Hirdetés
- Xiaomi 13 - felnőni nehéz
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Samsung Galaxy A25 5G - az út középen járható
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Samsung Galaxy Z Fold4 - egyre megy, honnan nézed
- Samsung Galaxy S21 Ultra - vákuumcsomagolás
- Apple iPhone 13 mini - miért nem veszik elegen?
- Google Pixel topik
- Youtube Android alkalmazás alternatívák reklámszűréssel / videók letöltése
Aktív témák
-
#56474624
törölt tag
Ma esti 40-es is megvolt. Most már jórészt tartom a 35-ös tempót, kezdek belejönni.
-
Vasinger!
nagyúr
Én nem vagyok az a stílusú ember, akinek az ülepe az egekbe van biciklizéskor. Nagyjából a kormánnyal egyzintben van. Nekem ez így kényelmes még, feljebb már nem. És most a 17"-os Winnerről beszélek. Sajna, ha terepre, freeride-ra mennék, akkor a 19"-os váz már nagy lenne.
-
Ariadne
őstag
válasz Vasinger! #32505 üzenetére
Nem merek rákérdezni, mit értesz freeride alatt... Magyarországon ugyanis mondhatni nincs freeride pálya. Egy példa: ez az.
Önmagában terepezni, az sima montizás, túrázás.mod: Kerestem példát montis túrázásra Gázló tt , bár ez is lightos, csak földutak vannak benne, nem vérbeli montis terep. Klasszikus montis terep pl. ez. De vannak, akik cross-szal is teljesítik.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
ludsimon
veterán
Ha már a váz méretekről beszélünk, valakit megkérhetek, hogy írja össze nekem tól-ig, hogy milyen magas embernek, hány cm-es váz kell?
Köszi!undefined
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Ariadne #32506 üzenetére
Akkor helyesbítek, mert a freeride alatt az angol szó szoros magyar jelentését vettem(szabad biciklizés), szóval azt, hogy kisebb terep és a városban cikázás, patkákon mindenen át össze vissza. És a magyar utak felérnek egy komolyabb tereppel is és ezt teljesen komolyan mondom. A sok kátyú, fekvőrendőr eléggé igénybe veszi a bicót.
[ Szerkesztve ]
-
#56474624
törölt tag
válasz ludsimon #32507 üzenetére
Én úgy hallottam, hogy nem a magasságot kell nézni adott vázmérethez (nekem pl. 58 centis), hanem inkább a lábhosszt.
Ezt egy hirdetésből loptam:
Magasság- Vázméret
155-165 cm 51-53 cm
165-170 cm 51-53 cm
170-175 cm 53-55 cm
175-180 cm 55-57 cm
180-185 cm 57-60 cm
185-190 cm 60-62 cm
190-195 cm 62-64 cm
195-200 cm 64 cm vagy egyedileg készítik -
Ariadne
őstag
válasz Ariadne #32506 üzenetére
Megnéztem újra a Gázló tt-s videót, 5:00 körül a srác országútival átmegy a patakon. Uff, az azért merész, bár ennek a gázlónak speciel ki volt kövezve az alja, de akkor is csúszhat nagyon... Nekem mondjuk montival is sikerült bedőlnöm ott a patakba egyszer - tanulság: nem nagytányéron megyünk bele az öklömnyi kövek közé, mert akkor nem biztos, hogy át tudunk hajtani rajta . Más részeken nagyon szenvedhetett szegény outis, de jobban belegondolva nem is annyira jó példa ez montizásra, mert cross-szal teljesen simán végigtekerhető a túra.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
ludsimon
veterán
válasz Vasinger! #32508 üzenetére
Áhh hülyesig' nem!
Mindennapi használatra bőven elég egy cross, sőt talán még sok is!
Én merev acél vázas mtb-al tolom minden hétköznap sokszor 10 km felett, és teljesen megfelel.Azt külön kiemelném, hogy acél vázról van szó, nem aluról! Az acél napi használatban sokat számít kényelem szempontjából, mivel rugalmasabb, nem mint az alu.
Illetve nem gyűjti a feszültséget, mint az alu, hanem inkább hajlik.
Napi használatra én teljesen meg vagyok elégedve a Neuzerrel, kényelmes a mai út viszonyokhoz.
Pedig full merev!
A fél outim már más tészta, az közel nem olyan kényelmes rosszabb utakon, de én aztán nagyon igénytelen tudok lenni kényelem szempontjából.
Menet közben nem zavar, csak akkor, ha valami nagyon tré utat fogok ki..undefined
-
Vasinger!
nagyúr
válasz ludsimon #32513 üzenetére
Csak mikor terepen megyek, még a mostani első telós bicómmal is érzem a csuklómon, hogy ez ráz rendesen. Szóval az első telónak elég jónak kéne lennie...
Az, hogy az acél jobb terepre, avval lehetne cáfolni, hogy az szinte az összes terepre szánt bicó (DH,Dirt) mind alumíniumból van. Vagy nem ezt akartad kihozni?
-
Ariadne
őstag
válasz Vasinger! #32512 üzenetére
Oké, ez a klasszikus montizás, amikor a turistajelzéseken, ösvényeken közlekedik az ember fel meg le. És az bizony ráz mindenképp, az a lényege , de jó telóval nem pattog el, kimozogja a köveket, gyökereket, ez viszont megdobja az árat, terepre a jobb telók olyan 60k-tól indulnak.
mod: Tamoo: De egyetértünk.
mod: Inkább 80-90k az a 60, egy új Recon árát nézem.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
ludsimon
veterán
Köszönöm mindenkinek a segítséget!
Akkor most olyan adatok látnak napvilágot, amit még nem nagyon írtam, de le kell, mert a tanácsotokat szeretném kérni.
185 cm magas vagyok.
Átlépési magasságom: 85,5 cm
Vázam mérete: "M" 54 cmMérés szerint ha outi, 85,5*0,66= 56,43 cm-es váz kellene.
Ha monti, 85,5*0,57=48,73 cm-es váz kellene.Nekem az outi méret kellene.
Erre mondjatok valamit.
undefined
-
Ariadne
őstag
válasz Vasinger! #32517 üzenetére
Újonnan egy tartósabb, merevvázas monti olyan 150-200k körül van szerintem. Terepre, túrázáshoz a városhoz (aszfalthoz) képest nem csak telóból kell jobb, hanem strapabíróbb alkatrészek is, Deore szint nem árt legalább.
Szerintem nézz használtat, vagy leginkább kérdezd Memét erről, nála 100k körültől már vannak használt, jó állapotú és összeállítású montik. Aztán majd használatban meglátod, ami elvásik, azt cseréled.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
rétisün
veterán
válasz ludsimon #32519 üzenetére
tessék, a merida ajánlása a vázméret kiválasztásához:
eszerint neked L-es kellene, de (sztem) azt 2-3 centi különbséget nyeregszárral+stucnival át lehet hidalni
és ne hogy azt mondd, hogy most kiszerettél a scott-ból, mert megharagszom
[ Szerkesztve ]
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
-
Vasinger!
nagyúr
-
Ariadne
őstag
válasz Vasinger! #32526 üzenetére
Egy dolog, ha rendszeres terepezésre keresel montit, az annyiba kerül. Az olcsóbb, gyengébb felszereltség azzal jár, hogy hamarabb tönkre fognak menni alkatrészek, és cserélheted őket. Azt te tudod, hogy mennyit szánsz az egészre, én csak arra válaszoltam, hogy szerintem kb. mennyi egy strapabíróbb monti, mert ezt kérdezted.
Vagyis visszajutottunk az alapkérdéshez, amit itt felteszünk, hogy mennyit szánsz rá, ez a kiindulás mindig, aztán ezen belül lehet keresgélni, hogy mi jön ki belőle.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Ariadne #32528 üzenetére
Írtam, hogy max. 80k-ig mennék el, ha használtról lenne szó, de természetesen az lenne a legjobb, ha minél olcsóbban találnák egy jó biciklit.
Most ezt néztem ki: 26'' Magellan Draco Acera Egyedül az első teló ami cserélendő lenne első ránézésre.
A másik meg ez: 26'' Hauser Target alu.
[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
válasz Vasinger! #32530 üzenetére
A magellanok jók szoktak lenni, a hausert viszont nem ismerem. Megkísérthetlek egy 95k-s bicóval? Kb. minden Deore szintű rajta, ami a linkeltek Acera-jához képet két kategóriával van feljebb, ami nagyon nem mindegy (Acera - Alivio - Deore - SLX - Deore XT - XTR a sorrend, ha jól tudom, montinál). Persze valamivel több is, ez tény... (Nekem speciel nagyon tetszik a külseje is.)
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
ludsimon
veterán
Mit találtam Meme eladó cuccai között.
Link
Aki most vásárol bringát, annak ez eszméletlen jó felszereltség, csak villa kell bele, és van egy full jó bringája az illetőnek!undefined
-
Manitou
veterán
válasz kw3v865 #32521 üzenetére
Ezzel a konkrét ípussal nincs tapasztalatom, csak megnéztem a két bringa specifikációit, és összehasonlítva őket az alkatrészek alapján a meridat jobbnak találtam.
De név alapján a merida nagyobb név mint a gepida. Bár ezen a szinten ez nem sokat jelent, inkább az alaktrészek legyenek minél jobbak, és persze amelyik jobban tetszik neked, azt vedd.[ Szerkesztve ]
-
Vasinger!
nagyúr
válasz Ariadne #32531 üzenetére
Nos megnéztem, nem rossz, de ami szemet ütött, az a Deore agyak. Nagyon nincsenek róla jó véleménnyel. :S
Ha már ennyiért vennék birngát, akkor abban már minden tökéletes legyen.Manitou: Én elhiszem, de pénz az nagy úr kérem szépen. Ha belegondolsz, hogy 100k-t milyen fáradtság és sok idő megkeresni... De valóban, hosszú távra tervezek, jobb lenne ha ez a bicikli jó sok ideig kitartana.
Egyébként Meménél ezek a bringák mennyire használtak? És miért nincs rajta pedál?
[ Szerkesztve ]
-
Manitou
veterán
válasz Vasinger! #32535 üzenetére
Azért nem olyan rossz az a deore agy.
Hol olvastad ezeket a véleményeket ?Megnyugtatlak, hogy ezek a komolyabb bringák még használtan is sokkal jobb élményt nyújtanak és tovább tartanak, mint egy új alsó kategóriás csoda.
Ha rám hallgatsz, akkor inkább használt jó állapotú minőségibb biciklit veszel.
De nem csak én vagyok ezen a véleményen.
Ezeken mi mehet tönkre? A hajtást kell megnézni, ez mindegyiknél idővel elkopik, Fogaskerék, lánc, lánctányérok, esetleg hátsóváltó görgők. Más dolgok általában elég sokáig kitartanak. Kopó alkatrészek még: fékpofa, külső gumi. De ezek nem olyen nagy tételek. Telszkóp már más tészta, de ha nem kotyog, jól mozog, nincsennek rajta sérülésnyomok, főleg a becsúszószár az érzékeny pont, ha nincs megkopva, akkor azért elég nagy bizonyossággal bevállalható. Olcsóbb telóknál persze ezeket ennyire nem kell szőrözve nézni, lehet újkorukban se mozogtak jól, pár ezer forintos teleszkópokról beszélek.[ Szerkesztve ]
-
Ariadne
őstag
válasz Vasinger! #32535 üzenetére
Én sem értem, mi bajod a deore aggyal, remélem nem testbike-ról szedett "okos" infók alapján tájékozódsz...
Az újonnan 130k-s cross bicómban Deore agyak vannak és tökéletesek évek óta, pedig nem vagyok pehelysúlyú, aszfaltra nekem ennél jobb teljesen feleslegesnek tűnik. Az újonnan 350k-s fullymban pedig Deore-nál gyengébb (!) agyak vannak, és mégis kibírta az utóbbi két-három évet... Egyáltalán nem ideális kizárólag terepes felhasználásra, de azért kibírja. Te pedig főleg aszfalton fogod használni, szóval nincs min aggódnod szerintem.
mindenki: Ma akartam menni egy kis terepes edzésszerűséget, de az eső elmosta a dolgot... Holnap délután vagy a héten valamelyik nap van kedve jönni valakinek? Terv: Janihegyre fel (vagy Árnyas út - Budakeszi mellett terepen feltekerve vagy gyáva módon fogassal felkúszva), aztán sárga jelzésen lezúzni Szépjuhásznéhoz, majd néhány kör a Hárs-hegyen ízlés szerint, aztán le a hegy túloldalán a sárga jelzésen, Hűvösvölgybe át, ez is végig terep.
[ Szerkesztve ]
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
Vasinger!
nagyúr
Igen, a testbike-ról tájékozódok. Nem kéne?
Megnéztem a Suntour XCR LO első teleszkópot is ott és nem nagyon írnak róla jó véleményeket. Eléggé fikázzák.
Vélemény? -
FixY67
senior tag
válasz Vasinger! #32545 üzenetére
Sokak szerint nem szabad adni az ilyen véleményekre, mert csupa tudatlan mond véleményt olyasmiről, amihez nem ért.
Épp csak ott a gáz, hogy te is, én is ugyanilyen tudatlanul állunk hozzá, ergo nagyjából hasonló problémákkal fogunk találkozni, tehát valamennyire mégis érdemes odafigyelni ezekre is. Szerintem....
-
Ariadne
őstag
válasz FixY67 #32546 üzenetére
Mindenhol tilos bringázni az erdőben hivatalosan, kivéve a kifejezetten kerékpáros jelzéseket, ezekből viszont nem sok van. Arra mindig van esély, hogy szembetalálkozik az ember a zöld ruhás emberekkel (természetvédelmi őrök), főleg a Pilisben, akik tizenezer forintra bírságolhatnak, ha úgy tartja kedvük. A Budai-hegységben nem olyan gáz, főleg a DH-sokra vadásznak, de hallottam már olyat, hogy konkrétan a Hárs-hegyen a normál turistaúton is megbüntettek valakit. Szóval ez van, ha beléjük botlik az ember, meg kell próbálni kidumálni, ennyi.
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective:Roam)
-
KaraDani
addikt
válasz Ariadne #32548 üzenetére
Arra azért kíváncsi lennék, hogy hogy tud megbüntetni? Értem arra, hogy helyszíni bírságot szab ki? És ha nem vagyok hajlandó fizetni mit csinál, mert feltételezem erőszakkal nem tarthat ott. Ha meg csekket akar kiállítani akkor meg honnan találja ki az adataimat, mert hogy rendőrön kívül senkinek nem vagyok köteles odaadni az irataimat az is biztos.
Aktív témák
Hirdetés
- Opel topik
- Call of Duty: Black Ops 6
- LEGO klub
- Vodafone otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 / 3 5***(X) "Zen 3" (AM4)
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- Elemlámpa, zseblámpa
- Azonnali játékos kérdések órája
- Apple notebookok
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Axon Labs Kft.
Város: Budapest
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest