- Mobil flották
- iPhone topik
- MIUI / HyperOS topik
- Apple iPhone 15 Pro Max - Attack on Titan
- Audiofil mobillal készül a Moondrop
- Garmin Forerunner 255 Music - nem csak futóknak
- Google Pixel 8 Pro - mestersége(s) az intelligencia
- Okosóra és okoskiegészítő topik
- Apple iPhone X - vissza a jövőbe
- Teljesítményben is igazi titán az iPhone 15 Pro
Hirdetés
-
Nagy mennyiségben is gyártja új V-NAND dizájnját a Samsung
ph A kilencedik generációs fejlesztősből egyelőre a TLC-s verzió érhető el.
-
Bemutatkozott a Polestar Phone
ma Ami nem meglepő módon a Meizu utolsó készülékének átbrandelt verziója.
-
A Microsoft feltalálta az olcsó AI-t
it Könnyűsúlyú AI-megoldással újított a Microsoft, hogy költséghatékony opciókat kínálva még szélesebb ügyfélbázist építsen ki. Eközben az AI és az adatközpontok miatt óriási lesz a kereslet a földgázra.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Toomy
senior tag
szki barátunk is belecsapott a lecsóba. Reggel 5-kor kezdett Bak-nál és nem egész 5óra alatt elkarikázott Balatonalmádi-ig. Ebben a finom kis időben. És még lehet hogy ma vissza is jön csak nagyobb körben. Na az akkor kemény lesz. De talán ma még hallunk felőle
-
csabi94
őstag
Annál a csavarnál jó helyen tapogatózol, amit a képen jelölsz. Asszem, hogy minél beljebb tekered, annál nagyobb a rugó ereje. Amelyik hozzáér a felnihez azon lazíts, a másikon húzz. Ha a kormánynál már teljesen ki van tekerve az a tekerő, akkor tekerd be amennyire csak tudod, és lent a féknél húzz magán a bowdenen úgy, hogy kicsavarod 5-ös imbusszal a csavart, kicsit feszesebbre veszed, majd meghúzod a csavart.
-
csabi94
őstag
válasz bubi92 #21403 üzenetére
igen, most nézem én is, érdemes lenne cserélni a bowdent (kb. 150 Ft).
Más: ma nagyon jó idő volt, be volt borulva, de szél alig volt, és nem esett. Mentem egy karikát.
Az átlagnak nagyon örültem.[ Szerkesztve ]
-
Traxx
őstag
válasz csabi94 #21402 üzenetére
Nos...az a probléma, hogy a "hozzáérős" oldalon a csavar gyakorlatilag teljesen ki van már ebben a helyzetben is csavarva, míg a másik, eltartós oldalon be. A kormányon lévő tekerő szintén teljesen be van tekerve, ha kitekerem, akkor az eltartós oldal közeledik, de ezzel együtt a másik is még jobban rászorul
Az imbuszkulcsos rész nem teljesen tiszta...lazítsam meg a bowdent, húzzam be koppra a fékkart, és úgy rögzítsem? Mert próbáltam feszesebbre vagy kevésbé (nem így, ahogy most írtam), de nem nagyon sikerült...
"Amúgy a lekvár leszedésre jobb módszer is van: le kell nyalni... elképzelem, ahogy egy nagy PH!-s procitesztben fLeSsék nyalogatják a procikat" by Male (Hűtőpaszta vs. lekvár 2. rész)
-
csabi94
őstag
Bocs, fordítva írtam. Ahol hozzáér, ott kell becsavarni, és a másikon ki.
Azt meg, hogy húzz a bowdenen azt úgy értettem, hogy kilazítod, és megfogod a bowden végét, és feszesebbre veszed. Mármint, hogy nagyobb rész lógjon ki a csavartól. Érted...
Amit írtál, azt semmiképp ne csináld, mert akkor nem is lesz fékhatás. -
---Lasali---
Közösségépítő
A fék rugója a vázban ugyan abba a lukba van beakasztva?
A bal oldalin látom hogy a középsőben van, de a túloldalt is?
Valamint a szembőli képen, a bal oldali amelyik hozzá ér a felnihez, annak a rugó erő állító csavarja kb teljesen kint van, míg a másik oldalt be van tekerve. Pont fordítva kéne, amelyik hozzá ér, annak a rugóját kéne a feszíteni, a másikat meg lazítani.
Egyébként lehet meg van nyekkenve a rugója, és akkor le kell venni aztán azon kell feszegetni fogóval, vagy kidobni és venni egy normális V féket.
Valamint úgy nézem nincs középre centrírozva a felni, és a villa jobb oldalánál kisebb a hézag, bár a féktől nem látszik jól, meg a kép sem pont szemből van. Szóval lehet rosszul látom. -
Traxx
őstag
válasz csabi94 #21406 üzenetére
Na...a csavargatás volt a zavar oka az erőben Pont fordítva csináltam eredetileg, és megkíséreltem úgy, ahogy írtad. Most meg frankó A hátsót ugyanúgy állítgattam még, és most már az is teljesen tökéletes. De egy úgy bowdent veszek majd szerintem.
Köszönöm a segítséget
---Lasali---: tolómérőm nincs, és mérőszalaggal nem egyszerű pontosan mérni ezt, de ahogy tudtam, mindkét oldalon 25-26 mm körül van a felni a villától.
[ Szerkesztve ]
"Amúgy a lekvár leszedésre jobb módszer is van: le kell nyalni... elképzelem, ahogy egy nagy PH!-s procitesztben fLeSsék nyalogatják a procikat" by Male (Hűtőpaszta vs. lekvár 2. rész)
-
Melorin
addikt
Borzasztóan keménynek találom az új bicajomon a nyerget. Azt olvasom és a boltos is azt mondta, hogy próbáljak hozzászokni, nekem kell betörnöm. Ez mind szép és jó, de szerintem az enyém túl kemény. Bike Positive MTB Ride, ha ez mond valakinek valamit.
Az az igazság, hogy menni kéne vele minél többet, de már előre félek tőle, úgy fájnak az ülőcsontjaim
Mit tanácsoltok, mit tegyek? Rosszul ülök rajta? Ja és előrébb toltam a sínen, mert hogy messzinek érzem a kormányt, de úgy még kényelmetlenebb a nyereg. -
---Lasali---
Közösségépítő
Akkor középen van a felni csak a képen úgy tűnt mintha mégse. Ha a nincs középen, akkor fent áll az a probléma hogy a féket nehéz hozzá állítani, az elején ez is eszembe jutott, azért írtam.
De a lényeg hogy rájöttél hogy kell beállítani.Melorin
Nyereg hogy mennyire legyen elől vagy hátul azt így kell beállítani:
Nyereg tologatásával nem szabad azt állítani hogy a kormány milyen messze van! Arra a stucni lecserélése a megoldás.Egyébként a bikepositive cuccokkal én sose voltam jó barátságban. Lehet jobban jársz ha megszabadulsz tőle.
Egyébként igen, idővel kihalnak azok az idegek, amikkel érzed hogy fáj, megszokod. Ha igazából nem szorítja el a vérkeringésed, meg nem okoz tartósabb fájdalmat, akkor még kísérletezhetsz a megszokással. De ha eddig volt olyan nyerged ami kényelmes volt, és nem jelentkeztek a mostani fájdalmak, akkor szerezz be egy ugyan olyat, vagy hasonlót.
Kemény párnázatlan nyergeket bringás gatyával kell használni, és akkor jobb lesz, mint egy párnázottabb nyereg, sima nadrágban.[ Szerkesztve ]
-
Doki-HUN1978
senior tag
Esőt nem ír a "nagy könyv", úgyhogy megkockáztatok egy délelőtti kört.
Remélem nem ázom szét fél úton.
De legalább a szél nem fúj..."A szórakozottság a zsenik erénye"
-
ludsimon
veterán
Elmélkedés a kerékméretekről – 26″, 27,5″, 29″
Esőmentes utat mindenkinek!
undefined
-
Melorin
addikt
válasz ---Lasali--- #21411 üzenetére
Ennél vajon van rövidebb stucni? http://bolha.testbike.hu/hirdetes.php?clid=89058
És ez jó áron van?[ Szerkesztve ]
-
tzimash
őstag
válasz Melorin #21414 üzenetére
Bikepistivel
Tavaly nekem is rövidebbet kellett vennem, egy 60mm-est találtam, újat kb ennyiért akciósan. Azért odaírhatta volna az eladó a hosszát, befogó méretét, bár ránézésre 60-70/25,4-nek néz ki. Van rövidebb, de ennél drágább lesz. Pl BBB BHS-30 50mm.[ Szerkesztve ]
-
Doki-HUN1978
senior tag
Vettem az Aldiban egy ilyen pumpát.
Meglepően jó minőségűnek tűnik.
Masszív, súlyos darab, korrekt anyagminőséggel. Ha szeretnétek pumpát venni, ezt vegyétek nyugodtan.
Az egyetlen hátránya a nagy helyigénye."A szórakozottság a zsenik erénye"
-
superecneB
őstag
Mi az ökörszabály a megfelelő ülésmagasságra?
-
tzimash
őstag
válasz Melorin #21418 üzenetére
Tudni kellene a kormányod átmérőjét vagy a mostani kormányszárad befogójának méretét, valamint a villanyak átmérőjét, ez utóbbi ha csak nem valami nagyon régi a bringa akkor nagy valószínűséggel 1 1/8 coll. De szerintem ez a 40mm már extrém rövid. A mostani milyen hosszú?
SuperecneB:
Ha a hajtókart a nyeregvázcsővel egy vonalba állítva a sarkaddal pont eléred a pedált, akkor kb jó lesz. Lehet először magasnak tűnik és nem fog leérni a földre a lábad, de hidd el így a leghatékonyabb a pedálozás. Nyeregcsövön a jelzést figyeld, nehogy a megengedettnél tovább húzd ki, ha nincs jelzés, akkor legalább 10cm maradjon a vázban.[ Szerkesztve ]
-
szki
őstag
válasz ---Lasali--- #21343 üzenetére
Azokban a zabszeletekben 19% a zsír! Nem ajánlott a sok zsiradék a sportolás közben (margarin se). Gátolja a többi táplálék felszívódását!
(#21401) Toomy: köszi! Komoly túra volt a körülmények miatt. Jövő hétvége még komolyabb lesz a Fertő tó körül, amikor a soproni haverral együtt tekerek.
-
SOAD19
addikt
válasz tzimash #21419 üzenetére
Tavaly tértem vissza újra a bicajozáshoz, még tizes éveim eleje óta, és onnan megmaradt az a rossz szokás, hogy az ülés magasság, úgy legyen beállítva, hogy álló helyzetben leérjen a lábam. De, hamar hozzá szoktam az általad leírt beállításhoz. Annyi, hogy megállásnál nem oldalra támasztok ki a lábammal, ülve a nyergen, hanem a nyereg elé kiállva állok meg. Pont nem rég gondolkoztam ezen, hogy ha lecserélem majdan a bicajt, akkor nagyon figyeljek oda a váz méretére, ill. geometriájára, hogy megállásnál a felső cső nehogy túl magas legyen, az alvázam roncsolásának elkerülése végett...
Úgyhogy, megerősítem a tanácsod, le kell szokni, hogy a láb leérjen a földre álló pozícióban (rengetegen tekernek így mellesleg), mert ezzel a beállítással sokkal fárasztóbb a tekerés.[ Szerkesztve ]
-
---Lasali---
Közösségépítő
Ha CH -t akarsz, nem tudod elkerülni a zsírt. Csak ha valami csoda táplálék kiegészítőt veszel. De nézz meg egy rohadt drága tömegnövelőt, vagy fehérjét, mindenben lesz zsír..
Valamint a magvakban rengeteg zsír van. És ezek a müzlis témák mind abból vannak.
Modern élelmezés szerint nem veszélyes a zsír, szerintem nem kell tőle beszarni.
A kérdező nem akart táplálék kiegészítőket, géleket vásárolni, ami megfelelne a te szigorú követelményeidnek.
Valamint azt sem említette hogy élversenyző lenne, bár szerintem azok sem halnának bele.
Margarint én is írtam hogy hátrány, de elvileg ez nem-hidrogenizált margarin. Valamint ha ennek megnézed az állagát, akkor elég jó, nem hullik szét ami bringán előny, összeáll, lehet rágni, meg gyorsan legyűrni. Szóval ez a valamit valamiért. Ettől a margarin mennyiségtől sem lesz semmi bajod, valaki az 5 étkezésből 3 ban valamire rákeni a margarint...
Te tudsz jobbat?tzimash
Jó kiinduló pont ez a sarokkal elérni a pedált, de ez nálam akkor bukott meg totálisan, amikor look rendszert kezdtem el használni, mert ott a stopli kilóg a cipőből, hiába vékony a cipő talpa. Volt hogy egy szezon alatt 10 szer próbáltam ki más más magasságot, persze ilyen 2mm ekről lehet beszélni, és azt is meg lehetett érezni a hajtás hatékonyságban, meg a technikában. Egyébként vannak ezekre elég komoly képletek, amihez pontosan le kell mérni a combod, lábszárad, lábfejed stb hosszát. De én ezekben sem nagyon hiszek. Ugyanis ezekből is rendszerint kimarad hogy milyen stoplid van, meg milyen pedálod, meg milyen cipőd, meg raktál-e bele másik talpbetétet... Na meg ott a nyereg is, valamelyik ha ráülsz eleve rugalmasságából adódva be süllyed pár mm -t, és csökkenti a beállított távolságot.[ Szerkesztve ]
-
tzimash
őstag
válasz ---Lasali--- #21424 üzenetére
Ebben egyetértünk rengeteg változó van az egyenletben, de írtam is, hogy csak körülbelüli eredményt ad ez a módszer, úgyis a személyes tapasztalat fog dönteni. Mindenesetre egy hobbikerékpárosnak jó kiindulási pont az említett módszer, ahogyan ezt írtad is.
Uvex Xenova vagy Uvex I-vo bukót használ valaki?
[ Szerkesztve ]
-
fpeter07
veterán
válasz ---Lasali--- #21424 üzenetére
Én is próbálgatom a nyeregmagasság állítását. Az biztos, hogy most a kelleténél magasabban van, mivel érzem, hogy előrébb ülök a kelleténél. Lehet leellenőrzöm a házi készítésű ingámmal még egyszer a vízszintes helyzetét.
-
szki
őstag
válasz ---Lasali--- #21424 üzenetére
Nincs bajom a zsírral. De a 19%-os tartalom nekem sok. Szoktam én is fogyasztani müzli szeleteket bringázás közben, de ennél kisebb zsírtartalmút.
Egyénenként más és más válik be az eléhezés elkerülésében. Persze legfőképpen a tempó határozza meg a táplálkozást! -
tzimash
őstag
válasz Melorin #21427 üzenetére
Idegesebb lesz a bringa minél rövidebb a stucni annál érzékenyebb a kormányzás. Legalábbis ezt olvastam valamikor régen. Bár szerintem ez az érzékenység függ a kerékmérettől és a kormányhossztól is meg talán a fejcsőszögtől is, de ez a terep már magas nekem kicsit
De józan ésszel elég nyilvánvalónak tűnik, hogy rövidebb erőkarral nehezebb megtartani ugyanazt a bringát és nehezebb precízebb mozdulatokat végrehajtani, mint egy hosszabbal.superecneB
Igen, jól érted. Ha a felső ponton van nyújtva, akkor valszeg túl magasra állítottad a nyerget -
dqdb
nagyúr
válasz superecneB #21430 üzenetére
Pontosítanék: akkor se legyen teljesen kinyújtva, hanem csak majdnem.
Melorin: minél hosszabb a kormányszár, annál több rezgést képes elnyelni. Ilyen rövid (vagy még rövidebb) kormányszárat a zúzós műfajokban használnak extrém széles kormánnyal együtt. Így ott merevebb a stucni, kevésbé van kitéve a törés veszélyének, cserébe a 700 mm környéki kormányszélességgel megvan a kell méretű erőkar is.
ludsimon: látom, nagyon nem érted a mérés és a becslés között a különbséget, úgyhogy hagyjuk a témát. A magasságmérés teljesen másról szólt, ott egy pontosabb és egy pontatlanabb mérési módszerről körül folyt a beszélgetés.
SOAD19: én úgy állok meg városban, hogy a jobb lábam az SPD-ben marad, a kormányt jobbra fordítom 45 fokkal, a bal talpamra állok, és az egész bringát enyhén balra döntöm. Így leírva eléggé kifacsartnak és bonyolultnak tűnik, de ráülve a bringára adja magát, mert ilyenkor a jobb combbal stabilan meg tudod tartani a kormányt is, mindkét kezed szabadon van, lehet nyújtózni/pakolni/orrot fújni/stb.
[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
attiati
veterán
Deuter Trans alpine 25 / 30 hátizsákban van külön laptoptartó?
Egyébként ezeknél a táskáknál hogy lehet érvényesíteni az élettartam garanciát? Saját költségre nekem kell visszaküldeni a gyártóhoz, vagy itthon is lehet? (gondolom nem lenne olcsó mulatság visszaküldeni pár év múlva)
Igazából hétköznapi használatra, és laptopszállításhoz venném. Maradjak inkább egy kifejezetten erre a célra készített Deuter Giga Flat 17-nél?
-
gaborbol
őstag
Key West, Florida. Bereltem egy cangat 1 napra, nem volt semmi tekerni korbe kicsit
Ha minden jol megy akkor esetleg ma vagy holnap el is tudom hozni az uj bringat, mar alig varom
[ Szerkesztve ]
-
ludsimon
veterán
okéé, de értem már és közben rájöttem ami után már nem lehetett szerkeszteni.
Pl ha lefelé gurulok és mondjuk nem tekerek akkor is lehet kiírja a wattot.
De aztán az is lehet ebbe a flash animált cuccba nem tették bele pontosan, hogy milyen elven működik.Azért kíváncsi lennék rá ha mondjuk egy jó kis leejtőn gurulok lefelé és nem tekerek azt írná ki 400 watt meg ilyenek?
* * *
Azért ma nem ijjesztett meg ez a fránya idő.
[link]
Nem bántam meg, nem esett és faszára sikerült a távemelés is. Mondjuk az előírt 15%-nál 25%-al emeltem meg, de nem baj, nem éreztem soknak és ez a lényeg.
Meg végre elkezdem a szigorú edzés alapján előírt dolgokat is csinálni.
bemelegítés, aztán uccsó 10 km-en salaktalanítás, otthon nyújtás majd energia pótlás.
Nem olyan vészes, ki lehet bírni csak baromira zavaró mikor 10 km-en keresztül 18-20-al kell menni.
Sikerült átlépnem egy fontos 'választóvonalat' is a mai nap.
[link][ Szerkesztve ]
undefined
-
DonThomasino
veterán
A D3 as brigéciol jobb mint a 2000 es? (erősebb)
[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz DonThomasino #21440 üzenetére
Szerintem igen, de barátom szerint, akinek általában elhiszek mindent ami technikai dolog, szerinte a 2000 res erősebb De hogy környezetkímélőbb a 2000-res, és nem olaj alapú, szóval olaj mentesre lehet vele mosni a dolgokat, valamint nem baromi büdös, ez biztos.
Nekem volt valami ipari d3 szerű mosóm, egy gyárból, az olyan durva volt, hogy 2 napra rá a kezem ledobta a felső bőr réteget. Mosogató kesztyűt 1 perc alatt szétkapta.[ Szerkesztve ]
-
DonThomasino
veterán
válasz ---Lasali--- #21441 üzenetére
Végül is egy D3 at vettem de boltban sem tudták megmondani melyik az erősebb.
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
ludsimon
veterán
válasz DonThomasino #21442 üzenetére
De minek ilyen erős????
2000-el 10 perc alatt rozsdásra marod a láncot....
Akkor gondolj bele D3 1 perc alatt mit művel?!undefined
-
---Lasali---
Közösségépítő
válasz ludsimon #21443 üzenetére
Amelyik bringát nem takarítják rendszeresen, azon tud keletkezni olyan dzsuva, ami példa értékű a járművek közt
A szervizbe behozott bringáknál, brigéciolos mosás után nekem sokszor megy el még az alkatrészekkel 5-10 percem, míg levakarom róluk csavarhúzóval késsel, meg egyéb eszközökkel a dzsuvát.De hogy sikerült rozsdásra marni a láncot Ilyet még nem láttam..
Saját láncaimat d3 ba szoktam fogkefével mosni egy csomó időt, több körben, és semmi bajuk nem lett még. Jó.. pontosítok. Dura Ace láncon nagyon enyhe pöttyök megjelentek egy alkalommal, de az sem rozsda volt, mechanikai baja nem lett tőle.DonThomasino
D3 at nehogy bekeverd vízzel, mert azonnal öntheted is ki az egészet.
Víz hatására elveszti a tulajdonságait, és egy viszonylag ártalmatlan fehér takony, tejföl szerű dzsuvává alakul át.fpeter07
Szerintem igen, én arra fogtam egyszer az iliotibiális szalagszindrómám előjövetelét, hogy túl magas nyeregbeállítással tekertem le 2 éve a Balatonkör-t.[ Szerkesztve ]
-
DonThomasino
veterán
válasz ---Lasali--- #21446 üzenetére
Egy ilyen láncos manőverre készülök én is azért vettem.
Akkor megy tisztán... Keverve nem felrázva[ Szerkesztve ]
" I'm going to make him an offer he can't refuse."
-
ludsimon
veterán
válasz ---Lasali--- #21446 üzenetére
Én áztatásról beszéltem, nem arról, hogy kis lötyit ráöntök és akkor fogkefével dörzsölgetem.
Az jóformán lóf*szt sem ér.Bele kell tenni egy nagy szájú flakonba a láncot, ráönteni a brigéciol kb negyedét, kupak rá és jól összerázni, 5 percet állni hagyni elfektetett flakonnal, utána pedig meleg vízzel kiöblíteni a láncot több körben, mindaddig, amíg a víz tiszta nem lesz.
10 percet hagytam állni és utána amint kimostam vízzel már rozsdás is lett.
5 perc még nem marja le a lánc védőfelületét, múltkor néztem.undefined
-
dqdb
nagyúr
válasz ludsimon #21439 üzenetére
Azért kíváncsi lennék rá ha mondjuk egy jó kis leejtőn gurulok lefelé és nem tekerek azt írná ki 400 watt meg ilyenek?
Látom, még mindig nem érted A wattmérő a hajtóműbe van integrálva, ha tekersz, méri a tekerésbe fektetett energiát, ha nem tekersz, nem mér semmit. Nem érdekli sem emelkedő, sem lejtő, sem szél, sem szélárnyék, sem eső, sem az útminőség, egyszerűen csak mér, amikor tekersz.Azokon a kilométerórákon, ahol a hajtási teljesítményt más mért paraméterekből állítják elő becsléssel, ott simán előfordulhat ilyesmi anomália, ha az aktuális helyzetre nincsen felkészítve a bűvös képlet, vagy olyan külső tényező befolyásolja alapvetően a teljesítményedet abban a pillanatban, amit az óra nem mér (vagy nem tud mérni).
attiati: kereső, pont tegnap írtam erről a táskáról. A víztartály zsebébe egy HP 6930p simán belemegy és stabilan tartja(14,1" és 16:10), nagyobb laptopról nem tudok nyilatkozni.
fpeter07: jó kérdés, a hajtáshatékonyságot biztosan nagymértékben csökkenti. Én begörcsölt talpra tippelnék, mint mellékhatás, de a térdszalagoknak se biztos, hogy jót tesz, hogy másodpercnél sűrűbben teljesen nyújtott állapotba vágod őket. Ha egy úthiba miatti döccenőt teljesen kinyújtott állapotban kapsz el, az pedig határozottan rosszat tehet nekik.
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!