- Samsung Galaxy Z Flip7 - kis fogyás is sokat jelent
- One mobilszolgáltatások
- Leépíti a Sony az európai piacot?
- Milyen okostelefont vegyek?
- Google Pixel topik
- Redmi Note 14 Pro+ 5G - a tizenhármas átka
- Xiaomi 15 - kicsi telefon nagy energiával
- Redmi Note 9 Pro [joyeuse]
- Motorola G86 - majdnem Edge
- Hat év támogatást csomagolt fém házba a OnePlus Nord 4
-
Mobilarena
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
fererencz89
őstag
válasz
Panthera #107656 üzenetére
Köszönöm!
Az is, de lényegében szinte minden. Mély kioltás-kiemelés mérséklődött. A közép és a magas rengeteget tisztult, gondolom a megnövekedett csillapítottság miatt. Ezek folyománya lehet a jobb térérzet.
Az is bebizonyosodott, hogy emelt hangerőnél a szoba miatt "esik szét" a hang. A helyiségből kilépve sosem volt "torzítás". Most sokkal feljebb mehet a Volume.Tervben van egy újabb könyvespolc is, meg a front falat akarom ~2/3 részben régi fenyődeszkával beburkolni.
-
#58092032
törölt tag
válasz
Panthera #107436 üzenetére
A meghallgatáskor jónak tűnt, mondjuk az ilyen alkalmakhoz is külön idegzet kell (meg az eladókhoz). Egyik kedvencem ez a videó (és sajnos általában ma sincs másképp ): HiFi shop sketch from Not the 9 oclock news
(fent a polcon pedig régi Lintonok vannak )
-
#58092032
törölt tag
válasz
Panthera #107411 üzenetére
Akkor jó, hogy nem kell milliméterekre vadászni.
Eddig a Quadral Ascent 80LE állók voltak (2,5 évig), de októberben eladtam őket. Nekem mindig magasba húzónak tűntek, meg lehet, hogy a fémes magassugárzó sem az én világom. A hátsó faltól elhúzva nekem kevés volt a basszus, pedig nem vagyok a gyomorba vágó mélyek rajongója. Aztán elhoztam próbára a Q Acoustic 3050i-t, ott jó volt a magas, meg mély is akadt rendesen, a Led Zeppelint, Beatlest imádta, akárcsak a Bernstein féle Beethoven felvételt (ami amúgy 1962-es). De végül Wharfedale Linton lesz, mert azt is hallgattam egy boltban, és tetszett a hangja.
Szerintem nincs mélyhiánya az Audiolabnek, a Q-val egy-egy újabb felvételnél néha kicsit sok is volt a jóból, de ez ízlés dolga persze (meg az oldalfal közelsége sem jó). -
#58092032
törölt tag
válasz
Panthera #107401 üzenetére
A Denon PMA800NE (szerintem) magasban és mélyben is kiemelt, illetve a hihetetlenül érzékeny erősítő a CD jelére nagyon hirtelen ugrott, kicsit érdesnek is tűnt a hang. A hangerőszabályzás az attenuator (feszültségosztó) berakása után sokat javult, a hang is simább lett. Quadral Ascent 80LE hangdobozokkal hallgattam, de boltokban Fyne Audio dobozzal is kipróbáltam az erősítőt, nekem ott is karcosnak, érdesnek tűnt a hang.
Az Audiolab 6000-nek simább a hangja, és hallhatóan nem emel ki, illetve a hangerőszabályozója is nagyon jól használható. A saját DAC-ja is klassz, de én vagy két éve beszereztem egy TMP Ant csöves DAC-ot, azzal hallgatom. (már a Denon is ment azzal).
A hangdobozok elmentek közben. Volt itt próbára Q Acoustic 3050i, annak például sokkal jobban tetszett a hangja az Audiolabbal.
A Cambridge-nél is nagyon óvatosan kell bánni a hangerőszabályzóval vagy jól használható?
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz
Panthera #107401 üzenetére
Nem értem én ezt... volt legalább két tucat erősítőm. Soha egyikkel sem volt gond sem bemeneti impedancia, sem (finom) hangerőszabályzás tekintetében, pedig mindig volt CD lejátszóm, lemezjátszóm, valamilyen média lejátszóm, dacom, stb. Minden tökéletesen finoman, túlkapásoktól mentesen működött rajtuk. Tágra nyílt szemekkel olvasom, milyen "hibák" jönnek elő egyes esetekben, amikkel én életemben nem találkoztam eddig, pedig 40+ éve sz@rakodok a hifivel.
-
kukulec
őstag
válasz
Panthera #107302 üzenetére
a creek-et élőben nem hallottam. azt tudom, hogy az is egy más hangzást képvisel. illetve mérve azért gyengébb.
#107289denesdr : tudom nem szép ilyet még csak feltételezni sem, de rögtön arra gondoltam, hogy nekik kicsit jobban ellenőrzött példányt küldtek (persze ez a hifi világában ismeretlen eljárás
). de 1.800 euroért ne legyen már ekkora szórás a példányok között, főleg úgy, hogy mekkora hájpot kapott a cég az elmúlt években.
#107287Dißnäëß : mekkora zene. és film (az új is parádé
) "get over here". a fül fontosabb a mérésnél, de rosszul esne, ha tudnám, hogy alultervezték az erősítőm.
#107271denesdr : anno volt olyan számom, ahol rendelkeztem 320-as mp3-mal azonos nótából. szerintem hallani cd-hez képest a különbséget, de az biztos, hogy ha fáradtan meló után hallgatok zenét, akkor nem mindennél hallanám rögtön, hogy milyen felbontás szól. szeletelős technoval meg lehetne téveszteni. Claudio Abbado féle Vivaldival már nehezebben.
uhh, remélem mindenre válaszoltam.
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
Panthera #107239 üzenetére
Szerintem az, miért ne lenne. Ôk pl. elvbôl elzárkóztak a veszteséges MQA elôl, a cikket elolvasva errôl, engem megvettek kilóra, hogy dedikáltságuk a hifi irányába összehasonlíthatatlanul jobb a Tidal-nél.
Ott van veszélye esetleges "kamunak", ahol se az elôadó, se annak kiadója (ha van) nem ad ki veszteségmentesen (CD, flac) albumot, hanem csak 320 mp3 / 256 AAC.., mixcloud, soundcloud, stb.
Sajnos sok Oakenfold mix van pl. ami legendás zene, de mivel albumként sosem lett kiadva, a veszteségmentessége kérdôjel. Ha kiadta volna, ott pihenne a 16/44.1 (minimum) a kiadó nagy zenetárában, ahonnan megkaphatja maga a streaming szolgáltató is.
Pedig az alkotónál ott a cucc a saját merevlemezén losslessben, 101%. Akkora hülye nem lehetett egy BBC, hogy mp3-ba tette át egy két lemezjátszós analóg felvétel wav-jait, 1999-ben, amikor az 1994-es másik, szintén BBC-s legenda mix-et már CD-re tették.
Amúgy értelek, mindezektől függetlenül én is néha aggódom kicsit, de ez van.
Én alapvetően nem szeretem a streaming-et. Egy undorító üzleti modell, undorító függőség, undorítóan kis pénz aránytalanul hülyén elosztva a művészeknek, szóval amit a "buta tömeg" zabál, az kaszál, a többi meg éhenhal. Szar az egész, és ha megszűnik a neted, ott vagy, hogy na mit hallgassunk. Amiért éveken át fizettél havidíj formájában, huss ..........De sok magánember ezt ugyanúgy nem hajlandó belátni, ahogy cégek sem, hogy a felhő és az abba menetel mekkora üzemeltetési (és pénzbeli, kontrollbeli) kockázatot jelent a vállalati IT-ban.
Én azt mondom, mindenkinek magánügye, de akinek telik többszázezerre, többmilkóra hifi-re, ne pampogjon arról, hogy akár online store-ban, akár Media MArkt-ban drága a FLAC, drága a CD. Vegye meg, az az övé onnantól és a kőkorszakba visszaesés esetén is tudja hallgatni, ugyanazon a jól megszokott felületen, nincsenek változtatások, eltűnések, variák, meg persze a függőség köldökzsinórral valami távoli felhőtől, és ez csak a zene, mennyi minden cloud-ban van már most is, email-el kezdődött (hotmail, freemail, csak akkor még nem cloud-nak hívtuk ugyanazt
) és most jön a VR, a metaverzum, a lópikulatudja mi még. Mindegy, csak Téged egy folyamatos pénzszivattyú minél több ponton támadhasson és kapcsolódhasson Rád, hogy konstans ellátást biztosíts annak a túloldalnak, aki kénye-kedve szerint rendelkezik maximális kontrollal a fogyasztott szellemi termék és annak rendelkezésre bocsájtása felett.
Hányok az egésztől, őszintén.
CD, FLAC. Merevlemezre, NAS-ra, akármire.
Az itt van a szobámban, enyém, és változásmentes, jól megszokott eszközömön játszom le akár milliószor is, abban a békés - és valós - hitben, hogy ezt bármikor megtehetem egyébként. Ez a streaming-nél totál nincs meg, és minden egyes hónappal egyre drágább az, amit hallgatok tőlük. A választék nem érdekel, irdatlan nagy, az ízlésem pedig nagyon nem befogadó tartós hallgatásra (mondjuk úgy, erős a szűrő), szóval kevés jön át igazán nekem, és válik kedvenccé. A Qobuz ezért jó, mert ötvözi a letöltős-megvevős üzleti modellt a streaming-el. Szóval először hallgatózok, és ha tetszik valami, de nagyon, akkor lehúzom egy kis plusszért (amire kedvezményem van ahhoz képest, mintha streaming előfizu nélkül venném) és szép angolosan, mert magyarban nincs ilyen: peace of mind.Totál Mátrix fele halad a világunk ezzel az online-osdival.
Na de nagyon elkanyarodtam, sorry. -
Dißnäëß
nagyúr
válasz
Panthera #107022 üzenetére
3 hangszoronal szoktak olyat (2.5 ut), hogy igazabol ketutas az eszkoz, azaz mondjuk melykozep + magas, es a melykozeppel parhuzamosan betesznek meg egy ugyanolyan melykozepet, amit lekevernek idovel, boven a magas elott.
Igy az also frekikben 2x8 ohm melykozep 4-en szol, a 8 ohm-ra vetitett eredo erzekenyseg itt magasabb, majd ahogy keverodik le az egyikuk a hangvalto altal, a masik marad onmagaban, es o viszi tovabb a dalt a magasig, 1.5-2K korulig.
Anyamek Magnat alloja is ilyen, nem rossz otlet amugy.
[link]Ez nem a Magnat, vmi más, de kb. ez történik:
-
#58092032
törölt tag
válasz
Panthera #107028 üzenetére
Igen, hasonlókat láttam én is a kezembe került használati utasításokban. A baj csak az, hogy egy keskenyebb szobában ez már nem megy. (az enyém 3 x 6,8 m, bár ehhez még hozzájön egy amerikai konyhányi és előszobányi tér is, ami szintén nyel a hangból). De igen, ez lenne a jó, amit az ábrán is mutatnak: minimum két méter a hangdobozok között. Aztán meg lehet tologatni, hogy hol lesz jó :-)
-
Dorian
félisten
válasz
Panthera #107028 üzenetére
Ez kb. semmit nem mond ezzel. Hogy a jelzett távolságoknál nagyobbak legyenek az egyes távok az persze, h úgy van, a fél m oldaltávolságnál (ami elég karcsú, és szép fésűszűrő-hatást okoz) meg jobb az 1 m, stb.
A hátsó faltó való távval meg azt szabályzod, hogy milyen frekvenciatartományban keletkezzen kioltásod és megnövekedett torzításod + milyen szűk sávban.
Ha tudod kezelni megfelelő elnyelővel a mögötte lévő falat, akkor érdemes annyira kihúzni amennyire csak lehet (h mélysége is legyen a színpadnak), hogy az így számolt mélyfrekvenciát még tudja csillapítani 10cm vgt. 70 v esetleg 90 kg/m3-es gyapot.
Vagy ami nálam van: én nem tudom kezelni ezt a falat, mert parapetradiátor + ablak van mögötte, ígyhát 125cm-re van kihúzva. Ezzel azt értem el, hogy a mélynyomóm vágási frekvenciája alá került a kioltott sáv (az ,meg ugye szabadon, máshová helyezhető) + a 70 Hz-et már az ablakok is vmennyire átengedik + minél kijjebb van, annál szűkebb a problémás sáv. -
denesdr
addikt
-
#58092032
törölt tag
válasz
Panthera #107013 üzenetére
Akkor, ahogy Dorian is írta, kb.88 dB lehet a valóságos adat. Kerestem mérést, de sajnos nem találtam.(de látom, hogy közben lett) Viszont egy hasznos videó úgy általában a hangfalak érzékenységéről: itt megnézhető.
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
Panthera #107004 üzenetére
Szerintem elég, ha nem diszkózol. Peak-ben bőven oké.
Az erősítő 85W képes 4 Ohm-ra, a hangfal pedig 2.5 utas, tehát legalsó frekikben megy ki 4 Ohm impedancia mellett a legtöbb áram az erősítőből, ahogy nő a freki, egyre kevesebb, majd beáll 8 Ohm-ra.
Ez egyben azt is jelenti, attól függ, honnan nézzük, hogy a mélyszekciód érzékenyebb egy kis "dögös" kiemelés érdekében, mint a középmagas, vagy megfordítva: ha az egész hangsugárzó 4 Ohm-os lenne, annál ez a mostani felállás mákszemnyivel kevesebbet vesz ki az erősítőből a középmagas tartomány 8 Ohm-ja miatt, ahhoz képest, ha ők is 4-esek lennének.
Szóval én meglépném simán.
-
fehér_ember
addikt
válasz
Panthera #106949 üzenetére
Az azért van hogy emeljen az alacsony dobozokon. Bár a kis TMR-hez még ez is kevés.
Amúgy süllyesztett útszegélykő a neve. Tüzépen max. 1000Ft körül volt darabja. Lefestettem betonfestékkel hogy 1 fokkal kulturáltabban nézzen ki (persze még így sem az). Amúgy a Proac-nál úgy vált be hogy egyből a betonon tüskével. Próbáltam "gumi burkolólapot önmagában és + bambusz vágódeszkával is" a beton és a doboz közé. De közvetlen a betonon kicsit definiáltabb lett és jobban megjött a mély (természetesen nem ettől van/lett az enyhe döngés a pici helyiségben).
Amikor 20m²-es szobában volt, ott nem volt ilyen gond vele. De ott meg a 160-as (mk2-es) TMR mellett nem volt esélye. Persze másnak se nagyon lett volna. Az egy brutál jó doboz.
Bár az a nagy dög meg a 20m²-re volt nagyon határeset. -
denesdr
addikt
válasz
Panthera #106836 üzenetére
Nem írtak konkrét rendszereket, de még árkategóriát sem, viszont komolyabb hazai hifi forgalmazók is helyeseltek ezügyben. Volt aki azt mondta, hogy sokkal nyugodtabb lett a hang tőle, bármit is jelentsen ez.
Szóval az ott olvasottak alapján általánosságban elmondható, hogy egy (vagy több, lol) switch beiktatása egyértelműen javít a hangon (szerintük).
Persze ezzel nem mindenki értett ott sem egyet.ozzy:
Ja, végülis az már nem rossz teljesítmény, főleg magasabb érzékenységű dobozokhoz, d emég átlagoshoz is jó lehet. -
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
Panthera #106339 üzenetére
Kezdik, talán. Kíváncsi leszek, a többiek mikor ajánlanak valamit. Lehet nem ugranak rá. Nem tudni, mi jár a fejükben. Most így gyorsan körbenézve mondjuk pont az ASUS házatáján (ezt ismerem), semmit nem látok erre utalót.
Egyébként lehet, ezek a dedikáltan erre gyúró megoldások még ennél is többet érnek és ezek az igaziak: [link] [link]
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
Panthera #106337 üzenetére
Tapasztalatom nincs, nem gyakori, de lehet terjedni fog, ki tudja, természetesen más művésznéven szerintem
, mert egyelőre ezt csak a Gigabyte vezette be, ahogy látom. Ez amúgy egy extrán szűrt USB port. Pont. Szóval hagyományos USB egyébként, dughatsz bele bármit, működni fog, de ha konkrétan külső DAC-od van, érdemes pont ebbe dugni és akkor erről etetni őt.
Mondjuk pont van egy példa, ahol egy srácnak az USB headset-jének a zajos mikrofon részét oldotta meg, ez nem feltétlen audiofüli alkalmazás, de használt neki
Biztos, hogy nem kamu, azt nagyon hamar kiderítené 1-1 mérés és leírná magát a gyártó, aki él ezzel, kérdés, ki szereti a Gigabyte-okat, mert én nem, ha pedig a szomszéd gyártónál eleve "DAC-UP" minőségű minden USB port, akkor igazából .... -> de USB port összehasonlítások és mérések nem nagyon vannak, se ASR-en
, se máshol, így tömegével, szóval .......
(Nekem ASUS-om van és sokkal háklisabb az USB tápos E30-am a tápra, mint az adat-USB minőségre).
-
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
Panthera #106154 üzenetére
A herélt kernel egy IT-s szleng arra, hogy olyan kernel, ami a célgépre van szabva. Magyarul az összes egyéb hardverhez való motyó nincs beleforgatva. Vagy teljesen célgépre szabott, és akkor csak azon megy az oprendszer, vagy - némi kompatibilitás megőrzés érdekében - részlegesen, vagy még kevésbé, vagy abszolút nem, és akkor mindenen is elindul (lásd Ubuntu).
Hogy most a Daphile hogy hangzik audio-ra, az nem az én dolgom, mindenesetre a hangra gyakorolt hatását sokan istenítitek, én meg úgy gondolom, még mindig inkább 100x egy Pi, mint egy bármilyen x86 platform (herélve vagy sem), de nem akarok hitvitába kerülni a digitális átvitelről sokadjára senkivel (egyik irányba sem).
Ugyanakkor én nem vagyok hajlandó áldozni akármit az audio oltárán, például a kezelhetőséget. Az, hogy a Volumio 40-akárhányezer flac-os könyvtár felett elkezd lassulni-tetvészkedni, csak egy abból a több-kevesebb apró glitch-ből, ami szinte mindegyik PC-s lejátszóban megtalálható. Vagy nincs egy hosszú csík, ahova bele lehet tenni akárhova, .. vagy klattyan egyet valami számok között.. vagy mittomén.. (még sorolhatnám) .. Nincs tökéletes. Egyik ezért jó, másik azért, harmadik azért, egyszerűen nincs olyan, ami "mindent visz" és a legkompromisszummentesebben hozza az összes elvárt funkciót, legyen az upsampling (de ne butába, hanem pontosan integer-szeresébe), DSD-vé alakítás, VST és egyéb korrekciók, stb.
Ez alól 1 kivételt látok mostanság talán, a JRiver-t, mely a Foobar2000-hez a legközelebb áll, illetve a Roon Core-t, ami egy tök más világ, de húzok afele is egyelőre, Ropieee-vel, wifin.
Daphile-t próbáltam vagy 2 éve, nem volt meg rá a második hardverem csak úgy "bejátszani, kipróbálni", saját gépen Live-ban meg elvetettem.
Próbáltam ma délelőtt is, virtuális gépben, 8G RAM-ot adtam neki, a DAC-ot pedig direktbe odaadva neki, tehát közvetlenül elérte. Klassz, reszponzív, gyors, elsőre nagyon jónak tűnik, de tekintettel arra, hogy egy emulált random virtuális gépben beindult, ez arra utal, hogy még csak egy átlag univerzális, generic kerneles Ubuntuhoz képest van lecsonkítva egészségesen, azaz hagytak benne annyit, hogy mondjuk beinduljon egy VM-ben. Ami több, mint "minimál", több, mint akárcsak a Raspberry Pi OS (korábbi nevén Raspbian), tehát azzal még bentebb volna a kedves utazóközönség, ha rendesen tápolná, szűrné, stb. (és így is töredéke egy audio PC-nek), és ha nézzük a RoPieee-t, vagy Picoreplayer-t, meg biztos van még, na azok az ultraminimálok. A RAM-ból játszás is dicséretes Daphile-nál, kérdés, melyik DSD-m fér bele 8G RAM-ba kibontva, mert ha tömörítve teszi be a progi, akkor kibontáskor CPU intenzív és cibálgatja az áramot, ergo nyertél egyik ponton és buktál a másikon, ha meg kibontva teszi be, kell hozzá sok-sok GB RAM, lehetőleg ECC RAM, hogy még univerzumi részecskesugárzás (vagy szimplán vacak táp) se okozzon bit-átfordulást (amit DSD esetén hiába digitál, képtelenség, hogy kis mennyiségben meghallj).
Szóval, van rengeteg buktató, értem én, hogy jobban szól, elhinni nem szoktam, de mivel nem én hallgatom, egészségetekre. (A legnagyobb jóindulattal).
A hétvégén egy Windows 10 alapú szettet tesztelgettem harmadmagammal és volt az a pont, amikor feljött a fátyol. Nekem az már elég. Más okból élek Linux desktopon (paranoia is, és elvek is), így ennek hála egyébként én sem küzdök a "fut 1000 háttérprogram és önálló életet élnek" dologgal.
Ezt nem is tudom, hogy jött amúgy szóba, meg minek. Azt használ mindenki, amit akar, mitbánomén. (Te se értsd félre, semmi morci vagy ilyenek, szimplán csak szétteszem a kezem és tök pragmatikusan nyilatkozva vállat vonok - nincs itt ilyen emoticon sajnos.)
Szabad világ.
Te egyre ügyelj: ne pattogjon !
-
Saughassy
aktív tag
válasz
Panthera #106140 üzenetére
https://sites.google.com/site/picoreplayer/home/List-of-USB-DACs
Ez a picoreplayer mini linux disztro kompatibilitasi listája, persze csak aki feedbackelt. A picoreplayer Rpi-n fut és Squeezebox hálózati lejátszót emulál.
Ahogy nézem, van itt DACon kívül erősítő, aktív hangfal, amit akarsz. Szerintem jó eséllyel nem gond ez ma már, amúgy meg elég könnyen konfigurálható a kimenő bitstream formátuma, ha hozzá kellene igazítani. Kérdés, hogy tudjuk-e, mit szeret az adott darab. :)
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
Panthera #106149 üzenetére
Hááát, az egy elég herélt kernel akkor, feszített időzítésekkel, Rolanddal is azért pattoghatott. Ilyenkor is van "driver" mindenhez amúgy, csak benne a kernelben (a magban), vagy mellette modulként. A felhasználó szemszögéből nincs külön klasszikus értelemben vett driver telepítésére szükség (így értetted szerintem).
Viszont ez esetben nem triviális, hogy "mindent" (90+ %-ot) tudjon. Én kitesztelném, ha mondjuk valami USB bemenetes integráltra lőnék. Ha van rá lehetőséged. Az a biztos.
Ez azért nem egy "Ubuntu-s laptop" kategória, hogy mellé állsz, kábel bedug és varázslat.
-
s4tch
veterán
válasz
Panthera #106144 üzenetére
Ahogy Bali írja, Silver 8. Unbalanced módban látványosan szűkebb és laposabb a tér, ez az, ami elsőre is hallatszik. Nekem a dinamika is visszafogottabbnak tűnik. Annyira nem ismerem a tulaj rendszerét, hogy minden apróságot el tudjak róla mondani, de ez tényleg látványos.
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
Panthera #106147 üzenetére
De az nem kifejezetten desktop disztró, hanem ilyen headless. (Persze elmegy bármin szinte).
Vagy Te használod a mindennapokban egyébre is ? Nem ördögtől való, csak kérdem.
Amúgy teljesen disztribúciófüggő, hogy mit támogat és mit nem a Linux, van, aki agyonherélt kernelekkel jön (daphile is efelé esik, de kérdés, mennyit és mit vettek ki belőle, lehet bennehagyták ezt), és van, aki mindentudó nagy kernelt hoz (generic), telezsufizva (pl. Ubuntu és klónjai), ami attól még lehet jó amúgy. A Pi-nél és Volumio-nál meg custom kernel van, csak azt tudja, amit a Pi4 tud, többet nem, és nem is tették bele (az x86 verziójú Volumio például már generic kernel, nem hardverre szabott). Ropieee dettó, Roon végpont Pi-n "oszt annyi", és vagy támogatja, vagy nem.. meg még a többi megannyi "herélt" megoldás. -
Dißnäëß
nagyúr
válasz
Panthera #106140 üzenetére
Ha desktop linux-ra gondolsz és nem őskövület, többnyire igen. Erősítőknél is a dedikált DAC-okhoz hasonlóan, van 3-4 jólbevált USB interfész és őket vásárolgatja-használgatja minden gyártó.
Én Linuxon élek (desktop + nas + zene, minden) és a W10 drivert igénylő E30 is gyönyörűen megjelenik. De a denesdr NAD-ja is.
Bus 001 Device 002: ID 152a:8750 Thesycon Systemsoftware & Consulting GmbH E30
Bus 001 Device 007: ID 17ae:0005 NAD NAD USB Audio 2.0 -
Zsubi
őstag
válasz
Panthera #105877 üzenetére
Elara megvan még csak házimozizok most vele
Jól kijöttek szerintem az i22-vel.
Árkategóriájában kellemes, kiegyenlített dobozok az Elarak.
Alsó-középkategóriás erősítőköz jó választás: Vincent SV500, SV234, CA 851A MF M3Si, Marantz PM8006 stb...#105868dgyuri0123:
Nekem az utóbbi idők egyik nagy kedvence amit hallotam az pont egy Primare és Sonus Faber páros voltPrimare i35 és SF Sonetto V
-
Saughassy
aktív tag
válasz
Panthera #105787 üzenetére
Nagy tolongás nem lesz, ugyhogy szerintem a semminel én is jobb leszek:
Triangle Esprit EX és Marantz Nr1504 majd Denon x3700h. Teljesen jó paros mindkettővel, a Denon hangja talán kicsit kevésbé meleg, de a házimozi miatt úgy is eqzva van.
Igazából pont a frontokra nem tudok mit mondani (AlteaEX), mert azt meg a hazimozin is egy Musical Fidelity hajtja, nyilván jól szól. :)
De az jól szólt a Zephyrekkel is. -
denesdr
addikt
válasz
Panthera #105534 üzenetére
Abból a szempontból lehet "baj", ha a DAC kimenete viszonylag magas (2V) és a bemeneti érzékenység is magas, hogy akkor az előerősítő rész gyakorlatilag funkcióját veszti, fölöslegessé válik (potméterestől, mindenestől), csak zaj-, torzítás- és hibaforrás, mert sok esetben nem is kell előerősíteni semmit a forrás (pl DAC) jelén, hogy ki tudjuk aknázni maximálisan a végfokunkat vagy, ha épp nem is kiaknázni (alacsony nyereségű vagy nagyon nagy teljesítményű végfok esetén), de mondjuk elérni a kívánt hangerőt.
-
#58092032
törölt tag
válasz
Panthera #105534 üzenetére
Ez lenne a "gain staging", amit a #105520 hozzászólásomban lévő angol nyelvű cikk vezet végig (hogy minek, milyen szintet kellene beállítani - mondjuk nem PC-s forrás, de DAC, előfok, végfok minden szerepel.) Nekem is tanulságos olvasmány volt, bár nálam integrált erősítő és csöves DAC van, így nem tudok állítani semmit.
-
denesdr
addikt
válasz
Panthera #105506 üzenetére
Ez egy ASR mérés, az ott tesztelt összes DAC-nál megtalálható ez a grafikon. A torzítás és zajszint összegét mutatja a kimeneti jelszint függvényében.
[DAC reviews]Egyébként pont nemrég volt róla itt is szó, hogy digitális hangerőszabályzásnál ez jelentősen le tud romlani a kisebb kimeneti szintek felé haladva, ami igaz is, de az analóg szabályzásnál is ugyanez történik és a mai digitális szabályzás már elérte és több szempontból túl is lépett az analóg hangerőszabályzáson.
-
Dißnäëß
nagyúr
válasz
Panthera #105362 üzenetére
Az összenyomott dinamikát hogyan lehet felismerni?
Tele a waveform, lényegében minden csúcson van, a halk rész is, a hangos is. Mármint ami eredetileg halk és hangos volt, mivel ránézve nem tudod többé megállapítani, hiszen a halknak is egekben az amplitúdója.
Jól használt tömörítésnek meglehet az előnye bizonyos esetekben, bizonyos műfajoknál, de ha túlzott, vagy rosszul használják, hazavágja a mjúzikot.
Csináltam gyorsba valamit: [link] Először katt a PNG-re.
- uncompressed: ez az eredeti anyag. Látod a hullámforma (png screenshot, felső sztereó sávok) elején, ahogy a csaj énekel, lényegesen halkabb, mint amikor megjönnek a mélyek és a "dobok".
- compressed:
1. az eredeti anyagot tömörítettem, direkt jó erősen, túlozva kicsit, hogy szembeötlő legyen a hatása
2. ez a magas amplitúdójú mélyeket lehozta szolídabbra, közelebb az énekhang amplitúdójához
3. az egész szám dinamikatartománya csökkent így, semmi nem üt már az egekbe annyira
4. mivel így "halkabb" lett a szám, adtam neki hangosítást, hogy kitöltse a teljes dinamikatartományt (kb). Eredmény: a mélyek visszakerültek (szinte) a helyükre hangerőben, viszont cserébe a halkabb énekhangok is az egekben.
5. Az eredmény az arányok borulása, nem hangzik természetesen a dolog, lényegében sehogysem ahhoz képest, mintha eredetiben hagytuk volna (és már az is jó eséllyel tömörített, de még élvezhető).Ezzel az eljárással egy szobában csöpögő vízcsapot is lehetne dupla metál lábdob szettel kísérni, ami élőben nyilván lehetetlen, semmit nem hallanánk a vízcsepegésből a dob miatt ugyanabban a szobában, ha viszont a lábdobot letömörítjük erősen és a csöpögő halk vízcseppek szintje közelébe hozzuk, majd az egész így lehalkult sávot visszaerősítjük nagy jelszintekre, a dobok között hallhatóvá válnak a csöpögések.
Ergo, részletet hozunk vissza a "műbe" azzal a mellékhatással, hogy minden egyformán hangos lesz benne. Ott lesz, csak mivel nagyon lecsökkennek a különbségek halk és hangos között, lapos, nemigazán érdekes lesz a hangzása, és legkevésbé sem életszerű, az arányok borulása miatt pedig műnek hat az egész.
Ugyanakkor azt is látni kell, hogy dinamikátlan környezetben, mondjuk egy autóban 130-al utazva, a zajszint megnő, ergo egy compression-mentes Ravel Bolero első feléről minimum lemaradnánk. Mondjuk egy 1-es Swift esetén tuti. De ha ezt a Bolero-t átengedjük egy compression-ön és úgy állítjuk be, hogy a viszonylag piano részek amplitúdójára lehozzuk a legvége fortét is (meg minden fortét előtte), majd az így kapott végig halk művet felhangosítjuk (zajjal együtt természetesen), akkor az egész Bolero egyetlen hangerőn elejétől a végéig hallható lesz 130 mellett autóban is. Ott lesznek a legelejéről a mikrorészletek ugyanúgy, mint a végén a hangos káosz, csak nagyon életszerűtlenné válik, meg hát szerencsétlen szerző forogna sírjában, kb. hétputtonyos aszú sportfröccs kivitelben.
A kereskedelmi rádiók is ezért vannak jobban tömörítve. Autóban hallgatják őket, üzletekben, konyhákban, hangosabb helyeken, ügyfélterekben, mittomén, tehát a zajszint magas, így a pár watt-nyi élvezhető dinamikatartomány szűk, abba kell belepréselni a leadott anyagot, hogy átmenjen abból lehetőleg csorbulás nélkül minden infó. Átmenni át is megy, csak közben kicsit borul minden.
Nyilván a rádiózás nem ekvivalens egy minőségi otthoni zenehallgatással, és ezt a rádiósok is tudják. Legalábbis amelyikkel én beszéltem egyszer
Oké. A 7-es BMW 130-nál többet mutat meg a Bolero-ból, értem. Csodásan hangszigetel. De úgy alapjában érted kb: szűk céltartomány (halk rendszer és/vagy magas alapzaj miatt) -> compression alkalmazása -> infó megmarad, csak az arányok borulnak és emiatt furán fog hangzani, főleg ha klasszikusokról és hasonlókról van szó, amit az ember jól ismer, hogy mondjuk hol kell nagyon halknak lennie, és hol nagyon hangosnak.
Valamennyi compression szinte mindenben van, kivéve a nagyon réteg meg spéci albumok, de nem mindig használják ésszel. Hülye fogyasztásra ösztönző világunkban fontos, hogy lömötöljön mindig valami, nagy amplitúdóval, ami leköti az agyat, "butít", mintsem hatalmas dinamika-eltérésekkel érdekes maradjon a zene (vagy esetleg urambocsá, élethűvé, de amúgy egy csupa elektronikus műhangszeres zene mikor "élethű" ? Mozart tud élethű lenni, egy Clean Bandit mikor az ? Szóval a mai modern mainstream zenéket könnyebb - sajnos - elcseszni, és akkor nevezhető dinamikátlannak, amikor minden egyformán nagy erővel szól benne kb). És nem lesz kritikus, aki felhördül, hogy hééé, Ava Max-ban a dinamikatartomány lópikula.
-
kukulec
őstag
válasz
Panthera #105362 üzenetére
minden hangos, arcba tolva. amit sajnálok, és ez gondolom tudatos, hogy elektronikus zenéknél sem mernek igazán mély basszusokat betenni. gondolom tudják, hogy fülhallgatóra megy a zene. szerintem lehetnének jobban keverve. de persze mit értek hozzá.
Mathiask : "Tehát a világ is afelé tolódott, hogy az objektívitás háttérbe szorul a népszerű szubjektív véleményekkel szemben". ez is egy narratíva. de én erősebbnek érzem azt a változatot, amely igénytelenséget és ennek pofátlan kihasználását mondja. ez egy negatív spirál. egyre kisebb az elvárás és a szolgáltatók is egyre gyatrább minőséget produkálnak számos területen. hifiben szerintem ez kezd azért valahol tisztulni a méréses tesztekkel : audio science / stereo.de / audio.com.pl / i-fidelity / audioholics. de ez nálam nem egyszerű objektivitás kérdése, hanem egy ellenőrzés, hogy egy termék tudja azt amit ígér. hogy egy gyártó rá meri írni a valóságot, mert alaposan megtervezte az eszközt, és nem csak annyi vágya van, hogy egy dzsunkáról ránk vágja a vackát mi meg tejeljünk. életemben először a yamaha a-s801-es erősítőt csak méréses teszt és vásárlói értékelések alapján vettem. és egyáltalán nem bántam meg.
Dißnäëß : Nativedsd.com-t néztem már, és fogok is pár dolgot venni. annyira nem olcsó és a klasszikusok legjava már megvan. becsületükre legyen mondva feltüntetik, hogy miben lett eredetileg felvéve a muzsika. szóval nincs zsákbamacska. "És már itt instant átb*sz az ipar" - és újra az igénytelenség kérdése. ha a jónép kiállna, hogy azért minden szart már ne adjanak el neki, akkor nem ez lenne. de én nagyon sok amúgy tájékozott és intelligens embert ismerek, aki nem is tudja, hogy van más az mp3-on kívül. csak max észrevezi, hogy valami szarul szól. bár rendesen szerintem kevesen hallgatunk zenét. szól valami főzéskor/edzéskor/autóban és kész.
"ami mérve jó, 50% feletti eséllyel szubjektíven is jó számomra. Van kivétel, de nem találkoztam még ilyennel" +1
alphamooncam : "És innentől kezdve az objektivitás elvárása hallgatói részről értelmetlen, készítői részről pedig legalább az arra törekvés az elvárás a részemről." kiegészíteném azzal, hogy ne mindig a legnagyobb sokaság szutykához lőjék be a szintet. lehet picit jobbat is jobban csinálni.
dgyuri0123 : lehet, hogy az i22 ugyanazzal a hangfallal nem lett volna annyira elmaradva mint elsőre gondolod. sunyi kis szerkezet ez, pláne komolyabb hangerőn. -
fehér_ember
addikt
válasz
Panthera #105325 üzenetére
Igen
, máskülönben nem akartam volna egy TMR 160-astól megválni.
Az már felső kategóriás hangzást ütött meg számomra.
Azt ne kérdezd, hogy mások mégis miért adnak túl rajta.A jelenlegi felállás meg ott van a cuccaim közt leírva (hm nélkül, mert minden úgysem férne ki). Az a max. amit ekkora kis térbe bevállalhatok.
Amúgy zenén nem olyan vészes a helyzet.Hm viszont meglepett, mivel jobbra számítottam. Bár lehet nem a Fury-val kellett volna kipróbálnom.
Hm-en amúgy több dolog is érdekes. Pl. 5ch sztereóba ha csak a centert kötöm be nagyon soványka. De pl. dolby prologic-ba meg nagyszerű önmagában is, illetve dd-ba, dts-be is jó.
Persze ez utóbbi csak centerpróba volt, szóval az 5ch stereo-nál lehet mégis figyelembe veszi azt hogy mire küldi, vagy egyszerűen csak rosszul műkszik az a funkció az ősöreg sztereó erősítőmben. Nem tudom. -
s4tch
veterán
válasz
Panthera #105109 üzenetére
Köszi, saját képek. A hangja érdekes. Megpróbálom leírni. A lánc: Allo USBridge, Pioneer U-05, (valamilyen erősítő), Arcus TL 180. Ugyanebben a láncban hallgattunk fehér_ember kollégával több erősítőt is: Primare A30.1, Technics SU-3500 integráltak, és Musical Fidelity A5 végfok volt eddig bekötve. Ezek közül korábban az MF A5 tetszett a legjobban: erőben, részletekben, dinamikában, feszes hangzásban is a legjobb volt. A Technics élénksége és a Primare relatív feszessége, részletes középtartománya nagyjából ellensúlyozták egymást; a Technics a mélyeket eltaknyolta, a Primare nem ment elég magasra. Hozzáteszem, ebben a láncban, az én kis nappalimban.
És akkor jött a Kenwood, és szétcsapott mindent. Egy dologban nem a legjobb ezen körülmények között: az A5 mélyei hangyányit megfogottabbak. De ennek a legjobb a tere, ennél a legszebbek a fúvósok, énekhangok, vonósok (úgy a komplett középmagas-magas tartomány, nem csak a prezensz), miközben helyén van a dinamika, szépek a sávszélek, nincsenek beszakadások a középtartományban. Gyakorlatilag minden a helyére került, pedig csak egy filléres, évek óta fiókban kallódó Profigold (Bass Flex?) kábellel tudtam bekötni a rendszerbe (a Kenwood nem fogad banánt, a kulturált kábelem meg fel van dugózva). Kicsit világosabb (de nem egyértelműen világos, inkább kiegyenlített) így a lánc, mint a Primare-rel a közepén, néhány metál felvétel nem annyira morcos vele, egyébként óriási WIN ez az erősítő. Korábban az Arcust is inkább egy sötét hangú doboznak hallottam, a nagy mélysugárzók miatt nem is lepődtem meg rajta, de ez is nagyjából eltűnt, tényleg kerek a középtartomány, és a 30-40 Hz körüli mélykiemelés is inkább a szobám sajátja, ami dobozoktól és erősítőtől függetlenül, mindig jelentkezik. Most annyi "bajom" van, hogy bizonyos felvételeknél hallom a Pioneer ércességét, de nem érdekel, összességében bőven alkalmas zenehallgatásra a lánc.
Egyébként mai szemmel végtelenül és fölöslegesen bonyolult az erősítő. Van rajta hangszín (mély, magas), subsonic és high filter, 2 szintű loudness, +/- 10 dB-t korrigáló kapcsoló, mono és fordított sztereó kapcsoló, stb. Csupa olyan dolog, ami a modern erősítőkről hiányzik, és gyakorlatilag fölösleges is (egyiket sem használom, de legalább elromolhatnak). Viszont a túlméretes, tökéletesen klattyanó hangerő poti mellett a VU meterek adják az erősítő báját, és a manapság szintén nem hétköznapi, beépített headamp sem használhatatlan.
Az erősítő állapota nem jön át a képeken. Nem tökéletes, láthatóan használt a vas, távolról sem gyűjtői darab. Viszont első gazdás, állítólag az eladó srác nagyapja vette újonnan. Szétszedve nem látszik rajta semmiféle gányolás, nincsenek égésnyomok, megfolyt forrasztások, púpos kondik, szakadt vagy betöredezett köpenyű vezetékek.
fehér_ember kollégának nem győzök köszöneteket mondani. Amikor megérkezett az erősítő, a két filter gomb érintésre recsegett, és ha bekapcsoltam akármelyiket, elment a jobb csatorna. Ezen kívül a bass hangszínszabályozó tekergetésre szintén recsegett. A high filter érzékenysége pedig odáig jutott, hogy közepes hangerőn a hangsugárzók által keltett rezgések elő tudták idézni a kontakthibát, így előfordult, hogy zenehallgatás közben elment a jobb csatorna. Szerencsére fehér_embernek van Deoxit, nyomkodott egy kicsit a 3 problémás alkatrészbe, és a basszus szabályozó poti és a subsonic filter gomb azonnal helyre is jött, csak a magas szűrő makacskodott. Szombaton a hallgatózás után abban maradtunk, hogy a high filter miatt mennem kell egy szakihoz. Na, másnap reggel nem hagyott nyugodni a dolog, olyan nincs, hogy a 3 recsegésből csak 2 javul meg. Gyors egymásutánban rengetegszer ki- és bekapcsoltam a szűrőt, mire előbb-utóbb átjárhatta a kapcsolót a folyadék, és teljesen megszűnt a kontakthiba. Úgyhogy éljen fehér_ember és az ő Deoxitja.
Most annyi hibát észlelek, hogy a balance egy bizonyos tartományban halkan bezizeg (nem bántom), illetve a VU meterek háttérvilágítása elég halvány, ehhez izzót kellene cserélni (nem zavar). Azért szeretném, hogy alaposan átnézze egy szakember, megy majd Bese Attilához. A használati értéke így is teljesnek mondható.
Ezzel együtt senkit nem bíztatok arra, hogy meghallgatás nélkül, szerelemből, külföldről impulzusvásároljon vintage erősítőt. Oké, küldött az eladó fotókat, régi eladó volt a piactéren kiváló minősítéssel, látszott az erősítőn, hogy nincs leharcolva, paypallal fizettem, szóval próbáltam minimalizálni a kockázatot, de ha belegondolok, hogy kilőttem az éterbe néhány száz eurót, és fogalmam sem volt, hogy egy ilyen bonyolult, és pláne ilyen öreg szerkezet milyen állapotban érkezik meg... Lutri, na.
Sorry, ez hosszú lett.
tl;dr: nagyon fasza a hangja.
#105113 hárásó: köszi!
Ha a Mátra felé jársz, ugorj be...
-
fokukac
nagyúr
válasz
Panthera #104731 üzenetére
szia, az adatlapomat nem frissítettem már jó ideje.
A hangsugárzó egyelőre maradt ugyanaz, egy pár kicsi álló mordaunt short 904i.
(a kisszobában van egy Audiolab + B&W DM601 polcsugárzó kombó is, azt láthattad az adatlapon).Nem 6005-ösöm, hanem 6006-osom volt (illetve itt van még), szerintem bőven elég tartaléka volt ehhez a hangfalhoz / 32 m2-es szobamérethez, általában olyan 8-9 óra állásban volt a hangerőszabályozó, amikor hallgattam. De ez az MS904i elég érzékeny hangfal (89 db), gondolom, az is benne van.
-
-
btraven
őstag
válasz
Panthera #104234 üzenetére
Ez nálam is így van. Legnagyobb pofára esésem az volt amikor a szoba közepére beraktam a hangfalakat és közéjük ültem, gondolva hogy így kevésbé zavar bele a szoba akusztikája. Borzalmasan rosszul szólt.
Lehet hogy pocsék hangfalaim vannak, csak a szobám hangja audiophile. -
fererencz89
őstag
válasz
Panthera #104215 üzenetére
Végül is igen, bár egészében nem látszik a váltó. Megpróbálok majd jobban belebújni, de elég nehezen lehet belelátni. A dobozoknak az alsó lapját lehetne valahogyan lecsavarozni, onnan lehetne jobban belejutni, de szerintem oda is van ragasztva. Nem mertem erőszakot alkalmazni eddig.
-
fererencz89
őstag
válasz
Panthera #104213 üzenetére
Ááá, értem. Hát nem tudom. Pl a Muzsikás együttes - Repülj, madár c. zeneszámával (egyik tesztelős zeném) hűha volt, de ahol több hangszer, magas is van, ott eléggé semmilyen, teretlen, béna. Asszony is mondta, hogy "hát ez gagyibb", minta az MA silver. Aztán az EQ medzsik után megkérdezte, hogy mit csináltam vele? Kérdem, most jó? - "Igen".
Szóval, ha ezt gyárilag csinálták, akkor nagyon nem értem ezt a húzást.
-
-
HUNNIA1920
őstag
válasz
Panthera #104160 üzenetére
Maga a router is problémás, mert sok helyen olvastam, hogy más Linux-al se akar működni. Win10-el nincs gond, de pl. Daphile be sem tölt, így beállítani se tudom.
Érdekes, mert 2 éve, az akkori Xiaomi telefonom WiFi-jét USB-n megosztva ment a Daphile, de a mostani Xiaomi telefonommal így már nem megy. Mindegy, marad a Manjaro. -
HUNNIA1920
őstag
válasz
Panthera #104155 üzenetére
Bocsánat, hülyeséget írtam. Daphile-t csak szerettem volna, de amit vettem USB-s WiFi routert, azt valamiért nem látja a Daphile.
Na szóval Manjaro Linux van pendrive-on és nem húzom ki a pendrive-ot, állandóan benne van. Van az SSD-n Win10 is kigyomlálva, de annak kicsit idegesebb hangja van, a Linux nyugisabb, bár nem számottevő a különbség.
-
alphamooncam
őstag
válasz
Panthera #104136 üzenetére
Pl. [link] Dinamika tartományról itt olvashatsz.
A dinamika csúcsok levágása, (limiter) nem keverendő össze a kompresszálással unblock, de ha tényleg érdekel kb. mindent megtalálhatsz a linkelt oktató oldal különböző címei alatt, és nem nem rontották el a stúdióban a felvételt, csak más a célcsatorna, célközönség, és ehhez lett igazítva a kész termék.
-
denesdr
addikt
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz
Panthera #103743 üzenetére
Ez pontosan így van egyébként. Azért is megyek vissza mindig a gyökerekhez, ami esetemben pendrive/hálózati lejátszó. Ha ehhez képest jobb lenne valami, az sem lenne baj természetesen, de eddig valahogy nem ezt hallottam.
Tidalt lehet futtatni PC-ről, külső daccal? (én nem próbáltam) Ha igen, elég egyszerű letesztelni, hogy mondjuk Foobar/JRiver szól e jobban flac-ben, vagy Tidal ugyanarról a gépről.
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz
Panthera #103733 üzenetére
"Legutóbb", mikor volt még Tidal előfizetésem, épp YT-on hallgattam egy popslágert (olykor belefér ez is), ami nagyon jól szólt, pontosabban jó hangulatú, bulizene volt, nagy térrel, hatalmas aurával. Nem audiofil, inkább bulis, lábdobogtató "dizsi" . Na mondom, ha ez YT-on ennyire jó, vajon milyen lesz Tidalon? Hát, nagy volt a csalódás. Tidal egyértelműen tisztább volt, de az a lábdobogtató bulihangulat eltűnt. Kötelességszerűen szólt a zene, a tér összeesett, a "varázs" odalett. Okát ma sem tudom, de valaki valahol "trükközik". Vagy a rendszeremmel van valami baj.
Nem vitainditó, csak egy személyes tapasztalat. -
dgyuri0123
nagyúr
válasz
Panthera #103203 üzenetére
Semmit nem kell buherálni. Közönséges foglalatban van a biztosíték. Annak cseréje gyerekjáték.
mert_csokis: Nem túlzóan nyitott, inkább meleg hangú az i22. Nem tudom, honnan veszitek ezeket a téves jelzőket. Biztosan olvassátok.
Fegfelül picit keményebb, de ennyi. Simán hallgatható hosszú órákig. Nem kapsz tőle fejfájást.
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz
Panthera #103182 üzenetére
Akkor azt mondom, hatalmas előrelépés lenne egy i22. Kb. vele tudnád meg, mire képes az Elara. Most, SR10-el, a felét sem mutatja meg a képességének sem tisztaságban, sem dinamikában, sem felbontásban, sem bugifaktorban. De nem kizárólag i22 lenne a szerencsés választás, hanem minden hasonszőrű erősítő, ami legalább azt a szintet hozza.
Migabi24: Én értem mire céloztál és igazad van, mert ne a kivételeket tekintsük alapnak. A kivétel, az kivétel, amit mindig egyedileg kell elbirálni. Ha akad bármi, ami 300 ezerért fabatkát sem ér, azt tudassuk a nagyérdeművel, amennyiben megvan a személyes tapasztalat vele. Vagy nem?
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz
Panthera #103179 üzenetére
851A eszement drága lett. 650 ezret biztosan nem adnék érte. i22 180-230 között szokott előfordulni attól függően, hogy dacos, vagy nem dacos. Én azt mondom, sokat hoz, nyilván attól is függ, mit vált, de erőben, 4 ohmos dobozzal szinte "kimeríthetetlen", dinamikában, felbontásban, "élményfaktorban" tényleg kiváló a maga "osztályában" szerintem. Kevés olyan dobozt tudok elképzelni, amivel nem jönne ki jól. Ezek a teljesség igénye nélkül: Quadral, Elac, Klipsch, Polk, stb stb. Neked Triangle van, jól emlékszem? Mi az erősítő?
-
dgyuri0123
nagyúr
válasz
Panthera #103177 üzenetére
Ezért soha nem árcédula alapján választok, hanem meghallgatás után.
Mondjuk pont CA 851A esetében volt igaz az is, hogy egy Primare i22-t sokkal jobbnak ítéltem nála egy meghallgatás során, így végül az lett a befutó. Bár akkor nem állt szándékomban a 851 megvétele, mert valójában egy ProAc-ot teszteltem és ha nincs mellette egy i22, talán meg sem veszem. Az "érdekesség" annyi, hogy az I22 akkor éppen, jóval olcsóbb volt a 851A-nál. Ezért is, a kivétel néha bejön.
-
#52221184
törölt tag
válasz
Panthera #102604 üzenetére
Ez a Teac HM erősítő sztereoban másképpen teljesít,mint a mostaniak. Tényleg csak azért vettem a CA-t,hogy modernebb legyen,semmiképpen nem a szolgáltatásai miatt. Most egyenlőre a PC-ről DragonFly Red-en keresztül jön a hang,de majd veszek egy USB kábelt,és akkor majd a CA saját DAC-jával is megnézem,mit produkál.
Ha megjön a hang amit szeretek akkor marad,ha nem,akkor megy! :-) -
-
#92251648
törölt tag
válasz
Panthera #102199 üzenetére
"Ha a 38%-os szabállyal szeretnénk elkerülni a helyiség hosszát tekintve a felénél, negyedénél létrejövő állóhullámokat"
Az állóhullámok nem egyes pontokon jönnek létre, hanem jelen vannak az egész szobában, de mindenhol más stádiumuk van, néhol beszakadást, néhol kiemelést okoznak. A "38%-os szabály" nagyon ideális és szimmetrikus szobákban tartható, ott is csak a hosszanti irányban. Akkor lenne értelme, ha kereszt- és függőleges irányban is be tudnánk tartani, de ez kb lehetetlen.
-
-
orbano
félisten
Új hozzászólás Aktív témák
Hirdetés
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- MacBook Pro Retina 14" 8C / 14C / 16 GB / 512 SSD / Magyar / Garancia
- FULL CTO 14" MacBook Pro M2 MAX / 12C CPU / 30C GPU / 32 GB RAM / 1TB SSD / Garancia
- AKCIÓ - 2023 MacBook Pro 14" M3 CHIP / 16GB RAM / 512 SSD / Garancia
- CTO (DUPLA RAM MEMÓRIA) MacBook Pro Retina 14" 10C / 16C CPU / 32 GB RAM / 1 TB SSD / Garancia
- CONTAX ZEISS AUTOFÓKUSZOS OBJEKTÍVEK SoNY E vázakhoz
- Lenovo V130-15IGM laptop (Pentium Silver N5000/8GB/256GB SSD
- Telefon felvásárlás!! Xiaomi Redmi Note 13, Xiaomi Redmi Note 13 Pro, Xiaomi Redmi Note 13 Pro+
- Fujitsu USB Port Replicator PR09 docking station (1x5K vagy 2x4K felbontás) (DisplayLink)
- ÚJ Asus TUF Gaming F17 FX707 - 17.3"FHD IPS 144Hz - i7-13620H - 16GB - 1TB - RTX 4060 - 3 év gari
- iPhone 16 Plus 128GB dobozos 12 hónap garanciával
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest