- Milyen okostelefont vegyek?
- Drágább lett a Pixel 8a
- Okosóra lett a Huawei fitnesz karperecéből
- Poco F3 - a mindenes, de nem mindenkinek
- Honor Magic5 Pro - kamerák bűvöletében
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Van itt pár kép a Sony Xperia 1 VI-ról is
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- iPhone topik
Hirdetés
-
The Witcher 3 REDkit - Megjelenési dátumot kapott a modszerkesztő
gp Nemsokára még egyszerűbb lesz extra tartalmakat gyártani a játékhoz.
-
Spyra: akkus, nagynyomású, automata vízipuska
lo Type-C port, egy töltéssel 2200 lövés, több, mint 2 kg-os súly, automata víz felszívás... Start the epic! :)
-
Mutatós, alsópolcos Axon 60-ak mutatkoztak be
ma Nem a kormányzati és vállalati felhasználásra szánt Axon 60 Ultra az egyetlen modell a szériában, a ZTE alulról építi a kínálatot.
-
Mobilarena
Szeretettel köszöntünk a sztereó otthoni/szobai Hi-Fi világában !
Új hozzászólás Aktív témák
-
Dorian
félisten
válasz Dorian #109360 üzenetére
Én azt látom, hogy szerencsére nagy problémák nincsenek a szobával, így nagyon nem jutott szerephez az eq, ill. aminél nagy probléma van 30-60 Hz-ig, azzal az sem tudott mit kezdeni.
A 100-150 Hz közti kiemelés ami zavar, meg kell keresnem az okát.A 30-40 közti kiemelés a szoba módusa, az zenén sok szerepet nem játszik, mozin meg vágva van és a szub feladata. (Érdekes, hogy a szub-nél ezt az EQ megoldja, a frontoknál nem) Az 50 Hz-es bebukás jobban zavar, de az is a szoba, valszeg a belmagasság.
[ Szerkesztve ]
Kétfajta ember van. Kerüld mindkettőt!
-
Dißnäëß
veterán
válasz Dorian #109360 üzenetére
Tök jók ezek így külön, kérdés, hogy vajon van-e egymásra hatásuk akkor, amikor egyszerre szólnak ? Akár multichannel, akár sztereó. Szóval érdemes-e, kell-e többhangszórós (2+) felállásban egyszerre is tesztelni a hangsugárzókat, és ha igen, ugyanolyan, vagy teljesen random, vagy pont ellentétes jellel ?
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
VoidXs
Topikgazda
válasz Dorian #109368 üzenetére
Na az egy nagyon durva hiba, ha külön méred és egymásra pakolsz, mert ezzel kiveszed az időt a képletből. Együtt kell mérni vagy impulzust kell egymásra pakolni, csak ezek mondják meg, ha az időzítés/forgatás pontatlan.
[ Szerkesztve ]
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
Dißnäëß
veterán
válasz Dorian #109368 üzenetére
Aha, erre gondoltam pontosan.
Érdekes. Értem. Azaz még gondolkodom Biztos igaza lehet, nála az akusztikai tapasztalati fölény, de akkor is az kattogok: az oké, hogy 1 hangszórót megmérünk így is, úgyis, amúgyis.De amikor 2 szól, akkor meg a kettejük közös eredője viselkedhet nagyon máshogy, attól függően, hogy:
- azonos fázisban
- ellentétes fázisban
- a kettő közötti akármilyen fázisszögben
szólnak (egymáshoz képest).Szóval ha sztereó párra mono jel megy ki, nem ugyanaz, mint amikor sztereó párra sztereó jel megy ki, amiben:
- a bal és jobb oldalon felváltva ütő üstdobok között nem kis eltérés van
- miközben fentebbi frekin meg "mono" jelleggel tök egyszerre jön ki a két oldalról ugyanaz a hangszer, mert mondjuk úgy kevertékÉs akkor az alsó frekiken nincs kioltás vagy kiemelés az üstdobok között (kellő időbeli távban egymástól), fentebbi frekiken meg ha a keverés (vagy mikrofonozás) olyan, hogy mindkettőből szól, kérdés, hogy erősíteni, vagy oltani fogják egymást.
Úgyhogy az agyalásom kumulált végeredménye sztereó rendszer, sztereó anyag esetén egy mikrofonozástól és masteringtől függő, nem-állandó, hanem a zenével folyamatosan változó összeadások és kioltások zöme, amiknek mértéke ideális esetben 0, a valóság pedig ettől ha jól félek, eltér, és mint ilyen, kicsit beleköp a független, 1-hangszórós mérős görbék használhatóságába.
Vagy sem.
Na ez a kérdésem
[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
VoidXs
Topikgazda
válasz Dorian #109371 üzenetére
Az egyértelmű problémák, mint a sarok kiemelése, természetesen látszanak minden mérésen, viszont az idő nem jelenik meg a spektrumban. Lehet neked két tökéletesen lapos hangszóród, például:
Ettől még lehet, hogy az egyiknek közeli sarok okozza a kiemelését, ami nem túl távoli időben, míg a másiknak egy kezeletlen oldalfal, ami sokkal később jut el hozzád erősebben, mint a közvetlen hullám, ezáltal a kettőből kioltás lesz nálad, és a középre kevert, legfontosabb elemek, mint az énekes hangja vagy a dobok hallgathatatlanul rosszul fognak torzulni. Ezt a DSP tökéletesen helyrerakja, például nálam ez a közös mérés:
Na de ha kikapcsolom az időbeli korrekciót, már nem csak a virtuális center szűnik meg, de általánosan is elmegy a kedvem a zenehallgatástól:
És ez még egy szép, szimmetrikus környezet volt, nappaliban még a magasak is teljesen szétesnének.
#109372 Dißnäëß: Az oldalról szóló hangoknál nincs fáziskülönbség, egyszerűen a hangerő változtatásával érik el, így technikailag ugyanúgy monó, csak oldalasan szól.
W̘h̘̹̥̼a̝t̪̝͓̠̪ ̞͔s̼̱̣o͚̻̟un͚d̖̣̗̭̞̹ ̬ḏ̩̤͉o̹ͅe̟͚͕̺s͕̱̙ s̝̮̯͍̝̺o̰̪̲͓̦u̥̻͎n̘̳̟̗d̼ ̞̫̣̲̼̜m͚̼̳ak̪̩̻e̘̹̜?
-
#10726912
törölt tag
válasz Dorian #109543 üzenetére
Okoznak. Jól ismert rendszered vizsgálva hallhatod egy egy apró hatását, s ez van, mikor napokig hallgatod, vizsgálod, sőt, zsákutca is lehet, vagy rossz hatás. Ez egy másik történet, ahol önmagaddal vitatkozol. Másokon tesztelve ezekből a kishatású változtatásokból egyszerre több dolgot rakok bele. Vagy megkérem hogy hasonlítsa ő össze, hogy van e hatása, történik e valami. Az apró dolgot is nézve. Mindent nem lehet tesztelni...vagy mégis?
De ilyenkor jön a kérdés: a biztosíték foglalatának acélja nem szól bele a hangba, akkor egy acélszög hogy szólhatna bele a hang útjába téve? Ez mar tesztelhető..
A vaktesztelhető hatást az apró hatások, amiket ideológiák és elvek mentén keresel, ezen apró hatások összessége adják, ezért kell rendszert tesztelni. -
bta1
őstag
válasz Dorian #109580 üzenetére
"Akik szerint csak az a valóság ahogy ő hallja"
Számtalan valóság létezik, de akár tetszik, akár nem, az "audio valóságunk" csakis az lehet, amit saját fülünkkel hallunk. Lehet nyakatekert ideológiákat gyártani reggeltől estig, de amikor "jó hangminőségről" beszélünk, akkor is a saját, belső referenciánkhoz viszonyítunk.
-
Bali27
addikt
válasz Dorian #109649 üzenetére
Azt értem, de nem biztos hogy minden hülyeség.
Szóval a kábelhossznál pl tápkábelnél a hosszúság tapasztalat hogy nem mindegy.
Akkor már utána néztem hogy a csavart kábelezésnél valahogy a zajt leszedi, vagy árnyékolja az egymáson átmenő vezeték a zajt???
Szóval persze az ésszerűség határai között és erősen silabizálva a leírt infókat, nem biztos hogy minden hülyeség... Szerintem. -
denesdr
addikt
válasz Dorian #109929 üzenetére
Illetve azt se felejtsük el, hogy most %-ban nézzük a torzítást, fehér_ember esetében a 25Hz-es torzítási csúcsnál a hangnyomás jó 10-15dB-el kevesebb az átlagtól, szóval a torzítás által keltett 50Hz (második harmónikus) és 75Hz (harmadik harmónikus) a %-os számítás miatt jó eséllyel nem zavaró, esetleg nem is hallható, ráadásul a legártalmatlanabb második harmónikus az ami csúcsosodik. A harmadik harmónikus fölött nem mutatja a mérés, pedig ez is érdekes tud lenni esetenként, mert minél magasabb rendű a harmónikus torzítás, annál jobban észlelhető (nyilván amíg a felharmónikus tartalom a hallható tartományba esik), persze a legtöbb esetben a magasabb rendű harmónikusok alacsonyabb szinteket szoktak megütni, de ez nem törvényszerű.
Mindenesetre nem lesz egyszerű (vagy inkább lehetetlen, impraktikus) letornászni azt a 25Hz-es torzítást (akár a szoba okozza, akár a hangsugárzó), főleg egy kis helyiségben.
[ Szerkesztve ]
-
ozzy711
őstag
válasz Dorian #109929 üzenetére
2kHz körül majdnem 2%-ig felmegy, ez pedig a hangsugárzó sajátja.
Biztos vagy benne? Ilyen szintű doboznak, mint ami neked van, szerintem nem szabadna 2%-ot torzítani a középsávban!
Mérted közelről is ( 50-100 cm )?Tamoo: Igen csak dinamikusan kiemeli a mély-tartományt, de mindezt legalább kis torzítással teszi, ami igen csak példás!
[ Szerkesztve ]
-
denesdr
addikt
válasz Dorian #109953 üzenetére
A harmadik harmónikus emelkedés 2kHz körül a fém membrán breakup rezonanciájára utal, ha váltó nélkül megmérnénk a középsugarzót, akkor eszerint 6kHz körül lenne a rezonanciája. A különböző rendű harmónikus torzítások nem mindig követik egymást, illetve a breakup indukálta második harmónikus valószínűleg azért sem látszik, mert a középsugárzó hamarabb el van váltva mint 3kHz.
-
Ribi
nagyúr
válasz Dorian #110103 üzenetére
Kérdés mi történik a végállásban. Lehet ott a motor "maxra" terhelődik megállításkor ésvagy megállítás miatti túlfesz nincs levezetve és akkor megrántja a hálózatot. Ha pont rosszkor, akkor kap egy túlfeszt és lehet emiatt kapcsol le. Csak tipp.
Külön kismegszakító semmit sem jelent, az egyes ágak ugyan úgy egymástól függenek. Kismegszakító +1 érintkező. Annyi mintha +2 elosztóba lenne dugva valamelyik.[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
válasz Dorian #110152 üzenetére
Gondolom a régiekről beszélsz (Egyetértek az írottakkal, ráadásul apámnak fontos volt a 3 fejes deck-hez az olyan funkció is, mint peak search mondjuk, ami hát nem éppen található meg minden CD játszón). Szóval egy rommá moddolt régi Technics tud meglepiket adni, ergonómiában és feature-ök között a legjobbak. Nekem DIY Audio-n segítettek pl. megállapítani, hogyan tudom a digi jelet kiszedni a transzport után, nem egyszerű, de meglehet lépni kb, I2S természetesen, és akkor ez innentől mehet bármilyen külső DAC-ba is akár natúrban HDMI-n, akár egy USB interfész segítségével. Nem bíbelődtem vele mondjuk..
Az új Technics-et egyértelműen magasra pozicionálta a Panasonic, ahogy visszahozta az elmúlás után 2014-ben. Ezekből csukott szemmel mernék építkezni, nem csak műszaki remekművek, de álomszépek is.
LP, amp, amp , SACD/network lejátszó (dual AKM4497, akksis/elemes órajel generátor..) , na meg ahogy kinéz, meg a review-kban ahogy áradoznak a tető felnyitása után a kivitelezésről.. csodás. És ahogy a teszteket nézegetem, közük nincs se hangban, se sehogy a márka régi termékeihez, ez egy totál új lineup, ami így messziről nézve (sajnos) piszok jóra sikerült. (De ez is volt a cél, szóval felsőkategóriára újrapozicionálta a Pana a Technics-et, és a maga konzervatív módján szerintem nagyon eltalálták, de lehet elfogult vagyok).
Szóval ha ma milliomos lennék, az öregem a 70-edikre ismét Technics-et kapna tőlem, meg 1 pár normális hangsugárzót hozzá. Csak ez nem kicsit más világ lenne, kb. hiperűr ugrás, nem csak "újabb-ugyanaz".
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
fehér_ember
addikt
válasz Dorian #110156 üzenetére
Persze gondolom igazából nem ezek a konkrét számok a lényegesek. Mert ha megmérem a hangnyomást (bármivel) zenehallgatás közben, és annál kicsit kevesebbre állítom 1db. hangdoboz mérésekor (mivel a kettő együtt hangosabb), az úgy nagyjából reális. Vagy méginkább, hogy úgy nyomok "check levels"-t mérés előtt, hogy még R+L hangdobozra állítva van.
Szóval inkább mindenkinek a saját zenehallgatási hangerője közelében kellene a mérését elvégeznie.[ Szerkesztve ]
-
nLali
senior tag
válasz Dorian #110183 üzenetére
Igen ám, csak valamiért nekem és sokunknak az a furcsa érzése, hogy kéne legyen műszaki magyarázat hitünk tárgyát képző jelenségre. Egy nagytudású műszaki embertől meg csak-csak azt várnánk, hogy (ha van kedve) segítsen megérteni a jelenség mögött levő műszaki tartalmat. Ez helyett annyit kap a nép, hogy hülyekérdés, tutitévedsz, menj ezotériázni odaát. Pedig nem a kék gyöngyről beszélgetünk.
Nyílván egy témában otthonosan mozgó szakira szüksége van topiknak, de a magam részéről tartom, hogy velem se a főnököm,gyerekem,kollegám,cimborám..senki ne tudassa, hogy a budin hajlandó időt szánni rám. Vagy a témára, aminek valamilyen formában összefogója.[ Szerkesztve ]
-
nLali
senior tag
válasz Dorian #110187 üzenetére
A tiszteletlenségre vagyok érzékeny.
A klasszikus értelemben nem vagyok kábelhívő. A borzasztó gagyit és a tisztességes iparos munkát nem tudom egyformának értékelni. És a tudomány mai allására hivatkozást azért nem értem, mert teljesen laikusként, műszerek nélkül is látom, hogy a gyártók mindenféle értékeket közölnek a kábelekröl. Kétféle Ohm értéket, kétféléle pF értéket. Sokféle alapanyagot, mégtöbbféle árnyékolást és talán annál is többféle alapanyag, amibe mindezt csomagolják. Távolról sem értem(és tapasztalatom sincs) a drága kábelekkel. De azt látom, hogy (szerintem) ezer sebből vérzik az állítás, hogy egyformas. Persze, a só is sós, mit foglalkozok én vele, hogy himalájai, vagy Izraelben lepárolt tengeri só. Csak más az ize. Ez csak példa, nem tennek voksot egyik so mellé sem.
-
migabi24
nagyúr
válasz Dorian #110233 üzenetére
Miért nem tudsz válaszolni? Tán nem igaz?
Mintha te írtad volna?
"Amúgy többször előfordult már, hogy az én kis rendszeremben hallottam ugyan 2-3 méreg drága kábel közt a különbséget, de számomra nem volt akkora, hogy megérje rá költenem. Ettől még nem tagadja le egy racionális ember, hogy van, csak neki, az ő rendszerében nem hoz annyit, hogy megérje, mint egy 10x annyiba kerülő, igényesebben. Ellenben egy alap, kiciocco és egy csak néhány ezer Ft-tal drágább közt volt akkora , hogy utána a régivel nem volt kedvem zenét hallgatni"
[ Szerkesztve ]
-
Dißnäëß
veterán
válasz Dorian #110546 üzenetére
Egyetértek.
De én a valóságot írom le, ahogy a gyártók ezt tenni szokták, nem azt, ami a mi kívánságunk.
Hozzáteszem, egy 2.5-utas rendszerről nekem ne azt mondja a gyártó, hogy 4 Ohm, hanem hogy 4-8, mert a teljes frekimenetet illetően ez közelebb áll - még ha csak névleges terminológiában is - a valósághoz, mint a "4" önmagában. Például ha bi-ampolni akarnál egy ilyet, mert megteheted, akkor a mélyközép szekció 4 Ohm-os erősítőt kér, míg a magashoz tehetnél 8 alá hivatalosan menni nem akaró erősítőt is. Tudom réteg dolog, de érted a megközelítést.Ugyanis hogy egy rendszer mit "tud", vagy belül hogyan van felépítve, arról a 4-8 egyértelműen árulkodik.
Példa: ezt megcsinálhatták volna 4-esre végig, 2x 8Ohm mélyközép + 4-es magas hozzá. Csak az akkor másról árulkodna, éspedig arról, hogy a frekimenet egyenesebb (süketszoba/free air), mert egyenletesen végig ugyanazon névleges impedancián vannak a hangszórók (ráadásul ha impedancia-korrekció is van rajtuk, ami 3 útnál kellhetne inkább, 2-nél nem, ez mérve sem feltétlen derül ki, hiába nézegeted).
4-8 Ohm-nál egyértelmű, hogy hangolás miatt választottak 8 Ohm-os sugárzókat több okból is (ezeket most mellőzném), a lényeg, hogy úgy gondolták, a mélyszekciónak jól áll egy kicsit dögösebb karakter, így alul párhuzamosan szólnak együtt, ...................
Leírtam korábban.
És ha én lennék egy designer, aki enyhe Harman vagy akármilyen jelleget akar adni a motyónak, a 2db 8Ohm-os mélyközéphez (legyen 87dB érzékenység, mert 7" ellenére alacsony az fs és a hangolás) tuti egy 91dB-s magasat tennék (ami meg standard kivitel, semmi extra), a két mélyet párhuzamosan hajtva 300Hz-nél kezdve letörve, az alján van 6dB nyereségem (több mély, dögös hangzás), a teteje a magasabb érzékenység miatt lágy váltóval (max másodfok de lehet első is) átkeverve érzékenyebb magasra, milyen karaktert kapok, na milyet ?
Én elengedtem a témát, senkit nem akarok győzködni, de kicsit ha belegondoltok a gyártó szemével, és félreteszitek azt, hogy Nektek "mi kellene", .....
Na.
És ez sem kommersz liga (vagy igen ? Árát nem néztem), de tegyük mellé az egyik linkemen szereplő nagytesót (GLE 409), 3 út. Ott is lehet 4-8 Ohm jelölés, 4 ohm legalulra, 8 közép, 8 magas, vegytisztább a setup, de azt már natívan "csak" szimplán 8-asnak írják. Ezzel is lehetne szórakozni mindenfélét, pl. 2.5 utasnak átalakítani, első 300 Hz -en (vagy akármennyin) 3db 8Ohm-os hangszóró szólna, felette már csak 2x8 Ohm, így az kerülne a hátuljára, hogy .. ööö ... 2.66 - 8 Ohm amit ha korrektek, 2-8-nak írnak, ha merészek, 3-8-nak (és inkább 2.66 alatt vannak pár frekin, denesdr-re hivatkozva), szóval sehogyse "csinos", lett 3 út, 3 mélyközéppel, ebből 2x8=4Ohm mélyként, 1x8 középként, 1x8 magas, orévoár.
As simple as FCUK
[ Szerkesztve ]
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
-
Mano66
senior tag
válasz Dorian #110650 üzenetére
Oké. Akkor nem tilos.
Akkor is a "Buszos" rendszerében nálam még mindig a hangfalkábel a leggyengébb láncszem. Pláne annak fényében, hogy a Wharfedale 11.2 sérülten nem fogják neki kicserélni. Egy jó kábellel valamit javul a hangzás nála. Hely hiány miatt az erősítő csere sem egyszerű.Rancilio Silvia, Mazzer Major (151C kés),Xiaomi Mi 10T 5G 6/128 , Synology DS218+,.
-
nagyúr
válasz Dorian #110723 üzenetére
Azt értem alatta, hogy ilyen minimál távolságokra van-e optimalizálva, és ha igen, ez mennyiben befolyásolja a normál szobai, nagyobb távolságról történő zenehallgatást? Igen, akár a hangnyomás is, amit teljesen másként érzékelünk fél méterről és 3-4 méterről.
-
dgyuri0123
nagyúr
Új hozzászólás Aktív témák
- Tudástár Parazitaeffektusok az áramkörben 1.
- Tudástár Melyik áram merre folyik a NYÁK földhálózatán?
- Tudástár Erősítők tápellátása
- Bemutató DSD: divatőrület vagy a zene új dimenziója?
- Bemutató Audio-gd Precision 2 erősítő teszt
- The Witcher 3 REDkit - Megjelenési dátumot kapott a modszerkesztő
- Elektromos autók - motorok
- Még több embert rúgott ki a Tesla
- Gaming notebook topik
- Vivaldi (böngésző)
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Nyíregyháza és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- Politika
- Gitáros topic
- További aktív témák...
- HP Elitebook 850 G3 (6.gen i7, 256 ssd, 8 GB, FHD) AkciÓÓ!
- HP Probook 450 G3 (6.gen i5, 256 ssd, 8 GB, FHD) AkciÓÓ!
- Beszámítás/Garancia/Full panorámás Gamer : Core I9 12900K/32GB/RTX 3090 24GB/850W/512Gb SSD/2TB HDD/
- HP Elitebook 820 G3 (6.gen i7, 512 ssd, 8 GB, FHD) AkciÓÓ!
- NuPrime DAC-9 XLR kimenetű, távos DAC/Előfok eladó - USB PCM384k-DSD256-AKM AK4490EQ ! - XMOS USB
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen