- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Várható a HyperOS a Poco F3-ra is
- iPhone topik
- Mobilhasználat külföldön
- Nothing Phone (2) - több, mint elsőre látszik
- Fotók, videók mobillal
- Android szakmai topik
- A vártnál kevesebb iPad Pro fogyhat
- OnePlus 8T – fazonigazítás
- Motorola Edge 30 Neo - wake up, Jr...
Hirdetés
-
Tetőfokára hág a tavasz, és ezt a hardverek is érzik
ph Asztali PC-k, monitorok, videokártya, hát, hűtés és egér is került heti válogatásunkba.
-
Már elérhető Steamen a klasszikus Marathon
gp A közkinccsé tett alkotás eddig is ingyen játszható volt, de nemrég végre bekerült a Valve áruházába is.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
szki
őstag
válasz venember83 #7064 üzenetére
Olyan mintha női vázas bicaj lenne
Ma végre tekerem egy jót. És látom holnap már nem kell, mert itt a vihar...
-
szki
őstag
Ezen a videón én nem csodálkozok sokat megélt szülőként. A gyerek bicaja egy pedál nélküli, hátsó rugós kétkerekű. Átlagos kisrácok/kislányok hasonlókat művelnek 3 kerekű lábbal hajtós motoron, v. kétkerekű rolleren.
Amúgy ma igazi bicajos idő van itt a nyugati határszélen. Nap nem süt, nincs kánikula, és szél se fúj. Bár eső bármikor lehet, de egy fórumtársat idézve: legfeljebb megázunk, és tekerünk egy jót
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz belaazallat #7136 üzenetére
Ez a trekking tényleg nagyon jó vételnek tűnik!
(#7120) Teasüti: Aranyárban vannak a lánctányérok. Egyszerűbb, ha használtan beszerzel előre egy kisebb lánctányért, meg hátra még másik fogaskoszorút. És két koszorúból összerakod a neked megfelelő koszorút. De hátul 22-es után 34-es picit nagy ugrásnak tűnik, és nem tudom a váltó felvált-e rá? Nálam 21-28-34 a mászós rész (elöl akkor 38-on van, és nem kell leváltanom 28-ra 16% emelkedőig). A racsnis fogaskoszorú szétszedéséhez 2 db láncos kulcs kell, mert a legkisebb fogaskerék menetes (bár nálam külön körmös anya van, és nem menetes a kis fogaskerék)
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz Teasüti #7141 üzenetére
Trekkinggel nyilván nem mászok terepen. Felmenne az áttételek felől (28/34), de a 32-es gumi nem bírná a terepet. Ha a "hegyre" kell menni a szőlőt gondozni, akkor feltolom a biciklit, mint mindenki más És lefele is gyakran tolom, mert nem DH bicaj.
Korábban szoktam használni egy rokonom gagyi MTB-ját terepen, de olyan pocsék a fékje, hogy már nem indulok azzal terepre.
Ha úgy alakul a helyzet, akkor télen összerakok egy össz teleszkópos, hótaposó bicajt -
szki
őstag
Lehet, hogy több időt szánsz az interneten a bringa cuccok keresgélésére, és alkatrészek elemzésére, mint amennyit a nyeregben eltöltesz?
Csak azért kérdem, mert mindig naprakész vagy a cuccokból. Nem semmi!(#7175) Fasten: Hogy költséges hobbi? Akkor még nem volt saját autód, melyre egy garnitúra téligumi többe kerül, mint egy átlagbicaj.
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
-
szki
őstag
válasz fungeld #7195 üzenetére
Küllővédő műanyag tárcsa. 100-150 Ft bicikliboltban. Nálam is kellett már cserélni 1x.
(#7197) Ariadne: Nekem se esett küllő felé sose a lánc. De a hátsó agy, és küllő töve tisztábban tartható, mert a láncról leszóródó mocskos olaj nem koszolja össze.
(#7194) Ariadne: Értem én. De a jelenlegi bicajom sima trekking merev acél villával, és nem cross első teloval. Meg azért 90 kg vagyok, és nem akarom én kavicsos, hegyes terepen lefelé szétcseszni a bicajomat (meg a 32-es gumit). Aztán utána meg aszfalton megtekerem 60 km/órával, és kellemetlen lenne egy első defekt. (itt Zalában vannak szép lejtők/emelkedők közúton)
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz Teasüti #7201 üzenetére
Na jó. Pár hónapja leszaladtam a hegyi útról az árokba egy gagyi MTB-vel, és szó szerint elhasaltam. Mivel a legkisebb sérülést is el kívánom kerülni mind magamnál, mind a trekking bicajnál így én óvatos vagyok terepen lefele, ha nem terepre való bicaj.
Már 33 éve bicajozom azt a hegyi szakaszt, tehát ismerem az utat, és tudom hol kell vigyázni
Te nem próbáltál még terepen lefelé jönni nem terep bicajjal, és keskeny gumival(#7203) fungeld ebike-on lehet nincs. De máshol biztos van. Bár látom valahol 300-400 Ft ez a ki műanyag. Jobb egy olcsó bringaboltig elkerekezni, és megvenni
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
Picit könnyítettem a bicajon, és lekerültek a sárvédők, csomagtartó, meg az oldalsztender (össz 2 kg mínusz). Gondolom most kb 15 kg lehet a bicaj, mert Hi-Ten acélvázas, és a hátsó kerék a Megarange fogaskoszorúval súlyos jelenség.
Kapott tesztre egy olcsó, és szűkebb hátsógumit is (Rubena 700x28C, 450g). Mentem egy 10km-es tesztkört, és érezhetően kevésbé tapad a hátsókerék, mert egy erőteljes fékezéskor sikerült állóra fékeznem, és megkoptatnom
Nem tudom a V-fék tényleg annyival jobb-e, de nálam a Canti fék is állat jól fog.[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz Teasüti #7242 üzenetére
Na majd ha újra Pécsen járok, akkor találkozunk, és megmutatom, hogy ez 3 ujjas fékkar, de 2 ujjal is állóra fékezem. A fék kormányra felfogatása rendes fém házzal van, és fékkar is alu ötvözet. Szóval nem hajlik erre-arra, mint a műanyag.
Persze minden rendben karban van tartva, és gondolom ez is számít.szerk: a 2 kg-mal könnyebb bicajjal 31 km/órás átlagot tekertem egy 10 km-es körön (kiváló aszfalton), amiben volt 50m szint, és fele szembeszél, fele hátszél (enyhe szél). Nem érzékeltem javulást az eddigiekhez képest, de gondolom hosszútávon számítani fog a karcsúsítás. Még magamról tudok lefaragni kb 3 kg-ot, és nincs tovább súlycsökkentés
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz rétisün #7245 üzenetére
Készülök a jövő szombatra! Bár az eheti letekert km elég kevés. Eddig csak 120 km van, de holnap estig gondolom megduplázom
Áll persze a holnap 13:30, de addig ki kell józanodnom, mert ma este buli van! Eső, és szembeszél kerüljön el minket!
Mindent maximálisan belőttem a bicajon, és most 2000 km-t ki kell bírnia ránézés nélkül. Még egy markolatcsere jó lenne ergonomikusra. -
szki
őstag
válasz rétisün #7368 üzenetére
Jó kis tekerés volt! A hajnali részeg bicajozásommal össz 150 km lett a mai nap.
Nálam pihenők nélkül ez lett az odaút 69 km
Visszafele az a Zalaapáti utáni emelkedő nekem nagyon kemény volt
Talán nem kellett volna még reggel 5-kor bacardi-kóláznom... Legközelebb nem másnaposan megyek 100+ km-re Veled
Most tolom a fejembe a grill csirkét petrezselymes krumplival, és még elfér pár meggyes pite a gyomromban[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz Teasüti #7439 üzenetére
Sok Sikert a hátsó kerék szereléshez!
A menetes racsni(k) leszedésénél én a szerszámot fogtam be asztali satuba, és kerékagyat tettem rá felülről, azaz vízszintesen volt kerék. És a kereket forgattam el. Így könnyen sikerült meglazítani a racsnit. Ezt azért javasolom, mert villáskulccsal+racsnileszedővel lehet, hogy nem sikerül meglazítani a racsnit.
A küllőket biztos után kell húzni majd. Ha van kis tapasztalatod centrírozásban, akkor magad is megcsinálhatod. A lényeg, hogy sokat ne járkálj laza küllővel![ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz Manitou #7456 üzenetére
Schwalbe könnyített belső volt/van neki. Én is nézegettem, hogy 105g-osat lehet venni 700/28-32-ben. De végül nem váltottam, mert a jelenlegi Kenda belsőm is csak 150g (bár hamar leereszt 6-7 Bar-ról, mert még a múlt évezredi).
De gondolom a (tüske)szúrásos defekt ellen a vastagabb belső sem véd. Bár lehet amarago külsőt is könnyebbet vett.[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz Teasüti #7459 üzenetére
Na igen. Izomerő kell a bicajszereléshez, és tapasztalat Majd meglesz apránként mindkettő!
A racsnik szabadonfutójához még nem nyúltam. Tudtommal teli van golyóval, és jobb azt nem bolygatni. Ha fura hangok jönnek ki belőle, akkor inkább csere, mint golyózgatni. Amúgy szerintem speckó körmös v. tüskés kulcs kell hozzá.
Fogaskoszorún a lánckerekek nem kopottak? Ha igen, akkor úgyis csereérett a racsnis koszorú egyben.
A kónusszal el lehet szórakozni, hogy ne szoruljon a tengely, és ne is kotyogjon. De majd rá fogsz jönni a nyitjára
Nem tudom milyen papucs van a hátsótengelyednél, de arra ügyelj, hogy kerék a láncvillánál, és a támvillánál is középen legyen. Én például 135mm-es tengely helyett 130mm-set tettem be, de ügyesen hézagoltam 4 alátéttel a maradék 5mm-t.Más: kerékpár vásárlóknak egy friss cikk a holkerekparozzak.hu-ról: "Kerékpár vásárlás 1 rész: Új bicikli"
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz Teasüti #7474 üzenetére
Akkor csak én vagyok láncmániás?
Sűrűn törölgetem át ronggyal, meg a lánctányérokat, és fogaskoszorút is. Pedig terepen nem is járok.
Mondjuk pár évtizede a motorkerékpárjaimon sose kapott ennyi gondoskodást a lánc Volt is vagy egy vödörre való láncom...Szerk: már voltam úgy bicajjal, hogy egy hosszú túra előtt olajoztam a láncot, de a legvégére mégis kiszáradt a kánikulában a lánc, és elég idegesítően nyikorgott. Azóta persze olajozom sűrűn.
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
Én kiindulási alapnak az utvonalterv.hu oldalon szoktam tervezni a gyalogos közlekedési eszközzel, mert értelmesebb útvonalat ad, mint bicajra. Aztán persze nem árt egy rendes útvonaltervező az okostelefonba, mert több alkalmazás már tudja hol tilos tekerni főútvonalon. És ekkor az alternatív megoldást mutatja.
Például Debrecen-Siófok 326 km. Ez szép táv! Főleg úticsomaggal szép!
És nem tudom még aznap lesz meg a Balaton-.Bp., vagy másnap?Több szakasz forgalmas főútra adódik, és célszerűbb hétvégén tekerni, amikor kevesebb az autó (bár ilyenkor több a hétvégi autós amatőr is az utakon), és szombat 15:00-tól vasárnap estig kamionstop is van.
Ekkora útnál sűrűn kell inni. Várhatóan óránként 1 Liter víz kell, ha meleg van (temetői kutak). Szintén sűrűn kell erősen kalóriadús táplálékot magadhoz venni (szénhidrát energiabombákat). Az ásványi anyag veszteséget izotóniás itallal kell pótolni.
Az edzettségi állapotodat Te ismered. Ha már tekertél többször 100+ km-t egy nap, akkor tudod mire számíthatsz. Bár én 100km-t extra kaja nélkül letekerek, de 150km-t már nem, és akkor az eléhezés ellen sok energia kell már.
Az biztos, hogy ekkora tekeréshez fokozatos terheléssel lehet edzeni, és több hónap folyamatos edzés kell!
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
Nem lebecsülve a felkészültségedet, de ekkora táv ilyen vastag gumikkal nem átlagos erőnlétet kíván.
Meg kellene nézni a vonatos lehetőségeket is 1-2 szakaszra.
Napi 4 óránál többet nem kellene nyeregben töltened, mert ha jól értem sorozatterhelés lesz. Vígyázni kell az egészségre, izmokra, ülőgumókra. -
szki
őstag
Szerintem ott tilos bicajozni főúton, ahol tábla tiltja. 7-esen szoktam Letenye-Nagykanizsát tekerni, de itt sok a kerékpárút, és a település. Sok helyen kint van a tiltó tábla, de alatta, hogy "kivétel célforgalom"
6-oson szoktam még tekerni Barcs-Szigetvár-Pécs között. Ebből Barcs-Szigetvár gyakorlatilag mellékúttal felérő forgalmú csak. Míg Szentlőrinc-Pécs között komoly kamion forgalom is van. Itt kb 4-5 km-en tiltja tábla a bicajozást. De érdekes módon másik irányba szabad menni bicajjal ugyanazon a szakaszon, mert arra már nincs tábla
Néha buszok meg kamionok próbálnak ledudálni, de le vannak ejtve. Nem fogok az út 20 cm-es legszélén tekerni, hanem út szélétől 1 méterre.Cathfaern: azért pár müzliszelet meg csoki elég soványka hosszú útnál. 4 óra feletti tekerésnél már erősebb eneregia cucc kell, és linkeltem korábban, hogy az ásványi anyagok pótlása (is) nagyon fontos.
Ayg0: Azért a széllel sem árt számolni. Ma itt Zalában irtó erős északi szél van. Gondolom tifelétek meg észak-nyugati szél a jellemző. Szóval kellemetlen végig szembeszélben tekerni.
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz rétisün #7525 üzenetére
Csak laza 20-30 km-eket nyomok most hétfő-csütörtök. Bár lehet egy 80-as is muszáj lesz.
Ma a szél jött mindenfelől, de nem volt probléma, mert rövid szakasz volt, és próbálom emelni a pedálfordulatot. Most este lehetne tekerni egy jót, mert elállt a szél, de nem élek a lehetőséggel
Hétvégére lehűlés jön, és kellemesebb hőmérséklet. De remélem az eső elmarad!
Jövő héten meg legyen kánikula, mert strandolni mennénk minden nap a lányaimmal#7523) Ayg0: Szőlőcukor akkor jó, ha épp leesett a vércukrod, és azonnal kell energia. A szőlőcukor gyorsan felszívódik, és hasznosul a vérben. 1-2 szemet adagolva hosszabb időszakon keresztül is hatásos lehet, de el kell találni az adagolást. Jó még a banán, ami szintén jól szívódik fel, és kálium ion is van benne.
Bátor vállalkozás akkorát tekerni főúton! Vékonyabb gumit továbbra is fontold meg![ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
Gumikhoz nem értek, mert óriási a választék (bár nem mind beszerezhető). Csak tapasztalom, hogy a vékonyabb, és keményebb gumin könnyebb gurulni. A Te kerekedhez szakboltban kellene megkérdezni a lehetőségeket.
Felniszalag vagy defektvédő szalagra gondolsz? Országúton azért kisebb az esélye egy szúrásos defektnek. -
szki
őstag
válasz Ariadne #7554 üzenetére
Szép túra! Keményen nyomjátok a szinteket
(#7563) ludsimon: vigyázni kell az összes útvonaltervezővel, mert könnyen elvisz a málnásba, vagy kerülőútra.
#7559) Ayg0: Sisak csak lakott területen kívül kötelező, és 40 km feletti sebesség esetén (max megengedett 50 km/h). Láthatósági mellény is csak lakott területen kívül kell, és rossz látási viszonyok esetén.
Én viszont mindkettőt javasolom fényes nappal is, ha főúton tekersz sokat! (ezt, mint sokat megélt autós javasolom)[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
Be kell szereznem valami pulzusszám mérőt. Bár eddig nem hiányzott, de jó lenne statisztikázni Ha számolgatok, akkor nálam 140-160 között kellene tartani a pulzust a zsírégetéshez. Eszerint mindenki kiszámolhatja mekkora pulzusszámot kellene tartania a a kívánt célja szerint.
-
szki
őstag
Ja, nem is zsírt akarok már égetni A 140-160 pulzus nálam erőnlét további növelés miatt lenne jó...
Egy szerintem hasznos cikk a testsúly csökkentést szándékozóknak, és persze fitness bicajozóknak: Az elhízás problémaköre és a sikeres súlycsökkentés titkai
Az elmúlt években sokat olvastam a témáról, de sose foglalkoztam a pulzusszámmal eddig.[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz belaazallat #7574 üzenetére
A megkerülés a körút bicajúton történt, vagy egyéb útvonalon.
Kenesére emlékeztem autózásaimból, hogy van ott szép emelkedőIdén tervezem pár hetente megkerülni a Balatont. Természetesen 1 nap alatt. Tudtommal Zánkán is összeröffenünk csak úgy megnézni a 24 órásokat július 23.-án. Az oda és vissza út nekem felér egy Balaton körrel, mert össz 210 km.
-
szki
őstag
-
szki
őstag
Gondolom a defektmentesítő menet közben működik, azaz forgó keréknél.
Felniszalagon szerintem normálisak a bemélyedések, hisz dupla falu a felnid gondolom. Azt nem tudom olyankor mi van, ha félrecsúszik a felniszalag, és a belső akar betüremkedni a küllőanyához a dupla falu felninél. Akkor vajon okozhat-e defektet? Bár az lehet durrdefekt lenne, és nem lassan leeresztő.
Másik lehetőség felni felőli lyukra: szereléskor megsérült[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz rétisün #7721 üzenetére
Rendes nyár majd jövő héten lesz, mikor én nyaralok
Ezen a héten eddig 80km-t tekertem csak, és azt is 10-es részletekben. Remélem a hétvégén bicajos idő lesz, és mehet az igazi hosszú túra!
Ezt ma vettem észre az első agy zsírozásakor, hogy kimaródott a csapágyfészek felülete, és a kónusz is be van rágva. Lehet cserélni az agyban ezt a csapágyfészket, vagy agycsere lehet csak?
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz venember83 #7735 üzenetére
venember83 + gery03:
Azt látom, hogy az agyból ki lehet ütni a belsejét, és vélhetően 3 darab lesz belőle. Persze ha cserélem is ezt az alkatrészt, akkor nagyon pontos illeszkedés kell, melynek a megoldása kérdéses.
Zsírt megkapta. Talán kibírja a szezon hátralévő részét. -
szki
őstag
válasz Teasüti #7737 üzenetére
Megszoktam, hogy minden kis alkatrész cserélhető a normális világban. Persze a szabványok eltérek, és változnak is az idő folyamán. Majd megoldom ezt is.
Épp a fél szezon van hátra, és október végéig 4-5000 km várható, amit nem fog kibírni a csapágyazás.Jamby18: a mostani nyeregnél jól van beállítva a magassága? Vízszintesen van a nyereg? Kormánymagasság megfelelő-e? Szivaccsal bélelt bicajosnadrágot használsz 1 órán túli utaknál? Nincs hátizsák, vagy egyéb túlsúly a törzseden?
Mielőtt új nyerget veszel vedd számba a fentieket! Amúgy idővel alkalmazkodnak az ülőgumók. Tehát szokni kell ezt a fajta ülésformát.#7739) dqdb : "nekem röpke 1 hónap alatt 3 nyereg és 2 nyeregcső volt a bringámon, mire megtaláltam a megfelelő párost"
Az nem semmi! Én meg hozzászoktattam magam inkább a meglévő nyereghez, és már 10 órás tekerés se probléma. Anatómiailag is rendben van, aminek rendben kell lennie[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
Sports Tracker Androidra!!
Marketből is elérhető mobilról. Feltelepítettem most, és majd tesztelem! -
szki
őstag
válasz -=Vacsek=- #7751 üzenetére
ZTE Pengém van. Marketből elérhető a Sports Tracker tegnap óta, és onnan telepítettem. Nem igényelt bűvészkedést a gugli accounttal. Sports Tracker-re keresve több hasonló nevű alkalmazást is feldob a kereső. Ezt kell telepíteni:
(#7752) Ayg0: A térd megfájdulása, és a nyeregmagasság között kétségtelenül van összefüggés. Be kell lőni a nyerget pontosan. Neten sok leírást találsz hozzá. Másik ok még a nyomatékból tekerés lehet, azaz nem elég pörgetős a pedálfordulat.
Annak a külsőguminak helyére kell mennie.
Én így csinálom 25 éve: Amikor fent van a felnin a külső egyik pereme, és a belső is belekerül, akkor egy kis nyomás nem árt a belsőnek, hogy picit hozzáfeszüljön a külsőhöz. Ekkor a másik peremét is kézzel beilleszted a felnibe úgy, hogy a szelepnél kezded, és mindkét irányba haladsz egyszerre a két kezeddel. Közben a szelepet lehet egy pici beljebb nyomni, hogy a külső pereme minél mélyebbre tudjon ülni a felniben azon a szakaszon is. Amikor már csak 20 cm van a külső pereméből, amit a felnin át kellene fordítani, és kézzel már nehéz a művelet, akkor célszerű ellenőrizni, hogy a már felnire került részen mindenhol a felni legmélyebb pontján van-e épp a gumiperem. Ha igen, akkor kézzel is menni fog a maradék rész átfordítása. Esetleg tényleg segédeszköz kell hozzá. Nem kell félni, mert a gumiban nem fog elszakadni a drótsodrony. Viszont nem árt ügyelni, nehogy kicsípődjön a belső, vagy sérüljön a felni. Műanyag gumileszedőt sose használtam, hanem csak fémet. Az sose törött el[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz -=Vacsek=- #7754 üzenetére
Nem tudom, milyen OS van a 845-ön? A Sports Tracker legalább 2.1-es verziót igényel.
(nekem a pengén főzött 2.3.4 rom van). Ha gondolod elküldöm emilen az apk-t. Priviben keress meg!
Még tesztelgetem. Azt látom, hogy a szinteket nem adja össze. Minden a fészbukra van kihegyezve, ahova én nem vagyok regelve
Endomondoval rögzített gpx-et szépen megevett a web-es felületen, és jól is csinált belőle statisztikát (kivéve max sebesség). Aztán a web szerverrel történt szinkron után a telefonon is megjelent ez az út, pedig nem abban az alkalmazásban rögzítettem. A többi alkalmazás visszafelé nem ment le trackek-eket a szerverről.Jamby18: Én még hagynék időt az összeszokáshoz. De Te tudod, milyen volt a korábbi szezonokban a nyergen ülni, illetve meddig tart türelmed. A nyereggel való kapcsolata mindenkinek egyedi
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz Jamby18 #7759 üzenetére
Neten találsz leírást a nyereg beállításához.
186 cm-edhez alig van kihúzva a nyeregcső a vázból Arra következtetek, hogy alacsonyan van a nyereg. Ha alacsony a nyereg, akkor több súly nehezedik az ülőgumókra, és kevesebb a lábakra/pedálra.
Meggondolandó még a bélelt bicajosnadrág is...(#7758) -=Vacsek=- : ment privi meg emil az apk-val.
Fészbukra kihegyezett, mert havert csak fészbuk reggel lehet keresni/hozzárendelni. Azért ez durva[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz rétisün #7864 üzenetére
Tapasztaltuk, hogy a Balaton Körúton (bicikli út főként) nem lehet komoly tempót tekerni, hiába sík terep. Rossz az út minősége, sok a kacskaringa, kereszteződés, előzés, kikerülés, stb. Még az életben nem fékeztem annyit mint ma
Jó aszfaltos (és száraz) közúton lényegesen jobb tempót tudtunk tekerni, még a 250. km után is, pedig kemény emelkedők is voltak benne.
Jó tekerés volt! Felkészültség, kitartás, állóképesség, egészség, és erőnlét is megvolt. Technikával se volt semmi gond. Bár a láncom kiszáradt szegény a végére.Azért a legközelebbi nem 300-as lesz karika lesz, hanem csak laza 200 Zánkára oda-vissza
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz Teasüti #7871 üzenetére
Balaton Körúton az útviszonyok miatt fullyval tudsz akár olyan átlaggal tekerni, mint outival. És kényelmesebb is
Minket az eső, és az eső utáni nedves útfelület se segített. Lejtőn lefelé folyamatosan fékezni kellett a vizes úton:
1. ne legyen mindenünk csupa víz (bár az lett),
2. a lejtő alján biztonságosan el tudjunk fordulni, vagy megállni.
Szerencsére a baleset elkerült minket, de voltak meleg helyzetek. Főleg a többi kerékpáros miatt.Én most 8 napig nem bicajozok, mert nyaralás jön. Meg letudtam előre a km adagomat, mert 15 nap alatt több, mint 1000 km-t tekertem.
Mostantól jön az igazi nyár! Így Mindenknek jó bicajozást!
-
szki
őstag
válasz rétisün #7875 üzenetére
Nem erről van szó! Hogy idézzek egy fórumtársat:
"Nem lesz már soha rendes nyár...Még a végén megmérgelődök s befizetek spinningre vagy felrakom a fullyt a görgőre."
Persze terepen rosszabb a sok eső, vagy eső utáni napokban tekerni, mint aszfalton.
Várjuk a 14k-s fényképet Tőled mihamarabb -
szki
őstag
válasz tzimash #7880 üzenetére
Gratulálok!
Mi nem sokat foglalkoztunk pecsételőhellyel, mert nekem macera ki-be kötözni a klipszet. Meg akkor nem érünk volna vissza haza naplementekor. Egy pecsétet szereztem emlékbe, és kész. Meg korábban is indultunk (5:12-kor Bakról, 7:00 Keszthely), hogy időben haza is érjünk. Eltévedés nálunk is volt, meg Rétisün mindig le akart térni az előttünk tekerők után 1x sikerült is elmenni ellentétes irányba B.szentgyörgy felé. Bár szerintem csak azért csinálta, hogy a vége biztosan 300 km felett legyen
Balatonkenesén ilyen zivatar volt, mikor 1-1 pizzát burkoltunk be ebédre:[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz fpeter07 #7884 üzenetére
"Az étkezésre kíváncsi lennék. Mit lehet ilyen hosszú út alatt enni? És milyen időközönként?"
Erre Rétisün válaszolni fog itt v. a blogjában(!)A táplálkozás kérdésköre ilyen hosszú útnál legalább olyan fontos, mint a fizikai felkészültség. Én itt találtam sok okosságot:
Frissítés, dehidratáció, hyponatrémia az ultrafutásban és hosszútávú teljesítménytúrázásban
Táplálkozás, só pótlás, folyadékpótlás 1 órát meghaladó folyamatos sport igénybevétel esetén.
Az elhízás problémaköre és a sikeres súlycsökkentés titkai (ez egy blog, és az eredeti Tóth Gábor írása, melynek a linkje épp nem elérhető)Számomra a lényeg:
Az emberi szervezet 4 órára való energiatartalékkal rendelkezik (nálam ez 100km tekerést jelent aszfalton extra táplálék igénye nélkül).
Gyomrunk óránként 5-600 ml folyadékot tud felszívni. Így vigyázni kell, nehogy keveset igyunk (dehidratáció), és ne is túl sokat (hyponatrémia). Ez utóbbi sokkal veszélyesebb, és akár halálos is lehet.
(A folyadékszükséglet egyénileg is változó. Tegnap Rétisün kb fele annyit ivott, mint én. Míg tzimash lényegesen többet nálam is.)
Az ásványi anyag veszteséget izotóniás itallal, és egyéb módon kell pótolni (Nátrium, Kálium, Magnézium, Kálcium).Kalória bevitelre és egyéb nyalánkságokra a fenti linkeken találsz választ! Érdemes elolvasni! Én például nem gondoltam korábban, hogy icipici zsírt is kell enni (müzli szeletben is van). Bár az útra vittem magammal pár kiló zsíradékot a bőröm alatt, hogy majd aerob zónában tartott pulzuskontrollált edzés keretében elégetem Rétisün nem hozott zsírt
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
Aki tudatosan sportol, és a pulzusszám aerob tartományban tartásával, próbál edzéssel zsírt égetni, annak szerintem érdekes az Edzett és edzetlen ember szívműködése
Talán lacos001 is választ kaphat ebből, miért is tudtak fullysok elsuhanni mellette
Emelkedőn tekerésnél jön ki igazán, kinek mekkorára növekedik a szívkamra térfogata terheléskor...Bocsi, ha ilyeneket linkelgetek. De sokan vannak, akik bicajozás által kívánnak lefogyni, és esetleg mégsem sikerül elérni a kívánt hatást. Az eredményességhez nem árt tudni, hogy bizonyos szívfrekvencia (pulzus) szükséges az optimális zsír égetéshez, és az is csak 20-30 perc folyamatos edzés után indul be, mert addig a szervezet csak a könnyen elérhető szénhidrátot égeti. Tehát nyomni kell egy órás bicajozást, és utána kell pár száz felüléssel hasizmozni Persze van a másik véglet, mikor annyira túledzést végez valaki, hogy a szükséges energiát a szervezet már az izmok/fehérjék lebontásából fedezi.
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz ludsimon #7893 üzenetére
Idehaza büntetni fogják plusz adóteherrel a bicajjal közlekedőket, mert nem fizetnek extra adót az üzemanyag után Persze arra már nem gondolnak, hogy az egészségesebb dolgozó társadalom mennyivel több hasznot hoz, és mennyivel kevesebb egészségügyi költséget jelent...
Eddig is szimpatikus volt Anglia, mint új lakóhely. Jó tudni, hogy bicajjal kell munkába járni, és minél messzebb kellene költözni a melóhelytőlBelgium, és Hollandia meg igazi bicajos paradicsom. El kellene tekerni oda. Belefér 1200-1500 km-be
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
Lehetőségem volt 3 rövid szakaszon (3x22 perc/10-11 km) tesztelni a Sports Trackert a ZTE Blade telómon (moddolt 2.3.4 SD2 Android OS).
Az első kettő út 1.1.6-os verzióval történt, és szerintem kikapcsolt 3G adatkapcsolat mellett, de bekapcsolt AGPS-sel. Jobban szívta az akkut, mint a Sportypal Pro, vagy az Endomondo (pár napja ebből is Pro-t használok). De cserébe elég részletesen is rögzítette a magasság, és sebesség adatokat. A Webes felületre feltöltés egyszerűen végbement 3G-ről vagy Wifiről.
Volt, hogy átváltottam térképre, és lefagyott miatta az alkalmazás (nem reagált a vissza gombra, és ki kellett lőnöm). Ha Home gombbal átváltok a főképernyőre, akkor fent az értesítéseknél nem mutatja a kis ikonját, hogy a háttérben fut az alkalmazás. Ez elég zavaró.Ma lett új verzió 1.1.7 számmal, és javították a térképes kifagyást, de az értesítéseknél továbbra sincs kis ikon.
A 3. utat már az új program verzióval nyomtam le, és 3G bekapcsolva (+AGPS). Nagyon részletesen rögzítette az adatokat, de az akkut is szívta rendesen. Előfordult, hogy a háttérben zabálta az erőforrásokat, pedig nem is rögzített tracket, hanem csak nézegettem a statisztikát az alkalmazásban (Watchdog bejelzett többször).Hiányzik számomra a késleltetett indítás, hogy visszaszámol mondjuk 10 mp-ről. Hiányzik még a web-es statisztikából a szintek összeadása.
Cserébe a készüléken futó apk nagyon sok statisztikát mutat akár menet közben is. Hasznos a térkép, mely mindig szem előtt van, és egyetlen mozdulattal nagyítható.
Összességében nekem tetszik. De hosszú útra nekem biztos nem lenne jó, mert hamar lemerítené az akksit (4-5 órát se bírna szerintem). Folyamatos szoftverfejlesztés és optimalizálás gondolom segít majd a problémákon.
1 hét
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz venember83 #8097 üzenetére
A francba! Épp szabad vagyok
Melyik csapatba kell jelentkezni, hogy ilyen hölgyekkel lehessen tekeregni?[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
Úgy tudom, ha egy bicajos több résztvevős balesetet szenved, akkor a másik fél is leggyakrabban bicajos...
Itt az igazi nyár! Lehet strandolni ezerrel!
Más: van még ez a Shimano pedál+cipő akció ténylegesen?
#8024, zebu: a Blade érték/ár bajnok. A GPS szerintem elég érzékeny benne. 27e Ft-t megéri, de én csak 2 év gyári garisat vennék.
Van egy nagyon pörgő topicja:-)
De priviben is kérdezhetsz tőlem, mert telefon témában otthon vagyok (szakmám).
Amúgy most is mobilról netezek.[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Samsung Galaxy Tab S6 Lite 2024 - a visszatérő
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Megérkezett a Corsair új M.2-es SSD-je, és mindennek mondható, csak lassúnak nem
- ASUS routerek
- Azonnali notebookos kérdések órája
- BestBuy topik
- Óra topik
- Renault, Dacia topik
- Automata kávégépek
- További aktív témák...
- Asus TUF FA507 - 15.6" IPS 144Hz / Ryzen 7 6800H / 16Gb DDR5 4800MHz / RTX 3050 Ti / 1 ÉV GARANCIA
- NVIDIA Dell RTX 2080 Ti 11GB GDDR6 - Beszámítás: OK
- AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! tado BASIC Okos Radiátor Termosztát 3db-os
- AKCIÓ, BOLTI ÁR ALATT! Xiaomi HUTT C6 ablaktisztító robot
- Dell Precision 7730 Mobil munkaállomás, 17,3" FULL HD, i7-8850H CPU, 32GB DDR4, 512 GB SSD,P3200 6GB
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen