- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- iPhone topik
- Milyen okostelefont vegyek?
- Azonnali mobilos kérdések órája
- Samsung Galaxy S10 és S10+ duplateszt
- Samsung Galaxy A54 - türelemjáték
- Xiaomi 13 Pro - szerencsés szám
- Mobil flották
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Samsung Galaxy S21 FE 5G - utóirat
Hirdetés
-
Egyre nagyobb a balhé a Helldivers II körül
gp Úgy tűnik, hogy egyre több sötét felhő kezd gyűlni a játék körül a Sony döntése miatt.
-
A franciáknak elege van abból, hogy minden gyerek mobilozik
it Vissza akarják szorítani a gyerekek és tinédzserek közösségi média- és okostelefon-használatát.
-
Képeken az egyik kameráját elvesztő Sony Xperia 10 VI
ma Részletes anyag került fel az internetre a Sony idei középkategóriás telefonjáról, három helyett két hátlapi kamera várható.
-
Mobilarena
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
SZUBJEKTÍV MÓD ON
Egyáltalán nem értem, miért kapták fel ezeket az eco gumikat ennyire. Persze, nagy divat mostanában ajánlani például Dunlop BR-t, aztán ha megkapargatjuk a felszínt, néhányan le merik írni a vásárlás után is, hogy jó ez, meg izé, de körforgalomban nyikkan, gyors irányváltásra imbolyog, stb. Gondolom, kevés a tapadás, ami azért minimum megkérdőjelezi a matricán feltüntetett értékeket. Arról már nem is beszélve, hogy azt ugye nedves útra adják meg, szóval már itt van egy finom csúsztatás a sztoriban.
Tényleg megéri mindez azt a pár deci mínuszt, amit 100 kilométer alatt megtakarít az ember? Pláne most, hogy pont ezeket a gumikat akarják a gyártók bő 10 százalékkal drágábbá tenni? Nem hinném. Egy dízelnél lóf@szt nem jelent, hogy 5,2 vagy 5,4 a fogyasztás, a benzinesnél meg pont megint lényegtelen, hogy 7,5 vagy 7,9. Ennyi erővel óvatosabb kigyorsításokkal kell operálni, 130 helyett csak 120-szal menni a pályán, gyakrabban termosztátot ellenőrizni és cserélni, lambdaszondát főleg, és még többet is hoz a konyhára, a biztonságot meg nem veszélyezteti. Pont úgy nem értem ezt a tendenciát, mint PC-nél, amikor valaki arra feni a pajszert, hogy a processzor 90 wattot vagy 95-öt eszik, amikor ott van mellette az ezeréves merevlemez, meg az első generációs LCD monitor. A különbség annyi, hogy ott csak szimplán f@szság az egész, itt meg kockáztatja magát, az autóját, a családját az eko f_ssal.
SZUBJEKTÍV MÓD OFF
Bocs, tudom kicsit erős volt, de már nagyon péntek van. És mielőtt valaki megvádolna: kis pénzből autózok én is, de a biztonságon eszem ágában sincs spórolni. Ezért járok régi, de jól karbantartott autóval, normális minőségű alkatrészekkel javítva, és nem linglongcsingcsüngekobesztbáj' gumin.
[ Szerkesztve ]
-
gabor9991
őstag
Nálad a BluResponse nyikkan körforgalomban?
Vagy imbolyog?Kevés a tapadás?
3. szezont kezdtem vele, semmi ilyet nem tapasztaltam eddig.
Biztos lehet vele úgy is közlekedni, hogy nyikkanjon, meg úgy is fel lehet fújni, hogy imbolyogjon, de én azt nem gondolnám, hogy egy tipikus eco gumi, amit a fogyasztásra optimalizáltak volna csak.[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
olyan nincs, hogy valami egyöntetűen pozitív ha nekem, regisztrált ámokfutónak megfelel egy hankook ventus prime 3 és nem esem le vele az útról, akkor nem hiszem, hogy egy dunlop bluresponse-zal értelmesen közlekedve problémája lenne bárkinek. meg persze bármivel lehet úgy menni, hogy nyikkanjon a gumi... plusz ugye ott van az is, hogy helyes guminyomás és jól beállított futómű lenne az alapfeltétel, de ez sincs meg sokaknál.
persze, leírtam én is, hogy a puha oldalfal miatt a vp3 baszatós guminak nem ideális, nem annyira reszponzív, de megszokható és ebből az átlagember semmit nem fog érezni. aki nem arra hegyezi a cerkát, hogy a dobogókői szerpentinen a nagy kanyart 72-vel vagy csak 68-cal sikerült bevenni, annak még dinamikusnk mondható vezetési stílus mellett se lesz gondja ezekkel a jobb "eco"-gumikkal.
-
B-L-A-C-K
titán
válasz #45553408 #18257 üzenetére
Én téliben ~5 éveset vettem rá 6.5mm-rel átnézetve, nagyon megvoltam elégedve vele most télen, a nyári mostani meg 2015.32. heti, szinte semmit se volt használva, szóval patika. Ez a két szett ára így volt 140 ezer, új áruk lett volna majdnem fél milla... Szóval én is így lesz@rom azt hogy nem 1 hetesen gyártott gumikat vettem.
[ Szerkesztve ]
-
-
Speeedfire
nagyúr
Megmerte tolomerovel és 56-os. Furkalni nem akarok, szóval skip. Lehet veszek valamit 60k-ért amíg nem találom meg az igazit. Vagy elmegyek 200k-ig és akkor pl jr11.
Fotóim https://fb.com/toth.szabolcs.art || IG: http://instagram.com/_tothszabolcs_ || Weblapom http://szabolcs-toth.com
-
szőröscica
addikt
válasz gabor9991 #18252 üzenetére
Hagyjad szerintem, neki olyan gumi kellett, ami betapad az 1.6 szívón, nem is értem, miért nem Pilot Sport 4-et rendelt egyből, de minimum 275-öset.
A kékválasz évek óta a tesztek élmezőnyében végez, a legkülönbözőbb méretekben. Én most fogom két hét múlva felcuppantani a második garnitúrámat belőle, most épp BMW-re, bár félek, hogy el merjek-e indulni vele, mert valaki azt írta, hogy megnyikkan körforgalomban. Igaz, az enyém csak 192 lóerős, hátha annyival még megbirkózik.
Viccet félretéve, ha nem 25i-t sikerül vennem, hanem 258 lovas 30i-t, arra is ez került volna.
-
#32577792
törölt tag
ECO gumik: tudomásul kell venni, hogy egyre inkább szorítja a gyártókat fogyasztás csökkentése, és nem csak adott tipusra, hanem márka szinten, ott meg 2-3dl faragás elég sokat jelent nekik. Leteszik az elvárást az első szerelésű gumikra, azt a gyártónak kell hoznia. Ha nekem ez nem tetszik kérhetem másikkal, vagy másodikként vehetek rá túra vagy sport gumit. Mindegyik másképp viselkedik.
Én pl. érzékenyen kezelem a fogyasztást. Nem hajtok, minek, odaérek.
De nyilván olyat nem veszek, amiről már látszik, hogy a kanyar kihívás neki még 90-el is. -
Akos1994
aktív tag
Sziasztok!
Egy viszonylag gyenge 1.6-os szívó benzines autót (75 le) nagyon visszafog, ha eggyel nagyobb felnit rakok rá? F Astra cabrioról van szó, elméletileg R14-el szerelték, viszont ezen van egy gyári (kb) egy centis ültetés és gyárilag 15-ös felnivel rendelkezik. Néztem, hogy a 4×100-as felnik használtan viszonylag olcsón mennek, 16-ost rá szabad rakni vagy nagyon döglött lesz már attól?
+ jó lenne ha egy kicsit közelebb kerülnének a kerekek a sárvédő peremhez, de a futóművet nem akarom agyonterhelni.. ET-ben mennyit szabad eltérni kb? -
veterán
válasz szőröscica #18263 üzenetére
Nem tudom, mire fel a vitriolos hangnem, szerintem nem szolgáltam rá, de ha már így, elárulok egy titkot: a kanyarban az 1200 kilogrammos 1.6 szívóra is pont ugyanaz az erő hat, mint az ugyanolyan tömegű 2,5-ösre. Magyarán, nem azért vettem rá azt a gumit, amit, mert a 0-100 gyorsuláson akartam javítani, hanem azért, hogy ha elmérem a kanyart X sebességgel, akkor ne essek már le az útról, csak mert a kékválasz éppen nyúlósabb hangulatában van. A fizika épp lesz@rja, hogy mekkora motor van az autódban, ha ugyanakkora a tömeg és a sebesség. Ennyi. Plusz poén, hogy az egy teljes szett Advan durván bruttó 12.000 forinttal volt drágább, mint a BR. 5-6 évente ennyi "luxus" nekem belefér, cserében biztonságban érzem magam. Nem értem, miért fáj ez néhány embernek (bár gondolom azért, amiért nekem a BR állandó felszopása a fórumokon)
Akos: nem, Neked az előzőek tükrében csak 14-es linglongot szabad venni, mert csak 70 lóerős a vas, ne akarjál többet. Egyébként, hogy korrekt választ is adjak, nem a kerék átmérője miatt érzed majd tunyábbnak az autót tőle, hanem a szélessége miatt. Mivel opelt mondtál, pont van vele tapasztalat: a 14-es 185-ös télihez képest igen csak észrevehető már a 16-os 205-ös szélessége. Ha gyorsulásra mész, ne csináld. Ha stabilitásra, kanyarsebességre, akkor vedd nyugodtan. De érezni fogod, hogy lassabban gyorsul, kicsit olyan, mint amikor meg van pakolva.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz Akos1994 #18265 üzenetére
Astra F GSi 16V (ez a legerősebb Astra F) gyári mérete 205/50R15, a többi ami 15"-tel jött ki 195/55r15-öt kapott. Nekem volt GSi 16V-m (17 évvel ezelőtt), fürgébb volt a téli 175/65R14 lemezkerékkel. Az 1.6 75 lovat ezek után sejtheted, hogy visszafogja egy 16-os, nehéz felni. A kerék súlya sokat számít.
-
zsolt19900
őstag
hogy én is felszólaljak mint pár hetes vp3 as tulaj, igazság szerint nem igen érzek azon kívül változást a pc2höz képest, hogy egy kicsit valóban nyulánkabb az autó, és picit ezért kényelmesebb is, da hogy picit próbálgattam -nem igazán van benne még a bekopós km sem- úgy teljesen jól fogja kanyarokban is az utat, szóval egyáltalán nem bántam meg, hogy ezt választottam és a pc5 höz képest majd 14ezret spóroltam a garnitúrán
Faragó Szolgáltatóház - Magyarszék - Autóalkatrészek és kiegészítők, Biztosítási alkusz, pénzügyi tanácsadás, számítógép javítás karbantartás, Új műanyag nyílászárók értékesítés, ingatlanközvetítés --HÍVJ VAGY ÍRJ BIZALOMMAL--
-
SZATA
senior tag
Használt felni vásárlásnál mennyire gáz, ha ekkora (szerintem nagy) súly van rajta? Természetesen centírozva lenne felszerelés előtt, de azért azt gondolom, a jelenlegi súly valamit elárul.
[ Szerkesztve ]
-
kapaca76
tag
válasz rbalint88 #18206 üzenetére
Köszi!
A mostani nyári gumijaim Bridgestone Turanza T001, 2013. 35. heti gyártásúak, 5 mm profilmélységgel.
Úgy gondolom, hogy ezek ezek ebben a szezonban még bizotnsággal használhatók.
Szerintetek majd csak jövőre vegyek újakat, vagy pedig vegyek most új Hankook ventus prime 3-ot (66e lenne szállítással) és adjam el a Bridgestone-t (kb. 30e-t érhet sztem a 4 db) és így 36e-ért lennének új gumijaim?
Mit javasoltok? -
concret_hp
addikt
van egy szett nyári gumim, hol hirdessem, hogy el is vigyék, ha nem akarom nagyon ár alatt adni?
hardveraprón már fent vanvagy fullba vagy sehogy :D
-
hacki87
senior tag
válasz concret_hp #18275 üzenetére
Jofogas.hu pl. En oda raktam fel az alu felniket szombaton es kedden el is vittek. 4 5 ember biztos erdeklodott ez ido alatt.
-
Carvus
senior tag
-
Akos1994
aktív tag
válasz focvis #18267 üzenetére
Köszi, így belegondolva hülye kérdés is volt, csak anno egy Pug 106 1.5 szívódém volt, 54 le ( ), 13-as aluval vettem, került rá 13-as lemez, nah és ott ég és föld volt a kettő.. csak gondoltam azért ha nem a legaljában gondolkozunk akkor nincs már különbség, de az őszintén meglepett, hogy még egy GSI-n is érezhető a különbség.
Maradok akkor a 15-ös alu és max 6 szélességnél (mostani 5.5) télire meg lehet, hogy lemez lesz.. -
ftc
nagyúr
Ez a 3 nyári gumi között kellene választanom:
Dunlop SP StreetResponse 2 175/65 R14 82T ............... 39,- €
Goodyear EfficientGrip 175/65 R14 82T ........................ 39,- €
Pirelli P1 Cinturato 175/65 R14 82T ............................... 43,- €Szerintetek? Peugeot 206-ra megy
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Speeedfire #18262 üzenetére
Én szóltam...
Mod:
Persze hagyd, vegyél méretpontosat.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
Zsolt!!
aktív tag
Felraknám lassan a nyári gumikat. Ventus prime 3-ról lenne szó a tavalyi hátsó gumi mehet előre?Igazából nincs nagy különbsèg az első gumi 0.3 mm-rel kopott többet mint a hátsó.
[ Szerkesztve ]
-
bul07
nagyúr
Téli gumi elrakása ápolással
Ti melyiket vennétek ?
[link] vagy [link]Nem olyan nagy a választék [link]
Áruház adott mert mást is akarok rendelni
( ͡° ͜ʖ ͡°) Samsung Galaxy A52S / Samsung UE48H6400 / Touran 1.9PDTDI 90LE (2005)(BRU) ( ͡° ͜ʖ ͡°) ---->"A nők pedig olyanok, mint a parkolóhelyek. A jobbak mind foglaltak, a maradék meg vagy rokkant, vagy fizetős..." - By:elfelejtette
-
veterán
válasz aginor #18297 üzenetére
Csak levásárolni tudom olyan gumira, amit ők forgalmaznak.
Egyszerűbbnek tűnt 4 db Matador Hectorra 3-t rendelni (hogy 4 egyforma gumi legyen az autón) és eladom a 2 db vadiúj Laufennt.
A másik megoldás az lett volna, hogy veszek még 2 db Laufennt, és a "garanciális keretemet" árulom, de ehhez tényleg nagy bizalom kell a vevő és az én részemről is. -
Qru
MODERÁTOR
Megjöttek a Hankook gumik. 5016 es 5116. Made is China.
Képeket lövök majd.
#nincsbennetarcsi
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen