meg lehet. Ott a youtube. Vagy szánj rá egy nagyszerviz árát, legalább egy évben egyszer. Ennyit csak megér a hobbid.
Tothgera30: Elég kevés szervizest ismetek, aki szereti ha mellette állnak szerelés közben. Max akkor ha jó ismerős. A szervizekbe határidős munka egy nagy generál. Kizártnak tartom, hogy ismeretlenül erre lehetőséget biztosítanak, hogy ott legyél szerelés alatt. Ilyen munkáknak nem ugranak neki azonnal, hanem érkezési sorrend van. Leadod a bicót, majd pár nap múlva értemész.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Tothgera30 #103442 üzenetére
Ilyen rozsdamentes csavarokból szabad noname akármit venni, vagy ebből is van ajánlott márka?
A szervizzel amúgy nem csak az a gondom, hogy nem bízok bennük, egyszerűen szeretném a fülétől farkáig kiismerni a bringát és megtanulni karbantartani... így hosszú túrákon, bármikor ha cserben hagy, vagy ha veszek egy új alkatrészt, jó eséllyel helyben meg tudom javítani, cserélni... mellesleg azt is megtanulom, hogy mi mivel kompatibilis és mik a kilátásaim fejlesztés terén. No meg jelenleg anyagilag úgy állok, hogy az is fáj, ha legombolják rólam az alkatrészek árának a többszörösét egy szervizért... haveri körökben volt erre példa. Én eddig egy dolgot bíztam rájuk, az első pedálom felrakását, azért pénzt nem kértek, de 20km-re otthonról, terepen leesett és kulcs nem volt nálam, hogy visszarakjam... még szerencse, hogy nem kiállva hajtottamrushty: Vennék én 10-et is szívesen...
Runner_fxr: A telóm nem egy 2018-as RS Lyrik, hanem egy belépő rugós Tora, az is ennyire komplikált lenne?
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz cozmo #103452 üzenetére
Nem tudom milyen pumpa ez,de nem elég ha tudja a kért nyomást,különleges,visszacsapószelepes tömlője kell legyen,hiszen a rugós tagokban olyan kis volumenű levegő van,hogy egyetlen szisszenéssel elillan,így le sem tudod lazítani felfújás után.Nekem ilyen van,de ez jó is mind2,kerék és teleszkóp fújására is.
(#103460) darkrock...nem különösen
(#103461) Runner_fxr ...+1,mert amúgy melyik az az ember úgy általában aki szeret/tud úgy dolgozni,hogy a nyakába lihegnek?
(#103453) Because...a fentebb linkelt pumpa is minipumpa és nem nyolcat,hanem 21bart tud. (bár éppen most értekeztünk arról,hogy itt minden jó )
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
-=RelakS=-
veterán
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz -=RelakS=- #103464 üzenetére
Amint azt korábban írtam,minden szeleppel elmegy a levegő jó része,Visszacsapó kell oda,mely egyirányúvá teszi a levegő útját.Ott szisszenés nem hallatszod6.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
varsam
őstag
válasz Hasaggymeg #103465 üzenetére
Én is megvettem tegnap, telóhoz kéne, ez alapján lehet hogy feleslegesen? Na majd este kipróbálom keréken, hogy hogy működik a szelep.
-
Atke
senior tag
-
jjeahh
nagyúr
Amúgy minél több videót nézek, annál egyszerűbbnek tűnik a rugós telók karbantartása, ha jól látom komolyabban nem kell szétkapni semmit, csak pár csavart kicsavarok, kihúzom a szárakat, a rugót stb, kiöntöm az olajat, megtörölgetem, teszek bele új olajat, max kicserélem a gumigyűrűket, szimeringeket és összerakom.
Valaki csinált esetleg ilyent a topikban? Ahogy elnézem a RS telókhoz van minden ebayen, még olaj is.
Csapágyak hol vannak? a Teló nyakán, kormányszárnál? Máshol? A monoblokkot sajnos egyelőre nem tudom kivenni, nincs szerszámom hozzá... a pedálom meg mind kiderült siklócsapágyas és elég jól le van szigetelve, azt valszeg nem fogom szétszedni, majd ha sz*rrá megy cserélem a belsejét, mert lehet külön kapni hozzá... más csapágy van még? A qr9 tengelyekkel érdemes valamit kezdeni?[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
-=RelakS=-
veterán
válasz Hasaggymeg #103465 üzenetére
Az enyém valami olyan, hogy rácsavarod a szelepre az egyik felét, ami rögzíti a pumpát, majd becsavarsz még egy részt, ami ki is nyitja a szelepet. Ahhoz, hogy le tudd szedni a pumpát, először azt a külső részt kell kicsavarni, lezár a szelep, és ekkor csavarhatod le a csövet rögzítő részt.
Ha jól emlékszem, rég használtam Egy biztos, hogy nem csak felpattint/lepattint. Gondolom a visszacsapó szelepes ilyen gyorsabban fel/le szerelhető megoldás.Itt streamelek játékot időnként: https://www.twitch.tv/relaks__
-
Tothgera30
Ármester
válasz Runner_fxr #103461 üzenetére
Erre gondoltam első körben én is, de biztos van egy kis plusz összeg amiért megmutatnak pár egyszerű szerelni valót a bringán, még ha nem is a sajátján, de később tudja alkalmazni. Például teleszkópszerviz.
#103462 jjeahh: Szerintem az anyagminőség lényegesebb mint a márka.
Alakul a Haibike:
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
bunddog
tag
válasz Tothgera30 #103470 üzenetére
Lesz rózsaszín lockout bowden?
-
6030D
Ármester
válasz Tothgera30 #103470 üzenetére
Amikor megláttam az apróban, megdobbant a szívem... aztán amikor megláttam az árát meg is állt.
Jó lett!Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Tothgera30
Ármester
válasz bunddog #103471 üzenetére
Most épp nincs itthon felesleges pink bovdenház.
#103472 6030D: Erre szokták írni hogy "nem mindenáron eladó". Bár ahogy nézem az aprót, felszereltségét, súlyát, és állapotát tekintve, aki ilyen kategóriát nézeget, annak kellemes befektetés lehet.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
6030D
Ármester
válasz Tothgera30 #103473 üzenetére
Így van, ez lemaradt, hogy nagyon fullos a setup, csak nekem nem fér bele.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
TomMusic
őstag
Budaörsi Decathlonban szoktak lenni bringás ruhák?
Állítólag az egyetemen töltött évek a legszebbek. Ezért a képzési időt próbáltam a lehető leghosszabbra nyújtani.
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #103462 üzenetére
Te írtad, hogy még bizonytalan vagy. Így ebben a formában azért egy kerékpár szervizben jobban megbízhatsz, mint magadban.
Amúgy egyáltalán nem bonyolult egy teló kisszerviz. A 2018-as lyrik-en sem bonyolult a lower leg service. És a csapágyak átzsírozása se. Amikor már a csillapítást is szétszeded, ott kicsit bonyolultabb a művelet, meg a tagoknál is. Rengeteg oktató videó elérhető. Én is sok mindent videók alapján tanultam meg. Megveszed a szükséges szerszámokat, kenőanyagokat, aztán kezdheted is ha úgy érzed. Ez mindenképpen költségkímélőbb hosszútávon.(#103470) Tothgera30: Biztos lehet egyezkedni, de azt tapasztalatból tudom mondani, hogy ezt nagyon nem kedvelik a szervizek. Pláne akkor nem amikor egy halom bringa vár szerelésre. Nehéz erre időpontot egyeztetni. Megbízható szervizbe kell vinni a bringát, és akkor nyugodtan ott lehet hagyni, nem kell idegeskedni.
Holnap megnézek egy bringát. [link] Ha szimpatikus lesz élőbe, lehet elhozom. 27,5"+ és 130mm-es rugóutak.
[ Szerkesztve ]
-
Véreshurka
senior tag
válasz Runner_fxr #103483 üzenetére
120-as O.L.D.-s bringához kerestem vagy 2 éve 7/8 sebességes agyváltót, és csak a Sturmey-nél találtam de olyat, hogy az 1:1-es áttétel már rögtön az első sebességben elérhető volt, na oda jó lett volna egy hasonló lánctányérral szerelt hajtókar, hogy hátul normális fogszámú lánckereket tudjak használni
El Psy Kongroo
-
Runner_fxr
Ármester
válasz Véreshurka #103484 üzenetére
Ez belső áttételes, duplázza a lánctányér áttételét.
-
FCsabi24
tag
válasz Hasaggymeg #103450 üzenetére
Hasaggymeg és Tothgera30 (#103448), köszönöm a választ.
-
Véreshurka
senior tag
válasz Runner_fxr #103485 üzenetére
A belső áttételről ez jutott eszembe: Schlumpf váltórendszer. Hátha valaki használt már ilyet... Az megírhatná, hogy jó-e, vagy sem.
[ Szerkesztve ]
El Psy Kongroo
-
wariror
tag
Üdv urak!
Tudnátok erről a bringákról
véleményt mondani. Vagy
valami hasonlót ajánlani!
Hosszútávra valami megbízhatót
szeretnék. -
jjeahh
nagyúr
válasz Runner_fxr #103483 üzenetére
Ha szervizbe viszem, akkor az is maradok . A bowden cserétől is f*stam picit, a pedáljavítástól, váltóbeállítástól szintén, de szerencsére egyiket sem sikerült elcseszni és ma már egyszerűnek tűnik a javításuk-karbantartásuk. Na jó a hátsó váltó beállítása az még mindíg rejtély, de úgy érzem az is marad, ahhoz kell egy kis vudu is, hogy tökéletesre sikerüljön
Ez a Cannondálé elég érdekes, full krikszkraksz az egész, ha valahol van abban a vázban egy letisztult ív, azt a festéssel igyekeztek megtörni... ami ráadásul energiaital-ződ . Fura, hogy ettől még tetszik nekem, a Cannondale nagyon érzi ezt a fura és mégis dögös gépszörny vonalat, a lefty-montik között is vannak hasonló stílusúak.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Tothgera30
Ármester
válasz Runner_fxr #103483 üzenetére
Ezzel viszont nincs sok tapasztalatom. Kiscsikó koromban hordtam pár helyre, de ott ahol a lánctányér csavart fordítva akarták betenni, semmi jót nem vár az ember. Azóta egy emberhez hordom, baráti viszony miatt kissé rugalmasabb a szervizintervallumokkal kapcsolatban, cserében persze ha bármi negatív neszt veszek észre a cangán, már viszem is hozzá.
Szép ez a Moterra, a setup mint ha néhol kissé le lenne spórolva, de ilyen áron nem kell csodát várni, ha több időm lenne bringázni, biztosan beneveznék egy hasonlóra.
"A pokol nem hely, hanem állapot"
-
Runner_fxr
Ármester
válasz jjeahh #103490 üzenetére
A váltó beállítás az egy érdekes dolog. Alapvetően nem bonyolult művelet. Pár alap dolog van ugye amit ismerni kell, bovdenfeszesség állítás, végállások. Ha ez jól van beállítva akkor jól is kéne váltania. Csak sajnos ez nem mindig ilyen sima ügy. Szorulhat a bovden, lehet rossz a felső váltógörgő távolsága, a lánc/sor kopás is előidézhet pontatlanságot. Van, hogy elvileg kompatibilis alkatrészek mégsem akarnak együtt jól működni. Ilyenkor sor/lánc csere, másik típusra, megoldhatja a pontatlanságot.
A Cannondale mindenképpen egy figyelemre méltó kerékpár márka. Anno ők készítették a legjobb montikat, ezt ki merném jelenteni. Manapság ez nem ilyen egyértelmű, sok jó bringa van.
Nem feltétlen akartam most megint pedelec-et, pláne nem Bosch-t. De ez a Cannondale szembejött velem, és megtetszett. A láncvillája a plus-os kerekekhez, és a Bosch motorhoz képest egész rövidre sikerült. A súlypontja nagyon alacsonyan van, szerintem elég jó kis gépezet lehet ez. A 130mm rugóút 2,8-as külsőkkel szerintem elegendő. Mondjuk van rajta fejleszteni való, mert a villa elég alap, és még dropper sincsen benne. De ezek utólagosan könnyen orvosolhatóak. Meglátom holnap mit mutat élőben.Tothgera30: Vannak kóklerek, ez kétségtelen. Én is láttam már olyat, hogy simán beleöntötték az ásványi olajat a Dot-os fékbe, és ugyan ezt fordítva is.
A Moterra 3-as az alapmodell, nyilván a setup spórolós. De mondjuk színre ez jobban tetszik mint a jobban felszereltek. Egy dropper-el, meg mondjuk egy Fox 34-el vagy Pike-al azért már mindjárt elviselhetőbb lesz. Természetesen akkor már inkább egy kicsit nagyobb villával, 140-150mm körülivel, hogy kicsit a fejcsőszöge is laposodjon. Én pont azért veszem meg, mert nincs sok időm bringázni. Ha sok időm lenne, valószínűleg nem kerülne szóba egy ilyen gép.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
Sziasztok
Szerintetek sima aszfaltra, melyk lenne jobb választás a 37-622 vagy a 42-622 kerék? (Continental Contact II gumi)
Ha mondjuk ide veszem hogy vizes úton is tekerünk vele. Sima városi kerékpár, tehát nem repesztésre..olyan 20-25 km/h max. a sebesség vele[ Szerkesztve ]
-
szkink
aktív tag
válasz cozmo #103452 üzenetére
Én is ezt vettem tegnap,és olvasva a hszeket gondoltam gyorsan kipróbálom,nekem semmi gond nincs vele,rá tekertem a teló szelepre és adj neki,szisszenés nélkül le tudtam venni és a levegő sem áramlott vissza fújás közben,6bar-ig nyomattam,sajnos hogy most annyi is van-e benne amit az óra mutat más műszerrel nem tudom megmérni,de fújás előtt lemértem a nyakat és ugyan oda vissza is tudtam fújni ami gyári bar volt.
-
szkink
aktív tag
válasz Runner_fxr #103497 üzenetére
Igen köszönöm,többet nem is ált szándékomban telóhoz használni nagy szezon előtt viszem szervizbe majd a srácok átnézik ezt is mondjuk én alapból sem a telóhoz vettem
[ Szerkesztve ]
-
ivana
Ármester
Ért valaki a fixikhez? Milyen agyat érdemes szerválni? (Mármint konkrét típust) Van egy WM, vagy NIK csepel vázam a 40-es évek végéről és rat fixit akarok belőle csinálni Szerintem beolajozom, a rozsda marad, előre kap egy normális féket. (Ezeknek elég fasza papucsa van, ilyen vastag lemez, akkoriban még pályagépeken is ilyen volt...)
-
pittlaren
csendes tag
válasz Runner_fxr #103483 üzenetére
Huh, igen zsivány ez a bringa! Alapvetően nem jön be az az e-bicaj/pedelec téma, de ez nagyon vagány!
[ Szerkesztve ]
Milyen név az, hogy Azim? Cornwalli vagy ír? Mór...
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft
Város: Debrecen