Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • erdoke

    titán

    válasz CharlieDrop #85739 üzenetére

    Tényleg nem érted. Az egy év adott, mert kötelező. A kérdés az, mi történik a csere készülék garanciájával az eredeti egy éven túl.

    A legjobb aláírás a héten

  • CharlieDrop

    veterán

    válasz CharlieDrop #85739 üzenetére

    No csak elolvastam, tökbe a sok félreértésbe:

    1. Korlátozott a jótállás (ahogy említettem is ilyenkor lehet más)
    2. A magyar termékekre vonatkozó: "Fogyasztók magyarországi vásárlásaira jogszabályon alapuló kötelező jótállás vonatkozik, időtartama a garanciális igény esetén a garanciális időszak a leszállítás időpontjától számított 1 év, a Polgári Törvénykönyv alapján pedig szavatossági igény érvényesíthető, amelynek időtartama a leszállítás időpontjától számított 2 év. Az ilyen igényekre a helyi jogszabályok által meghatározott feltételek és követelmények vonatkoznak."

    3."iPad és iPhone esetében az Apple a szolgáltatást az EGT területére, illetve Svájcra korlátozhatja. Az iPhone és iPad termékekre vonatkozó jótállási szolgáltatást kizárólag az Apple vagy valamely Hivatalos Apple Szolgáltató végezheti."

    4. "A cserealkatrészre, a cseretermékre, illetve a megjavított Apple Termékre az eredeti Apple Termék jótállásának fennmaradó időtartama, vagy a csere, illetve a javítás időpontjától számított kilencven (90) nap időtartamú jótállás közül az vonatkozik, amelyik Önnek hosszabb jótállást biztosít." Tehát 90 napot csak akkor kapsz, ha már nincs hátra annyi, valamint csak alkatrészek cseréjére, telefonra kezdődik előlről.

    @(#85742) erdoke: elvileg újra kellene induljon. tartom magamat ehhez.

    [ Szerkesztve ]

    Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!

  • kali

    legenda

    válasz CharlieDrop #85739 üzenetére

    nem érted...
    a gyártó a javításra és a cserére szerződik le a szerződik le a szervizekkel, azon két az ország határain kívül is elvégzik, ha eu vagy világgarancia adott, de mivel te nem direktben a gyártóval, hanem azzal a forgalmazóval állsz szerződésben, akitől a készüléket vásároltad, így minden más szabályozott ügymenetet vele kell lebirkóznod, a rá - abban az országban - vonatkozó szavatossági és jótállási jogszabályok alapján ő ad árleszállítást, elállást is vele szemben érvényesíthetsz, és a további jótállást is úgy fogja megállapítani, ahogy azt számára a helyi szabályozás előírja, és ha ott nem kell hosszabbítani vagy elölről indítani a jótállást, akkor nem fogja.
    sarkítva, de úgy képzeld el, hogy ha külföldön vásároltál készüléket, és arra az ottani jogszabályok vonatkoznak jótállás és szavatosság szempontjából, akkor a hivatalos hazai viszonteladónál leadod a garis igényű készüléket, és ők azzal intézik, ahol te vetted és nem adják meg azt a többletet, amit ők - jogszabály vagy egyéb előírás alapján, netán önszántukból - itthon biztosítanak az általuk forgalmazott készülékre, hiszen a te készüléked nem tőlük van.
    az utolsó mondatod biztos vicc, mert a hátralévő jótállási és szavatossági idő minimum megmarad, a 30 napot akkor adják, ha a te készülékeden attól kevesebb van hátra.
    egyszerű; vegyél olcsóbban külföldön, vagy akár itthon, de eredetileg külföldről behozott készüléket, spóroltál az árán, de cserébe kompromisszumos lesz, mert nem teljes mértékben tudod rá érvényesíteni a vonatkozó hazai jogszabályokat, vagy pedig fizetsz érte többet, mert hivatalos és korrekt forrásból vásárolsz, legyen az apple store vagy hivatalos hazai viszonteladó, esetleg hazai szolgáltató, és teljes mértékben érvényesíteni tudod a hazai jogszabályokat.
    valamit valamiért...

Új hozzászólás Aktív témák