- Android jelkod törlése , hardreset utan.
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- iPhone topik
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Íveli az Oppo a Reno 12 és 12 Pro kijelzőjét
- Milyen okostelefont vegyek?
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Netfone
Hirdetés
-
Elhozná az olcsó önvezető autók korát az Xpeng
it Gyümölcsöző az Xpeng kutatás-fejlesztési részlegének munkája, a Volkswagennel való együttműködés. Az Xpeng négyes szintű önvezetésre és olcsó önvezető EV-kre készül.
-
AMD Radeon undervolt/overclock
lo Minden egy hideg, téli estén kezdődött, mikor rájöttem, hogy már kicsit kevés az RTX2060...
-
Újra kiadták a Redmi Pad Prót
ma Néhol Poco Pad a neve, a jókora kijelző és a versenyképes árazás maradt.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
szki
őstag
Sziasztok! Íme a trekking bringám:
1998 és 2000 között vettem ezt a bicajt, de csak 3 hónapja hajtom igazán keményen, azaz heti több száz kilométert, mert nekem helyközi közlekedési eszköz Hajtókarnál 48-38-28 fogú, míg hátul 7 sebességes 14-28 fogú (kazettás), és persze a kerék 28"-as.
Kiderült, hogy sok neki a 95 kilos testsúlyom, plusz a csomagok, plusz a zalai pocsék utak, mert már harmadszor kaptam nyolcast és küllőszakadást a hátsó keréknél.
Így inkább vettem egy duplafalú felnis hátsókereket menetes fogaskerék sor rögzítési lehetőséggel. Mivel új fogaskoszorú is kell az eltérő rögzítés miatt, ezért eleve olyat akartam venni, mellyel a jelenleginél nagyobb áttételt tudok elérni. De a közeli kisvárosban csak ugyanúgy 14-28-as koszorúk kaphatóak. Nekem meg olyan kellene, melyen a legkisebb fogaskerék inkább 12-es.
Honnan lehetne beszerezni kedvező áron ilyet? Vagy Zeg.-en lehet-e venni? (látom van néhány zeg.-i bringás )
Ja és gondolom én házilag rá tudom csavarni a kerékagyra a fogaskoszorút? -
szki
őstag
Én a legegyszerűbb küllőkulcsot tartom magamnál, ha nagyon baj lenne (kellett is hétfőn). Párszor próbáltam, de eddig nem sikerült még rendesen centríroznom. Egy újrafűzést viszont meg fogok majd próbálni a régi kerekemen, mert a sok nyolcas miatt inkább vettem egy erősebb kereket.
Itt találtam okosságot: [link]
De szervizben pár száz Forintért szokták kivenni a nyolcast. Persze a díj függ a nyolcas mértékétől, és a ráfordított munkaidőtől. Tökéletesre nem tudják, és pici nyolcas szerintem mindig is benne marad. Ha nincs benne gyakorlatod, akkor valószínűleg csak rontanál a helyzeten. A tojás rosszabb, mint egy 1 mm-es nyolcas 50 km-es sebességnél[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
Szétszedtem a 12 éves trekking hátsó kerekét, és ilyen a fogaskoszorú:
Úgy látom ez valami hibrid megoldás, mert bár menetes a racsni, de a lánckerekek mégis kazettás megoldással mennek rá. Bár nem a ma használatos kazetta méret Sajna a legkisebb lánckerék fizikai méretek miatt szerintem nem lehet 14-esnél kisebb.
Vajon beszerezhető ma még ilyen lánckerék, ha elkopik? Illetve kapható a bringaboltokban az a szerszám, amivel letekerhető a racsni a kerékagyról?[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz Xantomas #5570 üzenetére
Mewryck & Xantomas !
Kösz a választ!
Nem tudom minden menetes sor ilyen-e manapság is, de lánckereket mégse árulnak hozzá darabonként Küllőt akartam cserélni, és azt hittem elég a lánckerekeket leszedni, de nem úszom meg, hogy letekerjem a racsnit, mert nem lehet a küllőkhöz férni.Elég bosszantó, hogy spéci szerszám, vagy szerviz kell egy racsni leszedéshez. Meg a középső tengelynél sem bírom kicsavarni a 14-es csavart, mert a Krova fej nem fér be, míg a csőkulcsom meg gagyi volt, és szétnyílt.
Utoljára a '80-as években szereltem bringát, amikor elég volt a két db gyári kulcs mindenhez (meg egy kalapács)#5569 emre : Igen, köszi a linkeket! Néztem már, hogy át kell térni kazettás megoldásra, mert menetesnél 13-as a legkisebb fogaskerék, és nálam hamar elkopna.
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz Teasüti #5579 üzenetére
Milyen bringád van?
Amúgy ma volt alkalmam megemelni, egy 6,5 kg-os outit (1,5MFt listaáron). Ráülni nem ültem/ülhettem rá perszeszerk: látom rétisün linkjéből, hogy a pécsi Imperatornál van teszt lehetőségre. Még ott vettem anno a trekkingemet
rétisün: megy privi!
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
Remélem ma nem áztak meg a Velencei tavisok, meg talán rétisünék se a gyalogtúrán!
Rétisünnek külön köszönet a racsnileszedő szerszámért, és a 13-34-es menetes fogaskoszorúért! Eddig úgy néz ki, hogy szépen együttműködik a váltó a cserélt koszorúval.
Gumiszereléshez kellene tipp:
Komplett hátsó kereket cseréltem a trekkingen, mert dupla falú felni, és vastagabb küllők kelletek a terhelés miatt (125 kg összsúly hosszabb túra esetén).
A régi külső gumi pereme nem egyenletesen feszül a felnihez, mert tojás alakú lesz, ha felfújom. Autógumi szerelőknek van valami síkosító pasztájuk, amitől a gumi pereme frankon síkos lesz, és könnyen felcsusszan a felnire. Bicajgumi esetében is ez kellene nekem.
Milyen házi síkosítót javasoltok, ami nem kezdi ki a gumit?
Van vazelinem, de azt nem ide szántam[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz Xantomas #5624 üzenetére
Aha. Kösz Mindenkinek a tippeket! Segített a szappanozás! Plusz kiderült, hogy túl széles volt a felniszalag, és az is problémát okozott. De azon meg olló segített.
Már csak a középső tengelyen kellene utánahúzni, de ahhoz nincs szerszámom (14-es csőkulcs meg gondolom monoblok behajtó szerszám), így azzal a szerviz izmozhatCsak érdekesség: levettem a trekking acél csomagtartóját, mert prizmatartót hegesztettem rá. Mérlegen lemértem, és a 4 pici csavarral együtt 1100 gramm. Egy Velence 10x esetében gondolom ez a súlytöbblet felér egy Velence 1/10-del
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz XP NINJA #5697 üzenetére
Szép bicaj! Kár volt összesározni
Teasüti: Kerékpárok karbantartása
-
szki
őstag
-
szki
őstag
Az általad leírtak már majdnem egy holland előírás Azért hazánkban nem kell annyira felszerelni a bicajokat: MK-Kisokos online változat, de JColee is linkelte a KRESZ kivonatot.
Láthatósági mellény csak lakott területen kívül, és rossz látási viszonyok között szükséges. Persze nem árt nappal is viselni (főleg forgalmas szakaszon), mert az autósok már messziről észreveszik, és reflexszerűen lassítani kezdenek. Ez saját tapasztalat kb 800e km autóvezetéssel a hátam mögött.
A biciklistának létfontosságú közlekedéskor, hogy őt jól lássa a többi közlekedő, és ennek érdekében kell felszerelni a bicajt és magunkat karácsonyfaszerűen.Sisak amúgy csak lakott területen kívül kötelező a 12 év alatti kölköknek, és a felnőtteknek is ha 40km feletti sebességgel tekernek (max csak 50-nel gurulhatsz bicajon szabályosan).
(#5725) Teasüti: névtábla régen az első kerék felfogatáshoz volt erősítve. A bicajtulajdonos adatait tartalmazta. Ma elég mókás lenne, ha minden bicajon rajta lenne
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz rétisün #5875 üzenetére
Az átlagodat én rontottam le Nem bírtam tartani veled a tempót emelkedőn
Amúgy ha jól látom, akkor a Te órád nem állt le, amíg beszélgettünk. Nálam 16 perc állásidő jött ki.
Hazafelé Hernyéken át tekertem, és tökéletes volt az aszfalt minősége. Még kedvet kaptam bicajozni este, és még egyszer nyeregre pattantam, hogy egy órát tekerhessek a hűs levegőn is. Edzek az emelkedőkre, meg szoknom kell a 48/13-as áttétet. Nem hittem volna, de hiányzik a 48/15 és 48/13 közül a 48/14.Más: nem tudom, hogy új keréknél gép fűzi-e be a küllőket, de 50 km után fele küllő meglazult, és újra kellett húzom, és gyakorlatilag centríroznom a kereket ma délben. Jól sikerült a mutatvány, mert újabb 50 km-t tekerve minden a helyén van, és nincs nyolcas v. tojás.
-
szki
őstag
válasz rétisün #5890 üzenetére
Ne is mond a kerékpárutat! Lenti felé nekem egy 5 km-es szakasz kerékpárúton vezet. De este 8-kor teli volt trécselő babakocsis kismamákkal, szaladgáló kiskölkökkel, görkoris tinikkel, az aszfalton keresztbe fekvő lányokkal(!), és az erdőből hazatérő, csoportosan bicajozó montisokkal. Végül pár száz métert ki kellett mennem a főútra. Nem sokon múlott, hogy a rendőrök meglássák, mert épp ott kolbászoltak Így is lett 27-es átlag a hűs levegőn.
De gondolom Zeg.-en az Alsóerdőtől hasonló lehetett a helyzet. -
szki
őstag
válasz kangool #5896 üzenetére
Ez a bicaj tökre olyan, mint a tesóm 25 éves Csepel versenye! Ez a váltó megoldás elég idegesítő. Én nem csipázom az ilyet! Bár én csak marokváltós trekkinget tekerek jelenleg, és nem outit.
Szerintem hosszabb távon (1 óra/20 km) érdemes kipróbálni minden kiszemelt bicajt, hogy tényleg bejön-e neked! -
szki
őstag
válasz Cathfaern #5911 üzenetére
Engem is ez foglalkoztat, hogy a 622/19-es trekking felnire a jelenlegi 32-es gumi helyett ilyesmi 28-asat, esetleg 25-öset tenni. Bár nem értem ezeket a gumi méreteket, mert tolómérővel megmérve 28 mm széles csak a gumi felfújva, és nem 32 mm. Ehhez hasonló mintázatú a mostani gumim, ami 12 éves, de nincs semmi komoly baja
Viszont a jelenlegi méret mellett szól, hogy gyakran pocsék utakon tekerek jól megpakolva, és nem lenne jó felütéses defektet kapni. Tehát én meghagyom a 25-ös, és még vékonyabb gumikat az outis csapatnak!
Mennyivel egyszerűbb volt az autóimra nyári és téli gumikat vennem mindig!Ariadne: az a virsli gumi végül is milyen széles névlegesen?
#5925 Teasüti: van vízen felúszás bicajnál is! Persze elég gyorsan kell tekerni Amúgy ki lehet számítani, hogy a talajjal érintkezve 1 négyzetcentiméter felületre mekkora nyomóerő jut egy bicajnál, és egy autónál.
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
Fáraó & Ariadne!
Köszi a válaszokat. közben rákerestem neten, és megtaláltam, hogy a Schwalbe Lugano csak 23 mm szélesben kapható.
Ma meggyőződhettem arról esőben, hogy nekem előre kell a ballonosság, és bordázottság. Rámentem lejtőn lefelé kb 35 km/órával egy fenyőtobozra, vagy kőre, és nem sok kellett egy eséshez (sajna alig láttam ki a fejemből).
Marad elől a bordázott 32 mm-es gumi (ami ténylegesen 28 felfújva), és hátra lesz egy sima 28 mm-es majd.(#5989) dunc: Csereakció? Van pár régi bringám. Még ruszki ffi vázas is
Bár nincs szűkségem új bicajra, de ez Capriolo spider x.9 tényleg tetszetős. De terepre ritkán megyek, és inkább outi vonal felé hajlok.#5991) czanga: akkor azt mondod ez a cucc megér 22eFt-ot? CIPŐ+PEDÁL SZETT SHMT42N KÉK 44 + PDM520
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz Teasüti #6015 üzenetére
Nekem volt pár okostelóm gps-sel. Változó volt az érzékenységük. Volt olyan, melynek direktben kellett látnia a műholdat, és az autó műszerfalán kellett tartani. A mostani pengém még a pincében is talál gps jelet Endomondo v. Sportypal bekapcs, aztán telo tokba + zsebbe, vagy hátizsákba, és indulhat a túra.
Esetleg a telora érdemes a legfrissebb op. rendszert feltenni. És állítólag ha van aktív mobilnet is, akkor hamarabb szinkronizál a műholdakkal. Bár nálam nem jelent előnyt.Mekkora áttéttel tudsz mászni?
Nálam Rétisün Megarange fogaskoszorújának köszönhetően van 1,00 alatti lehetőség is 28/34-nel Bár nálam picit nagyobb a kerékátmérő, de így is nagyon kényelmes tud lenni (viszont lassú).[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz Cathfaern #6021 üzenetére
De egyik boltban kezembe nyomtak egy 108 oldalas Bikefun katalógus 2011-et, és abban még szívfájdítóbb Merida bicajok vannak
Tényleg! Ez a markolat nekem beválna trekkingre, vagy csak montira használatos? Mintha Vénember bicaján láttam volna ilyet:
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
Én a helyedben átnézném azt a hátsó kereket. Nem-e kotyog a tengely, küllők elég feszesek-e, tojás, vagy nyolcas van-e a kerékben/gumiban, megfelelő-e a keréknyomás, fékpofák megfelelően állnak-e, stb?
(#6039) Dluinet
Hátsó kerék felemelkedéséhez: azért az is számít milyen hosszú a láncvilla, illetve a kerékpár hossza. Meg gondolom 26"-os kerekű bringákkal könnyebb elsőkerekezni. A videon látható BMX-eknek még kisebb kereke van, és még alacsonyabban van így a fordulópont (első tengely), és kiállnak a nyeregből fékezéskor, azaz magasan lesz a súlypont. Ez a mutatvány az én 27 (28?) colos kerekű trekkingemmel nem menneMás: nézegetem a monoblokkokat, mert lehet, hogy csapágyas lett az enyém. Még nem szereltem ki, de tolómérővel méregetve 68 mm-es csapágyház, és kb 114 mm hosszú (négyszögtengely, és 3 tányéros hajtás). Ezek közül melyik lenne optimális választás havi 1000-1200 km trekkinges tekeréshez?
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz rétisün #6090 üzenetére
Tudtam én, hogy tekersz ma még! Szép idő volt 17 óra után, és nyomtam hazafelé is egy 25-ös átlagot. Sajna a hátszél elmaradt, de legalább nem volt eső, vagy kánikula. Így ma 77 km megvan. Holnap egy 100-as még befigyel tesztre, meg shoppingra. Aztán vasárnap, vagy kedd jön a 2x120 km
Kösz a szerszámokat! Bicajt megszereltem, és majd priviben leírom az eredményt. Tekertem egy tesztkört sötétben a faluban, és hangtalan villámként hasítottam a teret! A frászt hoztam pár gyalogkakkukra(#6102) F_Gergely: Tekertem már két egymás utáni nap 18 órát sima nadrágban. Nem volt túl kellemes a vége. Végül vettem szivacsbélelt bicajnacit, és ezzel is tekertem már napi 8 órát is. Sokkal tisztább, szárazabb érzés Bár csajozáskor nem menő, így csak több órás utakra veszem fel.
Szerintem rétisün biztos nem sül bele a dupla rövidnadrágba. Legutóbb monokiniben láttam tekerni(#6101) rii: Vitamin, vagy energia ital kell? Én ha 100 km-nél többet tekerek, akkor szoktam energiázni. Kékeknél vettem pár hete 2x500g Hydra Energy italport 3000 Ft-ért. 500 g porból 13 db 0,5 Literes kulacs ital készíthető. Biztos van jobb megoldás, de nekem segített.
szerk: ha vitamin, akkor plusssz multivitamin. Természetesen ismerős a diéta téma[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
Jaja, mókás. De egyáltalán sokaknak nem, akiknek még kis koncentrációban fellelhető allergén anyag is súlyos allergiás reakciót válthat ki. Tudtommal például a földimogyoróra a lakosság 5%-a allergiás, de sokan nem is tudják magukról.
#6125) Hasaggymeg: Így van, csak extrém igénybevételnél kell ilyesmit fogyasztani. Én napi 100+ km esetén hasznosnak találtam. De még a banán, és szőlőcukor is nagyon hasznos, ha kell a kalória.
Amúgy bármit eszel, lehet abban egészségtelen adalék anya, és egyéb összetevő. Az a biztos táplálék forrás, amit saját magad termelsz háztájiban. Ilyenkor van előnye, hogy falun élek[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz venember83 #6176 üzenetére
"Futott kilométer: 150"
De persze monoblokk méret, és fogszámok nincs megadva. Az én hajtóművemet épp tegnap szereltem, és ilyen állapotú: [link]
Akkor én is hirdethetem, hogy 100 km-t futott?[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
Agyváltós bringák is vannak nagyon jók szerintem. Persze ezek nem valók hosszú tekerésekre, de városban nagyon kényelmesek. És van aki szereti a kontrás fékezést 3 ilyen bringa van használatban a családban:
1.) 20 éves, 2 sebességes Camping, melynek nincs külön váltókarja, hanem ha hátranyomom a pedált (kis fékezés) akkor vált fokozatot. Sokat volt nyüstölve, és még nem kellett szervizelni az agyat.
2.) Svájci Sursee bicaj, mely tiszta alumínium, és női trekking/city. 5 sebességes váltókar, melyből az alsó 3 fokozat működik rendesen. Ezt be kellene rendesen állítani, de anyámnak jó így is Picit hátra kell mozdítani a pedált váltás után. Tehát terhelés alatt nem vált, de nem is szükséges a használójának.
3.) Caprine Nexus 7 női city. 8 éve 70e Ft volt (Cateye lámpák, kosár előre, stb). Nagyon kényelmes tekerni. Maximális pedálterhelés alatt is tökéletesen vált fel/le a 7 sebességes agy. Egyszerre több fokozat is váltható problémamentesen. Városban dinamikusan lehet vele közlekedni!
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
Én egy ZTE Blade-del gps-zek Endomondo, és néha Sportypal Androidos alkalmazással. Még nem tudtam rájönni, hogyan számítják a szintkülönbséget, mert sosem jön ki az a szint, ami szerintem a tényleges. Természetesen kevesebet mérnek többnyire, de van, hogy többet.
Persze csiszolgatják ezeket az alkalmazásokat, meg gondolom a telefon szoftverén is lehet frissíteni, és lehet egyszer a ténylegeset fogja mérni.
Például ebben a Sportypal útban nem látok 611 méter emelkedést, bár hízelgő lenne:
Ebben az Endomondo útban meg keveslem a 105 méter emelkedést, mert többszöröse a tényleges:
Mindkét eset a cél, és az indulás kb azonos tengerszint feletti magasságon van. Az elsőnél 3 komoly emelkedő volt, míg a 2.-nál kettő.[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz rétisün #6233 üzenetére
Holnap estére jó eséllyel csillapodik a szél. Így ha ekkor tekersz hazafelé Zalakarosról, akkor szerencséd lehet.
Én ma ünneplős ruhában tekertem egy ballagásra, és kifejezetten jó volt a szembeszél hűteni!(#6230) Cathfaern: 80 km szép! Utána már csak egy ugrás a 100 km egyben
Benzinkúti guminyomás ellenőrzésnél elég nehéz pontosan mérni, mert a tömlő csatlakoztatásakor sok levegő elszökik.(#6232) dqdb: akkor neked a magasságmérés hitelesebb!. De azért érdekes, hogy a főként Hungária krt.-ból álló szakaszodra 40 m szint jön ki
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz rétisün #6235 üzenetére
Akkor jól telik a Pünkösd ünnepe nálad, és a 3 napos hosszú hétvége!
Nekem Jövő hét közben lesz az egyetlen nap 2x120 km, mert várok a kánikulára
Amúgy a bicajom zsír gépezet lett a szerszámaiddal megszerelve. Még egy új markolat, egy keskeny slick hátsó gumi, és egy országúti hajtómű van a lehetséges fejlesztési listán. -
szki
őstag
válasz ludsimon #6250 üzenetére
A babakocsis metros ügy durva.
Rétisün: Köszi a hasznos irományt! Végigolvastam. Különösen tetszett a belső lábhossz mérés módja, és a táplálék, ital bevitel.
Más: pulzusszámot karórával méritek, vagy telefonnal kommunikáló eszközzel?
Én azért 70 Euronál olcsóbb megoldást preferálnék, ami működik az Androidos telómmal.[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz ludsimon #6256 üzenetére
Kaszkadőrök se csinálták volna precízebben
rétisün: Nem csodálom, hogy nincs pulzusszám-mérőd, hisz elég érdekesen nézne ki egy fekete pánt a meztelen mellkasodon
Gondoltam van valami olcsó pulzusszám szenzor pár ezer Forintért. De annyira nem lényeg, majd viszek magammal vérnyomásmérőt, és néha rámérek, ha túlpörgetem magam a kánikulában.(#6253) lacos001: jó bringák azok, bár gondolom kellett még rájuk pár cucc a KRESZ miatt.
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz rétisün #6320 üzenetére
Akkor az kemény túra volt!
Én a szokásos strandolós késődélutánt ejtettem meg (2x18km). Jó hátszelem volt odafele dombnak felfelé, míg vissza most jöttem 19:30-kor, és minimális szembeszél volt csak Két csaj el akart szökni előlem bicajjal egy kis kaptatóm, de beértem őket még épp időben, hogy lefigyeljem a mozgásukat[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz Cathfaern #6389 üzenetére
Sportypal-nál is van autopause, azaz megálláskor megállítja az órát, és újraindulásnál automatikusan folytatja a mérést (beállításokban kell módosítani). Bár én a pro verziót telepítettem, mert az is ingyenes volt (Android). De legtöbbet az Endomondo-t használom, mert azt szoktam meg.
Sports Trackert várom Androidra, és már regeltem is hozzájuk.Ma is a szokásos 2x18 km-t nyomtam le bázakerettyei strandolással egybekötve. Erősen dombos terepen új saját csúcs lett mindkét irányba A 48/13-as áttétet már bírom tekerni huzamos ideig szélcsendben a trekkingen.
-
szki
őstag
Ejha! 15 éves bicaj, de attól még lehetne szebb állapotban
Egy nagy generált igényel a bringa, amit magad is megcsinálhatsz, ha van egy kis műhelyed, és van hozzá szerszámod. Lehet nem sok új alkatrész kell, de sok munkaóra lesz vele, és az kerül pénzbe (az idő pénz!). Azért fontold meg egy bringacsere lehetőségét is, mert jobb alkatrészekből összerakott bicajt is kapsz használtan.Rétisün: az androidos pengémen így néz ki a Sportypal Pro beállítások felülete:
(#6410) tzimash: Ott még nem strandoltam, de majd legközelebb!
A Pro verzió bizonyos szolgáltatásai havidíjasak. De amúgy is elég bugos szerintem a szoftver, így pénzt nem adnék érte. Jó az Endomondo, Runtastic, meg jön hamarosan a Sports Tracker Androidra is.
Mod: az andoridos screenshot alapban fejtetőn fényképezett, és meg egyből a teloról szúrtam be a képet, de javítottam utána[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz Kolondrum #6405 üzenetére
A két keréknek egy nyomon kellene futnia, és és függőlegesen állnia. Ha nincs gond a vázzal, és jól van befűzve a hátsó kerék, meg a tengelytáv is stimmel, akkor be lehet állítani a hátsó kereket a felni, és a támvilla két szárától mért távolságával. Persze a láncvillához képest is ellenőrizni kell.
Ha nincs rendben a bicaj futása, akkor az elengedett kormánnyal közlekedés nem egyszerű.Bicikli úthoz: a legveszélyesebb terep a közlekedésre
-
szki
őstag
válasz rétisün #6432 üzenetére
Azt hittem most hétvége De látom július 23-24-én lesz ez Zánkán.
Nekem 2x105 km-re van oda-vissza, melynek fele szép zalai dombságon átvezet. Ha épp ráérek, akkor azért eltekerek én is találkozni, dumálni, és strandolni. A '80-as években nyaraltam ott úttörő táborban[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz rétisün #6436 üzenetére
Eddig szabad az a hétvégém.
Hehe. Akkor hozd a fényképezőt
Én meg mintha rajzversenyen nyertem volna egy bakelit lemezt anno. Meg a csajozás is befigyelt a zánkai táborban...Amúgy edzem magam, mert rájöttem, ha a biciklim súlyát drága dolog csökkenteni, akkor inkább magamról faragom le azt a pár kilót. Favágás, biciklizés, és úszás a napi program
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
Én ZTE Blade-t használok 2 hónapja különféle alkalmazásokkal: Runtastic, Sportypal, Endomondo. És várjuk a Sports Trackert Androidra.
Hosszú utaknál megfelelőek ezek az alkalmazások. De vannak bugok vagy a GPS műholdak, és a telefon együttműködésében, vagy az alkalmazásban.
A penge elég jól veszi a GPS jelet (2.2-es Android op.rsz.), mert tokban +zsebben, v. táskában dolgozik. -
szki
őstag
-
szki
őstag
Milyen könnyített belső gumit vettél?
Én is szeretném lecserélni a gumikat könnyebbre. Mivel a belső, és külső gumi súlya (+ felni) többszörösen számít a pörgettyűhatás miatt. Pláne ha a kerékátmérő is elég nagy.
Szóval valami könnyű, de a levegőt jól megtartó belső kellene 622/19-es felnire. Meg valami hajtogatható külső kellene semi-slick 622/28, és slick 622/25 méretben.Azt hiszem nálam sokat számítana a gumik cseréje, mert most 3 nap alatt fogok tekerni 460 km-t
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
Köszi! Néztem a belső gumi súly adatokat. Tehát egy 622/28-as hajtogatható külső kb 250 gramm. Ez alá jó lesz egy 105 grammos belső, és máris magától fog gurulni a kerék!
Más: ma edzettem egy zeg.-i túrával (70 km). Kánikula volt, de legalább hátszél odafele, míg vissza meg már szélcsend este. Holnap jön egy 190 km, és szombaton is 190 km Még a régi gumikkal...
-
szki
őstag
Hi!
Ma kegyetlen tempót tekerve Pécsre bicajoztam délelőtt :-) Majdnem 7,5 órát voltam nyeregben össz 200 km-t megtéve, és élvezetes volt a bicajozás minden perce!
Holnap csak 170-180 km jön.Szóval benne vagyok én is jóféle bulikban a jövőben!
Elég körülményes nekem most mobilról böngészni. Meg tudná nézni vki, hogy holnap délelőtt, és délután milyen szél lesz a Dél-dunántúlon?
-
szki
őstag
válasz venember83 #6632 üzenetére
Persze, más dimenzió!
Legjobb részidőm mindig az igazán jó minőségű, azaz tök sima (kevésbé érdes) aszfalton érem el. Pl. 6-os főút.
A hegyi bicajozást is élvezem, de nincs olyan MTB bringám, melyen minőségi fék lenne. Pár hónapja el is hasaltam lejtőn lefelé.Ludsimon: van nekem előzményem, és van track is minden útamról Endomondon. Most hoztam újra formába magam 3 hónap alatt.
Amúgy ismerős a vizsgaidőszak, meg nyári gyakorlat téma. Csak ezt én letudtam közel 20 éve a Győri villmérnöki fősulin.
-
szki
őstag
válasz rétisün #6639 üzenetére
Pár napja a pedál klipszbe be is szíjazom a lábam. Nem hittem volna, de sokat számít a teljesítményben. Kezdem érteni, miért jó az spd is.
(Természetesen csomaggal közlekedek mostanság, ami kb 5 kg, plusz a bringa gondolom 15-17 kg, plusz én 90 kg. Emelkedőn elég sok a súly. Épp ezért ma kerültem inkább Letenye felé) Ezt a 176 km-t 2x15 perc megállóval nyomtam le szélcsendben [link]
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
Endomondo-t próbáld ki!
Más: Megvan a 3 nap alatt a 444 km letekerése. 1. nap 2x35, 2. nap 176+2x12, 3. nap 156+18km. És ma még strandoltam is délután Bázakerettyén
A tegnapi nap durva volt, mert a 176 km-t 2x15 perc pihenővel csináltam meg bruttó 7 óra alatt, azaz 6,5 órát voltam nyeregben ebből. Tegnap szélcsend volt, de ma kijutott a hát-, oldal-, és szembeszélből is. Meg kánikula is volt, így a 60. km után már nem bírtam tartani a tempót
Minden ez egy minden sallanggal felszerelt, Hi-Ten acél vázas trekking bicajjal, és 5 kg-os úti csomaggalMielőtt megkérdezitek, miért nem outival tekerek: mert én fitness célból kezdtem el tekerni 3,5 hónapja, és a cél rendkívüli erőnlét elérése volt, melyhez nem szűkséges 8 kg-os bicaj. A célt elértem...
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz rétisün #6695 üzenetére
A pünkösdi köröd nagyon szép volt
A 8 kg-os példa nem Neked szólt, hanem csak úgy általában. Ezért írtam tudatosan 8-at, és nem 8,5 kg-ot(#6700) venember83: akkor hajrá! Ismerek pár embert, akik lenyomták az Ironman-t. Én is gondoltam rá, hogy jó lenne jövőre kipróbálni akár a feleset, de futni nem szeretek (bár tudok). Kell oda pár hónap felkészülés...
(#6701) Cathfaern : ment privát.
A súly kérdésben engem most a belső és külső gumi (+felni) súlya izgat, mert ott a pörgettyű hatás miatt hatványozottan jelentkezik a súlykérdés. Emelkedőn, és gyorsításkor sokat számít. Ha már úgyis elkoptatom a gumikat, akkor cserélek könnyebb belsőre, meg picit szűkebb, simább és hajtogatható külsőre. Ha a két kerék külső peremén lefaragok 0,5-0,6 kg-ot, akkor az talán olyan, mintha emelkedőn 2 kg-mal könnyebb lenne a bicaj. Bár ezt valami fizikus megerősíthetné
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz Cathfaern #6718 üzenetére
Aha. A gyorsításnál egyértelmű a könnyű gumi előnye. Olyan mint egy lendkerék. Nem mindegy, hogy kicsi v. nagy tehetetlen lendkereket kell lendületbe hozni. Ha már lendületben van, akkor a sebesség megtartása ugyanakkora energiát igényel könnyű és nehéz keréknél sík terepen.
De, ha picit elgondolkodok, akkor talán emelkedőn is többszörösen számít a gumi súlya! Ekkor nem a tehetetlen tömeget kell lendületbe hozni, és felgyorsítani, hanem a gravitáció ellenében kell megmozgatni. A gravitáció is egyfajta gyorsulásnak számít, ha ellene dolgozol. Persze lehet, csak a nehezebb gumi 0,5 kg-os plusz súlya tényleg a plusz, és nem X*0,5kg.
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
Az akkor szép mutatvány! Nekem szerencsém volt, hogy hétvégén főleg délelőtt tekertem és elkerült a defekt, pedig 12 éves (!) gumikon nyomtan le a nagy távokat, és Kaszópuszta körül nem éppen sima az aszfalt (hanem beton kockás). A 700/32C Kenda Kross Plus 5 Barra fújva még bírja. Nehezen kopik el nagy bánatomra
Schwalbe könnyített belsőkkel szemezek. Számodra vékony volt az a belső, így nem csoda, hogy eldurrant...
[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz Napfénysüti #7028 üzenetére
Lehet fogyni! Sőt helyrerakja a vérnyomást, és a keringést, szebbé teszi a testtartást, és mellette nem terheli túl az ízületeket.
Már nem vagyok mai gyerek, és március elején kezdtem el 2x10 km-t tekerni pár naponta aszfalton, dombos terepen (és nyugodt utakon). Áprilisban már minden nap 1 órát bicajoztam. Májustól megvan minden túrám track-je az Endomondon. És eszerint azóta napi 2 órát vagyok nyeregben átlag.
Hogy ez sok vagy kevés? Nálam helyközi közlekedési eszköz a bicaj, és gyorsabb vagyok, mintha a busszal vagy vonattal közlekednék (Zala megye).
Itt egy Kalóriaégetés Táblázat
Eszerint a kerékpározáskor 25-30km/óra sebességnél egy 90 kg-os személy óránként 1152 kcal-t éget el. Ennél jobban csak a futás, vagy a gyorsabb bicajozás (vagy terep, stb) hatásosabb kalóriaégető.
Ha valaki nem figyel, akkor már 3-4 óra bicajozás után eléhezést tapasztalhat...
Szóval nálam a hasamról lement 15-17 cm kerületben, és kiloban is kb ennyit dobtam le 3-4 hónap alatt... 1 hete 176 km-t tekertem le közúton össz 7 óra alatt (pihenőkkel együtt) egy átlagos trekkinggel és csomaggal (iskolai évzáróra elugrottam). És van tervben a közeljövőben ennél jóval nagyobb út is[ Szerkesztve ]
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Linux kezdőknek
- Android jelkod törlése , hardreset utan.
- Bivalyerős lett a Poco F6 és F6 Pro
- Fortnite - Battle Royale & Save the World (PC, XO, PS4, Switch, Mobil)
- Microsoft Office és Office 365 topic
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Fehér zakót öltenek a Super Flower platinás Leadex VII Pro tápjai
- Galax GeForce RTX kártyák jönnek a szűkösebb házakba
- Notebook hibák
- Xbox Series X|S
- További aktív témák...
- Apple Watch Series 2 42mm stainless steel
- Kétmagos DualCore, C2D, AMD X2 notebookok (Acer, Toshiba, Fujitsu-Siemens, Dell, ASUS) Gyűjteményből
- ETA 5225 90000 Raggio robotporszívó, fekete színben
- Nintendo The Legend of Zelda Tears of the Kingdom Collector's Edition (Switch) Bontatlan.
- Babakocsi ingyen elvihető
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Alpha Laptopszerviz Kft.
Város: Pécs