Keresés

Hirdetés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Rick4

    félisten

    válasz Teasüti #57695 üzenetére

    A gondolatmenet értelmezésbeli problémákat vet fel, ugyanis hidd el, úgy nyomom a pedált, hogy attól félek, letörik, pedig nem műanyag a pedálkar.
    125 kiló vagyok 46-os lábbal, meg 193 centivel, hidd el, a lábam végigér, és még erő is van benne.... ;]
    Nézzük a fontosabb részeket:
    A tapadásvesztéskor, megcsúszáskor kapcsol az abs, mindaddig nem, amíg a kerék forog. Tehát amíg a megfelelő tapadásod megvan, nem fog az abs kapcsolni, vagyis lassulsz és kormányzol is. Amint kapcsol az abs, nem lassulsz úgy, de kormányozható marad az autó. Nekem az a cél, hogy ésszerű kereteken belül a lehető legnagyobb tapadásom legyen az ilyen esetekre.

    A 110-ről 0-ra fékezés mint olyan, 5-6 másodpercig tarthat, ezalatt nem fog a féked elmelegedni, nem pályanapokra járok, lehet 10 km-rel előtte kellett a fékre lépni legutoljára, az egy másik sztori. Jó fék van a kocsin, ez a gyárilag legerősebb motor (2.0 HDI 150ló) és a gyárilag legnagyobb fék 320-as első, és 308-as hátsó tárcsákkal, gyárilag csak a 17-es felni megy fel rá. Kb 1 hónapja lett minden cserélve zsírúj ate tárcsák ate betétek, fékfolyadék, minden. Hidd el, technikailag, fékpadilag, érzésre is jól működik.

    Amúgy ha még egyszer végigolvasod azt, amire válaszoltál, nem azt írtam, hogy nem kerreg, azt írtam, azt nézem, milyen arányban van hangja a guminak, és mennyit kerreg az abs. Nyilvánvalóan a %-os arányok sejtetik, mekkora tömeged van, mekkora mozgási energiával, és ebből a fékre lépve mekkora tapadással mekkora fékutat tudsz kihozni. Ugyanez az autó kijött 205-ös 16"-os gumikkal is a kisebb motoros változatban, mivel kisebb a felni, kisebb a féktárcsa is alatta (hadd ne nézzem meg, talán 300-as) ha ott felpakolod, és ugyanúgy felgyorsítasz, attól, hogy lenyomod a pedált, és fog a fék, még a kisebb tapadás (keskenyebb gumi és a ballonosabb, emellet tkevésbé merev oldalfalú kivitel miatt deformálódó felület) miatt nem lesz ugyanakkora fékhatásod, tehát az abs csak és kizárólag azért kapcsol be, mert a gumid blokkol. A blokkolás nem azért következik be, mert túlnyomtad a pedált, hanem mert nincs tapadás. Az abs elveszi a fékerőt annál a keréknél, majd visszadja rá, ebből lesz a kerregés, ebből lesz a hosszabb fékút, hiszen ha elvette a blokkoló keréktől a fékerőt, akkor az forog, és ha csak 30cm-es hosszon is, de a négy kerékből egy nem fékez), cserébe irányíthat maradt a kocsi.

    Féktesztnek felénk azt nevezik, amikor beleállunk a fékbe, és bizonyos paramétereket figyelünk. Ebből a hétköznapi haladó számára egy fontos, pl 100km/h-ról hány méter alatt állsz meg. Hogy ezt milyen tárcsa- hőfok mellett, mekkora pedálnyomással éred el, senkit sem érdkekel. Még engem sem! :D

    Samsung 49" monitorok eladók: https://hardverapro.hu/apro/samsung_49_32_9-es_monitor_elado_meg_2_honap_papir/friss.html

Új hozzászólás Aktív témák