- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Vodafone mobilszolgáltatások
- Samsung Galaxy A52s 5G - jó S-tehetség
- iPhone topik
- Exynos 2500-zal szerelt Galaxy S25+ tesztelt Geekbenchen
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Google Pixel 9 Pro XL - hét szűk esztendő
- Lesifotón és renderképen a Huawei Mate 70 Pro
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Huawei Pura 70 - fura lettem
-
Mobilarena
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
SLYM
veterán
Sziasztok!
235 45 R18-as gumikat vásárolnék, (nyári). Eddig michelin pilot super sport volt, de 4 év alatt teljesen szétkopott így ilyet biztosan nem vennék megint. Sőt igazából 3 év alatt volt vége, de még tavaly rajtahagytam, mondom ennyit már csak bírjon ki azért a 220 ezresért. Az autó egyébként sokat már biztos nem lesz nálunk, maximum 2-3 évet látok még benne, inkább kettőt, szóval olyan nagyon pénzt nem szeretnék költeni rá. Prémium kategória kizárt, de azért Sunny és társaitól is megkímélném magam, középkategóriából válogatnék. 25-30 körül (inkább 25) jó lenne ha megállna egy abroncs. Ilyen magasságokban egyébként meglepően sok versenyző akad, az Adac tesztben pedig elég keveset tesztelnek, ha valaki otthon van a témában ajánljon valamit. Nem sürgős a dolog, márciusban szoktam feltetetni a nyárikat, ha esetleg várható valami akció. Köszönöm!
[ Szerkesztve ]
-
concret_hp
addikt
valaki meg tudná mondani a képen szereplő felni pontosan milyen? a közepén annyit látok, hogy 5 1/2 J14 , az hogy a lyukak pontosan hol vannak rajta és mekkorák azt hogyan lehet dekódolni? (egy B corsán volt amúgy ha ez segít bármit)
a felni képevagy fullba vagy sehogy :D
-
Tomi84
aktív tag
hozzáértők segítéségét kérném, gumiválasztás terén.
Feleségem kisautójára (Kia Picanto) nézek új nyárigumit, 165/60 R14 méretben. Alapvetően csak városi szaladgálós, nem csúcskategóriában keresgélek, de nem is Tescoban akarok venni, valami erős középkategóriát sasolnék.
Sajnos teszteket nézegetve inkább csak összezavarodok, néha teljesen ellentmondásos eredmények születnek.
Ezeket néztem, szerintetek melyik lenne ezek közül jó választás?
Nexen N-Blue HS Plus - 13500Ft
Kumho KH27 ES01 - 13700Ft
Falken ZE914 -15000Ft
Hankook K421 Kinergy Eco - 16700Ft
Toyo NanpEnergy 3 - 16000Ftelőre is köszi a tippeket.
-
choco01
addikt
válasz Tomi84 #17610 üzenetére
Talán ezek amik jobbak..ebbe a kicsi méretbe én ezeket nézném ilyen kevés használat mellé.Egyértelmüen a Vredi ezek között a legjobb, aztán a Contiról láttam jobb teszteket pár hete, meg az eredetije sem rossz, aztán a Hankook gyengécskébb, megoszlóak a vélemények..
Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com
-
Qru
MODERÁTOR
Nem egy olcsó méret... Ami vállalható és árban sem vészes az a Firestone SZ90 (Bridgestone B márkája) 39k körül. Amit még fel mernék tenni az a Laufenn LK01 (Hankook B márkája), az olyan 27k körül megy.
concret_hp: B Corsa-nak ez a gyári mérete:
5.5Jx14 ET49 lyukosztás: 4x100 agyméret: 56,5
Tomi84: Vredestein Sportrac 5 pl jó választás lenne ebben az árkategóriában.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
SLYM
veterán
Köszi srácok, utána néztem a Hankooknak meg a Firestonenak, de ha már 160-at abroncsra költenék, akkor már inkább hozzáteszek még 50-60-at és prémium márkát veszek, ezt meg egyáltalán nem tervezem, maximum pár év múlva, ha újabb és drágább kocsik lesznek a mostaniak helyett.
Ez a Laufenn 120-ért, hát nem tudom. Életemben nem hallottam róla, ADAC tesztben sem láttam azt hiszem. A másik kocsira tavaly kellett új nyári szett, 225/50 R17-es méretben Barum Bravuris 3HM került rá, 100-ból megállt a 4 gumi, jók a tapasztalataink. 120-ért erre is lenne ugyanilyen Barum, akkor már inkább arra szavaznék. Olvasgatva az ADAC teszteket (nyilván nincs olyan szerencsém, hogy a méret és a pontos típus egyezzen) azt látom, hogy az olcsóbb márkák közül, az Infinity ért el egy méretben, 1 típussal normális eredményt. Igaz, hogy az Ecosis és nem az Ecomax. Kicsit még utána olvasgatva találtam tesztet, ahol átlagemberek értékelték saját abroncsaikat, itt 4 abroncs tetszett meg:
A Nexenből és a Barumból 120, a másik kettőból 80 lenne 4 darab
[ Szerkesztve ]
-
lenko
aktív tag
Igen, én is a barumot mondanám.: Barum Bravuris 3HM XL FR 235/45 R18 98Y
(Mondjuk nem értem az alapkérdést, ha van tapasztalat ezzel a gumival, de 160-ért sok az egy fokkal jobb garnitúra, mert akkor már prémium kell....)
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
SLYM
veterán
Hát. Ha már kiadsz valamiért 160-at, akkor már nem hozzáteszel még 60-at, hogy a legjobbat vedd? Ott már annyira nem nagy különbségről beszélünk. De a 120 és a 220 között azért már tényleg komoly különbség van. Én így gondolkodom. Azért még várnék visszajelzést a 2 80 ezres gumiról, ezek ára nyilván még sokkal szimpatikusabb
[ Szerkesztve ]
-
lenko
aktív tag
Kinek mi a komoly, szerintem a 160-220 között is komoly különbség van....Ha 190-220-ról lenne szó, na arra én is azt mondanám nem komoly. Más kérdés, hogy az életben nem vennék ilyen méretű gumit ezekre az utakra, esetleg, csak valami komolyabb futóművel rendelkező autóra. Pl. BMW 5er=<
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
SLYM
veterán
Alfa 159 2.4-es. Ennél sokkal kisebb gumival elég hülyén nézne ki. Meg némi tapadás nem árt 500 NM nyomatékhoz (chiptuning). Így is kb a semmitől el tud pörögni az első kerék, bár ez mondjuk leginkább az elég érdekesen programozott chip miatt van, nem azért, mert olyan nagyot gyorsulna, főleg nulláról.
Egyébként ez a gumiméret szerintem a teteje az itthon még használható gumiméretnek. előző 2 kocsi BMW volt, mindkettőre 235 35 R19-es abroncs kellett, na az a méret már tényleg szar itthonra, pedig 35-ös gumikat azért elég gyakran látni azért, Mazda 6-os például gyárilag is érkezett 35-ös gumikkat, hogy ha jól rémlik.
[ Szerkesztve ]
-
lenko
aktív tag
Hát ez ilyen, ezért szeretem a szívó benya karaktert. Vizes úton azzal is akad némi probléma front hajtás esetén, de nem ilyen számottevő...
A következő valószínű 325i lesz, az is 280NM hátra. Azzal még el lehet lavírozni 235 széles gumival.[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
Gergello
addikt
Be tudná valaki azonosítani ezt a gumit a mintázat alapján ?
Köszi !
-
tixem
addikt
Kettő közül melyik: k425 kinergy eco vagy efficientgrip compact? 185/65 r15 G Astra
Galaxy S24 Ultra 1TB ||| ( •_•) ( •_•)>⌐■-■ (⌐■_■)
-
SLYM
veterán
válasz szőröscica #17635 üzenetére
A hátsó kerék hajtás maximum annyival tud többet hétköznapi, ésszerű, sportos használatban, hogy lámpától-lámpáig lehet vele keménykedni. Volt 320i-m (tudom nem 530d, az elég kemény, azt aláírom), a kipufogórendszer miatt 180 LE volt, nyomatékra nem emlékszem. Ha nem pörgeted szét, hanem mondjuk 100-ról előznél vele kényelmesen ötösben, kb egy hétig tart mire bármit megelőzöl. De 4-esben se volt már nagyon ereje ilyen sebességnél, hármasban jött meg az erő, de nem kell semmi komolyra gondolni. Azért érdekes ez, mert ez az egyetlen olyan valós helyzet, amikor szükség van a teljesítményre, amikor próbálsz előzni egyet városon kívül. 80-100-ról meg az első kerekes Alfa sem farol el sose, pedig onnan is olyat lép, hogy nem hiszed el.
[ Szerkesztve ]
-
szőröscica
addikt
Igazából elég, ha a reggeli forgalomban ki akarsz kanyarodni a Hungáriára olyan utcából, ahol nincs jelzőlámpa, egy elsőkerekes dízellel markolhatod a kormányt és keresheted a tapadást. 100-ról elgyorsítva nyilván nincs már nagy különbség.
Plusz én itt említeném meg a télies útviszonyokat, ez meg nyilván ízlés kérdése, de engem nagyon idegesített az elsőkerékhajtás butasága havas úton.
De ne vigyük el FWD vs. RWD vitába, nem ez volt a célom, csak jelezni akartam a kollégának, hogy RWD esetében a 235-ös gumik egészen nagy nyomatékig is kényelmesen használhatók.
-
lenko
aktív tag
Ha forgatod összességében nem megy sokkal rosszabbul a 320i sem, mint most az alfád, csak a sok nm eléggé becsapós Ekkora szívónál nyilván 3-asban kell 100körül tevékenykedni, hogy menjen is, de ez igaz bármelyik nagyobb szívóra is. Mind ki kell forgatni. Persze egy 5.0-t már nem, de nem is gondolkodok ilyenben. 3.0 felé nem akarok menni.
(#17638) joamilestoné
Öcsémnek van egy 328Ci, télivel azért elég könnyű vizes úton megindítani a seggét.
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
-
rbalint88
addikt
válasz szőröscica #17638 üzenetére
Hátőőő, 535i-t azt 1-2-ben kb ott raktam keresztbe, ahol akartam, 225-ös gumival. Meg ahol nem akartam, ott is... vizes úton nagyobb gázzal kifordulás meg max sperrel vagy elektronikával játszik RWD-nél, de nyitott diffivel csak elforog bután és annyi.
Kb 170 lovas az FWD dízelem (és még Alfa is), kb 1300kg, mindenhol tudok menni nagy gázzal, mert rendesen megírták a kipörgésgátló programját. Pont az ideális slipen hagyja elforogni a kereket. Opelnél viszont láttam olyat, ahol az ASR konkrétan lefullasztotta az autót
Nem FWD vs RWD vita, csak tapasztalat. A havas résszel egyetértek, FWD-nél max a kéziféket lehet rángatni, de havon meg rendes AWD kell és cső. Azzal tényleg arra tudsz menni, amerre szeretnél.[ Szerkesztve ]
-
SPeti1984
senior tag
Használ valaki itt vagy van tapasztalata Vredestein Ultrac Satin nyárigumival kapcsolatban?
-
z123456789
addikt
Átjövök ide, de csak a rend kedvéért, mert látom, hogy szinte ugyan azokkal fogok társalogni, mint az autós topicban.
Szóval nyári gumit szeretnék majd venni a tavasszal. 225/45 R17
Mit tudni a tesztekről, mikor érkeznek? Illetve mennyire van pénz szaga egy ADAC tesztnek pl?
Illetve tudtok arról valamit, hogy a japán gumik valamivel puhábbak, mint mondjuk egy Pirelli, vagy Michelin, aka EU gumik? Ezáltal jobban is csúsznak mondjuk. -
choco01
addikt
válasz z123456789 #17643 üzenetére
Mennyi a keret?
Attól hogy lágyabb a gumi jobban kopik, de tapad is rendesen..
Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com
-
z123456789
addikt
válasz choco01 #17644 üzenetére
Fő a biztonság. Legtöbbször 4-en ülünk az autóban, és nem rövid távon használom. Sok pálya ráadásul. Inkább egyen többet az autó, mint megcsússzon vizes úton. Kophat miattam, a terv úgy is az, hogy 2 szezon után kuka.
120 000 Ft-tal számoltam kb, miután beütöttem a gumikeresőbe több oldalon, hogy prémium, és "A" osztályozás vizes úton. -
choco01
addikt
válasz z123456789 #17645 üzenetére
Ezekkel nem igazán nyúlnák mellé..
Applikáció fejlesztés, weboldal készítés, SEO, Online marketing » https://petadev.com
-
B-L-A-C-K
titán
Srácok a téli gumit majd hogy érdemes elrakni? Tudom kicsit még arrébb van, de még sose kellett ilyennel foglalkoznom. Gondoltam majd sterimóval lecsapatom, bezacskózom és kész, vagy érdemes lekenni még valamivel?
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz B-L-A-C-K #17647 üzenetére
Glicerines oldattal kend át. Azt meghálálja. Patikában kapsz glicerint, azt vízzel felhigitod és átkened az oldalát (fontos, a futófelületre soha semmit nem szabad kenni!!!!).
Zsákolni nem kell jobb ha szellőzik sztem mintha bedunsztolod a lényeg, hogy fénytől védett hűvös helyen legyen. Ha fektetve tudod tárolni az jó, ha csak állítva akkor havonta érdemes átforgatni hogy ne deformálódjon.
mod:
Jah a kavicsokat is szedd ki belőle, tomcsi tolja a tuit.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
lenko
aktív tag
válasz B-L-A-C-K #17647 üzenetére
Lemosni, majd szárazon prevent spray (nem a szivacsos kenős félével) gumiápolóval befújom (vagy ki mivel, nekem ez bevált), majd úgy csomagolom el. Elővételkor mint az új.
(#17649) Qru Ha fektetve van mind a 4 egymáson, azért félidőben nem árt a 2 alsót felülre tenni.
[ Szerkesztve ]
Az embereknek fáj az igazság!
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Láncfűrész topik
- Büszke apukák és anyukák topikja
- Black Friday november 29. / Cyber Monday december 2.
- Ukrajnai háború
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Microsoft Excel topic
- Elemlámpa, zseblámpa
- Milyen processzort vegyek?
- Projektor topic
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest