- Samsung Galaxy Watch6 Classic - tekerd!
- Xiaomi 12X – kicsi a bors és hűvös
- iPhone topik
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Bemutatkozott a Polestar Phone
- Mobilinternet EU-n kívül, eSIM adatcsomagok használata
- Samsung Galaxy S21 és S21+ - húszra akartak lapot húzni
- Mobil flották
Hirdetés
-
Robotkart irányított a majom a kínai Neuralink agyi chipjével
it A mindezt lehetővé tévő Neucybert a Neuralink kínai riválisa, a Beijing Xinzhida Neurotechnology fejlesztette ki.
-
A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
ma Az FDA viszont csak olyan eszköz használatát javasolja, melynek orvosi képességeit bevizsgálta.
-
Toyota Corolla Touring Sport 2.0 teszt és az autóipar
lo Némi autóipari kitekintés után egy középkategóriás autót mutatok be, ami az észszerűség műhelyében készül.
-
Mobilarena
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Aktív témák
-
Nyugdíjas
nagyúr
A helyzet az mint mindennel idehaza. Ha akar ugyis megbüntet valamiért. De ha meg nem akar akkor átmehetsz az orra előtt is a piroson (najó, talán az orra előtt ne, azt próbáltam már, és nagyon nem jött be ).
"Két dolog fontos az életbe' nagyon. Hogy az ágyad legyen jó, meg a cipőd. Mer' vagy az egyikbe vagy, vagy a másikba."
-
dqdb
nagyúr
Nem a KRESZ, hanem a KöHÉM rendelet szabályozza ezt a területet, bár ez a helyzeten nem változtat.
megengedett-e borostyánsárga helyett már színű küllőprizma? (a KRESZ e téren nem egyértelmű)
De, egyértelmű:116. § (1) g) legalább az első keréken legalább 1 db borostyánsárga színű, mindkét oldal felé hatásos oldalsó fényvisszaverővel (küllőprizmával).
büntetniük kell-e, ha meglátják, hogy a bringán nem egy közös kapcsolóval kapcsolható az első és hátsó lámpa
Elvileg büntethetne, mert nem felel meg a rendeletnek, de ez a szabály a gyakorlatban egyszerűen betarthatatlan a világítás elhelyezését leíró rendelkezésekkel együtt.116. § (8) A kerékpár lámpák elektromos kapcsolásának olyannak kell lenni, hogy a lámpák együtt legyenek be- és kikapcsolhatók.
Megengedett-e színes világító, esetleg kék színű küllőlámpa?
Nem, mert tételesen nem sorolja fel a rendelet vonatkozó része, hogy mit lehet oldalra felszerelni, ami eszerint nem más, mint küllőprizma:116. § (2) A kerékpárt fel szabad szerelni
- elöl fehér,
- oldalán borostyánsárga,
- mindkét oldali lábpedálon elöl és hátul borostyánsárgafényvisszaverővel, továbbá a kerékpár bal oldalán elhelyezett szélességjelzővel, amely előre fehér, hátra piros színű fényvisszaverőt tartalmaz.
Az általános rendelkezéseknél szereplő rész a fentieken kívül bármi mást megtilt, ami világítás az elhelyezésére és színére vonatkozóan:
37. § (1) A járművön csak olyan fajta, olyan színű, oly módon elhelyezett és annyi világító-, illetőleg fényjelző berendezést szabad alkalmazni, amilyent és amennyit a rendelet előír vagy megenged. Ez a rendelkezés nem vonatkozik az olyan világítóberendezésekre, amelyeknek a fénye a jármű üzemszerű használata során kívülről sem közvetlenül, sem közvetve nem látható (pl. csomagtér-megvilágító lámpa, szerelőlámpa), továbbá azokra a világító-, illetőleg fényjelző berendezésekre, amelyeket a világító- és fényjelző berendezések elhelyezése tekintetében jóváhagyási jellel ellátott járműveken gyárilag helyeztek el.A következő pont megtiltja az extrém színű küllőprizmák használatát is (és a fehér is extrémnek számít ...):
70. § (3) Oldalsó fényvisszaverővel minden járművet fel szabad szerelni. Az oldalsó fényvisszaverő háromszög alakú nem lehet. A jármű hosszának hátsó harmadában elhelyezett oldalsó fényvisszaverő által visszavert fény borostyánsárga vagy piros, az ennél előbbre elhelyezett fényvisszaverő által visszavert fény csak borostyánsárga lehet.
Büntetnek-e a villogó lámpákért
Elvileg büntethetne, de nagyon remélem, hogy villogó hátsó lámpáért nem büntetnek (nálam az egyik LED sor villogni, a másik folyamatosan világítani szokott).37. § (6) Villogó fényt a világító, illetőleg fényjelző berendezés - az irányjelző, a megkülönböztető lámpa, a figyelmeztető lámpa, a taxi vészjelző lámpája, továbbá a visszajelző lámpák kivételével - nem bocsáthat ki. A villogó fényű lámpa villogásának egyenletesnek, jól érzékelhetőnek, a villogások számának percenként 90±30-nak kell lennie. Az első felvillanásnak a bekapcsolást követően legfeljebb 1 másodpercen belül kell bekövetkeznie.
Na, ezzel megvolt a heti KöHÉM adagom a topikban, és a további kérdéseket leegyszerűsítendő: nem vagyok sem jogász, sem rendőr
Én is örülnék, ha munkatársamat nem büntették volna meg azért, mert az első lámpája nem pont fehéren, hanem icipicit kékes-fehéren világított.
Sajnos jogosan tették, de a lámpa forgalmazójának is kijár ezért a gratuláció, hiszen hideg fényű LED-es lámpát elvileg nem is illene árulni:116. § (1) A kerékpárt fel kell szerelni
d) egy előre fehér, vagy kadmiumsárga fényt adó lámpával,[ Szerkesztve ]
tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
félisten
-
Toomy
senior tag
válasz rétisün #21470 üzenetére
Uhhh, ez durva! Mielőbbi felépülést!
Régen és is egy 100km-es út után pereceltem egy nagyot a lekhelytől 2-3km-re egy poros/rézsűs földúton kicsúszott alólam a bringa. De azt megúsztam egy térd/könyök horzsolással. Viszon Te.... Hát tényleg nagysajnállak, azaz hogy most egy darabig szögre akaszthatod a bringát -
gaborbol
őstag
Megvan, megvan, megvan!
Ma hoztam el, 13 merfoldet sikerult belerakni
Igaz reggel 9 merfoldet futottam csak nem tudtam varni,mert ki kellett probalni[ Szerkesztve ]
-
#68216320
törölt tag
Hölgyek/Urak! Valamelyik weboldalon azt olvastam, hogy a lánckarbantartást sokszor helytelenül végzi el a kevés ismerettel rendelkező kerékpáros. Például kitértek arra a dologra, hogy egyáltalán szabad-e a bringán olajozni a láncot. Azt a problémát feszegették, hogy a felszerelt állapotban történő olajozásnál a láncszemek közé az olaj bemossa a szennyeződést is és jobban koptatja a szemeket, mint azelőtt. Tehát lényegében többet ártottunk, mint használtunk vele.
Azt tanácsolták, hogy a legjobb megoldás a láncot leszerelt állapotban kitisztítani oldószerbe történő áztatással és ezután leszerelt állapotban megolajozni. Az oldószeres áztatásnál egy kólás flakonba dobták amiben oldószer volt és jól osszerázták, ez kimosta a szennyeződést a láncszemek közül. Gondolom, ha valakinek van elég olaja itt is a legtutibb egy áztatás neki. Ezután felszerelni. Azt hiszem sem a váltó, sem az első hajtómű, sem a fogaskoszorú fogait nem érdemes megkenni, mert csak összeszedi a szennyeződést.
És akkor a kérdések:
1. Valóban javasoljátok ti is ezt a technikát
2. A láncszerelésnél valami gyorsoldó szemet említenek, amivel szét lehet szerelni. Kell ehhez valami spec. szerszám?
3. Milyen oldószerbe érdemes beáztatni a tisztításhoz?
4. Milyen olajba áztassam a kenéshez? -
venember83
nagyúr
válasz salieri. #21497 üzenetére
A teló évente egy olajcserét és belső tisztítást megérdemel. A fékeknél nem tudom, mi a helyzet, állítsd be a féknyerget, hogy alapállapotban ne érjen hozzá a tárcsához. Esetleg húzd kicsit szorosabbra a gyorszárat, mert lehet, hogy terhelésnél nem rögzíti eléggé a féknyerget.
-
venember83
nagyúr
válasz #68216320 #21513 üzenetére
Nincs egyértelműen jó megoldás. Sokak szerint pl. nem szabad szétszedni és kimosni a láncot, mert azzal a csapokban lévő kenőanyagot is kimosod, oda pedig nem tudsz ismét bevinni úgy zsírt vagy olajat, hogy ne jöjjön ki másodpercek alatt. Ezért ezek az emberek csak letörlik a láncot, aztán megolajozzák és kalap. Bikemag Meghajtás topikjában is volt már erről számtalanszor szó, parttalan vita az egész. Szóval igazándiból ízlés kérdése ez a dolog is. Ha eleget bringázol, rájössz, melyiket érdemes neked használni. Ha meg nem bringázol eleget, akkor meg évente vagy kétévente 1 láncnál és/vagy fogsornál többet nem használsz el.
A gyorskioldó szem az egy patentszem, amit kézzel össze tudsz csúsztatni, s akkor oldalra kiold.
-
ludsimon
veterán
Senkitől ne kérdezzét Te semmit!
Rendőr bácsik nem basztatnak minket mindaddig, amíg valaki fel nem hívja ránk a figyelmet!
Pl tegnap picit szabálytalanul, első lámpa bekapcsolása nélkül és hátsó villogó bekapcsolása nélkül mentem el egy rendőr néni meg egy bácsi mellett és a mögöttem érkező autóst kapták ki a sorból.
Elmondom neked még az se ismeri igazán a KRESZ-t aki a táblákat kirakja!
Tegnap olyat láttam vagy Szentmártonkáta vagy Szentlőrinckáta.
Jövök szépen befelé az oda vezető úton... Kint a biciklizést tiltó tábla. OK
Bicikli út nincs! Járdára akkor fel, 10 km/h-val kb 3 km-en keresztül fasza volt...Aztán jött egy balos kanyar, ott már nem volt kint a tábla így fel is hajtottam.
Erre mit látok?!
Járda mellé kitűzdelve minden egyes kereszteződésben, hogy kerékpárral behajtani tilos!!!!Na ennyire ismerik a KRESZ-t.
Linkelhet, meg másolhat itt akárki ilyen olyan KÖHÉM rendeletet, stb. ha a rendőr specifikusan azért van kiállítva, hogy biciklist büntessen akkor minden egyes biciklist meg fog büntetni, mert nincs olyan mai bicikli ami a rendeletnek megfelelne.
Aki meg nem erre specializálódott az egy szóbeli figyelmeztetéssel elenged, ha nem olyan durva szabálysértés.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
Doki-HUN1978
senior tag
válasz #68216320 #21513 üzenetére
Nos, a vélemények megoszlanak a lánctisztítás terén, de szvsz. valóban talán az a leghatékonyabb, ha a láncot szétbontod egy láncbontóval és veszel a láncodhoz egy patentszemet -így a későbbiekben már rém egyszerűen szét tudod szedni kézzel is- majd 1-2dl brigéciollal töltött edényben ecset használatával, vagy üvegben felrázogatva kiáztatod belőle a szennyeződést.
Ezután lemosod meleg vízben a láncod és mehet vissza a helyére olajzás előtt vagy után.
Olajat meg bringaboltban simán kapsz.De csinálhatod a helyén is ecset + brigóval.
Az elhasznált brigót pedig a veszélyes anyag lerakóba tessék vinni!
Jó munkát hozzá!
[ Szerkesztve ]
"A szórakozottság a zsenik erénye"
-
#68216320
törölt tag
válasz Doki-HUN1978 #21518 üzenetére
Doki-HUN1978 és venember83: köszönöm a segítséget. első körben azt hiszem elviszem a bringát szervizbe és tetetek bele patentszemet. a tisztítást viszont már szeretném majd én csinálni, ezért otthon leveszem a láncot és brigéciol, majd egy éjszakán át olajfürdőt kap. ezt az olajat elteszem és csak erre fogom majd újra használni, mikor kell. amikor elkap a zuhi és felverődik a vízzel a sok kosz akkor szokott a lánccal gond lenni, érzem ahogy korcog. na akkor adok neki újra egy fürdőt. aztán meglátom mennyire eredményes.
-
ludsimon
veterán
válasz #68216320 #21520 üzenetére
Beszéltünk már erről. Brigéciol 2000-el kimosod. Patentszem viszont mindenképpen kell ehhez a művelethez.
De szerintem túl sok figyelmet fordítasz erre a témára.
Egy lánc így is úgy is el fog kopni. Olyan alapanyagú láncolajat kell használni aminek van valamilyen bevonata, pl teflon, vagy grafit vagy mint pl ez. (Ezt fogom hamarosan letesztelni.) Ami biztosan bevált az a TF2. Illetve a Shimano gyári olajozása. Ezt kéne megtudni mit használnak mert ez elég jónak tűnik.Egy lánc átlagosan elfut 3000-4000 km-t szerintem még ha ennyire gondosan csinálod se fog hozni + 1000 km-t. Ezzel azt akarom csak mondani, hogy többe kerül maga az olaj mint ha vennél egy úl láncot 3000 km-enként.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
#68216320
törölt tag
válasz ludsimon #21521 üzenetére
Nem azért szeretném olajozni és karbantartani, hogy sokáig kitartson. Igazából a hangját szeretném minimálisra csökkenteni. Illetve eső után a kosztól még hangosabb, mint szokott lenni. Ezért akarom ilyenkor kimosni és újra olajozni. Következő lépés akkor a patent szem.
Más. Tegnap hazahoztam az új felnit, beküllőzve, összeszerelve. Beszerelés után vettem észre, hogy bár a felni fél mm-t sem üt semerre, a fogaskoszorú szabadonfutásnál igen. Tulajdonképpen a középpontja, mintha egy kis kört írna le. Nem tudom máshogy elmondani. Ennek mi lehet az oka? Görbült tengely?
[ Szerkesztve ]
-
atesss
addikt
Üdv !
Tudtok ajánlani bicikli szerelőállványt, ami tényleg olcsó, de azért még valamelyest használható ?
Utánanéztem korábbi hsz-ekben, meg google-n rákeresve, és sajnos a 20e körüli már olcsónak számít...
Nekem meg a 10e feletti az már a fájdalomküszöb felett van.Egyrészt a szokásos felnőtt (26" ?) alap, teleszkóp nélküli monitihoz kellene; másrészt az enyémhez, ami viszont egy "auchan gazdaságos" összteleszkópos (persze erősen feltuningolva), vastag, ovális profilú vázzal.
Tyúkláb szerelőállvány-t találtam olcsón, pl: [link] vagy [link] , de ez nem igazán tűnik használhatónak.
Aztán ennél a boltnál a többi már mind 25e felett van: [link]
Kettőt találtam elviselhetően olcsón még: [link] (alján, KERÉKPÁR SZERELŐÁLLVÁNY 4 X LÁBÚ 8.060.-Ft) és neuzer kiszerelésben hasonló: [link] (10e).
Aztán az is lehet használt lesz belőle, azt még nem nagyon néztem, de elsőre pl. ez [link] 5e-ért nem tűnik annyira rossznak, ha jó állapotban van.Vagy lehetne magamnak is csinálni [link].
Bár erre hirtelen nem is látom hogyan rakom rá felszerelt kerékkel (nagy képek meg nincsenek).
Csak ez sok idő (max. nyáron lenne rá időm, az állvány meg jó lenne korábban is) + hegesztőt is kellene kölcsön kérnem (bizonytalan hogy tudok-e), vagy vennem (régóta akarok, csak hát nem két fillér).A szétszedhetőség nem alapfeltétel, de persze jól jönne a tárolás és az esetleges szállítás miatt is. Csak ez végképp nem fog beleférni az árba szerintem.
-
venember83
nagyúr
válasz atesss #21526 üzenetére
Viszonylag olcsó és könnyen elkészíthető állvány: [link]. Rögzítés meg megoldható két szíjjal s kész.
Amúgy én egy ilyet használok, elsődlegesen a bringa tárolására, de szerelés közben is hasznos tud lenni. Ha lerögzíted a vázat, akkor sok minden állítható vagy szerelhető rajta. Egyedüli probléma, hogy csak egy oldalról tudsz hozzáférni a bringához.
-
atesss
addikt
válasz venember83 #21527 üzenetére
Köszi, ez tetszik !
És itt már nem kell hegesztés sem a rögzítéshez, hanem csak a vízcső toldó és T elosztó elemek.
A régi vízcső az meg is lenne, csak nem tudom hogy a kb. 3m elég lesz-e hozzá ?
Tudtam hogy jó lesz az még valamire, ezért elhoztam a régi lakásból (most költöztünk).
A súlyokat viszont sajnos nem, pedig ehhez az is jó lett volna. 6-7 db ~10kg-os rozsdás súlytárcsa, régen apám a - hátsó kerék meghajtású - ladához használta telente.
És ezt kint lehet hagyni akár télire is, max. tavasszal kap egy újrafestést.A hordozhatóság a súly miatt, illetve a szétszerelhetőség viszont így bukta, de hát nem lehet mindent...
De még lehet kitalálok valami gyorsan bontható csőrögzítő megoldást.[ Szerkesztve ]
-
Melorin
addikt
válasz venember83 #21530 üzenetére
Nem 25mm a különbség?
Ha ennyivel előrébb tolnám a nyerget, és megnézném, hogy mennyivel könnyebb megfogni a markolatot, az nagyjából megmutatja ezt a különbséget?[ Szerkesztve ]
-
:MTC:kandur
tag
Szeretnék egy cirkálót városba, sokat nézelődtem már, ma kipróbáltam egyet, és érzésre jól megy, nagyon csendben és szépen fut. róla lenne szó. Tudom, hogy nem egy nagy összeg, de megér ennyit? Egy fillért nem enged a tulajdonos, bár nem is kellene költeni rá.
188 magas vagyok, nekem ez jó méret, igaz? Mire kell még figyelni? A festése szép, az egész cucc egyben van.[ Szerkesztve ]
★★★★★
-
dqdb
nagyúr
válasz attiati #21510 üzenetére
Mennyiért sikerült beszerezned és honnan?
Több mint egy éve jött Németországból egy nagyobb rendelés részeként, szóval árat hiába mondok, a mostanihoz valószínűleg nem sok köze lesz (amúgy minimálisan volt csak olcsóbb, mint itthon, de nekem így kényelmesebb volt egyben rendelni). Itt például lehet kapni.És az italtartóban rendesen megáll a laptop? Bele lehet tépőzárazni vagy valahogy rögzíteni?
Rendesen megáll, a gumírozás stabilan megtartja. Tépőzár és egyéb rögzítés nincsen, de a korábban használt kimondottan laptophordozásra kitalált Dicota hátizsákomban sem volt. 16:10 arányú 14.1" tökéletesen belemegy, mintha erre találták volna ki. 16:10 arányú 15.4' valószínűleg már éppen nem, 16:9 arányú 15.6" talán, ennél nagyobb biztosan nem, kisebb igen, de lötyögni fog. Látatlanban ne rendeld be, mindenképpen bele kellene próbálni a laptopot.tAm6DAHNIbRMzSEARWxtZW50ZW0gdmFka5RydIJ6bmkuDQoNClOBc4Ek
-
ludsimon
veterán
Kicsordult a nyálam olyan blogot találtam!!
[link] bookmarkozvaundefined
-
ludsimon
veterán
válasz Doki-HUN1978 #21536 üzenetére
Igyál bort és vetkőzz:
jó kis blog ez
DeLorean + outi álom pár
Estig linkelhetném a jobbnál jobb lökhárítókat.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
-
fpeter07
veterán
válasz DonThomasino #21524 üzenetére
Én motorexet használok. Viszonyítási alapom nem igen van, de az átlagos műszerolajhoz képest kevesebb port szed össze.
-
ludsimon
veterán
Figyelem!
A következő videó a nyugalom megzavarására alkalmas, így kérném csak férfitársaim tekintsék meg a videót!Nekem jó lesz olajozás helyett a kellékek, ööö úgy értem a szeretők, vagyis szerelők.
[ Szerkesztve ]
undefined
-
ludsimon
veterán
-
ludsimon
veterán
Montisok után országútisok figyelmébe ajánlom és, hogy rétisün se szontyolodjon el a sérülésével.
[link]
[link]
Ejjjj, ez aztán a motivációMára befejeztem.
undefined
Aktív témák
● Olvasnivaló az
1. hozzászólásban.
● 2013.04.01-től fokozottan ellenőrzik a rendőrök a kerékpárosokat!
● Bringás jókívánságok:
- Ésszel!
- Széles utat, gumifákat!
- Örökös hátszelet!
Itt a jó idő (és a magas UV sugárzás), úgyhogy hosszú túrák előtt kenjétek be magatokat naptejjel!