- Szinte csak egy nagy kijelző lett a Red Magic 10 Pro
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Megérkezett Magyarországra a Galaxy A16 4G is
- Honor Magic V2 fél év után
- Poco X6 Pro - ötös alá
- A Mobvoi eddigi legkeményebb órája a TicWatch Atlas
- Samsung Galaxy Note10 és Note10+ duplateszt
- Apple Watch
- Samsung Galaxy Watch4 és Watch4 Classic - próbawearzió
- Samsung Galaxy Z Fold5 - toldozás-foldozás
-
Mobilarena
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
BaLee
addikt
Nekem H750 van, hasonlóan kis méretben (185/65 R14) és semmi baj a száraz/nedves fékezéssel. Próbálgattam.
Sajnos hóban nem tudtam kipróbálni, mivel tavaly tették fel és erre nem volt hó egész télen...
Korábban Nexen volt, azt is imádtam, 3 szezont leszolgált és utána már vizen nem volt az igazi, utána cseréltem.Ha a legjobbat akarod és van ebben a méretben valamint a pénz sem számít akkor Goodyear Vector 4S Gen 3, ráadásul téliesebb. Simán bírhat 1 max 2 szezonnal többet is mint mondjuk a Hankook vagy Nexen...
-
niof
addikt
Valószínűleg e kettő közül fogok választani, mivel akárhogy is keresem, nincs nagyon más, minőségi gumi ebben a méretben. Persze vannak olyanok, amikről sosem hallottam, de olyat nem szeretnék venni. Ilyen teszkós gumik. Na olyan fix, hogy nem lesz.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
deny330
aktív tag
Ti mi alapján lövitek be a gumi nyomást?
A kocsimon 205/50 R16 a nyári méret, ehhez elől 2.2 hátul 1.9 bar ban megadva alapból. Én egyel nagyobb méretű kereket használok 215/40 R17 ami nincs az adattáblán.
Három lehetőséget hallottam eddig;
a). Gumisom azt mondta, hogy ehhez a gumi mérethez 2.8 legalább.
b.) A kézikönyvben van ilyen méretű gumihoz adattábla nyomásértékekkel, viszont az a 2.0T motorú cupéhoz van, nem az én 1.8-as ferdehátumhoz. 2.7 elől, 2.5 hátul a cupéhoz a nagyobb motorral.
c.) Hallottam olyat is, hogy gyári nyomásérték jó, csak felni átmérő növelésekor hozzá kell adni 0,2 bar-t/col. Ilyen alapon nekem elől 2.4 kellene, hátul 2.1.Csak hogy tovább bonyolítsam: a rossz utakra hivatkozva hallottam olyat is, hogy nyugodtan mehet a gyári érték föle 0,3 barral is.
Na most akkor a kérdésem a következő; minek/ kinek higgyek? -
No.01
őstag
válasz johnny82 #62905 üzenetére
Muszaki vizsgan kozoltek, h ez nem fog atmenni mert nem tipusazonos. Zala es P2 a ket konkretum, de ugyanezt meseltek csak mas autoval Szolnokrol is. Eddig ezt mindenki leszarta, de ugytunik egyre jobban kezdenek erre odafigyelni.
Egyebkent a haldoklo nyugati szomszedunknal ez mar igy megy jo ideje. Ha nem a gyari adattablan szereplo gumi van az auton akkor egyszeruen nincs muszaki es end of story.deny330:
Szerintem egyszeru a keplet. (fura a gumis "hozzaerto" tanacsa, de ezen mar nem lepodunk meg)
Ha szerepel a gyari adattablan akkor en motortol fuggetlenul kb arra az ertekre fujnam.
Ha nagyon off-os akkor talan +/- 0.1bar.
A rossz utak vegett es probalkoztam sokaig sok beallitassal amig BP-en jarkaltam. A +0.3 nekem mar kellemetlen volt, pattogott es nem is tapadt ugy ahogy kellett volna.
Igy mar jopar eve a +0.1-nel allapodtam meg. (Igaz most /40-es a gumi korabban meg /35 volt) -
veterán
válasz deny330 #62906 üzenetére
Feltételezem, egy Astra G az illető. Nézd meg, a Coupe Turbo esetében mi a gyári előírás a 215/40r17-hez és a 205/50r16-hoz.
Ha van különbség a nyomásban (pl. 0,2 barral több kell az egyikbe), úgy azt alkalmazd, magyarán a példánál maradva 0,2-vel többet / kevesebbet fújj bele a saját autód 205/50r16-hoz tartozó előírásához képest. -
deny330
aktív tag
válasz focvis #62908 üzenetére
Igen, G astra. Gondolom a 205/50 árulkodó, mert ahogy nézem kb semelyik másik autót nem szerelik ilyen szr mérettel, amire gumi is alig van.
A cupéban 205/50 R16 esetében 2.4-et ír előre, 2.2 hátra, akkor a +0.3 nyomás lesz a jó talán az én esetemben is a 17 colos kerekekhez. Kézikönyvben nincs megadva meg infó erről, de ezek a nyomásértékek átlag milyen sebességhez lehetnek? Gondolom a pályázás 130km/h-val nem lehet gond, nem? A deflexió miatt kérdezem csak, bár ez már lehet szőrszálhasogatás.#62907 No.01 Nekem irreálisan magas az általa mondott nyomásérték, de nem akartam bele vauzni. Szerintem maradok a +0.3 bar-nal egyenlőre, aztán meglátjuk mit mutat az úton, gondolom +/- 0.1 nem vágja földhöz még a menetteljesítményt.
Köszönöm szépen az infókat!
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz deny330 #62909 üzenetére
Igen, illetve volt egy Coupe Turbóm sok évvel ezelőtt, arról ismerős a végképp idióta 215/40r17.
"A cupéban 205/50 R16 esetében 2.4-et ír előre, 2.2 hátra"
Ezt is a Z20LET motorhoz? Amennyiben igen, úgy +0,3-at tennék bele.Német autóhoz ha nem írnak sebességget - pl. 180 kmh-ig - akkor az megfelelő a top speedhez is.
-
deny330
aktív tag
Tegnap próbálgattam, direkt elmentem olyan útszakaszra ami végig kanyargós (Bakonybél felé vezető út Zirc felől erre jó, ha esetleg valaki Veszprém megyei lenne ). Őszintén szólva ez a 2.5 bar nyomás elől ami mindenképp marad, magasabb nyomást próbáltam még (2.7) az a gödrös/egyenetlen úton pattogós volt, sima aszfalton élhető. Hátul a 2.2 lenne a példa szerinti optimális, ami szerintem kb reális is. A gödrösebb utakon a 2.3-2.4 is elmegy, nem éreztem annyira pattogósnak mint elől a magasabb nyomást. Alacsonyabbat nem próbáltam, az utak miatt nem szívesen engedném le a gumit, nehogy a felni bánja - esetleg pályán, ha idén eljutok oda.
Köszönöm a sok választ és segítséget. -
veterán
Sziasztok
Igaz hogy még odébb van de téli gumiból a Krisalp HP3 vagy a Hankook W462 ajánlottabb 175/65 R15 méretben? Árban kb ugyanaz a helyzet.
iPhone 13 Pro Max
-
Biqci
aktív tag
Urak!
Szerintetek ez még javítható?!"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Biqci
aktív tag
válasz F_Zolee #62919 üzenetére
Aha, értem. Mert elvittem egy nagy gumis céghez és ott azt mondták, hogy nem javítható, hanem csere. De ha ennyire kétesélyes, megpróbálok a biztosításnak utánajárni, mert mikor vettem, vettem hozzá azt is. Csak azt nem tudom, erre érvényes-e...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
Biqci
aktív tag
Urak!
Hálás köszönet mindenkinek
Akkor marad a csere.
Élt 5 hónapot és kb. 6000km-t..."For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
niof
addikt
Végül, sok teszt és vélemény átnyálazása után a hétvégén úgy döntöttem, hogy maradok a télinél. Télen. Ma meg időpontom van a gumisnál egy nyári szettre. A T-Trac 2-t választottam, remélem jó döntés volt. Igaz, így lényegesen többe fog kerülni, de nem bánom. Csak majd kell egy extra szett felnit is venni. Télre meg a Dunlop Winter Response 2-t néztem ki.
Egyelőre nem szelem fel az almát egyenlőre.
-
Biqci
aktív tag
válasz svedmalac #62926 üzenetére
Megtettem, 12 hónapig teljes árat, 13-24 hónapig 50%-ot térít. Meg kell venni az abroncsot, felszereltetni, utána az összes számlát beküldeni. Szóval van esély...
"For those about to rock" - "azok számára, akik sziklani készülnek" - Google Translate ... Én már nem iszom, lehet alkoholista lettem... Peter Griffin
-
raziel01
veterán
Új négyévszakos gumik mikor szoktak jönni? Október?
Friss gyártásra gondolok.
-----
[link] Damaged Tire Repair - Is it Safe or Not ?
Pont a váll részen javítja amit Biqci is kérdezett. Nem biztonságos, itt is az jön ki.[ Szerkesztve ]
-
HoaryFox
őstag
Hankook Ventus S1 Evo 3, Ventus Prime 3, Ventus Prime 4.
Ki melyiket választaná 225/45R17 méretben egy 140LE-s benzines kombira? Ár nem szempont.
(Esetleg V12 Evo2, ha tudnak még olyat előtúrni )[ Szerkesztve ]
"A wikipedia nem tudományos lexikon, hanem egy multiplayer módú notepad." by Pikari
-
HoaryFox
őstag
Szerintem hamarabb fog megöregedni a gumi, minthogy elkopjon Nagyjából tizenpár ezer km-t megyek 1 évben, ebből mondjuk a 60%-át nyáron.
Mivel szeretek lendülettel kanyart venni, ezért az Evo felé húzok egy picit
rbalint és F_Zolee köszi, még holnapig gondolkodom.
Aztán majd jövök ősszel a téli gumi javaslatról"A wikipedia nem tudományos lexikon, hanem egy multiplayer módú notepad." by Pikari
-
őstag
Sziasztok,
Mazda 3 2.0 2014 (120le)-re szeretnék 4 évszakos gumit venni ősszel, és maradna is fenn onnantól pár évig. A gyári 18-as felnin jelenleg egy nyári Falken van (215/45 R18), talán 4 éves, eladnám ha megvan a 4S.
Évi 10-15k km-t megyek max, nem használom ingázásra, nincs hegy-völgy a környéken és elég nyugodtan közledek. Eddig is minden gumi elöregedett nálam, 4-5 évesen kevesebb mint 40k-t futott télieket adtam el, de ebben a méretben (és ilyen árakkal) ezt már nem szeretném eljátszani
Szóval a kérdés az, hogy melyik 4S ajánlott ebben a méretben? Illetve jól számolok, ha úgy gondolom, hogy 3-4 évet el lehet járni egy 4S szettel? (kevés futással, tehát kb csak az öregedés számít.)
"... and I hope you have a great day!"
-
addikt
meglepő tapasztalat: Nexen N'Blue 4Season, 205/60 R16 méretben a céges Caddy-n ilyen 30+ fokokban is meglepően stabilan reagál. nincs nyúlós érzés, nincs féktávról leesés, billegés, stb.
sokkal rosszabbra számítottam.
pedig már kijött a kettes verzió is belőle.“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
No.01
őstag
válasz Zsombe #62945 üzenetére
Minden relativ (sajna a sokszor a tesztek is) en tudok olyanrol aki maig nagy megelegedessel hasznalja az Atlas green3 gumijat es szerinte sokkal jobb a vartnal.
Ezzel felesleges vitaba szallni. Fogalmam sincs mit hasznalt elotte, sot tan meg azt is elhiszem, h neki jo, de ennel ksi tulzassal csak jobb guik vannaka a piacon.Ha neked bevallt akkor minden rendben, de a Atlag Akosnak inkabb jobb olyat ajanlani - szerintem - ami sok szempontbol jobban lefedi a szuksegleteket.
-
Plebi
senior tag
Sziasztok,
Ford Mondeo MK4-re (2007 2.0 TDCI 130 LE) keresek 4 évszakos gumit.
Eddig téli/nyári cserebere volt minden évben, külön felni is megvan hozzá, de úgy néz ki árban jobban ki lehet jönni egy premium gyártó 4 évszakosával, mint egy téli+nyárival a középkategóriából.
Sokat nem megyek egy évben mióta gyalog is be tudok járni dolgozni, így csak hétvégi kirándulásra és bolt miatt használjuk.
Amiket néztem:
Continental AllSeasonContact 2
Bridgestone Turanza All Season 6
Michelin CrossClimate 2Igazából tesztek szerint ez a sorrend, valahol a Brigestone van elöl. Az ár fog nagy valószínűség szerint dönteni, de meghalllgatok itteni tapasztalatokat is.
Ami még érdekelne, hogy van olyan áruház ami különösen ajánlott. Eddig minden gumit a bujakiguminál vettem, de túl drágák mostanában.
Köszi!
Gigabyte B450 Aorus Pro; Ryzen 5 3600; 16GB DDR4 3200 HyperX Predator, Sapphire Pulse 6600, SSD-k+HDD; NZXT H510 Elite; CM Silent Pro M2 620W; NZXT X62 Kraken; Dell 2311H; XSX; PS5
Új hozzászólás Aktív témák
- Androidos fejegységek
- Szinte csak egy nagy kijelző lett a Red Magic 10 Pro
- Kormányok / autós szimulátorok topikja
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- WoW avagy World of Warcraft -=MMORPG=-
- Külföldi rendelések: boltok, fizetés, postázás
- Lexus, Toyota topik
- Nyomtató topik
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Gitáros topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs