- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- A Honor és a Huawei uralja a kínai mobilpiacot
- Yettel topik
- Huawei P30 Pro - teletalálat
- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Garmin Forerunner 165 - alapozó edzés
- Samsung Galaxy Watch (Tizen és Wear OS) ingyenes számlapok, kupon kódok
- A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
Hirdetés
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
A Video AI lehet a One UI 6.1.1 ütőkártyája
ma Vagy hogy fogja a mesterséges intelligencia manipulálni a mozgóképeket?
-
Premier előzetesen a Wrath: Aeon of Ruin konzolos változatai
gp A PC-s változat után a minap PlayStationre, Xbox-ra és Switch-re is elérhető lett a program.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
ludsimon
veterán
válasz rétisün #21049 üzenetére
Én 100% nem használnék ilyen kókány töltőt.
Akkor maradok a 2500Ft-os pótaksinál, akku kiszed, betesz otthon meg összeillesztem a tracket mint ha mi sem történt volna...
sanzi89:
Ha jó AA aksit keresel akkor [link].
Rengeteg fellelhető információ van erről az akkuról, hogy mit tud. Már egész jó áron hozzá lehet jutni HK-ból 600-800Ft darabáron ha jól tudom.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
dqdb
nagyúr
Nálam a táskában mindig van 2 teljesen feltöltött 18650 akku az első lámpa miatt, 2 teljesen feltöltött AA Eneloop a hátsó lámpa miatt, és ha hosszabb túra előtt elfelejtem kivenni, akkor 2 teljesen feltöltött 14500 kicsi első lámpa miatt (most, hogy mindig világosban érek haza, vészhelyzet esetére ezt viszem magammal, hiába nem szeretem a fényét). Ezek mellé egy könnyű USB-s töltőt bedobni nem olyan nagy súly, és mivel az itt felsorolt áramforrások állandó használatban vannak, így nem lesz azzal problémám, hogy lemerülnek, vagy ami még rosszabb, kisülnek álló helyzetben.
rétisün: sok eszköz már azt sem tolerálja, ha az USB szabványban rögzített 5 V és 500 mA helyett 1000 mA-t kapnak töltőáramként.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
rétisün
veterán
akkor meg még mindig a legjobb vagy pótakksival, vagy egy plusz (kölcsön)telóval menni egész napos útra.
esetleg venni céleszközt (csak példa), ahol nincs olyan probléma, hogy 8 óra alatt megeszi az akksit a GPS"Ezek mellé egy könnyű USB-s töltőt bedobni nem olyan nagy súly" nem nagy súly, csak mondjuk egy balaton-körön, vagy egy velence 10X-en nem nagyon van útközben konnektor
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
sanzi89
addikt
válasz ludsimon #21048 üzenetére
A napelemes töltőkkel is vannak gondjaim. Az első, hogy drágák. A második, hogy nagyon kicsi a töltő árama, egy olyan méretnek, ami túrázás során nem okoz gondot - hátizsák, bringás túratáska tetején elfér -. A harmadik, hogy mi van, ha felhős az idő? Ha csak félig töltötte fel nap közben? Túl sok a bizonytalan tényező, hogy egy ilyenre rábízzam magam. Ha lenne 5W teljesítménye, akkor jöhetne, de jelenleg erre esély sincs.
Az Eneloop aksikat ismerem, de a ni-mh korlátai miatt lassan sehol se használok AA-s aksikat. Jó, otthon távirányító, egér/billentyűzet, de ott nem olyan lényeges, hogy milyen aksi van benne. Még valami értelmes villogó szerűség kellene, ami mondjuk egy 16340-es celláról menne, és végleg elfelejteném a ni-mh-t.
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
sanzi89
addikt
Most a SportsTracker van fent a telefonon, itt úgy tudom nem lehet állítani a mintavételezési gyakoriságot. Most letöltöttem az Endomondo-t, de itt se találok ilyen beállítást.
Egyébként létezik Symbian S60-ra olyan szoftver, ahol lehet csökkenteni a mintavételezés gyakoriságát ezáltal üzemidőt növelni? Illetve hogyan tudok szerkeszteni egy már kész útvonalat? Gondolok itt arra, hogy 2 fájl összefésülése, a biztos hülye pontot korrigálása - pl 200m-re arrébb tesz egy mp-re, majd vissza - ? Köszi!
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
Xantomas
őstag
válasz rétisün #21049 üzenetére
Anyagköltségben 8-900 ft-ra jön ki, de energiakihasználásban, mivel van benne egy elektronika, ami ha minimálisan is, de eszi az aksit, ha működik, kisebb hatásfokkal működik, mint ha csak natúrba hajtaná az USB kimenetet.
Az elektronikára azért van szükség, mert egy robotnak a tápja, és kell neki a stabil feszültség, és áram, mert nagy áramfelvételű DC motorokat hajtunk meg vele, és az elektronikának, mikrovezérlőnek is kell a stabil táp, hogy ne resetelje le magát alkalomadtán, egy-egy fesz/áramlökésnél.
Ennek előzménye, hogy maga az IC-t amit használunk, azt ahelyett keresgéltük, mert a 7805 fesz stab ic baromi sokat eszik, és ugye egy aksis/elemes meghajtásnál ki kell rendesen élezni az üzemidőre, nem mindegy, hogy 50 percet, vagy 70 percet képes üzemelni egy feltöltéssel.
"Megint eggyel hülyébb vagyok, mint tavaly"
-
Melorin
addikt
Aki bolti kerékpár vásárlással-szállítással kapcsolatban tanáccsal segítene nekem, az kérem keressen fel privátban, mert szeretnék valami fontosat kérdezni.
-
dqdb
nagyúr
válasz rétisün #21053 üzenetére
"Ezek mellé egy könnyű USB-s töltőt bedobni nem olyan nagy súly" nem nagy súly, csak mondjuk egy balaton-körön, vagy egy velence 10X-en nem nagyon van útközben konnektor
USB-s töltő alatt azt értettem, hogy akku a bemenet és USB a kimenetNem tudom, erről mennyire gyorsan tölt a telefon, elég-e az ebédszünet feltöltésre. Ha nem, akkor az extrém túrákra (10x, Balaton) a pótakku a legjobb megoldás. Ha egész napos a túra, de nem ennyire feszített a menetrend, vagy több napos, akkor ez lehet a jobb megoldás.
A Garmin különböző típusai specifikáció szerint 14-16 órát bírnak (beépített akkus 14 óra, ceruzaelemes 16 óra), nekem eddig egy 21 órás tracking volt a rekord vele (hazaérkezés után elfelejtettem kikapcsolni, erre talált az előszobában jelet, és nem kapcsolt ki magától addig, amíg le nem merült ).
sanzi89: a legtöbb tracking fájlformátum (gpx, kml, tcx) XML formátumú, azt némi odafigyeléssel Notepadben simán lehet szerkeszteni.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
siti
senior tag
válasz sanzi89 #21055 üzenetére
annak idején írtam a sportstrackereseknek, hogy ha már rátesz a térképre, akkor a magassági adatokat nyugodtan korrigálhatná, hiszen ott a pontosabb térkép adat. én függőlegesen szoktam ugrálni náluk és ez is belezavar a távba, sebességbe. pláne vitorlázáskor, amikor nincsenek dombok. A fejlesztők visszaírtak, hogy jó ötlet, kivitelezni meg nem annyira egyszerű mint elmondani, mindenesetre pont a vizisportok, ahol nem kell magasság (talán csak a rafting).
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
sanzi89
addikt
És esetleg nem ismertek valami erre készített alkalmazást? Mondjuk grafikusan lehetne mozgatni a track pontokat, esetleg google térkép alapján pontosítani, stb.
Más. Kinek milyen infója van a titán csavarokról? A kulacstartóm "rozsdamentes" csavarjaim teljesen rozsdásak. Találtam ALU csavart, de kéne máshova is jó csavar - pl kormányfejhez - és oda szerintem kevés az alu, így ha értelmes áron találnék és nincs nagy gondja lehetne titán csavarokat venni. Vélemények?
[ Szerkesztve ]
"Mindent azért kell tudni mert kérdezik, nem azért mert hasznos."
-
dqdb
nagyúr
Ez nem ötlet, hanem nem kevés pénz kérdése. Az egész földre kiterjedő magassági adatbázis kell a megvalósításhoz, az útvonal megjelenítéséhez licencelt webes térképek nem tartalmazzák ezt az infót (vagy ha igen, akkor csapnivaló felbontásban), a bikemap.net például ezért téved rengeteget. Van ingyenesen elérhető és - ha jól emlékszem - szabadon felhasználható szintadatbázis, ez hajós célokra megfelelő felbontású lehet, bringázáshoz biztosan kevés.
A Garmin a Connect szolgáltatásánál rendelkezik ilyen adatbázissal, ott a szintkorrekció bekapcsolásával relatíve pontos adatokat érhetsz el, de csak utólag. Valószínűleg - nem néztem meg - a Garmin kimondottan hajós GPS-ei is tartalmazhatnak ilyen adatbázist.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
DonThomasino
veterán
Adott egy bicaj.
Váltó első Shimano LX 34.9 T-Swing
Váltó hátsó Shimano XT Top Normal
Elöl középen a nagy fogaskeréken vana lánc hátul pedig két legnagyobbon,
akkor beleér a lánc a vezetőbe, picit surolja,
Szerintem minden sebesbégeben tökéletesen kéne mennie.
Azt mondja szerelő nem tudja beállítani hogy mindegyik ben jó legyen.
Létezik ez ?[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
dqdb
nagyúr
válasz DonThomasino #21065 üzenetére
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
venember83
nagyúr
válasz DonThomasino #21067 üzenetére
Sajnos igen. Nem állítható úgy be, hogy középső tányéron sehol ne súroljon.
-
KaraDani
addikt
válasz DonThomasino #21067 üzenetére
De beszélünk keresztbeváltásról bármelyik első tányéron, úgyhogy normális. A 27 fokozat ténylegesen nem 27 fokozat, amelyik áttételt keresztbeváltással éred el, azt biztos, hogy megtalálod másik első tányéron is, így felesleges keresztbeváltani.
[ Szerkesztve ]
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz venember83 #21068 üzenetére
És a keresztbe váltásnak a gyakorlatban milyen káros következményei vannak?
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
KaraDani
addikt
válasz Doki-HUN1978 #21070 üzenetére
1. Szexualizálja a füled a "kerregő" hang
2. nő a láncszemek között a surlódás -> romlik a hajtáshatékonyság (a leghatékonyabb ilyen téren egy SS egyenes láncvonalall)
3. a lánc élettartamára nézve is káros (csavarodik, jobban kopik)De tényleg nincs rá szükség, megtalálod ugyanazokat az áttételeket másik első tányéron úgyis.
-
venember83
nagyúr
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz KaraDani #21071 üzenetére
Köszi.
Gyakorlatilag az e.nagy tányér - h.nagy tányér ill. e.középső tányér - h.kis tányér ugyanaz az áttétel?
Sosem figyeltem még erre...
Elöl szinte mindig nagy tányér -kiv.hegymenet- és majdnem mindig csak a hátsó váltót használom.[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
dqdb
nagyúr
válasz Doki-HUN1978 #21073 üzenetére
Nagyon nem. 44/32/22 és 11-34 esetén 44/34 = 1,29 és 32/11 = 2,91
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
siti
senior tag
válasz Doki-HUN1978 #21073 üzenetére
e.nagy tányér - h.nagy tányér ill. e.középső tányér - h.kis tányér ugyanaz az áttétel?
nem egészen, de kiszámolhatod, (pölö: első: 42-32-20, hátsó 34-11):
e.nagy: 42
h.nagy: 34
áttétel: 1.24e.köz: 32
h.kis: 11
áttétel: 2.91vááá, megelőztek itt is
[ Szerkesztve ]
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
KaraDani
addikt
válasz Doki-HUN1978 #21075 üzenetére
Egy hagyományos monti áttétellel számolva (44-22, 11-32), a felsőben látod színezve amik teljesen fedik egymást, az alsóban meg példaként, hogy az említett középtányéros keresztbeváltásnak mik kb a megfelelői másik tányérokon, ami nem okoz keresztbeváltást. Persze kis különbség van, de az alig jelent különbséget adott tempónál a pedálfordulatban.
szerk.: jó, hogy gyártom én a táblázatot , közben találtam egy ilyet, lehet csemegézni
[ Szerkesztve ]
-
KaraDani
addikt
válasz Doki-HUN1978 #21078 üzenetére
Logikailag úgy néz ki a dolog, hogy az első tányér fogszámát elosztod a hátsó fogaskerék fogszámával. Ez lesz az áttétel, ami azt mondja meg, hogy egy pedálfordulatra mennyit fordul a kerék.
Például, ha elől 44-es nagytányérral forgatsz egy teljes kört, akkor 44 fognyit mozgatod a láncot ami ha hátul a 11-es fogaskeréken van a lánc teljes 4 fordulatot jelent a hátsó fogaskerékre, és ezáltal a hátsó kerékre is. -
KaraDani
addikt
válasz Doki-HUN1978 #21080 üzenetére
Nem teljesen, hajtómű és fogsor kombinációnként változhat, hogy a pontosan egyező áttételekből hány van. Amit én példának linkeltem abban 4 áttétel szerepel duplán azaz 23 egyedi áttételről beszélünk. Persze ezeken kívül még vannak az egymáshoz nagyon közel álló áttételek pl 1,57 vs 1,60; 1,10 vs 1,14; 1,33 vs 1,38, így gyakorlatilag az a kicsit 20 alatti szám reális, ha ezeket is kb egyformának vesszük.
[ Szerkesztve ]
-
Traxx
őstag
Emberek, segítség kellene...ülést keresnék. Olyat, ami nem horror árú (vagyis minél olcsóbb ), kényelmes, nem túl kemény és nem 10 centi széles. Milyet tudnátok ajánlani? Nagyrészt aszfalton tekernék, de annak a minősége változó. És a mostani a sejhajomnak nem tesz túl jót még pár km-en sem
Köszönöm a helpet
"Amúgy a lekvár leszedésre jobb módszer is van: le kell nyalni... elképzelem, ahogy egy nagy PH!-s procitesztben fLeSsék nyalogatják a procikat" by Male (Hűtőpaszta vs. lekvár 2. rész)
-
ludsimon
veterán
Ez jó kis szülinapi ünneplés volt!
99.18 km óra szerint. Kedvenc edzőköröm.
Nagyon durván fejlődök. Ment emelkedőn 13-14 km/h ott ahol 3 napja 10 km/h-val ment. Megy ez csak nyomni kell.
Meg rájöttem egy trükkre.[ Szerkesztve ]
undefined
-
venember83
nagyúr
Bringázz többet. Akkor tapasztalatból megtanulod, hogyan ülj a nyergen, hogy ne legyen kényelmetlen. Valamint ne óriási batár és pihepuha nyerget használj, mert bár az tűnik kényelmesnek, de hidd el, a merevebb nyergek a jók. Nem tudom, hogyan ülsz a bringán, de próbáld az ülőgumókat használni, ne csússz túlságosan előre a nyergen, mert az kifejezetten rossz hatással van a férfianatómiára.
Jó nyerget sajnos nem tudok ajánlani, mivel fenekenként változó, hogy éppen mi a tökéletes nyereg, így max próbálgatással találhatsz az aktuálisnál jobb nyerget. Vagy rosszabbat, de az nyilván nem cél.
-
ludsimon
veterán
Egyéb alternatíva 2 kulacsnak?? [link]
Nem határoztam el még magam megvegyem-e 9900Ft-ért...
Most a 2. kulacsom a mezbe hordom.
Végül is nem zavar.
Csak mikor hideget öntök bele és csöpög a hátamra, na azt rühellem.
De tényleg elég sok ezért a sz*rért 10 ezer forint szerintem.undefined
-
Eagl3
veterán
válasz venember83 #21084 üzenetére
Nekem 400 km után is töri a seggem sajnos a gyári ktm nyereg
-
dqdb
nagyúr
Akkor az tényleg csere. Én 200 km-nyi kísérletezés után kukáztam az egyik nyergemet. Bár télen végig azt használtam városban, mert a mostanival ellentétben nincsen rajta kivágás és 40 km felett áll csak neki kínozni.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
Bandi18
tag
Én is most cseréltem nyerget mert törte a hátsóm.
Ilyet vettem30-40km-es távokat szoktam menni, és nagyon kényelmes. Mintha ott se lenne.
-
Tamoo
MODERÁTOR
válasz venember83 #21068 üzenetére
Nekem sikerült már úgy beállítanom, hogy sehol se "súroljon", még a legnagyobb keresztbeváltásoknál se. Mondjuk ez már extrém eset. Első középső tányérról viszont minden hátsót használok (súrlódás nélkül), simán be lehet úgy állítani.
-
siti
senior tag
válasz ludsimon #21085 üzenetére
a 2x egy gondolom nem megy rá
egyik gyári luk, a másik bilincsnek néz ki.[ Szerkesztve ]
Füle -> 9. BRSZK -> 2024. Június 22-23. (hamarosan beérjük a Fast and furious sorozatot)
-
venember83
nagyúr
-
ludsimon
veterán
-
TripleB
senior tag
válasz venember83 #21093 üzenetére
Sikerült?
"Aki nevet, azzal együtt nevet a világ. Aki sír, az egyedül sír"
-
venember83
nagyúr
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!
- Rossz üzlet az EV-kölcsönzés
- Kerékpárosok, bringások ide!
- DVB-T, DVB-S (2), DVB-C eszközök
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Motorola Moto G24 Power - hol van az erő?
- Milyen notebookot vegyek?
- Ford topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Stellar Blade
- További aktív témák...