Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • dlaj

    őstag

    válasz #27070592 #5137 üzenetére

    Pont ezt nem értem.
    Itt van ez a csúcstechnika, tele érzékelőkkel, kamerákkal és ebben az esetben utasokkal is. Kiengedik az útra, és neki megy az első útjába kerülő vasdarabnak... Hát van még rajta mit fejleszteni. (Ennél még a Volvo-m is okosabb! :) )

    Ma vezetés közben azon gondolkodtam, hogy vajon a kamion sofőrje mikor kiszállt a koccanás után, mit mondhatott az utasoknak? Talán ezt?
    Barmok, ennyien vagytok, mégsem tudtok figyelni!

    Aztán azon agyaltam, vajon a robotbusz készítő vállalat hogyan is készülhet fel az ilyen esetekre? Lehet a busz oldalán, a sofőr ablak alatt ez a felirat olvasható:
    Tisztelt Hölgyem/Uram! Ha járműveink karamboloztak, kérem nyomja meg az itt látható zöld gombot, és mondja el operátorunknak a problémáját. Ha a balesetben a zöld gomb is megsérült, kérem hívja az alábbi számot: ...............

    (#5138) Somatom, Próbáltad a pótkocsit felemelni? Én múltkor pont így jártam. Hiába emeletem fel teljesen a traktor hátulját, leért a talp, nem tudtam feltekerni. Szerencsére a parkolóban volt még az egyik kollégám, tőle kértem segítséget.
    Na most ez a szerelvény vízszintesen állt, de mondja a kollégám, hogy a könnyebb aláállás érdekében a leakasztást végzők leengedik a pótkocsik hátulját. Az én segítőm meg megnézte mi a szitu, hátrament, és kiemelte a pótkocsit. Már fel is lehetett tekerni a lábakat.

    Volt nekem tanulójáratom 4 hét is, de nem tanultam meg mindent. Szándékosan nem úgy írtam, hogy nem tanítottak meg mindent, mert erről nem az oktató tehet. Egyszerűen ha nem jön egy szituáció, arról nem fogok tudni, az oktatóm meg nem beszélt róla. (erről azért ő tehet)
    Mindezt azért írom, mert (és az előbbi eset is alátámasztja) tegnap előtt gyönyörűen szétszaggattam a trepnit. Egy hirtelen mélyülő rámpára tolattam rá, és már a ráforduláskor megtört a szerelvény. A trepni és a pótkocsi eleje/alja összeért, ehhez jött a kanyarodás..... és hogy is mondjam, hát kár keletkezett. (majd bejelentem :) )
    Az oktatóm mondta, hogy nagy bukkanó, nagy gödör esettén ki kell emelni, csak nem mutatta meg (pontosan), hogy hogyan is kell. Láttam én, hogy hova megyek le, és a műszerfalon lévő gombbal megemeltem én a húzót, de az semmit sem ért. Mikor aztán rászenvedtem az autót a rámpára, és nézem a lehetőségeket, akkor jövök rá, hogy a traktor szintezőjével kellett volna a hátulját megemelni.
    Annyi mindent tanultam már a saját káromon, hogy lassan (nagyon lassan) tapasztalt kamionos leszek. :) )

    A Lidl meg a másik. Ma egész nap a lehetőségeket néztem, hol tudok bevásárolni. Nem sikerült. A sör a legfontosabb alapanyag, ha lenne. Ha lenne már nem halnék éhen, de most komolyan nincs mit enni és inni sem. Az előbb már őszibarack befőttet ettem, májkrémes kenyérrel! :(
    Egész nap azzal biztattam magam, hogy nem baj, ha nincs bolt, majd megállók egy kúton. Legalább sör lesz. A kút előtt 20 kilométerrel jött a döbbenet: franciában vagyok, ott nincs a kutakon sör!
    Azért, hogy ne essen le az alkoholszintem a májkrémes-befőttes kenyér után elmentem az étterembe, és 5.600 forintnak megfelelő euróért vettem egy 7.5 dl-es vöröset és egy literes Coca-t!

    Apropó, francia! Holnap mehetnék, mert elég a 24. Persze a csigazabálók pont holnap ünnepelnek valamit, kamionoknak kuss van. Az még hagyján, hogy így "unatkozok", de ezekben az esetekben csökkentett napidíj jár. Konkrétan még 15 ezer forintot is bukok. :O

Új hozzászólás Aktív témák